Enpä ollut itsekään saanut koskaan aiemmin huonoa kuvaa firmasta. Mutta tosiaan, 8 päivää sitten tämä gonahtanut kesähessu kirjoitti, että ”laitetaan siis heti tulemaan matkahuollon kautta teille”. Kahdeksan päivää. Heti. Vielä ei ole kuitenkaan ehtinyt paketti liikahtaakaan mihinkään. Ei vaikka yrittäjä itse ilmoitti laittavansa asiat tapahtumaan, 4 päivää sitten. Neljä. Eikä tosiaan yhtään mitään. No joo, sen verran tuli hessulta vastausta, että liikasuoritus palautetaan. En tiedä miten enkä koska, mutta ehkä joskus jotain. Mahdollisesti. Siis vittu että tekisi mieli mennä paikan päälle ja ravistella kaveria vähän hereille. Aivan käsittämätön vätys.
Tän keissin hoitaminen alkaa lähennellä jo huonoa sketsiä. Otetaan nyt vähän päivämääriä mukaan, niin aukeaa paremmin.
17.9. ilmoitin heille, että tilaamani sovitteet voi vaihtaa edullisempiin ja koko paskan voi lähettää minulle lähimpään asiamiespisteeseen. Laskin myös valmiiksi palautettavan määrän, kun se tuntui olevan heille liian vaikea laskutoimitus.
23.9. kyselin, että missä mennään tämän suhteen. Tuli vastaus, että lähetti sen juuri Klaukkalaan, eli sinne minne sitä EI pitänyt lähettää. Tässä muutaman viestin vaihdot, jossa kerroin tarkalleen mihin tuo tulee lähettää. Vastaus oli, että ”laitan heti tulemaan Matkahuollolla teille”.
29.9. kyselin - jälleen - että missä mennään kun pakettia eikä rahoja kuulu. Seuraavana päivänä vastasi palauttaneensa maksun nyt. Olisi pitänyt silloin katsoa asia saman tien, koska palautettu summa oli luonnollisesti väärä. Ja tämä siis 12 päivää sen jälkeen, kun esitin vaatimuksen ensimmäisen kerran.
1.10. kyselin jälleen paketin perään - ei vastausta, tietenkään.
2.10. ilmoitin peruuttavani koko tilauksen, koska heillä ei näemmä ole aikomustakaan lähettää tilausta.
7.10. tuli kysely, että minkähän tilauksen olen peruuttamassa ja että meinaanko myös palauttaa tuotteet. Otin ”hieman” kierroksia ja vastasin, että vaikea on palauttaa mitään, mitä ei ole koskaan edes lähetetty.
9.10. liikkeestä soitettiin ja haluttiin selvitellä asiaa. Tässä vaiheessa, siis 22 päivää sen jälkeen, kun olen ilmoittanut, mihin tuotteet tulee lähettää, selviää että ne romut tosiaan on lähetetty silloin 23.9. sinne Klaukkalaan. No soittaja ei tietenkään tiedä mistään mitään, koska ei ole ollut tilauksen kanssa missään tekemisissä. Jälleen vähän kierroksia, koska sehän olisi liikaa vaadittu, että sählääjä itse hoitaisi asian loppuun. En jaksanut kuunnella herran selityksiä ja ”otapa nyt ihan rauhassa” -lässytystä, vaan katkaisin puhelun. Jälkeenpäin tuli sähköpostia, että ”muutettu tilaus toimitetaan aina alkuperäisen mukaan, ellei asiakas ole erikseen pyytänyt toimitustavan muutosta. Kertoisitko meille, millä perusteella toimitus on mennyt mielestäsi väärin?” Eli vielä tässäkin vaiheessa yritetään spinnata se syy tilaajan niskaan, vaikka heille on erikseen kahdesti ilmoitettu toimitusosoite ja että minä en aio lähteä Klaukkalaan hakemaan neljättä kertaa pakettia, jota siellä ei välttämättä ole.
”Se paketti nyt on siellä Klaukkalassa vielä maanantaihin asti, jos vaikka haluat hakea sen.” No en aio, ostin tuotteet jo muualta, koska en jaksa tehdä yhteistyötä vastuuta välttelevien vässyköiden kanssa.
Tämä kaikki olisi ollut vältettävissä, mikäli heillä olisi mielenkiintoa vastata viesteihin nopeammin ja mielellään vielä lukea ne läpi ennen vastausta. Nyt vasteajat ovat järjestäen lähes viikon luokkaa ja silloinkin jaksetaan lukea lähinnä otsikko tai allekirjoitus, ei sisältöä. Olisi varmaan pitänyt faxata tai sähköttää heille, että kun pyydän toimitusta eri paikkaan (eli 0€ pikanoudon sijaan maksullinen toimitus muualle) niin se tarkoittaa myös toimitustavan muutosta. Sanomattakin lienee selvää, että rahojen palautuksessa tulee menemään jälleen viikkoja. Koska kivahan niitä on pantata.
Miettikää kahdesti ennen kuin ostatte tuolta mitään. Hinnat ovat alhaisemmat kuin muualla, mutta toimitus ja palvelu ovat sitten toisinaan tätä tasoa.