Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 360
  • 6 860

J.Petke

Jäsen
Toisaalta, oli asiakas kuinka vihamielinen tai törkeä tahansa, niin asiakaspalvelijan pitää pystyä olemaan asiallinen. Joskus se on vaikeaa, mutta se on noiden hommien huono puoli. Yleensä se takaisin sanominen vain pahentaa asiaa.

Toki asiallinen pitää olla aina. Mutta kyllä tietty jämäkkyys ja kyky sanoa vastaan pitää osata. Jos asiakas rupeaa vittuilemaan niin kyllä pitää osata pistää sillain takaisin, että asiakas tajuaa mikä on tilanne. Kuulin kaupassa tilanteen kun nuori tyttö palveli aikuista miestä ja mies vittuili myyjälle kun tyttö päätti laittaa numeroita paperille ylös ennen kassalla asiointia. "ootko niin lahopää ettet noita numeroita muista tätä 50 metrin matkaa" Tässä vaiheessa minä olisin sanonut hymyillen asiakkaalle, että koitetaas sitten toisinpäin ja ladellut numerorimpsun hänelle ja mennyt kassalle ja kysynyt sitten asiakkaalta, että "mitkäs ne numerot olikaan". Kaiken tämänkin voi hoitaa hymy naamalla ja siten ettei asiakas voi olettaa sen heti olevan vittuilua.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Toki asiallinen pitää olla aina. Mutta kyllä tietty jämäkkyys ja kyky sanoa vastaan pitää osata. Jos asiakas rupeaa vittuilemaan niin kyllä pitää osata pistää sillain takaisin, että asiakas tajuaa mikä on tilanne.

Juuri näin. Semmonen sopiva pilke silmäkulmassa takaisinsanominen on mielestäni juuri sopiva tapa kohdella noita ihmisiä. Silloin ei yleensä tule ylilyöntejä, ja pysyy tavallaan tilanteen yläpuolella.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mä myönnän että osaan vittuilla jos on aihetta mutta kyseissä tilanteessa ei ollut sellaista. Totesin asiallisesti että hinta on väärä. Normaalikaupassahan kassaneidit tarkistaa sen automaattisesti ja palvelevat asiakasta. Mä sain vastaukseks että tarjous koskee vaan 8-packia että maksat ton hinnan, ota tai jätä.

Ei siinä ole merkitystä millä äänensävyllä olisin ekan lauseen sanonu kun toisen kassan eukko lataa instana tuollaista tekstii.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Salon Kesportista jälleenkerran loistopalvelua. Rullaluistimia kävin kurkkimassa, josko olisi jo saapunut myyntiin. Jotain olikin tullut joita sitten myyjä lähti ulkovarastosta esittelemään.

Siellä oli sitten jokunen pari jäljellä viimevuotisia K2 malleja ja sopivaa kokoakin löytyi. Kun vielä hinnasta otettiin lähestulkoon puolet pois niin kaupathan siitä tuli. Jäi taas todella hyvä maku suuhun, ei ainoastaan alennuksen vaan hyvän palvelun vuoksi. Kuten aina kyseisessä kaupassa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oulunkylän K-Rauta. Helvetin hyvää palvelua koko kuluneen viikon ajan. Parhaana esimerkkinä voin mainita kun mutsi (50+) ja viimeisillään raskaana oleva avovaimo olivat hakemassa tasoitteita. Kyydissä oli kaksi 25kg painoista kurasäkkiä ja rullailivat niitä juuri kahvion läpi (pihapuolen myymälästä tullaan sisään kahvion läpi) niin tauolla ollut myyjä tuli oma-aloitteisesti kysymään voiko auttaa kantamaan autoon. Oli nostellut takakonttiin asti, mutsi oli yrittänyt tarjota limpparit, mutta ei ollut suostunut, kuuluu kuulemma ihan hommaan. Muutenkin loistavaa palvelua joka kerta siellä käydessä, kertoja on tullut muutama kun kummasti tuota ostettavaa kertyy remppaa tehdessä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Asiakas saa aina olla tyly myyjälle mutta myyjä ei ikinä saa sanoa vastaan? Näinkö se menee?

Tämän minunkin mielipiteeni on varmaan moni muu jo kirjoittanut tänne, mutta esitettäköön se silti. Itse olen aina ihmetellyt tylyä käytöstä asiakkaiden osalta, jossa ruvetaan vänkäämään sellaisista aiheista, mihin asiakaspalvelija ei pysty mitenkään vaikuttamaan. Ja tuossa oli peksalla juuri sellainen esimerkki. Toki asiakaspalvelijan luonteesta on monesti paljon kiinni, miten asian esittää ja pahoitteleeko vai vetääkö tylysti "ota tai jätä"-asenteen peliin, ja miten tarina tästä sitten jatkuu... Mutta kaikesta huolimatta asialle kun useimmiten ei vain pysty tekemään mitään juuri sinä hetkenä.

Itse myönnän meuhkanneeni pitkästä aikaa aurinkoloma-tyyppisellä matkalla ollessani ruotsalaiselle turistioppaalle suomalaisen kollegansa töppäilystä (meinattiin myöhästyä paluulennolta, kun bussi ei tullutkaan hotellille - oltiin ainoita suomalaisia tässä hotellissa). Meuhkaaminen ei auttanut, ennen kuin sanoin "it isn't your fault, but...", ja tämän sanottuani ruotsalainen opas selvästikin tuli toimeliaammaksi asian suhteen - ja järkkäsi meille toisen kyydityksen lentokentälle firman piikkiin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Turun Pukumyynti saa meikäläiseltä täyden kympin asiakaspalvelusta. Muutamalla kysymyksellä ja silmämääräisellä arvioinnilla myyjä valkkasi kertalaakista kolme sopivaa pukua hyllystä jonka jälkeen sitten oman maun mukaan valkattiin niistä paras. Solmion ja rintaliinan valinta jätettiin vielä roikkumaan, kunhan daamini saa oman pukunsa valittua, jolloin katsotaan sointuvat värit. Alennustakin annettiin reilu 10% ilman kysymistä.

Samaan hengenvetoon todettava myös, että Stockmann, Wiklund ja Halonen eivät päässeet asiakaspalvelussaan lähellekään samalle tasolle. Tällaisessa tapauksessa myyjän ehdoton asiantuntemus on elintärkeää, ja vastaavalle tasolle ei muualla päästy.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen aina ihmetellyt tylyä käytöstä asiakkaiden osalta, jossa ruvetaan vänkäämään sellaisista aiheista, mihin asiakaspalvelija ei pysty mitenkään vaikuttamaan.

Miten niin ei pysty vaikuttamaan? Kone antaa sen hinnan väärin ja neiti korjaa sen manuaalisesti, tehty minulle vaikka ja kuinka monta kertaa, yleensä maksun jälkeen jolloin on annettu vähän takaisin.

Se on eri asia pystyykö vai ei viitsi/osaa noudattaa lakia ja käyttää kassakonetta. Tuskimpa palauta ylempää on negatiivista, kun virhe korjataan ja noudatetaan lakia.
 

J.Petke

Jäsen
Miten niin ei pysty vaikuttamaan? Kone antaa sen hinnan väärin ja neiti korjaa sen manuaalisesti, tehty minulle vaikka ja kuinka monta kertaa, yleensä maksun jälkeen jolloin on annettu vähän takaisin.

Se on eri asia pystyykö vai ei viitsi/osaa noudattaa lakia ja käyttää kassakonetta. Tuskimpa palauta ylempää on negatiivista, kun virhe korjataan ja noudatetaan lakia.

Mitä luulet tapahtuvan kassaneidille joka myy alkoholituotteita halvemmalla mitä hintalapussa lukee? Ei kassaneiti voi siinä tapauksessa ruveta tulkitsemaan lakia vaan hänen on mentävä sen mukaan mitä ylempi johto on määrännyt.

Oikea tapa tuossa olisi ollut kysyä neuvoa mahdolliselta päälliköltä ja jos hän ei ole paikalla niin siinä tapauksessa pysyttäytyä tuossa hinnassa mikä sille on määrätty ja ehkäpä olla asiakkaaseen yhteydessä sitten kun homma on selvitetty.
 
Vuorovastaava/esimies paikalle ja ongelma ratkaistu? Ei tavallisen myyjän edes tarvitse ajatella mitään, koska sen kun kutsuu osaavampaa/vastuussa olevaa henkilökuntaa paikalle ja jatkaa itse muita hommia.
 

ipaz

Jäsen
Turun Pukumyynti saa meikäläiseltä täyden kympin asiakaspalvelusta.

Kävin viikolla pitkästä aikaa hitaasti kävelevien miesten vaatekaupassa eli Dressmannilla. Isompia ennakko-odotuksia eikä vakavia ostoaikomuksia ollut, mutta kun pukua katsellessani kaksi nuorta ja viehättävää naista tulee yhtäaikaa palvelemaan, niin sitä voi jo kutsua hyväksi asiakaspalveluksi. Lisäksi nämä likat kertoivat suoraan että mikä takki ei sovi ja mikä mun tulisi valita. Koska Dressmannin hinnat nyt eivät kovin hurjia ole, niin mulle oli ihan sama että maksaako puku 199 vai 299. Myyjättärien mielestä parempi tuli valittua ja kyllä se omastakin mielestä näytti hyvältä. Yllättävän positiivisen asiakaspalvelukokemuksen tarjosi Tampereen Koskikeskuksen Dressmann.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Mitä luulet tapahtuvan kassaneidille joka myy alkoholituotteita halvemmalla mitä hintalapussa lukee?

No on se tavallaan ihan ymmärrettävää että pitäytyy niissä ohjeissa jos parempaa tietoa ei ole, mutta ei kyllä työnantajakaan ole vahvoilla esimerkiksi sanktioiden suhteen, jos tätä tarkoitit tapahtumisella, jos työnanatajan ohjeet rikkovat lakia.

Laki tässä tilanteessa taitaa olla kuitenkin aika yksiselitteinen joten mitään erityistä tulkintaa ei tarvita.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole Burtonn, mutta vastaa silti.
Mitä luulet tapahtuvan kassaneidille joka myy alkoholituotteita halvemmalla mitä hintalapussa lukee?
Ei mitään, jos siihen on hyvä syy, kuten laki.
Ei kassaneiti voi siinä tapauksessa ruveta tulkitsemaan lakia vaan hänen on mentävä sen mukaan mitä ylempi johto on määrännyt.
Ihan käsittämätön ajatuksenkulkemattomuus. Terveen järjen käyttö on sallittua, usein jopa suotavaa. Laki on tässä yksiselitteinen: yksittäinen tuote on myytävä samaan hintaan kuin sama tuote monipakkauksessa.
Oikea tapa tuossa olisi ollut kysyä neuvoa mahdolliselta päälliköltä ja jos hän ei ole paikalla niin siinä tapauksessa pysyttäytyä tuossa hinnassa mikä sille on määrätty ja ehkäpä olla asiakkaaseen yhteydessä sitten kun homma on selvitetty.
Alkoholituotteiden myyjänä oikea tapa olisi tuntea laki, ja toimia sen mukaan, ettei paukahda sakkoja (Alkoholilaki 33§, ja saman lain 50a§:n 4. mom. kohta 9).
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole Burtonn, mutta vastaa silti. Ei mitään, jos siihen on hyvä syy, kuten laki.

Ihan käsittämätön ajatuksenkulkemattomuus. Terveen järjen käyttö on sallittua, usein jopa suotavaa. Laki on tässä yksiselitteinen: yksittäinen tuote on myytävä samaan hintaan kuin sama tuote monipakkauksessa.
Alkoholituotteiden myyjänä oikea tapa olisi tuntea laki, ja toimia sen mukaan, ettei paukahda sakkoja (Alkoholilaki 33§, ja saman lain 50a§:n 4. mom. kohta 9).

Et ilmeisesti ole itse tehnyt asiakaspalvelutyötä? Itse olen ollut aikonani n. 50 yrityksen aspassa. Sillä ei ole riviasiakaspalvelutyöntekijälle mitään merkitystä mitä laki sanoo, jos työnantajan määräykset poikkeavat näistä. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Toisekseen, asiakaspalvelijalta ei voi olettaa lain tuntemusta joka asiassa, jos voisi, niin he olisivat juristeja. Aina voi toki reklamoida jälkikäteen, sillon pääsee asioimaan niiden kanssa, jotka päättävät, ei niiden kanssa, jotka vain noudattavat työnantajan määräyksiä. Esimiehelle yhdistäminen/kutsuminen paikalle ei joka yrityksessä ole mahdollista, joissain paikoissa, kuten itselläni aikoinaan, tämä oli jopa kiellettyä.

Oman pienuutensahan siinä vain osoittaa, jos alkaa kassalle itkemään ja näin ruuhkauttaa koko kassan. Aina voi myös valita sen toisen kaupan, jos tuotteen hinta ei miellytä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Alkoholituotteiden myyjänä oikea tapa olisi tuntea laki, ja toimia sen mukaan, ettei paukahda sakkoja (Alkoholilaki 33§, ja saman lain 50a§:n 4. mom. kohta 9).

Olenkos nyt aivan jäässä ja sitä myöten täysin väärässä, mutta eikös tässä ole ole virhe. Eikös hinta-asiat ole 33a§:ssä ja näin ko. pykälän rikkomukset olisivat alkoholirikoksia ja sovellettavaksi tulee rikoslain 50 a luku? Itse asiaahan tämä ei kovin radikaalisti muuttane.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et ilmeisesti ole itse tehnyt asiakaspalvelutyötä? Itse olen ollut aikonani n. 50 yrityksen aspassa. Sillä ei ole riviasiakaspalvelutyöntekijälle mitään merkitystä mitä laki sanoo, jos työnantajan määräykset poikkeavat näistä. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Toisekseen, asiakaspalvelijalta ei voi olettaa lain tuntemusta joka asiassa, jos voisi, niin he olisivat juristeja. Aina voi toki reklamoida jälkikäteen, sillon pääsee asioimaan niiden kanssa, jotka päättävät, ei niiden kanssa, jotka vain noudattavat työnantajan määräyksiä. Esimiehelle yhdistäminen/kutsuminen paikalle ei joka yrityksessä ole mahdollista, joissain paikoissa, kuten itselläni aikoinaan, tämä oli jopa kiellettyä.

Oman pienuutensahan siinä vain osoittaa, jos alkaa kassalle itkemään ja näin ruuhkauttaa koko kassan. Aina voi myös valita sen toisen kaupan, jos tuotteen hinta ei miellytä.
Olen tehnyt. Mulle on sattunut sellaisia pomoja, jotka ovat kehottaneet oman järjen käyttöön. On mulle sattunut sellaisiakin, jotka mieluusti käyttävät määräilyvaltaansa, jos heille antaa mahdollisuuden. Yllä mainitussa tapauksessa olisin lyönyt koneeseen sen yksikköhinnan, mikä sillä oluella piti olla, ja sitten vaikka riidellyt asiasta pomoni kanssa myöhemmin. Tässä vaihtoehdossa asiakas jää tyytyväiseksi. Jos on toiminut oikein, ei esimiehelle jää oikein muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä tilanne. Aika usein jopa kiitoksin.

En nyt oikein itse ylipäätään ymmärrä, mihin tarvitaan esimiestä, jos kiistana on alle 10 euroa. Jo on tyhmä esimies, jos ei sen vertaa osaa delegoida, että joutuu tuollaisetkin itse setvimään. Ehkä se on nykyään sellaista sitten, ei vaan silloin kun minä olin.

Asiakaspalvelijalta ei odoteta lain tuntemista joka asiassa, mutta keskeiset omaan alaan liittyvät asiat tulisi tietää. Ylipäätään lain tuntemattomuus käy hyvin harvoin selitykseksi väärin tekemiselle.

Kassalle itkemisestä olen samaa mieltä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenkos nyt aivan jäässä ja sitä myöten täysin väärässä, mutta eikös tässä ole ole virhe. Eikös hinta-asiat ole 33a§:ssä ja näin ko. pykälän rikkomukset olisivat alkoholirikoksia ja sovellettavaksi tulee rikoslain 50 a luku? Itse asiaahan tämä ei kovin radikaalisti muuttane.
Jeps. Nopeasti kun noita lähteitä etsii, niin tällä lailla sitä sitten käy. Kiitos täsmennyksestä.
 

J.Petke

Jäsen
Asiakaspalvelijalta ei odoteta lain tuntemista joka asiassa, mutta keskeiset omaan alaan liittyvät asiat tulisi tietää. Ylipäätään lain tuntemattomuus käy hyvin harvoin selitykseksi väärin tekemiselle.

Mutta jos et lakia tunne tai ole varma niin uskotko silloin asiakkaan sanaa?

Ymmärrän jouston vaikka jonkun leivonnaisten kanssa mutta alkoholi on hieman eri asia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asiakaspalvelijalta ei odoteta lain tuntemista joka asiassa, mutta keskeiset omaan alaan liittyvät asiat tulisi tietää. Ylipäätään lain tuntemattomuus käy hyvin harvoin selitykseksi väärin tekemiselle.

Kassalle itkemisestä olen samaa mieltä.

Pakko tähän huutaa väliin, että ei se nyt vaan niin mene, että jos asiakas tulee mesoamaan että rikotte lakia, respect my authority, että kaljat kiltisti myydään siihen hintaan minkä herra kaljanostaja parhaaksi näkee. Jonkun apsin kassan ei tarvitse päätään alkoholilailla yms vaivata.

Eli P.Jatkeen linjoilla.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko tähän huutaa väliin, että ei se nyt vaan niin mene, että jos asiakas tulee mesoamaan että rikotte lakia, respect my authority, että kaljat kiltisti myydään siihen hintaan minkä herra kaljanostaja parhaaksi näkee. Jonkun apsin kassan ei tarvitse päätään alkoholilailla yms vaivata.

Eli P.Jatkeen linjoilla.

No, jos kassa ei muka tiennyt tuota yksittäisen pullon myymistä samaan hintaan kuin monipakkauksessa olevan pullon, niin ok. Jos ei tiedä, niin silloin ei minunkaan mielestäni tarvitse ottaa neuvoja asiakkaalta.
"Yllättävän" hyvin kassat kuitenkin tuntuvat tietävän, ettei klo 21 jälkeen saa myydä alkoholia ulos kaupasta. En nyt jaksa tsekata, mutta luultavasti sama laki. Kaupan vastaavalle henkilölle kuuluu työntekijöiden kouluttaminen niin, että sen apsin pitäisi olla noista selvillä. Yllättäen, kun kaljan myynti loppuu (tai uhkaa loppua) siihen, jos bisseä myydään klo 21 jälkeen, apsit ovat hyvin koulutettuja, ettei näin pääse tapahtumaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No, jos kassa ei muka tiennyt tuota yksittäisen pullon myymistä samaan hintaan kuin monipakkauksessa olevan pullon, niin ok. Jos ei tiedä, niin silloin ei minunkaan mielestäni tarvitse ottaa neuvoja asiakkaalta.
"Yllättävän" hyvin kassat kuitenkin tuntuvat tietävän, ettei klo 21 jälkeen saa myydä alkoholia ulos kaupasta. En nyt jaksa tsekata, mutta luultavasti sama laki. Kaupan vastaavalle henkilölle kuuluu työntekijöiden kouluttaminen niin, että sen apsin pitäisi olla noista selvillä. Yllättäen, kun kaljan myynti loppuu (tai uhkaa loppua) siihen, jos bisseä myydään klo 21 jälkeen, apsit ovat hyvin koulutettuja, ettei näin pääse tapahtumaan.
Oluthyllyjen eteen vedetään kaupoissa metallisermit klo 21:00. Kohtasin muutama vuosi sitten hauskan tilanteen noin 20:58, kun kaupan täti huuteli pitkin käytäviä tyyliin "nyt loputkin mattimyöhäiset kiireesti hakemaan olutta, vielä on pari minuuttia aikaa ennen kuin laitetaan verhot eteen". Kepukaljat voi maksaa kassalla vielä myöhemminkin, mutta ratkaisevaa on se että juomat on otettu kärryyn viimeistään klo 21:00.

Mitenkähän siihen suhtauduttaisiin, jos ottaisin muutaman ostoskorin täyteen olutta vähän ennen 21:a, ja möisin pienellä hinnalla "osto-oikeuksia" asiakkaille jotka ovat myöhästyneet snadisti? Siis esim. ABC-aseman S-kaupassa tms, joka palvelee vielä 21 jälkeen joka päivä, siis muita kuin olutasiakkaita.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitenkähän siihen suhtauduttaisiin, jos ottaisin muutaman ostoskorin täyteen olutta vähän ennen 21:a, ja möisin pienellä hinnalla "osto-oikeuksia" asiakkaille jotka ovat myöhästyneet snadisti?

Eikös tuota pitäisi tulkita käytännössä niin, että alkomahoolia voidaan myydä vain ennen yhdeksää kauppaan sisään tulleille. Eli jos eivät ihan heti toimiasi hoksaisikaan, niin aika pian käry varmasti kävisi ja hupi loppuisi.


Ymmärsinkö muuten äsken oikein: jonkun mielestä kannattaa mainita omien väitteiden tueksi, että on ollut vähintään 50 työpaikkaa? Huh huh. Vuokratyötä varmaankin, mutta kovin ollaan kaukana vanhempiemme ikäluokasta, jolloin osattiin olla ylpeitä siitä että on tehty elämänpituinen ura yhdellä ja samalla työnantajalla.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitenkähän siihen suhtauduttaisiin, jos ottaisin muutaman ostoskorin täyteen olutta vähän ennen 21:a, ja möisin pienellä hinnalla "osto-oikeuksia" asiakkaille jotka ovat myöhästyneet snadisti? Siis esim. ABC-aseman S-kaupassa tms, joka palvelee vielä 21 jälkeen joka päivä, siis muita kuin olutasiakkaita.

ABC:n myyjä kertoili mulle, että on sellasiakin veijareita, jotka alkuillasta siirtävät keppanapulloja ykkösoluiden sekaan ja sitten jos yöllä vielä janottaa niin käyvät nämä ostamassa. Melkoista kekseliäisyyttä, sillä eihän se kassa kiireissään välttämättä huomaa mitä siitä kassalinjan läpi skannaa. Tosin sattuipa kerran sellainenkin kassa joka ei mulle meinannut alkuun myydä ykkösolutta aamukuudelta. Uskoi kuitenkin minua kun kerroin että kyllä sitä rapakaljaa saa myydä ihan ympäri vuorokauden ja siksi ne eivät olekaan teillä sermien takana.
 
Asiakas voi ostaa kaljansa, kunhan on tullut kauppaan sisään ennen klo 21:00.

ABC:stä en tiedä, mutta ainakin isoimmissa kaupoissa, kone kysyy klo 21 jälkeen, että hyväksytkö alkoholin myynnin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Laitetaas tänne myös tuossa taannoin kokemani huono sekä hyvä asiakaspalvelu. Aloitetaan huonosta.

Olin uuden pölynimurin tarpeessa, kun vanha sanoin sopparinsa irti ja sitä varten ajattelin poiketa Malmin Citymarketissa, olinhan juuri hommannut monien vuosin pähkäilyn jälkeen S-etukortin rinnalle Plussa-kortin.
Sopiva imuri löytyikin eli eikun kantoon, mutta pari kysymystä koskien imuri olisi vielä ollut. Ensimmäinen vastaan tullut henkilökunnan jäsen vastasi kysymykseeni "Voisitko jeesata vähän, kun olisi pari kysymystä liittyen imuriin?" näin:"En mä nyt ehdi, mä oon just lähdössä". Jonka jälkeen kyseinen asiakaspalvelun ammattilainen siirtyi Cittarin infotiskille notkumaan ja puhumaan paskaa työkavereidensa kanssa. Okei, sellainen tapaus. Jäin odottamaan vuoroani infotiskille, jossa ei ollut yhtään muuta asiakasta minun lisäkseni.
Muutaman minuutin jaksoin katsella, kun akat jauhavat paskaa eivätkä kiinnitä mitään huomiota minuun, ostoksilla olevaan asiakkaaseen. Ei muuta kuin imuri takaisin ja vaeltamaan kohti radan toisella puolella olevaan Prismaan.
Josta päästäänkin sitten hyvään asiakaspalveluun. Prismastakin löytyi sopiva imuri nopeasti ja Prismasta löytyi myös sitä mitä Cittarista ei saanut, eli hyvää asiakaspalvelua vaivatta ja nopeasti.
Pari nopeaa kysymystä, niihin asiantuntevat vastaukset ja menoksi. Siihen päälle vielä ruokaostokset ja tyttöystävälle hiustenkiharrin/-suoristin vat evör.
En väitä olevani maailman tärkein asiakas, mutta kyllä se asiakas pitäisi ottaa huomioon, vaikka olisi muka miten kiire.
Tein myös epäsuomalaisen teon. Laitoin Prismaan kiitokset hyvästä palautteesta, mutta en jaksanut laittaa Cittariin palautetta paskasta palautteesta. Miksikö niin?
Ensinnäkin hyvää palautetta jaetaan niin harvoin (tiedän oman työni takia tämän asian laidan) ja Cittarin akka ei ollut mikään akka vaan noin 20-vuotias tytöntyllerö. Luultavasti joku muu laittaa palautetta ja tyttö saa siitä kuulla ja oppii, että asiakkaita on TÄRKEÄÄ palvella, vaikka kuinka olisi työaika päättynyt.
Enhän itsekään jätä meidän matkustajia ilman vastausta työaikani päättymisen jälkeen, niin kiire ei voi koskaan olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös