Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 818
  • 6 860
Suomessa tuntuu valitettavasti olevan myös sellainen yrityskulttuuri, mikä nojaa vahvasti ylemmän johdon asettamiin rajoihin ja sääntöihin. Etulinjan työntekijän kykyyn soveltaa asioita ei luoteta. Etulinja tuntee asiakaskunnan tarpeet ja luonteen parhaiten, eikä tätä osata yrityksissä hyödyntää. Tämä siis täysin oma fiilikseni sillä taustalla, että olen työskennellyt ketjutoiminnassa sekä työntekijänä että esimiehenä.
 
K

kiwipilot

Bike-discount.de. Todella hyvää palvelua kaikin puolin. Tilattiin neljä maastopyörää (pari Cubea, Radon sekä Felt) ja kaikkinensa tilaus tuli maksamaan reilut kolme tonnia. Kyselin josko jo valmiiksi edullisista hinnoista saisi hieman paljousalennusta (esim. tilaamani Cube olisi vastaavilla komponenteilla maksanut Suomessa paikasta riippuen 300-500€ enemmän). Vastaus tuli päivässä ja kokonaishinta putosi 250€. DHL toi paketit viikossa kotiovelle ja fillarit olivat käytännössä valmiiksi kasattu; vain etupyörä, satula sekä tanko paikalleen ja homma oli selvä. Ja toimitushan oli tetenkin ilmainen. Suosittelen lämpimästi jos ei halua välttämättä tukea kotimaisia kivijalkafirmoja.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Jos Suomessa haluaa saada sellaista kunnon tylytystä ja kyykytystä, niin ei tarvitse suunnata Kallion S/M-luoliin, vaan reissu Kulosaareen Intian suurlähetystöön riittää. Pääsee todelliseen kolmannen maailman tunnelmaan ja saa eläytyä ihan normaalina suomalaisena siihen millaista on olla arvoton rikka byrokratian rattaissa. Vuosi sitten hain viisumeita ja aina aikaisemmin ollaan saatu halvempi vaihtoehto, mutta silloin piti unohtaa kuule kaikki mitä olet täällä aikaisemmin asioinut ja ottaa se kalliimpi viisumi, joka ei edes vastannut matkan tarkoitusta. Vakuutustodistu ei käynyt, kun oli suomeksi, mutta kävipä kuitenkin nyt tämän kerran. Tänään puolestaan sama keissi ja nyt ei sama valokuva mitä olen käyttänyt mm. viime vuonna kelvannut. Syy jäi tuntemattomaksi. Lisäksi muutamassa hakemuksessa oli sähköisesti liitetty kuva, joka ei kelvannut. Tai siis kelpasivat kuitenkin, mutta tausta ei ollutkaan hyvä, joten eivätpä kelvanneetkaan. Meillä on kuule tarkat ohjeet kuvista ja jos sinun kuvasi on aikaisemmin kelvannut, niin se on ollut virhe. Lisäksi ihmeteltiin miksi haluan hoitaa viisumit 1½ kuukautta ennen ja ettekö muka tarvitse passeja ennen sitä, koska mehän pidetään ne täällä ainakin kuukausi. Tai siis ainakin 3-5 päivää, jonka viisumin myöntäminen kestää. Mutta ehkä kuukauden, tuokaa myöhemmin (,kun on ruuhkaa). Niin ja me tarkastetaan tämä kutsu myös. Ihan varmaan joo.

Oikeasti. Intiassa kun toteaa, että joo en ole ensimmäistä kertaa täällä ja älähän nyt seppä ukota, niin kaikki hoituu, mutta Suomessa on toinen sävel.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oikeasti. Intiassa kun toteaa, että joo en ole ensimmäistä kertaa täällä ja älähän nyt seppä ukota, niin kaikki hoituu, mutta Suomessa on toinen sävel.

Hienoa avautumista. Silloin, kun itse hain Katajanokalta vajaa viisi vuotta sitten, niin kaikki meni todella hyvin ja suoraviivaisesti. En oikeastaan muista koko hommasta paljoakaan, kun ei siinä ole mitään muistamista.

Intialaisten kanssa toimiminen on toki täysin arpapeliä ja monenlaista sekoilua siinä voi olla. Kerrankin osui voittoarpa omalle kohdalle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kyllähän tuo kampanja on ihan perseestä. Kertoo kaiken kyseisestä liitosta. Tietävät että heilläkin menee kaikki päin persettä, niin sitten purkavat patoutumiaan aivan väärällä tavalla. Keskittysivät omiin virheisiinsä ja niiden korjaamiseen. Enbuske on aivan loistava äijä ja jälleen kerran täysin oikeassa.
PAM, eli entinen liikeliitto saa katsoa peiliin itseään. Ilman sitä myyjillä olisi vieläkin iltalisä 18 jälkeen 50%, lauantailisä 13 jälkeen 100%, eikä osa-aikaisia juuri olisi.
90-luvun laman kourissa muistan kuinka silloinen liikeliitto meni kontilleen vaseliinipurkin kanssa ja suostui työntajapuolen ehdotuksiin joissa ilta- ja lauantailisät muutettiin kiinteäksi euromääräiseksi korvaukseksi/tunti - joka oli selkeästi pienempi kuin aiemmin, samoin suostuivat osa-aikaistamisen helpottamiseen, jonka seuraukset näemme nyt. Eli kokoaikaisia soppareita ei juuri ole, isoin massa on työssä jollain 0-20t/viikko sopparilla. Kun taas 80/90-lukujen taitteessa kaupan henkilöstöstä isoin osa oli kokoaikaisia ja opiskelijoilla ym täyttettiin sitten vajetta. Suhde oli varmaankin 70-80% kokoaikaisia.
Kaikki tämä kiitos PAM:n.
Tätähän he eivät halua muistella.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
PAM, eli entinen liikeliitto...

Ainakin Wikipedian mukaan "PAM perustettiin 28. marraskuuta 2000 neljästä yksityisten alojen palveluliitosta, jotka olivat Hotelli- ja ravintolahenkilökunnan liitto (HRHL), Teknisten- ja erikoisammattien liitto (Tekeri), Kiinteistötyöntekijäin liitto (KTTL) ja Liikealan ammattiliitto." Ei mulla ole juuri asiaan lisättävää tai edes kompetenssia asian käsittelemiseen, kunhan päätin huomauttaa, vaikka onhan sekin ihan mahdollista ja oikeastaan todennäköistäkin, että meikäläinen käsitti koko asian väärin.

90-luvun laman kourissa muistan kuinka silloinen liikeliitto meni kontilleen vaseliinipurkin kanssa ja suostui työntajapuolen ehdotuksiin joissa ilta- ja lauantailisät muutettiin kiinteäksi euromääräiseksi korvaukseksi/tunti - joka oli selkeästi pienempi kuin aiemmin, samoin suostuivat osa-aikaistamisen helpottamiseen, jonka seuraukset näemme nyt.

Muistan tuon ilta- ja lauantailisien leikkaamisen, tosin jutun osapuolista ei ollut muistikuvaa. Käy kyllä järkeen, että sopijaosapuolena olisi ollut PAMin edeltäjä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No joo vedin mutkat suoraksi Liikealan ammattiliitto (liikeliitto) = PAM, no 1/4 ainakin, tai ehkä jäsenmäärältään isompi, mutta oikeassa olet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Soitinpa DNA:n asiakaspalveluun kun Viasat Sport HD ja Viasat Hockey HD eivät näy, mutta Viasat Finland Hockey HD näkyy kuten kaikista muistakin tilatuista Viasatin kanavista ei-HD kanavat. Kun pääsimme asiakasneuvojan kanssa kartalle siitä, että en ehkä ole idiootti ja mahdollisesti tv on auki ja antennijohto seinässä, päästiin asiaan. DNA

a) linkitti kortin kanavat uudelleen ja
b) teki tilaukselle uuden valtuutuksen ja
c) minä palautin telkkarin tehdasasetuksiin ja
d) tein uuden kanavahaun sen jälkeen.

Vaan ei auttanut. Tilanne täsmälleen sama eli kaikki muu näkyy, mutta Viasat Sport HD ja Viasat Hockey HD ei.

Soitin uudelleen ja tällä kertaa asiakaspalvelija pyysi katsomaan mitä ohjelmaa telkkarini näyttää kanavalla Viasat Hockey. Kerroin että eilistä matsia Astana vs Gala tuo näyttää. Asiakaspalvelija totesi siihen, että mielenkiintoista kun ei pitäisi näyttää mitään. Minä puolestani kysyin, haluatko kuvan tekstarin liitteenä vai riittääkö ääni jonka kuulet.

Harkittuaan hetken DNA:n ystävällinen asiakaspalvelija tutki sopimukseni ja sanoi:

"mutta ei voi olla totta, tämähän on antenniverkon paketti joka on sulle kaapeliin myyty."

Totesin että näitä sattuu muillekin kuin teille, en ole kärmeissäni, mutta ei kai tuo vaikea ole vaihtaa samaksi kuin kaikki muutkin tilauksemme teiltä eli kaapeliin. Asiaskaspavelija totesi että ei pitäisi olla ja hän soittaa pian. Meni tunti ja hän soitti.

DNA myöntää virheen ja väärän toimituksen ja esittää että paketti vaihdettaisiin antennista kaapelipaketiksi jolloin kaikki tilatut kanavat toimivat. Sanoin että kuulostaa kivalta, siitä vaan. Mutta, sanoi asiakaspalvelija, vaihtoa ei voida tehdä aiempaan tarjoushintaan 15 euroa kuukaudessa vaan nykyiseen 24.90 euroa kuukaudessa.

Vai niin sanoin. Pyysin kysymään pomolta olisiko se hänestäkin oikein jos myisin tarjousauton hintaan 40 000 euroa, mutta siitä puutuisi jarrut. Kun pomo tulisi valittamaan puutteesta sanoisin, että myönnän kyllä virheeni, mutta jarrut saat vasta kun maksat 23 000 euroa lisää.

Asiakaspalvelija totesi, että syystä tai toisesta hän oli ennakoinut näkemykseni ja kysynyt jo pomoltaan että meneekö tämä oikeasti niin että ainoastaan maksamalla lisää yli 50 prosenttia per kuukausi saan sen kanavapaketin jonka olen tilannut ja maksanut.

Asiakaspalvelijan mukaan pomo oli vastannut, että menee ja hänellä ei ole aiheesta muuta sanottavaa.

Aivan uskomatonta, DNA! Oisko Euroopan huonointa asiakaspalvelua?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Totta kai:

Tiedot tallennettu

Antamasi tiedot on tallennettu Kuluttajaneuvonnan tietojärjestelmään.

Yhteydenottosi on kirjattu järjestelmään numerolla XXXXX

Palaamme asiaan muutaman arkipäivän päästä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Cobol Siis oliko se aiempi tarjoushinta 15€/kk sekä kaapeliin että antenniin? Nyt kun tarjous on päättynyt niin joutuisit vaihdon takia maksamaan jatkossa 24,90€/kk? Jos näin niin Rauno Mokkaa lainatakseni: Väärin tämä on mennyt. En tiedä, miksi pojat ovat sen sählänneet.
Jos taas koko ajan kaapelin hinta on ollut kalliimpi kuin ostamasi antennin, niin eihän siinä sitten mitään vääryyttä ole tapahtunut, mitäs ostit.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
@Cobol Siis oliko se aiempi tarjoushinta 15€/kk sekä kaapeliin että antenniin? Nyt kun tarjous on päättynyt niin joutuisit vaihdon takia maksamaan jatkossa 24,90€/kk?

Meillä päättyi kaksi Viasatin + Nelosen määräaikaista tarjouspakettia syyskuun alussa. Ne toimivat kuten pitikin. Koska Nelosen matseja eli Liigaa ei kukaan oikein enää katsellut ja koska nuo kaksi olisivat jatkossa määräaikaisuuden päätyttyä kallita, sovimme DNA:n puhelinmyynnin kanssa elokuussa niin että laitetaan pelkästään Viasat Sport jatkossa ja jos tarjoushinta löytyy, sillä ja vain yksi kappale tilauksia aiemman kahden asemasta. Näin he myös kirjallisesti asian vahvistivat. Mistään antennipaketista ei ole ollut halaistua sanaakaan missään vaiheessa yksinkertaisesti siksi, että meillä on DNA kaapeli ja kaikki muut kanavapaketit on kaapelin. DNA itse määritteli tarjouksensa ja ainoa mitä kysyivät oli se, otanko määräajaksi vai jotain muuta. Kaikki mitä meille toimitetaan on siis ns. kaapelitavaraa ja on ollut eri osoitteissa aina. Huom! Nämä menee aina olemassa olevan ohjelmakortin/korttien ja osoitteen kautta ja emme asu antenniosoitteessa.

Rahallisesti ero on pieni, mutta kyse on periaatteesta: voiko kuluttajalle myydä paketin joka ei toimi luvatusti ja laskuttaa siitä sovitun hinnan ja vaatia noin 50 prosenttia lisää jotta kuluttaja saisi tilaamansa ja sovitun ohjelmapaketin. Minusta DNA ei voi vedota siihen, että juuri nyt ei ole kampanjaa menossa kun kyseessä on heidän virheensä eikä maksamani tuote kata sitä mistä on kirjallisesti sovittu.

Sinänsä maksaisin mielelläni 25 euroa mutta eihän se näin voi mennä että asiakas saadaan tilaamaan paketti 15 eurolla ja toimitetaankin vain osa tilatusta ja sovitusta paketista. DNA:lla oli syyskuun alkupäiville asti tarjouksessa 15 euroa kuukaudessa kaapeli- ja antenniverkkoon ja asiasta on infoa mm. Liigan puolen tv-ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meillä päättyi kaksi Viasatin + Nelosen määräaikaista tarjouspakettia syyskuun alussa. Ne toimivat kuten pitikin. Koska Nelosen matseja eli Liigaa ei kukaan oikein enää katsellut ja koska nuo kolme olisivat jatkossa määräaikaisuuden päätyttyä kallita, sovimme DNA:n puhelinmyynnin kanssa niin että laitetaan pelkästään Viasat Sport jatkossa ja jos tarjoushinta löytyy, sillä ja vain yksi kappale tilauksia aiemman kahden asemasta. Näin he myös kirjallisesti asian vahvistivat.
Okei, eli aspa on selvästi mokannut, mutta enpä tiedä onko dnalla sinänsä velvollisuutta tarjota muuta kuin mahdollisuutta purkaa kauppa.
Sinänsä kun tässä selvästi virhe on dnan niin luulisi että käyttäisivät pelisilmää kun olet vielä ollut ihan maksava asiakas. Isojen firmojen täydellinen goodwillin puute jaksaa kyllä kerta toisensa jälkeen yllättää, mutta kai sen joku on laskenut että harkinnan käyttäminen koituisi firman täydelliseen tuhoutumiseen vaikkakin hyvämaineisena.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Okei, eli aspa on selvästi mokannut, mutta enpä tiedä onko dnalla sinänsä velvollisuutta tarjota muuta kuin mahdollisuutta purkaa kauppa.
Sinänsä kun tässä selvästi virhe on dnan niin luulisi että käyttäisivät pelisilmää kun olet vielä ollut ihan maksava asiakas. Isojen firmojen täydellinen goodwillin puute jaksaa kyllä kerta toisensa jälkeen yllättää, mutta kai sen joku on laskenut että harkinnan käyttäminen koituisi firman täydelliseen tuhoutumiseen vaikkakin hyvämaineisena.

No, katsellaan. Purkua tarjosivatkin alkuun mutta kun mä oikeasti haluan nähdä Mestarien Liigan ottelut ja Visat on se taho jolla on oikeudet...

Kun lasketaan nykyisen firmani ja perheen DNA-sopparit yhteen niin ei taida paljon alle 500 euron jäädä kuukaudessa. Mutta pikkurahojahan nämä on noille ja vielä väärään suuntaan kun vähensin kanavapaketteja (joita on edelleen melkoinen määrä) elokuussa. DNA vaan on ainakin osassa Helsinkia sellaisessa monopoliasemassa, että sen sivuuttaminen kaikessa ei ole helppoa. Ainakin puhelimet lähtevät kaikilta muualle, se on selvä jo.

Porvoossa mulla oli Sonera, mutta sekin on totaalisen paska mitä asiakaspalveluun tulee ja niiden kanssa piti vahtia kyllä jokainen lasku läpi.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Isojen firmojen täydellinen goodwillin puute jaksaa kyllä kerta toisensa jälkeen yllättää...

Tähän on pakko kommentoida sen verran, että Sonera on kohdallani hoitanut aina kaikki asiat viimeisen päälle. Viasat Sport-paketti on mulla, tulee Soneran iptv:n kautta. Pari kertaa tuossa on ollut jotain ongelmia, kummallakaan kerralla vika ei ainakaan suoraan ollut Soneran, mutta molemmilla kerroilla tuli ties mitä ilmaisia leffavuokrauksia ja kanavapaketteja ja nämä siis ihan pyytämättä.

Ei silti, varmaan on paljon niitäkin jotka kokevat tulleensa tylytetyksi tai kusetetuksi Soneran toimesta. Mulla kuitenkin kaikki (Spotify, Netflix, kaksi kännykkäliittymää, koti-tv, netti ja nettitikku) on toiminut hienosti ja ajattelin sen tähän paikkaan mainita, kun noista isoista palveluntarjoajista oli puhetta.
 

Koge

Jäsen
Tuo Viasat Sport -tarjous (15 €/kk) oli ainakin elokuun loppuun asti voimassa myös DNA:n kaapeliverkossa, itsellänikin on kyseinen paketti käytössä. DNA:n mokahan tuo on ja pitäisi siellä olla jotain pelisilmää tällaisissa tilanteissa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo Viasat Sport -tarjous (15 €/kk) oli ainakin elokuun loppuun asti voimassa myös DNA:n kaapeliverkossa, itsellänikin on kyseinen paketti käytössä.

Soneralla oli sellainen tarjous, että vuoden sopimus, josta kaksi kuukautta 0 euroa ja loput kymmenen kuukautta 19,95 euroa kuussa. Tuo 24,90 euroa on Viasat Sport-paketin "uusi" hinta ja tätä asiaa rummuttivat ainakin sosiaalisessa mediassa loppukesästä melkoisesti, että ota nyt nopeesti paketti niin saat vielä vuoden vanhalla hinnalla. Elokuun loppuun tuo tarjous tosiaan oli voimassa.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Okei, eli aspa on selvästi mokannut, mutta enpä tiedä onko dnalla sinänsä velvollisuutta tarjota muuta kuin mahdollisuutta purkaa kauppa.
Kuluttajansuojalain 5. luvun 18 § mukaan on myyjän toimitettava virheellisen tuotteen tilalle virheetön mikäli sille ei ole ylivoimaista estettä eikä se aiheuta myyjälle kohtuuttomia kustannuksia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
@Cobol

Kirjoittelen nyt paremmalla ajalla oman kokemuksen vähän vastaavasta asiasta.

Itselläni oli viime vuonna hieman vastaava tilanne DNA:n kanssa. Ostin puhelinpalvelusta toistaiseksi voimassaolevan paketin jolla näkisin kaikki Liiga-ottelut. Myyjä ilmoitti hinnan ja ihmettelin sen alhaisuuttaa ja kysyin onko tämä varmasti oikea. Myyjä vastasi, että on. Eihän se ollut.

Reklamaatiota sitten tekemään ja aspa sanoi, että moka on käynyt, mutta vaihdetaan paketti oikeaan. Ainoa ongelma minun kannalta oli se, että tämä paketti oli muistaakseni 10 eur/kk kalliimpi. Sanoin, että ei käy; olen tietynlaista pakettia pyytänyt ja se on minulle myyty tiettyyn hintaan, jos myyjä on homman mokanut, niin kärsiköön nahoissaan. Tämä aspa sanoi, että ei onnistu. Pyysin, että hänen esimiehensä ottaa minuun yhteyttä. Aspa yritti änkyröidä, että asia ei muutu, mutta välitti soittopyynnön tivattuani häneltä vastaukset, ettän hän a. ei ole esimies ja b. hänellä ei ole kompetenssia puhua esimiehen suulla.

Esimies soittikin suht pian. Hän oli heti alusta hyvin asiallinen ja sanoi kuuntelevansa puhelutallenteet. Muutaman tunnin päästä hän soitti ja myönsi suoraselkäisesti, että olin oikeassa ja asia laitetaan järjestykseen. Ainoa ongelma oli vain se, että he eivät saaneet myydä haluamaani pakettia halvemmalla (veikkaan sopimuksia Nelosen kanssa). Homma järjestyi niin, että sain muistaakseni paketin muistaakseni kolmeksi kuukaudeksi ilmaiseksi ja nettisopimukseemme vieläkin pidemmän nollalaskutuksen. Kolmen kuukauden jälkeen maksoin määräaikaisen paketin ohjehinnan, mutta siten, että paketti oli irtisanottavissa.

Tarpeeksi ylös vaan kun menee komentoketjussa, niin vastaan tullee tolkun ihmisiä. Kyseessähän on juridisesti päivän selvä juttu.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei ole täälläkään ollut Viasatin ja operaattorin välinen yhteistyö mitenkään hedelmällistä.

Itselleni isoin asia on se, että Anvia ei ole vieläkään saanut käännettyä Viasatin kanavia HD formaattiin. Lupasivat tämän tapahtuvan jo viime syksyn aikana, mutta vieläkin kinnataan. Kysyin tätä asiaa yhtiöltä, josta ilmoittivat että eivät osaa sanoa aikataulusta mitään.

Toinen asia taas sellainen, josta itselleni koitui hieman kuluja, mutta en jaksanut valittaa. Viasatin myyjä soitti minulle elokuun puolessavälissä kysyäkseen uusisinko taas Viasatin sopimuksen. Ilmoitin tämän sopivan oikein hyvin, mutta olin ajatellut että otan sen vasta elokuun lopussa, koska palaan kotiini syyskuun alussa. Myyjä sanoi, että eipä hätiä, hän voi laittaa paketin tulemaan siten, että se näkyy ja laskut juoksee vasta syyskuun ensimmäisestä. Tämän mukaan tehtiin soppari, mutta kas kummaa laskun tullessa paketti oli lähtenyt käyntiin jo elokuun aikana. Noh, tämän kympin perään en jaksanut lähteä soittelemaan, vaikka vituttaa toki periaatteesta vieläkin.

Kolmas juttu taas oli se, että jossain päässä aspa oli merkinnyt tämän tilaukseni 12kk mittaiseksi. Eiköhän tämä ole tapahtunut Anvian päässä, ja tästä pääsinkin eroon soittamalla Anvialle.

Jotenkin aika käsittämätöntä, että näin pieni operaatio voidaan ryssiä näin monella tavalla. Täytyy vain toivoa, että Elisa nyt onnistuisi valtaamaan Anvian, ja hommat saataisiin kuntoon. Tuo Arenalta tuleva 576i on tasoisekseen käsittämättömän hyvää, mutta kuva kaikkialta muualta maailmasta melkoista kuraa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tarpeeksi ylös vaan kun menee komentoketjussa, niin vastaan tullee tolkun ihmisiä. Kyseessähän on juridisesti päivän selvä juttu.

Tuossa joo, mutta tässä kohtaa on myös hyvä muistuttaa ihmisiä, että aina se ei ole päivän selvää. Jos on vahingossa tarjottu hintaa mikä on aivan selkeästi virheellinen, vaikkapa 20snt/kk, niin sopimus tullaan purkamaan ja asiakkaan on siitä turha vääntää.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
@Cobol

Tarpeeksi ylös vaan kun menee komentoketjussa, niin vastaan tullee tolkun ihmisiä. Kyseessähän on juridisesti päivän selvä juttu.

Eipä se nyt suoraan näinkään mene, siellä ylemmällä vain on natsat sellaiset, että voi tuollaisia poikkeuksia tehdä. Kun olet siellä duunarina, hankala vetää ohi annettujen ohjeiden, vaikka välillä se loogiselta tuntuisikin. Toki joku pääjohtaja voi tehdä vaikka mitä päätöksiä, ei se ketään kiinnosta, korkeintaan yrityksen hallitusta, jolle mahdollisesti joutuu vastaamaan jostain isoista hölmöilystä (luokkaa yrityskaupat). Tuskin siellä kiusallaan näissä ketään ikäviä päätöksiä tekee.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
DNAsta löytyy meikäläiseltäkin huonoja kokemuksia.

Jokunen vuosi sitten minulla oli ks. puljun mokkula joka ei toiminut sitten millään, vaikka asuinalueellani+muissa paikoissa missä tikkua käytin, piti olla hyvä kuuluvuus.

Soitin DNAn asiakaspalveluun ja sain ohjeet tehdä kirjallisen reklamaation, sen tehtyäni laittoivat minulle linkin nopeustestiin, joka piti tehdä muutamana ajankohtana ja ilmoittaa heille tulokset. Tikku oli 2M yhteydellä, ja paras nopeus mittaamistani oli 40kt, eli 1/50 luvatusta.

Ilmoitin tiedot DNAlle ja he sanoivat ottavansa asian käsittelyyn. Meni noin kolme kuukautta ja aina välillä tiedustelin mikä on tilanne, vastauksena aina että "käsittelyssä". Ilmoitin että en suostu maksamaan laskuja kun en saa asiaan edes vastausta. Aikaa kului ja laskuja tuli postiluukkuun, mutta mitään ei tapahtunut.

Sen verran alkoi vituttamaan että päätin myös siirtää puhelinliittymäni jollekin toiselle palveluntarjoajalle. Asiassa oli vain sellainen ongelma, että tuo liittymä joka minulla oli ollut jo moonta vuotta, oli edelleen isäni nimissä vaikka laskut tulivatkin minulle. Tarvitsin siis valtakirjan sopimuksen(numeron) siirtoon toiselle operaattorille. Toimitin sen DNA-liikeeseen ja sanoivat että käsittely kestää kolme viikkoa, joka kuulosti kohtalaisen pitkältä ajalta noin yksinkertaiseen hommaan, mutta ajattelin että jos tästä paskasta sillä pääsee eroon niin olkoon. Meni taas kuukausi, aloin kysellä mikä kestää ja "käsittelyssä" oli taas vastaus. Jatkoin yhteydenottoja, kunnes lopulta minulle kerrottiin että heillä ei ole valtakirjaa, eli minun pitää toimittaa se uudestaan. Paloi käpy ihan totaalisesti ja tuli laitettua (taas) vähän painokelvotonta palautetta, ilmoitin myös että kieltäydyn maksamasta puhelinlaskujakaan enää.

Sitten noin neljän-viiden kuukauden jälkeen DNA ilmoitti mihin voin lähettää mokkulani tutkittavaksi. Taas meni aikaa ja lasku kolahti postiluukkuun vaikka laitekin oli firman itsensä hallussa! Silloin lähetin palautetta jossa ilmoitin että voivat pyyhkiä nämä laskut perseisiinsä, ja miten on pokkaa vielä laskuttaa (en kuitenkaan viestissä mennyt henkilökohtaisuuksiin, ja ensimmäinen vihainen viesti minulta lähti kun käsittely oli jo kestänyt useamman kuukauden). Tähän sain vastauksena että "heidän ei tarvitse käsitellä asiaani asiattomien viestieni vuoksi".

Venytin vähän liian pitkälle kuluttajaneuvojaan yhteydenottoa, kun kyse oli enemmän periaatteesta kuin rahasta, enkä halunnut heti lähteä sille linjalle. Saatuani tämän viestin DNAlta, laitoin kuitenkin viestiä kuluttajaneuvontaan, josta virkailija otti vielä samana päivänä yhteyttä. Lähetin hänelle kaikki sähköpostit mitä olin DNAn kanssa vaihtanut. Tästä seuraavana päivänä tuli sähköpostia että mokkula-sopimus on purettu ja laskuja ei tarvitse maksaa ja kaksi päivää eteenpäin tuli viesti että puhelimen liittymäsopimukseni on purettu/siirrettävissä.

Pari kuukautta myöhemmin kolahti vielä postiluukusta DNAn yhden kuukauden puhelinlasku, arvoltaan sellaista 40€ luokkaa, kun yleensä laskuni olivat kympin päälle. Vielä kerran otin yhteyttä asiakaspalveluunsa ja ilmoitin etten maksa ja ilmoitan uudestaan kuluttajaneuvontaan jos eivät peru laskua. Sillä kertaa sitten peruivat laskun heti.

Jonkun verran tämän jälkeen minulle soitti joku DNAn edustaja joka kyseli miksi asiakkaat ovat purkaneet sopimuksensa. Kerroin sitten hänelle tästä kokemuksesta ja hän pahoitteli tuota toimintaa ja sanoi juuri puhuneensa jonkun toisen kanssa jonka mokkula-sopimuksen purkuun oli mennyt neljä kuukautta. Loppuihin kysymyksiinsä antoikin minulle vastausvaihtoehdoiksi vain "huonosti" tai "erittäin huonosti".

Kaikenkaikkiaan siis mokkulasta tappelin n. seitsemän kuukautta ja puhelimesta vajaa pari kuukautta. Ei enää ikinä yhtäkään DNAn tuotetta.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuluttajansuojalain 5. luvun 18 § mukaan on myyjän toimitettava virheellisen tuotteen tilalle virheetön mikäli sille ei ole ylivoimaista estettä eikä se aiheuta myyjälle kohtuuttomia kustannuksia.
Joo, niillä tiedoilla mitä alunperin oli niin tilanne oli sellainen, että myyjä oli epähuomiossa myynyt väärän, erihintaisen tuotteen. Mutta kun tuossa jo Koge sanoi, että sama tarjous oli tilaushetkellä sekä kaapeli-, että antenniverkkoon, niin dna:n joustamattomuus tässä asiassa on joko ihan silkkaa ymmärtämättömyytta tai kusipäisyyttä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joo, niillä tiedoilla mitä alunperin oli niin tilanne oli sellainen, että myyjä oli epähuomiossa myynyt väärän, erihintaisen tuotteen. Mutta kun tuossa jo Koge sanoi, että sama tarjous oli tilaushetkellä sekä kaapeli-, että antenniverkkoon, niin dna:n joustamattomuus tässä asiassa on joko ihan silkkaa ymmärtämättömyytta tai kusipäisyyttä.

Oisko tuossa kyseessä klassinen väärinymmärrys sillä missään vaiheessa ei ollut kyse siitä, että myyjä olisi epähuomiossa myynyt väärän erihintaisen tuotteen :)

Katsotaan miten käy. Ihan mielenkiintoinen case kuluttaja vs monopoli (lähes).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös