Tulipa mieleen kritisoida ja toisaalta kehuakin Telian taannoista toimintaa. Sieltä joku myyntihessu soitti vaimolleni alkuviikosta ja kyseli kuulemma ihan yleisesti, että miten on Telia TV, netti ja puhelinliittymät toimineet. Vaimo siihen, että muuten ei valittamista, mutta tuo digiboksi tilttailee melko usein ja on muuttunut ärsyttävän hitaaksi. Myyjäsälli oli kysellyt erinäisiä asioita tuosta boksista, todennut sen olevan vanhaa mallia ja luvannut lähettää uuden, joka kertomansa mukaan olisi nopeampi ja luotettavampi kuin tuo edeltäjänsä.
Puhelun jälkeen höpistiin muijan kanssa tuosta ja tuli yht'äkkiä mieleen, että mitenhän HD-kanavien tallennus onnistuu, kun uudessa boksissa ei olisi kovalevyä kuten vanhassa oli, eikä ainakaan sillä vanhalla saanut HD-kanavia verkkoon tallennettua. Soitto aspaan vahvisti epäilymme; HD-kanavien tallentamiseen tarvitsee ulkoisen kovalevyn, hintaa sellaisella taisi olla 59 euroa. Vaan aspasta vastannut typy oli sitä mieltä, että tuon uuden boksin diilannut myyjä oli tehnyt perustavaa laatua olevan virheen, kun ei puolikkaalla sanallakaan ollut maininnut tuota kovalevyhommaa. Mimmi lupasi ko. kovalevyn meille ilmaiseksi, koska asiassa oli tullut tuollaista ylimääräistä säätöä. Sivumennen sanoen ei tuo ylimääräinen säätö nyt niin hankalaa tai aikaa vievää ollut, mutta ei tietenkään laitettu vastaan, kun kuudenkybän kovalevy luvattiin ilmaiseksi.
No kävi sitten niin, että digiboksi tuli postissa, kovalevy ei. Siinä sitten alettiin selvittämään, että missäs se levy luuraa ja selvisi, että sitä ei oltu vielä lähetetty. Ajattelin ettei siinä mitään, että käytetään tuota vanhaa kunnes se kovalevy saapuu. Vaan eipäs käytettykään, koska vanhalla boksilla ei pystynyt enää ollenkaan tallentamaan, käyttämään ajansiirtoa jne. Aiemmin ohjelmoidut tallennukset kyllä onnistuivat, mutta uusia ei saanut ohjelmoitua. Taas soitto Telialle ja selvisi tuon tallentamattomuuden johtuvan siitä, että kun uusi boksi oli Postista kuitattu noudetuksi, niin samalla oli loppunut mahdollisuus tallentaa vanhalla boksilla mitään. Aspa ihmetteli, että miksihän sitä kovalevyä ei ole lähetetty boksin kanssa samassa paketissa, sellainen kun kuulemma on käytäntö. Lupasi onneksi laittaa sen pikana tulemaan ja lupasipa vielä kourallisen ilmaisia leffavuokrauksia mukaan, kun tuo nyt taas meni ihme säätämiseksi.
Eipä siinä, lauantaina tuli tekstiviesti Postista, että täällä olis teille paketti. Käytiin hakemassa ja sieltähän se kovalevy tuli. Kokeiltiin tallennusta yms. (mm. ajansiirto) ja kaikki toimi moitteettomasti. Eli vaikka asiassa jos jonkinlaista veivaamista olikin, niin loppu hyvin, kaikki hyvin. Näin perusnuukana jätkänä erityisen mukavana pidän sitä, ettei boksista tai siitä kovalevystä tarvinnut maksaa mitään.
Tänään sitten tuli mieleen, että meillähän pitäisi olla niitä ilmaisia leffavuokrauksia, että josko katsottaisiin joku elokuva. Mieleinen leffa vuokraamosta löytyikin, mutta niitä luvattuja ilmaisia leffalippuja ei. Noh, kello oli sen verran, että aspasta vielä sai jonkun chatin kautta kiinni. Tämä asiakaspalvelija ei tietenkään tiennyt meille luvatuista ilmaislipuista yhtään mitään, mutta sanoi uskovansa, että meille sellaisia oli luvattu ja lupasi hoitaa homman saman tien kuntoon. Kauniiden kiitosten jälkeen meni maksimissaan viisi minuuttia ja kourallinen ilmaislippuja ilmestyi tuonne Telia TV:n vuokraamoon.
Kokemus kääntyi loppujen lopuksi kaikesta ylimääräisestä säätämisestä huolimatta positiivisen puolelle. Se uuden boksin meille alun perin diilannut kaveri taisi olla aika pihalla, tai sitten kävi vaan joku hetkellinen ajatuskatkos. Damage control olikin sitten mielestäni ensiluokkaisesti hoidettu ja kokonaisuutena "kaupoista" jäi hyvä mieli, eikä vähiten sen ilmaisen kovalevyn takia.
Niin että vilpitön kiitos nyt vielä tätäkin kautta Telian suuntaan, hienosti hoidettu!