Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 409
  • 6 860
Yksi asia on kuitenkin varmaa. Tällaista ei yksinkertaisesti VOI tapahtua vaan asiakkaan olisi tullut pystyä kyseiseen mökkiin jäämään ja henkilökunnalle olisi joku vaihtoehtoinen järjestely hoidettu.
Ei VOI? Miksei VOI? Juurihan se tapahtui. Ei se ole joltain hömpönpömpön mikkelin mökkikyläfirmalta pois jos juuri Murmeli ystävineen jättää nyt ensi vuonna mökin varaamatta tämän maailmaa järisyttävän törkeyden tähden.

Meidät heitettiin ulos vastaavanlaisesta mökkikylästä juhannuksena kesken "sopimuskauden". Mutta mitäpä siinä muuta kuin hyväksyä tappionsa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ehkä nimimerkki Harto on tottunut ottamaan kakkoseen kaikilta tahoilta mutta minua ei kiinnosta sellainen pelleily. Jos sä olet valmis nöyrtymään tilanteen suuruudesta / pienuudesta riippuen niin ole ihan rauhassa. Jos meiltä viedään päivää ennen tapahtumaa mökistä sauna niin todellakin nosta siitä metelin.

Ei Harto kaikki ole sun kaltaisia nöyriä hissukoita.
 

J.Petke

Jäsen
Jos meiltä viedään päivää ennen tapahtumaa mökistä sauna niin todellakin nosta siitä metelin.

Kyllähän joku pieni nätti korvaus olisi pr mielessä hyvä antaa mutta aika hyvät perusteet heillä on mökin varauksen perumiseen. En näe tätä edes mitenkään ihmeellisenä jos tuo mökki todella menee järjestäjien käyttöön ja teidät heitetään sieltä pois.

Tosin, että heillä voi hyvinkin olla oikeus olla korvaamatta yhtään mitään ja veloittaa täysi hinta siitä toisestakin mökistä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pääsin täällä jokunen viikko sitten kehumaan Dna:n asiakaspalvelua, kun käytiin ostamassa uudet puhelimet. Silloin palvelu oli todellakin hyvää ja asiantuntevaa, mutta näköjään on päivästä ja tuurista kiinni, millasta palvelua sattuu saamaan.

Vähän on ollut murheita laskutuksessa ja uuden iPhonen kanssa. Soitin eilen asiakaspalveluun, jossa joku nuori kundi oli aivan kujalla yllättävän suureen laskuun liittyvien kysymysten kanssa. Kaveri lupas selvittää asian kysymällä neuvoa joltain viisaammalta ja jätti mut odottamaan linjalle puoleks tunniks eikä ikinä palannu asiaan. Joku toinen ihminen sitten vihdoin viimein vastas ja selitti asian niin monimutkaisesti, että tällainen tauno tasalakki oli puhelun jälkeen täysin kuutamolla.

Kävin sitten tänään henk.koht. paikallisessa Dna-kaupassa, jossa asiakaspalvelija oli myös täysin pihalla eikä osannut vastata yhteenkään kysymykseen yhtään mitään. Onneksi ongelmat eivät ainakaan toistaiseksi ole niin suuria, etteikö niiden kanssa pystyisi elämään, joten viiden minuutin keskustelun jälkeen katsoin paremmaksi lähteä pois.

Seuraavaks pitänee mennä AppleStoreen, jossa toistaseks olen saanut ainakin ihan ystävällistä palvelua, vaikka sielläkin on pari kertaa mennyt sormi suuhun, kun olen kysellyt tähän koneeseen liittyvistä ongelmista. Mutta ei se ystävällisyyskään ihan loputtomiin riitä, jos asiantuntemusta ei löydy.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Visulahti hoiti asian lopulta erittäin mainiosti, eivätkä jättäneet asiaa puolitiehen. Saunallinen mökki lopulta siis löytyi ja meidän porukka on tähän tilanteeseen erittäin tyytyväinen huolimatta siitä, että taas jouduttiin vähän vääntämään.

Kiitos myös PK, you know what I mean.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Outoa muuten miten vähän tässä ketjussa on vielä ruodittu kunnan palveluja. Minulla on juuri nyt päällä akuutti kohtalaisen mieltä risova tapaus.

Tyttäreni aloittaa ensi viikolla peruskoulun tokan luokan ja iltapäivähoitopaikkaa piti hakea uudelleen. Oli ekan luokan yhdessä iltiksessä, joka oli aivan loistava paikka. Hyvä ryhmä, loistavat ohjaajat ja hyvät tilat. No, Espoon kaupungilla muuttui systeemi nyt sellaiseksi että iltishakemukset laitetaan kaupungin sosiaalitoimelle eikä suoraan haluttuun iltikseen kuten aiemmin. Oletettiin silti että voidaan jatkaa samassa missä oltiin viime vuonnakin. Mainittakoon vielä että hakemuslomakkeessa kysytään paikkaa josta iltispaikkaa halutaan. Kirjoitimme siihen sen iltiksen jossa lapsi silloin oli, emme mitään muuta.

No, päätös tuli ja osoitus toiseen iltikseen. Vanhassa iltiksessä ihmettelivät sitä kovin, koska heillä jäi paikkoja vapaaksi - sen sijaan tässä paikassa (jonne emme olleet edes halunneet) on porukkaa jonossa. Soitto kaupungille: vastaava suunnittelija sanoi että haluaa ensin täyttää tämän toisen iltiksen ja katsoa sitten mitä sille toiselle tehdään. Siis mitä vittua? Kuntalaisten, asiakkaiden intresseillä ei ole mitään merkitystä vaan tärkeintä on täyttää eri paikat hänen haluamassaan järjestyksessä. Kysyttiin sitten että eikö lasta voitaisi pitää siinä vanhassa paikassa koska siellä on tilaakin? Hän sanoi ettei ole "innostunut tekemään nyt muutoksia" ja että "katsotaan asiaa sitten elokuussa".

No nyt on elokuu ja lapsen koulu alkaa ensi viikolla. Kun nyt yritin tavoittaa kaupungilta näitä päättävää ihmistä sainkin keskukselta varsinaisen purkauksen siitä, ettei siellä ole ketään paikalla vastaamassa puheluihin. On varmasti pienipalkkaiselle keskuksen hoitajalle veemäistä tuollainen, mutta ei nyt ehkä kuitenkaan kovin fiksua a) meuhkata asiakkaalle b) sättiä asiakkaalle omaa työnantajaansa (vaikka syytä olisikin).

Tällainen kokemus kaupungin palvelusta tällä kertaa. To be continued.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No nyt on elokuu ja lapsen koulu alkaa ensi viikolla. Kun nyt yritin tavoittaa kaupungilta näitä päättävää ihmistä sainkin keskukselta varsinaisen purkauksen siitä, ettei siellä ole ketään paikalla vastaamassa puheluihin. On varmasti pienipalkkaiselle keskuksen hoitajalle veemäistä tuollainen, mutta ei nyt ehkä kuitenkaan kovin fiksua a) meuhkata asiakkaalle b) sättiä asiakkaalle omaa työnantajaansa (vaikka syytä olisikin).

Heh, tulee mieleen tapaus muutaman vuoden takaa. Asuin silloin vielä Tampereella lähes keskustassa. Silloin tapahtui sellainen mukava tapaus kuin sähkökatkos. Olin silloin Tampereen Sähkölaitoksen asiakas. Heillä oli tähän aikaan kuuluisa laskutussotku, jossa monet asiakkaat (minä siinä mukana) saivat aiheettomia ylisuuria sähkölaskuja (omani oli 600€, laskun mukaan yhtenä päivänä aiheutettu). Lasku oli aiheeton, joten sitä ei täytynyt maksaa. Noh, koska sähköt näyttivät valaistuksesta päätellen toimivan naapuritalossa, soitin Sähkölaitokselle, koska mietin jo alitajunnassa, olisivatko menneet katkaisemaan maksamattomasta laskusta johtuen sähköt meikäläiseltä.

Ei siinä mitään, kyselin tästä sähkökatkoksesta. Nainen luurin toisessa päässä ei tiennyt asiasta mitään. Sanoi, ettei heillä ainakaan näy mitään häiriöilmoitusta. Kyseli sitten, toimiiko esimerkiksi porraskäytävän valo. Kokeilin. Ei toimi. Sen jälkeen kyseltiin, onko työkeskeytysilmoituksia tullut meille postin mukana. Ei ollut. Oli siis hyvinkin selvää, ettei Sähkölaitoksen asiakas- ja vikapalvelu tiennyt mitään sähköverkon tilasta. Sen jälkeen kuulin luurista vain: "kysykäähän asiaa valvomosta", jonka jälkeen puhelimeni yhdistyi selvästi jonnekin. No, minäpä kysyn.

Sen jälkeen minulle vastasi hyvin vihainen naisääni. Keskustelu meni about näin:

nainen: "Tampereen kaupunki"
minä: "Haloo?" (hämmentyneenä, kun en tajunnut ensin, että valvomo ei olekaan Sähkölaitoksen alaisuudessa)
nainen: "Tampereen kaupunki! Mitä asianne koskee?!"
minä: "Soitin tuonne Sähkölaitoksen asiakas- ja vikapalveluun, koska osoitteessani XXXX on sähköt katkenneet. He eivät tienneet mitään häiriöistä, joten neuvoivat kysymään asiaa täältä".
nainen: "Joo, kyllä! Siellä on ihan normaali sähköhäriö! Loppuu kyllä aikanaan!"
minä: "Asia selvä, he eivät vain tienneet sitä siellä, joten yhdistivät minut teille."
nainen: "Joo, eivät tiedäkään! Eivät ne siellä mitään tiedä!"
minä: "No siltä vaikuttaa. Kuulemiin".
nainen ei vastannut sanaakaan, vaan löi luurin kiinni.

Onneksi muutin pian toisen sähköverkon alueelle... samalla vaihtui myös sähkön toimittaja. Ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa, että nuo puhelimeen vastaavat vikapalvelun työntekijät näkisivät myös sen, missä mahdollisia häiriöitä tai työkeskeytyksiä on.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
CDON.comista tuli tilattua kaksi levyä postitoimituksena, ja kyllä tuo lafka taas osoitti toteen kaikki nuo paskanjauhannat mitä netin eri foorumeilla siitä kirjoitetaan.

Tilasin kaksi levyä Rise Againstia, ja sain tilausvahvistuksen eli sen ns. kuittitositteen jossa eriteltiin tilaukseni tiedot ja tilaamani levyjen nimet lukivat aivan oikein. Kuitenkin paketin sisältö koostui JUSTIN BIEBERIN uusimmasta levystä, ja toinenkin oli väärä, taisi olla jotain Reckless Lovea. Aloin miettiä että vittu mikä sairas läppä.

No sitten otin puhelimen kouraan ja aloin selata mukana tulleita papereita, mutta ei, vittu edes puhelinnumeroa ei ole mihin voi soittaa. "Tee reklamaatiosi sähköpostitse tai kirjeitse". Täh? Kirjeitse olen reklamoinut viimeksi 90-luvulla ja sähköposti ei ole edes käsittääkseni validi reklamointitapa, koska niitä ei aina kaikki yritykset edes lue. Sain ongittua Enirosta jonkun numeron Ahvenanmaalle kyseisen puljun toimistolle, mutta siihen eivät vastaa ollenkaan.

Huvittavinta on, että postikulut jää asiakkaalle ilmeisesti kaikissa tapauksissa, joten joudun reklamoinninkin kustantamaan itse. Mahtavuutta, jumankauta, heti huomenna tilaan sieltä lisää levyjä! Eiku...
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huvittavinta on, että postikulut jää asiakkaalle ilmeisesti kaikissa tapauksissa, joten joudun reklamoinninkin kustantamaan itse. Mahtavuutta, jumankauta, heti huomenna tilaan sieltä lisää levyjä! Eiku...

Mistäs nyt tuon keksit? Pikahaku cdonin sivuilta tuottaa vastauksen ->
"HUOM! Ota yhteyttä asiakaspalveluumme aina ennen kuin palautat viallisen tai virheellisesti toimitetun tuotteen, jotta reklamaatio hyväksytään ja palautuksen postimaksu maksetaan."

Siellä ainakin sanotaan selkeästi, että palautuksen postimaksu maksetaan, kuten lakien mukaan kuuluukin. Ymmärrän kyllä, että nostattaa kierroksia, kun pyytämättä tungetaan paskaa postiluukusta, mutta cdonin asiakaspalvelusivut vaikuttavat ainakin suht' yksinkertaisilta ja siellä on ohjeet erilaisiin tilanteisiin. Tietenkin jos sinne on jostain syystä ihan pakko soittaa, niin se ei taida onnistua, kun haluavat tuon asiakaspalvelun hoitaa tuon oman kanavansa kautta.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huvittavinta on, että postikulut jää asiakkaalle ilmeisesti kaikissa tapauksissa, joten joudun reklamoinninkin kustantamaan itse. Mahtavuutta, jumankauta, heti huomenna tilaan sieltä lisää levyjä! Eiku...

Tylsä hetki kun on, niin katselinpa huvikseni lafkan Osto- ja toimitusehdot (cdon.fi). Sieltä kohdasta 8.1 ainakin löytyy reklamaatiolomake ja tieto, että postikulut maksetaan takaisin. Ja kaikista nettikaupoistahan löytyy paskanjauhantaa ympäri nettiä, vaikka aihetta ei aina olisikaan..
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
sähköposti ei ole edes käsittääkseni validi reklamointitapa, koska niitä ei aina kaikki yritykset edes lue. Sain ongittua Enirosta jonkun numeron Ahvenanmaalle kyseisen puljun toimistolle, mutta siihen eivät vastaa ollenkaan.
Sähköpostihan on erittäin validi reklamoimistapa, sillä siitä jää todella hyvä tosite siitä, että reklamaatio on oikeasti tehty.

Jos/kun yritys pyytää vielä erityisesti reklamoimaan sähköpostitse, voi erityisesti odottaa sähköpostireklamaatioiden olevan valideja.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siellä ainakin sanotaan selkeästi, että palautuksen postimaksu maksetaan, kuten lakien mukaan kuuluukin. Ymmärrän kyllä, että nostattaa kierroksia, kun pyytämättä tungetaan paskaa postiluukusta, mutta cdonin asiakaspalvelusivut vaikuttavat ainakin suht' yksinkertaisilta ja siellä on ohjeet erilaisiin tilanteisiin. Tietenkin jos sinne on jostain syystä ihan pakko soittaa, niin se ei taida onnistua, kun haluavat tuon asiakaspalvelun hoitaa tuon oman kanavansa kautta.

Nojuu, maassa maan tavalla ja ilmeisesti Ahvenanmaalla näin. Minä muuten sain jo vastauksen sähköpostiini jonka sinne välittömästi lähetin eli kaikki on kohdallaan. Temperamentti otti taas vallan, saakelin Justin Bieber.


Ja kaikista nettikaupoistahan löytyy paskanjauhantaa ympäri nettiä, vaikka aihetta ei aina olisikaan..

Näinhän se on. Muutenkin vähän turha yhden keissin jäljiltä repiä näin paljon pelihousuja, en vaan käsitä miten noinkin helppo tilaus voi mennä noin paljon mönkään. Kiitos linkistä, en ehtinyt ruokatunnilla sen enempää tietoja onkimaan ja lähettämänsä lomake oli näiden tietojen osalta jokseenkin puutteellinen.

Sähköpostihan on erittäin validi reklamoimistapa, sillä siitä jää todella hyvä tosite siitä, että reklamaatio on oikeasti tehty.

Jos/kun yritys pyytää vielä erityisesti reklamoimaan sähköpostitse, voi erityisesti odottaa sähköpostireklamaatioiden olevan valideja.

Näin oletan itsekin, mutta muutamilla lafkoilla tuo sähköpostien vastaanottaminen, niiden lukeminen ja niihin vastaaminen on lupauksista huolimatta puutteellista. Etenkin näin kesäaikaan. Tosin nyt, kuten jo yllä kirjoitin, olin vähän hätähousu ja sain supernopean vastauksen suuriin murheisiini, joten homma on ihan kondiksessa.

Niin ja kiitos vastauksista.
 

Whist

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KooKoo
Nyt joutuu kehaisemaan paikallista City Teboilia. Skodillacista laukesi eilen sytytyspuola ja linkutin kolmella pytyllä kiesin huoltamon pihaan ilta seitsemän aikoihin. Jätin avaimet ja oman tulkintani huollon tarpeesta tiskin takana päivystäneelle tyttöselle. Aamulla rimpauttivat ja vahvistivat diagnoosin eli puola päreinä. Ehdottivat sitten, että laitettaisko kaikki puolat samalla kertaa ettei tartte heti saman asian takia huoltaa. Hinta oli kohtuullinen 48e per puola joten ei muuta ku kaikki uusiksi. Puolilta päivin kävin laskun kuittaamassa. 172,20e oli loppusumma, puolat olivat loppujen lopuksi 40e/kpl ja työtä oli laskutettu vartin verran.

Sanoisin, että hinta ja palvelu oli kyllä enemmän kuin kohdallaan. Samaa ei voi sanoa skodan omasta huollosta, hinnat pilvissä ja palvelu korvattu vittuilulla.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nyt täytyy jakaa risuja Sport Academylle Helsingissä.
Käytiin syömässä viime viikolla ja niin tökeröä ja välinpitämätöntä palvelua en ole aiemmin muistaakseni saanut.
Istuttiin pöytään ja tarjoilija tuli ottamaan juomatilaukset. Tilanne meni näin:
Minä:"Mulle yks iso kol..."
Tarjoiliija: "KOLMOSTA EI SAA. Tai saa mutta vaan tuolta toisesta baarista."
M: No joo, voi olla, olisin ottanut ison kolan.
T: Joo, mut ku kolmosta ei saa.
M: Minä haluan yhden ison KOLAN. En kaljaa.

Tässä vaiheessa ymmärrettiin, ettei jankata kaljasta vaan juodaan kokista.
Tilattiin sitten ruoatkin ja otettiin alkupaloiksi nacho-lautanen ja pääruoaksi hampparit. Herra vielä kysyi ovatko nachot alkupaloja. Kyllä ovat vastasin.
Ongelmana vain se, että alkupalat ja pääruoka tulivat samaan aikaan.
Yleensä homma Sportissa toimii, nyt vain taisi tarjoilijalla olla huono päivä tai jotain.
Hyvästä asiakaspalvelusta otetaan esimerkkinä Blue1. Käytiin Köpiksessä pyörähtämässä ja noin vaivatonta ei ole koskaan ollut lentäminen. Palvelu oli meno- ja paluulennolla ystävällistä baggage-dropista laskeutumiseen asti. Iso peukku Blue1:lle täältä näin.
 

ipaz

Jäsen
Kuinkas moni tänne huonosta asiakapalvelusta avautuvista tekee saman itse kyseiseen firmaan? Tässä on nyt pari sivua haukuttu Giganttia, jolla on Suomessa jotain 50 myymälää ja henkilökuntaa useita satoja. Ja samaan aikaan kun toiset haukkuvat, niin jotkut kehuvat kyseisen puljun ja sen myyjät maasta taivaaseen. Kyllä minä ainakin annan palautteen suoraan siihen myymälään jossa asioin jos palvelu on ollut huonoa tai jopa ala-arvoista. Ja mitä pienempi myymälä yleensäkin kyseessä, niin sitä nopeammin päällikkö pystyy reagoimaan jonkun tunarimyyjän toimintaan. Ja tämähän koskee ihan kaikkia asiakaspalvelua tarjoavia yrityksiä. Jos jossain ravintolassa on surkea tarjoilija ja pahaa ruokaa tekevä kokki, niin se pitää saattaa näiden pomon tietoisuuteen. Johtoasemassa olevat kun harvoin itse lattialla alaistensa toimintaa ovat seuraamassa.

Uskokaa vaan, niin tänä päivänä kilpailu on sen verran kovaa, että kaupat haluavat sitä palautetta tulevan. Vain se pystyy pitämään kartalla mitä pitää kehittää ja mihin epäkohtiin puuttua. Täälläkin moni mainitsee, että ei se palaute mihinkään vaikuta, mutta se nyt ei ainakaan vaikuta jos palautetta ei tule lainkaan. Kuka on kehittynyt työssään tai harrastuksessaan ilman palautetta?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Voisin vielä lisätä pari seikkaa, jotka pistävät vituttamaan jokaisessa kaupassa:
1. Myyjät jauhavat keskenään paskaa, kun myymälässä on asiakas.
2. Myyjä tai myyjät istuvat sormi nenässä tietokoneen takana, kun myymälässä on asiakas.
3. Myyjä tai myyjät näppäilevät kännykkäänsä, kun myymälässä on asiakas.
4. Myyjä tai myyjät kyttäävät asiakasta aivan kuin hän meinaisi varastaa jotakin.

Itse olen nykyään eräässä Gigantin kilpailijassa töissä esimiesasemassa, joten täytynee kommentoida. Enempää en kyseistä puljua halua puolustaa, mutta yleisesti

1. Myyjät voivat keskustella työhön liittyvistä asioista keskenään tai esimiehensä kanssa. Keskusteluja työhön liittyvistä asioista käydään aika usein työaikana, koska vapaa-ajalla se on vähän vaikeampaa.

2. Työnkuvaan ainakin itselläni kuuluu todella runsaasti sähköpostin lähettämistä ja muuta koneella touhuamista. Kaikkea ei pysty tai ehdi tekemään toimistossa. Kaikilla myyjillä on myös velvollisuus vastata asiakaspalautteeseen koneen kautta. Jossei vastaa, niin silloin täällä valittavat verkon kautta palvelua haluavat ihmiset.

3. Kaikilla työntekijöillä on yleensä firman puhelimet ja tekstiviestillä infoaminen asiakkaille esim. saapuvista tilauksista tehdään myymälässä.

4. Myymälöistä varastetaan aivan helvetisti tavaraa ilman kyttäämistä, joten ihmekkös tuo? Ja vaikka sua ei näkyvä henkilö kyttää, niin valvontakamera kyttää varmasti.

Kaikki ei välttämättä ole aina siltä miltä näyttää?

Mutta Gigantin asiakaspalvelu ja toimintatapa ovat viimeisen parin vuoden aikana heikentyneet ainakin mulle tulleen asiakaspalautteen pohjalta. Odotteluajat asiakkailla ovat liian pitkiä ja suurin ongelma ovat tarjoustuotteet, joita ei ole varastossa ollenkaan. Tulee ehkä noin kuuden viikon kuluttua. Ainahan on hieno myydä halvalla tavaraa jota ei ole. Mutta jossain vaiheessa asiakas kyllästyy jatkuvaan kusetukseen.

Ja provisiopalkalla alalla eivät toimi enää kuin harvat ja valitut, joten se ei ole ainakaan Gigantissa syy palvelun laatuun....
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Odotteluajat asiakkailla ovat liian pitkiä ja suurin ongelma ovat tarjoustuotteet, joita ei ole varastossa ollenkaan. Tulee ehkä noin kuuden viikon kuluttua. Ainahan on hieno myydä halvalla tavaraa jota ei ole. Mutta jossain vaiheessa asiakas kyllästyy jatkuvaan kusetukseen.

Ja provisiopalkalla alalla eivät toimi enää kuin harvat ja valitut, joten se ei ole ainakaan Gigantissa syy palvelun laatuun....
Eikös tarjoustuotteiden huono saatavuus ole ollut Gigantin synti läpi firman historian? Minulle on jäänyt ihmisten rutinoista sellainen mielikuva, että olemattomien tai lähes olemattomien huipputarjoustuotteiden avulla tapahtuva asiakkaiden sisäänvetäminen on jokseenkin Gigantin leipälaji. Eivät varmaankaan ole ainoita tämän harrastuksensa kanssa, mutta juuri Gigantin yhdistän tähän pelleilylajiin ensimmäisenä.

Kai Gigantin myyjillä sentään jonkinlainen osaprovisio on? Silloin harvoi kun olen ostanut jotain Gigantista, niin tuo on käynyt myyjän maneereista kohtuullisen läpinäkyvästi ilmi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkas moni tänne huonosta asiakapalvelusta avautuvista tekee saman itse kyseiseen firmaan? Tässä on nyt pari sivua haukuttu Gigantti...
Kävin Gigantissa viimeisen kerran 3 vuotta sitten ja sain todella huonoa palvelua. Lähetin palautetta netin kautta enkä ikinä saanut vastausta, joten en enää käytä ko. firman palveluita.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Gigantista. Olen saanut paskaa/olematonta palvelua, mutta ainakin Vaasassa, monta kertaa erittäin hyvääkin. Lisäksi 30pv vaihto- ja palautusoikeus nostaa pisteitä. Esim uusi Sonyn telkkari on ollut mielessä, mutta valovuodot (kuten on mahdollista joka merkillä) mietityttävät. Gigantin hinta on hyvä ja jos sattuu pska niin palauttaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Enempää en kyseistä puljua halua puolustaa, mutta yleisesti

Tottahan varmasti nuo, niin Gigantin kuin muidenkin kauppojen osalta. Mutta pointti oli varmaankin siinä, että millainen mielikuva asiakkaalle jää.

Ja kaikki nuo esimerkithän olivat sellaisia, että ne eivät ole suoranaisesti tiettyyn aikaan sidottuja. Eli on useimmiten jokseenkin sama, käydäänkö työpalaveria klo 15.00 vai 15.30 tai saako asiakas tekstiviesti-ilmoituksen tai vastauksen sähköpostiinsa klo 10.08 vai 10.17.

Eli kyse on enemmänkin priorisoinnista. Joissain paikoissa ja joillain myyjillä asiakaskontakti menee muiden keskeneräisten hommien edelle, kun taas jossain muualla kadottaisiin mieluusti vaikka varaston peränurkkaan mahdollista kyselijää karkuun.

Ja jos vastaus on se, että tuollaista puolen tunnin tai muutaman minuutin vapaata hetkeä ei löydy päivän mittaan, niin silloin yrityksellä on joko liian vähän työntekijöitä tai muuten vaan liian monta rautaa tulessa resursseihinsa nähden.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Tilasin pari viikkoa sitten Euroopasta viskiä. Tilaukseni yksi osa puuttui heidän varastoistaan, joten sähköpostiini pamahti Jack-nimisen Ihmisen pahoitteluviesti ja jatkotoimien utelu sympaattisine kielioppivirheineen. Nopeaan vastaukseeni tuli vastausviesti "thanks a lot, mate!" Kyllä minä niin mieleni hyvitin.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Matkalla Norjaan Trondheimiin, pysättiin yöksi Tukholman laivalta tullessa Söderhamniin hotelliin. Netistä vaan katottiin joku hotelli, jossa voi varata koirahuoneen. Laivalta tullessa vaimo soitti respaan ja sanoi että tullaan aika myöhään ja onhan koirahuoneita vapaana. Joo kaikki on ok sanoittiin.

Saavuttiin paikalle ja kun checkinit oli tehty respa sanoi että oottakaas hetki meinas aivan unohtua...ja haki jääkaapista koiralle kupissa lihapullia. Vielä aamulla antoi possunkorvan koiralle mukaan järsittäväksi.

Koiran mielestä tää oli paras hotelli ikinä. Paikka oli siis Best Western hotelli Söderhamn. Linkki hotellin nettisivulle
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomen turun caribia

Tsiissus. Jos sä tiedät että sulla on hotelli about täysi, kannattaisiko ravintolat miehittää kanssa sen mukaan sitten.

Ja jos yllätyksenä tulee ryysis ohjelman loputtua, ravintoloihin illalla, vajaan kolmentunnin treeneistä kansan tulleena, kannattaisi toimivan johdon soittaa Kibelle ja lainata peilejä...

Tää on taas niin turkua että. Ainoa paikka varmaan missään missä hotelliasukkaan pitää maksaa pysäköinnistä.

4 hengen huone olikin sitten se suurin vitsi. Kahden hengen huone lisävuoteella, ja jollain junioripatjalla. Vittu, miksi sä myyt 4 hlön huoneita jos ne ei kerran sellaisia ole...!?!?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on taas niin turkua että. Ainoa paikka varmaan missään missä hotelliasukkaan pitää maksaa pysäköinnistä.
No kyllä kaikissa kaupunkikeskuksissa, jossa olen auton pysäköinyt hotellin pankkiin, on siitä tarvinnut lisämaksuja maksaa..
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Tsiissus. Jos sä tiedät että sulla on hotelli about täysi, kannattaisiko ravintolat miehittää kanssa sen mukaan sitten.

Ja jos yllätyksenä tulee ryysis ohjelman loputtua, ravintoloihin illalla, vajaan kolmentunnin treeneistä kansan tulleena, kannattaisi toimivan johdon soittaa Kibelle ja lainata peilejä...

Sama kokemus samasta paikasta. Erehdyin sinne jouluna ja ravintolassa meni henkilökunnalla pasmat sekaisin, kun ravintola oli viimeistä paikkaa myöten täynnä. Ensin täytyi jonottaa toista tuntia, että pääsi pöytään ja siitä sitten johti uusia odotteluja ja jonotteluja. Suosittelen välttämään Turun Caribiaa, jos vain mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös