Pisti hieman hymyilyttämään Elisan ja sen osakkuusyhtiö TikkaComin toiminta tällä viikolla...
Soitin viime viikolla TikkaComille ja tein siirtopyynnön, jonka piti siirtää nykyinen liittymäni tammikuun alussa uuteen osoitteeseen. Tein siirtopyynnön jo hyvissä ajoin, ettei vaan pääse unohtumaan ja enkä ollut varma kuinka kauan tällaisten pyyntöjen käsittely kestää.
Noh, olin sitten viikonlopun reissussa ja kuinka ollakkaan, kun tulin maanantaina kotiin, ei netti pelittänyt. Modeemi näytti, että yhteys on ok ja pakettejakin koneelta lähti verkkoon, mutta mitään ei saapunut takaisin päin. Testasin toimivuutta myös ottamalla palomuurit ja muut härpäkkeet pois käytöstä, mutta asia ei korjautunut. Ajattelin, että kyseessä on vain taas pieni katkos, joita on ollut nykyisellä asuinalueellani ennenkin, koska asun juuri ja juuri laajakaistan peittoalueen sisäpuolella.
Eipä toiminut netti vielä tiistainakaan, joten eikun soittamaan Elisalle. Langan toisessa päässä ollut nuorehko mieshenkilö ei osannut sanoa juuta eikä jaata tilanteeseen. Mies kyseli pakolliset käyttöjärjestelmä ja laitteistokysymykset, mutta sain lopulta kaverin uskomaan, että vika ei ole minun koneessani/asetuksissani. Sanoi sitten, että pistää asian pikaisesti käsittelyyn eteenpäin.
Ajattelin kuitenkin soittaa vielä TikkaComille paremman palvelun toivossa. TikkaComilla puhelimeen vastannut kaveri otti asian heti selvitykseen pienen taustakyselyn jälkeen ja soitti 5 minuutin päästä takaisin. Kävi ilmi, että syystä tai toisesta liittymäni oli jo siirretty uuteen osoitteeseen, vaikka siirron piti tapahtua vasta tammikuussa. Pari minuuttia tästä soitosta, ja netti toimi vanhaan malliin.
Tänä aamuna sain jälleen puhelun TikkaComilta ja langan toisessa päässä ollut herra rupesi kyselemään olenko asentanut SP2:sen jne. Selvitin, että ongelma on ratkaistu jo toissapäivänä ja kaikki toimii ok. Kävi ilmi, että tuo Elisalle antamani "kiireellinen" korjauspyyntö oli saapunut vasta tänä aamuna ja TikkaComin puolelta luultiin, että minulla on jälleen uusi ongelma...
Ihmeellistä säätämistä molemmilta firmoilta. TikkaComille kuitenkin propsit nopeasta toiminnasta, mutta pieni miinus tuosta liittymänsiirto hässäkästä. Pääasia kuitenkin, että itse ongelma korjattiin heidän puolelta mallikaasti ja nopeasti.
Elisasta nyt en sano mitään. Tieto näköjään liikkuu hitaasti tytäryhtiöille ja teknisessä tuessa ollut kaveri ei tuntunut tietävän mistään mitään...