Jos ihminen laittaa lapsensa tarhaan, jotta pääisisi itse töihin, onko sekin merkki siitä, että lapsista ei välitetä?
Joidenkin mielestä on. Mutta ei nyt lähdetä siihen sen enempiä.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos lykkää isänsä tai äitinsä vanhainkotiin. Ymmärrän täysin sen itsekeskeisen elämäntyylin, jota osaltaan tämä meidän nykyinen yhteiskunta velvoittaakin. Kuten täällä on todettu, harvalla on yksinkertaisesti edes varaa jäädä himaan hoivaamaan höperöityvää tai liikuntarajoitteista vanhempaansa.
Minusta on vaan hitusen hassua jauhaa rinta rottingilla kaikesta siitä, miten lapset on vanhuudenturva yms. Mitään takeita ei ole, kuinka tiiviisti lapsesi haluaa olla mukana elämässäsi kun olet vanha ja avuton. Vaikka kuinka olisit mielestäsi jakanut rakkautta ja ymmärrystä, niin silti ei voida olettaa mitään. Seassa on niin paljon muuttujia, että tuo nyt on vaan kömpelö peruste.
Toki ei se ole varmasti ainoa - parempiakin löytyy ja tämä pyörii nyt liikaa tämän yhden asian parissa. Saa toki pyöräyttää mukuloita siksi, että joku käy sitten katsomassa kun olet toinen jalka haudassa jossain laitoksessa. En jaksa itse ajatella niin kauas eteenpäin. Jos olen lapseton läpi elämäni, niin tuskin vaippoihin paskovana papparaisena murehdin, että ai että ku ei tullu tehtyä niitä penskoja. Ne kävisi nyt moikkaamassa ja tuomassa kukkia.
En välitä vaikka kuolisin ennen sellaista avutonta tilaa. Se olisi jopa suotavaa. Helpompaa myös omaisille sekä yhteiskunnalle.