Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 202
  • 6 860

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Siis eihän tuo kaveri siitä sääskestä tuota haloota nosta, vaan tuosta tavasta miten se koko homma hoidettiin.



Nostipas sääskistä haloon ja sen jälkeen kaikesta muustakin.

Mies(?) tuossa kirjoittaakin, että kyse ei ole sääskestä, mutta kaikki lähti siitä kun löysin sääsken annoksestani, joka oli laitettu sinne keittiössä. Nostin siitä haloon ja sitten jouduin odottamaan, että saan mitä minä haluan. Sitten jouduin maksamaan annoksesta, johon oli laitettu sääski. Minulle olisi pitänyt tarjota kaikki ilmaiseksi ja vielä jotain päälle, koska annokseeni oli laitettu sääski keittiössä.

Jos ravintola ei ole halukas antamaan uutta annosta asiakkaalle, joka on edelliseen tyytymätön, on perusasenne pahasti hukassa.

Eiköhän tässä ole kyse ravintolan kannalta siitä, että jos Lapissa ulkoilmassa syövät saavat uuden annoksen aina kun hyönteinen lentää annokseen, niin ravintolat ovat vararikossa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä suurin kysymys tässä on, että mitä helvettiä tuo muussi oikein on sisältänyt, jos sääski on saman tien siihen kuollut kun on siihen terassilla laskeutunut?
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Mun mielestä suurin kysymys tässä on, että mitä helvettiä tuo muussi oikein on sisältänyt, jos sääski on saman tien siihen kuollut kun on siihen terassilla laskeutunut?

Jokainen lapissa vaeltanut tai kalastanut, joka on valmistanut ruokaa siellä sääskien keskellä, tietää miten niille sääskille käy ja miltä se ruoka näyttää kun kuuma houkuttaa sääskiä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokainen lapissa vaeltanut tai kalastanut, joka on valmistanut ruokaa siellä sääskien keskellä, tietää miten niille sääskille käy ja miltä se ruoka näyttää kun kuuma houkuttaa sääskiä.

Pakko myöntää että en harrasta kumpaakaan. Onko sääski niin heiveröinen, että lämmin ruoka saa sen noin niitatuksi?
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Pakko myöntää että en harrasta kumpaakaan. Onko sääski niin heiveröinen, että lämmin ruoka saa sen noin niitatuksi?

Joo, kyllä se nötkötti-pikariisi-seos saa seurakseen aika liiskaantuneen näköisiä sääskejä. Joillain yksilöillä jokin jalka saattaa heilua, mutta aika hengetöntä on pyristely.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mun mielestä suurin kysymys tässä on, että mitä helvettiä tuo muussi oikein on sisältänyt, jos sääski on saman tien siihen kuollut kun on siihen terassilla laskeutunut?

Itse mietin, että kuinka huonot välineet ravintolalla on ollut käytössä, jos muhennoksen seasta löytynyt hyönteinen ei ole mennyt tuhannen päreiksi muusin teko vaiheessa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse mietin, että kuinka huonot välineet ravintolalla on ollut käytössä, jos muhennoksen seasta löytynyt hyönteinen ei ole mennyt tuhannen päreiksi muusin teko vaiheessa.

Jos se olikin jokin mikrossa lämmitetty einesmuussi? Eineksistähän löytyy lehdistön mukaan milloin mitäkin rotanhäntää.
 

J.Petke

Jäsen
Nostipas sääskistä haloon ja sen jälkeen kaikesta muustakin.

Ehkä minä sitten käyn vain sen verran laadukkaissa ravintoloissa, joissa ei lähdetä kiukuttelemaan annoksen vaihdosta. En vaan ymmärrä miksi ravintola lähtee taistelemaan vastaan parin euron takia. Ravintola olisi voinut hyvittää annoksen ja valitella tapahtumatta kuitenkaan myöntämättä, että sääski olisi heidän keittiöstään lähtöisin. Hyvän ravintolan tapoihin kuuluu vaihtaa annos, jos asiakas on siihen tyytymätön. Kyllä sen ymmärrän, jos jossain neljännen valituksen kohdalla sanotaan, että annosta ei enää vaihdeta. Jos kuitenkin ensimmäisen valituksen kohdalla tyrmätään asiakkaan pyyntö, on se vaan puhdasta välinpitämättömyyttä.

Koko homma olisi hoitunut annoksen vaihdolla. Annos maksaa ravintolalle noin 1/3 hinnasta joten perikatoon ei uusi annos olisi ravintolaa vienyt.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Harvinaista herkkua - Posti yllättää positiivisesti ja vieläpä kahdesti samana päivänä!
Ehkä se tieto nimenmuutoksesta antaa potkua tähän perustoimintaankin?

Tapaus 1:

Lähetys on jätetty postiin kuljetuksen lähtöajan jälkeen. Toimitus voi viivästyä.
Rekisteröinti: 19.8.2014 klo 17:07:50
Paikka: OULU 10 90100

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä
Rekisteröinti: 20.8.2014 klo 11:52:40
Paikka: TURKU 10/PÄÄPOSTI 20100

Tapaus 2:

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
Rekisteröinti: 14.8.2014 klo 15:39:00
Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä
Rekisteröinti: 20.8.2014 klo 11:03:55
Paikka: TURKU 10/PÄÄPOSTI 20100

Paketti Oulusta Turkuun 19 tunnissa ja paketti Sveitsistä Turkuun alle kuudessa vuorokaudessa. Erityisesti Sveitsin paketti on vielä erillisen hatunnoston arvoinen suoritus sillä välissä oli jopa viikonloppu. Lähettäjän ja Schweizer Postin mukaan lähetyksen piti kestää 8-10 TYÖpäivää.

EDIT1: tähän kun vielä lisättäisiin tekstiviesti-ilmoitus lähetystunnuksella samalla kellonlyömällä, kun lähetykset ovat noudettavissa Postista, niin voitaisiin puhua jo lähes täydellisestä palvelusta. Ulkomaisiin paketteihin tuota ilmoitusta ei saa (miksi näin?), ja kotimaisiinkin tuo pitää käsittääkseni jotenkin erikseen aktivoida eikä luotettavuus ole siltikään lähellekään 100%.

EDIT2: jaa, juuri kun sain kirjoitettua tuon ensimmäisen muokkaukseni (12:44), niin puhelimeeni tulikin ilmoitukset (12:45) noudettavasta paketista. Nyt hieman ihmetyttää, että mihin tuossa on kadonnut se noin tunti?

Oulun paketti rekisteröitiin Turkuun 11:52.
Saapumisilmoitus tuli puhelimeeni 12:45.

Eihän tuolla ajalla nyt tietysti mitään väliä ole, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että mihin se on "kadonnut". Paketti on kuitenkin koneellisesti luettu 11:52 - eikö siitä voisi lähettää saapumisilmoitusta saman tien sähköisesti eteenpäin? Vai tapahtuuko tuo siten, että siellä puretaan ja luetaan koko kuorma - mun pakettini on luettu 11:52:40, mutta koko kuorma on saatu purettua ja luettua vasta joskus 12:40 aikoihin? Vasta tämän jälkeen kaikille lähetetään keskitetysti saapumisilmoitukset, jolloin se selittäisi hyvin pitkälti tuon vajaan tunnin aikaviiveen.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harvinaista herkkua - Posti yllättää positiivisesti ja vieläpä kahdesti samana päivänä!
Ehkä se tieto nimenmuutoksesta antaa potkua tähän perustoimintaankin?

(..)paketti Sveitsistä Turkuun alle kuudessa vuorokaudessa. Erityisesti Sveitsin paketti on vielä erillisen hatunnoston arvoinen suoritus sillä välissä oli jopa viikonloppu. Lähettäjän ja Schweizer Postin mukaan lähetyksen piti kestää 8-10 TYÖpäivää.

Tuntuu tosiaan, että Itella on petrannut touhujaan. Itselläni vastaavanlaisia esimerkkejä kaksi:
Tilasin pyörän Polkupyörätukusta ja se lähetettiin maantaina alkuillasta. Keskiviikkoaamuna Itellan tyyppi soitti, että milloin voi tuoda paketin perille. Arvioitu postiaika tässä oli n. viikko.
Toisena esimerkkinä Playstation 4:n tilaus. Paketti lähetettiin keskiviikkona myöhään illalla ja perjantaiaamuna soitteli jälleen Itellan kuski paketin toimituksesta.
Molemmilla kerroilla myös kuski on pysynyt hienosti aikataulussa ja kuski on ollut pihassa lähes minuutilleen siihen aikaan, mitä sovimme.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt on kerrankin pakko kehua poliisia.

Hommahan lähti oikeastaan uuden lompakon hankinnasta. Aikani eri liikkeitä kierreltyäni tajusin, ettei sellaisia lompakoita enää mistään löydy mihin mahtuu se vanhanmallinen, iso versio, ajokortista (ei sentään pahvinen, niin vanha minäkään ole).

No, sähköiseen ajanvaraukseen siis: sain ajan noin kuukauden päähän. Ei siinä mitään, ei mulla tuon kanssa mikään kiire ole. Siinä samalla funtsin, että passikin menee helmikuussa vanhaksi ja voisihan sen henkilökortinkin tuossa samalla sitten hommata.

Yllättäen ei sitten tietenkään noita kaikkea kolmea saanut samaan aikaan, vaan ajokortti erikseen ja passi+henkilökortti erikseen.
Viime viikon maanantaina (passi+henkilökortti) suuntasin Kilon poliisiin ja käytännössä kahden minuutin odotusajan jälkeen pääsin tiskille – ja olin itsekin 10min etuajassa. Siinä sitten erittäin mukavan asiakaspalvelijan kanssa asioiden tuli kysyttyä että josko se ajokortti nyt sitten kuitenkin onnistuisi tässä samalla ettei tarvitsisi viikon päästä tulla samaan paikkaan mutta eri tisikille. Toki onnistuu, samalla kun täytät tuota hakemusta niin hän viimeistelee nämä pari muuta ja laittaa sitten ajokorttihakemuksenkin oikeaan paikkaan.

Henkilökortti tuli viikossa (postissa himaan), Passi viikko + 2 päivää (Ärrältä haettuna). Ajokorttia en ihan heti odottele, Trafi kun on kyseessä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ajokorttia en ihan heti odottele, Trafi kun on kyseessä.

Olisi mielenkiintoista kuulla mitenköhän tämä nykyään menee. Olin yli puoli vuotta mukana Trafin uudessa ajokorttihankkeessa mikä vuonna 2011 oli aivan käsittämätön vitsi aivan kaikilta osin. Ehdoton deadline oli tammikuussa 2012, mutta olin onnekseni jo aivan muualla silloin.

Olen töissä nähnyt kohtuullisia IT-projekteja ja joitain ei niin hyviä. Tuollaista sekoilua en todellakaan missään.
 

J.Petke

Jäsen
Olin ostanut noin kuukausi sitten kaksi pussia Lidlin ruisleipää. Kummassakin pussissa oli yksi leipä mitä ei oltu lainkaan halkaistu. Ajattelin laittaa palautetta ja postitin nuo kaksi leipää Lidlille.

Meni pari viikkoa ja postilaatikosta löytyi pahoittelukirje ja 20€ arvoinen ostoseteli. Yllätyin aika isosti kun odotin korkeintaan 5€:n lappua jos sitäkään.

Eikö niin, että kysymys ei ole rahasta tai veitsenkäytöstä vaan periaatteesta. Jos minä olisin käsitellyt tuon valituksen niin olisin antanut Lidl-lahjakortin, jolla saa ostaa veitsen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joillain on selvästi aivan liikaa aikaa.

Ei tuo vielä mitään, seuraavassa esimerkki siitä, kun on tosiaan ihan liikaa aikaa:

Olen tainnut jo aiemmin tarinoida siitä, kun tuossa kuusi tai seitsemän vuotta sitten päätin eräänä kesäpäivänä, että nytpä reklamoin niin maan perkeleesti kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, vaikka mitään reklamoitavaa ei ollutkaan. Jumalauta, muutaman tunnin vapaapäivästä siihen käytin ja ansiokkaasta reklamoinnistani palkintona sain mm. kaksi pakettia Saludo-kahvia (ja kahvimitan), jonkunarvoisen hyvityssetelin (olisiko ollut kymppi tai kaksi) Valintataloon, Pirkka-tuotteiden ostoseteleitä, kupongin jolla sai hakea puoli kiloa irtokarkkia ilmaiseksi eräästä karkkikaupasta, helvetin ison laatikollisen Cloettan tuotteita, Valiolta jonkun ostosetelin tms. Ja varmaan jotain muutakin, tuossa nyt ne jotka muistan.

Varsinaista tarvetta noille tuotteille ei ollut, kunhan tosiaan ajattelin kokeilla, että mitä kaikkea noista mestoista saa ihan vaan pahoittamalla mielensä ja kyllähän sieltä kaikenlaista sai. Tuntui, että ei niitä varsinaisesti edes kiinnostanut lähteä tutkimaan/korjaamaan keksimääni ongelmaa, hyvitys ja pahoittelut kitisijälle ja eteenpäin. Ja tosiaan niistä paikoista jäi hyvitykset saamatta, jotka vaativat jotain tuote-erän numeroa tai vastaavaa, koska eihän mulla sellaisia ollut. Vaan paljon oli niitä, joille ei tarvinnut esittää mitään todisteita, kunhan vaan pahoitti mielensä.

Fiksua toimintaa? No ei. Oliko mulla liikaa aikaa? Aivan varmasti. Naurattiko makeasti, kun sai sen keinotekoisen voittamisen tunteen? Kyllä.

*e*

Tuli nyt samalla mieleen kehua Turussa sijaitsevaa Muhkurin Autohuoltoa. Hondan kojelautaan syttyi jakoavaimen kuva merkiksi siitä, että olisi taas kausihuollon aika. Soitin ensin LänsiAutoon josta auto on ostettu, mutta en varannut aikaa, kun alkoi tympiä puhelimeen vastanneen äijän ympäripyöreät vastaukset tiedusteluihini huollon kestosta ja hinnasta. "Kyl se maksaa joo joku reilu 300 euroo, kun siinä tulee niitä kaikkia suodattimia ja muita".

Fixus-ketjuun kuuluvasta Muhkurin Autohuollosta ei kukaan vastannut, mutta hetken päästä sieltä äijä soitti takaisin. Tämä kertoi sentilleen mitä huolto tulee maksamaan (n. 70 euroa LänsiAuton ilmoittamaa ylimalkaista summaa vähemmän) ja mitä ne "suodattimet ja muut" ovat, jotka pitää vaihtaa. Varasin ajan ja viime viikolla Honda kävi saamassa hyvää. Huollon ajaksi tarjolla oli lainaan skootteria tai fillaria sijaiskulkupeliksi, asiakaspalvelija oli asiallinen ja huoltotyössä kului puoli tuntia arvioimaansa vähemmän aikaa.

Mulle jäi tuosta hyvä mieli, koska tunsin saavani rahoilleni parhaan mahdollisen vastineen. Uskoisin, että Honda saa jatkossakin huoltonsa tuolta.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
DNA Welhon kanssa tuli keskusteltua hieman kanavapaketista.

Tausta on se, että tilasin Nelosen paketin, jossa on kaikki Pro kanavat DNA:n aspasta, joka minulle myös myytiin. Ainoa ongelma oli vaan se, että se myytiin minulle normaali paketin hinnalla ja tällaisena se myös järestelmään merkattiin. Huomasin asian tilausvahvistuksesta lopulta. Asian selvittäminen meni yllättävän jouheasti kun pääsin esimiestasolle. Kaveri jonka kanssa asiaa selvittelin myönsi suoraselkäisesti kuunneltuaan tilausnauhotteen, että moka on heidän ja he sen kompensoivat. Asian laittamisessa meni lopulta 5 minuuttia ja ainakin minä olen tyytyväinen. Aspan esimiehellä oli erinomainen asenne duuniinsa ja koko hommasta jäi minulle hyvä fiilis.

Annoin aspan kaverille positiiviset palautteet puhelimessa ja samoin laitoin ne menemään hänen esimiehilleen. Toivottavasti myös hänen esimiehensä huomioivat palautteen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kertokaa nyt hyvä luoja, jos jollain on kokemusta DNA:n nettipalveluista, että pystyykö sieltä kanavapakettien tilauksia perumaan vai pitääkö lähteä arkena soittelemaan? Palvelu itse väitti, että pystyy. Klikkailin 45min. joka perkeleen kohtaa, mutta peruuttaa en mitään voi, ainoastaan muokkaamaan pystyy. Plustv:llä tuo onnistui ja nyt kun siirryttiin DNA:lle, niin nettipalveluiden taso on tätä luokkaa?

Ei muuten mutta, jos luodaan palvelutili, joihin vaaditaan verkkopankki varmenteet sun muut, niin luulisi että tilauksia sieltä voisi peruakin, samoin kuin tilaamaan lisää mikäli haluaa. Mutta ei, palvelu kirjautuu ulos jos vaihdat yläkulmasta DNA:n etusivulle :D

Eli mikäli joku osaa tuolla suunnistaa, niin pliis vastatkaa. Mulla meni hermot enkä voi soitella aspaankaan, kun on sunnuntai.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt en tiedä mihin ketjuun tämä avautuminen kuuluisi - vaihtoehtoja on yksinkertaisesti liikaa.

Vitutus..., Pienet ärsyttävät..., Pitäisikö itkeä vai nauraa..., Ihmettely... tai jopa Tietokone-experttiketjut olisivat käyneet alustaksi. Päädyin kuitenkin asiakaspalveluketjuun sillä eiköhän Googlenkin tarkoitus ole kuitenkin palvella käyttäjiään eli asiakkaitaan.

Mun on tarkoitus piipahtaa ensi viikolla Helsingissä. Mun pitäisi löytää yksi paikka onko se nyt sitten Vallilaa vai Sörnäistä, mutta jostain niiltä kulmilta kuitenkin. Piipahdin nettisivuilla, jossa ei ollut karttaa. Yhteystiedot kuitenkin löytyvät: Hämeentie XX. GoogleMaps ei kuitenkaan tuota osoitetta hyväksy, vaan se heittää mut väkisin Turkuun osoitteeseen HämeenKATU XX.

Joo, mä ymmärrän kyllä, että mun GoogleMapsini oletusasetus on Turku. Mä ymmärrän myös sen, että Suomessa on muitakin Hämeenteitä kuin vain Helsingin Hämeentie. Jopa Turustakin löytyy Hämeentie. Mutta millä helvetin algoritmilla Google yhtäkkiä päättää, että mä haluankin etsiä HämeenTIEn sijasta jotain HämeenKATUa? Ei kai tuo puuttuva kaupunkitieto voi siihen vaikuttaa, että haettua kadunnimeä muutellaan? Tuli vähän mieleeni jo sellainenkin, että mitä jos mä hakisin osoitetta vaikkapa Hampurista. Kirjoitan hakusanaksi "Erichstrasse" ilman yksilöityä kaupunkia, niin Google heittäisikin mut Eerikinkadulle Turkuun.

Ei kai tämä nyt ihan näinkään voi mennä!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei kai tämä nyt ihan näinkään voi mennä!

Olisiko se ollut ihan kamalan iso homma kirjoittaa se paikkakuntakin sinne osoitteen perään, eli Hämeentie XX Helsinki?

Noilla maagisilla 8 merkillä ei olisi tarttenut naputtaa 1227 merkkiä epämääräistä nillitystä oman töhelyyden johdosta. Ja lisäksi olisit saanut heti oikean kartan eteesi.

Testasin ja minullekin GoogleMaps tarjosi automaattisesti lähintä Hämeentietä Kausalasta, mutta paikkakunta auttoi kummasti.

Ei kai tämä nyt ihan näin vaikeata voi olla!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
EDIT1: tähän kun vielä lisättäisiin tekstiviesti-ilmoitus lähetystunnuksella samalla kellonlyömällä, kun lähetykset ovat noudettavissa Postista, niin voitaisiin puhua jo lähes täydellisestä palvelusta. Ulkomaisiin paketteihin tuota ilmoitusta ei saa (miksi näin?), ja kotimaisiinkin tuo pitää käsittääkseni jotenkin erikseen aktivoida eikä luotettavuus ole siltikään lähellekään 100%.

EDIT2: jaa, juuri kun sain kirjoitettua tuon ensimmäisen muokkaukseni (12:44), niin puhelimeeni tulikin ilmoitukset (12:45) noudettavasta paketista. Nyt hieman ihmetyttää, että mihin tuossa on kadonnut se noin tunti?

Oulun paketti rekisteröitiin Turkuun 11:52.
Saapumisilmoitus tuli puhelimeeni 12:45.

Eihän tuolla ajalla nyt tietysti mitään väliä ole, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että mihin se on "kadonnut". Paketti on kuitenkin koneellisesti luettu 11:52 - eikö siitä voisi lähettää saapumisilmoitusta saman tien sähköisesti eteenpäin? Vai tapahtuuko tuo siten, että siellä puretaan ja luetaan koko kuorma - mun pakettini on luettu 11:52:40, mutta koko kuorma on saatu purettua ja luettua vasta joskus 12:40 aikoihin? Vasta tämän jälkeen kaikille lähetetään keskitetysti saapumisilmoitukset, jolloin se selittäisi hyvin pitkälti tuon vajaan tunnin aikaviiveen.

Dataa käsitellään eräajoina, tekstiviestejä lähteen niin maan pirusti että jokaisen syöttäminen putkeen omana tiedostonaan ei ole järkevää. Raportit takaisiin tulevat myös massana.

Eli toiminnan optimointiahan tuo on. Ja perus postipaketissa tuo 45 minuuttia ei ole kenellekkään ratkaiseva joten näin voidaan helposti tehdä, aikataulutetut palvelut sitten erikseen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olisiko se ollut ihan kamalan iso homma kirjoittaa se paikkakuntakin sinne osoitteen perään, eli Hämeentie XX Helsinki?
Itse asiassa näin teinkin kolmannella yrittämällä. Kahdella ensimmäisellä en kirjoittanut yhtään mitään. Toisin sanoen maalasin yhteystiedoista tuon Hämeentie XX, *right click*, Google-haku: "Hämeentie XX", *left click* ja auenneesta välilehdestä Maps-välilehti auki, jolloin totesin kartan olevan Turussa osoitteessa "HämeenKATU XX". Suljin auenneen välilehden ja toistin nuo aiemmat välivaiheet samalla lopputuloksella. Kolmannella kerralla kirjoitin sitten sen paikkakunnankin siihen osoitteen perään.
Noilla maagisilla 8 merkillä ei olisi tarttenut naputtaa 1227 merkkiä epämääräistä nillitystä oman töhelyyden johdosta. Ja lisäksi olisit saanut heti oikean kartan eteesi
Itse asiassa yhdeksän merkkiä, kun se välilyöntikin pitää siihen napauttaa. Nuo 1.227 merkkiä tuli muuten naputeltua yhden kahvikupillisen aikana enkä mä nyt pidä tuota omana töhelyytenäni. Kyllä mun olettamukseni ainakin on se, että jos mä teen Google-haun jollain tietyllä sanalla/tietyillä sanoilla, niin se haku myös tapahtuu sillä sanalla/niillä sanoilla. Eli jos mulla on hakusanana "HämeenTIE", niin Google tosiaan hakee "HämeenTIEtä" eikä mitään "HämeenKATUa"!
Testasin ja minullekin GoogleMaps tarjosi automaattisesti lähintä Hämeentietä Kausalasta, mutta paikkakunta auttoi kummasti.
Mulla on matkaa lähimmän HämeenTIEn alkuun ehkä 4-5 kilometriä. Se sijaitsee myös Turussa ja on tuon hakutuloksena tulleen HämeenKADUN jatke. Hämeenkadulle tästä on matkaa ehkä reilut pari kilometriä.
Ei kai tämä nyt ihan näin vaikeata voi olla!
En mä nyt mielestäni edelleenkään saanut vastausta miksi Google antoi hakutulokset hakusanalla "HämeenKATU", kun tein haun alunperin sanalla "HämeenTIE".
Dataa käsitellään eräajoina, tekstiviestejä lähteen niin maan pirusti että jokaisen syöttäminen putkeen omana tiedostonaan ei ole järkevää. Raportit takaisiin tulevat myös massana.

Eli toiminnan optimointiahan tuo on. Ja perus postipaketissa tuo 45 minuuttia ei ole kenellekkään ratkaiseva joten näin voidaan helposti tehdä, aikataulutetut palvelut sitten erikseen.
Samankaltaisen olettamuksenhan mä tein jo samana päivänä. Data varmasti siirtyy päätelaitteille samalla sekunnin kymmenyksellä, kun paketin viivakoodi luetaan. Päätelaitteelta sitten lähtee iso tekstiviestisuma kun kaikki viivakoodit on luettu. Mitään haittaahan tuollaisesta kolmen vartin tai jopa parin tunnin viiveestähän ei kenellekään (oletettavasti) tule. Kunhan vain ihmettelin ääneen, että miksi tuota tekstiviestiä ei lähetetä saman tien kun yksittäisen paketin viivakoodi on luettu. Kyse on siis toiminnan optimoinnista.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tilasin pesukoneen Markantalosta ja vähän erikoista toimintaa heidän käyttämältään kuljetusfirmalta. Tilatessani valitsin kotiinkuljetuksen tänään välillä 17-22 ja maksoin vanhan koneen poiskuljetuksesta. Tänään kahden aikoihin joku soitteli, että mihin aikaan sopii tuoda konetta. Sanoin viiden jälkeen. Kysyi, että sopiiko aiemmin. Vastasin, että en voi olla varma ehdinkö kotiin ennen viittä, joten viiden jälkeen on hyvä. Asia kuulosti sovitulta. Pääsin kotiin n. vartin yli neljä ja ehdin olla n. 5 minuuttia kotona, kun ovikelloa pimpotettiin. No sieltähän se pesukone oli jo tulossa. Oli vielä jäänyt blanketista pois vanhan pesukoneen poisvienti, mutta onneksi jamppa otti pullikoimatta vanhan myllyn kantoon ja vei pois.

Toisaalta hyvää palvelua, kun korjasi firman virheen mukisematta viemällä vanhan pois, mutta toisaalta omituista tuoda konetta yli puoli tuntia ennen sovittua aikaa, jonka olin pariinkiin otteeseen varmistanut. Entä jos en olisikaan ollut kotona? Olisiko ootellut koneen kanssa luhtikäytävällä, vai lähtenyt rahtaamaan konetta takaisin alas?
 
Tilasin saksalaisesta verkkoputiikista mm. viiniä ja olutta. Myyjä lähetti 150 euron arvoisen lähetyksen kolmessa paketissa, joista kaksi päätyi perille asti. DHL/Posti töhöili kolmannen kanssa, eikä se koskaan saapunut perille. Ehti jo vituttaa etukäteen koko asian selvittäminen. Äsken tuli kuitenkin sähköpostia, että palauttavat luottokortilleni koko tilauksen arvon, koska en saanut kolmatta pakettia. Sain siis käytännössä kymmenen pulloa viiniä ja kymmeniä yksikköjä hyvää olutta ilmaiseksi. Sanomattakin on selvää, mistä tilaan myös jatkossa vastaavat tuotteet.
 

Ville27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Käytin tuossa kesällä Saabini Tallinnassa kytkimen ja vauhtipyörän vaihdossa. Ajelin autolla muutaman päivän normaalisti, kunnes huomasin öljyläikän auton alla. Tutkin asiaa, ja vaikutti että öljyvuoto tulee jostain kytkimen ja vaihdelaatikon saumakohdasta. No yhteys Tallinnaan, mitä tehdään? Muutamien sähköpostien vaihtamisen jälkeen tultiin siihen tulokseen, että pakko on auto saada lähempään tarkasteluun. Lähettivät Tallinnasta äijän hakemaan auton minulta Länsisatamasta.

Tallinnasta tuli sähköpostia kuvien kera, mikä on pielessä. Vauhtipyörän "takana" kampiakselin pieni kumitiiviste oli alkanut vuotaa. Uusi tiiviste paikalleen ja auto kasaan.

Kävin auton hakemassa Tallinnan satamasta parin päivän päästä. Koko homman kustannus minulle oli tuon pienen tiivisteen hinta + laivalippu. Mistään ei voinut päätellä, että olisivat ensimmäisen huollon yhteydessä jotenkin saaneet tiivisteen hajotettua. Lisäksi kaverit soittelivat aina, kun löytyi jotain pientä laitettavaa / korjattavaa. Tuon tiivisteen vaihto kuitenkin vaati käytännössä saman työmäärän, kuin tuo koko kytkinremontti itsessään, tässä tapauksessa 7 tuntia.

Loppujen lopuksi tilanne oli se, että auto laitettiin minulle käytännössä ilmaiseksi kuntoon, vaikkei huoltoliikkeellä ollut osaa tuohon tiivisteen vuotamiseen. Tähän kun lisää kaikin puolin erinomaisen palvelun (mm. firman pomo heitti hotellille, oven eteen), huollon halvan hinnan (tuntihinta kolmasosa Suomen vastaavasta + halvemmat varaosat) ja tietenkin sen että kaljaa sai takaisin lähdettäessä kontin täyteen, olen aika pirun tyytyväinen tähän keissiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös