Ostin tässä taannoin K-Supermarket lähikaupastani palan tarjouksessa ollutta naudan ulkofileetä. Hinta oli aivan naurettavan alhainen; 9,95€/kg, mikä jo antoi hieman viitteitä siitä, että ei tämä liha nyt täyttä priimaa ole. Lihan väri ja koostumus näyttivät kuitenkin ihan hyviltä, joten tarjoushaukkana päätin tarttua tilaisuuteen.
No, virhehän se oli. En ole eläessäni törmännyt yhtä kauheaan lihakönttiin. Pelkästään lihan haju oli niin pistävän maksainen, että olisi voinut kuvitella renssaavansa maksaa. Maku oli tietysti samanmoinen, eli koko liha päätyi roskiin.
Reklamoin tästä ostoksestani kauppiasta ja huomautin myös, että tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta, kun myytte tarjouksessa hieman huonompaa tavaraa, mutta tämä oli jo aivan täysi pohjanoteeraus. Kehotin myös miettimään uudestaan, että kannattaisiko lopettaa tämä asiakkaan aliarvioiminen. Kyseinen kauppa, kun myy paljon itse leikkaamiaan ja pakkaamiaan lihoja, joiden laatu ei tunnu ajoittain täyttävän juuri mitään standardeja.
Kauppias vastasi reklamaatiooni muutaman päivän kuluttua ja kertoi, että hän soitti tavarantoimittajalle, eikä siellä suunnalla oltu saatu tuotteesta yhtään mitään palautetta. Kauppias myös kertoi, että lihan väri saattaa olla hieman erilainen, koska lihat olivat valmiiksi maustettuja. Olin vähän ihmeissäni ja lähetin uuden viestin, jossa täsmensin ostamani lihan tietoja. Se ei todellakaan ollut valmiiksi maustettua, eikä pakkauksessa ollut siitä mitään mainintaa.
Kauppias vastasi pian uudemman kerran ja kertoi, että alunperin lihat tosiaan olivat olleet Partasen vakuumipakattuja ja maustettuja paloja, mutta ne olivat olleet niin isoja, että heidän oma lihamestarinsa oli leikannut palat pienemmiksi ja pakannut uudestaan! Uudessa pakkauksessa tietenkin jätettiin kertomatta, että lihat ovat olleet jo kertaalleen vakuumissa ja mausteliemissä.
Vastasin kauppiaan reklamaatioon hämmentyneenä ja vihaisena. Minua oli aliarvioitu jo ostaessani tuon tuotteen ja nyt se tapahtui uudestaan. Minulle kerrottiin juuri, että olenkin ostanut lihaa, josta on pesty marinadit pois. Lisäksi ostan kyseisestä kaupasta tavaraa vuodessa useammalla tonnilla, eikä minulle edes aluksi tarjottu tuotteesta minkäänlaista hyvitystä. Toisessa viestissä kauppias lupasi hyvittää takaisin tuotteen hinnan. Pahoittelut olivat lähes olemattomat, eikä kauppias nähnyt heidän toiminnassaan juuri mitään väärää.
Hyvitys on edelleen hakematta ja ruoka-ostokset on nyt keskitetty aivan muihin kauppoihin.