On toki aivan eri asia päättää olla hankkimatta lapsia, kuin halveerata sellaisia ihmisiä, jotka lapsia ovat hankkineet. Nähin jälkimmäisiin viittasin viestissäni.
Ei kai tuo sitä suoranaisesti tarkoita, että vaikka itse ei haluaisikaan lapsia, ja kokee ne ehkä riesaksi omassa elämässään, että halveeraisi sellaisia ihmisiä, jotka ovat valinneet toisen? Jotenkin tuo edellinen, toisesta ketjusta lainattu viestisi vaikuttaa sellaiselta "jos et ole puolellamme olet meitä vastaan" -asenteelta, vaikka tuskin sitä sellaiseksi suoraan tarkoititkaan.
Minä olen ainakin sanonut, että tällä hetkellä en halua lapsia, koska en pidä lapsista niin paljoa, että haluaisin muttaa elämäni suunnitelmia lasten vuoksi. Lapsia kun ei edelleenkään pidä tehdä vain siksi, että ne pitää tehdä. Toisekseen olen sitä mieltä, että tämä maailma menee kaiken aikaa sellaiseen suuntaan, että koko seuraavien sukupolvien tulevaisuus on aika kyseenalainen...
Tuon kylkeen olen aina sanonut, että kunnioitan suuresti niitä, jotka hankkivat lapsia omasta tahdostaan ja hoitavat myös lasten kasvatuksen ja muut vanhempien velvollisuudet. Samalla olen vilpittömän pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka haluaisivat lapsia, mutta eivät syystä tai toisesta niitä saa.
Mitä tulee taas omiin vanhempiini, niin tiedän, että he halusivat lapsia. Saivatkin sitten minut ja siskoni. Silti minun ei tarvitse suhtautua asioihin samalla tavalla kuin heidän.
edit: huomasin selvennöksesi seuraavista viesteistäsi. Pahoittelut, luin tai tulkitsin väärin - siksi hyvä, etteivät tällaiset väärinymmärtämisgeenit siirry eteenpäin. ;)