Lapset on rasittavaa porukkaa !

  • 45 487
  • 307

timosusi

Jäsen
Ravintola kuin ravintola, eiköhän häiriötekijät ja ympäristö ole aivan samanlaiset vaikka puhuttaisiinkin jostain kalliimman hintatason paikasta. Rossoon viittasin vain koska omat kokemukset nyt viime ajoilta löytyvät k.o. nimisestä ruokakaupasta.
Niin mistä tässä oli kysymys:
dude kirjoitti:
Kuten sanoin, jos investoidaan kolminumeroinen summa safkoihin ja viineihin ym, niin ei silloin olla missään lastenravintoloissa.

Lapsia voi yrittää kouluttaa siihen ravintolakäyttäytymiseen siellä ABC:n buffetpöydässä ja sen jälkeen tuoda johonkin ns. parempaan ravintolaan.
Jokainen voi tykönään päätellä ovatko molemmat paikat yhtä sopivia lapselle.
Voipa se ollakin, ainakin osoittaa vakavia puutteita harkintakyvyssä jos kerran tämän jälkeen naperokin itkee tahallisen törkeän kielenkäytön perusteella. Ei lainkaan aikuista toimintaa, vaikka kirjoittaja itse taitaa sellaisena itseään pitää. Eikä kovin kypsää ihannoidakaan toimintaa, vaikka taidat sinäkin itseäsi kovinkin kypsänä ihmisenä pitää. Itsensä arvioiminenhan se tietenkin on aina vaikeinta...

Ei nyt aivan näinkään.

Niinkö tässä nyt on sanottu, vai itsekö kuvittelit? Vakavia itsetunto-ongelma on, jos ei pysty suhtautumaan yllättäviin tilanteisiin ilman että täytyy reagoida menettämällä hermonsa.
Ja tässä taas tästä:
tutzba kirjoitti:
Ollessani eräällä paikkakunnalla katsomassa jääkiekkoa törmäsin erääseen hyvin ärsyttävään kakaraan. Vessajonossa kun olin, niin tämä kääpiö alkoi potkimaan nilkkaani. Kaksi ensimmäistä kertaa ohitin sen sillä, että ajattelin tuon olleen vahinko. Käännähdettyäni taakse huomasin että tämä natiainen potkii ihan tahalteen. Sanoin hänen isälleen (?) että voisitko mitenkään saada tuon loppumaan. Isäukko pahoitteli ja sanoi että tämä meidän pikku-Paavo (nimi muutettu) on hiukan ylivilkas ja torui muutamaan otteeseen.

Hetken kuluttua potkiminen jatkui, jolloin tuli sanottua sen verran pahasti että pikku-Paavo alkoi itkemään. Isä sitten suutuspäissään sanoi minulle, että on se kumma kun ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, vaan pitää saada pikkulapsikin vielä itkemään.
....
Saatoin olla epäselvä, mutta lapselle en alkanut huutamaan. Hänen isälleen kommentoin lapsen käytöstä, joten eiköhän lapsikin sen sitten kuullut. Lapselle en siis suoranaisesti kommentoinut, mutta halusin hänenkin sen kuulevan. Vaikka olisi kuinka lapsi, niin ei se oikeuta tekemään mitä haluaa. Varsinkin jos isänä on ns. munaton ihminen, niin mitä siitä tulee jos lapsi saa käsityksen, että hän saa tehdä mitä tahansa, koska on pieni. Tulevaisuutta ajatellen ei olisi hänen kehityksen kannalta eduksi, jos vanhemmat eivät rajoja aseta.

Vaikka ei olekaan kenenkään muun tehtävä huolehtia lapsen kasvattamisesta kuin vanhempien, täytyy muiden siihen välillä puuttua jos ei homma vanhempien osalta toimi, esimerkkinä nyt vaikka tuo minuun kohdistunut potkiminen. Vaikka se ei sattuisikaan kauheasti, niin kyllähän se vituttaa jos nilkoille potkitaan ilman mitään syytä. Jos vanhempi ei tuota saa loppumaan, pitää minulla silloin olla oikeus kommentoida vanhemman toimintaa, jotta hän tajuaa lapsen tehneen väärin. Tietysti olisin voinut antaa lapsen kehittää taitojaan, kenties hänestä olisi tullut vaikka kuuluisa jalkapalloilija! Ainakin olisivat kukkahattutädit/-sedät olleet iloisia.

Miettiköön jokainen taas tykönään miten tilanteeseen sopimatonta ja epäkypsää käytöstä ja itsetunnon puutetta tutzban toiminta tai sen arvioiminen tilanteeseen hyvin sopivaksi edustaa. Samaan hengenvetoon voi tietysti miettiä miten seuraavanlaiset kommentit edustavat samoja asioita:

Toivottavasti ymmärrät pysytellä pois julkisilta paikoilta.
...
Meillä lapset leikkivät, tekevät virheitä, välillä huutavat ja innostuvat ja harjoittelevat elämistä. Teillä varmaan istuvat huumattuina antiikkisohvalla?
...
On siellä kuuluisalla pururadalla vähän jotain vikaa jos tuollainen asia suuresti haittaa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Niin. Voi myös olla, että ojentajalta silmä mustuu tai hampaita irtoaa jos aletaan kouluttamaan vieraan mukuloita fyysisesti. Itse ainakin kiskaisisin turpiin, en toki lapsen nähden vaan menisin vaikka nurkan taakse tms. Vaikka väkivalta on aina tuomittavaa niin johonkin se raja on vedettävä.

Koko Tulpun teksti oli muuten täyttä asiaa, näin tämän asian itsekin näen.

Vastataan nyt kuitenkin provoon provolla: Mitäs sitten kun käy niin, että isäpappa saa elämänsä turpasaunan lapsosen katsoessa vierestä ja itkiessä? Vastaus: siitä lapsesta tulee tietysti samanlainen kakkahousu kuin faijastaan, traumat vielä siihen päälle.

On muuten mielettömästi keskustelua taas herännyt aika olemattomasta asiasta. Ketään lastahan ei ole kai pahoinpidelty, vaan niille on tiukasti sanottu miten pitää käyttäytyä. Tätä samaa on itsekin tullut tehtyä lukemattomia kertoja. Viimeiset kaksi kertaa ovat sattuneet kuntosalilla, minne ei pienillä lapsilla olisi edes mitään asiaa. Mä vaan olen sellainen, että huomautan huonosta käytöksestä niin aikuisille kuin lapsillekin jos asiaa sattuu olemaan. Olen kuitenkin tiukan asiallinen enkä vittuile. Jos toisten egot eivät sitä sanomista kestä, niin sitten asioista keskustellaan kunnes sopu löytyy.
 
K

kiwipilot

Vastataan nyt kuitenkin provoon provolla: Mitäs sitten kun käy niin, että isäpappa saa elämänsä turpasaunan lapsosen katsoessa vierestä ja itkiessä? Vastaus: siitä lapsesta tulee tietysti samanlainen kakkahousu kuin faijastaan, traumat vielä siihen päälle.

Niin, mitä sinä tekisit jos joku vieras kävisi lapseesi käsiksi? Tukistaisi, läppäisi yms? Oletan että omaat jälkikasvua. Ai niin, mainitsin muistaakseni homman hoituvan nurkan takana;)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lähinnä ainoa mikä vituttaa kaupassakin, on kuunnella lapsettoman pariskunnan pahansuopaa keskustelua näiden arvostellessa milloin myyjää, milloin lapsiperheitä, milloin vanhusta. Tästä joukosta ainoa todellinen mulkku on tämä lapseton pariskunta.
Ihmiset, joilla on lapsia eivät luonnollisesti ikinä milloinkaan arvostele ketään pahansuovasti - varsinkaan lapsettomia.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Ihmiset, joilla on lapsia eivät luonnollisesti ikinä milloinkaan arvostele ketään pahansuovasti - varsinkaan lapsettomia.

Lapsettomien, tai paremminkin lapsettomuuden, arvostelu on kyllä erittäin ajattelematonta puuhaa. Mistä helkkarista sitä kukaan tietää miksei jollain ole lapsia? Maailma on väärällään toinen toistaan epätoivoisempaa tarinaa siitä, kuinka on yritetty ja yritetty, mutta kun ei niin ei.

Muutoinkin jako lapsettomiin ja 'lapsellisiin' on aika hanurista, niinkuin muukin lokerointi.

Joku kaipaili aiemmin lapsettomia lentoja. Itse mietiskelin, että kovaääniset, ja kovaa ääntään rakastavat, ihmiset ovat kyllä vähintään yhtä meluisia. Lihavan tai kuorsaavan ihmisen vieressä lentokoneessa ei myöskään ole välttämättä kovin kivaa, tai humaltuvan/humalaisen, valkosipulin syöjän jnejne. Siitä vaan kaikki ehdottelemaan ikärajallisia puhtaasti valkoisia anglosaksiprotestantti-lentoja tai mitä kaikkia kiukun kohteita ihmisillä nyt onkaan.

Tyynen Valtameren yli lentäminen täydessä ja penkkejä täyteen sullotussa koneessa hindupyhiinvaeltajien kanssa ei nyt varsinaisesti saanut itseäni vaatimaan hinduttomia lentoja, mutta olihan se kyllä kokemus.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Ihmiset, joilla on lapsia eivät luonnollisesti ikinä milloinkaan arvostele ketään pahansuovasti - varsinkaan lapsettomia.
Eiköhän kaikista ihmisryhmittymistä löydy aina joitakin pölvästejä, tuo nyt on vain itselleni jäänyt tyypillisenä kauppajonon tapahtumana, lapseton pariskunta katselee nenänvartta pitkin kun lapsiperhe käy kaupassa ja tosiaan parhaassa tapauksessa avaa vielä vähän sanaisaa arkkuaan arvostellessaan kaikkea ympärillään korostaakseen omaa erinomaisuuttaan ja valintojensa oikeellisuutta. Aika harvoin olen nähnyt jonkun lapsiperheen vanhempia arvostelemassa lapsettomia huonosta asioimisesta tai häiriön aiheuttamisesta.

Eivät kaikki lapsettomatkaan ihmiset käyttäydy tökerösti, yleistäminen on väärin. Useammin kuitenkin olen kaupassa avautuviin lapsettomiin ihmisiin törmännyt kuin ravintolassa täysin kontrolloimattomasti riehuvaan lapseen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tämä on ollut huvittava ketju seurata noin henkilökohtaisista syistä. En todellakaan tavannut olla mikään lapsi-fanittaja: mitä pienempi rääpäle sitä pahempi. En tosin vienyt tätä mihinkään schollilaiseen Juden... korjaan, Kinderfrei-sfääreihin, mutta en todellakaan pystynyt aidosti ihastelemaan ystävien ja sukulaisten vauvoja tai keksimään mitään järkevää sanottavaa vanhemmille lapsille (mikä ei silti estänyt heitä innokkaastikin hakeutumasta kanssani kuolettavan ikävystyttäviin leikkeihin: lapsilla on surkuteltavan huonot henkilö-arviointi -taidot). Mutta - nyt sitten syntyi maaliskuussa esikoinen, ja on tunnustettava, että routainen sydän suli siirapiksi. Nyt tuntuu etuoikeudelta saada hoitaa ja palvella tuollaista pientä, avutonta ihmistä - hämmästyttävän voimakas on se oma reaktio, kun pojalta tulee palkkioksi naurua tai hymyä. Suojeluvaisto on välillä häiritsevänkin intensiivinen, kun tietää ettei tässä kylmässä ja satunnaisessa maailmassa voi kaikille asioille yhtään mitään... Eli tunnustan että viileä katu-uskottavuus on nyt lasten kohdalla historiaa: tämä sokerinen asenne nimittäin on selkeästi levinnyt myös vieraisiin lapsiin, nyt olen aidosti kiinnostunut heistäkin ja ymmärrän täysin vanhempien asenteen. (Tämä riippumatta siitä, että hyvän kasvatuksen tärkeimpiä tarkoituksia on myös antaa rajoja ja itsekuria rakkauden ja hoivan lisäksi - ja on tuon vauvan kanssa paljon myös huonompia hetkiä, väsymystä ja stressiä vaikka pohjimmaisena onkin tämä, hmm, suht. voimakas kiintymys ja rakkaus.)

Vielä loppuun näissä lapsi-ketjuissa erityisen tärkeä disclaimer: oheinen henkilökohtainen anekdootti on esitetty humelaisen empirismin hengessä eikä sen tarkoitus ole olla mikään normatiivinen yleistys joka koskisi kaikkia ihmisiä kaikkialla enkä sen esittämisellä mitenkään pyri moittimaan emotionaalisesti tai tiedollisesti niitä henkilöitä, jotka eivät itse näitä tuntemuksia tai kokemuksia jaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Huvittavaa muuten, että lapsia nimitellään näissä keskusteluissa järjestään äpäröiksi, iljettäviksi otuksiksi, pennuiksi jne. Kuinkahan moni rakastunut mies pitää siitä, että naisia huoritellaan jätkälaumassa tai kykeneekö koiranomistaja hillitsemään itsensä, kun keskustelut avataan ylenkatsovin ja halveksivin nimityksin. Ei ihme, ettei vastaanotto ole vanhempien puolelta lämpimin mahdollinen, varsinkin kun nimittelyn lomassa vanhemmille jaetaan vielä kasvatusohjeita.
 

scholl

Jäsen
Kohta pitää oikeasti syödä iltaisin vain kotona. Pitäisi olla niinkuin Etelä-Afrikassa, että on valtavan paksu katalogi, mistä voi tilata safkat. Siellä se johtuu siitä, kun on semivaarallista niin moni tilaa sitten mielellään himaan tai toimistoon mielummin kuin lähtee liikenteeseen. Täällä taas törmää kimmosaseihin ja se ei naurata.

Tosiaan siis vaikka otat kuinka rauhallisen kolkan ravintolasta niin et saa keskustella tai syödä rauhassa, vaan käy niin, että kaikista maailman ihmisistä kirous lankeaa juuri minun kohdalleni. Kun silmä välttää niin metrin päähän viritellään sellaista puista korkeaa tuolia ja väsyneet leiriytyvät. Sanoin keskustelukumppanilleni, että odotas vaan, tässä on katastrofin merkit ilmassa. Ja ei mennyt kuin 10 minuuttia niin se mahdoton huuto alkoi. Oli pakko keskeyttää ruokailu, koska tuli sellainen olo, että räjähdän kappaleiksi. Hermot olivat niin kireällä, että en tiedä mitä olisi tapahtunut, jos en olisi pystynyt hillitsemään itseäni. Sadattelin vain hiljaisella äänellä. Taas niitä elämän hirveitä hetkiä, joita ei usein koe, mutta joita ei tahdo kokea koskaan. No onpas taas sitten vuosikymmeniksi muisteltavaa tuossakin.

Jossain myydään takuulla kieltotarroja, missä koira korvattu lapsella. Jos ei myydä niin tilaan jostain. Laitan niitä sitten viereisten pöytien päälle lojumaan jatkossa, kun ruokailen.

Kun ruokaravintolat ovat nyt kaikki savuttomia niin miksei niitä voida jakaa ei-lapsille sekä kyllä-lapsille vyöhykkeisiin. Pystyttiinhän Saksakin jakamaan sotien jälkeen. Ne joita eivät lapset haittaa, voivat istua missä tahansa ja minä menen sinne kolkkaan, missä 100% varmasti ei ole yhtään ainoata perkeleen otusta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
schollilta aivan loistavan osuvaa ja viiltävää tekstiä jälleen kerran. 10+ Voin tuon viestin perusteella kuvitella sinä hetkenä velloneet tunnetilat tasan tarkkaan.
 
Itse pyytäisin tuossa Schollin kuvaamassa tilanteessa tarjoilijan paikalle ja ilmoittaisin etten minä mistään kakarakonsertista aio maksaa. Kyllä ravintolat sukkelaan järjestävät lapsivapaita alueita kun kassakone lakkaa laulamasta.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Scholl: Älä mene sinne McDonaldsiin, sinne nyt vaan kärrätään niitä lapsia, kun ne on lapsiravintoloita.

Tediä ymmärrän kyllä +11, koska eihän siellä imatra-lappeenranta akselilla ole kuin yksi Rosso ja siellä syö sitten kylien kaikki ihmiset.
 
K

kiwipilot

Itse vastustan viimeiseen asti Schollin mainitsemia lapsista vapaita ravintoloita. En toki jaottelun takia - sinänsä idea on ihan järkevä - vaan siksi että voisi jäädä monet hyvät naurut aamun ratoksi saamatta; kiitos Scholl, jälleen kerran.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Keskustelun aihetta sivuten, tänään tulee kakkoselta todennäköisesti varsin puhutteleva dokkari alkoholiongelmaisista odottajista:

Silminnäkijä: Syntymähumalassa, YLE TV2 22.35
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kun ruokaravintolat ovat nyt kaikki savuttomia niin miksei niitä voida jakaa ei-lapsille sekä kyllä-lapsille vyöhykkeisiin. Pystyttiinhän Saksakin jakamaan sotien jälkeen. Ne joita eivät lapset haittaa, voivat istua missä tahansa ja minä menen sinne kolkkaan, missä 100% varmasti ei ole yhtään ainoata perkeleen otusta.


Tasan ei käy onnenlahjat, kenelläkään. Minäkin kannatan tuota ravintolajakoa. Nyt en voi varmistua etukäteen, ettei viereiseen pöytään istahda jotain hullua, jolla pelkkien lasten näkeminen saa kasvot tärisemään. Sellainen käytös häiritsee omaakin ruokarauhaa ja saa hyvinkasvatetut lapseni ihmettelemään aikuisten huonoa käytöstä. Maksan kuitenkin moninkertaisesti palvelusta joihinkin sinkku-vässyköihin verrattuna. Samoin lentokoneessa vituttaa, kun ykkös- tai businesluokassa mannertenvälisellä lennoilla firmojen palkkarengit kuvittelevat olevansa kovinkin tärkeitä matkustaessaan firman rahoilla ja siten omaansa oikeuden käyttäytyä miten sattuu. Jos joskus sattuukin jokin lento menemään ilman häiriötä jostain puoli-pultsarista, jolle "ilmainen viina" on liian iso este ylitettäväksi, niin takuuvarmasti joku ääliö "keskustelee" kovaan ääneen todella säälittävistä työasioistaan. Ei mitään käytöstapoja! Kyllä se harmittaa, varsinkin kun on itse oikeasti palvelusta maksanut; siitä, että saisi rauhassa ja hiukan tilavammin perheen kanssa matkustaa.

Muutenkaan minä en haluaisi olla missään tekemisissä neekerien, mustalaisten, vammaisten, jenkkien, opiskelijoiden, köyhien, homojen, pohjois-saksalaisten (vittumaista porukkaa baijerilaisiin verrattuna), enkä varsinkaan rumien naisten kanssa, joita valitettavasti suurin osa maailman - ja erityisesti suomalaisista - naisista on.

Niin, enkä yleensäkään suomalaisten! Suomi on tosiaankin maailman ainoa maa, jossa ihmiset ovat ilottomia, tosikkoja ja tuppisuita; eivät osaa pitää hauskaa ja jossa olonsa kokee takuuvarmasti sitä yksinäisemmäksi, mitä suurempi porukka on koolla! Mistäköhän sekin johtuu?
 

timosusi

Jäsen
Nyt tuli kyllä niin monta hienoa sivistyssanaa, joilla minua kritisoit. Noh, parahin timosusi, mistä moinen? Voisitko hiukan valaista minua? Saanen vastata hiukan syytöksiisi?

Kuten tuossa todettiinkin, niin en missään nimessä kritisoi toimintaasi. Mun mielestäni se miten hanskasit yllättävän tilanteen ansaitsee ennemminkin kehuja, joka väittää muuta on näillä silmillä jälkiviisas jeesustelija tai paskanjauhaja.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tediä ymmärrän kyllä +11, koska eihän siellä imatra-lappeenranta akselilla ole kuin yksi Rosso ja siellä syö sitten kylien kaikki ihmiset.
Niin no, itse tosin asun Vantaalla, mutta nuo samat määritelmät pätee toki siihenkin kaupunkiin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ehkäpä Schollin pitää laittaa pystyyn ravintola johonka pääsee vain sinkku miehet, ja nekin vain ja ainoastaan ilman naisseuralaista. Mies "kavereita", toki saa mukana olla. Siellä voi sitten syödä rauhassa, ja pitää veljellistä hauskaa muiden kaltaistensa kanssa.
 

theref

Jäsen
Kun ruokaravintolat ovat nyt kaikki savuttomia niin miksei niitä voida jakaa ei-lapsille sekä kyllä-lapsille vyöhykkeisiin. Pystyttiinhän Saksakin jakamaan sotien jälkeen. Ne joita eivät lapset haittaa, voivat istua missä tahansa ja minä menen sinne kolkkaan, missä 100% varmasti ei ole yhtään ainoata perkeleen otusta.

Siinähän on sinulle bisnesidea. Laita pystyyn ravintola joka on K-45 paikka. Ei varmasti ole lapsia. Hillon tuloa ei voi estää.

Luulisi toisaalta sinunkin käyvän niin laadukkaissa paikoissa että asiakkailla olisi ruokailun ajaksi varaa palkata lapsenvahti kotiin. Ilmeisesti olen siis ollut väärässä.

Scholl: Älä mene sinne McDonaldsiin, sinne nyt vaan kärrätään niitä lapsia, kun ne on lapsiravintoloita.

Tediä ymmärrän kyllä +11, koska eihän siellä imatra-lappeenranta akselilla ole kuin yksi Rosso ja siellä syö sitten kylien kaikki ihmiset.

McDonaldsit ovat kylläkin PERHEravintoloita. Eli sinne ei käsittääkseni pitäisi edes olla mitään asiaa sinkuilla. Ainakaan nimestä päätelleen.

Ja Imatra-Lappeenranta akselilla on kaksi Rossoa, molemmissa kaupungeissa yksi. Lappeenrannassa oli kaksi, mutta toinen jouduttiin lopettamaan kun siellä käyneet lapsettomat valittivat lasten metelistä ja ravintola asetti lapsikiellon asiakkaille.

Ja yleisesti ottaen kaikille lapsista-ei-pitäville: Ymmärrän nyt teitä paljon paremmin. Mahtaahan se vituttaa kun itsekin on joskus joutunut olemaan lapsi. Vaikkakin olen kyllä melkoisen varma, että ainakin scholl on koeputkiaikuinen...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja yleisesti ottaen kaikille lapsista-ei-pitäville: Ymmärrän nyt teitä paljon paremmin. Mahtaahan se vituttaa kun itsekin on joskus joutunut olemaan lapsi.
Juu. Todennäköisesti antaisin itselleni pitkin korvia jos sattuisin tapaamaan itseni lapsena. Ihan vaan tulevaisuutta silmälläpitäen.

***

schollin peräänkuuluttamia ja repe_joken kuvaamia paikkoja kutsutaan keskiolutkuppiloiksi. Niitä löytyy joka periferiasta. Voi tosin olla, että ne on turhan rahvaita schollin makuun.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos ravintolassa on erikseen puoli lapsiperheille ja muille. Olen käynyt useinkin tällaisissa ravintoloissa ja homma tuntuu toimivan. Tällaisena pehmeämpänä ratkaisuna "lapsivapaisiin" ravintoloihin.
 

theref

Jäsen
Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos ravintolassa on erikseen puoli lapsiperheille ja muille. Olen käynyt useinkin tällaisissa ravintoloissa ja homma tuntuu toimivan. Tällaisena pehmeämpänä ratkaisuna "lapsivapaisiin" ravintoloihin.

Välissä täytyy kyllä ehdottomasti olla sitten sellainen seinä ja ovi joka eristää kaiken mahdollisen toiselta puolelta tulevan äänen.
 

tutzba

Jäsen
Kuten tuossa todettiinkin, niin en missään nimessä kritisoi toimintaasi. Mun mielestäni se miten hanskasit yllättävän tilanteen ansaitsee ennemminkin kehuja, joka väittää muuta on näillä silmillä jälkiviisas jeesustelija tai paskanjauhaja.

Sisälukutaitoni on selvästikin hyvin kehittynyt.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Keskustelun aihetta sivuten, tänään tulee kakkoselta todennäköisesti varsin puhutteleva dokkari alkoholiongelmaisista odottajista:

Silminnäkijä: Syntymähumalassa, YLE TV2 22.35

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Nyt täytyy pitää mielessä miksi tähän ketjuun kirjoittaa. FAS-lasta ei voi kai pahinkaan nihilisti pitää rasittavana, koska syyllinen tähän tilaan on ainoastaan vastuuton juoppoäiti. Toki ohjelmassa ilmeisesti kerrotaan myös selviytymistarina alkoholistista, joka pystyi olemaan ryyppäämättä ja synnytti terveen lapsen.

Itse aiheeseen liittyen ihmettelen ns. kanta-astujia. Miten se yläkerran pikku nico-petteri saakin niin saatananmoisen metelin niillä pikku jaloillaan aikaiseksi. Ilmeisesti kyse on tapakasvatuksen puutteesta, koska ei kerrostalossa voi rytyyttää menemään niinkuin haluaa. Itse kun olin vastaavan ikäinen ja kuvittelinkin ottavani juoksuaskeleita sisätiloissa kotona tai isovanhempien luona, omakotitaloissa siis, ohjeistuksena oli suorittaa loikkimiset ulkona. Kyllä maailman melua mahtuu, kunhan ottaa huomioon missä sen meluamisen suorittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös