Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 128
  • 6 860

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ja saaga Elisan kanssa tappelusta saa jatkoa. Tänään tuli Elisan asiakaspalvelusta pahoittelua, että toimituksessa on ollut ongelmia - ja myöskin, että logistiikkakeskuksessa heidän päässä on ollut ongelmia. Todettiin että jos kaapelimodeemia ei vieläkään ole, kannattaa ottaa yhteyttä Postiin, tässä lähetystunnus.

Noh, mennään sitten katsomaan lähetysten seurannasta että mistäs se kana kusee. Ensiksi, paketti oli saapunut Postille lajiteltavaksi vasta saman päivän iltana kuin liittymä (kenties) aukesi. Mutta ei siinä vielä kaikki, postinumeroksi merkitty 10000. Joten Postin asiakaspalveluun yhteyttä, aikansa sitä pyörittelevät, ja toteavat että lähetystiedot ovat ihan väärin, ole yhteydessä paketin lähettäjään. Laitoin juuri mailia Elisalle, mutta saapi nähdä mitä siitä tulee ja milloin.

Ehkä vanha motto "ei se vaihtamalla parane" pitää paikkansa, kai sitä olisi pitänyt vain kärvistellä ADSL:n kanssa. Onneksi neljägee toimii jokseenkin hyvin. Vielä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ehkä on aika jos ei lopettaa sota, niin julistaa ainakin jonkinlainen välirauha sodassani Elisan kanssa. Kaapelimodeemi tuli viimein tänään - joskin, melkein pisteenä i:n päälle, asiakaspalvelu sanoi sähköpostitse, että sekä kehottaa lähettämän laitteen pikalähetyksenä, että varmistamaan osoitteen olevan oikein. Noh. Pikalähetykseen uskon, mutta osoite oli oikein vain kadunnumeron suhteen, rappu ja asunnon numero puuttui. Lähetti soitteli sitten kadulta tarkempia koordinaatteja. Uskomatonta toimintaa.

Lopputulos on se, että nyt on viimein edes 45/8M netti. Tosin, pingit ovat luokkaa 100ms - oikeastaan aika käsittämättömän korkea, mutta kerta en verkkopelaamista juurikaan harrasta niin olkoon. Tämä saa nyt vähäksi aikaa riittää, en halua antaa Elisalle mahdollisuutta kusta vielä yhtä lähetystä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ajan töiden vuoksi satunnaisesti Seinäjoelle ja olen käynyt kaksi kertaa vuoden aikana eräässä vaateliikkeessä. Molemmilla kerroilla on mukaan tarttunut venti merkkinen miesten kauluspaita. Ainoa hyllypaita jonka olen löytänyt joka istuu ns kuin hanska. Mittapaitoja yleensä käyttänyt.
No joka tapauksessa. Kävin sitten viime viikolla ja myyjätär tervehtii "hei, meillä olisi taas uusia Ventin paitoja hyllyssä. 40 ja slim fit, eikös se niin ollut? Tällä olisi myös pari body fit paitaa jotka ovat aavistuksen tiukemmalla mitoituksella ja voisi sopia sinulle vielä paremmin"
No niin kävi että kolme paitaa lähti mukaan.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Ajan töiden vuoksi satunnaisesti Seinäjoelle ja olen käynyt kaksi kertaa vuoden aikana eräässä vaateliikkeessä. Molemmilla kerroilla on mukaan tarttunut venti merkkinen miesten kauluspaita. Ainoa hyllypaita jonka olen löytänyt joka istuu ns kuin hanska. Mittapaitoja yleensä käyttänyt.
No joka tapauksessa. Kävin sitten viime viikolla ja myyjätär tervehtii "hei, meillä olisi taas uusia Ventin paitoja hyllyssä. 40 ja slim fit, eikös se niin ollut? Tällä olisi myös pari body fit paitaa jotka ovat aavistuksen tiukemmalla mitoituksella ja voisi sopia sinulle vielä paremmin"
No niin kävi että kolme paitaa lähti mukaan.

Onko kyseessä kenties Paitabaari? Minulle on käynyt vähän samantyyppisesesti tässä vaateliikeessä. Heidän asiakaspalvelunsa on ajoittain jopa pelottavan hyvää, joka on johtanut siihen ettei liikkeeseen kehtaa mennä vain sovittelemaan. Jos ei ostakaan mitään, niin tulee tunne että tekee jotain väärin.
Korostan vielä että asiakaspalvelu liikeessä enemmän kuin hyvää, mutta joskus suomalaista miestä vain ahdistaa ihmeelliset asiat.
Sama liike on muuten laajentanut myös Tuuriin, Vesan kaupan viereen. Sielläkin palvelu on erinomaista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En muista firman nimeä, mutta se on siinä kauppakeskuksen, Epstorin, 2. kerroksessa. Olisiko ollut Moment tai joku sellainen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävin glamourinhohtoisella Päivä Tukholmassa -risteilyllä. Olin vähän mulkku siellä. Menomatkalle olin varannut ja maksanut jonkun halvimman parisängyllisen hytin (ikkunaton), mutta kun lähtöpäivän aamuna printtasin tilausvahvistuksen, hytiksi olikin merkitty Premium, joka mm sisältää sen parempien ihmisten aamiaisen vaikkapa hyttiin tarjoiltuna yms aamutossua ja kuohuviiniä. Olin yllättynyt ja iloinen. Mutta kun lopulta hyttiin päästiin, niin se olikin parisängyllinen hytti ikkunalla, eli vähän parempi kuin mistä olin maksanut, mutta respassa valittamalla ("mutta kun tässä lukee premium") tinkasin siihen illallisen ja aamupalat.
Sori Viking Line, hoisitte homman kyllä hyvin.

Tukholma oli perseestä taas. Eniten tällaista päivätallustelijaa vituttaa wc-tilat. Joku NK on olevinaan niin helvetin fiini tavaratalo, mutta vessaan toki maksetaan ja jonotetaan porteista niin kuin karja lypsylle tai teuraaksi. Mikä järki? NK:n ja Åhlensin vessat on jossain kellarin viimeisessä nurkassa, moniko sinne sitten tulisi örveltämään jos se olisi ilmainen? Asiakasta alentavaa ja loukkaavaa, niinkuin minä siellä paskalla piirtäisin kattoon. Ja 10 kruunulla ainakin sen teen. Ja eihän mulla edes ole mitään kruunuja mukana. Toki rakkoni on kuin Adenauerilla mutta mieluusti sitä välillä silti oloaan helpottaisi.
Ja hirveäksi kaljoitteluksi menee romanttinen shoppailureissu, kun pitää ravintoloissa käydä vessassa. Ei pysty illalla buffetissa juomaan lapparia niin paljon kuin muuten pystyisi, vituttaa sekin.

Muutenkin Tukholma oli aika ankea. En Helsingissäkään kovin usein käy, enkä poikkeusellisesti ole tämän aiheen erityisasiantuntija, mutta sellainen vaikutelma jäi, että Helsingissä porukka olisi trendikkäämpää, tai sellaisia Hel-Looks-friikkejä on enemmän. Tukholmassa kaikki vaan näyttää hyvältä ja samalta.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Pitääpä kehua Kangasalla sijaitsevaa kiuasfirma Sawoa. Saunaremontti edessä ja mietin eri vaihtoehtoja kiukaaksi pieneen saunaan. Soitto Sawoon ja sain jopa neuvon että ei kannata tilata heiltä suoraan kun yhdellä jälleenmyyjällä on hyvät alet menossa. Päätetty kiuaskin vaihtui puhelun aikana vielä paremmin sopivaksi niin pieneen saunaan.

Tänään vielä selvitin heiltä minkälaisella aikataululla olisi saatavilla ohjausyksikön jatkojohtoa jos se tulee tarpeelliseksi. Nyt siellä on maanantaille semmoinen minua odottamassa jos ei riitä se vakio 4m piuha.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ruusut:

Posti. Tilasin viime hetkillä paketin yksityiseltä henkilöltä kahta päivää ennen joulua. En olisi uskonut että näinä vuoden ruuhkaisimpina päivinä pääsisin pakettia avaamaan ennen joulua, mutta tällä kertaa meni vain 1,5 päivää että paketti minulle saapui. Olen tyytyväinen.

Keskisen kello. Ei suotta tao niin hyvää tulosta joka vuosi. Palvelu on aivan loistavaa. Taas piti vaihtaa rannekelloon patteri ja kellon hihna. Kaikki hoitui yhdestä paikasta yhdellä yrittämällä. Aikaa tuohon rumbaan meni max vartti, sisältäen vielä ylimääräisen reiän tekemisen hihnaan. Eikä hintakaan ollut paha. Jyväskylässä joskus olen vienyt rannekelloa patterin vaihtoon, niin joskus saa kellon takaisin vasta seuraavana päivänä koska liikkeessä ei kuulemma ole patterin vaihtaja paikalla! Keskisen kellossa oli nyt joulun pyhinä liike täynnä ehkä 18v nuoria tyttöjä myyjinä jotka osasivat jopa hekin hoitaa kaikki palvelut patterin vaihdosta aina kellon hihnojen vaihtoon.

Risut:

Laakkosen autohuolto Jyväskylä: Täällä meni oikeastaan kaikki taas pieleen, eikä ensimmäistä kertaa. Tällä kertaa vaan vähän suuremmalla mittakaavalla. Tarvitsin autooni huollon (öljyt, ilman-, polttoaine- ja raitisilmasuodatin) sekä tuulilasin vaihto. Itselläni oli kiireitä joten laitoin isäni viemään auton huoltoon. Isälleni oli sanottu että huolto maksaa n 400e, ja kuvittelin sen olevan niin että huoltopaketin osuus on noin 200e ja tuulilasin omavastuu sen 200e. Vasta kotona minulle selvisi että tuo 400e onkin pelkän huollon hinta, ja se alkoi ihmetyttää minua sillä netissä Opelin sivuilla kyseisen huollon hinnaksi ilmoitetaan 270e. Aamulla vihaista soittoa Laakkoselle eikä siellä huollon kaveri osannut edes sanoa mistä hintaero johtuu. Kuulemma olen ottanut myös kaukosäätimen patterin vaihdon sekä jonkun yleistarkistuksen autoon. Mielestäni 130e on aika suuri hinta tälle kun eivät edes tiedä mitä tuo yleistarkastus pitää sisällään. Lopulta suostuivat kuitenkin pudottamaan hinnan tuohon Opelin lupaamaan hinnastoon.

Ongelmia oli myös asiakaspalvelun suhteen. Hakiessani autoani autoni oli hieman hukassa aluksi. Huollon esimies mielestäni vähän nolosti huusi korjaamon työntekijälle aika vihaisesti kun tämä ei ulkomuistista muistanut kummassa hallissa autoni oli. Ongelmia aiheutti myös tuulilasin vaihto, ennen huoltoa sovittiin että riittää kun tuon autoni Laakkoselle, he hoitavat kaikki tarvittavat ilmoitukset vakuutusyhtiöön. Kerran aiemmin meidän taloudessa on yksi tuulilasi vaihdettu vakuutuksen piikkiin, ja silloin meneteltiin samalla tavoin. Kun olin sitten ajamassa kotiin, niin samainen huollon esimies soitti minulle aavistuksen vihaisen puhelun missä ihmetteli miksen ole tehnyt lasista vahinkoilmoitusta vakuutusyhtiöön. Sanoin että teille te itse ehdotitte käytäntöä että tulen vain suoraan heille. Lopulta jouduin sitten taipumaan ja tekemään itse tuon vahinkoilmoituksen. Eikä siinä varsinaisesti minulla mitään ongelmia ollut, mutta vähän ärsytti puhelimessa kuunnella huollon esimiehen vihoittelua minulle. Minä asiakkaana olen toiminut kuten he käskivät, ja jos siellä minua on neuvottu väärin niin ei sillon ehkä kannattaisi sättiä asiakasta.

Tapahtuman grande finale oli kun pari päivää jälkikäteen tuli tekstarilla asiakastyytyväisyyskysely Laakkoselta. Kysyttiin arvosanalla 1-10 (kymppi paras) tyytyväisyyttä huoltoon. Laitoin suosiolla 1 ja tekstiksi perään että oli ongelmia vähän kaikessa, mm hinnassa ja käytännöissä ja eikä huollossa kukaan tunnu tietävän mistä hinta koostuu. Tämän jälkeen tuli uusi tekstari jossa kysyttiin jälleen numeroilla kuinka todennäköisesti suosittelisin palvelua ystävälle, laitoin siihenkin ykkösen ja loppuun viestin että en aio edes itse käyttää enää palveluitanne, onneksi Jyväskylässä on toinenkin Opelin merkkihuolto. Vähän jäin odottamaan että sieltä mahdollisesti soiteltaisiin perään ja seliteltäisiin asioita, pyydeltäisiin anteeksi tai kosiskeltaisiin käymään vielä uudestaan, mutta ei mitään. Ei mitään vastausta asiakaspalautteeseen. Eivät kai koe tarpeelliseksi hankkia takaisin menetettyä asiakasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eivät kai koe tarpeelliseksi hankkia takaisin menetettyä asiakasta.
Mulla on sellainen vainu, että noi ykköspalautteet käsitellään ensin firman sisäisen prosessin kautta ja luultavasti tulet vielä kuulemaan heistä, koska tuossa on oikeasti mennyt asioita pieleen.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Mulla on sellainen vainu, että noi ykköspalautteet käsitellään ensin firman sisäisen prosessin kautta ja luultavasti tulet vielä kuulemaan heistä, koska tuossa on oikeasti mennyt asioita pieleen.

Ei tule kuulemaan. Minulla kävi 1,5v sitten samantyylinen tilanne Vehon kanssa kun autoni oli kunnolla kolhittu parkkipaikalla. Puskuri, parkkitutka ja hieman jotain metalliosiakin piti korjata. Neljä päivää Veholla huollossa ja se syy miksi piti olla niin kauan oli jätetty kokonaan tekemättä. Onneksi koko huolto meni vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin niin ei tarvinnut itse maksella. Mutta tuosta kun huomattiin että osa olikin jätetty tekemättä niin alkoi pieni taistelu. Ensin sanottiin uutta aikaa 2kk päähän joka minulle ei tietenkään käynyt kun oli heidän virheensä (Tuossa auton normaali käyttö olisi voinut pahentaa vaurioita). Kun aika saatiin niin seuraava taistelu oli sijaisautosta, jota en siis suostunut maksamaan kun edelleen oli kyse heidän tekemästä virheestä. Joka kohdassa piti erikseen mainita että ilmoitan vakuutusyhtiölle että korjauksia ei tehty ja vien muualle viimeistelyyn. Tuolla sai aina vähän vauhtia kun kuitenkin aika isoista rahoista oli kyse. Samat ykköset annoin palautteisiin ja kerroin syyt niihin. Mitään ei ole sieltä suunnalta kuulunut asian tiimoilta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
@JYP#44 :ä mukaillen annan propsit urheilutekstiili- tai välineliikkeistä Intersport Suomenojalle, Stadium Team Salesille, XXL:lle, Sportia Pekka Lielahdelle ja Hockey Baselle sekä Suomenojan että Hämeenlinnan putiikeille. Meillä kun kundit pelaavat fudista ja lätkää, kamoja ostellaan aikalailla paljon ja niitä myös käytetään paljon. Kaikki kamat eivät kestä ollenkaan ja niitä joutuu reklamoimaan. Ylläolevasta listasta olen aina saanut ystävällisesti ratkottua homman ja yleensä on todettu, että palautetaan hajonnut kama ja ostetaan hieman kalliimpi tilalle, jolloin varusteet ovat käytössä. Kaikkiin putiikkeihin ei sentään ole rekkuloitu mutta olisiko tuossa viisi tapausta eri liikkeissä tänä vuonna.

Budget Sport sen sijaan olisi lähettänyt pikkukundin luistimet postilla johonkin pajaan korjattaviksi, josta ne sitten olisi lähetetty takaisin Tammiston liikkeeseen. Tässä vaiheessa ihmettelin, että milläköhän putkilla pikkumies vetää tuon arvioidun "parin kolmen viikon" korjausajan. Vastaava todennäköinen valmistusvirhe oli myös isobroidinsa luistimissa ja nämä XXL otti samantien takaisin ja tosiaan yllämainitusti ostettiin uudet kalliimmat tilalle. Nyt käydään sitten itse viemässä putket sovittuna aikana odotettaessa fiksattavaksi kunhan huollosta joku saa soitettua meillepäin heille sopivaa aikaa.

Yleisesti reklamoitavia kamoja ovat kundien joukkuetekstiilit. Nämä ovat suht kalliita mutta laadultaan about surkeinta mahdollista laatua. Näillä se kate kai sitten tehdään, vaikka toki aina reklamoitaessa (yleensä joukkueen yhteinen) uudet tekstiilit saakin suht nopeasti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mulla on sellainen vainu, että noi ykköspalautteet käsitellään ensin firman sisäisen prosessin kautta ja luultavasti tulet vielä kuulemaan heistä, koska tuossa on oikeasti mennyt asioita pieleen.
Kauankohan tässä tulisi odottaa? Tuo Laakkosen spedeily tapahtui marraskuun puolivälissä, ja tekstaripalautteetkin olen antanut jo yli kuukausi sitten. Okei onhan tässä ollut itsenäisyyspäivä ja joulu viemässä arkipäiviä, mutta mielestäni liian hitaasti etenee tuo prosessi jos aikovat vielä ottaa yhteyttä. Eihän tässä pian kumpikaan osapuoli muista kaikkia suullisia keskusteluja yms, vai onko se huollon tarkoituskin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Ziege @JYP#44 No voi olla, että marmoritiskit saavat niin paljon ykkösiä, etteivät viitsi enää vaivautua parantamaan prosessiaan. Väärä ISO-ohjelma tai jotain ;)
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kauankohan tässä tulisi odottaa? Tuo Laakkosen spedeily tapahtui marraskuun puolivälissä, ja tekstaripalautteetkin olen antanut jo yli kuukausi sitten. Okei onhan tässä ollut itsenäisyyspäivä ja joulu viemässä arkipäiviä, mutta mielestäni liian hitaasti etenee tuo prosessi jos aikovat vielä ottaa yhteyttä. Eihän tässä pian kumpikaan osapuoli muista kaikkia suullisia keskusteluja yms, vai onko se huollon tarkoituskin?

Ei varmasti ole tulossa yhtään mitään kontaktia tuolta suunnalta. Tuskin tuo kysely kumpuaa mistään aidosta kiinnostuksesta asiakasta kohtaan vaan kyseessä on pelkkä markkinointitemppu. "Näin hyvin meillä seurataan asiakastyytyväisyyttä" jne.

Osaavat todellakin olla viimeisen jälkeen ärsyttäviä nuo marmoritiskit; Armottoman kalliita, jäykkiä, liian usein huonoa asiakaspalvelua ja pitävät muuten tarkkaan huolen omista eduistaan joka suhteessa. Minua sapettaa mm. se että kun jonkin pikkuvian seurauksena en haluakaan uusia kallista, isoa osakokonaisuutta niin varmasti lukee joka ikisessä kuitissa ja dokumentissa ettei työllä ole takuuta. Ymmärrän oman puolensa pitämisen mutta rajansa kaikella.

Eli kun puhutaan asiakaslähtöisestä toiminnasta niin se koskee kokemukseni mukaan pääasiassa paikallisia pienyrittäjiä, nk. nyrkkipajoja.. Tuo negatiiviselta kalskahtava nimitys tosin ei tee oikeutta kaikille sillä joukkoon mahtuu todella osaavia, oma-aloitteisia, ystävällisiä ja edullisia korjaamoja.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruusut:

... tekstari jossa kysyttiin jälleen numeroilla kuinka todennäköisesti suosittelisin palvelua ystävälle, laitoin siihenkin ykkösen...

Tämä lienee Net Promoter Score -kysely minkä tarkoitus on mitata kyseisen asiakaspalvelupisteen NPS-arvoa. Ei noita yksittäisiä arvoja tulkita, vaan kaikista palautteista lasketaan tuo arvo kyseiselle asiakaspalvelupisteelle, asiakaspalvelijalle jne. Toki noihin jotkut myös reagoivat. Asteikkokin kuuluu olla 0-10.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämä lienee Net Promoter Score -kysely minkä tarkoitus on mitata kyseisen asiakaspalvelupisteen NPS-arvoa. Ei noita yksittäisiä arvoja tulkita, vaan kaikista palautteista lasketaan tuo arvo kyseiselle asiakaspalvelupisteelle, asiakaspalvelijalle jne. Toki noihin jotkut myös reagoivat. Asteikkokin kuuluu olla 0-10.
Ei ole nollaa vaihtoehtoina. Tai ainakin viestin ohjeessa lukee vastaa asteikolla 1-10, välilyönti, mahd. vapaa palaute (1 huono, 10 hyvä).

Tulipahan tuon tekstarin tarkastamisen ohessa huomattua että alkuperäinen lasku olikin peräti 436e. Eli 167e tipahti hinta kun uskalsi kysyä mitä tämä pitää sisällään ja miksi netissä on halvemmat hinnat. On siitä kaukosäätimen paristolle hyvä kate.
 

Veijari

Jäsen
Kaverilla oli raha polttanut taskussa ja oli lähtenyt Giganttiin heräteostoksille aikomuksena ostaa kahvikone. No eipä ollut näytillä sellaista mallia jonka saisi vesijohtoon ja viemäriin liitettyä, joten oli jatkanut hyllyjen tutkimista. Audio-osastolle saapuessaan oli miettinyt että televisioon olisi kiva saada jotkin lisäkaiuttimet. Gigantin myyjä oli sitten porhaltanut paikalle ja suositellut Sonoksen Play3 kaiuttimia, koska sopivat suoraan televisioon ja niissä on vieläpä digitaalinen liitäntäkin. Kaveri oli kysynyt että onko varmasti näin ja myyjä oli vielä kollegaltaan varmistanut, että kyllä näin on. Kaveri ei ollut sen tarkemmin kaiuttimia tutkinut vaan luotti myyjän sanaan ja marssi Sonokset kainalossa kassan kautta kotiin. Kotona tietysti huomasi että eihän ne myyntipuheet pitäneet lainkaan paikkaansa. Eihän noita saa mitenkään yksinään liitettyä suoraan televisioon.

No minä sitten pojalle puhuin järkeä, että palautat ne Play3:set ja unohdat Gigantin ja menet hifiliikkeeseen, josta hyvin todennäköisesti saat asiantuntevaa palvelua. Seuraavana päivänä näin teki ja osti Hifistudiosta Genelecin G1:set ja kertoi ettei muista koska olisi noin hyvää palvelua saanut viimeksi vieraalta mieheltä. Että tällaista.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Erittäin posiitivinen kokemus tänään paikallisessa Gigantissa. Kävin palauttamassa yhden tuotteen joka ei toiminutkaan haluamallani tavalla sekä viime kesänä ostetun aktiivisuusrannekkeen joka lopetti toimintansa. Ekana asiakaspalvelutiskille josta parissa minuutissa leimat lapuille joilla saa rahat takaisin sekä uuden rannekkeen vanhan tilalle. Sitten vaan myymälästä uusi ranneke ja kassalle lippulappuineen. Vielä kun rahat palautuu tilille ajallaan (3-5 päivää) niin annan palvelulle kymmenen tähteä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Törmäsin tässä ihan helvetin asialliseen somalialaiseen bussikuskiin. Lähdin viime yönä Rautatientorilta himaan yhdessä Vantaan bussissa, joka menee aika läheltä kotiani, ja tottakai nukahdin ja vedin pitkäksi. Päätepysäkillä lähdin kävelemään, kunnes tajusin, että olen tosiaan jossain vitun Vantaalla. Menin takaisin bussille, jossa kaveri piti taukoa, ja kyselin, että missä ollaan. Kaveri selitti ja sanoi, että lähtee kohta takaisin, ja että muistaa minut. Sanoi että hyppää kyytiin, ei ota maksua. Veti vielä pari pysäkkiä lähemmäksi kuin olisi tarvinnut, ja kertoi, että nyt ollaan lähellä.

Alkoholilla oli osuutta asiaan. Mutta oli silläkin, että tuo kaveri oli vitun kurko omassa hommassaan. Kaverilla oli pelisilmää. Ei ollut varmasti ensimmäinen tapaus, joka eteen tuli, mutta kaveri hoiti homman hienosti. Niin paljon taputin kaveria olkapäälle, että saattoi mennä sijoiltaan ja joutuu saigonille.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Törmäsin tässä ihan helvetin asialliseen somalialaiseen bussikuskiin...
Täytyy antaa täältäkin päin posia, vaikka olenkin rasisti. Tapauksesta on jo tovi, mutta kerron sen kuitenkin :)

Lähdin Vuosaaren sataman pysäkiltä dösällä, kohteena ensin Vuosaaren metroasema ja sieltä Kamppiin, josta lähdin kohti sivistyneempää maailmaa. Vuosaaressa oli "onnikka" tauolla ja hyppäsin sisään maksaen kyytini ja samalla kysäisin että mitenkähän osaisin hypätä metroaseman likellä pois. Kuskina toiminut somali oli luonnollisesti ensin hieman varautunut, koska kysymykseni oli toki paikallisen silmissä hieman tyhmä. Lisäksi olen isokokoinen, kaljupäinen suomijuntti, jonka otsassa lukee "persu", joten senkin puolesta on ymmärrettävää että kaveri oli ensin hieman varautunut. Mutta kun hänelle selvisi nopeasti etten ole varsinaisesti paikallisia, niin ystävällisesti hän kertoi että metropysäkin varmasti huomaa, mutta että hän kyllä muistuttaisi minua vielä kun ollaan oikealla kohdalla.

Ja oikeassa hän olikin, helpostihan sen huomasi kun metrolle tultiin, eikä vähiten siksi että suurin osa kyydissä olleista hyppäsi kyydistä. Mutta siltikin kuski huomaavaisesti muistutti minua että nyt ollaan Vuosaaren metroasemalla. Pieni juttu, mutta minulle tärkeä ja olen siitä kiitollinen.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ja oikeassa hän olikin, helpostihan sen huomasi kun metrolle tultiin, eikä vähiten siksi että suurin osa kyydissä olleista hyppäsi kyydistä. Mutta siltikin kuski huomaavaisesti muistutti minua että nyt ollaan Vuosaaren metroasemalla. Pieni juttu, mutta minulle tärkeä ja olen siitä kiitollinen.
Niinhän se usein tuppaa menemään, että kun oma asenne on avoin ja muutenkin kunnossa, on saatu palvelukin parempaa. Olen aika varma että monet jatkuvasti asiakaspalvelijoiden kanssa ongelmissa olevat ihmiset ovat itse niitä kusipäitä.

Kun nyt vauhdissa ollaan, niin jaetaan syksyltä omakin kokemus (ulkomaalaisen) bussikuskin kanssa.

Tulin viikonloppuna viimeisellä dösällä yöriennoista kohti kotia ja nukahdin tietenkin sinne bussiin. Kyseinen bussi kulkee kotini ohi aika pitkän matkan ja heräsin vasta päättärillä, jossa huomasin myös akkuni loppuneen. Otin nöyrästi lakin käteen ja menin asiani kuskille esittämään. Yhteiset kielemme olivat kohtalaisen huteralla pohjalla, mutta sain ongelman selitettyä ja hän lainasi puhelintaan minulle, sekä kertoi osoitteen jossa ollaan, jotta voin tilata taksin. Mitään velvollisuutta hänellä ei ollut känniurpoa auttaa, mutta otti asiakseen jeesata miehen kotiin. Arvostin suuresti.

Bussikuskit on keskimäärin hyviä jätkiä. Olen yrittänyt ottaa tavaksi moikata pirteästi jokaista kuskia, jonka kyytiin astun. Jos sillä tavoin voisi edes vähän hyvittää näitä kaikkia kertoja kun itse on saanut jeesiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paskasta asiakaspalvelusta pitää nostaa nyt malliesimerkiksi Martela Outlet. Tilasin sieltä tehdaskunnostetun työtuolin, ja sain saman tien sähköpostiini vahvistuksen että tilaus on vastaanotettu, mutta että varsinainen tilausvahvistus tulee myöhemmin sähköpostiin. No, kolmen viikon jälkeenkään sitä tilausvahvistusta ei ollut vielä tullut joten tiedustelin sähköpostilla että mitähän tilaukselle kuuluu. Ei vastausta. Reilun viikon odoteltuani laitoin yhteydenottopyynnön nettisivun kautta, ja nyt jo peräti kolmen päivän odottelun jälkeen sain vastauksen jossa pahoiteltiin asiaa ja luvattiin selvittää pikaisesti mitä tilaukselle on tapahtunut. Viikko on nyt mennyt eikä ole kuulunut mitään... En kyllä muista ihan äsken törmänneeni yhtä heikkoon palveluun. Martelan tuotteet on kyllä hyviä mutta tämä kokemus pistää harkitsemaan vakavasti josko katselen jatkossa muita vaihtoehtoja.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
DanskeBankilta saamani pankkikorttini etämaksutoiminto lakkasi ykskaks toimimasta. Otin spostitse yhteyttä pankkiini ja ja parin viestin jälken uusi kortti oli alta viikossa maksutta kotona. Harvinaisen hyvää ja mutkatonta palvelua nykypäivänä.
 

Wolves

Jäsen
Kaverilla oli raha polttanut taskussa ja oli lähtenyt Giganttiin heräteostoksille aikomuksena ostaa kahvikone.

Mitäköhän lääkitystä tarvittaisiin, sillä ensimmäisestä lauseesta lähtien halusin lukea kirjoituksesi sanasta sanaan loppuun? Syy innostukseen oli, että luin ensimmäisen lauseen "Kaverilla oli raha polttanut taskussa ja oli lähtenyt Giganttiin heräteostoksille aikomuksena ostaa kaivinkone."

Mitä asiaskaspalveluun tulee niin hermot menossa DHL kuriiripalveluun. Lisää myöhemmin, jos mitään ei tapahdu.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Tampereen Perheoptiikalle iso suositus! Maanantaina kävin tilaamassa silmälasit ja aurinkolasit vahvuuksilla. Tänään tuli viestiä kympin aikoihin, että lasit ovat noudettavissa. Optikko vielä katsoi kumpienkin lasien istuvuuden päähän ja taivutteli sangat istumaan oikein viimeisen päälle kunnolla. Hintakin jäi halvemmaksi kuin mitä vanhoista laseista tuli maksettua Silmäasemalla pari vuotta sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös