Onkos sedillä salaisuuksia kuin muurareilla?
Neljä vuotiaalle pojalle tuli naapurista rouva lapsenvahdiksi. Poika katsoi telkkaria ja lapsenvahti tuli pikkukaverin luokse tervehtimään tätä. Poika käänsi päänsä ja tokaisi "Mitä muijat, mikä boogie"?
Kyseisen tarinan kertoi työkaverini.
Muutamaa kuukautta vaille kolmivuotias tyttöni pitää vaippoja enää öisin. Välillä kuitenkin vahinkoja leikin tiimellyksessä sattuu. Tuossa joku aika sitten näin kävi ja riisuin märkiä housuja likalta ja sanoin, että pottaanhan pissi kuuluisi. Likka sanoi iloisesti, että:"Jos sinä joskus muutut lapseksi ja minä aikuiseksi niin minä pesen sun pyllyn, jos tulee pissit housuun." Veti aika hiljaseksi tämän faijan ja pisti nieleskelemään hetkeksi.
Mua naurattaa näemmä lasten kohdalla vain nämä pippelijutut. Tuttavan kai noin viisivuotias poika oli leikkinyt löytämällään sormihierontalaitteella (<-- tuollaista tarjoaa google-haku. Näyttää kyllä kieltämättä varsin härskinnäköiseltä vempaimelta.) ja sitä sormiinsa pujotellessaan todennut, että "tää vois tuntua kivalta pippelin ympärillä". Fiksu jannu!
Just tuosta syystä meillä ei kiroilla lasten kuullen kotona. Noh, oppivathan ne sitten myöhemmin muualta, mutta kannustamme näin omalta osaltamme sivistyneeseen kielenkäyttöön. Viimeisin hauska termi (ja näitä on tullut vuosien aikana paljon ja suurin osa on kirjattu muistojen kirjaan) nuorimmaltamme 3v oli "namigaattori" kun puhuttiin tuosta auton avuliaasta laitteesta. Siitä reviteltiinkin yhdessä paljon hauskaa perheen kesken että mitä kaikkea sillä voikaan löytää.Kaverin parivuotias muksu on aiheuttanut parit naurut spontaaneilla avautumisillaan.
Oltiin kylässä kahvikupin äärellä, pojan äiti otti ensipuraisuja pullasta kun poika laski oman maitokuppinsa alas ja ihmetteli pullaa osoittaen: "Mikäs helvetti tuo on?"
Jokunen viikko tämän jälkeen saman pikkukundin vielä pienempi pikkuveli päästi snadit maitopuklaukset olohuoneen lattialle. Kaksivuotias kumartui viereen ja totesi vaan "ei helvetti!"