Hei. Jos sulla ei ole lapsia, et todellakaan voi sanoa tietäväsi asiasta yhtään mitään. Siksi sun perustelusi kuulostaa nakkikastikkeelta.
Ihan lapsia tekemättäkin tiedän, että lapset (etenkin pienet) rajoittaisivat liikaa esimerkiksi seuraavia asioita, mitkä tuottavat minulle mielihyvää ja onnea:
- Haluan jatkossakin olla vapaa. Haluan lähteä spontaanisti ja 10 minuutin varoitusajalla vieraspeliin, reissuun, aamuvarhaiseen tai iltamyöhäiseen lätkäpeliin toimitsijaksi, ulos syömään, taidenäyttelyyn, lenkille, baariin...
- Haluan jatkossakin ylipäätään lähteä vieraspeliin, reissuun, aamuvarhaiseen tai iltamyöhäiseen lätkäpeliin toimitsijaksi, ulos syömään, taidenäyttelyyn, lenkille, baariin... Listalta etenkin vieraspelireissut (yhteiskuljetuksella) ja baari eivät missään nimessä ole lasten paikkoja, en halua työnnellä rattaita ja laitella takaisin pudonneita lapasia kesken lenkin, enkä halua keskeyttää taide- tai ravintolaelämystä siksi, että seurueeseeni kuuluu vastuullani oleva pieni lapsi, joka ei osaakaan tai jaksakaan käyttäytyä, kaikkiin kohteisiin matkustaminen pienen lapsen kanssa ei onnistu, Michelin-ravintolaan ei kuulu viedä uhmaikäistä kaksivuotiasta. Minulla on kaksi kättä: yksi ottelupöytäkirjalle ja toinen kellolle. Ei kolmatta, jolla paimentaisin lasta. Lapsenvahti ei välttämättä aina onnistu, eikä toinen vanhemmista voi aina jäädä kotiin.
- Haluan jatkossakin asua hyvällä alueella Helsingissä ilman, että kohtuuttoman suuri osuus palkasta menee lainanlyhennykseen. Neljä huonetta, kph, wc ja keittiö esimerkiksi Töölössä maksaa helposti 700-900 tuhatta.
- Ylipäätään lapsen ylläpito on kallista, ainakin jos haluaa lapselle muutakin kuin nakkikastiketta ja kirpputorivaatteita ja käpylehmienkeräilyharrastuksen.
- Valvon mielelläni myöhään ja nukun myöhään vapaapäivinä ja lomilla.
- En pidä aikaisista aamuista. Vielä vähemmän pidän siitä, että joku vaatii minulta kommunikointia aamuisin ennen kuin olen heräillyt rauhassa, lukenut uutiset, käynyt suihkussa etc. Varmin tapa saada minut vittuuntumaan on vaatia yhtään mitään aikaisin aamulla.
- Kaipaan ajoittain paljonkin omaa rauhaa ja hiljaisuutta. Yleisilläkin paikoilla kaikesta mahdollisesta melusaasteesta jostain syystä eniten v-käyrän vetää nousuun lasten ja teinien kiljuminen.
- En riemastu lasten kanssa puhumisesta, sillä meillä on ihan eri mielenkiinnon kohteet.
- En halua olla missään tekemisissä toisen ihmisen ulosteiden kanssa.
- Haluan jatkossakin panna sohvalla keskellä päivää, jos alkaa panettaa.
- Nakkikastikevertauksesi on edelleen surkea. Nakkikastiketta voi maistaa ilman että sillä on loppuelämän kestäviä seurauksia, mutta sama ei päde lisääntymiseen.
Koko juttu lähti liikenteeseen sun julistuksestasi.
Mikä vitun julistus? Kerroin, miksi MINÄ en halua lapsia enkä katso, että saisin lapsilta jotain sellaista, mikä tekisi minun henkilökohtaisesta elämästäni parempaa. Sinä tässä tulit väittämään, että varmasti minäkin siitä saisin jotain arvokasta, mikä on suoranaista paskapuhetta, koska sinä et sitten mitenkään voi tietää, miten minä koen asiat.
Kerrankin? Eli olenko mielestäsi vain vääristellyt juttuja tässä pikku jutustelumme aikana?
Esimerkiksi äskeisessä lainauksessa kyllä.
Sulle tietysti uppoaa tuo propaganda, koska se palvelee sun agendaasi.
Hyvin kyseenalaista dumata jatkuvasti muiden mielipiteet paskapuheeksi tai propagandaksi ihan vain siitä syystä, että sinä satut olemaan eri mieltä. Hieman pelottavaakin huomata, kuinka täydellisen kiinni joku voi olla omassa mielipiteessään kykenemättä ymmärtämään, että joku voi olla eri mieltä.
Oikeus heillä toki tuohon mielipiteeseensä, tosin henkilökohtaisesti ihmetyttää suuresti tuollainen arvojärjestys, arveluttaa suorastaan. Ei sillä, etteikö elämä olisi helpompaa ennen muksuja, mutta onnellisempaa... antaa kyllä aika pinnallisen kuvan, sorry vaan.
Miksi on pinnallista todeta olleensa onnellisempi ennen lapsia? Lapset eivät tee kaikkia ihmisiä onnelllisiksi, koitahan nyt ymmärtää.