Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 939 935
  • 6 860

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Silläkin uhalla, että teen itseni naurunalaiseksi baarimikkojen ja säännöllisten pubikävijöiden edessä, haluan mainita sangen erikoisesta tapahtumasta, joka sattui lauantain ja sunnuntain välisenä yönä noin puoli yhden aikaan eräässä juottolassa.

Istuin kahden kaverini kanssa oluella loosissa. Toinen kavereistani joi oluttuoppinsa tyhjäksi ennen minua ja toista kaveriani ja hänen tyhjä tuoppinsa tultiin keräämään pöydästä. Sitten minä ja toinen kaveri tyhjensimme tuoppimme ja toinen kaveri sanoi menevänsä tupakalle. Minä kerroin meneväni kuselle ja laitoin tyhjän tuoppini kaverini tyhjän tuopin päälle, kuten olen muissakin baareissa tottunut tekemään (ja kuten olen plokkareiden nähnyt tekevän). Tuoppinsa ensimmäisenä tyhjentänyt kertoi menevänsä tilaamaan uuden tuopin ja vei samalla minun ja toisen kaverini tuopit tiskille, ystävällisyyttään, ettei tarjoilijan tarvitsisi niitä pöydästä kerätä.

Kuselle mennessäni pysähdyin baaritiskille seuraamaan ehkä naurettavinta episodia, jonka olen pubissa koskaan nähnyt: baarimikko/portsari vaatii kaveriani erottamaan kaksi tuoppia toisistaan ja jos toinen/molemmat menevät rikki, se tarkoittaa 50€:n laskua kaverilleni. Sitten joku paikallinen pubiruusu baaritiskiltä sanoo, että voi erottaa tuopit ilman sirpaleita. Ja myös tekee näin. Baarimikko sanoo: "No niin, oot tolle *etunimi* velkaa yhen juoman sit" ja avaa ämmälle Breezerin! Siinä vaiheessa minulla alkaa jo vähän raksuttaa, että helvetti, tällaiseen paikkaan en kyllä toiste tule. Käyn vessassa, käyn sitten tilaamassa yhden oluen ja menen takaisin pöytään, jossa kaverini istuu tuoppi kädessään. Tarjoan hänelle Breezerin hintaa, koska minun "vikanihan" se tuoppien kasaaminen oli. Hän ei ota maksua vastaan, mutta hyväksyy tarjoukseni maksaa ruoka-annos paikallisessa kebab-ravintolassa seuraavan tuopin jälkeen.

Toinen kaverini saapuu sitten pöytään tupakkansa poltettuaan, tuoppi kourassaan. Kerromme hänelle tuopinpinoamisoperaation kulun ja päätämme, ettemme enää astu jalallammekaan tuohon kyseiseen, ilmeisen sisäsiittoiseen, juottolaan. Tai no, tämä toinen, tupakalla ollut kaveri, ei moista päätöstä tehnyt. Kunhan olimme saaneet tuoppimme juotua, lähdimme syömään ja kotiin. Eikä kyllä tule enää ikinä varmasti käytyä tuossa paikassa niin kauan kun se pystyssä on (toivottavasti ei kauaa). Oli nimittäin omasta mielestäni sen verran typerä kohtaus tuo.

Kyseisen paikan nimi on Ravintola Toripöllö, Rauman kauppatorin kulmassa, entisen La Bamban paikalla.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis mitä? Millä logiikalla frendisi jäi sille muijalle breezerin velkaa ja miksi ihmeessä frendisi maksoi sen? Ja sitten vielä ostitte lisää juomaa? Äkkiä vaan ovesta ulos, jos alkaa tulla jotain tuonkaltaista vittuilua baarimikon taholta.

Ja kyllä, todella asiatonta ja uskomatonta käytöstä baarimikolta. Ainahan ne stobet pinotaan ja yleensä saa kuulla kiitoksen, jos sen tekee itse ja roudaa tuopit ihan baaritiskille asti, mutta koskaan en ole joutunut siitä maksamaan. :D
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän tuossa ylläolevassa kusetettiin pubiruusulle uusi juoma. Joko baarimikko herutteli pillua tai sitten huvin vuoksi kusetti asiakasta. (vaihtoehdot eivät sulje toisiaan pois)
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Kyllähän tuossa ylläolevassa kusetettiin pubiruusulle uusi juoma.

Näin minäkin asian näin ja aika nopeasti tuli päätettyä, että näin sisäsiittoiseen paikkaan en rahojani toiste enää tuo. Frendi kuitenkin maksoi sen juoman, että tilanteesta päästiin johonkin. Kai tästä jollekin taholle voisi ilmoittaa, jos olisi vähänkin pikkumaisempi. Nyt taitaa jäädä pelkästään viidakkorummutukseksi.

Äkkiä vaan ovesta ulos, jos alkaa tulla jotain tuonkaltaista vittuilua baarimikon taholta.

Tämän teimme ja kyseisestä ovesta emme aio mennä enää uudelleen sisään ennen kuin ravintola on a) vaihtanut omistajaa ja/tai b) mennyt nurin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kai tästä jollekin taholle voisi ilmoittaa, jos olisi vähänkin pikkumaisempi. Nyt taitaa jäädä pelkästään viidakkorummutukseksi.
Hmmm... milleköhän taholle tuosta pitäisi ilmoittaa ja mikä olisi varsinainen syy?

Tuohan kuulostaa vähän vastaavalta, jos vaikkapa (huono esimerkki) ruokakaupassa pudotat nenäliinapaketin lattialle, josta kauppiaan rouva nostaisi sen takaisin hyllyyn. Samalla kauppias tulisi vastaan sanoen: "Ja nyt heität vitosen tolle muijalle!". Siis eihän tuollaista tapahdu, mutta eihän ketään myöskään sitä vitosta kauppiaan rouvalle tuollaisessa tilanteessa anna. Toisaalta mitä "rikollista" tai "jollekin taholle ilmoitettavaa" tuossakaan tilanteessa on? Nyt tilanne tuli eteen niin yllättäen, että kaverisi ei ollut yhtään varautunut moiseen (ketäpä olisi?).

Kyllä, yritän juuri sanoa, että kaveriasi on kusetettu ja kunnolla - vieläpä ilmeisen onnistuneesti. Kyllähän tyhmiltä ihmisiltä aina on kusetettu rahat pois; ei ehkä niinkään Suomessa, mutta ulkomailla saa kyllä tottua kaikennäköiseen. Esimerkkiä ei tarvitse hakea Tallinnaa kauempaa - kyllä siellä taksikuskit ottavat (tai ainakin vielä muutama vuosi sitten ottivat) tyhmiltä turisteilta rahat pois. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se, joka maksaa!

Tuo kaverisi maksuhalukkuus kyllä vähän ihmetyttää. OK, tilanne tuli äkkiä! Luulisi kuitenkin Breezerin suhahtaessa auki jokaisella olevan ensireaktiona: "Haista vittu!" ja ovesta paskaista naurua nauraen ulos! Mutta edelleen: mille taholle tuosta mielestäsi pitäisi ilmoittaa?
...kyseisestä ovesta emme aio mennä enää uudelleen sisään ennen kuin ravintola on a) vaihtanut omistajaa ja/tai b) mennyt nurin.
Aivan oikein!

Tosin toivottavasti paikka olisi vielä Pitsiturnauksen aikoihin pystyssä. Voisin ainakin henkilökohtaisesti piipahtaa juomassa pari-kolme tuoppia ko. paikassa ja pinota vähän tuoppeja. Ehkäpä paikalta löytyy muitakin Jatkoajan kirjoittajia tuopinpinouspuuhissa...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mutta edelleen: mille taholle tuosta mielestäsi pitäisi ilmoittaa?Aivan oikein!

Öh, vaikkapa ravintolan omistajalle?
Jos sitten omistajalla on minkäänlaista tajua CR-toiminnasta niin ainakin sieltä tulee mitäänsanomatonta pahoittelua, parhaassa tapauksessa kompensaatiota ilmaisten kaljojen merkeissä.
 

Dängleri

Jäsen
Kerrotaanpas näin sunnuntai-iltapäivän ratoksi vallan monivaiheinen negatiivinen asiakaspalvelu kokonaisuus, joka liittyy yhteen valtakunnan suurimmista Mobiili- ja internetoperaattoreista.

Lähtötilanne oli seuraava:
Asuessani edellisessä osoitteessani, minulla oli käytössäni 2M Laajakaista yhteys kaapeliverkon kautta. Yhteydessä ilmeni häiriöitä/katkoksia (en voinut katsoa tv:tä ja selata nettiä samaan aikaan) silloin tällöin, ja jouduin useaan otteeseen olemaan yhteydessä tekniseen tukeen, joka sai yhteyden palaamaan resetoimalla sen. Ostin myös useita erilaisia metallisia haaroittimia jakamaan yhteyden tv:n ja internet yhteyttä, mutta eipä se vika korjaantunut niilläkään. Tuki myös epäili jossain vaiheessa modeemini toimivuutta, vaikka teknisten tietojen mukaan sen olisi kuitenkin pitänyt tukea yhteyttä.

Viime syksynä muuton yhteydessä päätin korottaa nopeutta, koska tuntui ettei se 2M yhteys ollut riittävä mm. urheilulähetysten seuraamiseen netin kautta. Päädyin tarjoukseen joka piti sisällään 10M Kaapeli laajakaistan + 2M mokkulan. Uutta modeemia en sopimuksen yhteydessä saanut, koska olin "vanha" asiakas, ja koska vanha modeemini tuki myös 10M yhteyttä. Huomasin kuitenkin pian yllätyksekseni, ettei yhteys toiminut edelliseen verrattuna juurikaan paremmin, itse asiassa jopa huonommin. Tekninen tuki teki ahkerasti töitä korjatakseen vian, mutta vika ilmeni yhä uudelleen kerta toisensa jälkeen. Tekninen tuki kehoitti minua viemään modeemin heidän myymäläänsä testaamista varten. Modeemi testattiin, ja koska siinä koettiin olevan vikaa, minulle myytiin uusi modeemi 38€:lla.

Vika ei kuitenkaan korjaantunut tälläkään, vaan tekninen tuki sai jälleen töitä. Lopulta he päätyivät siihen tulokseen, että kaikki mahdollinen on tarkastettu, ja että he lähettäisivät korjaajan paikan päälle. Tässä yhteydessä minulle kerrottiin, että mikäli vika löytyykin minun omistamistani laitteista, lankeaa korjaajan lasku itseni maksettavaksi. Jostakin sitten pälkähti vielä mieleeni, että voisiko vika olla modeemin antennin johdossa, joten kipaisin vielä operaattorin myymälään ostamaan uuden johdon, jonka mukana tuli myös kehittyneempi haaroitin. Ja kuinkas ollakkaan, häiriöt katosivat tämän myötä, eikä korjaajaa tarvittu. Näin ollen uusi modeemi tuli ostettua täysin turhaan.

Eräänä aurinkoisena päivänä postiluukusta kilahti yritykseltä postinkuoressa puhelinlasku, joka oli itse asiassa maksukehoitus 2kk takaisesta laskusta. Tajusin siinä hetkessä, etten ollut saanut puhelinlaskua pariin kuukauteen. Selvittäessäni asiaa kävi ilmi, ettei uuden Laajakaista-sopimuksen yhteydessä tekemääni osoitteenmuutosta oltu päivitetty matkapuhelimen laskutustietoihin, vaikka siinä laskussa laskutetaan myös Mokkulan osuus. Näin ollen parin kuukauden osoitteet olivat menneet vanhaan osoitteeseen, eikä Postikaan niitä syystä tai toisesta uuteen osoitteeseen kääntäneet.

Laskutuksen kanssa asiaa hoitaessani kyseinen asiakaspalvelija nro1 huomasi omasta aloitteestaan, että laskussani oli myös virhe. Hänen mukaansa minulta oli veloitettu 1M Mokkula normaalihintaisena, vaikka sopimukseen kuului 2M mokkula tarjoushintaan. Ja selvennökseksi vielä se, ettei minulla ollut koskaan edes ollut tuota 1M mokkulaa. Selvitettyäni laskutukselliset asiat (mm. maksukehoitusten hyvittämisen) asiakaspalvelija kertoi siirtävänsä minut Mobiiliverkon tuotteiden puolelle, joiden tehtänä olisi selvittää palveluiden tekninen toteuttaminen oikeanlaiseksi.

Puhelu kuitenkin keskeytyi siirtovaiheessa nauhoitukseen "olemme saaneet niin paljon palautetta, että kaikki linjamme ovat varattuja, soita myöhemmin uudelleen". Niinpä jonottelin jälleen 5min verran, jonka jälkeen sain asiakaspalvelija numero 2:n kiinni. Hän selvitteli asiaa, ja totesi että minulle oli todellakin kytketty vääriä tuotteita. Koska kyseessä oli Kiinteän verkon markkinoima tarjoustuote, tuli minun olla yhteydessä heidän kanssaan, ja niinpä puhelu siirrettiin eteenpäin. Puhelun siirto tyssäsi samaan nauhoitukseen, ja taas piti soittaa uudelleen.

Asiakaspalvelija nro 3 oli erittäin asiantunteva ja ystävällinen, ja paneutui asiaan. Hän kertoi suurinpiirtein samat asiat kuin edellisetkin, mutta lopulta totesi ettei asia kuulunut heille, ja etteivät he voi vaikuttaa asiaan. Hän sanoi siirtävänsä minut takaisin mobiilipuolen asiakaspalveluun, ja sanoi että minun tuli sanoa heille etteivät yhdistä minua enää takaisin kiinteän verkon palveluun. Hän myös sanoi, ettei linjoilla ole jonoa, joten puhelun ei tulisi katketa siirtovaiheessa. Sepä kuitenkin katkesi, ja taas piti soittaa uusiksi, jonotellen se perus 2-3min.

Kerroin kaiken tapahtuneen asiakaspalvelija nro 4:lle, vastaus oli lopulta sama. Asia ei kuulunut heille, joten hän siirtää minut takaisin kiinteän verkon tuotteiden puolelle. Kielsin tekemästä näin, mutta niin vaan puhelu siirrettiin eteenpäin. Asiakaspalvelija numero 5:lle kerroin jälleen kerran koko tarinan tiivistetysti, ja mitäpä muuta hänellä oli jälleen tehtävissä, kuin tarjota puhelua siirrettäväksi mobiili palveluiden puolelle, koska "heillä ei ollut mitään tehtävissä". Tässä vaiheessa itsellä leikkasi sen verran pahasti kiinni, että tuli sanottua pari valittua sanaa. Tämän seurauksena asiakaspalvelija nro 5:ltä alkoi löytyä nöyryyttä, ja hän lupasi rueta tutkimaan asiaa. Näin ollen toista tuntia kestänyt puhelinrumba sai vihdoin päätöksen.

Myöhemmin illalla minulle päin soiteltiin ja kerrottiin asioiden olevan nyt kunnossa. Kovasti siellä pahoillaan oltiin, ja hyvityksenä tarjottiin jotain 5-10€ vähennystä laskusta. Tein kuitenkin asiasta virallisen reklamaation tuon hyvityksen lisäksi.

Muutamaa viikkoa myöhemmin ostin uuden puhelimen, johon myös tarvitsin mobiilinetin. Päädyin jälleen kerran tarjouksessa olevaan tuotteeseen, jonka hinta oli about 2,95€/kk sisältäen rajattoman käytön. Lisää yllätyksiä oli luvassa seuraavassa laskussa, kun kyseisen tuotteen hintana oli veloitettu about 9€/kk. Tällä kertaa asia hoitui suoraan laskutuksen kanssa.

Eipä kauan tästäkään, kun Mobiilipalveluiden esimies otti yhteyttä jättämäni reklamaation tiimoilta. Asenne oli nöyrä ja kovasti oltiin taas pahoillaan. Palautteen myötä asiaa oli kuulemma käyty työryhmässä läpi, ja omia toimintoja oli tarkasteltu. Hyvityksenä kaikesta kokemastani minulle tarjottiin 6kk matkapuhelinlaskut puoleen hintaan.

Veikkaan että joku äkkipikaisempi olisi sopimuksensa katkaissut, ja vaihtanut palveluntarjoajaa, mutta itse jäin vielä odottelemaan seuraavia seikkailuja. Hirveän paljon enempää ei voi kyllä enää antaa anteeksi.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Öh, vaikkapa ravintolan omistajalle?
Jos sitten omistajalla on minkäänlaista tajua CR-toiminnasta niin ainakin sieltä tulee mitäänsanomatonta pahoittelua, parhaassa tapauksessa kompensaatiota ilmaisten kaljojen merkeissä.
Öh, sehän juuri juttuni pointti olikin!

Luultavasti siellä tiskin takana oli juuri kuppilan omistaja... Jätin sen kirjoittamatta, koska oletin, että tuo kauppias/kauppiaan rouva -esimerkki olisi kertonut tarkoitusperäni. Pubin omistaja oli itse baaritiskin takana ja pubiruusu oli omistajan pano tai tyylin joku vapaalla oleva tarjoilija tms.

Kusettajia ja paskanpuhujia on ollut maailman sivu ja tulee aina olemaankin. Kyllä köyhät/tyhmät rahoistaan eroon pääsevät, jos eivät itse ole tarkkana. Suomalaisilla vain on tämä sokea usko johonkin ihmeelliseen "ylempään voimaan" - auktoriteettiin, joka on aina valmis auttamaan ja puolustamaan heikkoja.

Harvemmin tuollaisten pikkukuppiloiden omistajat ovat itsekään mitään umpirehellistä sakkia. Varmasti Suomen tuhansissa pikkukuppiloissa ja -räkälöissä yritetään vastaavia kusetuksia useita - jopa kymmeniä - kertoja harva se viikonloppu. Kyllähän känniläisiltä (enkä nyt väitä, että Andjin seurue olisi ollut mitenkään kännissä tai muuten vain holtittomassa mielentilassa) yritetään rahat kusettaa pois keinolla millä hyvänsä. Nyt käytössä oli tällainen "rahastuskeino" ja tällä kertaa se meni läpi.

Edelleen: tehdään olettamus, että tiskin takana oli itse kuppilan omistaja ja pubiruusu oli hänen panonsa. Mille taholle tuosta pitäisi ilmoittaa? Poliisi, Valvira (tai siis STTV), Kuluttajavirasto? Entä jos se oikea taho löytyisikin? Mitä tapahtuisi?

Jos ja JOS poliisia homma sattuisikin viiden euron kusetus kiinnostamaan ja he menisivät puhuttamaan kuppilan omistajaa, niin mitä tapahtuisi? Eihän omistajan mukaan tuollaista episodia olisi koskaan tapahtunutkaan. Siinähän oltaisiin sana sanaa vastaan. Todennäköisesti omistaja kääntäisi vielä homman siten, että "känniläisen ravintola-asiakkaan sana" vastaan "selvinpäin olleen ravintola-alan ammattilaisen sana". Kumpaa poliisin on (tai ainakin pitäisi olla) helpompi uskoa? Mikä olisi Andjin ja hänen seurueensa saama vastaava hyöty?

Toisaalta kyllähän ravintoloilla on oikeus tietyin rajoituksin valikoida asiakkaansa. Andjin seurue ei tällä kertaa ollut jostain syystä haluttu seurue ko. kuppilaan ja se osoitettiin kyseisellä tavalla. Kyllä paras tapa hoitaa asia, on jättää koko kuppila omaan arvoonsa kuin alkaa "ilmoittelemaan jollekin taholle". Kusetus on tapahtunut, mutta luultavasti Andji ja hänen kaverinsa eivät enää ikinä lankea ainakaan samaan kusetukseen. Toivottavasti tämä episodi avasi heiltä ja vähän muiltakin silmiä, että ei kaikki aina ole edes Suomessa niin rehellistä toimintaa, miltä vaikuttaa. Ulkomailla saa olla vieläkin tarkempana.

Kyllä tässä itse kukin on saanut omat oppirahansa maksaa, kun on opetellut tuntemaan elämän raakuuden. Vahvat syövät heikot jne. Oppirahat maksetaan ja haavat nuollaan, mutta ei kaikkea aina tarvitse "ilmoittaa jollekin taholle".
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsekin laitoin juuri ravintolapäällikön suuntaan palautetta. Oma palautteeni koskee tosin ravintolan toimintaa viime perjantain live-keikan aikana. Kyseessä on Tampereen keskustan uudehko viihdemaailma Ilona, ja esiintyvänä artistina oli debyyttialbuminsa hiljattain julkaissut, vaihtoehtoisempaa musiikkia soittava The Blanko.

Menin paikalle avovaimon ja ystäväpariskuntamme kanssa, ja vain ja ainoastaan tuon keikan takia. Ihmettelimme kyllä kaikki, miten tuollainen bändi on kiinnitetty tuollaiseen muovisia cover-yhtyeitä suosivaan, ruotsinlaivaa muistuttavaan "aikuisten yökerhoon". Mutta ajattelimme, että kun keikka on luvattu, niin se myös saadaan.

Noh, portsari kertoili jo ovella, että bändi on vääränlainen, ja ravintolapäällikkö yrittää parhaillaan puhua heitä soittamaan jotain muuta... tuossa vaiheessa olisi pitänyt jo tajuta kääntyä takaisin, mutta menimme kuitenkin sisään. Ravintolan asenne oli kyllä uskomaton, sillä harvemmin levynjulkkarikiertueella olevaa, ja esim. YleX:llä säännöllisesti soivaa artistia pyydetään soittamaaan Mombasaa ja Äidin pikkupoikaa... (kärjistetysti sanottuna)...

Noh, keikka alkoi, ja yleisö oli messissä. Kuitenkin vain noin kahdenkymmenen minuutin jälkeen ravintolan henkilökuntaan kuulunut henkilö kävi ilmeisesti sanomassa, että enää yksi biisi! Sen jälkeen nimittäin bändi neuvotteli hetken keskenään, ja veti sen jälkeen yhden suhteellisen hyvin yleisöön uponneen vedon. Sen jälkeen bändi kyseli, haluaako yleisö vielä lisää, ja kyllä sellaista halukkuutta oli. Mutta ei, ravintolan henkilökunta sammuttaa tylysti valot stagelta ja sulkee esiripun, ja bändi poistuu käsiään levitellen takahuoneeseen.

Ei siis saatu rahoillemme vastinetta. Keikan pitäisi kestää mielestäni vähintään sen 45 minuuttia, koska se on yleinen käytäntö. Toki tuolla lipulla olisi päässyt kuuntelemaan humalaisten karaokelaulantaa tai pomppimaan trance-dance-bom-bomin tahtiin, mutta eivät ne meitä kiinnostaneet. Jos ravintola olikin tehnyt virheen bändin buukkaamisessa, tuo toiminta oli vain ja ainoastaan bändin takia ravintolaan tulleita kohtaan aikamoinen pyllistys.

Katsotaan, tuleeko vastausta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
koko teksti

Ohhoh! Olipa toimintaa. Luulisi tilaajan ottavan selvää millainen artisti on kyseessä, tilaisi jonkun Mamban tahi Jean S:n laulattamaan yleisöä. Sääli bändiä, toivottavasti sentään keikasta sovittu korvaus saatu.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Hmmm... milleköhän taholle tuosta pitäisi ilmoittaa ja mikä olisi varsinainen syy?

No joo, ravintolapäällikölle/omistajalle lähinnä olisin jotain voinut ilmoittaa, mutta 5,50€:n takia en viitsi moista tehdä. Kyseinen baarimikko/portsari ei ollut paikan omistaja ja pubiruusun ja baarimikon/portsarin suhteesta en tiedä.

Tämä kyseinen tapaus kyllä harmittaa näin jälkeenpäin lähinnä sen vuoksi, että tuo paikka tuntui sangen mukavalta pubilta. Olisin mielelläni halunnut asioida siellä useamminkin, terassikauden alettua terassillakin kelpaisi kesällä nauttia pari tuopposta. Mutta jos henkilökunta on kusipäistä sakkia, joille toiset asiakkaat ovat arvokkaampia kuin toiset, niin antaa olla. Myönnettäköön, että ihan fiksuahan on pitää tuollainen joka päivä pubissa notkuva ämmä tyytyväisenä kuin pari nuorta ensivierailijaa, koska kyseinen muija vie ja on vienyt luultavasti kyseiseen lafkaan enemmän (sossun) rahaa kuin minä ja kaverini tulisimme ikinä viemään.

Orwellia mukaillakseni: kaikki asiakkaat ovat tasa-arvoisia, toiset vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No joo, ravintolapäällikölle/omistajalle lähinnä olisin jotain voinut ilmoittaa, mutta 5,50€:n takia en viitsi moista tehdä. Kyseinen baarimikko/portsari ei ollut paikan omistaja ja pubiruusun ja baarimikon/portsarin suhteesta en tiedä.

Ilmoita ihmeessä, parhaassa tapauksessa kyseinen persereikä saa kenkää ja joutuu etsimään itselleen uuden leikkipaikan. Helvetti että vituttaa lukea tuollaista itse alan ammattilaisena, aivan käsittämätöntä käytöstä kyseiseltä kyypparin irvikuvalta. Tommoisia ei tarvita alalle yhtään kappaletta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Juttelikos Sistis paikanpäällä olleiden tuntemattomien kuuntelijoiden kanssa asiasta? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin yleisön reaktiota sähköjen katkaisemiseen ja lisäksi siihen, että kuinkahan paljon sitä palautetta lopulta ravintolalle tuli.

Enpä muista tälläistä koskaan kuulleeni, mitä nyt Pitkä Kuuma Kesä-leffassa takapajulan juntit luulivat bändiä itse Kalle Päätaloksi. :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juttelikos Sistis paikanpäällä olleiden tuntemattomien kuuntelijoiden kanssa asiasta? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin yleisön reaktiota sähköjen katkaisemiseen ja lisäksi siihen, että kuinkahan paljon sitä palautetta lopulta ravintolalle tuli.

En vaihtanut kommentteja kenenkään tuntemattoman kanssa, mutta meidän nelihenkisen seurueen lisäksi paikalta poistui lukemattomia muitakin pettyneiltä näyttäneitä asiakkaita. Yhtyeen Facebook-sivuillakin on jokunen kertonut laittaneensa palautetta ravintolaan. Veikkaisin siis, että sitä palautetta on mennyt.

Sähköjen katkaisu tehtiin siis stagelle, ja vasta siinä vaiheessa, kun yhtye kysyi, että "haluatteko te lisää?", ja yleisö tuntui haluavan.

Jossain väitettiin, että Scandinavian Music Group soittaisi tuolla jossain vaiheessa. Saa nähdä, joutuvatko hekin veivaamaan Volgaa, Mombasaa ja Äidin pikku poikaa...
 

J.Petke

Jäsen
Täytyypä ruveta kirjoittamaan reklamaatiota Acerin huoltoon.

Vanhempieni kannettavassa tietokoneessa rupesi ääni särisemään niin ettei sillä pystynyt musiikkia kuuntelemaan mielekkäästi. Kuulosti aivan siltä, että koneessa on kaiutin rikki. Noh kone lähetettiin takuuaikana tietenkin huoltoon.

Nyt vanhempani kävivät hakemassa koneen huollosta mutta siellä olikin mukana viesti, että huolto maksoi hieman yli 30€ ja päälle pistettiin vielä rahti 28€ sillä koneeseen ei oltu vaihdettu mitään osia vaan oltiin tehty yleinen päivitys (eli varmasti jotain ajureita) jolla ongelma oli hävinnyt. Missään vaiheessa vanhemmilleni ei oltu soitettu ja kysytty, että korjataanko vika maksua vastaan. En tiedä kuinka velhoja jokaisen tietokoneen ostajan pitäisi olla jotta he pystyisivät itse ratkomaan tuollaisia vikoja.

Ei tuo minun mielestäni ihan oikein mennyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
... Noh kone lähetettiin takuuaikana tietenkin huoltoon.

Nyt vanhempani kävivät hakemassa koneen huollosta mutta siellä olikin mukana viesti, että huolto maksoi hieman yli 30€ ja päälle pistettiin vielä rahti 28€ sillä koneeseen ei oltu vaihdettu mitään osia vaan oltiin tehty yleinen päivitys (eli varmasti jotain ajureita) jolla ongelma oli hävinnyt. Missään vaiheessa vanhemmilleni ei oltu soitettu ja kysytty, että korjataanko vika maksua vastaan. En tiedä kuinka velhoja jokaisen tietokoneen ostajan pitäisi olla jotta he pystyisivät itse ratkomaan tuollaisia vikoja.

Minä en ole juristi, mutta kyllähän tuossa firma on toiminut väärin. Jos kone on viety takuuhuoltoon, sille ei tehdä ilman erillistä sopimusta mitään maksullisia toimenpiteitä.

Jotkut firmat ilmeisesti kikkailevat takuuhuoltojen kanssa, koska tietavät, ettei kukaan lähde oikeusteitse riitelemään tuollaisista summista. Suosittelen, että vanhempasi ottavat yhteyttä Kuluttajavirastoon, sitä kautta saattaa löytyä ratkaisu.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt vanhempani kävivät hakemassa koneen huollosta mutta siellä olikin mukana viesti, että huolto maksoi hieman yli 30€ ja päälle pistettiin vielä rahti 28€ sillä koneeseen ei oltu vaihdettu mitään osia vaan oltiin tehty yleinen päivitys (eli varmasti jotain ajureita) jolla ongelma oli hävinnyt. Missään vaiheessa vanhemmilleni ei oltu soitettu ja kysytty, että korjataanko vika maksua vastaan. En tiedä kuinka velhoja jokaisen tietokoneen ostajan pitäisi olla jotta he pystyisivät itse ratkomaan tuollaisia vikoja.

Ei tuo minun mielestäni ihan oikein mennyt.

Ohjelmistoviathan eivät kuulu takuun piiriin. Mutta ihmettelen, että miksi vika on kuitenkin korjattu ilman, että sitä olisi omistajalta kysytty. Käsittääkseni ilman lupaa niitä ei saisi korjata, jos ongelma ei ole takuunalainen, vaan aina pitäisi ensin lähettää kustannusarvio, jonka jälkeen kone joko palautetaan korjaamattomana tai korjattuna omistajan päätöksen mukaan.
 

J.Petke

Jäsen
Ohjelmistoviathan eivät kuulu takuun piiriin. Mutta ihmettelen, että miksi vika on kuitenkin korjattu ilman, että sitä olisi omistajalta kysytty. Käsittääkseni ilman lupaa niitä ei saisi korjata, jos ongelma ei ole takuunalainen, vaan aina pitäisi ensin lähettää kustannusarvio, jonka jälkeen kone joko palautetaan korjaamattomana tai korjattuna omistajan päätöksen mukaan.

Tämähän tässä on kinkkinen juttu. Ohjelmistoviat eivät kuulu takuun piiriin. Mutta jos kaiutin alkaa särisemään niin eihän tuossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin lähettää kone huoltoon. Ei minun vanhempani osaa tehdä mitään tehdasasetusten palautuksia niinkuin ei moni muukaan tietokoneen omistaja. He huollossahan eivät ole voineet tietää missä vika on mutta vika sitten poistui kun palauttivat tehdasasetukset.

"Diagnostiikkaohjelmalla ei löytynyt vikaa. Vian rajaamiseksi olemme ajaneet tehdaspalautuksen joka korjasi kuvaamanne vian"

Ja veloitettu on tarkistusmaksu 38€ ja rahdit 28,73€. Ensinnäkin en ymmärrä miksi takuuhuollosta veloitetaan tarkistusmaksun lisäksi vielä rahti.

Tuskin he pystyvät tuosta paljoa mukisemaan vastaan. Hehän korjasivat tuon vian ns. vahingossa kun alkoivat sitä tutkimaan. Mutta jos heidän diagnostiikkaohjelma ei tuosta sitä vikaa löytänyt niin siinä vaiheessa olisi mielestäni sitten pitänyt kysyä asiakkaalta miten toimitaan jos kerran siinä menee sen maksun raja.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tuskin he pystyvät tuosta paljoa mukisemaan vastaan. Hehän korjasivat tuon vian ns. vahingossa kun alkoivat sitä tutkimaan. Mutta jos heidän diagnostiikkaohjelma ei tuosta sitä vikaa löytänyt niin siinä vaiheessa olisi mielestäni sitten pitänyt kysyä asiakkaalta miten toimitaan jos kerran siinä menee sen maksun raja.

Uskoisin, että näissä tilanteissa harvoin on se summa kynnyskysymys. Enemmän on kyse periaatteesta. Lyhyt puhelu, missä tilanne selitetään selkeästi ja hinta kerrotaan, voisi auttaa monta kertaa. Ymmärrän toki, että niitä kertyisi jo päivää kohti sellaiset x+89, mutta ei tämä nykyinenkään malli toimi. Asiakkaalle jää sellainen olo, että aiheuttaa ylimääräistä vaivaa siitä, että laite on hajonnut normikäytössä takuuaikana -> liike on oikeutettu suvereenisti päättämään jatkotoimenpiteistä, kustannuksissa säästämättä.

Summat kun yleensä ovat (poikkeuksiakin on tietysti) sitä luokkaa, ettei kukaan lähde niistä riitelemään, vaan maksaa kiltisti -> vaihtaa liikettä, missä asioi -> huomaa, että (Tamin sanoin) mikään ei muutu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy nyt kirjoitaa oma baarikokemukseni viime viikolta vaikka en suoranaisesti saanut heikkoa asiakaspalvelua.

Olin mökillä Vaasassa viikon verran ja päätin viimeisenä iltana (keskiviikko) lähteä kaupunkiin parille kaljalle ja katsomaan jääkiekkoa. Menin O´Malley nimiseen pubiin istuskelemaan tiskille ja Tsekki -USA peliä katsomaan. Jouduin samalla seuraamaan erästä nuorta herraa, joka selkeästi kuului henkilökuntaan, mutta oli ilmeisesti vapaalla, koska illasti vastapäisellä tiskillä. Hän on ilmeisesti aloittanut voimaharjoittelun, sillä sen verran meni raejuustoa, jotain jogurttia ja kananmunia isosta juomalasista. Tämä ruokailu tapahtui seurueessa johon kuului pari tyttöä ja yksi poika, hekin ilmeisesti vapaalla olevaa henkilökuntaa. Tämä voimailija touhusi välillä ruokien kanssa tiskin sisäpuolella, kuori kananmunia, sekotteli inhan näköistä mössöä ja haki lähes kaikki paperiliinat edessäni olevasta telineestä.

Kun kello tuli seitsemän voimailija siirtyi ilmeisesti työvuoroon, koska palveli asiakkaita. Asiakkaita oli aika vähän, pari ryhmää ulkomaalaisia, joitain yksittäisiä asiakkaita ja tiskin takana oli toinenkin myyjä, ilmeisesti harjoittelija, koska rintaneulassa luki treinee tms. Hetken päästä paikalla saapui ilmeisesti fysioterapeutti, koska voimailija siirtyi tämä luo ja fysioterapeutti paineli peukalolla voimailijan olkapäätä. Työt jatkuivat taas, harjoittelija kaateli ne muutamat kaljat, joita tarvittiin ja voimailija keskittyi kaveriporukan kanssa katselemaan kännyköistä jotain.

Itseäni ihmetytti pari asiaa:

1. Miksi tämä voimailija tuli baaritiskille syömään eväitään? Olisinko minäkin saanut levittää tiskille savuahvenet sanomalehden päälle?

2. Onko baarimikkojen työnteko nykyään vain kaljan jakamista?

3. Miksi baarityöntekijät istuskelevat vapaa-ajalla työpaikallaan ja miksi vuorossa oleva keskittyy heidän kanssa höpöttämiseen eikä asiakkaisiin?

Itse sain kyllä kaljani ja näin pelin, sekä sain luettua päivän lehdet, palvelu pelasi sen suhteen. Mutta kyllä tämä voimailijan ruokailu ja töiden välttely hieman häiritsi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin, kyseessä taitaa olla kyseisen baarin omistaja jos samasta tyypistä puhutaan. Saattaa tulla yllätyksenä, mutta yrittäjänkin pitää joskus syödä.

Mutta yrittäjälläkin tulee olla pelisilmää sen suhteen, että missä sitä ruokaansa syö. Mikäli kuvaus pitää paikkansa (mitä en epäile), oikea paikka ruokailulle on takahuone eikä baarin puoli, jossa jokainen mattimeikäläinen näkee henkilökuntaan kuuluvan "voimailijan" vetävän safkaa naamaansa. Toisilla on pelisilmää ja toisilla taasen ei...

vlad.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, kyseessä taitaa olla kyseisen baarin omistaja jos samasta tyypistä puhutaan. Saattaa tulla yllätyksenä, mutta yrittäjänkin pitää joskus syödä.

Ei ole, koska baarin omistaa Radisson, mikäli on uskomista voimailijaa ennen työvuorossa ollutta, asiallista baarimikkoa. Juttelin hänen kanssa ja hän kertoi, että ovat osa Radisson hotellia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös