Laajakaistasta...

  • 97 053
  • 505

Särki

Jäsen
Kyllä tämä on hienoa, kun vihdoin linjat toimii.
Sain liittymän työnantajan kautta ja "joudun" pulittamaan 9€/kk 2Mt/ 512 kb linjasta, joten ei voi valittaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Pressiboxi
Suosittelen ainakin Turun alueella.
Koodi:
Sonera Turku, Liittymismaksu 78,00 

256 kbit/s / 256 kbit/s      29,90  
512 kbit/s / 512 kbit/s      34,90  
1 Mbit/s / 512 kbit/s        39,90  
2 Mbit/s / 512 kbit/s        46,90  
8 Mbit/s / 1 Mbit/s          59,00 

Saunalahti Turku, Liittymismaksu 78,00

256 kbit/s / 256 kbit/s      28,00/26,00
512 kbit/s / 512 kbit/s      30,00  
1 Mbit/s / 768 kbit/s        36,00  
2 Mbit/s / 768 kbit/s        44,00
8 Mbit/s / 1 Mbit/s          58,00/55,00
12 Mbit/s / 1 Mbit/s         72,00/68,00

(Halvempi hinta tulee, jos ottaa laskutusväliksi 3kk.)
Itse en tuosta Sonerasta välittänyt yhtään kun Auria sen siihen
vaihtoi. Ihan kelpo kuitenkin, mutta kaatuili usein.
Nyt Saunalahden kanssa olen tyytyväisempi.
 

jerry

Jäsen
Re: Sonera rules

Viestin lähetti Pressiboxi
Täällä päässä on Soneran puolen megan laajakaista. Asennus ADSL-modeemeineen tapahtui avaimet käteen -periaatteella (helppoudessaan menisi ilman rahast... opastustakin) ja linja pelaa kuin unelma. Suosittelen ainakin Turun alueella. Hinnatkin tippuivat asiallisesti syksyllä.

Sonera todellakin rules

Ei silti, itselläni ei ole ollut isompia ongelmia Soneran kanssa, eikä näin ollen ole syytä vaihta palveluntarjoajaa.


EDIT: Stiflatille vielä sen verran että mitä nuo hinnat pitävät sisällään?

Soneralla on aika paljon yhteistyökumppaneita tuossa mukana, esim. maksuton keltainen pörssi verkossa.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti jerry
EDIT: Stiflatille vielä sen verran että mitä nuo hinnat pitävät sisällään?
Soneralla on aika paljon yhteistyökumppaneita tuossa mukana, esim. maksuton keltainen pörssi verkossa.
Joo, no noi oli tuollaisia suuntaa antavia.
Onhan Saunalahdellakin noita ilmaisia avausmaksu-tarjouksia
vähän väliä. Mm. tämän kuun loppuun.
Sitä jota kiinnostaa, voi kaivella tarkempaa tietoa itse.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Master Chief
Yhteyden toimiessa tulee normaalien tietojen lisäksi ao. teksti:

Lease Obtained. . . . . . . . . . : 29. lokakuuta 2004 17:34:40

Lease Expires . . . . . . . . . . : 29. lokakuuta 2004 19:01:20

Olisiko verkkokortissa jotain ihmeellistä häikkää? Koneen mukaan se toimii normaalisti.

En usko, että verkkokortissa mitään vikaa on. Tuo ylläoleva ilmoitus kertoo, kauanko koneese DHCP-varaus (Dynamic Host Configuration Protocol) on voimassa. Toisin sanoen, ilmeisesti koneesi saa IP-osoitteen, DNS-palvelimen tiedot yms. palveluntarjoajalta, ellei sitten oma adsl-boksisi ole asetettu jakamaan vastaavia tietoja. Jos oletetaan, että palveluntarjoajan DHCP-palvelin jakaa osoitteet koneellesi, näyttää varauksen elinikä (TTL, Time To Live) olevan melkoisen pieni. Tuo aikahaarukka näyttäisi olevan juurikin n. 90 min, mutta toisaalta DHCP-varauksen uudistamisen ei pitäisi aiheuttaa mitään järkyttäviä katkoksia.

Voisit piruuttasi tarkistaa ADSL-boksin lokista, mitä ADSL-yhteydelle milloinkin tapahtuu. Tähän löytynevät ohjeet manuaalista.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Sonera rules

Viestin lähetti jerry
Sonera todellakin rules

Ei silti, itselläni ei ole ollut isompia ongelmia Soneran kanssa, eikä näin ollen ole syytä vaihta palveluntarjoajaa.

Yhteys pelittää hyvin, eikä palomuurin alkuvidduilujen jälkeen muita ongelmia ole ollut, mutta tuo mainitsemasi asia on kieltämättä se, joka pitää asiat mielenkiintoisina.

Käytännössä olen varautunut mahdollisiin emailin ongelmiin avaamalla erääseen ilmaiseen palveluun varaosoitteen. Eikös se juuri Sonera ollut 2003, jossa postit oli tiltissä päiviä/viikkoja?

Toisaalta, pääsinpähän samalla eroon Saunalahdesta. Saunavihtaan sopii sama kuin Hämeenlinnaan. Kaikki mitä sieltä tulee on paskaa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Sparrow
En usko, että verkkokortissa mitään vikaa on. Tuo ylläoleva ilmoitus kertoo, kauanko koneese DHCP-varaus (Dynamic Host Configuration Protocol) on voimassa. Toisin sanoen, ilmeisesti koneesi saa IP-osoitteen, DNS-palvelimen tiedot yms. palveluntarjoajalta, ellei sitten oma adsl-boksisi ole asetettu jakamaan vastaavia tietoja. Jos oletetaan, että palveluntarjoajan DHCP-palvelin jakaa osoitteet koneellesi, näyttää varauksen elinikä (TTL, Time To Live) olevan melkoisen pieni. Tuo aikahaarukka näyttäisi olevan juurikin n. 90 min, mutta toisaalta DHCP-varauksen uudistamisen ei pitäisi aiheuttaa mitään järkyttäviä katkoksia.

Voisit piruuttasi tarkistaa ADSL-boksin lokista, mitä ADSL-yhteydelle milloinkin tapahtuu. Tähän löytynevät ohjeet manuaalista.

Joo, boksi on vuokraboksi ja mitään manuaalia en saanut. Tein vain uuden yhteyden (LAN) ja TCP/IP jutut haetaan automaattisesti.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Pressiboxi
Toisaalta, pääsinpähän samalla eroon Saunalahdesta. Kaikki mitä sieltä tulee on paskaa.
Voisit sitten hieman perustella tätä väitettä.
Itse olen ihan tyytyväinen Saunalahden tarjontaan.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Pakko nostaa ylös ketju. Tänään aamulla päijät-hämeen puhelin nosti mun adsl liittymän downstreamia 2 megasta neljään megaan. Nyt kelpaa. Oliskohan se sitten kesällä 8 megainen kun viimeksi syksyllä nostivat kahteen?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Sparrow
En usko, että verkkokortissa mitään vikaa on. Tuo ylläoleva ilmoitus kertoo, kauanko koneese DHCP-varaus (Dynamic Host Configuration Protocol) on voimassa. Toisin sanoen, ilmeisesti koneesi saa IP-osoitteen, DNS-palvelimen tiedot yms. palveluntarjoajalta, ellei sitten oma adsl-boksisi ole asetettu jakamaan vastaavia tietoja. Jos oletetaan, että palveluntarjoajan DHCP-palvelin jakaa osoitteet koneellesi, näyttää varauksen elinikä (TTL, Time To Live) olevan melkoisen pieni. Tuo aikahaarukka näyttäisi olevan juurikin n. 90 min, mutta toisaalta DHCP-varauksen uudistamisen ei pitäisi aiheuttaa mitään järkyttäviä katkoksia.

Voisit piruuttasi tarkistaa ADSL-boksin lokista, mitä ADSL-yhteydelle milloinkin tapahtuu. Tähän löytynevät ohjeet manuaalista.

Tuo asetusten uudistaminen DHCP:stä ei pitäisi aiheuttaa mitään katkosta. Tuo aika (Lease Time) tarkoittaa, että tuon ajan loputtua saamasi IP ei enää ole voimassa. Oma koneesi sen sijaan jo ajan puolivälissä pyrkii uudistamaan tuon varauksen. Eli tässä tapauksessa vaikka DHCP palvelin olisi puoli tuntia nurin, sen ei pitäisi sinua haitata.

Yleensä mikäli yhteys ei toimi, vaikka on ennen toiminut, niin kannattaa tarkastaa komentoriviltä onko koneella IP joka on tullut DHCP:ltä, jolloin toi ipconfog /all -komento näyttää noi lease time:t. Mikäli ei, niin kirjoittaa ipconfig /renew, jolloin kone hakee uudet osoitteet ym. Tuon voi muuten kirjoittaa koska tahansa, eikä sillä ole olemassa oleviin yhteyksiin mitään merkitystä.

IP protokollassa muuten TTL ei liity mitenkään aikaan, vaikka onkin lyhennys sanoista Time To Live. Kin koneesi lähettää IP paketin, on TTL arvo 255, matkalla määränpäähän, jokainen reititin vähentää tuosta yhden ja mikäli sen arvo on 0, reititin tuhoaa paketin. Tuo estää pakettien jäämisen verkkoon pomppimaan edes takaisin.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti yellow
Rauman seudulla ei nyt niin halpaa ole, Dna:lla 512/256 maksaa 48/kk.

Minulla on dna laajakaista kaapeli 2M/512 ja tämä lysti maksaa 34,90/kk. Avauksen ja päätelaiteen sai ilmaiseksi Lännen Puhelimesta ja yhteys toimii moitteettomasti. Ennen oli Reoy:n langaton 1M/512. Se pätki kokoajan ja oli välillä kokonaan jumissa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Hinnat ovat laskeneet viimeisen vuoden aikana todella paljon.

Olisiko jollain esimerkkiä esim. vuoden takaisista hinnoista? Taisi olla 512/512 yhteys halvimmillaan tyyliin 49 euroa kuukaudessa, nyt vastaavan yhteyden saa puolet halvemmalla.

Ja tuohon 50 euroon saa jo nykyään FullRate (8M/1M) liittymiä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Sniper
Puhelinkeskus on itseasiassa 500 metrin päässä joten periaatteessa olisi varmaan mahdollista lähennellä sitä 8M downstreamia?

Jos etäisyys on alle kilometri, pitäisi toimia tuolla 8M/1M nopeudella aika huoletta. Tosin voi olla että jos asut kriittisessä paikassa (esim. talon kulma tai vastaava) niin voi olla että kuparit lähtevät kiertämään sieltä sun täältä ja etäisyyttä tulee enemmän.

Mutta tuon saat varmistettua operaattoriltasi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Tommy
Jos etäisyys on alle kilometri, pitäisi toimia tuolla 8M/1M nopeudella aika huoletta. Tosin voi olla että jos asut kriittisessä paikassa (esim. talon kulma tai vastaava) niin voi olla että kuparit lähtevät kiertämään sieltä sun täältä ja etäisyyttä tulee enemmän.

Mutta tuon saat varmistettua operaattoriltasi.

Siis jos tarkoitetaan jos tarkoitetaan downia, niin varmasti toimii tuolla 8MB nopeudella, kerta 20MB taitaa olla se maksimi jonka saa adsl:stä revittyä irti. Uppi tuskin toimii ainakaan tasaisesti 1MB nopeudella, mutta jos toimii edes 768 nopeudella, niin voi olla tyytyväinen.

Minua edelleenkin kyrpii tämä operaattoreiden suunnaton tarve tuputtaa ihmisille vain ja ainoastaan warettamiseen tarkoitettuja liittymiä. Ei tarvia kummonen einstein olla, jos kaveri ottaa 8/1 linjan, että mikä on käyttötarkoitus.
Tosin on näitä rehtejäkin kavereita, jotka haluavat vaan sen parhaan suorituskyvyn itselleen.
Minä haluaisin vaan paremaa uppia, että voisi itse hostata pelejä. Paljoakaan ei yleisillä servuilla pelaaminen nappaa, kun niillä on aina semmosia tyyppejä joidenka tarkoitus on vain tuhota toisten peli-ilo.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti stiflat
Voisit sitten hieman perustella tätä väitettä.
Itse olen ihan tyytyväinen Saunalahden tarjontaan.

Meikäläisellä ei ole Saunavihdan kanssa pelittänyt oikein mikään. Laskuissa on aina häikkää ja lafkan help desk on turhan kädetön jopa meikäläiselle.

Enkä edes ole valinnut Saunalahtea palveluntarjoajakseni, alunperin olin Netti.fi:n asiakkaita kunnes yrityspenailut johtivat jo taaksejääneeseen tilanteeseen. Sonerassa asiat tuntuisivat pelittävän paremmin, paikallisesta Auriasta nyt puhumattakaan.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Pressiboxi
Meikäläisellä ei ole Saunavihdan kanssa pelittänyt oikein mikään. Laskuissa on aina häikkää ja lafkan help desk on turhan kädetön jopa meikäläiselle.

Enkä edes ole valinnut Saunalahtea palveluntarjoajakseni, alunperin olin Netti.fi:n asiakkaita kunnes yrityspenailut johtivat jo taaksejääneeseen tilanteeseen. Sonerassa asiat tuntuisivat pelittävän paremmin, paikallisesta Auriasta nyt puhumattakaan.

Tätä täytyy peesata. Yhteys on hyvä silloin kun se toimii mutta auta armias jos joudut ottamaan yritykseen yhteyttä laskutus/teknisissä asioissa niin minkäänlaista apua et saa. Viesteihin ei vastata, reklamaatioistakaan ei ole mitään apua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Sniper
Olisko niin että tää 8MB olisi tämän normaali ADSL:n maksimi ja sitten siitä ylöspäin tulevan ADSL2-standardin mukaisia nopeuksia?
VPN-yhteyksiin, tietokantojen etäkäyttöön, tiedostojen/hakemistojen synkronointiin palvelimelle jne...?
No joo tottahan P2P on se THE kaistansyöjä, mutta uskon sen myös osaltaan pakottaneen operaattoreita kilapiluun ja hintojen laskemiseen. Selaamiseen kun 512kbps liittymä on jo täysin riittävä. Huono homma on jos toisaalta kilpailu ajaa palvelutason laskuun, ainakin Elisan asiakkailta tuntuu viime päivinä tulleen valituksia kohtuuttomista jonotusajoista jne.

Uppikaistasta, itsekin ottaisin mieluummin oikean 3M/3M -liittymän kuin tulevaa 8/1 jossa toinen kaista tuntuu jarruttavan toista.


Tuo isojen tiedostojen etäkäyttö tai siirtely on aika tuskasta näillä yheyksillä mitkä on yleisimpiä tällä hetkellä.
Tai sen verran mitä oon ite nettisivujen kanssa säätänyt, niin eipä juurikaan ole kiva odotella sitä kun joku 20MB paketti latautuu omalta koneelta palvelimelle.
Yleisesti en palveluntasosta tiedä, mutta itselleni aukese maanantain dna:an laajakaista, noin 3 viikon odottamisen jälkeen. Avasin tuon liittymän sen takia, että olin lopen kyllästynyt htv:n avuttomaan uppiin jonka pieni bugiminen laittoi koko yhteyden polvilleen.
No kuitenkin maanantaina aukesi liittymä, jonka aukeamisesta soitti joku elämäänsä vittuuntuneen olonen äijä. Kysäsin häneltä, että onko tietoa mitenkä on modeemin laita, kun se pitäisi myös tulla. Ei osannut vastata eikä neuvoa mihinkä päin pitäisi soittaa.
No onneksi itselläni oli sitten numero laajakaista asiakaspalveluun. Tosin se oli yhtä turhan kanssa, kun en sinne päässyt läpi useasta yrittämisestä huolimatta vaikka jonotin joka kerta yli 10 minuuttia.
Sitten lähetin sähköpostia johonka ei vastattu. Tämän jälkeen marssin lähimpään dna myymälään josta kyselin asiasta. Myyjä soitti johonkin ja sain tiedon, että keskiviikkona tulee modeemi. No tänä aamuna sitten kello 8.20 tuli soitto, että ois paketti, mutta en pääse sisällä. Kävin hakee paketin alaovelta ja täten sain modeemin 2 päivää liittymän aukeamisen jälkeen ilman että olisin henkilökohtaisesti saanut mitään kontaktia dna:n neuvontaan.

Mitä tulee tohon 8/1, että toinen jarruttaa toista, niin onneksi näin on vaan siinä tapauksessa, että sitä kaistaa käytetään lähes täydellä teholla.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Pressiboxi
Meikäläisellä ei ole Saunavihdan kanssa pelittänyt oikein mikään. Laskuissa on aina häikkää ja lafkan help desk on turhan kädetön jopa meikäläiselle.

Olisit vaan suoraan sanonut että olet niin punaniska, kuten muutkin turkulaiset, ettet suosi muita kuin turkulaisia lafkoja.

Tälläkin hetkellä sinulla lienee Aurian tarjoama nettiyhteys josta maksat aivan liikaa verrattuna kilpailijoihin, vuokraat elokuvasi kalliilla Makuunista ja syöt kalliita ja pieniä hampurilaisaterioita Hesburgerista.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Tommy
Tälläkin hetkellä sinulla lienee Aurian tarjoama nettiyhteys josta maksat aivan liikaa verrattuna kilpailijoihin, vuokraat elokuvasi kalliilla Makuunista ja syöt kalliita ja pieniä hampurilaisaterioita Hesburgerista.

Kaista on Soneralta, leffoja en lainaa ja Hesellä käyn aina baari-illan jälkeen. Silloinhan mikään ei maksa mitään...

Muuten puheesi on tuttua pääkaupunkiseudun scheissea. Helsinkiläisten yhtiöiden suosiminen on perinteiden ja oman alueen kunnioittamista, maakunnista (eikö Uusimaa ole maakunta?) pukkaava vastaava ilmiö punaniskaisuutta. Älkääpä nyt jaksako edes aloittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Muita ei koskaan ole ollut kuin Sonera. Eikä ole syytä vaihtaa. Olen ongelmatilanteessani saanut avun vartin päästä sähköpostini lähetyksestä kun vikapalvelu soitti kännykkääni. Eikä ongelma ollut edes linjoissa vaan oman koneen asetuksissa. Silti he hoitivat asian kuntoon puhelimitse kanssani.

Hinnalla ei muutama euro sinne tänne ole niin väliä jos palvelu toimii noin sutjakasti. Itse olen kuullut kaikenlaisia kauhutarinoita tyyliin "jos/kun vika tulee niin koskaan et saa kuntoon." Sama homma ollut Soneran matkapuhelinpuolella. Hyvin on toiminut palvelu kaikissa tilanteissa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Rocco
Eikä ongelma ollut edes linjoissa vaan oman koneen asetuksissa. Silti he hoitivat asian kuntoon puhelimitse kanssani.

Noinhan homma toimii jokaisella operaattorilla. Taino, ainakin HTV:llä ja Elisalla.

Itselläni on niin huonot kokemukset Soneran asiakaspalvelusta, etten sitä puljua enää ihan heti tue. Vaikka kaveri siellä jotain häärääkin. Nyt pitänee vaihtaa HTV:n Welhosta Elisaan, saa mp3-soittimenkin kaupan päälle...

Mitä, minäkö mainosten uhri?
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Auria tarjoaa nyt soneran 256/256 yhteyttä 19,90€/kk

Elisa puolestaan 512/512 yhteyttä 24,90€/kk

Halvempi kiehtoo enemmän, en harrasta nettipelejä, enkä imuttelelisi elokuvia.

Nämä siis Porin seudulla.

Kuinka kauan yhteyden avaus kestää, varsinkin kun operoidaan DNA:n alueella?
 

Go Habs Go

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Onko sulla modeemi ja laajakaista?

Oletko hidas vai nopea? Ite olen olen hidan modeemi mies ja tää alkaa nyt kyllä riittää. Mutta ens vuonna hinnat putoo taas niin reilusti että on pakko oottaa. Ja kun en asu kaupungissa niin täälä hinnat on korkeemmat.

Mitä sun laajakaista maksaa kuussa? Kuinka nopea? Mistä oot?

Itellä viimeisin suuri imuroiminen oli Finnish hockey revolution NHL 2004:n. ( 108 mt ) Finnish defence force:sta Operation flashpointiin nyt on turha edes haaveilla. Mitähän oli yli 200mt. =(

Hyvää joulua =)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on vain laajakaista. Ja mielestäni modeemi on vaan niille pervertikoille, jotka jostain kumman syystä haluavat pitkittää nautinnon saantia. Tässä viittaan nautinnolla siis kaikkiin Finnish Hockey Revolutioneihin ja vastaaviin.

Itse maksan verkosta 12€/kk... TOASnet rulaa. HomePNA-tekniikalla hurruutellaan.

Hyvää Pääsiäistä.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Laajakaista 1mbit-nopeudella. Modeemiyhteyttä en enää ikinä suostuisi käyttämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös