Lasten suusta

  • 202 136
  • 518
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ajoimme Hartwall Areenan ohi ja takapenkiltä kuului: "Mikä halli toi oikein on?" Vaimo tietää tunteeni kyseistä mestaa kohtaan ja sanoi:"Enpä tiedä, joku halli vaan." Takapenkki jatkaa: "Isi, tiedät sä mikä halli toi on?" Meikäläinen: "Joo, semmonen Hevosareena, siellä hevoset ratsastaa" Takapenkki: "Minä haluaisin joskus katsomaan niitä hevosia." Näinkö pojastani tuli Jokeri-fani?
Eikä kun menette joku viikonloppu Vermoon. Hevosiahan poika haluaa nähdä, ei nimen omaan halliin säilöttyjä hevosia. Vermossa on sitä paitsi välillä ihan lapsiperheille suunnattuja tapahtumia, löytyy poniratsastusta ja kaikkea muuta mukavaa. Näin vältyt kätevästi siltä mielipahalta, että olet riskeerannut lapsesi tulevaisuuden saattamalla hänet alttiiksi vääräuskoisten vaikutteille.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Minulla ainakin on tunteita halleja kohtaan. Sangen erikoista määrittää tuo tunne katkeruudeksi.

Saatat olla oikeassa. Sinulla kun on näitä tunteita halleja kohtaan, niin kerro nyt sitten mitä ne tunteet oikeasti olivat? Minä viihdyn espoon areenalla. Kait sekin on sitten tunne. Usein kyllä vituttaa, kun Blues häviää. Onkohan se perkele sen hallin vika.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käyt hakemassa liput sinne hevosteluun ja käytät takapenkin tylsistymässä kertaalleen niin varmasti inhoaa kyseistä paikkaa loppuikänsä. Toki kalliilta lystiltä vaikuttaa.

Linkki hihs:n sivuille.

Vaimoni kanssa useasti kyseisessä tapahtumassa käyneenä voin sanoa, että homma voi kääntyä toisinpäin. Ratsastus on harrastus, jonka parissa pyörii vähän poikia ja paljon kauniita tyttöjä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Vaimoni kanssa useasti kyseisessä tapahtumassa käyneenä voin sanoa, että homma voi kääntyä toisinpäin. Ratsastus on harrastus, jonka parissa pyörii vähän poikia ja paljon kauniita tyttöjä.

Johtuu varmaan täysin niiden hevosten isoista vehkeistä. Jopa tammalla on isompi, kuin normimiehellä. Näin olen kuullut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miksi ne pyörii siellä?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Miksi ne pyörii siellä?

Jos menee vain suoraan niin törmää pian johonkin.

Juttelin muutama päivä sitten poikani kanssa eläimistä, ja hän oli erityisen kiinnostunut ihmisten ja eläinten välisistä eroista. Kun poika sai tietää, etteivät eläimet syö jäätelöä, hän päätti keskustelun todella viisaaseen lauseeseen: "Mä olen tosi onnellinen siitä että mä oon ihminen". Sitä ei voi enää paremmin sanoa.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juttelin muutama päivä sitten poikani kanssa eläimistä, ja hän oli erityisen kiinnostunut ihmisten ja eläinten välisistä eroista. Kun poika sai tietää, etteivät eläimet syö jäätelöä

Odota vaan kun Commando seuraavan kerran näytetään telkkarissa.
 

jalkakikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kahvipöydässä vaimoni kysyi huumorimielellä 2,5 vuotiallta tyttäreltämme, "Otatko kahvia?" johon tyttö tomerasti vastasi " Minä en yleensä juo kahvia, minä pidän maidosta." Tämä vastaus sai kaikille hymyn kasvoille.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Eilen uimahallissa kuultua:

Lapsi ~5v: "Miksi uimahallissa pitää käydä suihkussa?"
Lapsen isä: "Jotta uimahalli ei saastu?"
Lapsi ~5v: "Miksi ryssät on aina likasia?"
Lapsen isä: "No kun ne ei käy suihkussa"
 

Janus

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olin 3-vuotiaan poikani kanssa bussissa ja kyytiin nousi tummaihoisia matkustajia. Poika sitten kovaan aaneen kysyi, etta "Isi, onko noi menossa Afrikkaan?"

Toisen kerran kahvilassa oltaessa viereiseen poytaan tuli perhe, jonka aiti oli aika maskuliinisen nakoinen. Meidan nappula sitten tokaisi siihen, etta "miksi tolla perheella on kaksi isia?"

Molemilla kerroilla huulta purren koitin vaihtaa puheenaihetta aika sukkelaan ennenkuin lisakysymysten tulva paasi alkamaan...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Eilen tuli rappukäytävässä vastaan vanhempi herrasmies. Morjenstimme rehvakkaasti ja tytär kysymään minulta että kuka tuo mies oikein oli. En muista hänen nimeään, mutta tytär veikkasi että miehen nimi "on varmaankin Ulla tai Armo."
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi tyttäreni ilmoitti minulle päättäväisesti tänään tarhapäivän jälkeen seuraavaa:
Neiti, 3½v.: -"Tilanne on nyt sellainen, että kun mä käsken sun tehdä jotain, niin sä sitten teet niin. Ymmärsitkö tämän kerrasta, vai pitääkö tämä vääntää sulle rautalangasta? Ja nyt, kun olen tehnyt asian selväksi, voitkin tulla mun perässäni vessaan ja pestä mun kädet, jotta pääsen leikkimään".

Kirkkaalla äänellä tyttö tämän kertoi, eikä äänensävykään ollut mitenkään uhmakas. Ikäänkuin ilmoitusluontoisena asiana halusi nyt vain tehdä mulle asiat selviksi. Ensin meinasin hermostua, sitten kuolla nauruun. Lopulta kuitenkin kaiken vuodatuksen jälkeen totesin hänelle, että nythän on niin, ettei aikuisille puhuta tuolla tavalla, eikä ketään muutenkaan komennella. Tyttö katsoi syvälle silmiin ja sanoi: "No, joo... mä vähän arvasin, että sä sanoisit noin. Mut voitsä silti pestä nyt ne mun kädet?"

Mutta mä olen vähän ihmeissäni, että mitä toi oli tytön puolelta? Huumoria? Vahvasti viittaisi siihen, koska ei tosiaan missään vaiheessa ollut uhmakas tai käyttäytynyt erityisen huonosti.

Huumorintajuiset lapset on kliffoja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lapset ottavat aika herkästi sanoja aikuisten suusta, ihan pienetkin. Voisin kuvitella tuon repliikin tulleen teitillä jossain vaiheessa julki. Meilläkin joskus jotain vastaavaa napsahtelee, ja hauskaahan se on riippuen tietysti hiukan sisällöstä ja tilanteesta.
 

Sääksi

Jäsen
Lapset ottavat aika herkästi sanoja aikuisten suusta, ihan pienetkin.

Meillä 3-vuotias tyttö oppi yhdellä sivustakuuntelulla kertoman vitsiä: Miten astianpesukoneesta saa lumilingon? -Laittaa vaimoille lapion käteen.
Nyt se toistelee sitä mitä sopivimmissa paikoissa ja nauraa kihertää päälle niin perkeleesti, vaikkei itse vitsiä tietenkään tajua. Isin maine kasvaa.
Onpa kuultu myös versio: Miten jääkaapista saa lumilingon... Aika osuva tämäkin, meinaan sen verran viileetä ja jopa jäätävää on tunnelma meillä välillä.

"Isi on pomo ja äiti vaimo"
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Joku päivä yksi barbeista oli riisuttu yläosattomaksi ja hylätty sohvalle. Kuinka ollakaan sitä siinä katsellessani totesin vaimolle että "onpas vaan aika terävät tissit" (barbilla siis). Noh, muutama viikko takas kun kävin hakemassa tytärtä mummilasta niin johan oli kauhea parku kun "yksi barbi on hukassa. Juuri se jolla on ne terävät tissit."
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Poikani, 2,5v, oli luonani vaihteeksi. Televisiosta tuli joku luonto-ohjelma apinoista. Joku oranki siinä muistaakseni oli jolloin poikani osoittaa sormellaan televisiota ja sanoo kirkkaalla äänellään: "äiti."

Mielenkiintoinen käsitys pojalla on äidistään.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Telkkarissa näkyi joskus joulun jälkeen tällaisia ETAn tyyppejä. 2v tyttäremme totesi iloisena että "Joulupukkeja!"
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Yhden ukon kanssa tuos juttelin joka kertoi että hänen kuusivuotias tyttärensä ei sitten millään uskaltanut lähteä turistiksi jonnekin kanarialle tms. paikkaan vaan jäi mieluummin mummulaan. Myöhemmin kävi sitten ilmi se, että tytöllä oli menneet sanat turisti ja terroristi sekaisin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä hauskoja heittoja olisi vaikka kuinka paljon, mutta jostain kumman syystä nyt ei ihan hirveästi tule mieleen. Muutamia kuitenkin:

3½-vuotias tyttäremme näki kadulla koiranpaskaa ja huusi iloisesti kovaan ääneen: "Varokaa, hei, tossa on koiranpaskaa!" Minä siihen sitten toteamaan, että joo, niin on, mutta eipä nyt käytetä kirosanoja, vaan puhutaan kakasta. "Mutta, äiti, sä olet itse sanonut, ettei se paska pöyhimällä parane. Paska on paskaa". No, näin on tosiaan tullut monesti todettua :).

Eräänä päivänä hain samaista tytärtä päiväkodista ja mukaan tarttui ystäväperheen samanikäinen poika. Perheidemme vanhemmat lapset käyvät yhdessä jumpassa ja vuoroviikoin kuljetamme ystäväperheen kanssa isosiskoja. Jostain kumman syystä olin unohtanut erikseen käydä hyvästelemässä ja toivottamassa tälle vanhemmalle tyttärellemme hauskaa jumppaa ja hogasin sen vasta puolessa välissä kotimatkaa. Olin toki vaihtanut kuulumiset ja tervehtinyt, mutta hyvästely unohtui. Jotenkin meni pasmat sekaisin, kun kuitenkin oli jo kaksi lasta mukana, kuten kuuluukin. Tästä sitten mainitsin näille pienemmille ja kauhistelin mokaani. Nuorempi tyttäremme tokaisi siihen: "Älä äiti välitä, ei se haittaa. Me voidaan oikein kovaa huutaa, niin kyllä se kuulee. Hyvää viikonloppua X, nähdään taas ensi viikon maanantaina!".

Kauhean kaunis ajatus ja käytöstavatkin hallussa, mutta kun kyseinen päivä oli maanantai, niin ei oikein sopinut tilanteeseen :).
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Radio Rockin mainos

Tuossa yks iltapäivä olin hakenut herra 8veen koulusta ja jäi Radio rock päälle (en yleensä pidä päällä kun vien muksuja perhepäivä hoitoon ja kouluun). No siinä sitten tuli mainos joka alkoi jotenkin että " Mies! Leivotko mielummin pullia vai piparia tai jotain siihen suuntaa...

No herra takapenkiltä vastaa "Kyllä iskä mulle maistuu pulla mielummin, mutta pipari on hyvää jouluna. Mutta ei liikaa kun viime jouluna söin ihan liian paljon piparia kun tuli maha kipeeksi."

Oli hiukan naurussa pitelimistä ja aiheutti vaimollekin kotona kerrotuna aikaimoiset repeämiset.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kuusivuotias tyttäreni huusi tänään aamupäivällä huoneestaan täysin puskista: "Minä en usko jumalaan!" Mitä helvettiä? Ihan hyvä homma (kai) silti, eipä tässä kuulu kirkkoon vanhenpansakaan joten samassa veneessä ollaan.

Menossa helvetiin, ehkä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös