Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 424
  • 6 860
K

kiwipilot

Mitään syytä ei siis ainakaan vielä ole ollut hankkia erilaista pankkikorttia. Mitä todellista hyötyä jostain mastercardissa tai "normivisasta" edes saa? Voi elellä veloiksi?

Kysyppä luottokortin eduista niiltä, jotka maksoivat Air Finlandin lentonsa tai lomansa suoraan pankkitililtään... Itkuja "viiden vuoden säästöjen katoamisesta" sai lueskella viikon verran iltapulujen lööpeistä. Ja kyllähän joku Yhdysvalloissa reissaaminen on käytännössä täysin mahdotonta ilman luottokorttia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärtääkseni esim. hotellivarauksen tekeminen ei yleensä onnistu Electronin avulla, vaan siihen vaaditaan luottokortti. Siis joko prepaid-luottokortti tai oikea luottokortti.

Kyllä Suomessa on riittänyt. En kiistä luottokortin etuja, se kertoo myyjälle ostajan luottokelpoisuudesta ja antaa varmaan tiettyjä vakuuksia. Ihmettelin vaan Reverentin purkausta, kun itse en ole törmännyt moisiin ongelmiin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Poliisilla ei myöskään käy debit- tai credit-kortit, ainoastaan vanhat pankkikortit. Uutta maksujärjestelmää kuulemma asennetaan kokoajan, eli ongelma on poistumassa.


Ainakin itse helmikuussa maksoin upouudella credit/debit-kortilla uuden henkilökorttini.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ainakin itse helmikuussa maksoin upouudella credit/debit-kortilla uuden henkilökorttini.

Osassa paikassa toimii tosiaan jo, huhtikuussa kun kävin Kaartin poliisitalolla niin sanoivat että heillekin on pian tulossa ja osassa paikoista on jo käytössä uusi järjestelmä. Mutta kyllähän tuossa useampi vuosi ollaan jäljessä, kun debit- ja credit-kortit ovat yleisessä käytössä olleet jo useamman vuoden.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Poliisilla ei myöskään käy debit- tai credit-kortit, ainoastaan vanhat pankkikortit. Uutta maksujärjestelmää kuulemma asennetaan kokoajan, eli ongelma on poistumassa.

Kyllä poliisilaitoksella käy maksuvälineinä (edit. nykyään) ihan kaikki samat kortit kuin vaikkapa ruokakaupassa. Myös se Visa Electron.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Kyllä poliisilaitoksella käy maksuvälineinä (edit. nykyään) ihan kaikki samat kortit kuin vaikkapa ruokakaupassa. Myös se Visa Electron.

Miten niin? Itse hain passini reilu puoli vuotta sitten eikä ainakaan tuolloin kelvannut Electron maksuvälineenä. Toki tuossa ajassa ehtii paljon muuttumaan, mutta ei kaikkialla käy ilmeisesti vieläkään mikäli esimerkiksi tämän ketjun viestejä on uskominen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten niin? Itse hain passini reilu puoli vuotta sitten eikä ainakaan tuolloin kelvannut Electron maksuvälineenä. Toki tuossa ajassa ehtii paljon muuttumaan, mutta ei kaikkialla käy ilmeisesti vieläkään mikäli esimerkiksi tämän ketjun viestejä on uskominen.

Miksi ihmiset eivät lue näitä viestiketjuja??! Juuri on kerrottu, että poliisi on muuttamassa maksujärjestelmiään ja sinä tulet kertomaan mitä tapahtui puoli vuotta sitten.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten niin? Itse hain passini reilu puoli vuotta sitten eikä ainakaan tuolloin kelvannut Electron maksuvälineenä. Toki tuossa ajassa ehtii paljon muuttumaan, mutta ei kaikkialla käy ilmeisesti vieläkään mikäli esimerkiksi tämän ketjun viestejä on uskominen.

Puoli vuotta on pitkä aika. Nykyään jokaisella poliisiasemalla lupa-asioissa maksaminen onnistuu myös sillä Electronilla. Ellei sitten yhteys pätki...
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Miksi ihmiset eivät lue näitä viestiketjuja??! Juuri on kerrottu, että poliisi on muuttamassa maksujärjestelmiään ja sinä tulet kertomaan mitä tapahtui puoli vuotta sitten.

Luetko itse näitä viestejä ollenkaan? Tässä ketjussa on nimenomaan puhuttu siitä, että maksujärjestelmä on muuttumassa. Kukaan ei ole (edellinen Kisapuiston viesti poislukien) maininnut, että se olisi jokaisella poliisilaitoksella jo muuttunut niin, että esimerkiksi Visa Electron kelpaisi jokaisessa kaupungissa.

Ja nyt kun asiasta kiinnostuin, niin ainakin Poliisin sivujen mukaan tämän kuun alusta alkaen jokaisessa toimipisteessä kelpaavat nyt yleisimmät maksuvälineet. Eli ilmeisesti Kisapuisto turisee totta ja muutokset maksujärjestelmiin on saatu aikaiseksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luetko itse näitä viestejä ollenkaan? Tässä ketjussa on nimenomaan puhuttu siitä, että maksujärjestelmä on muuttumassa...

Mitä uutta tietoa sinun viestisi tähän ketjuun? Jokainen tätä ketjua lukenut varmasti ymmärsi, että eletään muutosta. Mitä merkitystä sillä on mitä on tapahtunut puoli vuotta sitten? Se järjestelmä on muuttumassa juuri nyt!
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Mitä uutta tietoa sinun viestisi tähän ketjuun? Jokainen tätä ketjua lukenut varmasti ymmärsi, että eletään muutosta. Mitä merkitystä sillä on mitä on tapahtunut puoli vuotta sitten? Se järjestelmä on muuttumassa juuri nyt!

Noniin, tässähän todistat juuri erinomaisen hienosti, ettet itse lue paskan vertaa näitä viestejä. Olisit edes lukenut tuon edellisen viestini loppuun saakka niin ymmärtäisit että minä luen aiempia viestejä ja myös tuon jotain uutta tietoa tähän ketjuun. Ilmeisesti tämä on sinulta liikaa pyydetty, mutta kukin tyylillään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten niin? Itse hain passini reilu puoli vuotta sitten eikä ainakaan tuolloin kelvannut Electron maksuvälineenä. Toki tuossa ajassa ehtii paljon muuttumaan, mutta ei kaikkialla käy ilmeisesti vieläkään mikäli esimerkiksi tämän ketjun viestejä on uskominen.

Lue boldatut kohdat. Myönnät itsekin, että paljon ehtii puolessa vuodessa muuttumaan. Mikäli olisit lukenut ketjua, niin olisi tiennyt, että paljon on muuttunut puolessa vuodessa ja Kisapuisto on oikeassa.

Ja lähtökohta sinun kirjoituksessasi oli olla erimieltä Kisapuiston kanssa.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Lue boldatut kohdat. Myönnät itsekin, että paljon ehtii puolessa vuodessa muuttumaan. Mikäli olisit lukenut ketjua, niin olisi tiennyt, että paljon on muuttunut puolessa vuodessa ja Kisapuisto on oikeassa.

Ja lähtökohta sinun kirjoituksessasi oli olla erimieltä Kisapuiston kanssa.

...ja? Laitoin tuon viestin, koska Kisapuisto ei ensimmäisessä viestissään perustellut asiaa mitenkään. Kun hän vastaukseeni sitten totesi, että puolessa vuodessa asia on muuttunut ja nykyään tosiaan onnistuu niin kävin varmeenteksi vilkaisemassa poliisin sivuja ja näinhän asia nykyään on, eli järjestelmämuutokset on tehty ja nyt käy kaikki yleisimmät kortit ympäri Suomen jokaisella poliisiasemalla. Kukaan ei ennen Kisapuistoa todennut, että kortit kelpaavat nykyään jo kaikilla poliisiasemilla vaan horistiin ainoastaan, että "muutos on tapahtumassa". Ja sinä tunnut horisevan näin edelleenkin, mutta pyydä toki niin väännän asiaa tarvittaessa vielä lisää rautalangasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
.. Ja sinä tunnut horisevan näin edelleenkin, mutta pyydä toki niin väännän asiaa tarvittaessa vielä lisää rautalangasta.

Seuraavat lainaukset ovat tästä ketjusta tämän päivän aikana.

Passivirkailija selitti minulle viimeksi, että heidän systeeminsä on uudistumassa ja sen takia eivät vanhaan systeemiin enää halua Electronia sotkea. Olisi kallis investointi ja hyöty jäisi kovin lyhytaikaiseksi.

J. Petke klo 14.17

Ainakin itse helmikuussa maksoin upouudella credit/debit-kortilla uuden henkilökorttini.

finnjewell klo 17.22

Osassa paikassa toimii tosiaan jo, huhtikuussa kun kävin Kaartin poliisitalolla niin sanoivat että heillekin on pian tulossa ja osassa paikoista on jo käytössä uusi järjestelmä

Footless klo 17.44

Näiden jälkeen sinulle ei tullut mieleen, että puoli vuotta sitten tapahtunut voisi olla vanhentunutta tietoa?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
...ja? Laitoin tuon viestin, koska Kisapuisto ei ensimmäisessä viestissään perustellut asiaa mitenkään. Kun hän vastaukseeni sitten totesi, että puolessa vuodessa asia on muuttunut ja nykyään tosiaan onnistuu niin kävin varmeenteksi vilkaisemassa poliisin sivuja ja näinhän asia nykyään on, eli järjestelmämuutokset on tehty ja nyt käy kaikki yleisimmät kortit ympäri Suomen jokaisella poliisiasemalla. Kukaan ei ennen Kisapuistoa todennut, että kortit kelpaavat nykyään jo kaikilla poliisiasemilla vaan horistiin ainoastaan, että "muutos on tapahtumassa". Ja sinä tunnut horisevan näin edelleenkin, mutta pyydä toki niin väännän asiaa tarvittaessa vielä lisää rautalangasta.

Jep, multa unohtui siitä ekasta viestistä aluksi sana nykyään. Editoin sen sinne, pahoittelen sekaannusta. Eli tosiaan nykyään toimii kaikki normaalit maksuvälineet, mutta vielä tämän vuoden toukokuussa (oma kokemus) oli hankaluuksia tietyillä korteilla maksamisessa mutta nyt pitäisi jokaisella poliisiasemalla lupa-asioiden maksaminen onnistua myös esim. sillä Visa Electronilla.

Se järjestelmä on muuttumassa juuri nyt!

Ei ole. Se järjestelmä on jo muuttunut. Uusia muutoksia ei ole tiedossa.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Näiden jälkeen sinulle ei tullut mieleen, että puoli vuotta sitten tapahtunut voisi olla vanhentunutta tietoa?

Kylläpä osaat nähdä asian harvinaisen yksinkertaisesti. Yksikään mainitsemistasi kirjoittajista ei asu esimerkiksi Oulussa, joten noiden perusteella ei vielä voinut päätellä sitä miten asianlaita on täällä juuri nyt. Siksi näin tarpeelliseksi tuoda oman esimerkkini mukaan ja myös mainita, että tämä on toki voinut muuttua puolen vuoden kuluessa. Ja Kisapuisto tuon sitten hyvin noteerasikin, joten kiitokset siitä hänelle. Sen kyllä olen koko ajan ymmärtänyt aiemman keskustelun perusteella täysin, että muutos on ihan valtakunnallisesti tapahtumassa, mutta sitä ei yksikään kirjoittaja todennut ennen Kisapuistoa, että milloin järjestelmät uusitaan. Ja kun hän tuon sitten totesi ja sanoi korttien nykyään kelpaavan kaikkialla, niin päätin vielä itse myös asian tarkistaa Poliisien sivuilta, josko se sieltä löytyisi. Ja löytyihän se.

Ja jos ei vieläkään pointtini mennyt perille niin sano nyt ihan suoraan mikä tässä on niin hankalaa ymmärtää että täytyy lähteä asiasta jankkaamaan? Vai jankkaatko ihan vain inttämisen ilosta? Vai olenko pahoittanut jossain kohtaa mielesi ja sen takia yrität nyt epätoivoisesti toteuttaa omaa ristiretkeäsi minua kohtaan?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja jos ei vieläkään pointtini mennyt perille niin sano nyt ihan suoraan mikä tässä on niin hankalaa ymmärtää että täytyy lähteä asiasta jankkaamaan? Vai jankkaatko ihan vain inttämisen ilosta? Vai olenko pahoittanut jossain kohtaa mielesi ja sen takia yrität nyt epätoivoisesti toteuttaa omaa ristiretkeäsi minua kohtaan?

Ilmeisesti tämä on sitä tyhjän jankkaamista, mutta minusta kyse on omasta mielipiteestä. Kun J. Petke kertoi, että poliisien järjestelmä on muuttumassa, niin ymmärsin että näin tapahtuu joka puolella Suomea (poliisi on valtionvirasto). Mikäli sinä et tätä ymmärtänyt, niin antaa olla.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Ilmeisesti tämä on sitä tyhjän jankkaamista, mutta minusta kyse on omasta mielipiteestä. Kun J. Petke kertoi, että poliisien järjestelmä on muuttumassa, niin ymmärsin että näin tapahtuu joka puolella Suomea (poliisi on valtionvirasto). Mikäli sinä et tätä ymmärtänyt, niin antaa olla.

Ymmärsin kyllä että järjestelmä on muuttumassa (itse asiassa siis jo muuttunut). Mutta sinä et näköjään vieläkään ole minun pointtiani tähän keskusteluun ymmärtänyt, vaikka olen sen rautalangasta koittanut vääntää. Suosittelen lukemaan nuo aiemmat viestini läpi, luulisi nimittäin sievästi sanottuna jokaisen luetunymmärtämisen taitavan sen ymmärtävän. Jos ei sittenkään avaudu niin antaa tosiaan olla, tällainen jankkaaminen kun ei ole mitään muuta kuin turhaa palstatilan täytettä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tällainen jankkaaminen kun ei ole mitään muuta kuin turhaa palstatilan täytettä.
Ei suinkaan, tämä on ns. sivulliselle lukijalle mitä avartavin "mitä vittua" -kokemus, monttu auki saa lukea ja hämmästellä miten kauan sitä ihminen jaksaakin täysin tyhjästä jankata.

Piti minun tänne tulla hyvästä asiakaspalvelustakin raportoimaan, mutta en viitsi häiritä käynnissä olevaa ajatustenvaihtoa.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Piti minun tänne tulla hyvästä asiakaspalvelustakin raportoimaan, mutta en viitsi häiritä käynnissä olevaa ajatustenvaihtoa.

Ei muuta kuin raporttia tiskiin vain! Tuo turhanpäiväinen jankkaaminen poliisiasemien maksuvälineistä on ainakin minun osaltani closed case. Ollut oikeastaan jo tovin, mutta pakkohan palstaveljelle on vastata kun väkisin haluaa vääntää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopputulema oli siis se, että järjestelmä muuttuu siitä mitä se oli puoli vuotta sitten ja jatkossa saa myös electronin käyttäjät maksaa kortilla poliisiasemilla.

Aikaisemmin siis sai vain ysärille tiukasti jämähtäneet pankkikortin käyttäjät maksaa kortilla, siis ne jotka kokee että nykyaikaan siirtyneet ovat 2. luokan kansalaisia. No ei siinä mitään, pitäkää Volvot käynnissä ja discmanit pyörimässä, kohta te löydätte nettipokerin ja alatte kasvattamaan chiliä. Ehkä jonain päivänä teistä joku ostaa vielä kosketusnäytöllisen puhelimen ja asentaa siihen spotifyn.

Siihen mennessä varmaan saa hotellitkin maksettua Electronilla ja suomi pääsee fudiksen arvokisoihin. Molemmissa on toki edellytyksenä samankaltainen järjestelmän mullistava udistuminen, mihin poliisiasemat nyt ovat ryhtyneet samaan aikaan kun konstaapelit luopuvat suikan ja karvalakin käyttämisestä ja siirtyvät lippiksiin ja herranjestas pipoihin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voinko avustaa yhtään? Pohjaväriksi vois aatella jotain näitä Visan perusvärejä ja päälle ISOLLA MUSTALLA teksti: TÄMÄ HENKILÖ KÄYTTÄÄ VISAELEKTRONIA.?

Pitääkö VisaElectron kirjoittaa nimenomaan kansanomaisesti ELEKTRON? Ymmärrän kyllä, että tämä helpottaisi hihamerkin ymmärtämistä, kaikki eivät tosiaan ymmärrä ulkomaisia kirjaimia. Mikä sinun kokemus on?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitääkö VisaElectron kirjoittaa nimenomaan kansanomaisesti ELEKTRON? Ymmärrän kyllä, että tämä helpottaisi hihamerkin ymmärtämistä, kaikki eivät tosiaan ymmärrä ulkomaisia kirjaimia. Mikä sinun kokemus on?

En yhtään tiedä, kun en oo ikinä tällaista korttia omistanut. Yleensä olen erittäin tarkka oikeinkirjoituksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös