Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 994 094
  • 7 119

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi jotkin tarvikehinnat ovat suorastaan törkeitä.
Kannoin Gigantista mukanani tarjoushintaisen kotiteatterivahvistimen ja tästä innostunut myyjä lätkäisi kouraani 1,5m perusperus HDMI-kaapelin. Hintaa muistaakseni jotain 15 euroa. Meinasin sanoa, että kiitos vain, mutta tilaan kaapelini suoraan Kiinasta. No, tyydyin vain murahtamaan ja löin kaapelin takaisin naulaan. En todellakaan tykkää maksaa tuotteista noin rankkaa ylihintaa. Näkeehän sen todellakin se sokea Reettakin, missä tuotteissa ne katteet ovat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kehuja:

Kyllästyin kun taas kerran ei ollut parkkikolikoita ja liityin hätäpäissäni Easypark nimiseen palveluun. Kaveri selitti puhelimessa, että pieni kuukausimaksu tulee, mutta säästät sen parkkimaksuissa, jotka ovat vain todelisen pysäköinnin ajalta. No, tällä viikolla tuli lasku, jossa oli 12 euron liittymismaksu ja 2,50 euron laskutuslisä.

Tutkin asiaa kyseisen firman nettisivuilta ja huomaisin, että jokainen pysäköintitapahtuma maksaa 0,72€ ennen kuin olen minuuttiakaan autoa ruudussa pitänyt. Soitin firman asiakaspalveluun ja irtisanoin palvelun heti. Kerroin syyn ja sanoin, että minun pysäköinneilläni Porissa tuo 70 senttiä/ pysäköinti on turhan kova hinta. Ystävällinen neito ymmärsi tämän, irtisanoi palvelun heti ja lupasi ottaa yhteyttä laskutukseen, josko ensimmäisen laskun saisi mitätöityä, koska hintoja ei oltu kerrottu myyntitilaisuudessa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tutkin asiaa kyseisen firman nettisivuilta ja huomaisin, että jokainen pysäköintitapahtuma maksaa 0,72€ ennen kuin olen minuuttiakaan autoa ruudussa pitänyt. Soitin firman asiakaspalveluun ja irtisanoin palvelun heti. Kerroin syyn ja sanoin, että minun pysäköinneilläni Porissa tuo 70 senttiä/ pysäköinti on turhan kova hinta. Ystävällinen neito ymmärsi tämän, irtisanoi palvelun heti ja lupasi ottaa yhteyttä laskutukseen, josko ensimmäisen laskun saisi mitätöityä, koska hintoja ei oltu kerrottu myyntitilaisuudessa.

Lite OT, mutta tuo pysäköinnin maksaminen kännykällä on ilmeisesti tulossa Turkuunkin. Nopealla lukaisulla systeemi tuntuu täysin järjettömältä. Ensin maksat jonkun liittymismaksun, joka muistaakseni oli firmasta riippuen 15-45€ ja tämän lisäksi maksat jokaisesta parkkeerauksesta erikseen n. 50 sentin vitun ärsyttävän, nykyään joka paikkaan tungettavan käsitelymaksun, huoh!.. Onneksi vanhat automaatit vielä säilyvät ainakin toistaiseksi ja asukaspysäköinti (50€ / vuosi) helpottaa kaupungissa asuvan elämää merkittävästi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
DNA:lta tuli kuukausi takaperin soitto, että käyttämäni liittymä on omassa käytössäni turha, koska puheajat eivät täyty ja hän suositteli siirtymistä halvempaan liittymään. Lisäksi hän teki tarjouksen, jossa 24 kk:n sopimuksen tehdessäni tulisi ilmainen laajakaista ja joku ihan peruspuhelin. Tarkistin vielä puhelun aikana kertaalleen, että varmasti kyseessä on ilmaistarjoukset. Vähän oli jo puhelun aikana sellainen olo, että onkohan tämä joku kusetusjuttu, mutta koska DNA:n asiakkaana olen jo kauemmin ollut, niin ajattelin tarttua.

Lasku tuli eilen. Yllättäen puhelin maksoi 24:kk:n ajan 1:n euron kuussa ja liikkuva laajakaista oli kaikkea muuta, kuin ilmainen 7 euroa kuussa. Räjähdysaltis puhelu DNA:n asiakaspalveluun. Hyvittivät puhelimen hinnan 24 euroa laskuissa ja myös liikkuvan laajakaistan hinnan. ainoa haitta, joka tästä jäi käteen on se 24 kk:n sopimus, josta en pääse eroon, ellen tee erillistä reklamaatiota. Saa nähdä, että jaksaako?

En ole kuulemma ainoa, jolle on tämä paskadiili jäänyt käteen. Uskomatonta kusetusta ja huonoa mainosta DNA:lle.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ainoa haitta, joka tästä jäi käteen on se 24 kk:n sopimus, josta en pääse eroon, ellen tee erillistä reklamaatiota. Saa nähdä, että jaksaako?

Nykyään pääset aina eroon sopparista kesken kauden, mutta joudut toki maksamaan DNA:lle liittymän perusmaksut sopimuskauden loppuun. Tuohon tuli lakimuutos jokin aika sitten. Vaihdat vaan halvimman mahdollisimman liittymätyypin ensin DNA:lla ja sitten siirtoa muualle. Pitäisi onnistua.
 

Veijari

Jäsen
Tuskin tuli vahingossa lasku noista dna:lta. Onhan tuollainen toiminta jo suoranaista kusetusta josta ainakin minä irtisnoituisin kaikin mahdollisin tavoin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Nykyään pääset aina eroon sopparista kesken kauden, mutta joudut toki maksamaan DNA:lle liittymän perusmaksut sopimuskauden loppuun.

Väittäisin, että jos sulle myydään määräaikainen liittymä, jonka hintaan sisältyy mobiililaajakaista ja puhelin, joita ei sitten hintaan kuulukaan, niin määräaikaisuuden päättämisen kuukausimaksuja maksamatta ei uskoisi olevan ihan mahdoton homma. Eiköhän tuossa noi diilin ehdot ole muuttuneet aika oleellisesti. Tuo myyntipuhelukin todennäköisesti on tallennettu ja sitä voisi lämpimikseen kysäistä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
DNA:lta tuli kuukausi takaperin soitto, että käyttämäni liittymä on omassa käytössäni turha, koska puheajat eivät täyty ja hän suositteli siirtymistä halvempaan liittymään. Lisäksi hän teki tarjouksen, jossa 24 kk:n sopimuksen tehdessäni tulisi ilmainen laajakaista ja joku ihan peruspuhelin. Tarkistin vielä puhelun aikana kertaalleen, että varmasti kyseessä on ilmaistarjoukset. Vähän oli jo puhelun aikana sellainen olo, että onkohan tämä joku kusetusjuttu, mutta koska DNA:n asiakkaana olen jo kauemmin ollut, niin ajattelin tarttua.

Lasku tuli eilen. Yllättäen puhelin maksoi 24:kk:n ajan 1:n euron kuussa ja liikkuva laajakaista oli kaikkea muuta, kuin ilmainen 7 euroa kuussa. Räjähdysaltis puhelu DNA:n asiakaspalveluun. Hyvittivät puhelimen hinnan 24 euroa laskuissa ja myös liikkuvan laajakaistan hinnan. ainoa haitta, joka tästä jäi käteen on se 24 kk:n sopimus, josta en pääse eroon, ellen tee erillistä reklamaatiota. Saa nähdä, että jaksaako?

En ole kuulemma ainoa, jolle on tämä paskadiili jäänyt käteen. Uskomatonta kusetusta ja huonoa mainosta DNA:lle.

Eihän tässä pitäisi olla enää mitään ongelmaa? Ymmärsin, että asiakaspalvelusta korjattiin sopimuksesi sellaiseksi kuin alunperinkin sovit? Ilmainen puhelin ja netti 24kk määräaikaista sopimusta vastaan. Mikä ihmeen haitta tuo 24kk sopimus on, kun tiesit siitä jo diiliin suostuessasi, joten ei ihme ettei DNA suostu suoraan sopimusta purkaamana. Miksi suostuisikaan, koska aivan kuten mitä tahansa tuotetta ostaessa, jos tuotteessa on virhe niin myyjällä on oikeus ensin korjata virhe, ensimmäinen askel ei todellakaan ole kaupan purku. DNA on ilmeisesti virheen korjannut, joten luulisi sinun olevan tyytyväinen siltä osin?

Ymmärrän toki vitutuksen sinänsä, että turhaan jouduit soittelemaan ja asiasta vääntämään. Kusetustahan tuo on, mutta lähinnä sen kyseisen myyjän toimesta, ei niinkään koko yrityksen. Valitettavasti tuota tapahtuu paljon alasta ja operaattorista riippumatta. Myyjät lupailee provikkapalkalla sellaisia tarjouksia ja alennuksia joiden kytkemiseen heidän valtuudet eivät riitä, tietäen että jos asiakas myöhemmin reklamoi niin joku muu korjaa heidän "virheensä", jottei yritys menettäisi asiakasta huonon palvelun takia.

Itsekin yhden kesän puhelinmyyjänä viettäneenä olen ihan iloinen siitä, että laki puhelinmyynnin kieltämisestä on vireillä. Käsittääkseni se koskisi vain "uusmyyntiä" eli nykyisille asiakkaille saisi jatkossakin soittaa. Mutta kyllä se jonkun verran alaa supistaisi ja ehkä ne pahimmat huijarit karsiutuisivat pois.



Minulla on meneillään Soneran kanssa UrhoTotalin tilauksesta vähän vastaavanlainen tapaus kuin Apassilla. Tosin sillä erotuksella että olen soittanut asiasta jo kolmevtai neljä kertaa ja lähettänyt Soneran sivujen kautta reklamaation. Ensin odottelin kolme viikkoa, että joku vastaisi Soneran Omien Sivujen kautta lähettämääni reklamaatioon. Mitään ei kuulunut, joten soitin aspaan. Asian piti tulla kuntoon jo ensimmäisellä soitolla, mutta kun myöhemmin soitin eri asiaa koskien niin selvisi ettei se olekaan kunnossa, samoin kävi tuon toisen puhelunkin kohdalla. Jännityksellä odotetaan seuraavaa laskua josta näkisin mustaa valkoisella siitä, onko luvattu alennus kytketty vai ei. Soneran laajakaista ollut syyskuun alusta lähtien ja siitä on tullut vasta yksi lasku. Siinä luki että seuraava lasku erääntyy 16.12. mutta eipä ole vieläkään tullut ja aspasta selvisi ettei ole vielä lähetettykään. Mitähän virkaa tuollaisella seuraavan laskun ajankohdan ilmoittamisella on, jos laskut silti tulee miten sattuu. Pahoin pelkään, että sieltä napsahtaa sitten monen kuukauden laskut yhdellä kerralla. Ja luultavasti sekä pesukone että tietokone hajoaa samana päivänä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Soneran laajakaista ollut syyskuun alusta lähtien ja siitä on tullut vasta yksi lasku. Siinä luki että seuraava lasku erääntyy 16.12. mutta eipä ole vieläkään tullut ja aspasta selvisi ettei ole vielä lähetettykään. Mitähän virkaa tuollaisella seuraavan laskun ajankohdan ilmoittamisella on, jos laskut silti tulee miten sattuu...

Vastaan entisenä Elisalaisena, mistä SAATTAA olla kysymys:

Teleoperaattoreilla on useasti käytössä sellainen tapa (ellei asiakas tätä erikseen halua muuttaa, esim. soitolla aspaan), että laskun lähettämisen "minimiraja" on jotain 20-30 euroa kuussa, operaattorista riippuen. Näin ollen, jos on liittymä, joka maksaa vaikka 17,90 kuussa, eikä mitään muita kuluja ole kuukauden aikana syntynyt, saattaa olla, että asiakkaalle lähetetään lasku vasta kahden kuukauden kuluttua (35,80€).

Itse muistan monta tapausta, jossa asiakas soitti suutuspäissään aspaan ja vaahtosi "tuplalaskutuksesta". Ei ollut kuitenkaan ihmetellyt asiaa edelliskuussa, kun laskua ei tullut ollenkaan:))

Kuten jo aiemmin mainitsin, asian voi kiertää ilmoittamalla aspaan haluavansa laksun joka kuukausi. Muistikuiveni mukaan etenkin vanhukset halusivat tällaisen systeemin. S

Koko järjestelmä on musta ihan hyvin perusteltavissa sillä, että ei ole kovin kustannustehokasta lähetellä jotain kahden euron laskuja joka kuukausi. Lisäksi lähes kaikilla palveluntarjoajilla on laskusumman tarkistamiseen käytössä ilmaiset "omat sivut" netissä.

Kysymys siis kuuluukin, maksaako palvelusi esim vain 15 e kuussa? Kuten todettua, en sano että juuri sinun tapauksessasi olisi välttämättä kyse tällaisesta tapauksesta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tässä pitäisi olla enää mitään ongelmaa? Ymmärsin, että asiakaspalvelusta korjattiin sopimuksesi sellaiseksi kuin alunperinkin sovit? Ilmainen puhelin ja netti 24kk määräaikaista sopimusta vastaan. Mikä ihmeen haitta tuo 24kk sopimus on, kun tiesit siitä jo diiliin suostuessasi, joten ei ihme ettei DNA suostu suoraan sopimusta purkaamana.

Kerroin asian siinä mielessä ehkä vähän epäselvästi, että puhelimen hinta tosiaan kokonaisuudessaan hyvitettiin ja sain näin ollen tavallaan ilmaisen puhelimen, joka tosin on joku Samsungin halvin malli, mutta toiminee varapuhelimena. Sen sijaan tuon liikkuvan laajakaistan osalta korvattiin tuon yhden kuukauden ajalta tullut maksu, joka ehti laskulle, mutta jatkossa minulla ei ole DNA:lta nettiä käytössä lainkaan. Ilmaisena sitä ei olisi saanut ja maksullisena en halua sitä ottaa, koska en käytä kännykällä nettiä juuri koskaan.

Periaatteessa siis sain kännykän, joka todennäköisesti vain pölyyntyy laatikossa ja nettiä ei siis ole enää lainkaan. Tavallaan minut lisäksi houkuteltiin irti vanhasta diilistä, joka itse asiassa oli aika hyvä. Sitä liittymätyyppiä, joka minulla oli ei enää ole tarjolla. Asikaspalvelusta sanottiin, että vanha liittymätyyppi kannattaa vaihtaa pois, koska yhtenäkään kuukautena ei ollut mennyt rajat läheskään rikki. Vaihdoin pienempään puheaikaan ja pienempiin tekstiviestimääriin, mutta hupskeikkaa rajat pamahti yli heti ensimmäisen kuukauden aikana, vaikka ei ollut mitenkään poikkeuskellisen vilkas puhekuukausi.

Kaiken lisäksi olen sellainen luonteeltani, että kun minua kerran kusetetaan jossakin tai tehdään esim. autokorjaamolla huolto päin persettä, niin liike vaihtuu välittömästi, vaikka periaatteessa virhe korjattasiinkin, ellei sitä korjata poikkeuksellisen hienosti ja olla aidosti pahoillaan.

Yhdelle työkaverille oli esimerkiksi käynyt niin, että hän osti muistaakseni ikkunanpesuainetta ja tehtaalla oli purkkiin mennyt mustaa spray-maalia. Kaveri alkoi pesemään ikkunoita ja ikkuna meni mustaksi, mutta hän ripeällä toiminnalla sai ikkunan puhtaaksi ja maalipinnallekkaan ei tullut jälkeä. Firmasta pahoiteltiin tapahtunutta, selitettiin mistä se johtui ja eipä kaverin tarvinnut ihan vähään aikaan autonhoitotuotteita kaupasta ostella.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Koko järjestelmä on musta ihan hyvin perusteltavissa sillä, että ei ole kovin kustannustehokasta lähetellä jotain kahden euron laskuja joka kuukausi. Lisäksi lähes kaikilla palveluntarjoajilla on laskusumman tarkistamiseen käytössä ilmaiset "omat sivut" netissä.

Kysymys siis kuuluukin, maksaako palvelusi esim vain 15 e kuussa? Kuten todettua, en sano että juuri sinun tapauksessasi olisi välttämättä kyse tällaisesta tapauksesta.
Toki laskutusrajat ovat ihan ymmärrettäviä ja olen niistä tietoinen. En kuitenkaan usko, että minun kohdallani olisi kysymys siitä. Tilaamani palvelut (laajakaista, kanavapaketit, yms) maksavat yhteensä n. 60e/kk. Tuon kokoisten laskujen panttaaminen kuukausitolkulla ei kyllä ole Sonerankaan etu, vaikka laskut paperisena minulle lähettäisivätkin ja siitä kuluja koituisi. Johtaa vain asiakkaiden maksuvaikeuksiin, koska kaikki eivät välttämättä tajua varautua siihen että tuleekin parin sadan euron lasku kerralla. Etenkin kun usein sopimuksien alkuun on luvattu ilmaisia kuukausia ja alennuksia niin moni saattaa olettaa ettei laskua kuulukaan vielä tulla ja iso lasku tulee yllätyksenä.

Soneran Omat Sivut ei asiassa auta eikä aspakaan osannut kertoa miksi laskua ei ole muodostunut vielä. Netistä minä laskuja ensisijaisesti yritinkin katsoa koska olen valinnut toimitustavaksi sähköpostin, eli käytännössä ilmoituksen siitä että että lasku on Omilla sivuilla nähtävissä. Vaan kun ei ole. Ne sivut ovat muutenkin täysin turhat, ei sieltä näe edes tilaamiaan palveluita tai niiden hintoja. Tai no, laajakaistan hinta näkyy kyllä, mutta sekin on eri kuin todellisuudessa, kanavapaketeista ei sanaakaan. TV-ohjelmien tallennusten ajastus on laskuarkiston ohella ainoa järkevä toiminto.




Apassi: ahaa, ymmärsin väärin. Et siis saanutkaan aspasta sitä palvelua mikä sinulle alunperin luvattiin. Sittenhän sopimus ei ole sellainen, johon suostuit joten ymmärrän miksi olet tyytymätön.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Apassi: ahaa, ymmärsin väärin. Et siis saanutkaan aspasta sitä palvelua mikä sinulle alunperin luvattiin. Sittenhän sopimus ei ole sellainen, johon suostuit joten ymmärrän miksi olet tyytymätön.

Huudellaan vielä väliin ihan hyvässä hengessä. Näitä kytkyjä monet ottavat juuri ilmaisten tai edullisten mobiililaajakaistojen vuoksi. Tässä tapauksessa mielestäni nimenomaan tuo ilmainen mobiililaajakaista on se sopimuksen "arvokkain" osa. Ja veikkaan tosiaan, jos ainoastaan tuota mainittua "Samsungin halpamallia" olisi tarjottu liittymänvaihtoa buustaamaan, olisi tuo jäänyt tekemättä. Hankalinta tietysti tässä onkin se, ettei vanhaan liittymätyyppiin taida olla enää paluuta, vaikka moka toimittajan päässä onkin.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Soitin DNA:n yritysmyyntiin taannoin ja ajattelin ottaa liittymääni kytkynä iPhonen. No, kuulemma yrittäjänä (vaikka firmallakin 4 liittymää ja kaksi laajakaistaa) minua kuitenkin palvellaan kuluttajapuolella. Soitin sinne, ja siellä sanottiin että y-tunnus asiakkaat palvellaan yrityspuolella. Hän käänsi puhelun sinne, ja sieltä sanottiin että iPhonet myydään kuluttajapuolella. Annoin asian sitten olla.

No, annas olla. Tuli tänään mieleen että jos tyttärelle ottaisi iPhonen. Ja kun yrityksen liittymistä yhdessä ei ole mitään kytkypuhelinta eikä määräaikaisuutta, niin ajattelin käyttää sitä. Sama ruljanssi eri muodossa sitten... Soitto yrityspuolelle, soitto kuluttajapuolelle jossa asiakaspalvelija sanoi että tottakai hän hoitaa sen, ja pahoitteli pompottelua. Hän otti tiedot vastaan, tilasi valkoisen iPhone 4S 16gb version ja sanoi että puhelin tulee postissa lähipäivinä, hyvät joulut jne.
Vartti siitä niin tuli tekstiviesti jossa pahoiteltiin väärää tietoa, tilattu iPhone tulee hakea itse DNA-kaupasta. Kävin sitten DNA-kaupassa, jossa sanottiin että ei sinulle ole mitään iPhonea tilattu. Näytin myyjälle tekstiviestiä, jossa sanotaan että tilattu puhelin on noudettavissa, ja hän kehoitti soittamaan asiakaspalveluun. No soitto aspaan, pompottelua ja odottelua, sitten asiakaspalvelija kuluttajapuolelta sanoi että otanpa selvää miksi sinua heitellään puolelta toiselle. Sanoi vielä, että parempi saada sinne yrityspuolellekin jotain eloa, kun eivät kuulemma tee yhtään mitään. Hetki odotusmusiikkia, sitten kuuluu puhelimesta että "sä vissiin soittelit". No joo vissiin. Hän sitten sanoi että iPhonen myynyt asiakaspalvelija on tehnyt tilauksen virheellisesti ja se tilaus on peruuntunut. Kysyin että koskas se tilaamani puhelin sitten tulee, ja hän ei ensin tiennyt, pienen näpyttelyn jälkeen sanoi että heiltä tulee sitten uusi tekstiviesti kun puhelimen voi noutaa. Kysyin että koskahan se viesti tulee ja mihin numeroon, kun noita numeroita tosiaan yritykselläni muutama on. Hän sanoi että ei tiedä, mutta eikös se ole ihan sama mihin se tulee. No ei ole. Sitten kysyin että mistä sen puhelimen sitten noudan, niin vastaus oli että "no hae sellasesta paikasta missä niitä on".

Haista vittu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Saako puheluita tallentaa ilman ilmoitusta?
Joihinkin paikkoihin soitettaessa ilmoitetaan, että puhelu saatetaan nauhoittaa "asiakaspalvelun kehittämistä" tms. varten.

Lyhyt vastaus:
Ei saa nauhoittaa ellei asiasta mainita. Yleensä aspoissa pidetään kuitenkin jokaisen asiakkaan "logia", johon vuorossa ollut aspalainen kirjoittaa omin sanoin ja mahdollisimman selkeästi, mitä on keskusteltu ja miksi. Asiakas voi halutessaan vaatia nähtäväkseen tuon login.

Tämä on ainakin omassa entisessä firmassani aiheuttanut kiusallisia tilanteita, jos joku vaikka on kirjoittanut logiin, että

"22.6.2008 kello 16.12: Nyt se kusipää soitti taas ja vittuili rankasti viisi minuuttia. Löin luurin korvaan kun ei uskonut varoituksia. Kun seuraavan kerran soittaa, sanokaa, että puhelu katkesi vahingossa."
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Lyhyt vastaus:
Ei saa nauhoittaa ellei asiasta mainita. Yleensä aspoissa pidetään kuitenkin jokaisen asiakkaan "logia", johon vuorossa ollut aspalainen kirjoittaa omin sanoin ja mahdollisimman selkeästi, mitä on keskusteltu ja miksi. Asiakas voi halutessaan vaatia nähtäväkseen tuon login.

Niin ja sitten tietosuojavaltuutettu on mm. täällä kertonut näin siitä miten asiasta voi ilmoittaa:
Jos on kyse asiakaspuheluiden nauhoittamisesta ja asiakassuhde on perustettu asiakassopimuksin tai muuten vastaavalla tavalla, informointi myös puheluiden nauhoittamisesta tulee ja voidaan hoitaa ko. asiakassuhteen syntymisen ja siinä annettavan muun informoinnin yhteydessä.

Joten kannattaa lukea ne sopimusehdot, kuten vaikka DNA:n joku perussopimus, jossa lukee (kohta 13.5):
DNA:lla on oikeus nauhoittaa DNA:n asiakaspalvelupuhelut mahdollisesti syntyneiden
sopimuksien todentamiseksi, DNA:n asiakaspalvelun kehittämiseksi tai DNA:n
palveluiden laadun tarkkailemista tai kehittämistä varten.

EDIT: Toki sitten jos ei ole DNA:n asiakas, niin silloinhan ei myöskään tuo sopimus ole voimassa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Lyhyt vastaus:
Ei saa nauhoittaa ellei asiasta mainita. Yleensä aspoissa pidetään kuitenkin jokaisen asiakkaan "logia", johon vuorossa ollut aspalainen kirjoittaa omin sanoin ja mahdollisimman selkeästi, mitä on keskusteltu ja miksi. Asiakas voi halutessaan vaatia nähtäväkseen tuon login.

Tämä on ainakin omassa entisessä firmassani aiheuttanut kiusallisia tilanteita, jos joku vaikka on kirjoittanut logiin, että

"22.6.2008 kello 16.12: Nyt se kusipää soitti taas ja vittuili rankasti viisi minuuttia. Löin luurin korvaan kun ei uskonut varoituksia. Kun seuraavan kerran soittaa, sanokaa, että puhelu katkesi vahingossa."

Tampereella oli joitain vuosia sitten hauska tilanne, kun nyt jo edesmennyt Auto-Kivitila oli luonnehtinut yhtä asiakastaan ylevästi lauseella "Asiakas on mulkku". Autoliikkeen kannalta kiusallista, että asiakas sai tuosta tietää ja teki asiasta julkisen. Enemmän tapauksesta voi lukea vaikka tuolta Tekniikan Maailman keskustelupalstalta. Itse tuli käytettyä Auto-Kivitilan huoltopalvelua neljä kertaa, ja kolme kertaa jouduin viemään auton takaisin jotta voisivat korjata tekemänsä laiminlyönnit. Sen jälkeen aloin viedä autoani muualle huoltoon.
 

Veijari

Jäsen
Täältä Saunalahden laajakaistapuolelle propsit. Kotini ADSL shteys tökki tuossa pari viikkoa sitten niin että ensin nopeus hidastui merkittävästi luvatusta ja lopulta nettiyhteys oli kokonaan poikki.

Ensin ajattelin että varmaan kotikoneessa jotain häikkää mutta kun työkoneella eikä puhelimellakaan päässyt nettiin kiinni niin päättelin että operaattorin linjoissa täytyy olla jotain vikana.

Soitto aspan tekniseen tukeen josta yllättävän nopeasti vastattiinkin puheluuni. Kerroin normaalit liirumlaarumit nettiyhteyden toimimattomuudesta ja että se on tökkinyt jo toista viikkoa. Lupasivat pistää vikailmoituksen tuosta ja kertoivat että korjaaja varmaankin soittaa noin viikon sisällä asiaan liittyen. Samalla kysyin että mites tämä laskutus sitten, niin mukisematta aspan henkilö lupasi kuukaudeksi ilmaista laajakaistaa.

No eipä mennyt tuosta vikailmoituksen laatimisesta aikaa kuin puolitoista vuorokautta niin joku Kaapeli-Keijo soitti, että seisoo täällä lähimmässä jakokaappissa ja nyt yhteyden pitäisi pelata. Ja niinhään se pelasi ja pelaa edelleen. Vielä pitää jännittää että jaksaako ne muistaa tuon kuukauden ilmaisen ajan siellä Saunalahdella.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olin R-kioskilla pikaisesti kääntymässä ja sain yhtäkkiä ahaa -elämyksen, kun alkoi tekemään mieli Kinder -suklaata. Nappasin yhden munan siitä tiskin vierestä ja hinta oli suhteellisen messevä kuten kioskeilla usein on, 1.50. Juuri kun tuli oma vuoroni satuin vilkaisemaan päiväystä, joka oli lokakuulta. Sanoin myyjälle ettei tämän pitäisi oikeastaan olla edes myynnissä. Myyjä alkoi kauhistelemaan toiselle myyjälle, joka säntäsi saman tien ottamaan loput pois myynnistä. Lisäksi he päivittelivät, ettei näitä uskalla myydä. Itse pistin sillä välin Tuplan tiskiin ja tämän jälkeen myyjä laskutti sekä Kinderin että Tuplan.

Katselin hetken hieman ihmeissäni ja saman tien myyjä konkreettisesti tiuski minulle, että etkö nyt otakaan sitä Kinderiä. Hämmästyneenä sanoin, että äskenhän sanoitte ettette edes myy sitä. Nyt myyjä loukkaantuneena tokaisee: voi anteeksi herra. Olin täysin ymmälläni. Totesin vain, että tehän siinä ihmettelette ettette voi myydä näitä ja nyt vielä pokkana otatte ylihintaa pari kuukautta sitten vanhentuneesta tuotteesta, päättääkää nyt. Ei, kyse ei siis ollut sekuntiakaan eurosta ja viidestäkymmenestä centistä tai vanhentuneesta suklaasta, vaan myyjän todella erikoisesta käyttäytymisestä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Heitetään nyt positiivista palautetta Verkkokauppaa kohtaan.

Tuli tänään haettua viimeinen lahja sieltä. Tiesin millaista laitetta hakea, mutta that's it: merkit, mallit, sijainti tai muut vastaavat olivat aivan nollatasolla. Pienen jonotuksen jälkeen sitten oma aspanumero pamahti taululle ja heti löytyi vaihtoehtoja. Aluksi vieläpä ehdotti halvempaa vaihtoehtoa, mutta kun totesin ettei näyttävyydestä tai helppoudesta viitsi liikaa tinkiä tässä asiassa, niin uusi ratkaisu löytyi heti. Jotenkin sopii omalle suomalaiselle mielelle se, kuinka itse heität detaljit "haluan laitteen joka tekee tätä, hintaa voi olla max X euroa ja pelin on oltava helppokäyttöinen" ja kaveri näyttää vaihtoehdot vaaditusta luokasta ja kertoo erot. Jotenkin jäi positiivinen kuva tuosta. Yleensä joko suoraan myydään kalleinta ratkaisua tai ignoroidaan asiakkaan toiveet tyystin ja vedetään sen mukaan, mikä myyjän mielestä on oikea ratkaisu. Kävi vielä kaveri näyttämässä missä tuo tuote sijaitsi.

Viimeisin muistikuva tekniikkan myyntiin liittyvästä asiakaspalvelusta oli Gigantista parin vuoden takaata ja fiilis lähtiessä olin ihan erilainen. Gigantissa ei vapaita myyjiä näyttänyt kiinnostavan yhtään, sitten tarjottiin kalleinta settiä ja vielä kuunneltiin niin hyvin, ettei seuraava vaihtoehto ollut läheskään toivotulla tasolla.

Tosin, on tuo Jätkäsaaren liike vielä tällä hetkellä aivan perseessä. Julkisilla tuonne on loppujen lopuksi helvetin vaikea päästä ja ympäröivä seutu on rakennustyömaiden takia kaukana miellyttävästä. Ellei viikonlopulle olisi suunnitelmia, olisin varmasti kääntynyt pois puolessa välissä Ruoholahdesta tultaessa. Pieni sade, kova tuuli, pimeys ja jalankulkijan kannalta helvetin huonot kulkuväylät eivät kauheasti kiinnostaneet.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin, on tuo Jätkäsaaren liike vielä tällä hetkellä aivan perseessä. Julkisilla tuonne on loppujen lopuksi helvetin vaikea päästä ja ympäröivä seutu on rakennustyömaiden takia kaukana miellyttävästä.
Itse käväsin tuolla pari viikkoa sitten ostamassa yhden pehmolelun (näin on) ja silloin kuljin sillä länsisatamaan menevällä bussilla, joka tosin välillä joo kulkee vähän harvemmin. Vuodenvaihteen jälkeenhän sinne Jätkäsaareen menee myös 8 ratikka, mutta ei näköjään Verkkokauppa.comin myymälään asti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin, on tuo Jätkäsaaren liike vielä tällä hetkellä aivan perseessä. Julkisilla tuonne on loppujen lopuksi helvetin vaikea päästä ja ympäröivä seutu on rakennustyömaiden takia kaukana miellyttävästä. Ellei viikonlopulle olisi suunnitelmia, olisin varmasti kääntynyt pois puolessa välissä Ruoholahdesta tultaessa. Pieni sade, kova tuuli, pimeys ja jalankulkijan kannalta helvetin huonot kulkuväylät eivät kauheasti kiinnostaneet.

Kyllä siihen Jätkänsaaren liikenteeseen varmasti vuoden sisään on helpotusta tulossa, kun saavat tietyömaat valmiiksi, mutta siinä mielessä sijanti ei ole kyllä ihanteellinen, että klo. 16:00 ja 16:30 satamaan puskee kaksi matkustajalauttaa ja liikenne on pari tuntia kova ulos satamasta ja satamaan sisään. Juuri muutenkin siihen ruuhkaisimpaan aikaan. Verkkokauppaan pääsee, kyllä autolla aika lähelle, myös Ruoholahden uutta siltaa pitkin ja tässä tapauskessa pystyy välttämään laivaruuhkat.

Hyvää tuossa Verkkokaupan palvelussa on se 24h kioski. Tilaa ja maksaa tavarat etukäteen ja käy hakemassa perkele uuden telkkarin vaikka puoli viisi aamulla, kun pääsee baarista kotiin. Yli 200 euron ostoksia kioskissa ei voi maksaa. Ihan perustarvikkeita nörteille siinä tuntuu oleva tilaamattakin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hyvä Tapiolan Apteekki.

Tarvitsin ~15 kpl ihan peruskasvatusalustoja (älä kysy miksi..), joita on tuosta lafkasta tullut aikasemminkin hankittua. Esim. Yliopiston apteekki ei noita myy ja mistään tukustakaan niitä ei nyt viitsi tuollaista määrää ja nopealla aikataululla tilata, saati itse litkuja keitellä ja valaa.

Soittelin apoteekkiin, jossa hyvin vastentahtoinen muori lupasi selvittää onko noita nyt juuri saatavilla. Tämä selvitys muuten kesti ~15 minuuttia, jonka roikuin luurin päässä. Vastaus oli, että

- No on meillä niitä, mutta saatetaan tarvita niitä omaan käyttöönkin.

Tähän tiedustelin, että voisitteko sitten tehdä niitä lisää, kun aikaisemminkin tämä on onnistunut nopeasti ja helposti ja juurihan kerroit, että myytte niitä ulos.

- No joo, ei se oikein onnistu, kun siihen tarvitaan joku niitä tekemään. Kun meillä on nyt kaikilla niitä joulukiireitäkin täällä töissä ja sitten vielä kotona.

Tässä vaiheessa leuka loksahti. Noh, eihän siinä sitten mitään ja näillä mennään. Oli kyllä jotenkin hieno asiakaspalvelutilanne tuosta elämäänsä kyllästyneen tantan äänestä lähtien. Pitänee kai ensi kerralla esim. ravintelissakin varautua siihen, että jotain listan ruokaa ei ole tarjolla, koska ei nyt viitsitä sitä ryhtyä tekemään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Varsinaiseen neroon olet törmännyt. Normiälyinen myyjä voisi tuollaisessa tilanteessa kertoa asiakkaalle ettei kysyttyä tuotetta ole tällä erää saatavilla. Toimitusaikatiedusteluun vastataan sitten klassisesti "pari viikkoa, mutta voi mennä pidempäänkin". Tylsältä tuokin voi kuulostaa. Jos myyjällä on mielestään asiallisia perusteita olla myymättä jotakin artikkelia asiakkaalle, niin miksi ihmeessä aiheuttaa tälle turhaa vitutusta. En ota tässä kantaa siihen voivatko perusteet olla ylipäätään ok vaiko ei. On varmasti hienovaraisempaa valehdella ja myydä eioota, sen sijaan että tölväisee asiakkaalle ettei nyt oikein nappaa sulle näitä releitä myydä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös