Täällä ei näköjään ole vielä mitään keskustelua tästä Kummelien uudesta live-kiertueesta:
http://plaza.fi/kaista/musiikki/uutiset/mikko-kuustonen-liittyy-kummeleihin
Mitäs mieltä porukka ylipäätään tästä on? Liput on aika suolaiset (38€), mutta kai se on pakko lähteä katsomaan miten vanhat jutut toimii ja nimeonomaan livenä.
Täytyisiköhän ympyrän sulkeutua...?
Kuka muistaa missä ja milloin Kummelit esiintyivät ensimmäisen kerran livenä?
No vastaan itse. Kyseessä oli Hyvinkään Rantasipihotelli 19.5.1994, jolloin allekirjoittanut täytti tasan 18 vuotta. Päivä taisi olla torstai ja seuraavana aamuna oli coopertesti klo 8 (en osallistunut), mutta se ei haitannut kunnon nestetankkauksen aloittamista autokoulun kirjallisten (läpi) ja koulussa pyörähtämisen jälkeen. Siitä sitten paikalliseen Rockwells-ravitsemusliikkeeseen klo 16, ja muutamaa tuntia myöhemmin kohti pohjoista. Todellisena "kummelifanina" olin hommannut liput muutamaa kuukautta aikaisemmin, heti kun olin kuullut että lähtevät kiertueelle, ja että startti tapahtuu 18-vuotis syntymäpäivänäni.
Ja helvetin hyvä livekeikka oli ja hauskaakin, vaikka ei meinattu päästä sisään, kun paikalliset järkkärit eivät tykänneet yhden oluen nauttimisesta parkkipaikalla. Sisällä vielä joku iso karju meinasi latasta meikäläistä kuonoonkin, kun kuskina toiminut kaveri teki pientä jäynää ja sneppaili servetinpalasia tuoppiin. Niitä kun sitten noukin pois ja sneppasin pois, niin joku jannu otti hernettä nenään ja meinasi kolauttaa tuopilla. Sanoin vielä jotain fiksua humalapäissäni (en tajunnut että sehän oikeasti oli hiilenä) ja sainkin tuopista, onneksi vain sisäpuoliset osat. Mutta koska fiilis oli hieno ja kesä kuivaa kosteudet niin ilta jatkui tappiin asti todella rattoisasti. Näkyipä Kahilainen ja kumppanit vielä yökerhossakin keikan jälkeen. Kahilainen sattui vielä kaverin kanssa samaan aikaan vessassa viereen kuseskelemaan. Katsoi kaveria ja rupesi nauramaan. Huumorimiehiä.