Kuten lähipäivinä muissa ketjuissa saamistasi kommenteista olet varmasti voinut päätellä, tämä ei ole suinkaan "minun levittämäni mielikuva". Ihan itse olet sen mielikuvan meille kaikille luonut.
Niin, siis olikohan kaksi viestiä joissa asiaa kommentoitiin muissa ketjuissa. Toisessa oli kysymys selkeästi paskapuheesta, jonka korjasin, toisessa taas ylimielinen kommentointi tähän ketjuun liittyen yleisesti.
Kyllä minusta varmaan on muodostunut monelle mielikuva, että otan näihin asioihin kiinni usein, olipa turhaan tai asiasta, mutta kyllä kyse on myös siitä, että en minä nykyään ole näihin tullut ollenkaan niin usein sivusta kitisemään, kuten sinä annat ymmärtää. Nuorempana enemmän, mutta ihminen kehittyy. Ja toisaalta, kyllä minä edelleenkin näen oikeudekseni puuttua keskustelupalstalla joihinkin pointteihin, jotka näen mielestäni olevan väärässä tai jopa asiattomia.
Niiden parin kerran lisäksi olet mm. pari viikkoa sitten (17.2.) kitissyt viimeksi Alamummolle hänen lapsiin liittyvästä kommentistaan Vitutusketjussa. Lisääkin löytyisi vaivatta, jos Jatkiksen haku toimisi.
Tämä viittaus lähinnä alleviivaa vain sitä, että sinä näet asian hyvin voimakkaiden värilasien kautta. Voit käydä tarkistamassa, mistä tuo keskustelu käynnistyi --> 16.2. klo 21.28 ja lisäksi kun luet tuon mainitsemasi viestin uudelleen, niin tuskin siinä kovin paljon kitinää huomaat. Ellet sitten ole voimakkaasti asenteellinen.
Jo yllä olevan täysin asiallisen tekstin jälkeen sinä ratsastit paikalle ilmoittamaan, kuinka minä olen väärässä, koska sinä tiedät minua paremmin miltä minusta tuntuu, koska sinulla on jälkeläisiä. Joten lopetapa vääristely ennen kuin on liian myöhäistä.
Tyttö hyvä, mun pointtini on koko ajan ollut se, että sinä et voi täysin varmaksi näistä asioista sanoa, koska sulla ei ole asioihin pienintäkään linkkiä. Tuttavaperheen messakan kauhistelu ei ole sitä. Vaikutat kuitenkin kovin ehdottomalta esimerkiksi juuri tuossa viestissäsi, jota lainaat. Minä en voi määritellä, miltä sinusta mikäkin tuntuu, mutta minä voin sanoa, että vanhemmuus avaa sellaisia näköaloja ja tuntemuksia, joita lapsettomana ei voi edes aavistaa, ja joihin omaa reaktiotasi et osaa täysin varmaksi sanoa edes sinä.
Sulla on kaikki oikeudet olla lisääntymättä, eikä se minua häiritse tippaakaan. Kuten jo aiemmin sanoin, käytin varsinkin väännön alussa turhan provosoivaa kieltä, mutta pointtini ei siitä edelleenkään mihinkään häviä. Ja se valitettavasti on vielä fakta, kääntelet sinä sitä sitten miten haluat.
Mutta silti haluat kieltää muilta kärkkäät kommentit, mikäli ne ovat lapsi- tai vanhemmuuskielteisiä. Kts. edellinen sivu.
En ole aivan varma, mihin viittaat, enkä näin kiireessä ehdi lähteä lukemaan sivuja, mutta jos kyseessä on tästä maailmanparannusperustelusta, niin siihen taisin kommentoida jo, että tiettyjen tyyppien suusta se kuulostaa lähinnä ylimieliseltä, mutta esim. Ted Raikkaan avattua pointtejaan se ei enää niin voimakkaasti siltä kuulostanutkaan.
Hyvä linja hei, pidä toi.
Pääasiassa pidänkin. Tosin toivoisin kyllä, että sinäkin fiksuna ihmisenä kykenisit myöntämään joissain kohdissa olevasi jos et nyt väärässä niin ainakin omien mielikuviesi vanki.