Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 798
  • 7 131

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Vitun posti.
Tänään tuli mm. 2 kirjettä, toinen oli lasku jonka eräpäivä oli 29.11.
Toinen oli kutsu perunkirjoitukseen (joku tuntematon sukulainen) joka olisi ollut tänään! Lähetetty 27.11 eli etanan kyydissä tullut.
Tää on kyllä ihan saatanan hämmentävää. Ilmeisesti Helsingissä sullakin ongelmia. Meille näyttäisi tulevan kirjeposti maksimissaan kerran viikossa, ihan sama koska lähetetty. Mainospaskeita ja muuta sontaa kyllä saapuu joka päivä. Kesän jälkeen alkanut tällainen puuhastelu ja ilmoitinkin jo parille taholle, että käyn henk. koht. hakemassa nuo paperit niiden toimistolta, kun ei varsinaisesti herätä luottamusta Postin toiminta tällä hetkellä. Jotain joulukortteja varmaan tulee vielä vappuna.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kirjoitetaanpa nyt positiivinen palaute, kun tapaus on vielä tuoreessa muistissa. Ja otetaan kohteeksi Trafi, joka on ollut negatiivisenkin uutisoinnin kohteena parina viime päivänä.

Meidän perhe on ollut vapautettu ajoneuvoveron maksamisesta vammaisen lapsemme pysäköintiluvan perusteella. Homma on toiminut kuin junan vessa siitä lähtien, kun vapautusta aikanaan haimme. Keväisin virtuaaliseen postiluukkuun on tipahtavassa kirjeessä vain todetaan, että ajoneuvo on verosta vapaa. Nyt syksyllä ajoneuvon omistussuhteissa tehtiin muutos. Vaikka olen edelleen ajoneuvon haltija ja tosiasiallinen käyttäjä, niin Trafin järjestelmässä ajoneuvoverosta vapautuminen nollautui. Sieltä tuli lasku kuluvan vuoden verosta. Näin järjestelmä toimii; ei siinä mitään.

Laskun eräpäiväkin ehti mennä, kun en saanut aikaiseksi soitettua Trafille, ja niinpä maksoin laskun. Tänään vihdoin soitin Trafille ja tiedustelin ujosti, menikö tämä nyt ihan oikein. Asiakaspalvelija luurin toisessa päässä odotutti hetken kysyäkseen neuvoa esimieheltään, ja totesi sitten, että ajoneuvoverosta vapautuminen palautetaan näillä puheilla. Kysyessäni jo maksetusta laskusta hän pyysi tilinumeroni ja totesi, että maksettu vero palautetaan kunhan asia on Trafilla käsitelty.

Eri valtion laitosten kanssa asioidessani olen tottunut siihen, että vähintään yksi lappu pitää täytellä. Mahdollisuus täyttää ja lähettää se sähköisesti on verrattavissa lottovoittoon. Mutta että asia selviää yhdellä puhelinsoitolla! Viistoista peukkua Trafille!
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Canal Digital: Vuosien asiakkuus meni poikki viime kesänä, kun myimme talon ja satelliitti jäi sinne kyhjöttämään. Joku määräaikainen kytky oli osattu kaupata viimeisen parin vuoden aikana ja siitä jäljellä reilu puolikas vuosi.

Uusi talo tuli hommattua ja se oli DNA:n kaapelissa kiinni. Puolen vuoden tauko Canal Digitalilla onnistui, mutta nyt jatkuu laskutus ja jatkuu ensi kesään asti. Enkä kyllä ole asentelemassa mitään lautasta, kun kaikki tarvittava näkyy ilman mitään virittelyitäkin. Eikä siitä soppparista tietysti eroon pääse. "Kaapeliyhteys
ei ole este satelliittijärjestelmän käytölle, jos taloyhtiö sallii asennuksen."
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, jos ottaisi 12 kk jatkoa...
Mielenkiintoinen firma, jonka asiakas olen toki itsekin. Mulla on rivitalon parvekkeella oma lautanen, mistä on yksi piuha vedetty naapurin äijälle, en tiedä miten siitä näkee ainakin eurosportin. Anyway, se soitti kerran canalille, vaikka se ei ole edes niiden asiakas, että antenni on huonosti, niin ne tuli parvekkeen kautta ja sääti antennin kuntoon. Soitti toki minulle, että sopiiko, mutta hieman ihmettelin. Niiden kuvanlaatu on selkeästi parempi kuin antenniverkon ja kännykkäsovellus on paras noista kaikista, varmaankin kepein pakkaus.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mielenkiintoinen firma, jonka asiakas olen toki itsekin. Mulla on rivitalon parvekkeella oma lautanen, mistä on yksi piuha vedetty naapurin äijälle, en tiedä miten siitä näkee ainakin eurosportin. Anyway, se soitti kerran canalille, vaikka se ei ole edes niiden asiakas, että antenni on huonosti, niin ne tuli parvekkeen kautta ja sääti antennin kuntoon. Soitti toki minulle, että sopiiko, mutta hieman ihmettelin. Niiden kuvanlaatu on selkeästi parempi kuin antenniverkon ja kännykkäsovellus on paras noista kaikista, varmaankin kepein pakkaus.
Juu, kyllähän tämä melkein olisi vitutusketjun kamaa. Sn verran tullut itse tyhmäiltyä tuossa. No anyways kaikille tiedoksi, että siellä on aika joustamaton lafka toisessa päässä.

Keväällä siis myytiin vanha talo ja siinä yhteydessä oli tiedossa, että lähdetään vuokralle johonkin, kun uudesta talosta ei ollut vielä tietoakaan. No Canal Digitalin kanssa sitten asioin tuosta ja kun kaikki oli hoitunut ihan mallikkaasti aiemmin, niin asiakaspalvelija sai koukutettua meikäläisen sellaiseen ratkaisuun, että jätetään tuo "liittymä" tauolle puoleksi vuodeksi. En ymmärrä, että mitä järkeä siinä meikäläisellä oli, etenkin kun välissä asuttiin vuokralla talossa, minne CD:n satelliittia ei olisi saanut asentaa ja niinpä sen koko paskan olisi voinut sanoa irti ilman ongelmaa.

Nyt marraskuun lopulla muutettiin uuteen taloon ja tuon olin jo ehtinyt unohtaa. Uusi talo siis DNA:n kaapelissa kiinni. Joulukuun puolessa välissä tuli netpostiin lasku ja homma palasi taas mieleen. Nätisti meni, eli nyt makselen 9kk 39 EUR/kk tyhjästä.

Mites muuten on, että pitäisikö GDPR:n pohjalta tuolta saada kyseltyä nuo tallennetut puhelut? Täytyy laitaa ne jotain tekemään tuolla rahalla nyt.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Juu, kyllähän tämä melkein olisi vitutusketjun kamaa. Sn verran tullut itse tyhmäiltyä tuossa. No anyways kaikille tiedoksi, että siellä on aika joustamaton lafka toisessa päässä.

Keväällä siis myytiin vanha talo ja siinä yhteydessä oli tiedossa, että lähdetään vuokralle johonkin, kun uudesta talosta ei ollut vielä tietoakaan. No Canal Digitalin kanssa sitten asioin tuosta ja kun kaikki oli hoitunut ihan mallikkaasti aiemmin, niin asiakaspalvelija sai koukutettua meikäläisen sellaiseen ratkaisuun, että jätetään tuo "liittymä" tauolle puoleksi vuodeksi. En ymmärrä, että mitä järkeä siinä meikäläisellä oli, etenkin kun välissä asuttiin vuokralla talossa, minne CD:n satelliittia ei olisi saanut asentaa ja niinpä sen koko paskan olisi voinut sanoa irti ilman ongelmaa.

Nyt marraskuun lopulla muutettiin uuteen taloon ja tuon olin jo ehtinyt unohtaa. Uusi talo siis DNA:n kaapelissa kiinni. Joulukuun puolessa välissä tuli netpostiin lasku ja homma palasi taas mieleen. Nätisti meni, eli nyt makselen 9kk 39 EUR/kk tyhjästä.

Mites muuten on, että pitäisikö GDPR:n pohjalta tuolta saada kyseltyä nuo tallennetut puhelut? Täytyy laitaa ne jotain tekemään tuolla rahalla nyt.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Eilen soittivat ja päästiin sopuun, eli homma katkaistiin saman tien ja minulle ei enempää kuluja tuosta. Tästä pisteet Canal Digitalin suuntaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tein koeajon prisman noutopistesyseemiin. Foodie nimiessä softassa tehdään ensin tilaus ja ne keräilee kamat kaappiin, mistä ne voi hakea. Mietin etukäteen itsekseni, että mikähän menee vituiksi ja ajattelin, että ainakin ne poimii vanhimmat versiot kaikista tuotteista, eikä pääse itse valitsemaan tuoreinta reissumiestä. No, luumutomaatteja oli rasia tilauksessa ja se tuli mukaa, kuten myös melkoinen kasa hometta, mikä on melko käsittämätöntä, koska se home oli täysin selkeästi näkyvissä. Reklamoin chatissa, palauttavat 1,20€, mikä lämmittääkin reilusti, kun joudun käymään kaupassa ton takia. Kysyin myös, että eikö keräilystä hyvitetä mitään, kun sehän tässä nyt kusee, niin lupasi toisella pyynnöllä lähettää koodin ilmaiseen kuljetukseen ja keräilyyn. Ei oikein palvelulupaus toteudu kun joutuu säätämään. Itse palvelukin oli aivan saatanan sekava, mutta kai siihen tottuu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No, luumutomaatteja oli rasia tilauksessa ja se tuli mukaa, kuten myös melkoinen kasa hometta, mikä on melko käsittämätöntä, koska se home oli täysin selkeästi näkyvissä.
Toi kuulostaa erikoiselta, koska eihän koko palvelussa ole yhtään mitään järkeä, jos tuo kusee. Ja näin se nimenomaan on ollutkin kun on tuttavilta kysellyt, eli kaikki hevi on ollut aina ihan priimaa, tai jos on ollut jotain erikoistoiveita niin just toivotunlaista.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep viikoittain käytän Prisman kauppakassi-palvelua ja ei ole ollut valitettavaa vielä muutaman kuukauden käytön jälkeen. Noh ehkä siitä voisi halutessaan marista, että bruño-klementiinit olivat kerran liian kovia.

Ehkäpä @jussi_j :n kohdalla sattui kerääjälle virhe, mutta eikö tuo korvaus ole ihan ok?

Foodien käyttöliittymä iPhonen sovelluksella on ihan ok, mutta selaimella sekava ja hidas.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..
Ehkäpä @jussi_j :n kohdalla sattui kerääjälle virhe, mutta eikö tuo korvaus ole ihan ok?

Foodien käyttöliittymä iPhonen sovelluksella on ihan ok, mutta selaimella sekava ja hidas.

Korvaus on ihan ok, periaatteessahan saan tilattua itselleni uuden tomaattipaketin ilman kustannuksia. No, kaljaa pitää kuitenkin hakea viikonlopuksi ja monopolituotteita, niin kyllähän tästä matka käy johonkin ostoksille ennen viikonloppua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No, kaljaa pitää kuitenkin hakea viikonlopuksi ja monopolituotteita, niin kyllähän tästä matka käy johonkin ostoksille ennen viikonloppua.

Vaalit tulossa, voisiko tämän asian saada kuntoon. Noiden palveluiden käyttäminen kenties jopa räjähtäisi, jos sieltä saisi tilata mitä kuitenkin haluaa.

Se on ihan hyväksyttävää, että pitsakuski ei tuo olutta. Mikäpä siinä, ei kuulu valikoimiin. Ei kaikista kaupoista saaa kaikkea.

Mutta, että iso ruokakauppa mistä saa kaikkea, mutta juuri tätä tuotetta et mitenkään voi tilata. Mutta osta tästä vaikka tuo ja hieman tota korvikkeeksi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Mutta, että iso ruokakauppa mistä saa kaikkea, mutta juuri tätä tuotetta et mitenkään voi tilata. Mutta osta tästä vaikka tuo ja hieman tota korvikkeeksi.

Ja parasta tietenkin se, että ulkomaisesta kaupasta voin tilata ihan vapaasti. Rajoitus koskee vain suomalaista kauppiasta. Varmasti maailman ainoa valtio joka harrastaa käänteistä protektionismia. Pakko olla lestadiolainen tai joku lahkolainen, että keksii mitään näin typerää.

Mitenhän muuten on, jos tilaan saksasta lavan olutta ja kuljetus saapuu klo. 22:00, niin rikkooko joku jotain lakia. Luultavasti ei, mutta jos ministeriltä kysyy, niin varmasti linnaan kaikki.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitenhän muuten on, jos tilaan saksasta lavan olutta ja kuljetus saapuu klo. 22:00, niin rikkooko joku jotain lakia. Luultavasti ei, mutta jos ministeriltä kysyy, niin varmasti linnaan kaikki.
Oikeasti ei riko lakia, mutta rikkoo jos kysyt oikeilta viranomaisilta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oikeasti ei riko lakia, mutta rikkoo jos kysyt oikeilta viranomaisilta.

Suomessa ei ole sellaista suuren maailman korruptiota, mutta taivas tietää kuinka paljon sitten ruohonjuuritasolla. Poliisitkin ostavat nuuskaa vaatekaupan alakaapista tai tilaavat faseryhmistä nykyään.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomessa ei ole sellaista suuren maailman korruptiota, mutta taivas tietää kuinka paljon sitten ruohonjuuritasolla. Poliisitkin ostavat nuuskaa vaatekaupan alakaapista tai tilaavat faseryhmistä nykyään.
Miten tuon nyt ajattelee. Toisaalta täällä tuskin seuraa mitään hyvää, jos vaikka yrittää maksaa ylinopeussakon käteisellä suoraan pysäyttäneelle poliisille, mutta aina valtakunnan tasolle politiikassa on paljon "maan tapaa". Paikallistasolla klassikko on tietysti erilaiset suotuisat kaavoitukset.
 

BaronFIN

Jäsen
Legon suomenkielinen asiakaspalvelu ansaitsee kyllä vilpittömät kehut. Erittäin nopea vastaus tikettinumeroineen päivineen kun sinne laittoi sähköpostia. Brändi on ansaitustikin kova.

Chat-palveluista:
Finnairin chatpalvelu ansaitsee suitsutuksen pelastettuaan perheemme orastavalta tekniseltä häiriöltä lennoille ilmoittautumiseen virka-ajan ulkopuolella (klo 22:00) kun sinne otettiin yhteyttä. Chatin aikana loitsivat jotain ja PIM! liput alkoivat toimia. Kysyivät ainoastaan varausnumeron eikä mitään ”ottakaa soittamalla yhteyttä tai asioikaa tiskillä...” Pakko oli antaa firmaan hyvää palautetta kun asiakaspalvelija oli sitä itselleen/firmalleen ansainnut. Vastaavasti Telia osoitti ITIL prosessin mukaista joustamattomuutta vaikka chat palvelun kautta sai nopeahkon yhteyden (ei tehdä mitään, menkää liikkeeseen) siinä missä Nordeaan voisi palkata 100 uutta chatpalvelijaa jotta sinne edes joskus voisi teoriassa saada yhteyden.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Nyt on kyllä kehuttava Nokian huoltoa, eli Nokia Mobile Carea. Helppoa ja nopeaa kuin mikä.

Viime viikolla luuri oli hajoamassa, niin piti tilata huolto. Se kävi yllättävän vaivattomasti. Heidän nettisivuillaan täytin lomakkeeseen puhelimen IMEI-koodin, ja selostin mikä luurissa on vikana. Seuraavana päivänä tuli sähköposti jossa vahvistettiin huoltotilaus, ja ohjeet puhelimen pakkaamista varten. Sen jälkeen piti vain valita minä päivänä DHL noutaa sen haluamastani osoitteesta.

Perjantaina iltapäivällä DHL nouti sen himastani.
Tiistaina tuli sähköposti Nokialta jossa kerrottiin puhelimen saapuneen.
Keskiviikkona tuli sähköposti että puhelin on vaihdettu uuteen, ja hetkeä myöhemmin tuli ilmoitus että puhelin on postitettu ja toimitetaan perjantaina.

Pirun vikkelää, varsinkin siihen nähden että huolto sijaitsee Unkarissa. Tämä palvelu vahvistaa kyllä entisestään sitä fiilistä että seuraavakin puhelin tulee olemaan Nokia.
 

Undrafted

Jäsen
Scandic Turussa respa unohti tulostaa voucherin huonetta otettaessa. Kuuluessa Scandicin kantis-ohjelmaan saa alekupongit raflaan. Mennessä syömään kerroin respassa unohduksen, niin sain 10€ voucherin sijaan 15€ voucherin. Joko teki toisen virheen tai hyvitti ensimmäistä. Sitten ruuan jälkeen tarjoilijan kanssa jutellessa totesin etten ota jälkkäriä, niin tarjosi talon piikkiin tyrnimoussen. Jäi todella hyvä mieli kaikkiaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Chat-palveluista:
Finnairin chatpalvelu ansaitsee suitsutuksen pelastettuaan perheemme orastavalta tekniseltä häiriöltä lennoille ilmoittautumiseen virka-ajan ulkopuolella (klo 22:00) kun sinne otettiin yhteyttä. Chatin aikana loitsivat jotain ja PIM! liput alkoivat toimia. Kysyivät ainoastaan varausnumeron eikä mitään ”ottakaa soittamalla yhteyttä tai asioikaa tiskillä...” Pakko oli antaa firmaan hyvää palautetta kun asiakaspalvelija oli sitä itselleen/firmalleen ansainnut.

Jouduin myös hyödyntämään Finnairin chattia syksyllä, kun ihmettelin lentoni tietojen muutoksia. Hienosti tosiaan selvisi vain tuolla, että luetteli varausnumeron. Eli komppaus tälle ehdottomasti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jouduin myös hyödyntämään Finnairin chattia syksyllä, kun ihmettelin lentoni tietojen muutoksia. Hienosti tosiaan selvisi vain tuolla, että luetteli varausnumeron. Eli komppaus tälle ehdottomasti.

Hienoa, että Finnair on parantanut palveluaan. Muistan joskus kymmenen vuoden takaa, kun kysyin sähköpostipalvelusta erästä lentoon liittyvää asiaa. Sainkin vastauksen. Pari päivää myöhemmin sain uuden vastauksen alkuperäiseen kysymykseeni, jossa todettiinkin, että "emme voi vastata kysymykseen sähköpostilla, vaan teidän pitää soittaa tähän numeroon".

No, olisi ollut hauskaa vastata tälle virkailijalle, että sain onneksi maalaisjärkeä käyttäneeltä kollegaltanne jo vastauksen. Eli en joudu soittamaan kalliiseen palvelunumeroonne, ja jonottamaan siellä pitkät tovit hissimusiikkia kuunnellen. Jätin kuitenkin väliin, mutta Finnairin pisteet laskivat kovasti. Virkailijat sinänsä saavat puhtaat paperit. Toinen käytti järkeään, toinen taas noudatti byrokraattista ohjeistusta, joka oli lähinnä vittuilua maksavalle asiakkaalle. Linjan päättänyt yhtiön johto oli se syyllinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös