ketjuruletti
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- yks jengi Stadista
Kummeli 30 v nyt TV2:ssa. Onpa kiva nähdä vanhoja legendoja sorvin ääressä. Ettei vaan sattuisi Juhaa leukaan. Väsyneitähän nuo ruosteiset ukot ovat, ikä ei tule yksin.
Kysymys, joka on viime aikoina vaivannut mieltäni. Pertti Keinonen yhtyeineen kokoonpanon "Kortsu" oli ilmeisesti Markku Petander, mutta kuka oli rumpali "Mäihä"? Se Brian Johnsonin näköinen tyyppi. En nyt oikein löytänyt oikein millään.
Kummelin "one off"-sketseistä yksi aliarvostetuimmista on mielestäni klassikko vatsavaivaisesta pastorista. Vihisen huippuhekiä.
Kummelin "one off"-sketseistä yksi aliarvostetuimmista on mielestäni klassikko vatsavaivaisesta pastorista. Vihisen huippuhekiä.
Juuri näin! Kaiken kaikkeaan hyvin mielenkiintoinen sketsi lisäksi siksi, että Silvennoinen esiintyy siinä käytännössä omana itsenään ja mielenkiintoinen hahmo yhtä lailla Kahilaisen esittämä kummisetä-Heikki.Heikompi sketsiporukka olisi päättänyt sketsin oven avaukseen mutta tuo virren veisaaminen oli pièce de résistance.
Yksittäisistä Kummeli-sketseistä eräs mieleenpainuvimpia on mieskuoro Kovan lain esittämä legendaarinen arvontalaulu.
Tätä on kans tullu itsekin joskus mietittyä ja sattumalta katselin viime viikolla 3. kauden jakson 2. Laitoin tähän alas jakson yksittäisistä sketseistä elämään jääneitä lauseita, ja onhan tuon jakson taso aivan huikea, ei siinä kuolleita hetkiä oikeastaan ole. Kestää vertailun ihan mihin vaan suomalaisen sketsisarjan yksittäiseen jaksoon. Kaudet 2-4 oli Kummelin praimia, sen jälkeen taso lähti pikkuhiljaa laskuun.Aina välillä näitä uusintoja katsoneena on miettinyt että mitähän näissä aikanaan näki. Nyt on kuitenkin kolmas kausi menossa ja episodi 3 on kyllä niin taukoamatonta ilotulitusta että oksat ja oksanreiät pois. K3-J1 oli myös osittain katsottuna aika timanttinen. Mää tykkään.
Helppohan se on albumi tehdä kun ei tee musiikissa, eikä liioin elämässä, lainkaan virheitä.Kosketinsoitintaiteilija Timo Kahilainen julkaisee ensimmäisen sooloalbuminsa 5. huhtikuuta. Varmasti huikeaa menoa luvassa.Viihde | Kummeli-mies kunnioittaa ensimmäisellä soololevyllään 1970-lukua – "Nyt sitten kuitenkin alkoi jänskättää"
Timo Kahilaisen pitkäaikainen haave toteutui, kun sopivat ihmiset osuivat kohdalle.www.lansivayla.fi
Jep. Mies on todellinen melodiakone, riffien kuningas.Jos musiikissa jatkaa Kummeli-linjaa, on tiedossa aikamoisia korvamatoja. Monet Kahilaisen vedot pahimpia noissa, mitkä jämähtää päähän soimaan.
Helppohan se on albumi tehdä kun ei tee musiikissa, eikä liioin elämässä, lainkaan virheitä.
Perään vielä jos jonnet ei muista:
Yksi kovimmista Kummelisketseistä. "Äetsän sävelkulkulaitokselta pari modulaatiosukkaa."
Itse amatöörimuusikkona (kitara) Musacorner yksi kohokohdista. Ja sanotaan vielä se, että 1993-syntyneenä olen aina katsonut Kummelin legendaarisinta vaihetta retroperspektiivistä. Kuulemma tuli toki altistuttua Kummelille jo vauvana.Musacorner on heittämällä yksi aliarvostetuimmista Kummeli-sketseistä. Voin kuvitella, että muusikkopiireissä tätä kimaraa on katsottu ihan eri silmin, kun muut ymmärtämättömät sukankuluttajat *) ovat aikanaan vaan kironneet sitä "vitun paskaa Iso-Pebeä" ja skipanneet nämä sketsit säännöllisesti.
*) Eli etenkin minä ja moni muu ysärin lapsi.
Tismalleen näin. Ysärin alkupuoliskolla syntyneenä aikanaan kun Kummeli-DVD-bokseja joskus 00-luvulla aloin katselemaan, niin Musacorner tuli skipattua käytännössä aina. Mikä tavallaan oli ihan hyvä juttu - sai sitten vanhempana katsella ihan "uusia" Kummelisketsejä.Musacorner on heittämällä yksi aliarvostetuimmista Kummeli-sketseistä. Voin kuvitella, että muusikkopiireissä tätä kimaraa on katsottu ihan eri silmin, kun muut ymmärtämättömät sukankuluttajat *) ovat aikanaan vaan kironneet sitä "vitun paskaa Iso-Pebeä" ja skipanneet nämä sketsit säännöllisesti.
*) Eli etenkin minä ja moni muu ysärin lapsi.
Kosketinsoitintaiteilija Timo Kahilainen julkaisee ensimmäisen sooloalbuminsa 5. huhtikuuta. Varmasti huikeaa menoa luvassa.Viihde | Kummeli-mies kunnioittaa ensimmäisellä soololevyllään 1970-lukua – "Nyt sitten kuitenkin alkoi jänskättää"
Timo Kahilaisen pitkäaikainen haave toteutui, kun sopivat ihmiset osuivat kohdalle.www.lansivayla.fi
Itse amatöörimuusikkona (kitara) Musacorner yksi kohokohdista. Ja sanotaan vielä se, että 1993-syntyneenä olen aina katsonut Kummelin legendaarisinta vaihetta retroperspektiivistä. Kuulemma tuli toki altistuttua Kummelille jo vauvana.