Legendaarinen Kummeli

  • 164 414
  • 407

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kummeli 30 v nyt TV2:ssa. Onpa kiva nähdä vanhoja legendoja sorvin ääressä. Ettei vaan sattuisi Juhaa leukaan. Väsyneitähän nuo ruosteiset ukot ovat, ikä ei tule yksin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Johnny, Willy ja Richard vauhdissa. Englanninkielinen Kummeli Nuts ollut yksi allekirjoittaneen suosikeista DVD:n extran julkaisusta lähtien. Pitkälti vanhojen lämmittelyä, mutta "Kalle.. Palle"-jäänyt elämään.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina välillä näitä uusintoja katsoneena on miettinyt että mitähän näissä aikanaan näki. Nyt on kuitenkin kolmas kausi menossa ja episodi 3 on kyllä niin taukoamatonta ilotulitusta että oksat ja oksanreiät pois. K3-J1 oli myös osittain katsottuna aika timanttinen. Mää tykkään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys, joka on viime aikoina vaivannut mieltäni. Pertti Keinonen yhtyeineen kokoonpanon "Kortsu" oli ilmeisesti Markku Petander, mutta kuka oli rumpali "Mäihä"? Se Brian Johnsonin näköinen tyyppi. En nyt oikein löytänyt oikein millään.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysymys, joka on viime aikoina vaivannut mieltäni. Pertti Keinonen yhtyeineen kokoonpanon "Kortsu" oli ilmeisesti Markku Petander, mutta kuka oli rumpali "Mäihä"? Se Brian Johnsonin näköinen tyyppi. En nyt oikein löytänyt oikein millään.

Eikö tämä ollut Matti A. Takala? Jakson lopputeksteissä muistaakseni mainittiin. Soitti ainakin Juicen Slamissa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heikompi sketsiporukka olisi päättänyt sketsin oven avaukseen mutta tuo virren veisaaminen oli pièce de résistance.
Juuri näin! Kaiken kaikkeaan hyvin mielenkiintoinen sketsi lisäksi siksi, että Silvennoinen esiintyy siinä käytännössä omana itsenään ja mielenkiintoinen hahmo yhtä lailla Kahilaisen esittämä kummisetä-Heikki.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Aina välillä näitä uusintoja katsoneena on miettinyt että mitähän näissä aikanaan näki. Nyt on kuitenkin kolmas kausi menossa ja episodi 3 on kyllä niin taukoamatonta ilotulitusta että oksat ja oksanreiät pois. K3-J1 oli myös osittain katsottuna aika timanttinen. Mää tykkään.
Tätä on kans tullu itsekin joskus mietittyä ja sattumalta katselin viime viikolla 3. kauden jakson 2. Laitoin tähän alas jakson yksittäisistä sketseistä elämään jääneitä lauseita, ja onhan tuon jakson taso aivan huikea, ei siinä kuolleita hetkiä oikeastaan ole. Kestää vertailun ihan mihin vaan suomalaisen sketsisarjan yksittäiseen jaksoon. Kaudet 2-4 oli Kummelin praimia, sen jälkeen taso lähti pikkuhiljaa laskuun.

- "Ei taidolla vaan tuurilla"
- "Remontissa jää usein yli tällaisia ylimääräisiä sähköjohtoja"
- "Se on neton neton netto"
- "Sakun mutsi on duunissa joka päivä"
- "Oli varmaan sellanen ****-poika"
- "Mää tein sellaisen pienen sparrausvirheen, mää rupesin väkeviä juattaan tolle ni ei meinattu löytää koko hallia. Tua seurahuoneella oli 10 keilaa pöyrässä."
- "Onx kaikki ooke"
- "Se on tarkka homma sitte"
- "Piirretään ovia perkele"
- "Vakituiseen työsuhteeseen? Ei, viikko on maksimi"
- "74 kävin nääs Detroitissa General Motorsi...emmää missään oo käyny, Nokialla korkeintaan" (Matti Näsä on ehkä suurin Kummeli-suosikkini, ja velipoikakin toi mukaan kivan lisän mm. "Tuus ny pois sieltä")
- "Pidetään kädet omalla puolella"
- "Pystykkö pistään kaks tonnia"
- "On sillä Kakkulalla hirvittävä tuo öljytankki, 3 ja puol tuhatta litraa öljyä mennöö"
- "Kun peseydytään, peseydytään huolella ja reippaasti mutta ei lutrata"

Lisäksi oli vielä mm. Älämöloä ja Variksetkin mutta itse en niistä niin tykänny.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Välillä tulee mieleen, ymmärtääkö suuri yleisö, miten kovia musiikintekijöitä herrat Silvennoinen, Hela ja Kahilainen ovat. Toki useista Kummeli-sketseistä kolmikon musiikillinen lahjakkuus iskee läpi, mutta on syytä huomioida että ennen kaikkeahan he ovat muusikoita, ketkä ryhtyivät pelleilemään kameralle.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kosketinsoitintaiteilija Timo Kahilainen julkaisee ensimmäisen sooloalbuminsa 5. huhtikuuta. Varmasti huikeaa menoa luvassa.
Helppohan se on albumi tehdä kun ei tee musiikissa, eikä liioin elämässä, lainkaan virheitä.

Perään vielä jos jonnet ei muista:





Yksi kovimmista Kummelisketseistä. "Äetsän sävelkulkulaitokselta pari modulaatiosukkaa."
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jos musiikissa jatkaa Kummeli-linjaa, on tiedossa aikamoisia korvamatoja. Monet Kahilaisen vedot pahimpia noissa, mitkä jämähtää päähän soimaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos musiikissa jatkaa Kummeli-linjaa, on tiedossa aikamoisia korvamatoja. Monet Kahilaisen vedot pahimpia noissa, mitkä jämähtää päähän soimaan.
Jep. Mies on todellinen melodiakone, riffien kuningas.

Olisi sikäli mielenkiintoista tietää, kenen käsialaa osaksi suomalaisuuden sielunmaisemaa painunut Kummeli-tunnusmusiikki on. Legendaarisimmassa versiossa toki Silvennoisen kitara pääosassa, mutta oliko hän myös melodian takana?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Helppohan se on albumi tehdä kun ei tee musiikissa, eikä liioin elämässä, lainkaan virheitä.

Perään vielä jos jonnet ei muista:





Yksi kovimmista Kummelisketseistä. "Äetsän sävelkulkulaitokselta pari modulaatiosukkaa."

Musacorner on heittämällä yksi aliarvostetuimmista Kummeli-sketseistä. Voin kuvitella, että muusikkopiireissä tätä kimaraa on katsottu ihan eri silmin, kun muut ymmärtämättömät sukankuluttajat *) ovat aikanaan vaan kironneet sitä "vitun paskaa Iso-Pebeä" ja skipanneet nämä sketsit säännöllisesti.

*) Eli etenkin minä ja moni muu ysärin lapsi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Musacorner on heittämällä yksi aliarvostetuimmista Kummeli-sketseistä. Voin kuvitella, että muusikkopiireissä tätä kimaraa on katsottu ihan eri silmin, kun muut ymmärtämättömät sukankuluttajat *) ovat aikanaan vaan kironneet sitä "vitun paskaa Iso-Pebeä" ja skipanneet nämä sketsit säännöllisesti.

*) Eli etenkin minä ja moni muu ysärin lapsi.
Itse amatöörimuusikkona (kitara) Musacorner yksi kohokohdista. Ja sanotaan vielä se, että 1993-syntyneenä olen aina katsonut Kummelin legendaarisinta vaihetta retroperspektiivistä. Kuulemma tuli toki altistuttua Kummelille jo vauvana.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Musacorner on heittämällä yksi aliarvostetuimmista Kummeli-sketseistä. Voin kuvitella, että muusikkopiireissä tätä kimaraa on katsottu ihan eri silmin, kun muut ymmärtämättömät sukankuluttajat *) ovat aikanaan vaan kironneet sitä "vitun paskaa Iso-Pebeä" ja skipanneet nämä sketsit säännöllisesti.

*) Eli etenkin minä ja moni muu ysärin lapsi.
Tismalleen näin. Ysärin alkupuoliskolla syntyneenä aikanaan kun Kummeli-DVD-bokseja joskus 00-luvulla aloin katselemaan, niin Musacorner tuli skipattua käytännössä aina. Mikä tavallaan oli ihan hyvä juttu - sai sitten vanhempana katsella ihan "uusia" Kummelisketsejä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse amatöörimuusikkona (kitara) Musacorner yksi kohokohdista. Ja sanotaan vielä se, että 1993-syntyneenä olen aina katsonut Kummelin legendaarisinta vaihetta retroperspektiivistä. Kuulemma tuli toki altistuttua Kummelille jo vauvana.

Itse altistuin ala-asteella, kun luokan varsinkin pojista monet hoki näitä. Itse en sarjaa tuolloin katsonut, ja nykyinen avomies kaikki kaudet minulle näyttikin meidän alkuaikoina. Koin sivistyneeni isosti. :D No, en ollut vielä liian vanha näihin, huvitti kyllä.

Ja mietin aika monenkin sketsin tunnusmusan kohdalla, että kenen musiikkeja mahtaa olla. Yksi pahimmin päähäni jämähtäviä on tuon aiemmin tänne linkittämäsi Puukon veljesten tunnari. Perintöä odotellessa tulee tässä aika lähellä. Musiikin hauskuutta lisää kyllä Vihinen, Kultakuumeessa loistovetoja saati sitten myöhemmin Vanaja uliuleineen.

Kävin äskettäin Tampereella ja astuin Pub Pikilinnaan. Heti leikkasi sellainen "tämä mesta näkyy muuten Kummeleissa". Hetken piti hakea, mikä se juttu olikaan, mutta tulihan ne jämävitsit sitten mieleen. Olisi hauska tehdä joskus rundi Tampereella, että mitkäs ravintolat/pubit vilahtaakaan Kummeleissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös