Jonkun verran ärsyttää tuo paikallinen pyörähuoltoliike. Vein elokuun ensimmäisellä viikolla Scott-menopelini aika perusteelliseen korjaukseen oikeastaan, sillä fillarista oli mennyt vaihdevaijeri poikki sekä ketjujen kuntokin oli päässy melko kehnoksi + kaikkea muuta pientä kivaa. Korjaaja siinä pontevasti tutki ja mittaili pyörääni ja totesi, että kyllä tästä vielä pyörä saadaan ja totesi, että menee seuraavan viikon loppuun tai sitä seuraavan alkuun, kunnes saan varmasti fillarin takaisin. Sanoipa vielä, että hän soittaa sitten kun pyörän voi hakea.
Okei, jonossa oli muitakin pyöriä ja kun tiesin, että Scotissani olisi jonkun verran hommaa ni menisihän siinä aikaa. Kun reilu pari viikkoa oli mennyt tästä eli niitä aikoja kun pyörän olisi pitänyt olla kunnossa, soittoa tai muuta yhteydenottoa ei kuulunut. Sen verran olen jämpti aikataulujen suhteen, että minua ärsyttää jos joku asia luvataan hoidetuksi tiettyyn aikaan ja tämän jälkeen lupauksia ei pidetä. Niinpä, menin korjaamoon jossa kyseinen myyjä vetää lihistä viidellä nakilla ja toteaa suupielet ketsupissa ettei ole vielä koskenutkaan fillariin, että tuossahan tuo seisoo vielä koskemattomana. Totesi, että menee loppuviikkoon, hän sitten kuulemma taas soittelee kun hän on sen korjannut. Tässä tilanteessa siis pyörän olisi pitänyt olla valmista jo ja korjaaja ei ole koskenutkaan koko pyörään!
Joopajoo, maanantaina kun liikkeessä kävin ja loppuviikoksi korjaaja uudestaan pyörän lupasi hoitaa niin eipä sieltä mitään ilmoitusta tullut. Vitutti jo sen verran eilen, että soitin korjaajalle ja kysyin, että milloin sen pyörän voi hakea sieltä niin sanoi, että "joo hae nyt perjantaina tai lauantaina, on se silloin korjattuna." Näin, jouduin siis itse vielä soittamaan liikkeeseen milloin pyörä on korjattu.
Ymmärrän kyllä, että pyörien huollossa ja korjaamisessa menee aikaa, kun asiakaskunta tuo vaikka millaista ruostunutta munamankelia tarjolle halutakseen siitä uuden, mutta hyvään asiakaspalveluun ei kuulu turhien lupaaminen. Jos korjaaja olisi vaikka heti ensimmäisellä kerralla sanonut, että tässä fillarissa menee se kuukausi nyt ainakin ja muitakin fillareita on jonossa, niin selvä, en olisi odotellut turhaan. Juuri tuollainen korjaajan omien kykyjensä ja nopeutensa yliarviointi ärsyttää, että fillaria lupaillaan palautettavaksi heti seuraavalla viikolla vaikka varmaan tiesi ettei kerkeä siihen edes koskemaan, niin kun ei ollut kerennyt.
Muutenkin tuntuu, että tällä pyörähuoltoalalla tuppaa olemaan enemmän niitä joojoo-miehiä ja kovia korjaajia noin ajatuksen ja teorian tasolla, kuin käytännössä. Hyvän fillarinhuoltajan ja korjaajan löytäminen paljon pyörää tarvitsevalle on lottovoitto. Mun tapauksessa pystyin mankeloimaan tämän ajan lainapyörällä, mutta entä jos tilanne olisi toinen tai pyörä olisi pitänyt ehdottomasti saada korjatuksi sille seuraavalle viikolle?