Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 938 890
  • 6 860

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tiedä häntä, mutta kyllä ainakin Helsingissä DHL:n omat autot ajelevat paketteja ovelle, ja kuski on puhunut ihan suomea, joten tuskin nimi oli Hildegard.

Eipä DHL toimita Suomessa itse muuta kuin Hki, Tre ja Turun alueet. Rungot taidetaan ajaa tytäryhtiön, Kelpo Kuljetukselta, mutta tuon loppujakelun hoitaa alueittainen alihankkija. Itseasiassa Tampereellakin tuon taitaa hoitaa Transpoint tuon jakelun lavoissa ja JetPak paketeissa.

Mutta tosiaan, alihankkijalla on kyllä alueellista ajoa ja rungot jyllää joka päivä joten ei noin pitkä viive selity alueellisella jakelulla.

Tokihan Suomi on kuljetuksellisesti erittäin hankala maa. Ns. "last mile" on ihan saatana kallis, eikä vesistöt yms helpota tilannetta yhtään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... koska olen tehnyt oston luottokortilla suoraan USA:sta niin ei ole mitään palautusmahdollisuuksia. Siinä maassa ei kuulemma kuluttajansuojasta ole ikinä kuultukaan.....

Siis oliko tämä kommentti suomen kuluttajasuoja-asiamieheltä? Nimittäin oma käsitykseni on, että koko kuluttajasuoja on keksitty USAssa.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Olen kuullut aikaisemminkin valitusta DHL:stä, ja ihan yhtä turhaa kuin tässäkin tapauksessa. Niin DHL Expressillä kuin muillakin saman alan firmoilla kuten TNT, FedEx, UPS jne, on useita palvelutasoja. Kyllä ne kamat saadaan Italiasta Ouluun tarvittaessa vaikka 24 tunnissa, jos tarve on. Se sitten maksaa vähän enemmän kuin toimitus viikon sisään, jolloin voidaan käyttää edullisempia kuljetusvaihtoehtoja.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulle tuli kotiovelle Vantaalle DHL:n tuomana paketti Hollannista alle vuorokaudessa siitä kun maksoin PayPalilla. Sillä välin kerkesi jo tulla sähköpostilla pahoittelu viivästymisestä (!), koska paketti oli jumittunut Suomen tulliin ja avattu siellä.

Tuo oli todellista Expressiä.

Sitä vastoin hidasta on yleensä saada ulkomaanpaketteja ulkomaisilta kuriireilta (ostan paljon tavaraa Saksasta), joilla on sopimus Suomessa Matkahuollon kanssa. Kaksi viikkoa on aika tavallinen odotusaika.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Eipä DHL toimita Suomessa itse muuta kuin Hki, Tre ja Turun alueet. Rungot taidetaan ajaa tytäryhtiön, Kelpo Kuljetukselta, mutta tuon loppujakelun hoitaa alueittainen alihankkija. Itseasiassa Tampereellakin tuon taitaa hoitaa Transpoint tuon jakelun lavoissa ja JetPak paketeissa.

Mutta tosiaan, alihankkijalla on kyllä alueellista ajoa ja rungot jyllää joka päivä joten ei noin pitkä viive selity alueellisella jakelulla.

Tokihan Suomi on kuljetuksellisesti erittäin hankala maa. Ns. "last mile" on ihan saatana kallis, eikä vesistöt yms helpota tilannetta yhtään.

En jaksa enää jatkaa tästä, eiköhän se sieltä kuitenkin tule joku viikko. Ja tosiaan Saksan koodien mukaan on vielä matkalla, eikä Itellan sivuiltakaan mitään löytynyt.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sitä vastoin hidasta on yleensä saada ulkomaanpaketteja ulkomaisilta kuriireilta (ostan paljon tavaraa Saksasta), joilla on sopimus Suomessa Matkahuollon kanssa. Kaksi viikkoa on aika tavallinen odotusaika.

Tilasin pari viikkoa sitten tavaraa Saksasta ja toimittajana on Hermes. Saksan tracking sivun mukaan paketti on toimitettu postinumeroon 00980 23.8, eli aivan oikeaan paikkaan.

Kävin kyselemässä tuon koodin perusteella postista ja SIWA:sta, johon Matkahuollon hoitamat paketit toimitetaan. Vesiperä molemmissa. Minkäänlaista ilmoitusta saapumisesta ei tietenkään ole näkynyt.

Onko tietoa kuka noita paketteja oikein kuljettelee/säilyttelee Suomessa? Viikon verran tässä olisi aikaa selvitellä, ennenkuin kamat lähtevät bumerangina takaisin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tilasin pari viikkoa sitten tavaraa Saksasta ja toimittajana on Hermes. Saksan tracking sivun mukaan paketti on toimitettu postinumeroon 00980 23.8, eli aivan oikeaan paikkaan.

Kävin kyselemässä tuon koodin perusteella postista ja SIWA:sta, johon Matkahuollon hoitamat paketit toimitetaan. Vesiperä molemmissa. Minkäänlaista ilmoitusta saapumisesta ei tietenkään ole näkynyt.

Onko tietoa kuka noita paketteja oikein kuljettelee/säilyttelee Suomessa? Viikon verran tässä olisi aikaa selvitellä, ennenkuin kamat lähtevät bumerangina takaisin.

Tässä saattaa olla mielenkiintoinen ketju. Hermes luovuttaa tavaran DPD:lle, joka tekee siihen oman koodinsa. Koska DPD:n koodit ei toimi Suomessa, MH tekee siihen oman koodinsa. Ja koitappa tätä sitten jälestää.

Sama tilanne saattaa olla Postin verkossa, laputettu uudelleen. Sen verran vinkkinä että tuo Siwa näkee vain omat pakettinsa. Kokeile joko DPD:n aspaa tai MH:n aspaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuo Microsoftin spedeily luottokorttitietojen kanssa on kyllä uskomatonta. Olen aina mainostanut kaikille tutuille, ettei Microsoftille saa ikinä antaa luottokortin numeroa. Luottokorttin numeroa ei tosiaankaan saa itse poistettua mistään, vaan ainoa keino on soittaa sinne aspaan, jossa virolaiset tytöt sitten kyllä ystävällisesti asian hoitavat.

Itse yritin erästä luottokortilla hoidettua gold-live tilausta aikoinaan peruuttaa ja kyllähän se oli todella vaivalloista. Ensiksi etsimään tietoa tilin peruuttamista sivustoviidakosta ja lopulta ohjeet ja puhelinnumero löytyi. Sitten olisi pitänyt alkaa selitellä miksi sen nyt haluaa perua, no vittuakos teille kuuluu, en mä tässä mitään ehdi selitellä.

Onhan tuossa pohjalla tuollainen "tehdään peruuttaminen niin vaikeaksi etteivät ihmiset jaksa nähdä vaivaa vaan jatkavat tilausta". Ikinä ei Microsoftille luottokorttitietoja. Tosin ilmeisesti halvemmaksi muutenkin tulee ostaa niitä aika- ja pistekortteja jostain nettihuutokaupasta.

Tällaisissa tapauksissa kannattaa ehdottomasti kirjoittaa suoraan luottokorttiyhtiölle. Luottokorttiyhtiöt laittavat yleensä vähän painavampaa palautetta firmoille jos on sählinkiä korttiostosten kanssa. Kokemusta on mm Visan kautta hoidettu reklamaatio poiki rahat tilille vaikka myyjän ulkomaisen myyjän kautta ei onnistunut.
 

J.Petke

Jäsen
Käsittääkseni tässä tapauksessa kyse ei ollut luottokortista vaan Visa Electronista eli luottokuntaa ei asia kiinnosta. Kannattaisi siis kyllä tehdä kaikki ostokset ulkomailta nimenomaan luottokortilla jolloin olisi se luottokunta takana vääntämässä jos tarvetta tulee.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tällaisissa tapauksissa kannattaa ehdottomasti kirjoittaa suoraan luottokorttiyhtiölle. Luottokorttiyhtiöt laittavat yleensä vähän painavampaa palautetta firmoille jos on sählinkiä korttiostosten kanssa. Kokemusta on mm Visan kautta hoidettu reklamaatio poiki rahat tilille vaikka myyjän ulkomaisen myyjän kautta ei onnistunut.
Omassa tapauksessahan ei nyt ollut mitään varsinaista sählinkiä myyntitapahtumissa. Kritisoin siis tuota hankaluutta ja työmäärää, jonka kortin poistaminen järjestelmästä vaatii. Helposti saadaan asiakas syöttämään luottokortinnumero, mutta sen poistaminen ei sitten olekaan niin yksinkertaista.

Ja kyllähän siellä käyttöehdoissa amerikkalaiset tuntien nämä asiat on kerrottu aivan taatusti hyvinkin tarkkaan. Se on sitten eri asia kuka niitä niin tarkasti jaksaa/ehtii lukea.

Laillista? - aivan varmasti. Kusipäistä? - todellakin.
 
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, HIFK
!

Olen kuullut aikaisemminkin valitusta DHL:stä, ja ihan yhtä turhaa kuin tässäkin tapauksessa. Niin DHL Expressillä kuin muillakin saman alan firmoilla kuten TNT, FedEx, UPS jne, on useita palvelutasoja. Kyllä ne kamat saadaan Italiasta Ouluun tarvittaessa vaikka 24 tunnissa, jos tarve on. Se sitten maksaa vähän enemmän kuin toimitus viikon sisään, jolloin voidaan käyttää edullisempia kuljetusvaihtoehtoja.

Joo kyllä on ja tässä tapauksessa on maksettu nopeasta toimituksesta.

Ja hups! Joudun ottamaan sanojani takaisin, sillä sain paketin käsiini tänään 8.59 eli palvelu toimi erinomaisesti (lukuunottamatta tätä asiakaspalvelijaa puhelimessa joka lupaili pakettia vasta torstaiksi, mutta aina iloisempaa näin päin)

Mutta siis tämä DHL Express tapaus sujui loppujen lopuksi niinkuin pitikin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitetaan tänne vaikka nyt ei varsinaisesta asiakaspalvelusta ole kysekään. Iso kiitos näille meidän brankkareille ja ambulanssihemmoille. Aina silloin tällöin olen noiden kanssa joutunut/saanut asioida ja aina on sattunut loistavia tyyppejä kohdalle. Tänään tulin duunista ja naapurista tuli sitten puhelua, että apua, hän on loukannut nilkkansa. Mulla on talon yleisavain ja menin pyynnöstä sisälle. Nilkka oli rehdisti sanoen pahan näköinen ja ei mitään toivoa, että olisin tuon voinut sairaalaan heittää. Kipu ole niin kova.

Vaan eipä siinä, pyysin sitten häntä soittamaan ambulanssin/kuljetuksen kun saimme tilanteen sille tasalla että tuo pystyi puhumaan. Häly-keskus oli loistava, ei kiire/kuolemantapaus, mutta laitetaan auto tulemaan. Tuli auto ja pari nuorta kaveria, jalka ilmanpaineella stabiiliksi ja eukko autoon. Meni todella nätitsi eikä ollut turha hälytys, äsken tuli viestiä että huomenna leikkaillaan.

Hienoa duunia taas häly-keskukselta ja ensihoito hemmoilta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hienoa duunia taas häly-keskukselta ja ensihoito hemmoilta.

Itse sen sijaan ihmettelen hieman hälytyskeskuksen/poliisin toimintaa. Huomasin tuossa kuun alussa koiraa kävelyttäessäni skootterin rekisterit irti keskellä metsäistä kävelytietä. Noh, pomminvarmastihan tuo oli varastettu ja soitin siitä 112:een.

112 kirjoitti:
Joo, onko "sejaseskootteri"? Joo, on ilmoitettu, katsotaan ehtiikö kukaan käydä.

Eipä siinä mitään, oletin että illan aikana joku partio ehtiessään heittää pyörän takaloosteriin ja vie asemalle tms. Noh, kuitenkin jonkun noin kolmen-neljän päivän päästä huomasin saman skootterin olevan edelleen samassa paikassa, tosin nyt siirrettynä pururadalta sivuun. Ihan ok tuo vielä tuolloin vaikutti olevan ja ympärille oli ilmestynyt se poliisin muovinauha.

Noh, siinähän tuo ajopeli seisoo edelleen. Tosin täysin paskaksi pistettynä ja osina. Itselleni ei avaudu miksei kuitenkin periaatteessa aivan rahanarvoista ja varastetuksi tiedettyä pyörää voitu viedä pois, vaan se jätettiin tuonne hajotettavaksi..

Menee jossain määrin kai joskus Ihmettely-ketjuun kirjoittamani jutun kanssa samaan laariin eli tapaus, jossa poliisi takavarikoi asemalla teineiltä kaljat repusta ja hävitti ne heittämällä paskaksi raiteille. Jep, joku ne sirut sieltäkin korjaa ja tuskin sitä ihan ilmaiseksi kuitenkaan tekee.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Joo kyllä on ja tässä tapauksessa on maksettu nopeasta toimituksesta.

Ja hups! Joudun ottamaan sanojani takaisin, sillä sain paketin käsiini tänään 8.59 eli palvelu toimi erinomaisesti (lukuunottamatta tätä asiakaspalvelijaa puhelimessa joka lupaili pakettia vasta torstaiksi, mutta aina iloisempaa näin päin)

Mutta siis tämä DHL Express tapaus sujui loppujen lopuksi niinkuin pitikin.

En nyt malta olla kertomatta uusia käänteitä omassa tarinassani. Laitoin Thomannille kiitosta heidän ripeästä tavaran kasaamisesta ja lähettämisestä (oikeasti puhutaan vain tunneista siitä kun tilaus/maksu oli perillä).

Samalla kerroin sitten, että laivamatkalla on pituutta kuin 1700-luvulla, 6-8 päivässä Suomeen voi heti unohtaa. Sieltä tuli vastaus, että kyseessä täytyy olla jokin ongelma, sitä selvitetään ja asiaan palataan.

Aamulla ennen menojani soitin DHL:n asiakaspalveluun, mutta puhelu päättyi siihen, kun täti ei osannut kuin pari sanaa englantia. Ok, minun moka, kun luettu saksa ei taivu niin, että olisin pystynyt sillä asioimaan. Oletin vain, että siellä työssä täytyy osata esim. englantia, jota toisinaan puhutaan jopa Saksan rajojen sisällä.

Mailiin sitten joku täti vastasi, että paketti on todella lähtenyt Saksasta Suomeen 28.8.2010 (aijaa, en tiennytkään, kun itse mailissa siitä mainitsin), ja keskimääräinen matka-aika on 6-8 työpäivää. Siis mitä? Mainitsin muuten siitä, että DHL vastaanotti paketin 19.8.2010.

Alkuperäisessä Thomannin lähetysvahvistuksessa mainittiin, että tulee Thomannilta Suomeen 6-8 päivässä, nämä olivat sitä mieltä, että Hampurista Suomeen tulee 6-8 päivää. Lopussa oli huvittava kysymys: "Do you have more questions?" Vastaus saattaa olla vaikka: "Yes, I do. What happened between 19th and 28th August?

6 työpäivää joku Berthold vetää sätkää lederhosenit rullalla ilman, että mitään tapahtuu... Sitten toiset 6 päivää orjat soutavat yli Itämeren. Aika moderni maa...

Thomannin jannun virkeyttä vastata ihailen, kun kritiikki ei ollut heille suunnattua. Ajattelin vielä laittaa, että jos toimituskulut 0 euroa = toimitusaika 1 kuukausi, niin kiitos, maksan ensi kerralla ne toimituskulut. Kyseessä on siis tilauksen hintaraja, jonka jälkeen kulut ovat 0 euroa. Ilmainen rahti on nyt rassannut ja aiheuttanut kuluja sen verran, että maksullinen tulee halvemmaksi.

Kyseessä ei ole siis DHL Express, sillä tämä tulee "by local Post", postipakettina.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En nyt malta olla kertomatta uusia käänteitä omassa tarinassani.
Omat tilaukset Thomannilta ovat yleensä tulleet muutamassa päivässä, DHL:llä tai postin kautta. Thomannilla on tapana myydä tavaraa "varastosta" vaikka sitä ei siellä olekaan. Esim levysoitinta jouduin odottelemaan lopulta kolmisen kuukautta, vaikka kokoajan nettisivujen mukaan tavaraa oli varastossa. Maileihin kyllä vastattiin aina välittömästi ja pahoiteltiin asiaa, sekä ihan rehellisesti kerrottiin, että välttämättä tavaraa ei ole aina varastossa vaikka niin sivuilla sanotaankin. Luonnollisesti täytyy myös ymmärtää, että hinnat ovat juuri siksi halpoja, että tavaraa ei varastoida vaan sitä menee suurissa massoissa firmasta läpi. Kokemukset Thomannista ovat kuitenkin lähes pelkästään positiivisia, esim Elloksen kanssa toimiminen on aivan yhtä helvettiä.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Thomannilla on tapana myydä tavaraa "varastosta" vaikka sitä ei siellä olekaan. Esim levysoitinta jouduin odottelemaan lopulta kolmisen kuukautta, vaikka kokoajan nettisivujen mukaan tavaraa oli varastossa. Maileihin kyllä vastattiin aina välittömästi ja pahoiteltiin asiaa, sekä ihan rehellisesti kerrottiin, että välttämättä tavaraa ei ole aina varastossa vaikka niin sivuilla sanotaankin. Luonnollisesti täytyy myös ymmärtää, että hinnat ovat juuri siksi halpoja, että tavaraa ei varastoida vaan sitä menee suurissa massoissa firmasta läpi. Kokemukset Thomannista ovat kuitenkin lähes pelkästään positiivisia, esim Elloksen kanssa toimiminen on aivan yhtä helvettiä.

Thomannista ei ole kokemuksia, mutta on varsin yleistä myydä "varastosta" tai muuten nopealla toimitusajalla, vaikka mitään takuita ei olisikaan nopeasta toimituksesta. Joku erä voi olla tulossa, mutta tullaukset ym. voivat viedä helposti viikon (5 arkipäivää) ainakin ylimääräsitä.
Mieluummin muutamat valitukset tai kyselyt kuin se, että kaupat menevät sivu suun. Leipä pitää tienata.
Kaikki eivät asiaa ymmärrä kuten JZZ on oivaltanut, että toimitusmyynnistä ostettuna pitää aina vähän varata aikaa viivästyksille.

DHL:n toimintaan ihan alkaen vaikka korvauskäytännöstä en ala edes kommentoimaan. Sanotaan vaan näin, että "ei käytetä".
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Päivitystä Soneran ns. palveluun UrhoTV Total-casessa.

Teimme kolmen sivun mittaisen palautekirjelmän Soneralle, lähetimme sen useammalle siinä firmassa, ja kerroimme siinä tarkkaan päivän ja kellonaikojen tarkkuudella mitä ja miten oli tapahtunut. Ainoastaan robotin vastaus minun haistavittuuni jäi pois, mutta ei ollut minun syyni vaan toinen osakas ei sitä halunnut mukaan laittaa.

Kas kummaa, herra Isopäämonialapääjohtaja vastasi. Ja ihan puhelimitse. Kehui sitä, että asia oli kerrottu seikkaperäisesti ja ilman turhaa kiihkoilua (niin, sitä en laatinut minä). Tovin olivat keskustelleet ja tapaus on siirretty Soneran koulutusohjelman käyttöön. Kun kysyttiin robotista, puhe sievästi siirrettiin sivuun eikä asiaan vastattu.

Enivei, nyt sitten Total tullee perjantaina. Tai sitten ei.

Noniin. Asia siis on saamassa aika asiallisen päätöksen jos vaan liittymä avautuu perjantaina ja luvatut 2x15 € hyvitykset toteutuvat. Mutta.

Asianhan tuo monialapääjohtajamarkkinointiguru hoiti ihan päin persettä. Jos minä niin kyllä minä ja on se vittua että itse pitäisi aina hoitaa kaikki itse. Jos minä olisin ollut tämä hra Isopäämonijohtaja, niin olisin yksinkertaisesti soittanut Elisan vastaavalle monikykymulkulle ja sanonut että pistäpäs nyt se teidän mika sieltä asennuspuolelta käymään ao. osoitteessa, että saadaan tuon paskiaisen kitinä umpeen. Simple as that. Sen jälkeen olisin kehunut kuinka hommat hoituu kun on oikeat miehet asialla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Päivitetäänpä tätä ihan nostamalla ylös.

Perjantaina soitti ensin asentaja, että nyt on asennettu. Kymmenen minuutin päästä soitti joku naisihminen ja kyseli, että toimiiko nyt kun pitäisi olla kytketty. Enpä voinut tietää kun olin töissä.

Nyt sitten on Soneran liittymä ja hieno Koti-tv. Kanavia 28. Mutta ei UrhoTV Totalia, eikä muitakaan luvattuja kanavia, ei vaikka kuinka reboottaisi koti-tv-boksin. Johtoja on irroteltu ja laitteita sammuteltu ja pyöritelty, mutta kun ei niin ei.

Kauppareissulla siis Sonerakauppiaan luo, josko on meidän koodista jäänyt UrhoTotalit pois tms. Prkl mitä säätämistä.

Edit.
Oli kuulema jäänyt meidän tilauksesta napsauttamatta nuo loppuvuoden tarjouskanavapaketit päälle. Nyt odotellaan taas päivä tai pari.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pari kommenttia tänne, toinen oma ja toisen välitän rouvan puolesta.

Tänään haettiin kiireellä rouvalle ulkoilupukua, lähdössä Rukalle ja sai hyvän syyn uusia vaatekaappia. Noh, Sportia Pekasta, Lielahdesta sellainen löytyi. Vaan kun kotiin päästiin ostosten kanssa, löytyi pieni ompeluvirhe, jonka vuoksi sitten vaihtamaan.

Nooh, alennustuote kun oli niin eipä Lielahdesta saman koon housuja löytynyt, mutta Kalevasta löytyi. Housut olisi toimitettu Lielahteen maanantaiksi mutta kun ei aikatauluihin sopinut niin luvattiin ajella Kalevaan. Sinne tilattiin pöksyt odottamaan ja sieltä ne haettiin.

Normaalia palvelua ja niinkuin pitääkin. Mutta mikä tästä tästä teki laadukasta oli asenne jolla homma hoidettiin ja kaupan piälle tuli setti urheilusukkiakin rouvalle, vaikka missään vaiheessa ei mitään mistään hyväreistä edes mainittu. Rouva kun meinasi että oma moka kun noin selkeää hommaa ei sovituksessa huomannut. Mutta siis hienosti ja nopeasti hoidettu Sportian väeltä.

Sitten paskempaa, tässä olen vaan välittäjänä. Paikkana Mac People Tampereella, elokuussa oli rouva käynyt etsimässä konetta. Asiakaspalvelija oli ollut "ylimielinen" ja jopa vähän vihjattu että "mahtaakohona sulla olla tällaseen varaakaan". Noh, rouva sittten meni Varimportiin Pyynikintorille ja haki koneen sieltä. Ja Mac Peoplesta se meni sitä ihan ostamaan eli myyjä kusi saletit kaupat. Ja samalla varmistui että oheiskamat yms haetaan jatkossa Varimportista
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Sitten paskempaa, tässä olen vaan välittäjänä. Paikkana Mac People Tampereella, elokuussa oli rouva käynyt etsimässä konetta. Asiakaspalvelija oli ollut "ylimielinen" ja jopa vähän vihjattu että "mahtaakohona sulla olla tällaseen varaakaan". Noh, rouva sittten meni Varimportiin Pyynikintorille ja haki koneen sieltä. Ja Mac Peoplesta se meni sitä ihan ostamaan eli myyjä kusi saletit kaupat. Ja samalla varmistui että oheiskamat yms haetaan jatkossa Varimportista

Kuuluu kait brändiin, parista muustakin macpeolple liikkeestä kuullut samanlaisesta ylimielisestä käyttäytymisestä asiakasta kohtaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Sitten paskempaa, tässä olen vaan välittäjänä. Paikkana Mac People Tampereella, elokuussa oli rouva käynyt etsimässä konetta. Asiakaspalvelija oli ollut "ylimielinen" ja jopa vähän vihjattu että "mahtaakohona sulla olla tällaseen varaakaan". Noh, rouva sittten meni Varimportiin Pyynikintorille ja haki koneen sieltä. Ja Mac Peoplesta se meni sitä ihan ostamaan eli myyjä kusi saletit kaupat. Ja samalla varmistui että oheiskamat yms haetaan jatkossa Varimportista

Joskus nuorempana, kun asuin vielä vanhempieni luona, kävimme ostamassa runkopatjaa Ylöjärven Maskusta. Vanhempieni kanssa (ainakin toinen oli mukana) emme katsoneet tarpeelliseksi pistää pukua päälle kauppareissulle, ehkä asu oli hieman kulahtanut.

Myyjä sitten ihan suoraan totesi jostakin vaihtoehdosta, että tämä on todennäköisesti liian kallis, ja kun lähinnä ihmetyksestä jäätiin vähän miettimään, miten toimia, katsoi parhaaksi häipyä, kun rahattomat ovat taas ostoksilla. Jätti siis työnsä kesken.

Sen kummempia valituksia ei tehty, mutta ulos lähdettiin ihan välittömästi, eikä mitään milloinkaan ostettu kyseistä Sukarin paratiisista. Rahan puutteesta ei ollut kyse missään vaiheessa, vaan siitä, että myyjä teki johtopäätöksen väärin perustein. Huomautan vielä, että vaatetus ei ollut luokkaa lumput, sellaiset arkikuteet vain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös