Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 005
  • 6 860
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Varsinaiseen neroon olet törmännyt. Normiälyinen myyjä voisi tuollaisessa tilanteessa kertoa asiakkaalle ettei kysyttyä tuotetta ole tällä erää saatavilla. Toimitusaikatiedusteluun vastataan sitten klassisesti "pari viikkoa, mutta voi mennä pidempäänkin". Tylsältä tuokin voi kuulostaa. Jos myyjällä on mielestään asiallisia perusteita olla myymättä jotakin artikkelia asiakkaalle, niin miksi ihmeessä aiheuttaa tälle turhaa vitutusta. En ota tässä kantaa siihen voivatko perusteet olla ylipäätään ok vaiko ei. On varmasti hienovaraisempaa valehdella ja myydä eioota, sen sijaan että tölväisee asiakkaalle ettei nyt oikein nappaa sulle näitä releitä myydä...
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots

osa-aika apteekkilaisena voisin jakaa muutaman huomion:

-selvittelyn kestoon vaikuttaa aika pitkälti minkä henkilön kanssa juttelit. jos oli vaikkapa tekninen apulainen niin ei varmasti tiedä noista itse hevonvittua ja joutuu selvittämään kuka tietää ja jos ko. henkilö on asiakaspalvelussa niin sitten odotellaan...

-jos alustoja ei ole järjestelmässä saldoilla (on spesiaalituote joten riippuen järjestelmästä sitä ei ehkä ole mahdollista tai osata lisätä tuotteeksi) ja esim. labran varastosta vastaava ei ole ko. päivänä töissä ei ole välttämättä kenelläkään tietoa onko alustat omaa käyttöä (puhtauskokeet) vai myyntiä varten. itse pidän hyvin epätodennäköisenä että alustoja olisi varastossa myyntiä vaan ne nimenomaan valmistetaan tarpeen mukaan omaan käyttöön tai asiakkaalle tilauksesta.

-joulunaikaan normaalia suurempi osa työvoimasta voi olla vuokrafarmasisteja (yleensä vain asiakaspalvelussa) tai työvoimaa muuten vähän suhteessa asiakasvirtaan jos vakkariväellä on vapaita. tällöin voi olla vaikea irrotta juoksevasta asiakaspalvelusta työvoimaa valmistuksen puolelle joten ei mielellään valmisteta muuta kuin tarpeelliset lääkesekoitukset, insuliinipumppujen täytöt ym. (apteekin lakisääteinen perustehtävä on toiminta-alueensa avopuolen lääkehoidon turvaaminen)


todettakoon että nuiva asenne ja ilmeisen paska ulosanti satavarmasti antaa kärsivälliselle soittajalle vittumaisen fiiliksen. asiat pitää osata selittää selkeästi ja niin että asiakkalle jää selkeä kuva siitä _miksi_ kyseinen tilaus voitaisiin täyttää vasta myöhemmin jne.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Käytiin kaverin kanssa kaupassa eilen. Oli kaverin etsimä tuote loppuunmyyty ni myyjä/omistaja tarjos lohdutukseksi rommihuikat. Ihan hyvää rommia se oli, ei siinä mitään.

-Tinke-80
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Käytiin kaverin kanssa kaupassa eilen. Oli kaverin etsimä tuote loppuunmyyty ni myyjä/omistaja tarjos lohdutukseksi rommihuikat. Ihan hyvää rommia se oli, ei siinä mitään.

-Tinke-80

Tuota noin niin, missäs kaupassa oikein kävitte ja mitäköhän tuotetta etsitte? Ja eihän sitä vaan vielä tilattu lisää?

Että silleen...
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Autoliikkeestä palautetta erittäin laadukkaasta asiakaspalautteesta:

Lyhyt versio on, että 3 vuotta vanhassa autossa ilmeni (takuu umpeutui ennen rikkoontumisia) sitkeä kytkinvika. Vika hajoitti auton kytkimen kerta toisensa jälkeen.

Edelleen lyhyesti kerrottuna Audi Center Airport hoiti asian aivan valtavan hienosti! Korjasivat kytkimen veloituksetta kerta toisensa jälkeen, vaikkei heidän olisi sitä tarvinnut takuun puolesta enää tehdä. Lisäksi sain joka kerta veloituksetta sijaisauton, joka pisimmän korjauksen yhteydessä oli lähes 4 viikkoa käytössäni. Viimeisellä kerralla sijaisautona oli 300 hv:n tuliterä A6 quattro.
Lisäksi he korjasivat alkavan vaihteistovian veloituksetta.

Hieno puoli tässä oli se, että kun kerran Audi hoiti osuutensa niin hienosti, niin kun tein vähän aikaa sitten autokaupan uudesta autosta, oli myös seuraava auto Audi. Ja merkittävä tekijä oli juuri tuo, että minulle tuli tunne, että minusta pidetään huolta senkin jälkeen, kun viralliset takuut ovat ohi. Ja mainittakoon vielä se, että uusi auto oli myös vaihtohinnaltaan halvin, joten ei tarvinnut edes maksaa itseä kipeäksi saadakseen hyvää palvelua.

Kertakaikkiaan loistavaa asiakaspalvelua, josta ko. autokauppa ansaitsee nöyrät kiitokset!
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Soitin äsken Elisalle ja varauduin pitkään jonottamiseen, olin varannut kupin kahvia ja hesarin. Nooh, prkle mähän pääsinkin läpi parin minuutin sisään ja liittymäasia on kunnossa 30min sisällä puhelun päätyttyä. Piti ihan vastata siihen tekstarikyselyyn ja antaa arvosanaksi 10. Hyvää joulua Elisa! :)
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Bauhaus, Espoo, kansakuntamme kapitaalin naapurissa tänään.

Kävin ostamassa remppakamppeita timpurin ohjeiden saattelemana ja kaikki ne kuusi henkilöä, joiden kanssa olin tekemisissä olivat aivan uskomattoman hyviä siinä mitä tekevät. Sain kaikki tarvitsemani tavarat, ilmaisen peräkärryn ja roppakaupalla hyvää ja ystävällistä palvelua. No, mitä tähän lisää lätisemään, sakemanni ilmeisesti osaa hoitaa homman silleensä, että asiakas tulee takaisin.

P.S. Sori K-Rauta, Starkki, Rautia etc, ette vain osaa, ainakaan näin hyvin, tms?
 
P.S. Sori K-Rauta, Starkki, Rautia etc, ette vain osaa, ainakaan näin hyvin, tms?

Minulle juuri K-Rauta (paikkakunnasta riippumatta) on aina ollut mieluisa paikka asioida juurikin tasokkaan asiakaspalvelun takia. Ei tarvitse ikinä itse ymmärtää ostamistaan asioista yhtään mitään, eikä harhailla pitkin kauppaa. Riittää kun etsii heti lähimmän myyjän käsiinsä ja kertoo mitä aikoo tehdä, niin myyjä poimii kamat ja opastaa usein vielä muutenkin.

Toinen mikä äkkiseltään tulee mieleen on Alko (jälleen paikkakunnasta riippumatta). Siinäpä vasta asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua, oli myymälässä millainen ruuhka tahansa.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Matkustin Blue1:n kotimaan lennolla 26.12. Laukkuani ei otettu ruumaan, koska olin check-in:ssä vasta 30 min. ennen lennon lähtöä (jonotin n. 10 min). Tämä oli oma moka.

Check-in -virkailijan mukaan laukku piti kuljettaa joko käsimatkatavarana (jos mahdollista) tai jättää Helsinki-Vantaan kentälle vartioituun huoneeseen, josta joku ystävä, tuttava, tms. voisi noutaa laukun. Kun ottaa huomioon, että lento lähti T1:stä ja tämä laukkuhuone sijaitsee jossain päin T2:sta, niin käytännössä matkustaja joutuisi jäämään lennolta pois joka tapauksessa, mikäli hän lähtisi kuljettamaan laukkua huoneeseen.

Onko tämä oikeasti joku lentoyhtiöiden standardikäytäntö? Olen matkustanut lentokoneilla yli 20 vuotta, enkä koskaan ole törmännyt tällaiseen natsismiin.

Ihmetystä herätti myös seuraavat asiat:

*miksi virkailija ei ottanut jonon ohi niitä matkustajia, joiden kohdalla laukunjättöaika oli umpeutumassa?

*miksi Blue1 ei voi toimittaa laukkua perille jollain myöhäisemmällä lennolla? Tämä ei ole mikään turvallisuusriski tai ratkaisematon ongelma. Omistajastaan erkautuneita laukkuja kuljetetaan maailmalla jatkuvasti. Jos tämä aiheuttaa lisätoimenpiteitä, niin tästä voisi laskuttaa vaikka 20 e/laukku.

*miksi Blue1 olettaa, että jokaisella Hki-Vantaalta lähtevällä matkustajalla on jokin ystävä, tuttava, tms., joka voisi hakea jätetyn laukun lentoasemalta? Jos tällaista luottohenkilöä ei ole, niin kuka toimittaa laukun perille kohdelentoasemalle (ei siis tarvitsisi toimittaa kotiosoitteeseen saakka)? Pitäisikö matkustajan käydä omakustanteisesti hakemassa laukku Hki-Vantaalta?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matkustin Blue1:n kotimaan lennolla 26.12. Laukkuani ei otettu ruumaan, koska olin check-in:ssä vasta 30 min. ennen lennon lähtöä (jonotin n. 10 min). Tämä oli oma moka.

Onko tämä oikeasti joku lentoyhtiöiden standardikäytäntö? Olen matkustanut lentokoneilla yli 20 vuotta, enkä koskaan ole törmännyt tällaiseen natsismiin.

Ihmetystä herätti myös seuraavat asiat:

*miksi virkailija ei ottanut jonon ohi niitä matkustajia, joiden kohdalla laukunjättöaika oli umpeutumassa?

*miksi Blue1 ei voi toimittaa laukkua perille jollain myöhäisemmällä lennolla? Tämä ei ole mikään turvallisuusriski tai ratkaisematon ongelma. Omistajastaan erkautuneita laukkuja kuljetetaan maailmalla jatkuvasti.

*miksi Blue1 olettaa, että jokaisella Hki-Vantaalta lähtevällä matkustajalla on jokin ystävä, tuttava, tms., joka voisi hakea jätetyn laukun lentoasemalta? ... Pitäisikö matkustajan käydä omakustanteisesti hakemassa laukku Hki-Vantaalta?

Katsoin äsken Blue1:n nettisivuilta, että Helsinki-Vantaalla lähtöselvitys pitää olla tehtynä 45 minuuttia ennen koneen lähtöä, mikäli siis laukku menee ruumaan. Sähän juuri kerroit saapuneesi jonoon 40 min ja lähtöselvitykseen 30 min ennen koneen lähtöä. Nyt siis ihmettelet kun et saanut etuilla jonossa? Olisithan sä ilman jonoakin ollut myöhässä. Ei se laukku ole lentoyhtiön vastuulla, jos sä mokaat ja myöhästyt. Eikä tuota oikein voi verrata siihen, jos lentoyhtiö hukkaisi laukun. Ja tuohon kolmanteen kohtaan. Eihän se lentoyhtiö sellaista oleta, vaan tarjoaa mahdollisuuden siihen.

Edit. Ei niitä aikarajoja varmaankaan matkustajan kiusaksi ole tehty. Ja voisin kuvitella, että halpalentoyhtiöt eivät jousta niistä niin helposti kuin mahdollisesti toiset lentoyhtiöt. Ja voihan joulun aikoihin olla ruuhkaakin kentillä. Muutenkin nuo määräykset ovat varmaankin hieman muuttuneet kahdessakymmenessä vuodessa.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jooh, kyllä tässä kohtaa on vaan oltava tyly ja todettava että kannattaa tutustua ohjeisiin ennen lähtöä. Eli jos joku ei osaa lukea, miksi hänen pitäisi antaa etuilla, se suo olisi sitten loputon kun jokaikinen jonon hännillä oleva ilmoittaisi seuraavaksi olevansa myös kiireessä.

Ratkaisuhan toki on ostaa bisnes-luokan lippu tai hankkia tasokortti, silloin voi etuilla rehellisesti eikä tarvitse jonottaa rahvaan seassa. Blue1:llä ei bisnestä taida olla, mutta *Alliancen tasokortit pätevät.
 
K

kiwipilot

Onko tämä oikeasti joku lentoyhtiöiden standardikäytäntö? Olen matkustanut lentokoneilla yli 20 vuotta, enkä koskaan ole törmännyt tällaiseen natsismiin.

Noin kokeneella lentomatkustajalla pitäisi kyllä olla tiedossa nämä nykykäytännöt; jos rajoja aletaan venyttämään jokaisen mattimyöhäisen kohdalla, niin mitäs luulet kuinka ajallaan lennot loppujenlopuksi olisivatkaan? Niinpä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Matkustin Blue1:n kotimaan lennolla 26.12. Laukkuani ei otettu ruumaan, koska olin check-in:ssä vasta 30 min. ennen lennon lähtöä (jonotin n. 10 min). Tämä oli oma moka.

*miksi virkailija ei ottanut jonon ohi niitä matkustajia, joiden kohdalla laukunjättöaika oli umpeutumassa?

Itsekin tunnustit, että olit myöhässä. Nyt muiden pitäisi kuitenkin väistyä tieltäsi vain sen takia, että tyrit? Joskus pitää vain kärsiä nahoissaan oma tyhmyys. Arvostelusi Blue1:ia kohtaan on hylätty!
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Nyt siis ihmettelet kun et saanut etuilla jonossa? Olisithan sä ilman jonoakin ollut myöhässä.

Okei, ihan fair point muuten, mut ilmeisesti aikaisemmin on käynyt tuuri, kun laukun on saanut ruumaan, vaikka olen saapunut Hki-Vantaalle suunnilleen samoihin aikoihin.

Mitä tulee tuohon "etuilemiseen", niin paha mennä sanomaan vastaan siihenkään. Mut esitän kuitenkin sellaisen pointin, et oon aika monta kertaa nähnyt, kun virkailija on oma-aloitteisesti pyytänyt tiskin takaa niiden matkustajien laukkuja, jotka ovat vaarassa myöhästyä lennolta. Okei, virkailijalla ei ole velvollisuutta toimia näin, mut jotta voisi luokitella itsensä "laadukasta asiakaspalvelua" -kategoriaan, niin näin toimiminen olisi suotavaa (kuten mielestäni myös laukkujen kuljettaminen toisella lennolla). En itse ainakaan suhtaudu negatiivisesti tällaiseen "etuiluun".
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee tuohon "etuilemiseen", niin paha mennä sanomaan vastaan siihenkään. Mut esitän kuitenkin sellaisen pointin, et oon aika monta kertaa nähnyt, kun virkailija on oma-aloitteisesti pyytänyt tiskin takaa niiden matkustajien laukkuja, jotka ovat vaarassa myöhästyä lennolta. Okei, virkailijalla ei ole velvollisuutta toimia näin, mut jotta voisi luokitella itsensä "laadukasta asiakaspalvelua" -kategoriaan, niin näin toimiminen olisi suotavaa (kuten mielestäni myös laukkujen kuljettaminen toisella lennolla). En itse ainakaan suhtaudu negatiivisesti tällaiseen "etuiluun".

Kyllä minua tympisi, jos olen tullut kiltisti hyvissä ajoin paikalle, kuten ohjeistetaan ja mihin terve järkikin kehottaa, ja sitten mattimyöhäiset pääsevät eteen kuin koira veräjästä jonottamatta lainkaan. Ei se jonottaminen kuitenkaan niin mukavaa ole. Mielummin ehtisin kaikessa rauhassa nakata sen drinksun naamaan ennen koneeseen nousua ilman kiirettä. Hyvää asiakaspalvelua on nimenomaan se, että virkailija kohtelee asiakkaita sellaisen segmentoinnin mukaan, ovatko nämä noudattaneet ohjeita vai eivät.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Mut esitän kuitenkin sellaisen pointin, et oon aika monta kertaa nähnyt, kun virkailija on oma-aloitteisesti pyytänyt tiskin takaa niiden matkustajien laukkuja, jotka ovat vaarassa myöhästyä lennolta.

Juu näin toki toimitaan kun lähtöselvitys on ruuhkautunut ja ajoissakin tulleet matkustajat ovat vaarassa myöhästyä lennoiltaan. Tätähän tapahtuu nykyään enmmän ja enemmän, osin koska ihmisiä on ohjeistettu tulemaan kentälle yhä aikaisemmin ja aikaisemmin sekä osin, koska nykyään yhä useammin lähtöselvitystiskillä selvitetään useampia lentoja yhtä aikaa, Blue1 on yksi hyvä esimerkki näin toimivasta lentoyhtiöstä.

Ainakin mutulla väitän, että aiemmin ainakin isommilla koneilla lennettäville lennoille oli aina omat tiskit eikä muutenkaan lähtöselvitystiskejä avattu niin aikaisin kuin nykyään. Eli selvitettiin yksi lento loppuun, ennen kuin tiski aukesi seuraavalle. Jotenkin toivoisi, että noilla tiskeillä saataisiin joku järkevä jonotussysteemi koneiden lähtöajan mukaan porrastettuna ainakin tilanteisiin, jolloin ne ruuhkautuvat varmuuden vuoksi kolme tuntia ennen tulleiden matkustajien takia. Minä kun rauhassa juotavaa drinksua mielummin minimoisin lentokentillä kuluvan ajan.

t. hanu
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lähtöselvityksen voi tehdä monille lennoille etukäteen tai automaatilla ja pudottaa laukkunsa baggage drop-inniin. Samoin monille lennoille voi laukut viedä lentoasemalle jo edellisenä iltana.

Vanhaan hyvään aikaan lentoja lähti paljon vähemmän kuin nykyään, joten oma tiski / lento taitaa olla utopistinen toive.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lähtöselvityksen voi tehdä monille lennoille etukäteen tai automaatilla ja pudottaa laukkunsa baggage drop-inniin. Samoin monille lennoille voi laukut viedä lentoasemalle jo edellisenä iltana.

Nykyään vaan nuo drop-innit on sitten vain yhtä pitkää jonoa ja jotain lippulappusten katselemista. Ei nopeuta oikeastaan hommaa yhtään, kuten ei myöskään tuol self-check-in LENTOASEMALLA.
Ja kuka viitsii edellisenä iltana lähteä laukkuansa johonkin lentokentälle vartavasten kuskaamaan? En ole koskaan noin tehnyt (vaikka hel-vantaa on tuossa 5km päässä).
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kun paljon matkustelee, niin ennen pitkää ollaan tilanteessa jossa lennolta myöhästyminen voi realisoitua. Syy voi olla joko omassa itsessä tai muissa tekijöissä, mutta se on sivuseikka. Tavanomainen bisnesmatkustaja tuskin voi onnistua matkustamaan 500 reissua niin, ettei check-in menisi kertaakaan täpärälle. Sitä ei vaan kerta kaikkiaan voi tulla ja mennä elämässään aina niin, että olisi joka kerta aikaa lorvia tunti-pari ylimääräistä lentoaseman loungessa ja lipittää konetta odotellessa lattekahvia.

Tietysti lentoyhtiöiden virkailijat koettavat tehdä voitavansa, että viime tipassa tai sen jälkeenkin sisään yrittävät matkustajat pääsisivät lennolle. Samoin kuin matkatavarat ruumaan, jos se mitenkään onnistuu. Ei ole kenenkään etu että asiakasta tylytetään, vaikka asiakas olisi yksin syypää ongelmaansa. Eri paikoissa sovelletaan joustonvaraa hiukan eri tyyleillä, ja on tuo varmasti ihan ihmisistäkin kiinni.

Sen ymmärrän että vituttaa, jos myöhästyy kädessään omalla rahalla ostettu ja muutoskelvoton halvimman säästöluokan lentolippu. Voihan silloinkin lakki kourassa mennä yhtiön tiskille jos sellainen asemalta löytyy, ja koettaa ystävällisesti tiedustella onko mitään mahdollisuutta päästä seuraavalle lennolle tjsp. Tässä noin viitisen vuotta onnistuin tällaisessa tapauksessa. Kyseessä oli Finskin lento Frankfurtista tai Münchenistä Helsinkiin. Myöhästyin selkeästi lennolta, oma vika. Onneksi ei ollut mikään huippusesonki ja seuraavalla lennolla oli rutkasti tilaa. Olisin tosiasiallisesti joutunut ostamaan uuden lipun, mutta sain itseni järjestettyä seuraavalle lennolle ihan kysymällä kauniisti. Minulla ei tainnut olla tuolloin tasojäsenyyttäkään, enkä tiedä olisi kanta-asiakkuudella tuossa mitään merkitystäkään.

Joka tapauksessa, on turha vaatia mitään joustoa lentoyhtiöiltä ja virkailijoilta jos itse on myöhässä. Sen sijaan voi koettaa junailla kaikessa ystävällisyydessä parasta (tai vaihtoehtoisesti toiseksi parasta) ratkaisua ongelmaansa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ja kuka viitsii edellisenä iltana lähteä laukkuansa johonkin lentokentälle vartavasten kuskaamaan? En ole koskaan noin tehnyt (vaikka hel-vantaa on tuossa 5km päässä).
En tiedä, koska en ole itsekään koskaan laukkuja vienyt lentokentälle etukäteen. Mutta tällainen mahdollisuus on ja sitä varmaan arvostavat ne, jotka matkustavat lapsilauman kanssa jonnekin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä, koska en ole itsekään koskaan laukkuja vienyt lentokentälle etukäteen. Mutta tällainen mahdollisuus on ja sitä varmaan arvostavat ne, jotka matkustavat lapsilauman kanssa jonnekin.
Minä arvostaisin, jos ne laittaisivat sen lapsilauman ruumaan laukkujen kanssa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä, koska en ole itsekään koskaan laukkuja vienyt lentokentälle etukäteen. Mutta tällainen mahdollisuus on....

Onko? Ainakin lontoossa, josta olen lentänyt suomeen kymmeniä kertoja, on muistaakseni 3 tunnin raja. Eli jos olet kentällä 3,5 tuntia ennen lähtöä, joudut odottamaan puoli tuntia, että voit jättää laukkusi. Paikallisen liikenteen sujuvuudesta johtuen, on itselle käynyt noin useamminkin.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Nykyään vaan nuo drop-innit on sitten vain yhtä pitkää jonoa ja jotain lippulappusten katselemista. Ei nopeuta oikeastaan hommaa yhtään, kuten ei myöskään tuol self-check-in LENTOASEMALLA.
Ja kuka viitsii edellisenä iltana lähteä laukkuansa johonkin lentokentälle vartavasten kuskaamaan? En ole koskaan noin tehnyt (vaikka hel-vantaa on tuossa 5km päässä).

Juu, tuo self-check-in ja drop-in (keksikää joku näille hyvät suomennokset, kiitos) olivat käteviä silloin joskus, kun niitä osasi käyttää vain harva. Nykyään se on jo usein käytännössä tuplajonotus. Nettissä tsekkaan toki aina kun mahdollista ja onneksi tuo nykyään onnistuukin melko hyvin varsinkin kun läheskään aina ei ruumaan pistettävää kapsäkkiä edes ole.

Mutta tuo iltatsekkaus on kyllä kätevä meille kauempaa kentälle tuleville. Eli expressbus tuo kätevästi suoraan kentälle ja tsekkauksen jälkeen pääsee ilmaisella bussilla lentokenttähotellille. Aamulla voi sitten nukkua pitempään, kun ei tarvitse miettiä tsekkausjonon pituutta.

t. hanu
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä arvostaisin, jos ne laittaisivat sen lapsilauman ruumaan laukkujen kanssa.

Ainakin oma lapsilaumani on joka kerta nukkunut lennot lähes alusta loppuun. Tietysti toiselle mantereelle lentäessä olen myös pyrkinyt valitsemaan lennot niin, että aikataulut natsaavat yöuniin mahdollisimman hyvin. Miikkana tästä seuraa tietysti se, että sitten jos on koneen vaihtoja, niin lentokentällä odotellessa on virkeitä lapsia, kun itse vaan haluis lojua tai siemailla hienostuneita juomia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös