Mm. Ted Raikkaan ja Sistiksen viestit olet maininnut asiallisiksi. Minun viestejäni et. Kerrohan vielä, mikä tekee niistä asiattomia.
En nyt tiedä asiattomuudesta, kärkäs olet ollut kuten minäkin. Sinä et ole ollut kuitenkaan mitenkään mukana tuossa keskustelussa, jossa sivusimme lapsettomuuden syynä maailman pahuutta, joten se on se suurin syy.
Olen lukenut Alamummon viestin. Ja olen myös lukenut sinun vastauksesi, joka on voimakkaan asenteellinen ja rasittavaa kitinää. Antaisit edes joskus ihmisten vittuuntua rauhassa, myös lapsista ja niiden vanhemmista. Se, että sinä tulet aina kertomaan oman kantasi asiaan, ei varmuudella vähennä kenenkään lapsi- tai vanhempivitutusta. Todennäköisesti käy jopa päin vastoin, ja antipatia kasvaa. Vai onko tämä jopa tavoitteesi, saada ihmiset inhoamaan lapsia ja heidän vanhempiaan?
Kokeillaanpa vielä kerran.
Minä aloitin koko keskustelu 16.2. yhdeksän kieppeillä eli en tunkenut kauhistelemaan kenenkään vitutuksia. Alamummo lainasi minua, joten mulla lienee oikeus vastata. Lisäksi olin suomalaislasten rumuutta lukuunottamatta kutakuinkin samoilla linjoilla hänen kanssaan. Minä en tiedä, missä sinä rasittavaa kitinää näet, ellet sitten ole voimakkaasti asenteellinen ja vääristele tuon kyseisen keskustelun kulkua tahallisesti. Jos olet käsittänyt väärin tai et ole huomannut jotain, niin sitten asia on ok.
Myös ystävilläni on lapsia, hyvilläkin ystävillä. Kantani lapsiin on heillä varsin hyvin tiedossa, joten puhumme muusta kuin lapsista. Aivan vastaavasti minäkin valitsen keskustelunavaukseni sen mukaan, mistä muu seurue on kiinnostunut; en siis pakota ketään kuuntelemaan viini- tai viskiluentoja tai jääkiekkojuttuja tai työasioita.
Kyllä, tuo on puolin ja toisin varmasti ihan asiallinen juttu. En minäkään pakota ainakaan tietoisesti kuuntelemaan omia jorinoitani, ellei vastakaikua selkeästikään ole. Tosin en kyllä osaa rasittuakaan, jos joku jostain aiheesta on erityisen innoissaan, ellei käytös muuten ole tungettelevaa tai muuten huonoa.
Enkä sen syvempää linkkiä aiheeseen haluakaan. En halua olla kenekään kummi enkä tekemisissä lasten kanssa, saati että tekisin omia. Mikäli joskus ehkäisy pettäisi, tekisin abortin miettimättä hetkeäkään. Syitä tähän on kaksi: en halua pilata omaa elämääni enkä myöskään miehen tai lapsen elämää. Ei ole kenenkään etu, että ihminen, joka ei halua lasta, sellaisen tähän maailmaan tekee.
Sulla on täysin oikeus tähän. Itse en aborttia hyväksy, mutta sun ratkaisusi eivät mulle kuulu.
Asenteellisuutesi huomioiden lienee syytä mainita, että huolehdin ehkäisystä asianmukaisesti enkä ole ainakaan tähän ikään mennessä edes kokeillut yhden illan juttuja tai yhden yön panon hakemista baarista; tuskin teen niin jatkossakaan.
Edelleen ihan jees. Hauskaa toki, että painotat asenteellisuuttani, mutta kuitenkin itse kaivat esiin esim. tämän aborttiasian, jota en ole täällä sen kummemmin ollut kieltämässä vaan esittänyt oman kantani tuon yhden artikkelin päähenkilön tokaisuun, joka oli hiukan omituinen.
Miksei minulla saa olla ehdotonta mielipidettä siitä, miltä mikäkin asia minusta tuntuu?
Toki saa. Saat olla lapsista sitä mieltä kuin olet, saat olla tulematta vanhemmaksi omiin tuntemuksiisi perustuen, mutta miksi ihmeessä vakuutat tietäväsi asioita, mistä sulla ei ole kokemusta? Siitä tässä on kyse, ja nyt tämä on mennyt lähinnä pilkunviilaukseksi.
Varmuudella olen kuitenkin asiasta ja tunteistani omalta kohdaltani huomattavasti enemmän jyvällä kuin sinä.
Aivan varmasti olet. En ole muuta tainnut väittääkään.
Ihan tasan samaa olen sanonut sinulle jo jokusen päivän ajan.
Niin, no minä olen kuitenkin ottanut sen verran takaisin, että sanavalintani on ollut muuta kuin rakentavaa paikoin. Tartuin viestiisi turhan voimakkaasti, mutta olihan sun viestissäkin inauksen provosoiva maku, "odotetaan että kohta joku vanhempi ratsastaa paikalle..." Toisaalta taas sinä syytät minua Alamummon viestiin tarttumisesta ja kitinästä vitutusketjussa, vaikka tosiasia on se, että minun viesteihini tartuttiin eikä sen suurempaa kitinää mielestäni ollut puolin eikä toisin.
Ei mulla tässä sen suurempaa agendaa ole, kunhan vain haluan, että pysytään tosiasioissa puolin ja toisin.