Näitä hauskoja heittoja olisi vaikka kuinka paljon, mutta jostain kumman syystä nyt ei ihan hirveästi tule mieleen. Muutamia kuitenkin:
3½-vuotias tyttäremme näki kadulla koiranpaskaa ja huusi iloisesti kovaan ääneen: "Varokaa, hei, tossa on koiranpaskaa!" Minä siihen sitten toteamaan, että joo, niin on, mutta eipä nyt käytetä kirosanoja, vaan puhutaan kakasta. "Mutta, äiti, sä olet itse sanonut, ettei se paska pöyhimällä parane. Paska on paskaa". No, näin on tosiaan tullut monesti todettua :).
Eräänä päivänä hain samaista tytärtä päiväkodista ja mukaan tarttui ystäväperheen samanikäinen poika. Perheidemme vanhemmat lapset käyvät yhdessä jumpassa ja vuoroviikoin kuljetamme ystäväperheen kanssa isosiskoja. Jostain kumman syystä olin unohtanut erikseen käydä hyvästelemässä ja toivottamassa tälle vanhemmalle tyttärellemme hauskaa jumppaa ja hogasin sen vasta puolessa välissä kotimatkaa. Olin toki vaihtanut kuulumiset ja tervehtinyt, mutta hyvästely unohtui. Jotenkin meni pasmat sekaisin, kun kuitenkin oli jo kaksi lasta mukana, kuten kuuluukin. Tästä sitten mainitsin näille pienemmille ja kauhistelin mokaani. Nuorempi tyttäremme tokaisi siihen: "Älä äiti välitä, ei se haittaa. Me voidaan oikein kovaa huutaa, niin kyllä se kuulee. Hyvää viikonloppua X, nähdään taas ensi viikon maanantaina!".
Kauhean kaunis ajatus ja käytöstavatkin hallussa, mutta kun kyseinen päivä oli maanantai, niin ei oikein sopinut tilanteeseen :).