Lasten suusta

  • 202 130
  • 518

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Yleensä nämä jutut eivät liiemmin naurata, mutta tälle kieltämättä putosin. Kaverini oli lähdössä allekirjoittaneen polttareihin, kun noin kolmevuotias tyttärensä totesi ko. ohjeen/pyynnön, kun kuuli isin olevan lähdössä viikonlopuksi mökille setien kanssa:
Isi, älä laita pippeliä suuhun.

Oliko sillä jotain edellytyksiä tuohon kysymykseen? Onkos sedillä salaisuuksia kuin muurareilla?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa on vielä kaksi vaihtoehtoa:
a. Älä isi laita jonkun muun pippeliä suuhusi
b. Älä isi laita pippeliäsi jonkun suuhun.

Fiksu likka, muistaakohan saman 15 vuoden kuluttua. Silloin ei toki ole kyseessä "isi".
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Serkku kävi tyttärineen kylässä ja vanhempi tyttö (8 v) lauloi syntymäpäivälaulun:

Paljon onnea vaan
kakku lentää naamaan
sata vuotta täytät
apinalta näytät!

Nauratti aika tavalla.

5-vuotias pikkusiskonsa oli kerran kysynyt kukkakauppiaalta visaisen kysymyksen: Miksi sinä myyt rahaa, kun voisit myydä kultaa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Neljä vuotiaalle pojalle tuli naapurista rouva lapsenvahdiksi. Poika katsoi telkkaria ja lapsenvahti tuli pikkukaverin luokse tervehtimään tätä. Poika käänsi päänsä ja tokaisi "Mitä muijat, mikä boogie"?

Kyseisen tarinan kertoi työkaverini.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neljä vuotiaalle pojalle tuli naapurista rouva lapsenvahdiksi. Poika katsoi telkkaria ja lapsenvahti tuli pikkukaverin luokse tervehtimään tätä. Poika käänsi päänsä ja tokaisi "Mitä muijat, mikä boogie"?

Kyseisen tarinan kertoi työkaverini.

Samalla linjalla jatketaan, kaveri oli jotakin remppaa tekemässä tuttunsa luona. No jossakin vaiheessa oli tietysti jano iskenyt ja oluet oli siinä juotu jne. Paikalla oli myös nuoremman polven "työnjohtaja" seuraamassa mitä isot pojat tekee. Tarkkaan olikin seurannut/kuunnellut,sillä seuraavana päivänä oli aamiaispöydässä äidille sanonut että "anna sitä märkää."
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Isä ja äiti olivat kerran kolmevuotiaan siskonpojan lapsenvahtina.

Poika oli siinä vähän aikaa katsellut, kun mummonsa oli koettanut nousta tuolistaan ylös siinä onnistumatta. Tokaissut sitten "kyllä meidän äiti pääsee!"
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olimme eilen grillaamassa 2,5-vuotiaan poikamme kummien luona. Siinä kun syötiin ja pojalta tippui jotain ruokaa lattialle. Vaimoni siinä kyykistyi pojan edessä nostamaan pudonnutta ruuan palaa, niin poika sanoi: "ota suuhusi".

Mistä lie kuullut?!
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Vaarini kertoi minulle tarinan omasta kummitytöstään, joka oli varsinkin lapsena erittäin temperamenttinen ja aiheutti paljon vaikeuksia koulussa ja kotona. Hauskin näistä tapauksista oli varmasti tytön ensimmäinen koulupäivä, kun opettaja oli antanut kaikille tehtäväksi piirtää kukan paperille.

Kummityttö: "Minä en halua piirtää kukkaa! Minä piirrän ukon!"
Opettaja: "Etkö nyt kuitenkin voisi piirtää kukan?"
Kummityttö: "En! Minä piirrän ukon!"
Opettaja: "Voi kuule kun kaikki muutkin piirtävät kukan, niin olisi kiva jos sinäkin piirtäisit"
Kummityttö: "No piirrä sinä vaikka vittu, mutta minä piirrän ukon!"

Siihen loppui ensimmäinen koulupäivä.....
 
Muutamaa kuukautta vaille kolmivuotias tyttöni pitää vaippoja enää öisin. Välillä kuitenkin vahinkoja leikin tiimellyksessä sattuu. Tuossa joku aika sitten näin kävi ja riisuin märkiä housuja likalta ja sanoin, että pottaanhan pissi kuuluisi. Likka sanoi iloisesti, että:"Jos sinä joskus muutut lapseksi ja minä aikuiseksi niin minä pesen sun pyllyn, jos tulee pissit housuun." Veti aika hiljaseksi tämän faijan ja pisti nieleskelemään hetkeksi.

Tuosta lupauksesta kannattaa muistuttaa siinä vaiheessa, kun jälkikasvu alkaa 60 vuoden päästä hoputtaa laitokseen asumaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mua naurattaa näemmä lasten kohdalla vain nämä pippelijutut. Tuttavan kai noin viisivuotias poika oli leikkinyt löytämällään sormihierontalaitteella (<-- tuollaista tarjoaa google-haku. Näyttää kyllä kieltämättä varsin härskinnäköiseltä vempaimelta.) ja sitä sormiinsa pujotellessaan todennut, että "tää vois tuntua kivalta pippelin ympärillä". Fiksu jannu!
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Tyttäreni (5 v.) kyseli tänään ihmeissään, miksi lastenlauluissa saa olla tuhmia sanoja. Sanoin, ettei niissä tietääkseni sellaisia ole, mutta tyttäreni väitti, että sellaisiakin lastenlauluja on ja että tuhmat sanat niissä ovat vielä kaikkein pahimmasta päästä.

Minä sitten tietysti tiedustelin, mistä laulusta oikein on kyse, ja pyysin tytärtäni antamaan pienen laulunäytteen.

Tyttö alkoikin vakavailmeisesti laulaa: "Kappas vaan vittu sekä Ville..."
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Spice Girls -videoita siskojensa kanssa katsellut noin 5v velipoika kauniin naisjoukon nähdessään kadulla osoitti sormella ja sanoi "Spice girls!!". Pääsi yhteiskuvaan. :) Tämä siis 90-luvulla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mua naurattaa näemmä lasten kohdalla vain nämä pippelijutut. Tuttavan kai noin viisivuotias poika oli leikkinyt löytämällään sormihierontalaitteella (<-- tuollaista tarjoaa google-haku. Näyttää kyllä kieltämättä varsin härskinnäköiseltä vempaimelta.) ja sitä sormiinsa pujotellessaan todennut, että "tää vois tuntua kivalta pippelin ympärillä". Fiksu jannu!

Jostain syystä neli-viisvuotiaiden poikien sielunmaisema ja jutut uppoavat aikuisiin, tai ainakin osaan, varsin hyvin. Mä saan nopeasti nelivuotiaasta pojastani kaverin, kun teen kainalopieruja tms. yhtä älyllistä. Pissa, kakka, kikkeli ja pieru, ei paljon hauskempaa ole.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eräs naispuolinen tuttuni selvitti automatkalla 7-vuotiaalle tyttärelleen aikuisten maailmaa ja sanoi miesystävänsä olevan hänen 'kumppaninsa'. Tyttö pohti hetken ja kysyi sitten "Mikset sä mee sinne Eliittikumppaniin?".
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Ko. jannu jatkaa samalla linjalla allekirjoittaneen naurattamista. Nyt muisteltiin kesän vierailua Tykkimäen huvipuistoon ja erästä laitetta, josta piti huutaa kuuluvasti kesken kyydin, että "Äiti, tää tuntuu pippelissä asti!". Äippä kuulemma totesi, että lienee huvipuiston suosituin laite.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Olen kokolailla kalju ja ajelen partaani ja hiuksiani höylällä aina toisinaan, kun jaksan. 3-vuotias poikani seuraa monesti vieressä. Olin sitten viikolla lähikaupan kassajonossa, kun poika huomasi hyllyssä jotain ja totesi kuuluvasti kolmeen kertaan: "Isän munakarvahöylä!" Vaimo tosin kertoi, että hän on joutunut saman källin uhriksi jo aiemmin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Istun tätä kirjoittaessa junassa ja edellisellä yhteydellä tuli hauska tilanne:

Parin penkkirivin päässä istui äiti ja joku 1-5v tyttö (tai poika. Ei noista tiedä). Tyttö jotain huuteli siinä ja hänen äitinsä kysyi tytöltä:
Äiti: "Onko sulla nälkä?"
Tyttö huusi: "EI".
Äiti: "onko sulla jano?"
Tyttö huutaa "EI"
Äiti: "onko sulla vessahätä?"
Tyttö huutaa "EI"
Äiti kysyy: "Onko sulla kakka housussa?"

Koko matkan ääntäpitänyt tyttö hiljentyy ja on hiljaa lähes minuutin.
Sitten tyttö huutaa "NYT ON!"
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin osuvaa niin osuvaa... Vastikään kolme täyttänyt sukulaispoika oli kyläilemässä. Menen koneelle ja avaan Jatkiksen, juuri tällä hetkellä Poika pärähtää paikalle, ja huutaa kovaan ääneen: "Mitä vittua sie teet, tyhmä Nötkötti!?"

Sitä samaa minäkin mietin... (Ja perin epäsoveliasta kielenkäyttöä noin nuorelta.)
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tyttäreni pääsi viikonloppuna yllättämään taas puun takaa: "Isi, miksei me olla miljonäärejä?"

No tuota, tää on iskällä vähän niinkun työn alla vielä...
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole sattunut omalle kohdalle, mutta "homoisin" tilitys ylen ohjelmassa nauratti. Ja nyt vasta naurattaakin, kun on selvinnyt millainen tampio kyseinen heppu on.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaverin parivuotias muksu on aiheuttanut parit naurut spontaaneilla avautumisillaan.

Oltiin kylässä kahvikupin äärellä, pojan äiti otti ensipuraisuja pullasta kun poika laski oman maitokuppinsa alas ja ihmetteli pullaa osoittaen: "Mikäs helvetti tuo on?"

Jokunen viikko tämän jälkeen saman pikkukundin vielä pienempi pikkuveli päästi snadit maitopuklaukset olohuoneen lattialle. Kaksivuotias kumartui viereen ja totesi vaan "ei helvetti!"
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Todella surullista. Viiden vuoden päästä kulkevatkin jo ostarilla huutelemassa vittuperkelesaatanaa. Aika paljon olen lasten kanssa touhunnut, mutta ikinä ei ole tarvinnut vielä kiroilla. Totta kai otan sanat takas, jos taloudessa ei ikinä kiroilla lasten kuullen. Ainahan he ovat oppineet ne "koulussa." Myös parikesäiset.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nelisen vuotta sitten tyttöni, oli silloin 3 vuotias, kysyi minulta, että onko lapsetkin ihmisiä.
Noin vuosi sitten samainen tyttön tuumasi, että eikö isi olekin niin, jos puhuu autossa puhelimella ja poliisi tulee viastaan, niin luuri pitää laittaa hetkeksi piiloon.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Kaverin parivuotias muksu on aiheuttanut parit naurut spontaaneilla avautumisillaan.

Oltiin kylässä kahvikupin äärellä, pojan äiti otti ensipuraisuja pullasta kun poika laski oman maitokuppinsa alas ja ihmetteli pullaa osoittaen: "Mikäs helvetti tuo on?"

Jokunen viikko tämän jälkeen saman pikkukundin vielä pienempi pikkuveli päästi snadit maitopuklaukset olohuoneen lattialle. Kaksivuotias kumartui viereen ja totesi vaan "ei helvetti!"
Just tuosta syystä meillä ei kiroilla lasten kuullen kotona. Noh, oppivathan ne sitten myöhemmin muualta, mutta kannustamme näin omalta osaltamme sivistyneeseen kielenkäyttöön. Viimeisin hauska termi (ja näitä on tullut vuosien aikana paljon ja suurin osa on kirjattu muistojen kirjaan) nuorimmaltamme 3v oli "namigaattori" kun puhuttiin tuosta auton avuliaasta laitteesta. Siitä reviteltiinkin yhdessä paljon hauskaa perheen kesken että mitä kaikkea sillä voikaan löytää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös