Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 327
  • 6 860

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Eikös tässä juuri oteta sitä harkintavaltaa pois näiltä nuorilta kassahenkilöiltä? Tällä taktiikalla heidän ei tarvitse miettiä välitetäänkö juomat alaikäisille, koska kaikilla mukana olevilla pitää olla paperit mukana.

Eniten tässä tökkii informointi. Kassojen eteen laput, että paperit kysytään myös kavereilta niin siihen osattaisiin varautua jo siihen kassalle tullessa.
Eli lapset täytyy myös jättää kassan ulkopuolelle, mikäli vanhemmat ostavat kaljaa tai tupakkaa? Lapsilla tarkoitan tässä tapauksessa kaikkia alle 18-vuotiaita, jotka ovat vanhempien mukana kaupassa.

Ja millä tavalla tässä meneteltäisiin, että jos vaikkapa 20-vuotias ja 16-vuotias tulevat yhdessä kauppaan. 20-vuotias ostaa pari kaljaa, tupakkaa ja karkkipussin. Nuorempi ostaa erikseen pussin karkkia ja energiajuoman. He ovat erillisiä asiakkaita, mutta voiko myyjä mielivaltaisesti tulkita, että ensimmäisen asiakkaan kaljoista toinen menee nuoremmalle kaverukselle?
 

J.Petke

Jäsen
Eli lapset täytyy myös jättää kassan ulkopuolelle, mikäli vanhemmat ostavat kaljaa tai tupakkaa? Lapsilla tarkoitan tässä tapauksessa kaikkia alle 18-vuotiaita, jotka ovat vanhempien mukana kaupassa.

Ja millä tavalla tässä meneteltäisiin, että jos vaikkapa 20-vuotias ja 16-vuotias tulevat yhdessä kauppaan. 20-vuotias ostaa pari kaljaa, tupakkaa ja karkkipussin. Nuorempi ostaa erikseen pussin karkkia ja energiajuoman. He ovat erillisiä asiakkaita, mutta voiko myyjä mielivaltaisesti tulkita, että ensimmäisen asiakkaan kaljoista toinen menee nuoremmalle kaverukselle?

Tuosta ensimmäisestä kohdasta on väännetty jo niin paljon, että siihen en jaksa puuttua.

Ja toisessa kohdassa on juuri se, miten asiassa pitäisikin menetellä. Jos toisella ei ole papereita mukana/ei ole täysi-ikäinen, niin hän menee toiselle kassalle tai tulee erillisenä asiakkaana.
 

lihaani

Jäsen
Kauppiaat pyrkivät olemaan paavillisempia kuin paavi itse.

Alkossa iän tarkistaminen sujuu hyvin luontevasti. Olen nähnyt vaikka kuinka usen, että äiti tai isä ja lapsi tai koko perhe tulevat yhdessä Alkon kassalle ja aikuinen ostaa juomansa. Eikä siinä koskaan ole ollut mitään dramatiikkaa.

Miksi ruokamarketeissa kärpäsestä on tehty härkänen?
 

J.Petke

Jäsen
Miksi ruokamarketeissa kärpäsestä on tehty härkänen?

Kyllä Alkossakin on monen kaveriporukan paperit kyselty. Ruokakaupoissa voi yksi syy olla se, että esim. olut on heille suuri sisäänvetotuote, joten he eivät halua riskeerata mitenkään sitä, että saisivat huomautuksia tms.

Puhdasta spekulointia vailla faktatietoa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli jatkossa Sampio ostaa viikonloppuoluensa ilman lapsiaan. Joko kysytään kaikilta alaikäisiltä henkkarit tai ei keneltäkään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eniten tässä tökkii informointi. Kassojen eteen laput, että paperit kysytään myös kavereilta niin siihen osattaisiin varautua jo siihen kassalle tullessa.
Joo mitenhän noikin kehtaavat valitella tuosta tapauksesta. Mä en kehtaisi edes mennä kaljojen kanssa kassalle jos seurassani olisi joku ala-ikäinen teinityttö.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eli jatkossa Sampio ostaa viikonloppuoluensa ilman lapsiaan. Joko kysytään kaikilta alaikäisiltä henkkarit tai ei keneltäkään.

Tässähän ollaan taas asian ytimessä. Tasavertaista ehkä sitten olisi että kaikilta kysytään aina paperit. Vaikka olisi sitten vauva rattaissa mukana.
 

lihaani

Jäsen
Kauppiaat vai lainsäätäjät?

Laki ei ota mitään kantaa, tsekataanko paperit minkä ikäisiltä. Laki toteaa vain, että alkoholia ei saa myydä alle 18/20-vuotiaille.

Alkon käytäntö, että paperit kysytään myyjän mielestä alle 23-vuotiaan näköisiltä ja ruokakauppojen käytäntö, että paperit kysytään alle 30-vuotiaan näköisiltä ovat näiden yhtiöiden/keskusliikkeiden määräyksiä. Ei laki.

Alkossa ollaan tajuttu, että koko perhe voi käydä ruokaostoksilla. Ruokakauppojen ylilyönnit voi tulkita, että keskusliikkeillä on hirveä hinku saada viinit marketteihin ja halu todistella vastuullisuutensa.

En tiedä. Arvelen vaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lain mukaan 18 täyttänyt on oikeutettu ostamaan mietoja alkoholijuomia, joita esim. normaali ruokakaupasta saa. Alle 30-vuotiailta näyttävien henkilöpapereiden tarkistus on kaupan alan oma ohjeistus.

Lain mukaan ei myöskään ole mitään rajoituksia sen suhteen, että ketä on ostajan mukana.

Jos minä menen 16v tyttäreni kanssa kauppaan ja ostan keissin kaljaa, niin onhan se nyt ihan saatanan idioottia jättää minulle, melkein 5-kymppiselle myymättä saunakaljoja.

Kaikkein idiooteinta tuo on siksi, että se häiritsee vain tavallisia lainkuuliaisia ihmisiä. Jos oikeasti olisin teinille ostamassa kaljaa, niin ottaisinko teinin mukaan kassalle? Tekisikö joku muu samalla asialla oleva samoin? Vastaan kysymykseen, ei -> sääntö on typerä ja ei vaikuta kuin negatiivisesti MOT.

Olen tosin ollut kaupassa tyttäreni kanssa ja ostanut olutta, eikä kummaltakaan ole kysytty papereita.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lain mukaan ei myöskään ole mitään rajoituksia sen suhteen, että ketä on ostajan mukana.

Jos minä menen 16v tyttäreni kanssa kauppaan ja ostan keissin kaljaa, niin onhan se nyt ihan saatanan idioottia jättää minulle, melkein 5-kymppiselle myymättä saunakaljoja.

Kaikkein idiooteinta tuo on siksi, että se häiritsee vain tavallisia lainkuuliaisia ihmisiä. Jos oikeasti olisin teinille ostamassa kaljaa, niin ottaisinko teinin mukaan kassalle? Tekisikö joku muu samalla asialla oleva samoin? Vastaan kysymykseen, ei -> sääntö on typerä ja ei vaikuta kuin negatiivisesti MOT.

Olen tosin ollut kaupassa tyttäreni kanssa ja ostanut olutta, eikä kummaltakaan ole kysytty papereita.

Tämä juuri, kyllähän ne kakarat, jotka sitä kaljaa haluaa jonkun käydä hakemassa, pyörii siellä kaupan ulkopuolella ja kyselee josko joku sitä voisi hakea. Ei ne todellakaan tule mukaan kantamaan kaljoja siihen kassalle.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ja toisessa kohdassa on juuri se, miten asiassa pitäisikin menetellä. Jos toisella ei ole papereita mukana/ei ole täysi-ikäinen, niin hän menee toiselle kassalle tai tulee erillisenä asiakkaana.
Näinhän meneteltiin myös antamassani esimerkissä. Silti kassatyöntekijä saattaa tulkita tilanteen niin, että toinen kaljoista menee kuitenkin kaverille.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pohjanmaan poliisilaitos ja valokuvausliike. Passi piti uusia. Ensin Vaasan keskustassa olevaan pieneen lafkaan ottamaan kuvat, ei jonoa, kuvat siirtyivät digitaalisesti poliisille. Netissä ajanvaraus passia hakemaan seuraavalle päivälle. Tasan varattuun aikaan laitoksella huudetaan nimi ja 5 min myöhemmin homma valmis ja kysytään vielä riittääkö viikon toimitusaika vai tarvitaanko nopeammin. No riittäähän se.
Näin jouhevasti pitäisi kaikki virastoissa asioiminen olla.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Piti laitaa positiivista asiakaspalautetta paikalliselle puhelinyhtiölle, aivan loistavaa ja nopeaa toimintaa.

Eilen illalla tilttas netti ilman mitään järkevää syytä. Tänä aamuna laitoin vikailmoituksen ko. firmaan spostilla. Sähköpostiin tuli vastaus muutamassa minuutissa jossa kerrottiin arvio vian syystä ja luvattiin lähettää asentaja paikanpäälle. Kului parituntia ja asentaja soittaa että vika löydetty sekä korjattu ja hänen testien mukaan netin pitäisi toimia. Kämpillä ei sillon ollut ketään joten varmuus asiaan saatiin vasta äsken kun avopuoliso pääsi duunista ja tokihan se toimi.

En oo ikinä joutunu olemaan moisen asian kans tekemisissä, niin kysyisinkin että onko nuin nopea toiminta nuille firmoille ihan normaalia vai kävikö minulla vaan hyvä tuuri??
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En oo ikinä joutunu olemaan moisen asian kans tekemisissä, niin kysyisinkin että onko nuin nopea toiminta nuille firmoille ihan normaalia vai kävikö minulla vaan hyvä tuuri??

Ite sanoisin, että hyvä tuuri.
Itse toki ollut maanlaajuisen operaattorin asiakkaana useamman vuoden, niin vertailu paikalliseen puhelinyhtiöön toki vähä huono.
 

DaHolla

Jäsen
En oo ikinä joutunu olemaan moisen asian kans tekemisissä, niin kysyisinkin että onko nuin nopea toiminta nuille firmoille ihan normaalia vai kävikö minulla vaan hyvä tuuri??

En uskalla puhua jokaisen paikallisen puhelinyhtiön puolesta mutta olen myös saanut aina nopeaa palvelua ja kaverikin vähän aika sitten avasi liittymän ja kaikki oli parissa tunnissa bueno. Todella mukavaa että asiat sujuu erittäin jouhevasti joka kerta. Pari vuotta sitten oli jotain häikkää netin kanssa ja asentaja soitteli heti seuraavana aamuna, että olenko kotona. En kovin mielellään vaihtaisi millekään isolle operaattorille, kun nettiasiat on näin hyvin hoidettu paikallisesti.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Talouden puolitoista vuotta vanhasta kiertoilmauunista hajosi kiertoilmatoiminnot ja vähän muutakin. Soitin heti myyjäliikkeeseen josta ilmoitettiin, että takuu on voimassa ja antoivat huoltoliikkeen numeron.

Nyt tuosta huoltopyynnöstä on kulunut tasan kuukausi eikä mitään ole tapahtunut paitsi että minä soitin huoltoliikkeeseen viikko sitten ja tiedustelin ystävällisesti aikataulujaan. Minulle ilmoitettiin, että kyseisen merkin osalta varaosien lähettäminen on hitaanlaista. Lupasivat kuitenkin selvittää ja kiirehtiä asiaa ja soittaa saman päivän aikana takaisin. Ei ole soittoa kuulunut.

Mielestäni tässä ollaan ylitetty se aikaraja jolloin asiakkaan palvelua voidaan kutsua laadukkaaksi. Vaikka olenkin läpeensä rauhallinen ja kärsivällinen ihminen olen kohta tämän palvelun osalta ajatellut sivuuttaa nämä ominaisuudet.
 

J.Petke

Jäsen
Mielestäni tässä ollaan ylitetty se aikaraja jolloin asiakkaan palvelua voidaan kutsua laadukkaaksi. Vaikka olenkin läpeensä rauhallinen ja kärsivällinen ihminen olen kohta tämän palvelun osalta ajatellut sivuuttaa nämä ominaisuudet.

Ei muuta kuin yhteyttä k.o firman Suomen maahantuojaan ja lähetä asiallinen mutta kriittinen palaute k.o huoltoliikettä koskien. Eiköhän sieltä sitten kahden päivän kuluessa hoideta asia kuntoon.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Ei muuta kuin yhteyttä k.o firman Suomen maahantuojaan ja lähetä asiallinen mutta kriittinen palaute k.o huoltoliikettä koskien. Eiköhän sieltä sitten kahden päivän kuluessa hoideta asia kuntoon.

Juurikin näin.
Tuntuu olevan nykyään yleistä nuo pitkittyneet kodinkonekorjausten ajat. Varaosat tilataan Italia/ Ruåtti/ Keskieurooppa linjalta kaikki kun nykyään Suomesta ei tunnu saavan varaosia.

Näin ainakin kertoi yks tuttu huoltomies ja tuumas että vituttaa itteäkin selitellä näitä asiakkaille puolet työpäivästä, ihan vinkkinä että jos menee huolto pitkäksi niin suoraan yhteys ko. merkin maahantuojaan ja laite vaihtoon.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään kävi hammaslääkärissä käydessäni yksi tapahtuma, joka voitanee luokitella tämän otsikon alle.

Paikkana toimi siis Turun Oma Hammaslääkärisi vastaanotto. Saavuin paikalle samaan aikaan hyvin lihavan naishenkilön kanssa. Kävin ensin ilmoittautumassa tiskillä, jonka jälkeen istuin odottamaan. Nainen puuskutti kuin maratonin juossut astmapotilas, ja sai hädin tuskin kerrottua nimensä virkailijalle. Kun kyseinen naisvirkailija sitten pyysi naista istuutumaan odottamaan, pyysi nainen saada isompaa tuolia, jolle mahtuisi massiivisen pyrstönsä kanssa. Virkailija kävi sitten kahvituvasta hakemassa tälle, arviolta 200 kilon matamille isomman tuolin. Noh, meidän lisäksemme paikalla oli vain yksi aiemmin ilmoittautunut nainen, joten virkailija lähti viettämään taukoa kahvitupaan, joka sijaitsi parin oven päässä odotushuoneesta. Suurinpiirtein minuutti tästä, ja odotushuoneessa vallinnut tyyni hiljaisuus rikkoutui, jonkun avatessa kahvituvan oven. Huoneesta kaikui hyvin kantavalla naisen äänellä "...ja kannattaisko ehkä vähän laihduttaa?" Siinä olikin sitten pitelemistä pokassa, samalla kuin ovi pamahti takaisin kiinni, ja huoneen valtasi HYVIN vaivaannuttava hiljaisuus.

En nyt sitten tiedä, toimiko tuo naisvirkailija niin väärin, kun täydestä vahingosta oli kuitenkin kysymys (ja kieltämäti ihan samat ajatukset olivat myös itsellä mielessä). Tuskin edes henkilökunta itse älysi, että juttunsa kantautuivat niin selkeästi käytävän puolelle, mutta veikkaan että ko. täti varmaan miettii pari kertaa, kun seuraavaksi valitsee hammaslääkäriään.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tuskin edes henkilökunta itse älysi, että juttunsa kantautuivat niin selkeästi käytävän puolelle, mutta veikkaan että ko. täti varmaan miettii pari kertaa, kun seuraavaksi valitsee hammaslääkäriään.
Tai sitten matami laiduttaa sen 120 kiloa ja kysyy seuraavalla kerralla virkailijalta: "Onko nyt parempi?"

Miten kyseinen matami edes mahtuu hammaslääkärin tuoliin?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tampereen YO-talo

On ollut tapana viettää silloin tällöin viikonloppu Tampereella ja aina olen nauttinut paikan rennosta ilmapiiristä kunnes viime viikonloppuna törmäsin ihmeekseni tiukkapipoisimpaan meininkiin vuosikymmeniin. Paikka oli siis sikäläinen YO-talo ja siellä oli (kaivettu naftaliinistä?) käytäntö että jokainen hakee juomansa itse. Eli en voinut samalla kun hain itselleni juomaa ostaa sitä myös vaimolleni vaan hänen täytyi olla mukana noutamassa oma annoksensa. Tällainen (kuten kaikenlainen muukin ilonpitoa rajoittava) käytäntö oli ihan yleistä aikoina kuin olin siirtynyt täysi-ikäisten joukoon, mutta olin järkyttynyt että tällaista tapahtuu nykypäivänä ja vielä kaupungissa, jossa ihmiset eivät yleensä jaksa olla paskantärkeitä. :-\
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paikka oli siis sikäläinen YO-talo ja siellä oli (kaivettu naftaliinistä?) käytäntö että jokainen hakee juomansa itse. Eli en voinut samalla kun hain itselleni juomaa ostaa sitä myös vaimolleni vaan hänen täytyi olla mukana noutamassa oma annoksensa. Tällainen (kuten kaikenlainen muukin ilonpitoa rajoittava) käytäntö oli ihan yleistä aikoina kuin olin siirtynyt täysi-ikäisten joukoon, mutta olin järkyttynyt että tällaista tapahtuu nykypäivänä ja vielä kaupungissa, jossa ihmiset eivät yleensä jaksa olla paskantärkeitä. :-\

Pilkuntarkkaa anniskelulainsäädännön noudattamista. Todennäköisesti mesta on saanut jonkun huomautuksen anniskelusta ja joutuvat olemaan tarkkana sen kanssa, tai sitten muuten vaan mestassa on astetta tarkempi linja homman suhteen. Muistaakseni Tampere on myös yksi niitä kaupunkeja joissa tuota lakia tulkitaan viranomaisten toimesta tarkasti. Jyväskylähän on ihan legendaarinen, siellähän ei kahta annosta saa tiskiltä kai oikein missään, kun anniskelua valvoo joku natsitäti.
 

vilho

Jäsen
Kyseisen paikan ravintolatoimintaahan pyörittää Tampereen yliopiston ylioppilaskunnan omistama Yo-Talo Oy. Voi olla, että joku yo-kunnan nuori ja tomera hippityttö on ottanut asiakseen, että YO-talolla ainakin noudatetaan lakia pilkuntarkasti. Pelasta maailma pala kerrallaan jne..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös