Laajakaistasta...

  • 97 059
  • 505

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti pernaveikko
En ole Juha, mutta mun frendin nimi on Juha, ehkä se kelpaa. Itsekin olen näet tyytyväinen Saunalahden asiakas. Valitettavasti sinulla on uuden modeemin osto edessä, hintaa sille tulee halvimmillaan reilu 50e.

Uppimisnopeus on nopeus millä lähetät itse dataa verkkoon päin.


Juu, tuossahan noita vastauksia tulikin. Itse olen kironnut moneen otteeseen sitä, että otin kaapelimodeemin aikoinaan vuokralle, enkä ostanut sitä. No, jos ei siitä muuta hyvää seuraa, niin eipähän jää ainakaan ylimääräisiä modeemeja nurkkiin roikkumaan.

Schwalbelle sen verran, että kannattaa toki koettaa myydä sitä kaapelimodeemia esim. huuto.netissä ja vastaavissa paikoissa. Varmasti siitä parikybää voi saada joltain kaapelimodeemin hankintaa suunnittelevalta.

Tuosta uppimisnopeudesta sen verran, että kaapelimotuillakin se on varsin mainio perussurffailuun, mutta varjon mainitsemissa aktiviteeteissä sekä etenkin nettipelailussa se tuppaa olemaan sietämättömän hidas.
 

eesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku tilannut Jyväskylässä Elisan ADSLää lähiaikoina? Kiinnostaisi kovasti nuo toimitusajat, kun pitäisi uuteen kämppään saada nettiyhteys mahdollisimman nopeasti. Ilmeisesti Kestel toimittaa nopeiten, kun se omistaa kuparitkin, mutta se tässä mietitytää, että onko toimitusaika sama, jos tilaan Elisan yhteyden Kesteliltä vai suoraan Elisalta.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Syksyllä 2002 ja 2003 toimitusaika oli n. 6 viikkoa. Vaikea uskoa, että yhtään nopeampi prosessi olisi tänäkään syksynä kyseessä. Itse olen varmaan tilaamassa ensi viikolla Elisan ADSL:ää, täytyy katsoa sitten tämän vuoden noteeraus.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kenelläkään pääkaupunkiseudulla kokemuksia MTV3 Laajakaistasta? Miten pelittää?

Itse saisin koulun kautta MTV3 2M yhteyden hintaan 45€/kk, niin ajattelin pistää tämän Elisan vaihtoon.

-TommyT-
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kangaroo
Onko kellään kokemuksia Vantaan Energian Wivanet-verkon toimivuudesta ?

Siirretääs Saunalahti-ketjusta tänne...Kirjoitin puolisen vuotta takaperin johonkin muuhun ketjuun: "Olen valitettavasti joutunut olemaan tekemissä Wivanetin kanssa, enkä voi sitä suositella pahimmalle vihamiehellenikään. Yhteys pätkii jatkuvasti, asiakaspalvelu on olematonta. Vian ilmetessä teknisestä tuesta kehoitetaan kääntymään tavallisen asiakaspalvelun puoleen ja asiakaspalvelusta käsketään ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen, kuuluvuusmittauksen tekeminen on kiven alla, eikä mikään muukaan tunnu toimivan."
Olen edelleen palvelun kanssa tekemissä, ikävä kyllä. Ota mikä tahansa muu liittymä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti eesa
Onko joku tilannut Jyväskylässä Elisan ADSLää lähiaikoina? Kiinnostaisi kovasti nuo toimitusajat

Kouvolassa sanoivat Elisan asiakaspalvelun olevan melko tavalla ruuhkautunut. Pätee varmasti koko maahan, sillä jonkunhan nuo paperityöt on tehtävä. Täällä arvioitu toimitusaika oli 2-9 viikkoa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Re: Re: Saunalahti ADSL?

Viestin lähetti Pleksi(t) 6.8.2004
Aika kivuttomasti ainakin pitäisi mennä vaihdon, vitutusketjusta minut kuun vaihteesta löytää jos näin ei käy. 2-4 viikkoa lupasivat toimitusajaksi, tuntuu aika optimistiselta veikkaukselta. (Talvella oli vielä n. 6 viikkoa) Kuitenkin uskalsin lopettaa vanhan siten että tämän kuun viimeisenä päivänä se hiljenee.
2 viikkoa oli irtisanomisaika, ja jos olisi ollut Elisan yhteys olisi Saunalahti hoitanut irtisanomisen valtakirjalla. Toivotaan että uuden avaus ei mene paljoa ensi kuun puolelle, ainakin toiveeni esitin että 1.9 jos saisi auki olisi hyvä. Ilman nettiä ei välttämättä tarvitse olla päivääkään jos siirron sopii tarpeeksi pitkälle, mutta minä en halua maksaa enää yhtään kuukautta "liikaa".

Noista ADSL-modeemeista en kauheasti tiedä, mutta jotain, viisaammat lisäilkööt. Samat modeemit pitäisi useimmiten käydä, mutta eivät välttämättä toimi suoraan, vaan koneella pitää muutella jotain asetuksia. (asiantuntevaa tekstiä..) Tähänkin on varauduttu, mutta toivottavasti tuosta ZyXEL:in purkista löytyisi jo oikeat asetukset suoraan.

Tänään soitti asentaja kun olin töissä. Olivat katkaisseet vanhan ja samalla kytkeneet uuden linjan päälle, vanha operaattori ja Saunalahti käyttävät näköjään samaa asennusfirmaa.
Netti pelitti suoraan, mitään asetuksia ym. ei tarvinnut muuttaa eli todella kivuttomasti meni tämä operaatio. Ilmeisesti olisi käynyt muutaman päivän nopeamminkin mutta toivoin siirtopäiväksi huomista, onneksi aukesi jo tänään.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kaikilla oli jonkun aikaa toimitusaika tuon 2-3 viikkoa, mutta uutisissa puhuttiin, että tällä hetkellä saattaa olla taas ruuhkaa koulujen alun vuoksi.

Sähköpostiosoitteen muuttumiseen en ehtinyt varautua kun ei tuota kotipostia tule juuri käytettyä, mutta ketkä ahkerammin käyttää, muistakaahan ilmoitella ajoissa uusi osoite muille.
 

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Pääkaupunkiseudulla HOAS:n kämpissä asuville on nyt tulossa helpotusta. Näissä kämpissähän perusvarustukseen kuuluu siis 256 adsl vastaava yhteys, mutta nyt Sonera vaihtaa osaan HOASin kiinteistöistä uudet palvelualustat syksyn kuluessa.

Vaihto mahdollistaa myös loppuvuodesta käyttöön otettavat nopeammat yhteydet 512/512 kbps (HOASnet-perusliittymä) sekä 10/10 Mbps (HOASnet-liittymän lisämaksullinen nopeusluokka). Lisämaksullisen nopeusluokan hinta on 1.11.2004 alkaen 33,90 euroa kuukaudessa (sisältää ALV:n).

lisätiedot vaihdoksen pariin kuuluvista kämpistä löytyy toki HOAS:n sivuilta..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti pernaveikko
Itsekin olen näet tyytyväinen Saunalahden asiakas.

Se tyytyväisyys loppui sitten nopeasti. On se vaan uskomaton firma, tänään vaihtuu Elisaan, olettaen, että saa jonkin järkevän toimitusajan.

Soneran ottaisin, mutta kuka muka nyt nykyaikana mitään avausmaksuja makselee. Hinnat kun on kaikilla samat, niin voi valita ihan muista syistä.

Tietääkö muuten joku sitä, että mitä tapahtuu, kun Sauniksen romusta ei pääse kuukauteen eroon? Voihan samaan kämppään kai silti tulla Elisan asentaja laittaa yhteyden pelaamaan?

Teoriassahan tekisin niin, että pyytäisi Elisaa seuraavana päivänä asentamaan, kun Sauniksen irtisanomisaika loppuu, mutta kun ei se oikein käy, kun ei se huorman Saunis toimi ollenkaan. Olen siis kotona ilman yhteyttä nyt.

Niiden onnettoman asiakaspalvelun kanssa en taida jaksaa enää edes yrittää selvittää missä vika on.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti pernaveikko
Niiden onnettoman asiakaspalvelun kanssa en taida jaksaa enää edes yrittää selvittää missä vika on.

Itse ainakin sain vikapäivystyksestä varsin asiantuntevaa apua ja yhteys lähti pelittämään. Eipä ole ollut ongelmia, hyvin on toiminut, toivottavasti näin myös jatkuu.

Noh, onneksi Tommy lupas, että yhteys toimii hyvin.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti TommyT
Itse saisin koulun kautta MTV3 2M yhteyden hintaan 45€/kk, niin ajattelin pistää tämän Elisan vaihtoon.

-TommyT-

Saanen tiedustella minkä koulun?

Pitää hommata uuteen kämppään jokin laajakaista ja opiskelijana olen heti korvat höröllään, kun joku mainitsee jotakin siihen liittyvää.

Tästä ketjusta on jo ollut helppo saada suosituksia palveluntarjoajalle, mutta aika ristiriitaisia mielipiteitä putoilee Saunalahden osaksi. Onkohan kyse alueellisista eroavaisuuksista ko. firmassa?!

Suositelkaa yv:llä, jos tiedätte jonkun vippaskonstin saada pätevä ja halpa liittymä.

Nimim. "Hoasnetin tuleva ex-käyttäjä"
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Kouvolassa sanoivat Elisan asiakaspalvelun olevan melko tavalla ruuhkautunut. Pätee varmasti koko maahan, sillä jonkunhan nuo paperityöt on tehtävä. Täällä arvioitu toimitusaika oli 2-9 viikkoa.
Tilasin elokuussa heti ekana päivänä kun tuli avausmaksu 0€ tarjous ja tunti sitten asennusheebo soitti, että kytketty on. Eli 4vk meni.
 

Pluton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lukko
Tuli pidettyä Elisan liittymää noin vuoden verran, toimi hyvin ja moitteetta. Kesällä tuli muutto ja sanoin samalla laajakaistan irti, nyt hommasin uuden (dna) koska oli 2€ halvempi kuin elisa.

Nyt olisi mukava/tärkeää tietää että onko DNA:lla olemassa lataus rajoituksia p2p-liikenteelle? Olen kuullut huhuja että olisi jotain, en kyllä ole varma.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pluton

Nyt olisi mukava/tärkeää tietää että onko DNA:lla olemassa lataus rajoituksia p2p-liikenteelle? Olen kuullut huhuja että olisi jotain, en kyllä ole varma.
Kyllähän noilla on. Tässä pätkä DNA-laajakaistan toimitusehdoista
"Lisäksi dna Laajakaista asiakkaiden liikennettä rajoitetaan muuttamalla sen prioriteettia. Tämä tapahtuu sovelluskohtaisesti ja koskee kaikkia asiakkaita. Rajoittaminen tapahtuu nimenomaan tähän tarkoitukseen tarkoitetulla laitteistolla ja ohjelmistolla. Rajoituskriteerit ovat sellaiset, että P2P-liikenteellä ei saa olla yli 80% osuutta kokonaisliikenteestä. Tälle P2P-liikenteelle tai muillekin sovelluskohtaisille liikenteille voidaan asettaa rajoituksia 0-100% välillä."
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Off-topicina: Mielestäni *kaupallisen* liittymän myyminen rajoitettuna on aikalailla perseestä. Varsinkin, jos kyseessä on joku tuollainen dna-tyyppinen ratkaisu. Pitäis säätää laki joka velvoittaisi operaattoria mainitsemaan tämän ns. polveen ampumisen jo mainostuksessa ;-)

EDIT: Niin, en halua kehoittaa ketään käyttämään ko. ohjelmia kuin esim. legendaariseen linux-distrojen siirtämiseen. Kyse on lähinnä periaatteesta tjsp.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti pasil
Off-topicina: Mielestäni *kaupallisen* liittymän myyminen rajoitettuna on aikalailla perseestä.
Kyllä näin näen itsekin, en todellakaan ostaisi tuollaista liittymää
missä rajoituksia olisi. Huonompi homma jos sen huomaa vasta
kun on avautunut...

Kyllä niitä lomakuvia Kyprokselta tulee saada siirtää koko kaistan
leveydeltä, jos siitä kerran maksaa.

Niin, sen verran aiheesta vielä, että Saunalahti 2M on toiminut
moitteettomasti, hyvä niin. Pisteet myös mielestäni erittäin
mukavalle asiakaspalvelulle, joka mm. poisti laskuni
huomautusmaksun, koska en ollut varsinaista laskua ikinä
luukkuuni saanut.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti stiflat
Huonompi homma jos sen huomaa vasta
kun on avautunut...

Näinpä. Eipä muuten tullut itse ainakaan kyseisiä "toimitusehtoja" hirveän tarkkaan luettua aikoinaan kun sopimusta väsättiin. Eli se rajoitus tulisi kyllä ilmoittaa muutenkin kuin jossain kälysessä pikkupräntissä jota on se pari sivua.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Itsellä on nyt ollut keskiviikosta asti DNA Laajakaista, ja ongelmia on ollut.

Keskiviikkoaamuna liittymä aukesi, ja toimi mainiosti. Joskus kuuden aikaan lähdin pois kotoa tunniksi, jätin koneen päälle, ja kun palasin kotiin, niin netti ei enää toiminut. Mikään ei auttanut. Pari päivää säädin kaikenlaisia asetuksia tuloksetta. Tänään sitten avasin taas koneen, ja en oikeastaan edes tehnyt mitään, mutta netti alkoi toimia. Onko tällaiset ongelmat yleisiäkin?

Kone on hieman hidas nykyään, johtuisiko DNA Nettiturvasta?
 

Särki

Jäsen
SAin tällä viikolla VLP:n tarjoaman Netikka-laajakaistan kytkettyä. Liittymä oli tilattu silloin kun puissa oli vielä lehdet, mutta se ei nyt ollut suurin harmi, vaan kun asentaja oli saanut työnsä tehdyksi ja testannut linjan ja aloin omalla koneellani kokeilla kuinka yhteys toimii. Kaksi päivää taisteluun kului ennenkuin yhteys saatiin toimimaan. DSL purkkia kävi puolikylää ihmettelemässä ja pariin kertaan piti maksulliseen helpdeskiin soittaa ja viimein löytyi vika, olivat tehneet jonkin sortin näppäilyvirheen tunnuksiani luodessa!! Heti kun vaihtoi tunnuksen joksikin muuksi, alkoi yhteys toimimaan. Ei näin!
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Meikäläinenkin kävi vaihtamassa modeemiyhteyden laajakaistaan (256) kun se oli vihdoin halvempi kuin modeemiyhteys. Tiistaina alkoi toimimaan, mutta yhteys meni poikki aina noin puolentoista tunnin välein. Koneen buuttaamisen jälkeen yhteys oli taas päällä, mutta vain tuon em. ajan. Sitten ti illalla yhteys ei toiminut lainkaan. Seuraavana päivänä soitin paikallisen puh.yhtiön helpdeskiin ja sieltä oltiin lähettämässä asentajia seuraavana päivänä. No kuinka ollakaan yhteys alkoi taas keskiviikkoiltana toimia. Asentajat tulivat eilen käymään, vaihtoivat purkin ja toisesta päästä jotain laitepaikkoja. Lankapuhelinta haitannut kohina oli mennyt mutta yhteys menee edelleen poikki vajaan 90 min jälkeen. Kaveri käski jo tiistaina mennä Dos Promptin kautta kattoo mitä ipconfig/all antoi. Yhteyden toimiessa tulee normaalien tietojen lisäksi ao. teksti:

Lease Obtained. . . . . . . . . . : 29. lokakuuta 2004 17:34:40

Lease Expires . . . . . . . . . . : 29. lokakuuta 2004 19:01:20

Olisiko verkkokortissa jotain ihmeellistä häikkää? Koneen mukaan se toimii normaalisti.
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Itselläni pelittää kaikista nuhjuisin 256:nen Saunalahdelta. En ehdi nykyään juurikaan surffailla mutta 26€ kuussa ei ole paljon joten ok. Asiakaspalvelu on ollut muuten ystävällistä ja hyvin neuvovaa yhtä jäbää lukuunottamatta, haukuin häntä vähän kun olin kännissä ja....ok eri tarina! Jonot ovat tietysti aivan naurettavat ja ilmaista as.palvelunumeroa kuten mtv3:lla ei ole joten se siitä. Hinta on hyvä pihille miehelle.

Ja muuten toimitusaika oli aivan mielipuolinen, joku 7 vikkoa muistaakseni. Avauksesta ei tullut ilmoitusta ennenkuin soitin hiukan vittuuntuneena.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Saunalahti

Saunalahti ADSL tuntuu saavan kehuja ja ihan syystä.Toimitusaika oli pari viikkoa ja hyvin on toiminut 512 megaa tai mita se nyt onkaan ja hinta 30eur. kuussa.Laajakaista on ollut käytössä noin pari kuukautta.Oman kokemukseni perusteella voin suositella.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Sonera rules

Täällä päässä on Soneran puolen megan laajakaista. Asennus ADSL-modeemeineen tapahtui avaimet käteen -periaatteella (helppoudessaan menisi ilman rahast... opastustakin) ja linja pelaa kuin unelma. Suosittelen ainakin Turun alueella. Hinnatkin tippuivat asiallisesti syksyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös