Legendaarinen Kummeli

  • 164 180
  • 407

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No entäs nää jätkät, jotka oli kuvattu roikkumassa päät alaspäin ja sitten käännetty kuva:
-olitko ulkona eilen
-joo, oltiin perheen kanssa
-oliko rauhallista?
-joo....tai itse asiassa vedin ihan perseet....

Helmi on myös Mankelin luonto-ohjelma Skigge Böy. Ehkä paras niistä oli Silvennoisen haahuilu lumisessa metsässä. Selostuksen katkaisee hirvittävä hätäjarrutuksen ja kolinan ääni, jonka seurauksena maahan lennähtää hirven pää. Ja ohjelman vetäjä:
-ooo...en akksident.........
Sitten hirven pää käteen ja vakava katse kameraan:
-Död
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Helinkopteri
Taisi löytyä aihe josta voimme TBK:n kanssa olla samaa mieltä. (niitä hymiöitä)



"Enhän mää voi yksin joukkokohtausta esittää"


Eikös tämä ollut Kahilainen siellä jossakin Pyynikin pitkissä portaissa. Siinä tehtiin elokuvaa tyyliin "ohjaajana Kalle Holmberg".
Ohjaaja sitten jyräsi tuon näyttelijän kommentin tokaisemalla:
- Multiploidu Simo, multiploidu (se ohjaaja oli pai tö vei tämä Kakko elikäs Keskinen).
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Joululaulut tuovat aina mieleeni sketsin, jossa Silvennoinen istuu lumipenkassa ja laulaa "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen". Lapion kanssa leikkivä Silvennoisen kohdalle kävelee "isot pojat" Hela ja Kahilainen: "Urpo laskit väärin, joulu meni jo!"

Lisäksi tämä alitehoinen taunus jaksaa naurattaa...

-Maila
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Potilas Saarinen lääkärin vastaanotolla.

-Istukaa olkaa hyvä
-Duoda, ei oikeen pysty istumaan
-Jaa, ettäkö ei pysty istumaan? Onkos teillä pukamia?
-Do dii, kyllä
-Laskekaapa ne housut ja kumartukaa vähän
-Do dii
-Teillä oli nyt tosiaan kasvanut tällaisia viinirypäleitä tänne peräaukon ympärille.
-Do dii, rypäleitä perseessä!
Ja samalla lääkäri maistelee rypäleitä.

(muisti vähän pätkii, dialogi ei varmasti täysin oikein, mutta loppuhuipennus oli musitissa)
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Ghost
Puukon veljeksiä ei vielä ole tainnut kukaan mainita. Parhaimmillaan olivat loistavia.

Muistuu mieleen kun lähtivät vaihto-oppilasta hakemaan.

"Arttu työntää!
Ensiks mennään pari tuntia tohon suunntaan ja sitten ruvetaan kyseleen missä ollaan."

Hulvatonta!

edit: Preda, oikein muistit. "Ole se joukko!"
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti JHag
No entäs nää jätkät, jotka oli kuvattu roikkumassa päät alaspäin ja sitten käännetty kuva:
-olitko ulkona eilen
-joo, oltiin perheen kanssa
-oliko rauhallista?
-joo....tai itse asiassa vedin ihan perseet....

-Olikko eilen missään?
-Muijan kans teatterissa
-No, et sitte ottanu mitään?
-Em mää... väliajalla vedin seittemän konjakkia ja oli pakko lähtee meneen.
-No, kotiin menit kotiin vai?
-Juu.. Ääh,suaraan lähipubiin.
-No, oliko naisia?
-Ei... Ihan hirvee lehmä istu pöydässä koko loppuillan...

Tää meni ihan hatusta...
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Löysinpäs kaapistani vanhan Kummeli kasetin ja pakkohan se oli kattoa.

Kalevi Härvä ja jatkuvasti tippuva peruukki.

Joko ollaan ulkoana, tai pysytään sisällä mutta ei rampata. Tämä mies...kuuluu parhaaseen A-ryhmään. Hän ei ramppaa

Oletko sinä ollu kesähoidossa?:

Poika: Mä justiin äsken olin tässä ja yks poika sanoi että se kohta kamppaa mut. mun täytyy mennä sanomaan Lasselle että se uhkailee mua Lassee..Lassee Mä jus tossa olin ja yks poika sanoi että se kamppaa mut kohta.
Lasse: Jaaha, lähdetääs kattomaan
Poika: Mä tässä just olin ja se sano että se kohta kamppaa mut varmaan.
Lasse: Eihän täällä ketään oo!
Poika: Oli täällä sellanen homo poika!
Lasse: Mitä sä sanoit!
Poika: No oli täällä varmaan sellanen...
Lasse: Hiljaa!
Poika: Varmasti...
Lasse: Hiljaa!
Poika: Aijaa...

Hantta? Joo. Onks kaikki ooke? ookke. oookke. ookke

Mauno Ahonen:

Ylöjärveläinen mieshenkilö saapui terveyskeskukseen antamaan virtsanäytettä. Terveydenhoitaja ojensi miehelle mukin ja paperilapun jossa oli virtsanäytteen anto ohjeet. Mies meni vessaan ja luki ohjeet.

1. Pese pää hyvin vedellä
2. Pyyhi pää pumpulilla
3. Virtsaa mukiin

Tämän jälkeen mies tuli terveydenhoitajan luokse, hänellä oli tukka märkänä, ja pupulituppoja parrassa.

Ori vedellä on naisten tanssit, menen tyrkylle.

Koistinen taas kikkailee siihen malliin että kohta napsahtaa. Muistuttaa todella paljon erästä työkaveriani, (mutta ei sentään sellaista leukaa) jolle on kiva silloin tällöin kuittailla.
 
Viimeksi muokattu:

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Loistokamaa!

Viestin lähetti porin_karhu


Tästä on ainakin näillä nurkilla muodostunut kunnon legenda. Herrathan olivat nimiltään Jussi Pattitussi ja Kikka Korea...

Tarkkaan otteen ne nimethän oli Jussi Pati Tussi ja Kikka core o`raidi, joilla tietenkin viitattiin vastaaviin aitoihin muusikoihin.

Musavisaa ei ole kukaan tainnut mainita. Studiossa oli joku Itsenäisen suomen vapautus... järjestö, jolta Kakko kysyi: "hyvät herrat, suoraan kysymykseen suora vastaus. Oletteko te natseja"? "emme suinkaan, me olemme ISKTR" Taikka Lavian HD-kerho "mull on harrikassa pakki", teurastajat "Verta pakkiin!!".

Matti Näsä jutut oli parhaita. mm. se kun Näsä sai parkkisakot. "Pitää hakee pysäköintilippu automaatilta, johon on kymmenen minuutin matka ja sitten kun sinne pääsen niin sielä joku nysväri tunkee pullonkorkkeja automaattiin ja mulla menee siinä viis minuuttia..."

Kummelistoriesin Catch ö fish oli huippu.

Kouhia juttuja tulee käytettyä tasaisesti nykyäänkin. "Jaahas, sieltä tulee herra iso herra, herra Kouhia. Apinoiden kuningas, Pontius Pilatus. "Lisää lämpöö koppiin"
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Legendaarisia

oli myös ne repeilyt mitä näytettiin joskus jaksojen lopussa.

Eräänä tulee mieleen se kun Ytte ja Mosse haukkuvat posliinilautasia. Että nämähän ei kestä yhtään mitään ja sitten kolauttaa uunin kulmaan sitä lautasta, mutta eipä mene rikki. Kolauttaa toisen kerran paljon kovempaa, eikä vieläkää hajoa... Sitten kuuluu kommentti: "...ja perkele, muuten kestää..." Koko kööri repeää nauruun.


Muistaakos joku jonkinlaista jääkiekon selostuskohtausta. Pelaajina oli mm. Larry Hole ja Jim Vagina. Keskinen muistaakseni selosti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mankelin huikea asunnonvälittäjä Keskinen:

-Juu, tässä on nyt sellainen ikävä tilanne päällä, että täällä on menossa lusikat jakoon
-Aha, mitäs se vuokra on?
-Kaks yks seitenviis
-Aika paljon!
-ollaan ihan matalana....joo kymenlaakso on aina kymenlaakso
-No eikös tänne saa katsoa edes sisälle..?
-Ei saa katsoa, nää on ikäviä asioita, ollaan ihan matalana vaan.
-Mitä sä sanoit että se vuokra onkaan?
-Kolme kaks kuus viis, pysytään ihan matalana...

Ikkunaan ilmestyy hulluna muriseva karhu ja asunnonvälittäjä lähtee haneen autollaan jättäen "nuoren parin" oman onnensa nojaan. Ihan käsittämätön scene!!!!

edit: ulkomuistista, kasetit menevät katseluun tänään illemmalla!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Monta unohtunutta juttua on tullut mieleen näitä lukiessa. Minusta tuo "hei, mister referii"- vahvistus muistutti ulkoisesti hivenen Eric Perriniä.

Entäs sitten ukko, joka luki ääneen Jallua? Siinä sitä patoutunutta energiaa parhaimmillaan.

Jakke Huuliparta muisteli juttua tamppaajasta. Tampolla oli kyllä harvinaisen ahdistava ja pitkäveteinen tehtävä.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Patarouva
Monta unohtunutta juttua on tullut mieleen näitä lukiessa. Minusta tuo "hei, mister referii"- vahvistus muistutti ulkoisesti hivenen Eric Perriniä.


Meillä kutsuttiin Jan Calounia usein "it wasn´t me, it was the other guy" -nimellä wanhoina hyvinä aikoina eli Jampan meillä taiteillessa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Legendaarisia

Viestin lähetti JiVe
Muistaakos joku jonkinlaista jääkiekon selostuskohtausta. Pelaajina oli mm. Larry Hole ja Jim Vagina. Keskinen muistaakseni selosti.

EIkös tää ollut joku Suomi-Kanada, jossa Suomi sai jotain 5-0 päihin. Pelin jälkeen Kanadan selostaja ilveili ja näytti sormea koppien välisen lasin takaa.

Eräs loistavista oli myös kaksi kaverusta, jotka juttelivat niitä näitä, kunnes pikku poika potkaisi pallolla toista päähän. Onneksi poika oli aidan takana, sillä siihen malliin jätkät suuttuivat. "Vitun amatööri!".
Toisella kertaa samat jätkät ajoivat autolla ja joku kiilasi eteen vasemmalta (?) puolelta. Ei muuta kuin ulos autosta ja kouluttamaan tyyppiä. Lopuksi vielä kamalat lunssit tuulilasiin.
 

Tibor

Jäsen
Yksi legendaarisista (liekö jo mainittu) oli Perintöä odotellessa-sketsit. Siinä kaksi aikuistaa poikaa odottelee vanhan isäukkonsa kuolemaa, joka aina meinaa toteutua, mutta pian ukko taas porskuttaa. Yksi helmistä tässä on se kun isä pojat pelaavat korttia. Kesken kortin peluun isäukkoa alkaa niin perusteellisesti yskittää ja hän vaipuukin pöydän alle tuskissaan. Poikien ilme kirkastuu, mutta vain hetkeksi, kun teräsvaari nouseekin pöydän alta lyöden ässän pöytään ja avaa uuden kossupullon.
Silvennoisen näyttelemä isähahmo on helmi!
Voi kunpa YLE uusisi näitä suomalaisen viihteen klassikoita!
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Viestin lähetti Patarouva
Monta unohtunutta juttua on tullut mieleen näitä lukiessa. Minusta tuo "hei, mister referii"- vahvistus muistutti ulkoisesti hivenen Eric Perriniä.
Mun mielestä se muistutti enemmänkin legendaarista Dan O'Connellia. Sekä pelityyliltään, taidoiltaan että ulkoiselta olemukseltaan...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Re: Re: Re: Loistokamaa!

Viestin lähetti Alex
Matti Näsä jutut oli parhaita. mm. se kun Näsä sai parkkisakot. "Pitää hakee pysäköintilippu automaatilta, johon on kymmenen minuutin matka ja sitten kun sinne pääsen niin sielä joku nysväri tunkee pullonkorkkeja automaattiin ja mulla menee siinä viis minuuttia..."

Koitetaas miten minä muistan.

Jumalauta ny rupee hirttää käämi kii, kaupungin arpajaisten oma pikavoitto, siis parkkisakko - ei vaa antakaas ku mä kerron.

Mun oli aivan pakko lähteä kaupunkiin hakeen velipojalle uusia kalsareita, kun vanhat rupes ittestään seisoon sängyn viäresä.
Tulin sitten tänne..eihän mulla mitään rahaa ollu - aloin painaa ku rykkare tonne pankkiautomaatille joka nyt sattu olemaan kolmensaran metrin päässä. No siellä on joku ämmä maksamassa koko kuukauden laskuja ja siellä menee vartti.

Tuun sitte takas autolle, niin täällä on viininpunanen paholainen, siis lappuliisa kirjoittamassa sakkoa - no siinä sitten seliteltiin, että joo joo rahaa hakemassa.

Lähdin siitä sitten sinne lippuautomaatille joka SEKIN sattu olemaan kolmensaranmetrin päässä - no siellä on joku juoppo tunkemassa pullonkorkkeja siihen koneeseen ja sielläkin menee vartti.

Tuun takas autolle, niin täällä on UUS lappuliisa, kai se oli kiikarin kanssa tuolla puskassa kyttäämässä.

Jumalauta 200 markkaa - toi autokaan oo sen arvonen, hinatkoon pois.


Mätti Näsä ja sen veli "pösö lähtee"

Lisättäköön, että viime viikon Katso lehden mukaan kummeliporukka purkittaa vanhaa kunnon kummelikamaa (siis uusia jaksoja kuitenkin) kuuden jakson verran, mutta sitä koska ne tulee ulos ei tiedetä.

-ipa rules
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aika mahdotonta sanoa legendaarisimpia kun Kummelit ovat saaneet minutkin nauramaan vatsa kipeänä varmaan satoja kertoja. Laitetaan tähän nyt jotain mitä tulee ekana mieleen. Toivottavasti ei tule kertausta:

1. Taksikuski joka oli umpikuuro ja sokea.

"Mistä täältä pääsee poois? Heeei?"

2. Minähän sen myrkytin!

"Tähän laiturin viereen tuli semmoinen ahvenparvi ja ne hyppeli tuossa ja vittuili mulle päin naamaa..."

3. Jakke & Sepi

"Ensiksi laitamme tietysti töpselin seinään" -sähkölaitetta avattaessa

4. "Se oli muuten viimeinen catch a fish" ja "Vittu tuo Mao Tse Tungin näkönen äijä vetää aivan simona kalaa"

5. Metsänraivaajat

"Se on muuten poijjaat 2km tästä tuonne päin se alue joka piti raivata. Että ei tästä!".

"SELVÄ!"

6. Mankelin "panokset kovenee" äijä

"Se on nyt sillälailla että mä vedän itteni kahleisiin alasti tohon mattotelineeseen jossette heti anna mulle 1500 markkaa"

"1300 tai vaatteet lähtee"

"1000 markkaa. Mää oon jo valmiiksi alasti täällä vaatteitten alla"

"500 markkaa? Se ei oo iso raha ku yhessä maksatte"

"150 markkaa?"

"No jotain rahaa?" (epätoivoisella äänellä)

"Jahas. Panokset kovenee" (lopulta äijä lähtee vetämään toteuttamatta uhkaustaan)

Myös juttu jossa hän uhkasi polttaa autonsa oli loistava.

7. Unohtamatta tietenkään ÄMPYILIJÄÄ!

"Noniinno... no...nii"

Kertakaikkiaan säälittävä äijä joka ei koskaan uskalla väittää vastaan vaan luistaa tilanteista myöhemmin puhelimessa jollain paskalla tekosyyllä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Matti Näsän jutut oli kyllä loistavia, joku juttu koski omien koirien paskojen keräämistä puistosta, ja Matti heitti esimerkkinä jonkun ison koirarodun ja sanoi: "Millä sää niittenkin paskat keräät, raktorilla vai?"

Jos joku muistaa kuinka tuo kokonaan meni niin olisin kiitollinen :)

Työkalujen jakosketsit, Jaakko Parantainen ja Varikset ja tietenkin "Mitäs kauheeta älämölöä täältä kuuluu?"
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Velka Monty Pythonille

Kummelin tapanahan on pölliä sketsejä suoraan Monty Pythoneilta, mitä me nuoret emme aikoinaan ymmärtäneet. Jean Sibeliuksen ongelmat Finlandian säveltämisessä on raportoinut Python-poppoo Beethovenin kautta. Esimerkkinä vain.

Uusin varkaus pääsi tajuntaani maanantaina. Jaksossa mies putkahteli mm. lentokoneen ohjaamoon vaatien 1000 puntaa tai räjäyttäisi pommin. Sama toistui milloin missäkin, mutta aina viimeinen tarjous oli muutama pence. Että se Panokset kovenee-äijän orginaliteetista...

Mutta hyvää huumoriahan Kummeli on.
 

MarkusM

Jäsen
Kummelin tapanahan on pölliä sketsejä suoraan Monty Pythoneilta, mitä me nuoret emme aikoinaan ymmärtäneet. Jean Sibeliuksen ongelmat Finlandian säveltämisessä on raportoinut Python-poppoo Beethovenin kautta. Esimerkkinä vain.

Aivan. Katselin eilen Kummeli Stories leffan ja huomaa kyllä että pojan ovat katsoneet Monty Pyhonin elämän tarkoituksen jotain kertoja ennen leffan käsikirjoittamista.

Mutta toisaalta kaikki Pythoneiden jälkeen tehty sketsikomedia on ottanut siitä enemmän tai vähemmän mallia. Kyllä Studio Julmahuvissa ja Vintiöissäkin oli sketsejä suoraan Pythoneistä puhumattakaan monista muista sarjoista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja taas muistui yksi hahmo

...eli Mankelin maailman laiskin työntekijä Nemonen, joka makaa rullavaunussa selällään varaston nurkassa ja potkii vähän vauhtia jaloilla, kun ei jaksa kävellä.

-Nemonen, pitäis viedä ne mikrofonisuojukset kolmosstudioon!
-Joo........(rullaa puhelimen luo ja ottaa puhelun):
--Nemonen täällä terve, viittittekö tulla hakemaan ne mikrofonisuojukset....
 

BOFH

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pietarinkadun Oilers, Toronto Maple Leafs
Vihdoinkin

Ilta-Sanomissa oli juttu Kummeleista. Tekevät uutta
sarjaa, joka tulee ulos ens vuoden puolella.

Ja mikä parasta, vanhat Kummelit julkaistaan
DVD:einä.
 

Miguel

Jäsen
Näppituntumalta pari sketsiä:

"Simo Ruumishuoneelta hei! Nyt jos koskaan kannattaa kuolla. Sukulaiset samaan arkkuun. Vain viisysiysi. Ruumishuoneelta."

Lihaksia ja luoteja, Vanaja:
"Luen tuomion: Suikkanen Simo Johannes (jännitys tiivistyy), kaksi päivää kotiarestia (repesin oikein huolella)"

Meteorologi Pasanen:
"Terve. Koko kevään syyssää [laittaa vesipisaran kuvan Suomen kartalle]: vettä tulee kuin Esterin perseestä."
"Terve. Kerronpa teille sään [laittaa jotain taas kartalle]: lunta sataa, ja kaikkia vituttaa."

Palaillaan asiaan muistin pelaamisen mukaan. Kiitos toki kaikille muistojen esiintuojille.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Katselin äsken muutaman jakson nauhalta. Mieleen jäivät seuraavat:

- Sketsi jossa optikolla meni Arto ja Atro sekaisin. No Arto sitten lainasi kaverinsa bemaria joka ei tullut ihan ehjänä takaisin (mm. Lasolia oljyntäyttö aukkoon).

- Pikku Henri: "Kaikki häpee sua! Sää meet täältä kotiin taskut täynnä kolikoita! Sun vaimoski häpee sua! Tietätsä mikä sä oot? Sä oot pelkkä vääntyny narikkalappu. Terve!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös