Lapset on rasittavaa porukkaa !

  • 45 502
  • 307

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse aiheeseen liittyen ihmettelen ns. kanta-astujia. Miten se yläkerran pikku nico-petteri saakin niin saatananmoisen metelin niillä pikku jaloillaan aikaiseksi. Ilmeisesti kyse on tapakasvatuksen puutteesta, koska ei kerrostalossa voi rytyyttää menemään niinkuin haluaa. Itse kun olin...
Tärkeän seikan otit esille! Minua vituttaa aivan suunnattomasti nuo kanta-astujat. Ei sinänsä ole pelkästään lapsien vika, vaan monet aikuisetkin tekee noin. En ymmärrä miksi jotkut liikkuu noin? Eikä se ole edes terveellistä itselleenkään. Terveempää on astua päkiällä kuten pitääkin. Vähemmän melua ja jalat pysyy terveempinä. Ei ole muu kuin tahtokysymys askeltaa oikein ja muita häiritsemättä.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Täytyy kyllä ihmetellä kuinka vaikeaa joillakin ihmisillä ylipäätänsä eläminen on. "Vituttaa kanta-astujat", itse en ole edes kuullut kyseisestä rodusta. Jos kaikki häiritsee niin turha asua kerrostalossa.

Voin kuvitella kuinka vaikeaa elämä on ,kun vituttaa jatkuvasti esim. kanta-astujat. Noin suuri valittaja kuin Ted Raikas ja sitten on valinnut vielä asuinpaikakseen pääkaupunkiseudun virallisen kaatopaikan. Kait tämä ihmettelyketjuun kuuluisi.
 

Cube

Jäsen
Tärkeän seikan otit esille! Minua vituttaa aivan suunnattomasti nuo kanta-astujat. Ei sinänsä ole pelkästään lapsien vika, vaan monet aikuisetkin tekee noin. En ymmärrä miksi jotkut liikkuu noin? Eikä se ole edes terveellistä itselleenkään. Terveempää on astua päkiällä kuten pitääkin. Vähemmän melua ja jalat pysyy terveempinä. Ei ole muu kuin tahtokysymys askeltaa oikein ja muita häiritsemättä.
Ei vittu, onkohan enää mahdollista olla enempää iloton tosikko? Tämän oli pakko olla läppä.
 

axe

Jäsen
Lisää hassuahan Tedin postauksessa on vielä toi, että pitäisi kävellä päkiöillä "kuten pitääkin" ja on muka terveempää. Pieni anatomian kurssi tekisi varmaan terää.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Lisää hassuahan Tedin postauksessa on vielä toi, että pitäisi kävellä päkiöillä "kuten pitääkin" ja on muka terveempää. Pieni anatomian kurssi tekisi varmaan terää.

Ted taitaa olla tonttu. Hiipii hiljaa varpasillaan.

TheRef: Kyllähän minä nyt sen tiedän, että molemmissa kaupungeissa on omansa. Rossot siis. Niinkuin jokaisessa suomalaisessa itseään epäkunnioittavassa kylässä/kaupungissa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Minäkään en ymmärtänyt yhtään valitusta jostain ihmeen "kanta-astujista" ennen kuin päädyin suorastaan ammattimaisen kanta-astujan alapuolelle jokunen vuosi sitten. Se oli opettavaista aikaa. Yläpuolelta kuului joka ikinen arki-ilta klo 20.00-03.00 lähes tauoton tom tom tom tom, jota ei päässyt pakoon tai vaimennettua mitenkään. Se oli vähän kuin olisi asunut kitaran sisällä, jota joku potkii tauotta. Vaikka olen asunut aika monessa persereiässä, niin en ole koskaan häiriintynyt naapurien säännöllisestä juhlimisesta tai jostain lasten äänistä. Tuota Turun keskustassa elellyttä kanta-astujaa en unohda ikinä. Se töminän jatkuvuus ja pitkäkestoisuus ajoi melkein hulluuden partaalle. Olin sitten koneella (tom, tom, tom), saunassa (tom, tom, tom), paskalla (tom, tom, tom), puhelimessa (tom, tom, tom), suihkussa antaen veden valua korviin (tom, tom, tom), telkkarin ääressä (tom, tom, tom) tom tom tom tom tom tomtom. Aina kun tuli vähän myöhemmin kotiin jostain, niin koko rapun ikkunat olivat usein pimeinä, mutta tuolla meikäläisen yläpuolella paloi aina valo. Vitutus alkoi ennen kuin ehti edes kotiin. Harvoista rauhallisita hetkistä ei lopulta osannut nauttia, kun koko ajan odotti, että koska se töminä alkaa. Vieläkään ei riitä mielikuvitus arvailemaan, että mikä tarve sillä oli vetää edestakas isoa kämppää tunteja. Nyt tuli oikein jälkivitutus kun muistelee.

Siinä kun on muutaman arkiviikon vetänyt putkeen 3-4h unilla ja naapuri heittää, että "kai hänellä on vittu oikeus kävellä", niin ei saatana. Isännöitsijää ei kiinnostanut, koska mistään juhlinnasta ei ollut kyse. Mulla oli loppujen lopuksi tuuri, kun selvisi, että meillä oli sama yksityinen vuokranantaja. Kun vuokranantaja kävi itse kutsusta kuuntelemassa ja toteamassa asumisen mahdottomuuden töminän takia, niin töminä loppui kuin veitsellä leikaten.

Tämä oli aika äärikokemus, eikä siis liity lasten töminöihin, mutta oli pakko jakaa se äskeisten "vastavitutusten" jälkeen.

edit: äh..ja luulin jostain syystä olevani vitutusketjussa. No en ole tosiaan lasten kanta-astumisesta häiriintynyt. Lasten äänissä on muutenkin se hyvä puoli, että ne rajoittuvat pääsääntöisesti päivään.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Joskus miettii mistä ne naapuruston vihaiset vanhat papparaiset tulee, mutta täällähän ne näyttää nuoruutensa viettävän.
 
Näyttää siellä ruuhka-suomessa tenavat käyttäytyä huonommin, koska ainakin täällä itä-suomessa niihin törmää erittäin harvoin. Yksi poikkeus toki oli vähän aikaa sitten eräässä ravintolassa (siis ei missään "hienossa" ravintolassa, koska en käy sellaisissa) Ensinnäkään en ymmärrä miksi 1-2v tenava pitää edes sellaiseen lounasravintolaan tuoda ja vielä pahimpaan ruuhka-aikaan. Kyseinen tenava ei tietenkään jaksanut istua kauaa syöttötuolissaan ja alkoi keikkumaan siinä. Pojan mummo vaan hyssytteli "soo soo pikku-ahmed ei saa keikkua." (kyseisen pojan isä siis todennäköisesti ei ihan suomalainen ole, pojan nimen ja ulkonäön perusteella. Vaikka ei sillä mitään väliä toki ole, vaikka olis kiinalainen) Poika ei tietenkään usko, vaan jatkaa keikkumistaan. Loppujen lopuksi ipana alkaa huutamaan suoraa huutoa. Menee tovi ennenkuin kukaan seurueesta edes yrittää hiljentää tenavan. Kaupoissa näihin huutaviin tenaviin en muistaakseni ole koskaan törmännyt. Jos ei oteta lukuun pikkuvauvoja. Naapurin kakaraa piti aikoinaan hieman ojentaa, koska kiusasi pikkuveljeäni. Tai lähinnä ärähdin kyseiselle nappulalle ja hän lähti hyvin äkkiä kotiin ja taisi kyynelkin päästä. Siinä tapauksessa ei harmittanut, vaikka sai tenavan itkemään. Pikkuveljeäni kuitenkin puolustan aina, koska hän ei siihen itse kunnolla kykene. (lievä kehitysvamma) Tuo naapurin poika oli muutenkin melko rasittava tapaus, kotonaan sai tehdä mitä halusi. Sen tapauksen jälkeen oli kyllä meillä ihan kiltisti, joten sana meni ainakin perille. En kyllä ihmettele jos poika oli sellainen, kun isä on aika täys mulkku. Itse valittaa naapureille ties mistä, mutta omia tenaviaan ei komenna.

Niin ja ei, miulla ei ole omia lapsia, ainakaan vielä. Toivottavasti jossain vaiheessa niitä tulee. Koska pidän kuitenkin lapsista. Enemmän ärsytystä on aiheuttanut aikuiset. Niinkuin viimeksi laivalla ollessa aamupalalla humalainen nuorisojoukko tai edellisenä iltana viereisessä pöydässä mekastava mummojoukko. Tänään on taas kiva nähdä pieni kummityttö jonka hymy kyllä pelastaa päivän. Jouluisin taas on mukava nähdä pikkuveljien ja veljenpojan aito riemu kun availevat pakettejaan. Heitä kun ei ole onneksi hemmoteltu piloille materialla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mun mielestäni se miten hanskasit yllättävän tilanteen ansaitsee ennemminkin kehuja, joka väittää muuta on näillä silmillä jälkiviisas jeesustelija tai paskanjauhaja.
Pakko tarttua tähän. Aikaisemmin on vaikka kuinka paljon jauhettu samaa asiaa, mutta edelleen olet siis sitä mieltä, että lapsen itkemään laittaminen on ok, vai? Tilanteeseen pitää ilman muuta puuttua, mutta pointtini on se, että asian voi ilmaista siten, ettei tarpeetonta porua synny. Minä ainakin kykenen sanomaan asian tiukasti, mutta asiallisesti. Mutta ehkä mulla on sitten keskivertoa julmempi katse.

Edit: En halua henkilöidä tätä keskustelua tutzbaan, vaan käsittelen mielummin em. asennetta.

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Nyt täytyy pitää mielessä miksi tähän ketjuun kirjoittaa. FAS-lasta ei voi kai pahinkaan nihilisti pitää rasittavana, koska syyllinen tähän tilaan on ainoastaan vastuuton juoppoäiti.
Mielestäni kaikki vanhemmat ovat henkisesti juoppoja.

Joo. Ajattelin vain, että joitain tässä ketjussa tarpeensa toimittavia saattaisi kiinnostaa tuo.

Samoin huumorintajuttomat tosikot.
Ilmoittauduitko joukkoon, vai miten tämä pitää ymmärtää? Veikkaan silti, että M. Julli viittasi laajempaan joukkoon kuin vain sinuun. Minä kyllä tunnistin viestisi vitsiksi heti ensilukemalta. Kyllä provoilija toisen tunnistaa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos ravintolassa on erikseen puoli lapsiperheille ja muille. Olen käynyt useinkin tällaisissa ravintoloissa ja homma tuntuu toimivan. Tällaisena pehmeämpänä ratkaisuna "lapsivapaisiin" ravintoloihin.

Itse en muista tuollaiseen törmänneeni. Kuinka homma toimii? Onko lapsiperheitä kielletty tulemasta tiettyyn osaan ravintolaa ja lapsettomilta vastaavasti evätty pääsy toisaalle?

Kyllähän Kasarmitorin Hesessäkin on, ainakin ennen remonttia, joku leikkinurkkaus. Ei se nyt kuitenkaan estä 'lapsellisia' tai city-sinkkuja istumasta missä lystää.

DAF:n kuvaamaa järjestelyä voisi soveltaa laajemminkin. Suomessahan on aika ajoin yritetty perustaa romanittomia ravintoloita. Menestys on ollut huonohkoa yhteiskunnan puuttuessa hanakasti moisiin hankkeisiin. Ehkä tällainen 'pehmeämpi' ratkaisu tyydyttäisi kaikkia osapuolia.

Mekastajille, mustille (ja muille eri värisille), lihaville, hienhajuisille ja mitä niitä kaikkia nyt mahtaa olla, jotka saattavat häiritä herkimpiä kulinaristeja, saattaisi olla hyvä perustaa omat osastonsa. Ei kai siinäkään mitään pahaa ole?

Luulisi että vapaassa markkinataloudessa joku olisi tarttunut ilmeisen suosion saavuttavaan bisnes-ideaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mekastajille, mustille (ja muille eri värisille), lihaville, hienhajuisille ja mitä niitä kaikkia nyt mahtaa olla, jotka saattavat häiritä herkimpiä kulinaristeja, saattaisi olla hyvä perustaa omat osastonsa. Ei kai siinäkään mitään pahaa ole?

Luulisi että vapaassa markkinataloudessa joku olisi tarttunut ilmeisen suosion saavuttavaan bisnes-ideaan.

Itseäni aika harvoin joku ihminen häiritsee, mutta ottaisin tähän myös "kokeiluun" muutakin kuin vain ravintolat. Ihan vain niitä varten ketkä haluavat elää mahdollisimman häiriötöntä elämää.

esim.
* Juopoille omat junat, varsinkin viikonloppuisin lähiliikenteessä. Promillerajan voi jokainen määritellä itse.
* Omat vessat yleisillä paikoilla niille joiden paska haisee pahalle.
* Omat kaupat niille, jotka ostavat vain muutaman tuotteen (pidentää jonoja).
* Urheilutapahtumissa omat osastot niille, jotka eivät halua kuulla huutoa tai kiroilua. (varmasti jotakin tämäkin harmittaa)
* Uimahalleissa/kylpylöissä omat osastot niille, jotka saavat tuntemaan myötähäpeää
jne.jne.

Kyllä maailmasta tulisi parempi paikka elää... tai sitten ei.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän se yleensä se vika on vanhemmissa, jos lapsi on "häiriöksi". Turha siitä metelöinnistä lasta on syyttää. Lapsi tuskin ymmärtää ilman kasvatusta ja ohjailua, missä saa tehdä mitä. Siksi kaiken maailman "äpärittely" ja muu halventavilla nimillä puhuminen varsinkin ärsyttää ja lasten vihaaminen. Vihatkaa niitä aikuisia, jotka lapset kasvattavat. Lasten vihaajat ovat kaiketi samaa porukkaa, jotka muutenkin heikompia ja avuttomia halventavat ja painavat. Jos lapsi itkee, sillä yleensä on joku hätä. Jos lapsi metelöi (ja tämä on todellakin suhteellista) siihenkin on yleensä joku syy, esim. vanhemmat, jotka eivät opeta lapsilleen tapoja.

Minulla on kaksi lasta, 10 kk ja 3,5 v. Kasvatuksemme pääpointti on juuri se, että lapsia ei eristetä muusta maailmasta vaan otetaan mukaan normaaliin elämään, kaikkialla. Golfkentälle (no ei toki vielä rundille), ravintolaan, kauppaan, lätkämatsiin isompi jne. Tällä on ollut se vaikutus, (nuoremmasta on vielä vaikea sanoa) on sopeutunut tähän yhteiskuntaa oikeinkin hyvin. Tavat ja taidot opitaan automaattisesti. Jos lapsi pienestä pitäen eristetään muusta maailmasta siksi, että nämä ovat "häiriöksi" muille ihmisille, niin voi olla aika vaikeaa myöhemmin oppia olemaan. Lapset pitää ottaa lapsina, mutta täysivaltaisina yhteiskunnan jäseninä tietenkin tietyin rajoituksin.

Kyllä minuakin ärstyttävät huutavat ja koheltavat lapset. Varsinkin, kun yleensä syy on vanhemmissa. Jos mitään rajoja ei aseteta ja lapsi ei opi kestämään pettymyksiä pienestä pitäen, niin eihän siinä hyvää jälkeä synny.

Espanjassa ollessamme (nuorempaa ei ollut ja vanhempi lapsi oli n. 2v) oli poika pakko ottaa mukaan illallispöytään ravintolaan. Ja kas kummaa, lapsi todellakin sai tasavertaisen kohtelun. Tai oikeastaan tasavertaisemman kuin me aikuiset... ;) Suomi on outo maa siksi, että täällä ei ihan aina ymmärretä arvostaa sitä kansan osaa, jonka varaan yhteiskunta kuitenkin rakentuu.
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
Kohta pitää oikeasti syödä iltaisin vain kotona. Pitäisi olla niinkuin Etelä-Afrikassa, että on valtavan paksu katalogi, mistä voi tilata safkat.

www.gastronautti.fi

Siellä se johtuu siitä, kun on semivaarallista niin moni tilaa sitten mielellään himaan tai toimistoon mielummin kuin lähtee liikenteeseen. Täällä taas törmää kimmosaseihin ja se ei naurata.

Schollin sormipystyssä_kerron_itsestäänselvyyksiä_kuin_olisin_asian_ainoana_tietävää-asennetta ei voi muuta kuin arvostaa. Että Etelä-Afrikassa vaarallista. Ihanko totta ja voe mahotonta!

Tosiaan siis vaikka otat kuinka rauhallisen kolkan ravintolasta niin et saa keskustella tai syödä rauhassa, vaan käy niin, että kaikista maailman ihmisistä kirous lankeaa juuri minun kohdalleni. Kun silmä välttää niin metrin päähän viritellään sellaista puista korkeaa tuolia ja väsyneet leiriytyvät. Sanoin keskustelukumppanilleni, että odotas vaan, tässä on katastrofin merkit ilmassa. Ja ei mennyt kuin 10 minuuttia niin se mahdoton huuto alkoi. Oli pakko keskeyttää ruokailu, koska tuli sellainen olo, että räjähdän kappaleiksi. Hermot olivat niin kireällä, että en tiedä mitä olisi tapahtunut, jos en olisi pystynyt hillitsemään itseäni. Sadattelin vain hiljaisella äänellä. Taas niitä elämän hirveitä hetkiä, joita ei usein koe, mutta joita ei tahdo kokea koskaan. No onpas taas sitten vuosikymmeniksi muisteltavaa tuossakin.

Sulla on kyllä asiat aika hyvin tai sitten et ole koskaan kokenut todellista kriisiä elämässä (esim. läheisen kuolema, työttömyys, vammaisuus tai vammautuminen, sairaus) jos koet kuvailemasi asiat "ongelmallisina" ja niissä on "vuosikymmeniksi muisteltavaa".

Olisi ihan kiinnostavaa tietää, missä ravintoloissa a) noin on käynyt b) mitkä ovat kantapaikkojasi, jos noin tuppaa "aina" käymään.

Toisaalta asian voi ennaltaehkäistä sen verran, että menet ravintolaan mahdollisimman myöhään arki-iltana, kun on pikkusten lasten nukkumaanmenoaika jo ohitettu (kuten jo aikaisemmin mainitsin).

Lapsiperheen budjetit tuskin antavat myöten esim. kaupungin parhaiden ravintoloiden hintatasolle (Savoy, Chez Dominique, Grotesk, Mecca, Pörssi esim. esim.). Toki, jos maku on linjaa Chico's, Rosso tai Rax ei pidä valittaa; ne ovat nimenomaan "perheravintoloita".

Kun ruokaravintolat ovat nyt kaikki savuttomia niin miksei niitä voida jakaa ei-lapsille sekä kyllä-lapsille vyöhykkeisiin. Pystyttiinhän Saksakin jakamaan sotien jälkeen. Ne joita eivät lapset haittaa, voivat istua missä tahansa ja minä menen sinne kolkkaan, missä 100% varmasti ei ole yhtään ainoata perkeleen otusta.

Syy varmaan tohon on, että lapsiperheet on aika iso segmentti, joilla on sitä rahaa + neljän ihmisen lasku on suurempi kuin kahden ihmisen.

Vaikka en itsekään mitenkään jaksa arvostaa lasten kirkumista, huutamista tai juoksemista ravintoloissa, en viitsi tehdä siitä sen suurempaa nroa tai jaksaa lähteä päivää pilaamaan.

Kuitenkin vastuu on aikuisella, että enemmän vihaisin niitä aikuisia, jotka heidät on kasvattanut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilmoittauduitko joukkoon, vai miten tämä pitää ymmärtää?
No, voihan sen hieman itseironisestikin ymmärtää. I recognize my lacks.

Tapanani ei ole valehdella, tosin asioita tulee joskus suurenneltua ja ylilyötyä, tahallisesti. Kuulostaa varmaan selittelyltä, vai mitä? ;)

Lähinnä halusin taas kerran omakohtaisesti todistaa, miten poikkeavat näkökulmat ja mielipiteet teilataan yhteisön ja sen enemmistön puolelta tylysti. Jos joku on vähän radikaalimpi ja elää tietynlaista elämää, niin se nostaa esiin äläkän ja saa aikaan jonkin sortin vainoamista. Tässä ketjussa mm. schollille on käynyt niin ja Jatkoajassa on muitakin esimerkkejä kuten TOJ. Sinänsä en jaa erityisemmin ideologisesti asioita heidän kanssaan, mutta silti jollain tapaa kuitenkin kunnioitan sitä, että uskaltaa olla rohkeasti omaa mieltä, vaikka se ei ihan valtaosan linjaus olisikaan. Sentyyppiset ihmiset vaan yritetään savustaa välittömästi ja porukalla tietysti. Harmi.

En nyt sano, ettenkö olisi perusteiltaan sitä mieltä asioista, kuin täällä olen esittänyt ja kovinkaan lapsirakas tapaushan en siis ole. On sitten ihan ihmiskohtaista, että miten kirjaimellisesti ne asiat ymmärtää tai haluaa ymmärtää. Sinänsä tuntemattomana tyyppinähän voi kirjoittaa nettiin ihan mitä tahansa ja vaikea monen tietää kuinka tosissaan on tai ei ole.

Pyrin tällä nyt siihen, että minulla ei todellakaan ole ihmeempiä sanomisia tähän ketjuun enää näiltä osin ja tuo kanta-astuminen nyt ei muutenkaan taida liittyä aiheeseen oikeastaan mitenkään. Omalta osaltani homma on tässä. Ehdottomasti kuitenkin käytöstapoja liikenteessä, yritetään olla toisillemme ihmisiksi. Peace & love for everybody and god jul!
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse en muista tuollaiseen törmänneeni. Kuinka homma toimii? Onko lapsiperheitä kielletty tulemasta tiettyyn osaan ravintolaa ja lapsettomilta vastaavasti evätty pääsy toisaalle?

Kyllähän Kasarmitorin Hesessäkin on, ainakin ennen remonttia, joku leikkinurkkaus. Ei se nyt kuitenkaan estä 'lapsellisia' tai city-sinkkuja istumasta missä lystää.

Muutaman kerran olen tähän malliin törmännyt - liekö tullut sitten valitusten myötä, kun joku puhui jo jonkun Rosson lopettamisesta. Ei kai tuossa ole sen kummemmasta kyse kuin pöytiinohjauksesta siten, että tarjoilija on jakanut joukon sopivasti kahteen, välissä oli tässä tapauksessa tarjoilutila, jonka takia homma toimi hyvin. Vaatii tietysti sen, että ravintolassa on pöytiinohjaus. Onneksi nykyään on yleisesti käytössä vielä se.

En nyt siis ihan Heseistä puhunut sentään...
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Mielestäni kaikki vanhemmat ovat henkisesti juoppoja.

Joo. Ajattelin vain, että joitain tässä ketjussa tarpeensa toimittavia saattaisi kiinnostaa tuo.

Varmasti saattaa ja varmasti myös tulisi kiinnostaa.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että tässä ketjussa kuitenkin tulisi keskustella rasittavista lapsista, eikä sairaista lapsista. Rasittavuus on kyllä semmoinen ominaisuus, joka ei ole välttämättä synnynnäistä. Rasittaviksi lapsiksi kasvetaan ja opitaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun ruokaravintolat ovat nyt kaikki savuttomia niin miksei niitä voida jakaa ei-lapsille sekä kyllä-lapsille vyöhykkeisiin. Pystyttiinhän Saksakin jakamaan sotien jälkeen.
Siis, ehdottomasti samaa mieltä. Mikäli tällainen jaottelu tehtäisiin, niin vältyttäisiin tämän kaltaisilta ikäviltä tilanteilta:

http://www.youtube.com/watch?v=17VrLTWxw2A
 

timosusi

Jäsen
Pakko tarttua tähän. Aikaisemmin on vaikka kuinka paljon jauhettu samaa asiaa, mutta edelleen olet siis sitä mieltä, että lapsen itkemään laittaminen on ok, vai? Tilanteeseen pitää ilman muuta puuttua, mutta pointtini on se, että asian voi ilmaista siten, ettei tarpeetonta porua synny. Minä ainakin kykenen sanomaan asian tiukasti, mutta asiallisesti. Mutta ehkä mulla on sitten keskivertoa julmempi katse.

Edit: En halua henkilöidä tätä keskustelua tutzbaan, vaan käsittelen mielummin em. asennetta.

Ei lapsen itku ole mikään mittari tyyliin "mikäli kuormitat lasta yli 60dB:n voimalla hän alkaa itkeä". Joku voi itkeä jos näkee hyttystä tapettavan, tai vaikka tiukasta katseesta. Itse olen nähnyt tuota tiukasta katseesta itkemistä useammankin kerran. Tuossa tapauksessa pikkunilkki varmaan itkee jo siitä ettei saa tehdä mitä haluaa kun ilmeisesti on siihen kotonaan tottunut. Ei lasta tarvitse erityisesti henkisesti rääkätä, mutta jos se raja minkä jälkeen ruvetaan noudattamaan yhteiskunnan yleisiä sääntöjä on itkun takana niin ei mun mielestäni itku sitten haittaa. Tässä kuitenkin oli ensin aivan kohteliaasti huomautettu asiasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Varmasti saattaa ja varmasti myös tulisi kiinnostaa.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että tässä ketjussa kuitenkin tulisi keskustella rasittavista lapsista, eikä sairaista lapsista. Rasittavuus on kyllä semmoinen ominaisuus, joka ei ole välttämättä synnynnäistä. Rasittaviksi lapsiksi kasvetaan ja opitaan.

Minua ei sen kummemmin tämän ketjun rajaaminen kiinnosta keskustelun aiheena. Mulla ei ollut tuon linkittämisen takana mitään erityistä agendaa sen kummemmin terveisiin, sairaisiin kuin muuten vain sekopäisiin lapsiin liittyen. Kunhan vain lätkäisin, olisi toki voinut mennä vaikka Tänään tv:ssä-ketjuun.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei lasta tarvitse erityisesti henkisesti rääkätä, mutta jos se raja minkä jälkeen ruvetaan noudattamaan yhteiskunnan yleisiä sääntöjä on itkun takana niin ei mun mielestäni itku sitten haittaa. Tässä kuitenkin oli ensin aivan kohteliaasti huomautettu asiasta.
Joo, aika pitkälti samaa mieltä. Tosin tästä päästään siihen, että ensisijaisesti itkun aiheuttaja (kiellolla tms.) on vanhempi, ei vieras ihminen. Mun mielestäni aikuisen on kyettävä sanomaan asiansa toistamiseen asiallisesti, toki tiukempi sävy on paikallaan, ellei toinen aikuinen ensimmäisestä kerrasta tajua puuttua tilanteeseen. Itse vain tykkään antaa toisenkin mahdollisuuden muille, ellei kyse ole joku akuutti tapaus.
 

Cube

Jäsen
Lähinnä halusin taas kerran omakohtaisesti todistaa, miten poikkeavat näkökulmat ja mielipiteet teilataan yhteisön ja sen enemmistön puolelta tylysti.
Miten tämä poikkeaa siitä, että Ted Raikas pyrkii teilaamaan yhteisön enemmistön mielipiteet ja vapauden itseilmaisuun (lasten itku)? Ja jos marginalisoinnista puhutaan, kuten ilmeisesti yritit tehdä, niin missä kohtaa astuu kuvaan se, että haihatteleva ja toista poskea aina kääntävä hippi hyökkää taas kerran sitä yhteiskunnan osaa kohtaan, joka itseään ehkä kaikkein huonoiten kykenee puolustamaan?

Aika kova yritys kääntää koko homma martyrismin puolelle, mutta mukahauskuuden ohella mukaälykkyys ei juuri nyt iske.
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
Lähinnä halusin taas kerran omakohtaisesti todistaa, miten poikkeavat näkökulmat ja mielipiteet teilataan yhteisön ja sen enemmistön puolelta tylysti. Jos joku on vähän radikaalimpi ja elää tietynlaista elämää, niin se nostaa esiin äläkän ja saa aikaan jonkin sortin vainoamista. Tässä ketjussa mm. schollille on käynyt niin

Niin no. Jos haluaa perustella oman sinkkuutensa pata-amerikkalaisen teeveesarjan avulla (Sex and the City), kuten Scholl teki, on mielestäni ihan aiheellista kyseenalaistaa nämä arvot ja kirjoituksessa esiintulleet mielipiteet. Kyseisessä sarjassahan kaikki päähenkilöt lopulta päätyivät republikaanipuoluemaiseen perhemalliin (hyvintoimeentuleva heteroseksuaalinen parisuhde ja lapsia).
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan, että esittää mielipiteensä, puolesta tai vastaan. Jokaisella on siihen oikeus ja toivon mukaan jotenkin yrittää edes perustella sitä. Kyseenalaistaakin voi, itse teen sitä päivittäin.

Sellaista yleistä ajojahtia en vaan ymmärrä mitenkään. Joku otetaan aatteidensa ja mielipiteidensä takia kohteeksi ja ammutaan porukalla. Samaa näkee arkielämässä kouluissa ja työpaikoissa kiusaamisen ja mustamaalaamisen muodossa (kokemusta löytyy, ikävä kyllä). On aina niin kovin helppoa mennä suuren virran mukana ja näykkiä palasia irti heikommasta ja samalla turvata oma selustansa. Enkä tietysti meinaa, ettenkö olisi koskaan siihen itse syyllistynyt, mutta yritän sitä silti välttää, koska se on aika vastenmielinen piirre ihmisolennossa.

(Katsopas vastasin tänne, vaikka ei pitänyt.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös