Legendaarisia inttimuistoja

  • 117 325
  • 335

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jaari


Olit vissiin tykkimies Uud pr. päättelen? Itse olin jääkäripuolella ja siellä riitti aina särmiä vapaaehtoisia tai niitä "aivan sama"-tyyppejä jostain syystä mutta kuulemma tuolla punaisella puolella oli tosiaan aika liipasimella jos oli uudeltamaalta eikä pohjanmaalta. Kai tämäkin juttu on aika pitkälti kiinni siitä missä suorittaa palvelustaan.


Minäkin olin jääkäripuolella eikä meiltä nakitettu KETÄÄN
Meillä riitti kyllä näitä pingottelevia kavereita enemmän
kuin tarpeeksi. Pohjanmaan pojathan hakeutui sivariksi
aina jos palvelusaika venähti yli 8 kuukauden. Se taisi
olla ihan periaatekysymys niille. Olin itse Pasi-kuskina
ja meiltä katosi aika nopeasti 5 tulevaa kuljettajaa sivareiksi
mikä tiesi jäljelle jääneille helvetisti hommaa esim jatkuvien
metsäkeikkojen merkeissä. Milloinkas Jaari muuten olit siellä?
 

Fade to Black

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jaari


Olit vissiin tykkimies Uud pr. päättelen? Itse olin jääkäripuolella ja siellä riitti aina särmiä vapaaehtoisia tai niitä "aivan sama"-tyyppejä jostain syystä mutta kuulemma tuolla punaisella puolella oli tosiaan aika liipasimella jos oli uudeltamaalta eikä pohjanmaalta. Kai tämäkin juttu on aika pitkälti kiinni siitä missä suorittaa palvelustaan.

Oikein päättelit.
Ja itse aiheeseen.Meillä oli välillä erittäin hauskoja ilta "nimenhuutoja" tai miksi niitä kutsuttiinkaan.Yksi kaksimetrinen hujoppi veti itsensä varuskuntavapaalla kohtalaiseen humalaan eikä kertakaikkiaan pystynyt seisomaan liikkumatta.Me juostiin montakertaa tupiin ja takaisin ja alikessut huusi naamapunaisena "ei heiluta".
Sama sankari kusi useammankerran tupaan kun oli niin humalassa ettei tajunnut mennä vessaan(onneksi en ollut samassa tuvassa).
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Res. korpr. Sparrow TykPr:stä ilmoittautuu palv...siis vastaamaan ja jakamaan pari omituista hetkeään intistä:

1. Morttiaika on ohitse ja olen siirtynyt viestipuolelle. Toinen vaihtoehto olisi ollut tulenjohto. Viestijaoksen sisällä sitten aletaan yksi kaunis iltapäivä tehdä jakoja eri viestiryhmiin. Laskinryhmä vaikuttaa suositulta vaihtoehdolta, samoin radioautoryhmä. "Saatanan vässykät", totean itsekseni ja tupakavereiden kanssa tehdään yhteinen päätös meidän suuntauksesta: yleisesti vihattu ja karsastettu puhelinryhmä, aka kelaperseet. Noh, koko viestijaos on patterin käytävällä ja alikersantti pitää nimenhuutoa. Huudettuaan henkilön nimen pitää ko. tyypin vastata, mihin ryhmään mieluiten menisi.

Sukunimeni puolesta olen aakkosten keskivaiheilla, joten minua ennen tulee miljoona laskinvässykkää ja radapelleä...alikessukin jo toteaa, että "ei kai se puhelinryhmä niin paha ole?!" ja...*heh*...kun tulee meikäläisen vuoro, ilmoitan tyynesti ja varmasti "Puhelinryhmä". Lähes koko jaos kääntyy alikki mukaanlukien katsomaan ihmeissään...ja alikki vielä toteaa "Hyvväää!". Tiedän, leimauduin juuri tuolla hetkellä hulluksi, mutta...jälkeeni tulikin sitten puhelinryhmäläisiä toisensa jälkeen. Jonkunhan pitää heittää se ensimmäinen kivi! :D

2. Aika on vierähtänyt ja olemme ryhmän kanssa "mielipuuhassamme": metsän keskellä suuret määrät lakua mukana ja päätämme pistää tämän kyseisen piuhan NOPEASTI leviäksi. Hölkkäämme ja juoksemme ja kaikki sujuu hyvin, kunnes sattuu onneton juttu: kaveri kirmaa edellä täyttä vauhtia kela rullaten, kunnes...laku ei tulekaan enää niin sutjakasti kelasta ulos, vaan jumittuu solmuun ja ylpeä kelaperse lentää selälleen. Voi miun piuhaparkaa... :p
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tällaista löytyy netistä:

Vekaranpäiväni

Hyvää luettavaa jokaiselle Vekaralle menevälle/käyneelle.
Top-mokat ovat ihan hauskoja sattumia.

Samoin kaikkien aikojen legendaarisin seinäkirjoitus Pahkajärven vessassa(IMHO)
"Mariaanien hauta ei ole maailman syvin paikka"
 

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
Olipas hyvä linkki varjolta, varsinkin kun sivusi omaa armeijauraa. Top mokissa kerrotusta tarinasta, jossa Mäksä jätti aseensa rasin alle puuttui tärkeä yksityiskohta. Hän nimittäin itse ajatutti rasin rynkyn päälle näyttämällä peruutusohjeita kuskille. Valtionvahingoksi tapaus kuitenkin lopulta päätettiin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Tässä eräs omista muistoistani.. aika pitkä pätkä..


Varuskunta oli Hiukkavaara vuosina 91-92..
Taisi olla huhtikuu menossa. Aamuja oli enää jäljellä suunnilleen reilun kuukauden verran.
Minut ja ikäryhmää nuorempi kaverini oli komennettu Sarrio järvellä käytävään loppusotaan kuskeiksi.

Eräänä iltapäivänä olimme toverini kanssa testailemassa "Pankkua" (Ruotsalainen telakuorma-auto) ajohallien ympäristössä olevilla kukkuloilla, kun näimme erään aukin luutnantin ottavan alleen vastaavan kulkupeli ja poimivan keittolan hemaisevan nuoren keittäjän kyytiinsä tien varresta, ja jatkavan matkaansa kohti ampuma-alueita.

Meillä välähti välittömästi lutin ajatukset kirkkaana mielessä, olimmehan kaikki muutkin himoinneet kyseistä keittäjää ja intiimiä hetkeä hänen kanssaan.
Sillä hetkellä saimme kuningasajatuksen... Kamera!! Koukkasimme kameran hallilta mukaamme ja lähdimme seuraamaan lutin pankun jälkiä pimenevässä illassa, tarkoituksena ikuistaa tilanne, jossa luti ja keittolan hemaiseva neito sovittavat pissivehkeitään yhteen….

Matka jatkui siis kohti ampuma-alueita. Jälkiä oli helppo seurata, koska oli talvi ja telaketjun jäljet näkyivät ainoina jälkinä kyseisellä tiellä. Muutaman kilometrin jälkiä seurattuamme huomasimme niiden kääntyvän metsään, pois tieltä. Lähdimme seuraamaan neitseellisessä hangesssa näkyviä pankun jälkiä, kunnes päättelimme olevamme tarpeeksi lähellä lemmenpesää, joten siirryime jalkapatikkaan..

Itse olin mitoiltani silloin 186/73, joten olin suht hyvässä kunnossa ja hanki kantoi telan jäljessä kävellessä hyvin. Toverini ei ollut niinkään onnekas hänen ollessaan saman pituinen, mutta painoa oli 110 kg paikkeilla. Hanki petti vähän väliä hänen altaan..

Käveleskelimme koko ajan syvemmälle pimeään metsään kunnes huomasimme pankun olevan reilun 10 metrin päässä meistä. Jäimme hetkeksi paikolleen, ja yritimme nähdä kuinka päin kyseinen menopeli oli asettunut. Väärä hälytys, näimme ainoastaan jonkin sortin pusikon näkökentässämme ja päätimme lähteä taas tallustelemaan eteenpäin.. Kunnes melkein kävelimme melkein päin lutin pankkua.
Oli siis jo todella pimeää, emmekä nähneet juuri mitään. Siinä vaiheessa alkoi sitten pokka pettämään kun kuva olisi pitänyt ottaa. Toverini alkoi vapisevin käsin kaivelemaan kameraa esiin, kun itse lähdin jo pikkuhiljaa hiippailemaan takaisin kohti omaamme pankkua.

Ehdin kävellä ehkä noin 15 sekuntia, kun valot syttyivät takanani. Pankku oli keula meihin päin ja kaverini seisoi valokeilassa kamera kourassaan. Lähdin juoksemaan täysillä kohti kulkupeliämme ja nauroin kusimutkalla koko matkan. Toverini huusi apua ja upposi muniaan myöten hankeen koko ajan. Mulla oli hauskaa… Ilmeisesti lutille tuli kiire vetää pöksyjä jalkaan, koska ei päässyt sitten kovin nopeasti meidän peräämme. Itse istuskelin jo pankussa kun toverini tuli vapisevana, lumesta ja hiestä märkänä kyytiin ja matkamme kohti autohalleja alkoi.

Siinä vaiheessa luti oli meidän puskurissa kiinni ja yritti ohittaa meitä, eipäs onnistunut..ei ilmeisesti suuttunut tarpeeksi kun ei yrittänyt tarpeeksi. Joka tapauksessa pääsimme komeasti pakoon kun kapparilla ei riittänyt rahkeet lähteä ajamaan pimeässä metsässä täysillä.. tai sitten tuo hemaisevan seksikäs kielsi häntä… Joka tapauksessa olimme halleilla ennen lutia ja menimme muiden kuskien kanssa odottelemaan panomiestä. Ei näkynyt ei kuulunut palauttamaan ajopäiväkirjaa.. pankku oli siististi jätetty riviin ja kirja täytettynä moottorin päällä. Siististi oli aseteltu naamioverkko samaisen moottoritilan päälle ja oli vielä painaumakin näkyvissä. Olimme yllättäneet pariskunnan itse aktista. Voi vain arvailla mistä asennosta luti ennätti lyömään valot päälle..

Ajopäiväkirjaan oli merkitty ajon syyksi hylsyjen keräily ammunta-alueelta. Kuten arvata saattaa koko autohallin henkilökunta sai kuulla sen illan tapahtumista, kapiaiset mukaan lukien, ja siitäkös hauskuus repesi.

Seuraavana aamuna ammuntojen alkaessa kyseinen luti käveleskeli kohti ammuntapaikkaa, kun harjoitusta vetävä majuri kysyi häneltä: ”Löytyikö hylsyjä ? ” Voi helevetti mikä nauru siitä repesi ja luti oli varsin punainen ja hiljaa.
Koko varuskunta tiesi jo tapauksen ja luti sai kuulla siitä koko viikon.. Mahtoi keittolan tyttökin ihmetellä samaista kysymystä, kun kuuli sen suurin piirtein jokaiselta varusmieheltä ja kapiaiselta..

Harmi että jäi se kuva ottamatta….
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti kapa76
Joopa joo heikkilässä sitä on tullu oltua. ...

....Heikkilästä myös muistuu mieleeni nuo keittäjä naiset. Varsinkin tämä A-kirjaimella alkanut.(nimeä en viitsi sanoa ääneen). Peuhaamaan oli kova varusmiesten kanssa (aina NHL-kiekkoilijoita myöten, pelaa muuten slc:ssä) no mutta ei siitä sen enempää... samaten sotkusta eräs joka myös.... ja se siitä sitten.


Onkos muita jatkoaikalaisia jotka ovat olleet heikkilässä.

Jep, samassa lomakohteessa palveltiin ja allekirjoitan täysin nuo esittämäsi faktat keittäjistä ja yhdestä sotkun tytöstä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Edessä siirtyminen palveluserässä II/03 kohti Niinisalon luonnonkaunista maauimalaa. Olen jo jonkun verran kavereilta kuullut juttua paikasta, mutta kenelläkään ei ollut oikein mitään sanottavaa henkilökunnasta (legenda tosin kertoo, että helpolla pääsee jos nyt ei siihen paraatiporukkaan joudu). Onko paikka niin HMV ettei mitään kerrottavaa ole vai mistä moinen johtuu?

Jaa, semmoinen tarina on itselläni, että yksi veljen kaveri ei ole mikään varsinainen ruudinkeksijä. Kaveri oli päättänyt välttää intin jättämällä kutsunnat väliin. Tämä toimi kahtena vuotena putkeen, kunnes sitten kolmantena syksynä ei tullutkaan enää pelkkää lappua vaan poliisiauto hakemaan kaveria kutsuntoihin. Siellä poika yritti vanhaa "olen homo, en voi mennä armeijaan"-rutiinia. Ei mennyt läpi, vaan kaveri pistettiin tykkimieheksi Niinisaloon.

Ensimmäisten päiviensä aikana nero sai sitten kolmannen älynväläyksensä: varmaan ne lähettää kotiin jos vittuilee kessulle. Ei toiminut, vaan poika joutui korviaan myöten kuseen ja todelliseksi silmätikuksi. Kysymys herääkin: miten tyhmä voi ihminen olla? Tietty jos on masokistisia taipumuksia niin tämähän on oiva resepti hankkia itselleen maksimimäärät tuskaa.

Lomat tuntuvat kuitenkin pelaavan, koska kaveri on ollut nyt vajaan puolen vuoden aikana ehkä kaksi viikonloppua kiinni (ensimmäisen viikonlopun lisäksi).
 
Viimeksi muokattu:

Anton

Jäsen
Täällä on jonkin sortin ”jermuillat”?

Hyviä juttuja on tullut, joten on aika laskea tasoa? Eli pistänpä oman juttuni mukaan.

P-kaudella meillä oli erittäin kovaääninen taistelija nimeltään, vaikkapa ”Kari”. Ensimmäisellä pitkällä maastokeikalla luotiin tajuton määrä asemia joka suuntaan, rynnäköitiin, puolustettiin ja peräännyttiin niin kiivaasti, että loppuviikosta olivat kaikki muuttuneet kauniisti väriseväksi hyytelöksi. Viimeisissä teltanpaikoissa, mitä harjoituksessa oli, niin niiden lähellä harjoiteltiin routapanoksen laukaisua, jotta talviaikana potero saataisiin alulle. Iltapäivällä onkin kaikilla kodikas ja mukava potero. Ja sitä lähipuolustustahan harjoiteltiin! Joka välissä tulee hälytyksiä ympäri ”tukikohtaa”: siili, nyrkki, nyrkki tai siili jne jne… Loppuyöstä on niin väsynyt, että on valmis nukkumaan seisaaltaan. Jossain vaiheessa onneksi kipinä päälle ja unille. Eiköhän jokin [SENSUROITU] sissiporukka, kiitos teille Varjo & Co, tekee ylläkköjä asemiin. Takki päälle, jonkun saappaat jalkaan, RK kainaloon, syöksy siilipuolustuksen omaan poteroon ja eiku ampumaan rumia ja pahanhajuisia A2 –keltaisia, sitten jälleen nukkumaan. Aamulla tulee jälleen ylläkkö ja kukin nappaa jotain kainaloon, jotain päähänsä ja lennosta jalkaansa jotain ja juoksee kohti omaa tai lähintä poteroa. Oma potero varattu, okei otanpa seuraavan, poterossa on jo joku, otan seuraavan. Poterot erottuvat pimeässä lumisessa metsässä helposti mustina kuoppina, joihin oli helppo sukeltaa ja alkaa ampumaan vierailevien naapureiden piippalakkeja pois päästä tai muuten vaan jonnekin. Viimeisenä tulevan Karin potero oli varattu, joten hän otti seuraavan tai sitä seuraavan poteron tai sitä seuraavan poteron, mutta kaikki poterot olivat varattuja. Joten hän syöksyy pää edellä viimeiseen poteroon, joka ei oikeastaan ole potero, vaan riuku, jonne olemme jo pusertaneet hieman yli yhden päivän paskat. Vihellys pilliin ja ”VLTT” ja paluu takaisin teltalle. Onnettoman Karin yrittäessä sisään telttaan potkittiin paskanhajuinen taistelija takaisin pakkaseen puolen kymmenen vessapaperirullan kanssa. Hemmo oli ulkona, melkein munasillaan, poistamassa suklaakuorrutusta puoli tuntia parinkymmenen asteen pakkasessa ennen pääsyä sisälle.
Ja Karille oli loppupalvelusajalle paljon mukavia lempinimiä valmiina.
 

Messenger

Jäsen
Tottahan se on että missään muualla et tapaa erilaisempia henkilöitä kuin armeijassa.
Meidän saapumiserässä riitti monta nohevaa taistelijaa joille ei voinut muuta kuin nauraa.

kaveri 1: hyppäsi selvinpäin junasta koska asui radan varrella ja ajatteli säästää aikaa -> makasi jokusen tunnin tajuttomana
radan penkalla,käveli kotiin,kävi suihkussa,meni nukkuun.Naapurit ihmettelivät miksi lampaat huutaa jatkuvasti ja menivät käymään paikanpäällä.Löysivät kaverin nukkumasta,sillä oli ollut pää auki ja kun sanon auki niin tarkoitan et keskeltä ottaa lähti vasemman korvan yläpuolelle ulottuva avohaava.Kaveri vietiin sairaalaan ja tuloksena vajaa 80 tikkiä päässä.
Ampui polviasennosta mutta siten että rynkky ja rintakehä olivat samansuuntaisesti niinkuin on merkki = ja yritti sitten kurkkia tähtäimen läpi.Sanotaan vielä että osasyyllisenä kaverin huonoon tulokseen ammunnoissa saattoi olla tähtääminen pelkästään etutähtäimen kautta.
Tämä kyseinen taistelija oli muita jokusen vuoden vanhempi (24) ja yhden vlv:n aikana oli löytänyt sitten tytön itselleen.Mikäs siinä muuten,tyttö oli kuitenkin 16v.Jokunen nauru siitä tuli ja muutama lisää kun kaverin puhelimen muistiin ei mahtunut kuin 20 viestiä ja loput viestit mitä tyttö lähetteli oli pakko kirjoittaa a4:lle ylös talteen.

Kaveri 2:oltiin lähdössä hakeen vauhtipiikkejä ja odoteltiin tuvassa lähtöä.Ei ollut mitään valmistumista huudettu siis normia löffimistä.Alikessu tulee tupaan heittään läppää ja en tiedä jännittikö kaveri sitten vai mitä kun oikein kysy lupaa saisiko ottaa rokotustodistuksen kaapistaan valmiiksi esille ennen lähtöä ->sai luvan.
Samainen sotamies suoritti tst-tutkintoa ja toimi alikessun ohjeiden mukaisesti lähtö paikalla.Lipastus meni hienosti mutta lataa ja varmista kohdassa tuli joku pieni katkos ja kaveri ampui varmuuden vuoksi tyhjälaukauksen alikessun korvan vieressä.Joo ei se alikessun huuto montaa minuuttia kestäny mutta kuulon palautuminen kesti vähän pidempään.

Kaveri 3:Ampui räkäpäillä tiiliseinään sysärin ollessa kiinni ja meni katsomaan tuliko reikiä.Jos joku ei vastausta tiedä niin kokeilkoon itse.

siinä muutama noheva taistelija meidän kassulta.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt kun taas väki puolustusvoimissa vaihtuu, lienee uusia muistojakin syntynyt. Omastakin kotiutumisesta on ehtinyt jo vuosi vierähtää. Jotainhan tuolta maastopuvussa tehdyltä turistireissulta Pohjois-Karjalaan on jäänyt mieleen.

Itse en sotilaallisuuden perikuva ollut. Kaikki asiat pyrin tekemään niin hyvin kuin pystyn, mutta terveydelliset rajoitteet veivät kuninkaalliseen B-maajoukkueeseen. Täällä ollessa ei juuri mitään tarvinnut tehdä, mutta komennuspaikalla kyllä kuuli kaiken mitä prikaatissa tapahtuu.

Viestin lähetti Messenger
Tottahan se on että missään muualla et tapaa erilaisempia henkilöitä kuin armeijassa.
Meidän saapumiserässä riitti monta nohevaa taistelijaa joille ei voinut muuta kuin nauraa.

Tästäpä saakin hyvän aasinsillan muutamiin välähdyksiin Höytiäisen rannalta.

Saapumiserään I/03 mahtui eräs sotilas, jonka kaikki Kontiorannassa tuohon aikaan palvelleet tuntevatkin. Nimi jääköön tässä yhteydessä mainitsematta, mutta melkoinen sankari hän oli. Minulle on jäänyt arvoitukseksi, vetikö tämä kaveri kaiken täysin läppänä vai oliko hän oikeasti sekopää.

Alkupäivinä hänen hiusmuotinsa oli tasoa Beatles, joka erään luutnantin kehotuksen jälkeen hieman harventui. Tämän jälkeen herra oli täysi kaksoisolento Kummeli-hahmo Mauno Ahosesta. Lopulta taisivat tupakaverit ajaa kaljuksi..

Mikään sotilaallinen ei tätä jukuripäätä koskettanut. Punkka levällään, aina vaiheessa, varustus miten sattuu. Koko porukkahan tästä sitten joutui kärsimään.

Kyseisen sankarin suusta pääsi muutama kuolematon lausahdus, jotka ainakin sivullekirjoittanutta vielä suuresti huvittavat:

-Pitäisiköhän hyödyntää yleistä hulinaa ja käydä tyhjentämässä virtsarakkoni metsän laidalla.
(Suksi- ja pyörävarastojen edessä leikkimielinen painiottelu oli johtanut toisen osapuolen loukkaantumiseen. Paikalle saapuneet lääkintämiehet eivät osanneet muuten käyttää paareja.)

-Herra yliluutnantti, alokas N. N., minä en ole ruokalassa useinkaan ehtinyt kaikkia ruoka-asioitani syödä.
-Niin, N. N., meillähän ei oppitunneilla ole ollut tapana käyttää alikersantin, yliluutnantin tai JOPA majurin arvonimiä.
(Aliupseerikoulun johtaja majuri Pitkänen ensimmäisellä oppitunnilla kyseli, miten palvelus on alkanut ja onko ongelmia ilmennyt.)

Rokotusjonossa sissikomppanian auditoriossa tapahtui seuraavaa:
-Herra alikersantti, voinko poistua jonosta vessaan?
...
-Herra alikersantti, voinko poistua? Unohdin hattuni vessaan.
...
-Herra alikersantti, minulla on pieni ongelma. Minulla on tupakaapin munalukko taskussani, mitä nyt pitäisi tehdä?
(Tässä vaiheessa tavallisesti hyvinkin kivikasvoisen alikersantin pokka petti.)

Palvelusluokituksen putoaminen A:sta B:ksi siirsi minut pois aliupseerikoululta, mutta tämä sotilaallisuuden multihuipentuma jäi vielä joksikin viikoksi sinne. Kranaatinheitinkomppaniaanhan tie viestimieheksi hänellä sittemmin vei. EHK:hon kuuli sitten erinäisiä, luultavasti hieman matkan varrella värittyneitä kertomuksia ko. jantterin edesottamuksista.

Yksi oli se, että tämä sotilas olisi menettänyt aseensa. Leiriltä palatessa hän oli kiivennyt kasarmin viereisen mäen päälle ja osoitellut tussarillaan kapteenia huutaen tappavansa kaikki. Tiedä sitten, miksi kaveri vielä tämänkin jälkeen palvelusväessä pysyi..

Leirillä kuulemma oli taas biologisten tarpeiden suorittaminen osoittautunut monimutkaiseksi. Ensimmäisellä kerralla vessapaperina toimi voileipä ja toisella kerralla jätökset piti iskeä paperipussissa kaminaan palamaan.

Että näin..

Itselläni palvelustehtävät olivat melkomoista sluibailua, sillä eihän rajoituksin ladattu B-palvelusluokan taistelija mitään järkevää sotaväessä voi tehdä. Siispä sotilaskodissa kaikenlaisena nakkikoneena ja illat sisarien hovikuskina.

Hienoin auto, millä olet ajanut-ketjussa löytyykin seikkaperäisempi kertomus Sotilaskodin upeistä menopeleistä. Pikkuvikainen farmari-Skoda ja majesteettinen VW:n pikkubussi vuodelta 1989. Lähes puolen miljoonan kilometrin jälkeen tämä bensakoneella varustettu nelivetoinen rotisko jaksoi aina startata kun kuljetustarve oli isompi tai Skoda kiukutteli.
 

tigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tornareita á la Playa del Härölä

AuK:issa pari vuotta sitten noheva aliskeba
oli kuulemma rankan kaiffari/ivp-kombinaation
jälkeen kussut tuvat lattialle (ihan normaalisti) sit
vetänyt tortut roskikseen, grande finalena mennyt
kaverin kanssa samaan punkkaan nukkumaan (tarkoituksellako?!, god only knows) ja sit yöllä vielä kiitoksena laatannu tämän taistelijaparinsa päälle. Aamulla herätessään molempien fiilis oli varmaan rinnastettavissa tuntemukseen mitä
liito-orava kokee saapuessaan hakkuuaukean reunalle...

pari kuski kaveria tylsistyi ginekseen (talvella) ja päätti
keksiä tekemistä itselleen; tehtiin ek hyrylä lähdettiin sitten
masilla kellottamaan aikoja ja katsomaan kuka on kuka.
Homma loppui siihen kun yksi gonakuski meinas
ysikymppisen mutkassa vetää kuusipyörä sladissa
jonkun tien laidassa kävelevän skapparin päälle...
lopputulos "...ja tällä päivämäärällä on ojennettu"

Jumalan päivänä 9.7.2004 elämä alkoi taas vuoden "breikin" jälkeen
 
Viestin lähetti tigger
tornareita á la Playa del Härölä

AuK:issa pari vuotta sitten noheva aliskeba
oli kuulemma rankan kaiffari/ivp-kombinaation
jälkeen kussut tuvat lattialle (ihan normaalisti) sit
vetänyt tortut roskikseen, grande finalena mennyt
kaverin kanssa samaan punkkaan nukkumaan (tarkoituksellako?!, god only knows) ja sit yöllä vielä kiitoksena laatannu tämän taistelijaparinsa päälle. Aamulla herätessään molempien fiilis oli varmaan rinnastettavissa tuntemukseen mitä
liito-orava kokee saapuessaan hakkuuaukean reunalle...

Eipä muuten ole tornari tämä ollenkaan. Ite olen nimittäin tämän todistanut viereisestä tuvasta. Eikä ollut edes kaverin oma tupa mihin kusi. Samainen kaveri myöhästyi saman kurssin aikana kerran vlv:ltä vaivaiset 4,5 päivää. Palkinto: 13 päivää pekkaa.
Kauan eläköön alik. Taistelukääpiö ja II/02!
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Tuo tuvan lattialle kuseminen on vissin aika tavallista, oli palveluspaikkana sitten Kajaani tai Hyrylä...
Nimittäin:

Oltiin AUK:n kurssijuhlilla, ja ite olin pikku tuubassa jo kassulla, ku naapurituvasta tulee oman tupani äijiä naureskellen, et "ei saatana,fd, mee äkkiä kato, ku XXXXXX on kussu lattialle ja nyt se mouho kävelee unissaan ympyrää siinä kusilammikossa... ja niinhän se kaveri teki, släbärit vaan litisi. Siitä sänkyyn päästyään herätys oli karunpuoleinen, kun porukalla ravisteltiin ja pakotettiin se siivoomaan jälkensä, ei ollut uskoa etä itse oli niin tehny.

Muitakin oli; RjK:n perinteenä on viedä kotiutuvat johtajat upseerikerholle ottamaan keittoa ja saunomaan, meidän juhlat päätty hieman koomisesti, kun kerholta loppu juomat kesken ja muutamat alikessut oli osottaneet pelisilmänsä hamstraamalla juomia parempaan talteen jo hyvissä ajoin...
Kyllähän sen tietää kuinka käy kun muutama aggressiivisuuteen taipuva alikessu/kessu/kokelas tajuaa juomien loppuneen parhaan humalan aikana ja toteaa että muilla on, otanpa kaverin pullosta siivut.

Voi jumalauta, upseerikerhon vessassa pari kaveria roikkuu toistensa lomapuvun rinnuksissa kiinni ja uhataan "kaikkien aikojen turpaanotolla tms. jos sitä kaljaa ei aleta antaan muillekki viddusaatana!", saapumiserän johtaja ylil.mustajärvi seisoo vessan ovella hieman nauruaan pidätellen, kun toinen roikkujista huutaa ylilutille pää punaisena että
"ekkönä saatana Pate voi sanoa tuolle et antaa viinaa muillekki eikä yksin juo vittusaatananperkele!!!"

voi helevetti et naurettiin, ku kaverit tulee loppujenlopuksi vessasta kaulakkain ja pullosta vuorotellen hörpiskellen...

ja eiku lisää pissaa kiukaalle...

Muutama ampumaleiri meni lämärihommissa naureskellen ( Huom, allekirjoittanut on lämärikauden jälkeen "jälki-Aukin" käyny) ja varsinki yks käsikranaatin heitto jäi mieleen, kiitos erään luutnantin mieleenpainuvien kommenttien, kun eräs taistelija oli onnistunu heittämään kranaatin poterosta n.viiden metrin päähän ja varmaan kymmenen metriä kohteesta ohi, heittomatkaa oli n.15-20metriä, joten siihen tää hra luutnantti totesi:

"Kuten huomasitte, käsikranaatin heitto ei vaadi mitään korkeampaa koulutusta, tosin yksi heitto on jäljistä päätellen harhautunut melkeinpä omien puolelle... ai että kukako heitti?
Noh, nimeä en sano mutta rajajääkäri Heikonen se oli"

Tää luti vielä kertoili meille käsikranaatin käyttötarkoituksista, mm."taistelusukeltajan uida lurpsuttaessa teitä kohti, pudotatte näitä pari kappaletta sinne jorpakkoon, niin loppuu se uiminen

Samainen luutnantti antoi ohjeet käsikranaatin harjoitusheittopaikalla allekirjoittaneelle a.k.a lääkintävastaava, että jos jollakulla sattuu käymään ns.kämmi eli kranaatti lävähtää käsille niin allekirjoittaneen pitää tulla juosten paikalle lääkintälaukku ja ensiside mukana, että saadaan ukko kursittua kasaan ja burana huuleen niin eiköhän se siitä... Tää luutnantti oli tosiaan erittäin suosittu varusmiesten keskuudessa, johtuen erinomaisesta artikuloinnistaan ja tiukasta, mutta reilusta ja rennosta koulutuksestaan.

Kaikkea muutaki hauskaa inttivuoteen on sattunu, kommentoin lisää myöhemmin. Tuskin näitä jaksaa tunteella lukea kukaan...

edit; poistin tuon viimesen kommentin, ei jaksanu viime yönä valvomisen päälle lukea SS:n juttuja, vitutti ja väsytti. Pahoillani jos onnistuin aiheuttamaan mielipahaa jollekulle. tsori.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti tigger
tornareita á la Playa del Härölä

AuK:issa pari vuotta sitten noheva aliskeba
oli kuulemma rankan kaiffari/ivp-kombinaation
jälkeen kussut tuvat lattialle (ihan normaalisti) sit
vetänyt tortut roskikseen, grande finalena mennyt
kaverin kanssa samaan punkkaan nukkumaan (tarkoituksellako?!, god only knows) ja sit yöllä vielä kiitoksena laatannu tämän taistelijaparinsa päälle. Aamulla herätessään molempien fiilis oli varmaan rinnastettavissa tuntemukseen mitä
liito-orava kokee saapuessaan hakkuuaukean reunalle...

Tämän kuulin myös heti seuraavana päivänä "Arvaa mitä alik xxxxxxxxx oli tehny?"

Eli tämä siis totta. 1/03.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan koomisena tilanteena mieleen jäi tapaus Rovajärven ampumaleirilta muutaman vuoden takaa, taisteluparin kanssa oltiin kohtalaisen vittuuntuneita parin päivän valvomiseen ja alkoi jo toistemme naamat kyllästyttää. Jotain pientä sanailua siinä tuli kaverin kanssa, johon sitten pari totesi että "*ttu, mä vedän sulta kohta vesurilla kaulan auki *ttu". Istuttiin alas, kului viisi sekuntia ja taistelupari lausui kuolemattoman lauseen: "haluutsä suolapähkinöitä?".

edit; oltiin siis oikeasti hyviä kavereita inttiaikoina, valvominen teki tepposet.
 
Omalta inttiajaltani Kajaanista muistui mieleen seuraava tapaus.

Eräs "noheva" gonakuskimme oli ostanut sotilaskodista vänrikin ruusukkeet ja sitten kerran pidennetyllä iltavapaalla sai päähänsä laittaa ne lomapukunsa kauluksiin baarissa. Ja tottahan toki oli sen verran päissään, että unohti poistaa natsat kun saapui varuskunnan pääportille. Päivystävä sotilaspoliisi oli jo herroittelemassa kunnes huomasi varusmieskortista kaverin oikean sotilasarvon. Kortti jäi tietenkin talteen portille ja seuraava aamuna seurasi esitutkintaa, tuomio - reilu 10 päivää poistumiskieltoa.

Armeijassahan väärällä sotilasarvolla esiintymistä pidetään erittäin raskauttavana ja siksi rangaistuksetkin ovat suhteellisen kovat.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meidän heittimen alikessu kertoi varsin huvittavan jutun, joka sattui meitä edeltäneen saapumiserän leirillä. He olivat olleet jossain Säkylän metsissä leireilemässä ja sattui niin, että kipinää oli pitämässä alikersantti(ei siis meidän heittimen). Alikersantti kysyi yhtäkkiä koko telttueelta, että paljonko nämä nostavat penkiltä. Ei kuulunut vastausta, joten hän toisti kysymyksen pariin kertaan. Kun ei edelleenkään kuulunut vastausta, hän ilmeisesti oletti kaikkien nukkuvan ja aloitti runkkaamisen kipinän pidon yhteydessä. Kun he sitten saapuivat kasarmille, niin ruokajonossa eräs samassa teltassa nukkunut jääkäri koputti tätä alikessua olkapäälle ja sanoi: Herra alikersantti, nostan muuten penkiltä 80 kiloa.

Tämä juttu on muuten täysin totta.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Jees, taas tuli pari hauskahkoksi luokiteltavaa juttua mieleen...

Elikkä, olimme RjK:n kanssa ampumaleirillä Suomussalmella, ja leirin loppupuolella tuli eteen paskahuussin tyhjennys.
Niihin hommiin yleensä me lääkintämiehet saimme valita "onnekkaat" (lue: uhrit) itse; yleensä ne olivat joko komppanian vempat, ns.vittupäät,joiden kanssa ei kukaan tullut toimeen taikka sitten hyvät kaverit siviilin puolelta, joille haluttiin näyttää lämärikoulutuksen hyvät puolet=)

Noh, eräällä kerralla valkattiin mukaan näitä keskikastin (vittupäät) miehiä, jotka sitten aukoivat päätä kaikesta mahdollisesta jouduttuaan kyseisiin hommiin. Siinä sitten eräs taistelijapari sai tehtäväksi ottaa käytetty "makkipakki" (loota johon sitä jaakkoa väännettiin) pois huussin alta kun toinen pari laittoi uuden tilalle. Noh, siinä pakissa sattui olemaan puolen komppanian tarpeet muutamalta päivältä, ja pakin sisällä olleisiin muovipussin reunoihin oli muodostunut pieni kouru, johon oli myös kertynyt mäihää ihan kiitettävästi. Toinen taistelijoista huomautti asiasta meille lämäreille, ja neuvoimme taistelijoita ottamaan pussin vastakkaisista reunoista yhtäaikaa kiinni ja nostamaan varovasti pussia niin että tavara valuisi sinne pakkiin.

Noh, siihen asti kaikki hyvin, kunnes toinen taistelijoista otti räväkähkösti pussin reunoista kiinni ja repäisi; toinen sankari ei kerennyt kissaa sanoa, kun kaikki reunoilla olleet kuset ja paskat rävähtivät tän taistelijan rinnuksille, kasvoille, silmille etc.

Vittu sitä huutoa... ja hajua. Eikä muuta ku kaverilta alkaa naamaa ja silmiä huolella pesemään.


Toinen tapaus sattu jälki-Aukin aikoihin leirillä, saimme käskyn pystyttää sissitukikohta. Pari kaveria meni laittaan vartimiehen paikkaa valmiiksi,virittämään putkimiinat etc.

toinen näistä janttereista jäi sit vartiomieheksi, ja n.tunnin päästä havahduimme siihen ku putkimiinan paukku räjähtää, ja hetken päästä kaveri kömpii telttaan...

Kaveri oli nukahtanu ja lähteny unissaan haahuilemaan vartiopaikalta, oli hukannu rynkkynsä matkalla ja kävelly putkimiinalle johtavaan vetolankaan.

Allekirjoittaneelle sattui samalla leirillä vastaavanlainen kämmi, kun lähdimme em. tukikohdasta liikkeelle. Oltiin siinä hiihdetty tukikohdasta n.kilometri, ja ihmettelin kuinka helpolta hiihtäminen tuntui, kun takana seissy kaveri hetken päästä kysyi:

"XXXXXX hei, missä sun rynkkys on?" "perkele, siellähän se tukikohdassa..." ja eiku takaisinpäin. Jätkät kiitteli kovasti...


Samaisella leirillä sattui muutaki hauskaa; saman ryhmän kaverit oli partionväijyssä, ku yhtäkkiä oli alkanu miinat paukkumaan;
äijät hoo moilasena ihmetelly et mitä vittua, kunnes oli selvinnyt että hirvi oli juossu kaikkien kolmen miinalangan läpi. Ja eiku kaikki uusiksi...


siinäpä niitä...
 

Wolves

Jäsen
heh, kunnon tarnoitahan täältä löytyy ja päätin laittaa oman lusikkani muiden soppaan.

Paikkana tapahtumille toimi uljas Lappeenrannan Rakuunanmäki, jonne siirryimme inttimme loppuajaksi, kun silloisella Maanpuolustusopistolla (Nyk. Maasotakoulu) ilmeisesti loppuivat tilat.

No sinnehän matkasimme ja lähes tulkoon heti ensimmäisenä iltana siellä, kaverit päättivät sitten iltavapaalla vetää kunnon kännit. Kaksi näistä kavereista, kumpainenkin kokkeja, olivat takaisin tullessaan aivan hirveässä kännissä. Toinen omasi vielä pahan olon, joka kysyttäessä oli mennyt kuulemma ohi. Ei ollut.

Heräsin kolmen aikaan aamuyöstä ihan helvetinmoiseen naurunremakkaan. Kaverit olivat viereisessä tuvassa heränneet kun kuullosti siltä, että joku oksentaisi.

Tarkempi sananvaihto:

Kokki1: Hei XXXXXX...vittu herää. Sä oot laatannu sun tyynylle.

Tyynen viileästi kaveri nosti naamansa tyynystä, jossa näytti olevan kolmen päivän ruokalista. Yllättäen hänen naamansakin oli aivan oksennuksen peitossa. Kylmänviileästi kaveri vilkaisi tyynyään ja vastasi unen ja humalan sekatilasta.

Kokki2: mmm...krooh...en mä mitään oksentanu oo. Se on Jacky Makupalaa.

Ja tälläsi naamansa tyynyyn ja jatkoi uniaan. Oli äijällä herätys seuraavana päivänä :)

Edit: Kiroitusvirheitä
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omana alokasaikanani aina kun olimme ammunnoissa hakkasin jostain syystä halkoja kenttälapiolla alikessujen ilkkuessa vieressä. Jäi kuulemma aina kirves kasarmille. Saattoikohan halonhakkuu johtua siitä, että erään kerran kun olin suihkuttelemassa kuulin jaostamme huudettavan. Minä tietysti tiedonjanoisena ilmestyin suihkusta käytävälle, alasti. Ja tottakai juurikin sillä hetkellä kouluttajain huoneesta, joka sijaitsi vastapäätä peseytymistilojen ovea, ilmestyy yliluutnantti käytävälle. Muuten tilanteessa ei mitään niin pahaa ollut, mutta kysyinen yliluutnantti ei ollut herra yliluutnantti, vaan rouva yliluutnantti. Oli kuulemma tullut varusmiesjohtajille hieman ripitystä.

Puolenvuoden kuluttua viikonloppuna, juuri ennenkuin uudet alokkaat tulivat menin vessaan. Avasin paskahuusin oven ja jäin seisomaan paikalleni ja miettimään mitä olin juuri nähnyt. Käännyin ja katsoin suihkuun, jossa toinen alikersantti ajaa säärikarvojaan gillettellä. Kyselin siinä sitten naureskellen, että mitäs vittua sä oikein teet. Hän vasta, että parta piti ajaa, mutta sitten hän muisti, että alokkaat tulevat pian ja pitihän niitä varten vähän siistiytyä. joten hän ajeli käsi ja säärikarvansakin. Saman kaverin yllätin monta kerta puhumasta ikkunasta heijastuneelle peilikuvalleen mukavia. Sama kaveri huusi unissaan alokkaiden ensimmäisenä yönä; "Vitun mosat, saatana. Mä tapan teidät kaikki". Oli aamulla ollut aika totisia poikia nämä alokkaat. Tämän saman kaverin kanssa meillä oli kilpailu kumpi saa tuvastaan lähtemään enemmän alokkaita. Kaveri voitti 4-3.

Meille tuli alokkaaksi sellainen mukava suomalais-kreikkalainen vesseli. Kasvoiltaan muistutti kreikkalaista, mutta kooltaan suurta suomalaista. Kaveri yritti saada mm. sellaista vapautusta, ettei tarvitsisi osallistua virka-apujoukkueen toimintaan, mutta voisi mennä pelailemaan koripalloa pihalle ja käydä lenkillä.
Sotilaan perustutkinnon kaveri sai suoritetuksi noin 7. uusinnalla. Mm. suojeluhälytysrastilla hän kysyi, että mikä tämä rasti on. Kun hän sai vastauksen, että suojeluhälytys-rasti sanoi kreikanpoika, että: "Kuullostaa raskaalta, pistä nollapistettä".
Lohtajalla kaveri oli tokaissut alkuyöstä kipinämiehelle: "Älä pistä enää puita uuniin, minä sulan". Kersantti oli sitten sanonut, että raota hivenen makuupussia. Lopulta oli selvinnyt, että kaveri oli makuupussissa päällään pakkashousut ja -takki sekä pakkassaappaat.
Tämä kaveri onnistui aina kamiinan sammuttamisessa. Syttymään hän ei kamiinaa saanut, joten hän herätti seuraavan oltuaan kipinässä 20min ja meni kiireesti makuupussiinsa.

E-kauden ensimmäisellä leirillä Räyskälässä olin tehnyt kipinälistan ja nukuin aamuyöstä tyytyväisenä. Jossain vaiheessa alkoi kuulua toiselta puolelta tykkimiehen vinkuna: "Kuka on kipinässä, täällä on helvetin kylmä... ...Mitä kello on... ...Täällä on ihan helvetin kylmä". Noin 20 sekunnin kuluttua sama tykkimies totesi: "Perkele, kello on jo puoli seittemän, kenellä oli viimeinen kipinä". Tähän minäkin sitten havahduin ja kun asiaa alettiin selvittämään totesi eräs tykkimies seuraavaa: "No mulla oli kipinä viidestä kuuteen, mutta kun listassa ei lukenu kenenkään muun nimee, ni mä herätin ton mun vieruskaverin ja meniin nukkumaan".

Oli siellä eräs kaverikin, joka ei osannut solmia kengännauhojaan. Jostain syystä hänet sijoitettiin rakennuksemme talonmiehen hommiin. Taidettiin olla ainoat, joilla oli virallinen talonmies.
 

kuipeinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JypHT
Reilusti viime vuosituhannella Kankaanpäässä (1990) saimme muutaman uuden kouluttajan jostain äks-feil tyyppisestä laitoksesta.
No joo, kun tuli esittelyn aika Patterimme seisoi käytävällä, kapiaisten tuvasta pelmahti n.160-senttinen Kummelihahmo.
Se herätti jo hieman kuhinaa rivistöissä, mutta silloin kun hän kertoi nimensä, 160 jätkää repesi ihan täysiä.
"Nimeni on Opisto-upseerioppilas Perna, Urpo Perna."
Eihän nimi miestä pahenna, mutta joku raja sentään.
Näyttää olevan nyk.Yliluti ja on muuten ainoa kapi-ukko jonka nimeltä muistan.
 

Ervasti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lumiukko vartiomiehenä

Joulukuussa 1994, AuK 1. vaihe oli menossa ja tapahtumapaikkana Pahkajärvi.

Olimme suorittamassa ammuntoja raskaalla singolla, kun minut ja KaiPr:stä meille KarPr:n AuK:hon tullut oppilastoverini määrättiin vartiomiehiksi uralle, joka johti ampumapaikalle.

Aika alkoi käydä pitkäksi, karkit syöty ja pakkanenkin oli kiristymään päin. Oppilastoverini ehdotti että tehdään ajan kuluksi lumiukko. Minä siihen että ei helvata - tulee satikutia kun ryhdymme pelleilemään kesken vartiotehtävän. No oppilastoveri ryhtyi pyörittämään ensimmäistä palloa, joten ei muuta kuin kaveriksi.

Ensimmäisellä tauolla linjanjohtajana toiminut yliluutnantti näki tekeleemme ja käski että ukon pitää olla sotilaallisen näköinen ja toinen säesti että muuten se pitää purkaa. Teimme työtä käskettyä ja muovailimme toisen käden siten että lumiukko oli käsi lipassa. Toisella tauolla (yllätys että meidät unohdettiin vaihtaa vartiotehtävästä) linjanjohtaja käski että vartiomiehillä pitää olla kypärä päässä - ja ei kun tuumasta toimeen ja lumiukko sai lainata minun kypärääni. Koristelimme lumiukon rintapielen vielä jätesäkkimuovista tehdyillä SP -kirjaimilla ja vartiomiehemme oli valmis tehtäväänsä.

Taukopaikalle kaarsi maastoauto, kyydissään pataljoonan komentaja, AuK:n johtaja ja tämän Pikku Apulainen (apulaisjohtaja). Apulaisjohtaja veti alle sekunnissa pussillisen talousherneitä poskionteloihinsa asti ja oli juuri saamassa valtaisaa johtamiskohtausta, kun ehdin saada suunvuoron tekemällä vartioilmoituksen komentajalle: "herra everstiluutnantti - sinkoammuntojen vartiomiehet oppilaat NN ja XX, tehtävänämme on ..". Komentaja osoitti huumorintajunsa ja tokaisi että onhan tässä tämä Arskakin ja tervehti lumiukkoa. Tässä vaiheessa apulaisjohtaja tajusi että hänen kannattaa olla hiljaa, joskin taisi jäädä nimi mieleen.

Toinen tapauskin muistui mieleen. Olimme menossa Juvalle sotaharjoitukseen kun menomatkan ensimmäisellä taukopaikalla naapurikuorma-auton miehistö naureskeli suureen ääreen eräälle toverilleen tämän kustua kenttäpulloon n. minuuttia ennen taukoa. Kova kohtalo täytyy sanoa.

Samassa sotaharjoituksessa Sotilaskotiauto piti majaa meidän komppaniamme lähellä aukealla. Lähettiryhmän johtajana minulla oli lupa (ja omasta mielestäni myös velvollisuus) tarkastaa SK-auton tarjoilun taso päivittäin ja raportoida siitä komppaniamme vääpelille. Eräänä päivänä tiedustelimme siviilistä tutun jääkärin kanssa josko SK-sisarilla olisi perunalastuja. Huono tuuri - ei löytynyt varastoista, mutta lupasivat seuraavaksi päiväksi toimittaa jos halusimme.

Seuraavana päivänä jonossa olleet kapiukot vetivät ylimääräistä henkeä kun tiedustelin jokohan tilaamani grilli-maustetut perunalastut olivat saapuneet. Tästä lähtien meidän komppanian henkilökunta kääntyi minun puoleeni kun halusivat jonkun asian tapahtuvan - luottivat kuulemma mieheen joka saa tilattua itselleen perunalastuja sotaharjoitukseen.

.. näitä riitää
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti kausi
Jep, samassa lomakohteessa palveltiin ja allekirjoitan täysin nuo esittämäsi faktat keittäjistä ja yhdestä sotkun tytöstä.

Koska olette Heikkilässä lomailleet? Itse olin kyseisessä paikassa 2/99 erässä. Jos joku on palvellut Heikkilässä samassa erässä kuin meikäläinen, niin varmasti muistaa jo legendan maineen Heikkilän kasarmilla saaneen sotamiehen. Sain muuten muun muassa kuvansa autokomppanian (missä loppuajan palveli, aluksi oli patterilla) seinään Ehnroothin ja Ahtisaaren viereen. Elettiin siis vuotta 1999 ja tuolloinhan esim. Mara oli vielä tasavallan presidenttinä.
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Makkaraa

Kaikki Säkylyssä palvelleet muistavat ensimmäisen taivaan pääportilta pois lähdettäessä. Tämä yhden T:n kauppa tai mikä lie kioskia numeroa isompi kauppa oli joutunut iltavapaalta palaavien mörhöjen ilkivallan kohteeksi. Pari-kolme veitikkaa oli murtautunut takaovesta sisään joumaan olutta kauppaan.
Spollet olivat huomanneet kyseiset murtojäljet ja olivat hälyttäneet paikalle VP:n ja PU:n, sekä koirat. VP käskytti murtovarkaita ulos tai hän päästää koirat sisälle.
Eihän oluen makuun päässeet gonat liikauttaneet eväänsäkkään. Iloinen lauluskelu vain hieman hiipui, kun VP toisti käskytystään.
Kohta kaupan syövereistä kuului: Ole sinä niitten koiriesi kanssa nyt hiljaa. Huutoa vauhdittaakseen mörhöt heittivät paketin, kaks koiranmakkaraa ulos kaupasta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös