Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 918
  • 6 860

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tilasin saksalaisesta verkkoputiikista mm. viiniä ja olutta. Myyjä lähetti 150 euron arvoisen lähetyksen kolmessa paketissa, joista kaksi päätyi perille asti. DHL/Posti töhöili kolmannen kanssa, eikä se koskaan saapunut perille. Ehti jo vituttaa etukäteen koko asian selvittäminen. Äsken tuli kuitenkin sähköpostia, että palauttavat luottokortilleni koko tilauksen arvon, koska en saanut kolmatta pakettia. Sain siis käytännössä kymmenen pulloa viiniä ja kymmeniä yksikköjä hyvää olutta ilmaiseksi. Sanomattakin on selvää, mistä tilaan myös jatkossa vastaavat tuotteet.
Uskaltaako kysyä firman nimeä?
Itse tilasin vastikään olutta eräästä firmasta, mutta toimitus kesti melkein kolme viikkoa. Muuten olin kyllä tyytyväinen. Silti voisin seuraavalla kerralla kokeilla jotain toista kauppaa...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse tilasin kavereideni kanssa olutta sekä viinaa gourmondo nimisestä saksalaisesta verkkokaupasta. Suosittelen lämpimästi. Muistaakseni viikossa tuli paketti lähimpään asiamiespostiin. Jostain syystä postimies ei tuonut paketti kotiin asti vaikka palveluun sellainen olisi kuulunut.

-Tinke
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ihmetyttää Elisan ongelmat, liittyen tulevaan kaapeli-tv:een. Meille tulee siis lokakuun alussa kaapeli ja yritin tilata hyvissä ajoin uuden maksukortin, että urheilut ei jää näkemättä.

Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, koska meillä ei vielä ole sitä kaapelia?! Minun pitäisi mennä sitten 1.10 kauppaan ja ottaa kortti sieltä, jos haluan, että kanavat näkyvät suht heti.

Miten voi olla mahdollista, että Elisa ei kykene toimittamaan minulle korttia etukäteen kotiin, vain ja ainoastaan sen takia, että: computer says no! --> http://www.youtube.com/watch?v=WOdjCb4LwQY
 

J.Petke

Jäsen
Ihmetyttää Elisan ongelmat, liittyen tulevaan kaapeli-tv:een. Meille tulee siis lokakuun alussa kaapeli ja yritin tilata hyvissä ajoin uuden maksukortin, että urheilut ei jää näkemättä.

Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, koska meillä ei vielä ole sitä kaapelia?! Minun pitäisi mennä sitten 1.10 kauppaan ja ottaa kortti sieltä, jos haluan, että kanavat näkyvät suht heti.

Miten voi olla mahdollista, että Elisa ei kykene toimittamaan minulle korttia etukäteen kotiin, vain ja ainoastaan sen takia, että: computer says no! --> http://www.youtube.com/watch?v=WOdjCb4LwQY

Jos heidän tarvitsee merkata kortti johonkin tiettyyn liittymään ja tuon liittymän numero tms. ei ole vielä selvillä? Tarvittavia kytköksiä ei ole vielä tehty, jotta kortti voitaisiin määritellä juuri sinun talouteesi.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Jos heidän tarvitsee merkata kortti johonkin tiettyyn liittymään ja tuon liittymän numero tms. ei ole vielä selvillä? Tarvittavia kytköksiä ei ole vielä tehty, jotta kortti voitaisiin määritellä juuri sinun talouteesi.
no tämänkin vielä ymmärtäisin, mutta silloinhan aspan olisi kuulut sanoa, että ottavat yhteyttä kun pystyvät liittämään kortin meidän talouteen tai soita viikon päästä uudestaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Taloutemme sähköliesi pamahti viidennen kerran takuuaikana. Ensimmäisen vuoden aikana hajosi molemmat vastukset, kiertoilmamoottori, ajastinkello sekä huollon yhteydessä todettiin, että tehtaalla oli unohdettu asentaa jokseenkin olennaisia osia alunperinkin. Tiivisteitä ja sen sellaista. Nyt lieden kiertoilmapuoli kärähti jälleen.

Asiaan ja tuotteeseen lievästi sanottuna mielemmepahoittaneena otimme kyseisen liesivalmistajan Tanskaan siirtyneeseen asiakaspalveluun yhteyttä ja vaadimme tuotevaihtoa. Kuukausi on nyt kulunut ilman mitään vastakaikua, vaikka pariinkin kertaan olen asiaa tiedustellut. Niin ja paikallinen myyjäliike on lopettanut toimintansa.

Kait se on otettava kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ellei asiassa ala tapahtua.
 
K

kiwipilot

Taloutemme sähköliesi pamahti viidennen kerran takuuaikana. Ensimmäisen vuoden aikana hajosi molemmat vastukset, kiertoilmamoottori, ajastinkello sekä huollon yhteydessä todettiin, että tehtaalla oli unohdettu asentaa jokseenkin olennaisia osia alunperinkin. Tiivisteitä ja sen sellaista. Nyt lieden kiertoilmapuoli kärähti jälleen.

Asiaan ja tuotteeseen lievästi sanottuna mielemmepahoittaneena otimme kyseisen liesivalmistajan Tanskaan siirtyneeseen asiakaspalveluun yhteyttä ja vaadimme tuotevaihtoa. Kuukausi on nyt kulunut ilman mitään vastakaikua, vaikka pariinkin kertaan olen asiaa tiedustellut. Niin ja paikallinen myyjäliike on lopettanut toimintansa.

Kait se on otettava kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ellei asiassa ala tapahtua.

Takuuasiat siirtynevät tapauksessasi valtuutetun huoltoliikkeen hoidettavaksi. Tiedän kuvion, sillä olen kokenut vastaavan tapauksen itsekin; kyseessä oli Boschin pyykinpesukone joka hajosi neljä kertaa takuuajan kuluessa. Tuon neljännen kerran jälkeen paikallinen huoltoliike otti asian hoitoonsa ja parin viikon kuluttua roudasivat meille uuden koneen.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Takuuasiat siirtynevät tapauksessasi valtuutetun huoltoliikkeen hoidettavaksi. Tiedän kuvion, sillä olen kokenut vastaavan tapauksen itsekin; kyseessä oli Boschin pyykinpesukone joka hajosi neljä kertaa takuuajan kuluessa. Tuon neljännen kerran jälkeen paikallinen huoltoliike otti asian hoitoonsa ja parin viikon kuluttua roudasivat meille uuden koneen.

Ok, kiitoksia tiedosta kiwipilot. Maanantaina tätä kautta sitten asiaa eteenpäin.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tilasin paikasta nimeltä booky.fi lastenkirjan. Toimitusaika oli 3-4 arkipäivää. Reilut kaksi viikkoa odoteltiin. Laitoin sähköpostia. Noin viikon päästä vastattiin, että hehän ilmoittivat painoksen olevan loppu. Mitään ilmoitusta en ollut saanut. Rahoja tarjottiin takaisin.

Luin keskustelupalstoilta, että muilla on ko. lafkasta samanlaisia kokemuksia. Myydään kirjoja, joita ei heillä ole, ja toivotaan asiakkaan unohtavan tilauksen. Rahojen takaisinsaannin kanssa on myös muilla ollut vaikeuksia. Ei tuo menetetty 13 euroa tunnu missään, mutta en pidä kusetuksesta.

Varokaa.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kerrankin valittaminen kannatti kun autoni ei mennyt katsastuksesta läpi. Olin käyttänyt autoani Toyotan merkkihuollossa Kuopion Autokaupassa heinäkuussa ja ilmoitin jo silloin että tarkistakaa jarrujen kunto jotta katsastus ei jäisi siitä kiinni. Nooh, jarrut kuitattiin olevan kunnossa mutta vain 4kk myöhemmin katsastusmies hylkäsi jarrut ja sanoi että levyt ja palat olivat jo vaarallisen kuluneet etupyöristä. Toimitin sitten autoni takaisin huoltoon Kuopion Autokauppaan ja kerroin tilanteen. Homma ratkesi siten että huolto pahoitteli toimintaansa, antoi osista hyvityksen, tarkisti/huolti takajarrut veloituksetta sekä vaihtoi vielä talvirenkaat alle samaan hintaan. Tästä jäi hyvä mieli, kiitos teille Kuopion Autokauppa ja tulen kyllä toistekin!
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kerrankin valittaminen kannatti kun autoni ei mennyt katsastuksesta läpi. Olin käyttänyt autoani Toyotan merkkihuollossa Kuopion Autokaupassa heinäkuussa ja ilmoitin jo silloin että tarkistakaa jarrujen kunto jotta katsastus ei jäisi siitä kiinni. Nooh, jarrut kuitattiin olevan kunnossa mutta vain 4kk myöhemmin katsastusmies hylkäsi jarrut ja sanoi että levyt ja palat olivat jo vaarallisen kuluneet etupyöristä. Toimitin sitten autoni takaisin huoltoon Kuopion Autokauppaan ja kerroin tilanteen. Homma ratkesi siten että huolto pahoitteli toimintaansa, antoi osista hyvityksen, tarkisti/huolti takajarrut veloituksetta sekä vaihtoi vielä talvirenkaat alle samaan hintaan. Tästä jäi hyvä mieli, kiitos teille Kuopion Autokauppa ja tulen kyllä toistekin!

Toisinsanoen: antoivat valohoitoa autollesi ja vasta kiinnijäätyään paikkasi virheen. Minä en veisi muutamaan vuoteen. Kait Kuopiossa on muitakin liikkeitä?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Toisinsanoen: antoivat valohoitoa autollesi ja vasta kiinnijäätyään paikkasi virheen. Minä en veisi muutamaan vuoteen. Kait Kuopiossa on muitakin liikkeitä?

Tismalleen sama tuli mieleen. Ei olisi ensimmäinen kerta tässä maassa.

Itse kohtasin äärimmäisen iloisen yllätyksen kiireisenä matkustajana Zurichin lentokentällä muutama viikko takaperin. Vaimon kanssa vietin mahdollisimman pitkään aikaa ennen poistumistani yksin turvatarkastukseen. Tässä kohtaa oli jo todella hivenen kiire, sillä en tiennyt missä lähtöportti on. Turvatarkastuksessa samalla kun lätkin tavaroita hihnalle, niin kysäisin että tietääkö lähtöportin sijainnin. Nuori mies kysyi, että Helsinkiin menossa? Siis suomeksi. Mies opasti minut suomen kielellä, joskin vähän hoonolla soomella, mutta täysin ymmärrettävästi, sekä tyhjensi käsimatkatavarastani samalla nesteet, kun itse otin vyötä ja muuta pois, sekä tyhjensin taskuja.

On varmaan poika ollut vaihto-oppilaana tms Suomessa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei olisi ensimmäinen kerta tässä maassa.

Onhan tuo kieltämättä hämmentävää, että kusetuksen kohteeksi joutunut saa hyvän mielen siitä, kun kusettaja kiinni jäätyään korjaa virheensä. Tai no pitäähän siitä hyvä mieli tullakin, mutta en mä ainakaan autoani tuonne enää veisi, mikäli vain potentiaalisia vaihtoehtoja olisi tarjolla. Jokainen kuitenkin tyylilään, ei siinä. Niin päivänselvä vedätys on kyseessä (jarrut ovat kunnossa -> 4 kk myöhemmin ne ovat jo vaarallisen kuluneet), että asiakkuuteni kusettajan kanssa olisi tullut päätökseensä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisinsanoen: antoivat valohoitoa autollesi ja vasta kiinnijäätyään paikkasi virheen. Minä en veisi muutamaan vuoteen. Kait Kuopiossa on muitakin liikkeitä?

Sama juttu kaverillani, huollatti auton katsastuskuntoon merkkihuollossa ja käski katsoa löysän käsijarrun. Joo kaikki ok ja viikon päästä auto ei mennyt katsastuksesta läpi löysän käsijarrun takia. Mitä ihmettä?

Mä huollan autoni eräällä rasvanyrkillä metsän keskellä, mitä sit jos muutaman olusen juo huollon ohessa. Aina on menny läpi katsastuksessa. :)
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minä joskus huollatin autoni mukamas katsastuskuntoon. Hylättiin sitten seuraavalla viikolla, kun edessä oli kummallakin puolella liian ohuet jarrulevyt. Eikö tuota muka näe huollossa? Vaikka on lähin paikka ja ketjuihin kuulumaton pikkupulju, jota mielelläni suosisin, vältän paikkaa viimeiseen asti.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nuo jarrulevyt on sellainen homma että joissain merkeissä on silmämääräisesti vaikea arvioida niiden kulumista. Ne näyttää hyvältä mutta mitatessa sen havaitsee. Oliko esim Vectrassa uusissa levyissa pintaa vain jotain pari milliä.
Jarrut on voitu ajaa dynamometrillä ja ovat tasaiset eli niiden toiminta on tarkistettu mutta kyllä paksuus silti ammattilaisen pitäisi osata katsoa jos katsastus tarkistuksesta on kyse...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jarrut on voitu ajaa dynamometrillä ja ovat tasaiset eli niiden toiminta on tarkistettu mutta kyllä paksuus silti ammattilaisen pitäisi osata katsoa jos katsastus tarkistuksesta on kyse...

Näin juuri, eli kun asiakas on pyytänyt tarkistamaan jarrujen kunnon tulevaa katsastusta silmällä pitäen, niin siinä ei riitä pelkkä auton käyttäminen jarrudynamometrillä ja jarrutehon riittäväksi toteaminen. Jarrujen toiminta on tarkistettu ja riittäväksi todettu, mutta jarrujen kuntoa ei varmasti ole tarkistettu. Tai sitten jarrut ovat saaneet tuon mainitun neljän kuukauden aikana ihan huolella runtua.

*e* Voihan toki olla, että työtä tilatessa on tullut väärinkäsitys tilaajan ja myyjän välillä. Ehkä kyseessä ei ollutkaan puhdas kusetus, vaikka tilattu työ onkin jätetty tekemättä. Tuon verran pehmentelen aiempaa lausuntoani.
 
Viimeksi muokattu:

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Itsehän vein auton Tampereella huoltoon ja sanoin, että laittakaa semmioseen kuntoo, että menee katsastuksesta läpi. No kun hain illalla auton pois niin airbagin merkkivalo jäi palamaan. Joten takaisin huoltoon. Seuraavana päivänä hain auton, oli mekaanikko vahingossa irrottanut jonkun piuhan jostain. Sitten ihmeteltiin kun kuului jommastakummasta takapyörästä kolinaa kun sillä ajelin. Vein kuitenkin katsastukseen kun kaiken piti olla katsastusta varten kunnossa. No ei mennyt läpi. Jarrut pitivät epätasaisesti takana ja ajovalot oli suunnattu vituilleen. Joten takaisin huoltoon. Oli jäänyt joku pultti löysälle ja se oli aiheuttanut sen että jarrut eivät pitäneet ja joku osa siellä oli vioittunutkin. Yrittivät vielä periä maksua osan vaihdosta, mutta lopulta kun tarpeeksi valitettiin, että on jo kolmas kerta kun tuodaan autoa tänne niin myönsivät, että osa oli todennäköisesti vioittunut siksi, että he olivat jättäneet sen pultin tjsp. löysälle.

Vahva on tunne, että seuravaan huoltoon vien jonnekkin ihan muualle.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Yllä kyllä ihan hyviä pointteja, ja suurin syy tuolla asioimiseen on ollut ystävällinen palvelu ja täydellinen huoltohistoria viimeiseltä 4v mitä siellä olen asioinnut. Tietty laittoi nyt mietityttämään tämä jarruhomma, kyllä nimenomaan Toyotan huollon pitäisi jarrut huoltaa jos asiakas niin pyytää. Autossa ei ole ollut koskaan mitään vikaa paitsi nyt nuo jarrut olivat kuluneet, t: Toyota Corolla, 1.6 vvt-i farmari -06.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Koko rakennusala, on tässä ollut talohanke tapetilla ja on kyllä palanut levy kiinni urakoitsijoihin ja niiden kilpailuttamiseen. On selvää, että heidän leipälajinsa ei ole palveluidensa markkinointi tai kaupallisuus, mutta näihin kannattaisi hieman enemmän panostaa, jos meinaa tiukkoina aikoina selviytyä.

Muutamat vitsaukset, jota on toistuvasti kokenut:
- Myöhästymiset tapaamisista: Tapaamisia on varmaan ollut n. 30kpl eri alan urakoitsijoiden kanssa niin tontilla kuin muuallakin, myöhässä ollaan oltu yli puolessa tapauksista, miten voin luottaa urakoitsijaan näin isossa asiassa, jos ei osata paikalle saapua ajoissa tai edes ilmoittaa myöhästymisestä?
- Tarjoukset eivät tule luvatussa ajassa: Sama juttu, tulee aika särö tilanteeseen, jos sanotaan että "tarjous tulee viikon sisään" ja kestää kolminkertainen aika tms. Tämäkin on hyvin yleistä, paljon yleisempää vielä kuin tapaamisista myöhästyminen. Luvatussa ajassa on tullut ehkä kolmannes tarjouspyynnöistä.
- Tarjouksen ehtoja aletaan muuttamaan, kun neuvottelut tarjouksen pohjalta aloitetaan: ja tämän ymmärtäisi jos antamani pohjatiedot olisivat muuttuneet, mutta ne eivät ole. Tämä ei onneksi ole ollut ihan niin yleistä, mutta usemmassa kerrassa käynyt. Yksi sankari muuttu täyden urakan täydeksi tuntityötarjoukseksi.

Urakoitsijoiden huonon ja kaikkea muuta kuin asiakasystävällisen toiminnan päälle kun lisää kaupungin käsittämättömän tehottoman ja aivottoman byrokratian, niin kyllä on sellainen ilo yrittää laittaa projekia kasaan. Toki asiaa ei auta se, että itse on asioihin lähtenyt tutustumaan "nollatasolta" ja budjettikin on tiukka, eikä voi hyväksyä mitään epämääräisyyksiä - siltikin keskimääräinen näkymä mitä alan toimintatavoista on saanut, on jättänyt aika huonon kuvan kokonaisuudesta.
 

lihaani

Jäsen
Hesarissa oli ihan hyvä juttu siitä, että palvelu kusee, jos asiakas antaa sen kusta.

Toisen ääripään esimerkki oli (yllätys yllätys) sanmalehden kotiinkanto. Lehden tekemiseen vaaditaan koko maailman kattava infra, jatkuvasti valmiudessa oleva toimitus- ja painotekniikka, sujuva jakelu ym. Silti yleisönosastoihin ilmestyy valituksia, että lehti on tullut aina klo 3,30, Nyt se tuli kello 6,30. Mitä tämä tämmoinen on? Nimim "joukko huolestuneita lehden tilaajia"

Toisaalta jonkun sohvan myöhästyminen luvatusta on vain "toimitusvaikeus". (onhan se vittu ylittämätöntä, että vanerihökötystä pitää tehdä vähintäin 1,5kk.) Joo joo: Oma kokemus ei ole tieteellisesti validi. Tai Sonerojen tai DNA:itten lupaukset vastata vikailmoituksiin edes joskus. Tai kylppäriremontti on "avaimet käteen" kunnossa juuri sovittuna aikana Luulisi, että pari juoppoa laatottajaa saavat kaakelit seinään alle puolessa vuodessa. (Kysymys: Mistä minä tiedän, olivatko he juoppoja? Vastaan: En mistään)
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En nyt tiedä onko tämä nyt niin kovin laadukasta asiakaspalvelua, mutta meni taas käpy citymarketin tarjousten kanssa. Kauppa täynnä tarjouslappuja miinus x-prosenttia plussakortilla. Eivät vaan saatana tule kassalle asti. Pieniä summia mutta vituttaa tollanen kusettaminen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ravintola Hospoda, Turku. Oltiin eilen viettämässä kaverin synttäreitä teemalla Eerikinkadun baarit. Alku lähti mukavasti käyntiin, vaikka Tinatuopissa saatiinkin muutama katse, kun ei ihan taidettu sopia perusasiakaskuntaan. Pari rosvoakin tuli bongattua. Palvelu kuitenkin pelas moitteitta.

Kymmenen hengen seurueemme saapui noin klo 16 Hospodaan ja ensimmäisenä sattui tilaamaan seurueen nuorin, synttärisankarin tytär, joka täyttää helmikuussa 20. Nuori, ei itsekään varmaan paljon yli 20-vuotias nutturansa aivan liian kireälle vetänyt pissis päätti kysäistä tytöltä paperit. Tuomio: "Meillä on viikonloppuisin ikäraja 20 ja siitä ei jousteta." Asia oli selvä, eikä jääty edes kinaamaan asiasta sen enempää.

Akka varmaan toimi annettujen ohjeiden mukaan, mutta missä oli tilanteenlukutaito ja pelisilmä? Seurueen muut jäsenet olivat kevyesti yli vaaditun rajan ja tälläkin tytöllä muutama kuukausi siihen kahteenkymppiin. Baari oli ehkä puolillaan ja tarkoitus oli ottaa vain yksi ko. mestassa (tätähän baari-ihminen ei tietenkään voinut tietää). Arvelisin, että jos paikan omistaja olis ollu tiskin takana, niin ongelmaa ei olis syntynyt. Nyt jäi baarilta saamatta noin satasen myynnit enkä jatkossakaan aio ko. lafkaan ikinä enää mennä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En nyt tiedä onko tämä nyt niin kovin laadukasta asiakaspalvelua, mutta meni taas käpy citymarketin tarjousten kanssa. Kauppa täynnä tarjouslappuja miinus x-prosenttia plussakortilla. Eivät vaan saatana tule kassalle asti. Pieniä summia mutta vituttaa tollanen kusettaminen.
Jos höyläät sen plussa-korttisi siinä masiinassa, niin kyllä se kassa sen alen laskee. Mulla ei kerran laskenut, mutta en huomannut tarkistaa, että lukiko laite korttini oikein. Joskus tulee lukuvirheitä, uutta höyläystä vaan. Ale näkyy kuitissa (niille alennuksille on omat rivinsä) ja loppusummassa, ei kassakoneen näytössä.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos höyläät sen plussa-korttisi siinä masiinassa, niin kyllä se kassa sen alen laskee. Mulla ei kerran laskenut, mutta en huomannut tarkistaa, että lukiko laite korttini oikein. Joskus tulee lukuvirheitä, uutta höyläystä vaan. Ale näkyy kuitissa (niille alennuksille on omat rivinsä) ja loppusummassa, ei kassakoneen näytössä.

Juu Höylätty on ja yhdestä tuotteesta on etu otettu mutta lopuista ei. Ja tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös