Routainen Sydän kirjoitti:
Muuttoa tässä ollaan tekemässä ja siksi soitinkin Baana-laajakaistan siirrosta nykyisestä asunnosta uuteen asuntoon. Tyyppi uudessa asunnossa (taloyhtiössä) laajakaistana sama Baana, joten hommana ei ilmeisesti ole kuin laajakaistatiedon siirto, omistajanvaihdos tms.
Miksi helvetissä siinä sitten menee niin kauan, kun sanoivat, että saattaa mennä jopa kolmisen viikkoa, että laajakaista alkaa toimimaan uudessa asunnossa? Voi jopa olla, että marraskuu (ainakin suurin osa kuusta) ollaan ilman laajakaistaa - ja nettiä.
Vittu...
Sanoppas muuta. Näin se vain menee. Hetko sitten muutettiin täällä pk-seudulla ja samaiset 3 viikkoa vierähti Saunalahdella ilmoituksen teosta. Muuttopäivästä tosin vain 1,5 viikkoa, joten ilman nettiä ei mennyt sitten loppujen lopuksi niin pitkää aikaa.
Ja tokihan homma oli niinkin ratkiriemukas, että kun "asennuspäivä" koitti, tuli tekstiviesti "yhteys on nyt kytketty". Koneelle mars ja katsomaan, jokohan se bitti virtaa putkessa. Eipä mitään eloa. Valot vilkkuu ADSL-boksissa, jotta yhteys edelleen down. Kerrankin tosin sain heti kiinni asentajan, ja parin tunnin sisällä homma oli hoidettu. Jostain matkan varrelta oli sitten bitti jumissa tahi kaapeli poikki.
Marmatetaan vielä lisää. 4kk ennen kuin muutimme, siirsin ADSL-liittymän yrityksen nimistä omiin nimiini. Tai siis yritin... homman kanssa soudettiin ja huovattiin enemmän kuin direktiivit antavat myöden, ja kesäkuussa tehty omistussuhteen muutosilmoitus oli operaattorilla edelleen käsittelemättä syyskuussa. Tämä siis lukuisista pyynnöistä huolimatta.
Syyskuussa soitin sitten operaattorille ja kerroin, että mitäs nyt tehdään kun tiedot ovat edelleen väärin ja muuttaakin pitäisi? Noh, ei kuulemma hätää. Sinne vain muuttoilmoitus nettiin ja kyllä ne sitten aikanaan korjataan.
Ilmoitus tehtiin. Kuin ihmeen kaupalla uusi asiakasnumero ilmestyi verkkoon, mutta VANHALLA osoitteella. Tästä minä sitten soittamaan taas operaattorille. "Juu, ei kyllä tämä on ihan oikein. Tässä on vain siirtymävaihe. Korjaantuu kyllä". Perään minulle väitettiin, että tässä on itse asiassa nyt kaksi ihan eri liittymää - yrityksen ja minun. Minä sitten selittämään, että ei varmasti ole. Kyseessä on operaattorin ihan itsensä muutos, jonka pitäisi olla väliaikainen. "Kyllä tämä nyt näyttäisi, että toinen näistä on yrityksen käytössä oleva liittymä." No kun ei #)=(#)(¤ OLE! Hetken kuluttua minulle kerrotaan, että kyllä se sieltä sitten poistuu kun ajavat päivityksiä.
Tänään katselin pitkästä aikaa hallintasivuja. Uskomatonta, mutta totta. Yrityksen nimissä oleva asiakasnumero on kadonnut! JIIHAA! Ei muuta kuin omalla nimellä oleville sivuille katsomaan ja tulos: Laskutusosoite on oikein - eli nykyinen osoite, mutta sivut väittävät varsinaisen liittymän olevan kytkettynä edelleen vanhassa osoitteessa... ei helevettiläenen. Pitää vissiin taas soittaa ja kysyä kauniisti. Kesäkuussa aloitettiin, saadaankohan vielä tämän vuoden puolella yksi onneton liittymä oikeilla tiedoilla oikeaan asennusosoitteeseen ja laskutusosoitteeseen?
P.S. Samaa tuli kokeiltua kännykän kanssa toisella operaattorilla. Tuntuu tuo omistussuhteen muutos olevan ihan erityisen herkullinen homma. Siinä kesti 2,5 kk ja kahdesti piti käydä ketjun liikkeessäkin paikan päällä asiaa selvittelemässä. Onnetonta. Lähetin asiasta asiallisen reklamaation, jonka lähettäminen ei ensiksi edes onnistunut, kun operaattorin nettisivujen palautenappi ei toiminut. Kun viimein reklamaation lähettäminen onnistui, niin siihen ei tietenkään koskaan vastattu...
Suosittelisin operaattoreita tutustumaan yritysviestinnän perusoppikirjoihin, asiakkaan reklamaation ON AINA vastattava. Oli se sitten aiheellinen tai aiheeton.