Lasten suusta

  • 202 135
  • 518

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Poikani kummisedällä on myös toinen kummipoika, sellainen nyt jo kouluikäinen vesseli. Kerran kyläillessään tämä kummi oli kysynyt silloin noin kolmevuotiaalta, lattialla leikkivältä pojalta, että mikäs sinusta isona tulee. Poika nosti katseensa Transformereistaan ja sorautti: "Rrrrobotti!"
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohta 4v. tyttäreni on aivan vakuuttunut siitä, että yhdestä hänen ystävästään tulee isona ritari. Toisesta pojasta taas tulee prinssi. Hänestä ja toisesta pojasta tulee sitten kuulemma apinoita (Miten niin tulee?). Olen yrittänyt selittää, että periaatteessa prinssi- ja ritarivaihtoehdot ovat mahdollisia, muttei käytännössä kovinkaan todennäköisiä, mutta tämä apinavaihtoehto ei kyllä tule tapahtumaan. Tähän neiti on nenäkkäästi ja täynnä tarmoa tyytynyt vain toteamaan: "Sä et kuule mua määrää. Kun mä oon iso, niin musta voi tulla ihan mitä mä ite haluan!".

No, tottahan tuo on. Mutta silti lukitsen vastauksen "Sinusta ei voi koskaan tulla apinaa" :).
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen pelasin 4-vuotiaan kummipojan kanssa futista pihalla. Junnu aina maalin tehtyään heittäytyi polvilleen ja huusi "MAAAAAAALIIII!". No itsekin onnistuin sitten yhden tekemään ja huusin samalla lailla, mihin tämä toteaa: "Ei sun tartte jokaista maalia ilmoittaa, onhan mulla perkele silmät päässä". :)
 

Warre

Jäsen
Olin poikani (6v.) kanssa saunassa, ja löylyjen jälkeen ollessamme pesulla tämä pikkukaveri alkoi vertailemaan ja venyttelemään omia killuttimiaan. Välillä katse poikkesi minun puoleen ja sen jälkeen palasi omaan alapäähänsä. Tovin pohdittuaan poika sitten totesi: ”isi, siulla on läskit munat!”.

Tämän jälkeen olen yrittänyt pitää mielessä, että lasten kysymyksille tai toteamuksille ei saisi ensiksi nauraa, vaan pyrkiä kuuntelemaan ja vastaamaan niin asiallisesti kuin mahdollista.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olin poikani (6v.) kanssa saunassa, ja löylyjen jälkeen ollessamme pesulla tämä pikkukaveri alkoi vertailemaan ja venyttelemään omia killuttimiaan. Välillä katse poikkesi minun puoleen ja sen jälkeen palasi omaan alapäähänsä. Tovin pohdittuaan poika sitten totesi: ”isi, siulla on läskit munat!”.

Tämän jälkeen olen yrittänyt pitää mielessä, että lasten kysymyksille tai toteamuksille ei saisi ensiksi nauraa, vaan pyrkiä kuuntelemaan ja vastaamaan niin asiallisesti kuin mahdollista.

Pakko kysyä parahin läskimuna, mutta miten tällaiselle heitolle voisi olla nauramatta ja alkaa selittää, että kassit kasvaa kun ikää tulee? Tää oli oikeasti ihan huippu.
 

Warre

Jäsen
Nooh, ei todellakaan voi! Onneksi kokosin itseni kohtalaisen nopsaan ja pääsin tähän korrektiin selvitysosuuteen, jossa pojalle selvitin asian laidan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Läskimuna :D

Ei ole omia muksuja vielä suotu, mutta taannoin reilu vuoden ikäinen kummipoika laittoi miettimään. Sanavarastonsa käsitti ehkä viisi sanaa tyyliin "äiti, koila, auto..". Istuin niiden keittiössä rennosti kädet niskan takana, kun jätkä yhtäkkiä osoitti minun mahaa huutaen "PALLO!" ja nauroi päälle. Pakko oli uskoa, että on tainnut rintakehä vähän valahtaa.

Omassa lapsuudessakin on ollut totuus hallussa. Alle kouluikäisenä kaveerasin saman talon rasavillin kanssa. Jouduin aina sen johdattamana hankaluuksiin. Kaverin äiti, sekä sen aikuinen isoveli olivat rapajuoppoja ja usein kännissä keskellä päivää. Muistan selvästi miten joskus heitin ymmärtäväisenä kaverille, että "Ei se ole sun vika, että olet noin tyhmä. Se on sun äitis vika." Kaveri on viime tiedon mukaan jo ties monennetta kertaa vankilassa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tyttäremme kuunteli vaimoni kanssa käymääni ikuisuuskeskustelua remonttihaaveista, jossa heitin ilmoille "puolihuolimattomasti" (huolellisesti mietityn) ehdotuksen, että "mitäs jos tehtäisiin tuosta vanhasta autotallista kotiteatteri?" Tyttö innostui heti tyyliin "Joo! Tehdään vaan!"

Kuvittelin siinä vaiheessa, että hän varmaankin ajatteli saavansa katsoa siellä Barbie-elokuviansa isolta screeniltä aivan kuten elokuvissa ja että saan hänestä oivan liittolaisen tähän käännytystyöhön. Homma ei mennyt kuitenkaan ihan kuten ajattelin, kun hetken päästä tyttö ryhtyi mietteliääksi ja kysyi: "Mitähän näytelmiä me siellä kotiteatterissa sitten oikein esitettäisiin?"
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Muutamaa kuukautta vaille kolmivuotias tyttöni pitää vaippoja enää öisin. Välillä kuitenkin vahinkoja leikin tiimellyksessä sattuu. Tuossa joku aika sitten näin kävi ja riisuin märkiä housuja likalta ja sanoin, että pottaanhan pissi kuuluisi. Likka sanoi iloisesti, että:"Jos sinä joskus muutut lapseksi ja minä aikuiseksi niin minä pesen sun pyllyn, jos tulee pissit housuun." Veti aika hiljaseksi tämän faijan ja pisti nieleskelemään hetkeksi.
 

Sinister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings, Islanders, TB Buccaneers
Olin tässä eräänä päivänä sukulaislasten kanssa Korkeasaaressa, kun joku ohi kulkenut pikkutyttö tokaisi strutsista "hei kato isi, shortsi!" Isä korjasi toki, että sen nimi on strutsi. :) Hymyilytti ja nauratti loppupäivän. Kyseinen eläintarhan asukkihan on oikeasti muuten emu.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ihan hyvin olen saanut sisäistettyä NHL.n katselemisen kuukauden vajaa 2v. tyttärelleni. Yleensä kun olen muksun kanssa kahdestaan tapaan laittaa jonkin NHL-pelin taustalle pyörimään ja katsella sitä leikkien ohessa.

Yksi ilta vaimon katsellessa jotain kokkiohjelmaa tyttäremme sanoi äidille, että :"Tyhmä tämä. Ei ole setällä kypärää päässä. Ei tule yhtään maalia.."
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Työkaveri lapsenlapsi meni tänä syksynä kouluun. Oli kolmannen koulupäivän jälkeen kotona todennut: "Turha sitten kuvitella, että minä ainakaan mihinkään lukioon menen."

t. hanu
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
hanu, hänen tuleva uravalinta menee helposti kun on jo tuon ikäisenä alkanut pohtimaan. :)
 
Oltiin tuossa muutama kesä sitten Ähtärin eläinpuistossa. Ilveshäkin edessä sitten oli todennäköisesti tamperelaisperhe, jonka pikku poika totesi faijalleen: "iskä kato, tappara". Ei se oo niin justiinsa.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Viime viikolla vastailin 3-vuotiaan tyttöni kysymyksiin vauvoista ja siitä miksi hän ei vielä vauvaa voi tehdä, ei edes isoveljensä kanssa. Hetken infoa mietittyään hiljaa likka iloisesti totesi: "Isi, sinä oot tosi hyvä tekemään vauvoja." Mikäpä minä olen kyseisen alan asiantuntijaa vastaan kiistelemään.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sisko joskus pentuna (3v/4v) totesi mutsille: "Jonttu (isäpuoli) on kyllä niin iso, ettei siihen edes kynsikään pysty!"

Taustatietoa: Kynnellä sisko tarkoitti Freddy Kruegeria Painajainen Elm Streetillä -leffoista. :)
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Poika 6v.: "Mitähän ihmettä ne eskarin Jeesusjutut oikein ovat koska taikoja ei oikeasti voi tehdä,onko ne isi huijausta?"
Isi: "No mietipä ihan itse se juttu!"

Kyllä voi olla ylpeä pojastaan:)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tyttäreni, 5v. kysyi, että miten prinsessaksi pääsee, hän haluaisi olla. Sanoin että hänellä taitaa ainoa mahdollisuus olla prinssin kanssa naimisiin meneminen. Siihen totesi että ei hemmetti, ne on niin vanhoja ja rumia nykyisin, ihan erilaisia kuin sadussa. Oli nähnyt telkkarissa prinssin, joka oli "vanha kuin ukki mutta vielä rumempi". Kuvia kun sitten katseltiin, niin selvisi että oli nähnyt Charlesin.
 

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Aina panee hymyilyttämään tilanne, joka oli käynyt kaverin äidin pitämässä päiväkodissa: Lounaan jälkeen pikkupoika oli työntänyt lautasta hieman kauemmaksi, ottanut lokoisamman asennon ja taputellut masuaan pari kertaa ohessa tokaisten: "Vielä kun pillua sais!" Oli vissiin naskali ottanut isäpapastaan äijämäisesti mallia kuitenkin tietämättään mitä termi tarkoittaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Aina panee hymyilyttämään tilanne, joka oli käynyt kaverin äidin pitämässä päiväkodissa: Lounaan jälkeen pikkupoika oli työntänyt lautasta hieman kauemmaksi, ottanut lokoisamman asennon ja taputellut masuaan pari kertaa ohessa tokaisten: "Vielä kun pillua sais!" Oli vissiin naskali ottanut isäpapastaan äijämäisesti mallia kuitenkin tietämättään mitä termi tarkoittaa.
Jännää. Täysin samanlainen juttu oli jo aiemmin:

Olin hakemassa poikaani (3 v) tarhasta kotiin. Kysyin hoitajilta, että miten päivä oli mennyt. Lounaalla oli Jani syötyään ensin todennut, että olipa hyvää ruokaa ja samaan hengenvetoon todennut... vielä kun pillua sais. Voitte kuvitella, että pikkaisen alkoi iskän poskia kuumottaa.
 

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Jännää. Täysin samanlainen juttu oli jo aiemmin:
No voihan perkele, pahoittelen etten jaksanut lukea kaikkia aikaisemmin kirjoitettuja juttuja ja ajoin juuri toiston miinaan. Sinänsä mielenkiintoista onkin, että sama tarina tulee nyt toisestakin lähteestä. Onkohan kyseessä sama mainio naskali? Sitä en tiedä, eikä asiaa kuulukkaan tutkia sen enempää. FBI on jenkkilässä ja pysyköön siellä.
 

RDivis

Jäsen
Sisko on joskus takavuosina (päiväkoti-ikäisenä) ollut aika tempperamenttinen tapaus. Oli poistettu jostakin yhteisestä leikistä, kun rikkoi leikin sääntöjä. Neiti veti ihan kirjaimellisesti itkupotku raivarit. Huusi naama punaisena "vääryyteen" syyllistyneelle tarhatädille "Nyt sä päästät mut tonne takasin tai mun Äiti tulee ja vetää sua tuupaan" Ärrä, kun ei vielä taipunut silloin.

No, en tiedä oliko tuo niinkään ketjun aiheeseen sopiva hauskahko juttu. Kokeilen vielä toista rakkaan siskoni möläytystä.

Sisko oli äitini kanssa kaupassa. Olivat sitten jo kassalla ja äitimuori lappasi oluita kassalle. Pikkuneiti rallatteli siinä iloisesti värssyä "Kaljaa-Kaljaa-Kaljaa!" Vanha rouva siinä vieressä mulkaisi tarinamme sankareita paheksuvasti ja totesi, että "pyh, nuorena se on aloitettava!"
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Poika 6v.: "Mitähän ihmettä ne eskarin Jeesusjutut oikein ovat koska taikoja ei oikeasti voi tehdä,onko ne isi huijausta?"
Isi: "No mietipä ihan itse se juttu!"

Kyllä voi olla ylpeä pojastaan:)

Kuinka vitun surullista oikeasti on, että tätä jeesuslarppia syötetään lapsille jo eskarissa - ja jopa ennen sitä?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kuinka vitun surullista oikeasti on, että tätä jeesuslarppia syötetään lapsille jo eskarissa - ja jopa ennen sitä?

Onneksi on sentään olemassa vielä järkeviä lapsia ja oivaltavat paskan jauhamisen paskaksi tuossa iässä! Hieno poika.

Esim kummipojalleni yritettiin ekalla ja tokalla luokalla lähes väkisin tuputtaa jumala slaipaa koulussa, toki koko luokalle. Oli kuulemma oikeasti vanhemmat kärttyisinä ja tuloksena oli onneksi vanhempien voitto. Uskonnon tunnit erikseen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Yleensä nämä jutut eivät liiemmin naurata, mutta tälle kieltämättä putosin. Kaverini oli lähdössä allekirjoittaneen polttareihin, kun noin kolmevuotias tyttärensä totesi ko. ohjeen/pyynnön, kun kuuli isin olevan lähdössä viikonlopuksi mökille setien kanssa:

Isi, älä laita pippeliä suuhun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös