Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 240
  • 6 860

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomautan vielä, että vaatetus ei ollut luokkaa lumput, sellaiset arkikuteet vain.

Nuo ovat kyllä tavallaan huvittavia hetkiä. Oma hivenen vastaava kokemus sattui viime kunnallisvaalien alla. Olimme emännän kanssa käyneet hivenen retkeilemässä ja vaihdoimme bussia Tampereen Keskustorilla. Koska olimme olleet metsässä, ei meillä luonnollisestikaan ollut päällämme mitään juhlavaatteita. Itselläni oli muistaakseni retkikengät, farkut ja ulkoilutakki. Koska paikalla oli silloin vaalimökkejä, ja meidän bussin tulemiseen oli vielä aikaa, ajattelin, että käydäämpä juomassa kahvit jossain mökissä.

Kokoomuksen mökillä meille ei tarjottu mitään. Ei edes esitteitä. Kun tarkkailin ehdokaslistaa, meiltä kysyttiin vain, että "löytyykö tuttuja listalta?". Noh, lähdimme paikalta. Vihreiden kojulla saimme heti kahvia ja munkkia.

Noh, koin tästä episodista huolimatta kokoomuksen edelleen omaksi puolueekseni, koska sen ajamat asiat ovat lähinnä omaa arvomaailmaani. Tätä kyseistä naishenkilöä en kuitenkaan äänestänyt. Kokoomuksen onni lienee se, että vaalien jälkeen tämä henkilö loikkasi demareiden riveihin.

Noh, tämä meni hivenen ohi aiheesta, mutta sopi tämä kuitenkin jollain tasolla tähän keskusteluun ulkonäön vaikutuksesta saatuun vastaanottoon. Poliitikot kisaavat äänestäjistä ja yritykset asiakkaista. Ja pukeutumisesta ei voi eikä saa tehdä mitään johtopäätöksiä henkilöstä. Tai voi tehdä, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa käyttäytymiseen.
 
Itselleni tulee näistä asennemyyjistä mieleen "legendaarinen" moottoripyöräkauppias Kauniaisista, eli Mr Frank Nyman.
Olin ostamassa uutta pyörää ja katselin käytettyjen rivistä erästä Hondan "tuplaäxää" eli super blackbirdiä. Hieno oli ja rupesi jo sormet syyhyämään sopivasti, ni tämä herra tulee siihen niskan taakse kyttäilemään ja toteaa ehkä? hieman ylimielisesti, että "se on kuulkaas pojat sillälailla että tuollaiseen tarvitaan rahaa". No olinhan minä silloin vielä suht nuori n 25 ja varmasti köyhän näköinen ja kaikkea.
Frankki ei nyt sitten saanut mopoaan kaupaksi ainakaan minulle, eikä ole tullut asioitua kyseisessä liikkeessä sen jälkeen.
Ja löytyihän vastaavanlainen kulkupeli muualtakin.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näistä esimerkeistä tulee mieleen aina ne legendaariset jutut, kun mies menee rääsyissä ostamaan uutta mersua rahat muovipussissa.

Ymmärrän toisaalta sen, että myyjä yrittää panostaa niihin asiakkaisiin, joissa todennäköisemmin uskoo olevan potentaalia kaupoille. Myyjien palkka perustuu usein ainakin osittain provikkaan ja provikkaa ei tule asiakkaiden palvelusta, vaan kaupoista.
Tietenkään ulkonäön perusteella ei voi aina tietää, kuka ostaa, mutta todennäköisesti myyjille harjaantuu ajanmittaan aisti "haistaa" kaupat.

Ei ole varmasti liikkeen eikä pidemmällä tähtäimellä henkilökunnankaan etu, jos osaa asiakkaista ei palvella kunnolla, ollaan ylimieleisiä jne. Mutta nykyään ei ajatellaakaan nokkaa pidemmälle.

Hyvää asiakaspalvelua jälleen kerran Porista Paanakedonkadun Expertiltä. Tosin siellä on yleensä henkilökuntaa enemmän kuin asiakkaita. Kävin katselemassa televisioita, tällä kertaa vain "potkimassa renkaita".
 

Tuamas

Jäsen
Ei ole varmasti liikkeen eikä pidemmällä tähtäimellä henkilökunnankaan etu, jos osaa asiakkaista ei palvella kunnolla, ollaan ylimieleisiä jne. Mutta nykyään ei ajatellaakaan nokkaa pidemmälle.

Tätä olen usein ihmetellyt, erityisesti kaupoissa joissa myydään hyödykkeitä joiden myyntimäärät ovat määrällisesti pieniä, mutta rahallisesti suuria.
Eli kuten nyt vaikka auto- ja talokauppa.

Itselläni on ihan lähisuvusta ja ystäväpiiristä kymmenittäin tapauksia, joissa jokin hyödyke (yleensä auto) on jäänyt ostamatta tietyltä myyjältä ihan vain koska myyjä ei ole vaivautunut palvelemaan asiakasta tai edes lähettämään/antamaan tarjousta.

Luulisi että tuollaisilla aloilla myyjät ajattelisivat hieman pitkänäköisemmin, koska kuitenkaan kauppojen määrä kuukausitasolla ei mikään hirveän suuri ole ja yksittäisestä kaupasta saatava bonus on varsin suuri.

Autokaupoissa tilanne on yleensä se, että ei siellä niitä asiakkaita jonoksi asti ole käytännössä koskaan, silti ennemmin jauhetaan paskaa muiden myyjien kanssa kahvihuoneessa, kuin vaivaudutaan vaikka ihan ohimennen ja lyhyesti palvelemaan asiakasta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Autokaupoissa tilanne on yleensä se, että ei siellä niitä asiakkaita jonoksi asti ole käytännössä koskaan, silti ennemmin jauhetaan paskaa muiden myyjien kanssa kahvihuoneessa, kuin vaivaudutaan vaikka ihan ohimennen ja lyhyesti palvelemaan asiakasta.

Tämä juttu on tapahtunut jo kauan sitten, mutta liittyy tähän lainaamaani tilanteeseen.

Menin aikoinani, juuri kortin saaneena lukiolaisena, koulureppuineni paikalliseen autokauppaan, isäni toimeksiannosta, kyselemään uutta autoa eräästä tietystä merkistä ja mallista.
Sain vaellella hallissa autojen seassa ihan rauhassa yksinäni, kunnes rohkaistuin ja menin myyjien kahvihuoneen ovelle kysymään, onko täällä ketään automyyjää. Sain arvatenkin aika nihkeitä katseita ja ivallisia hymyjä varsinkin paikan nuorimmilta myyjiltä, mutta eräs porukan vanhimmista nousi hieman isällisesti hymyille ja käveli kanssani autohalliin - kohtaamisesta sukeutui seuraavanlainen keskustelu:

- Tulin ostamaan autoa.
- Jahas, jahas vai autoa se nuoren mieli tekisi... Nuo vaihtoautot ovat meillä tuolla pihan takana hallissa, joten pitäisiköhän sinun mennä sinne katselemaan jotain sopivaa...
- Eikun minä olisin ostamassa ihan uutta, tuollaista xxxxx:ää, niin kuin tuo tuossa.
- Aha, aha, vai semmoista, vai semmoista... No nyt on valitettavasti niin, että niiden toimitusajat ovat kyllä melkoisia... Taitaa mennä parikin kuukautta sellaisen tänne saamiseksi, mutta luonnollisesti voidaan panna tilaukseen... Niiiiiin - millaista vaihtoautoa olisit tarjoamassa, voitaisko katsoa sitä ensin?
- Eikun minä ihan ilman vaihtoa, käteisellä olisin ostanut...
- Kato perrrrrrrrrrr.... Minkä värinen?
- No, se vihreä, niinku toikin tossa...
- Mennääpäs tuosta pihalta katsomaan, muistaakseni siellä on parikin luovutushuoltoa odottavaa vihreätä... Joo... Täällähän näitä... Otatko kahvia - mennääpäs sisälle kahville ja katsellaan papereita kuntoon...

Tästä kohtaamisesta alkoi sitten yli kymmenen vuoden ja usean auton aikainen ystävyys ko. myyjän kanssa - hän mm. antoi aina huollon ajaksi auton käyttöön, jos kehtasi olla sitä vailla ja häneltä minä sitten ostin ensimmäisen omankin auton - käteisellä ;-)
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
uksoccershop.com

Tilasin tuolta futispaidan omalla painatuksella ja Valioliigan sleevepatchilla. Painatus (4 kirjainta!) oli väärin ja sleevepatch puuttui. Tarkkaavaista porukkaa ja oli kyllä takuulla viimeinen kerta, kun tilaan tuolta yhtikäs mitään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
McDonlads. Kävin paikallisessa syömässä 2 viikkoa sitten. Maksoin, tai aioin maksaa, kunnen myyjä tokaisee "meillä ei käy Visa Debit kortti". Oli sellainen mitä vttua fiilis ja kysyinkin että miksi teillä ei ole mitään mainintaa missään asiasta? Olin jonottanut sellaisen 10min ja onneksi ole käteistä mukana. Kysyin sitten koska alkaa toimimaan, koska pankkikorttejahan on jo vaihdettu pilvin pimein debit-kortteihin ja tähän asti ne ovat toimineen jokaisessa kivijalkakioskissakin. Totesi vaan että ei tiedä.
Laitoin sitten pitkän palautteen yhteystietojen kerä Mäkkärin kotisivujen kautta. Hiljaista on ollut. Pitäkään perkele tunkkinne. Jos ei raha kelpaa niin syödään muualla.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsellä meneillään myös tilanne jollaiseen en ole ennen törmännyt.

Kyseessä Topfield digiboksi, joka on ostettu 2v 4kk sitten Veikon kone nimisestä puljusta. Ei siinä mitään, hieno juttu. Vähemmän hienoa oli se, että koneesta paukahti kovalevy takuuaikana (2 vuotta) ja vein sen tuossa viime keväänä huoltoon. Kone lähetettiin INFOCARE nimiseen firmaan huollettavaksi, jossa se sitten loikoili noin 2 viikkoa. Sain myllyn takaisin ja se vaikutti taas pelittävän.

Nyt muutama kuukausi tuosta boksi meni jälleen paskaksi. Vikojen perusteella osasin odottaa, että kyseessä oli jälleen sama vika. Vein koneen jälleen huoltoon Veikon koneelle, jossa myyjä sanoi ettei ole enää varma, että meneekö tapaus huoltotakuun piikkiin. 2 vuoden takuuaika oli jo umpeutunut. Saamassani kuitissa kuitenkin lukee kohdassa "maksaja": takuu.

Eilen sain sitten huoltoliikkeeltä eli Infocarelta tekstiviesti, jossa luki kutakuinkin seuraavaa: "arvioitu kustannusarvio koneen korjaukselle on 175 euroa. Mikäli haluatte korjaamattoman laitteen takaisin se maksaa 65 euroa".

Pienen selvittelyn jälkeen sain selville, että kyseessä oli nimenomaan taas kovalevyvika. Mikäli nyt maksan 175 euroa sen vaihtamisesta, niin kuka saatana vannoo ettei se ole taas puolen vuoden päästä paskana? Rikkinäistäkään konetta en saa enää takaisin ellen maksa 65 euroa!

Soitin Infocareen, jossa tylsistyneen kuuluinen muija latasi täyslaidallisen "sinä olet koneen omistaja, tottakai sinä maksat" - jargonia. Veikon koneen kanta oli samanlainen. En ollut ennakkoon saanut mitään tietoa siitä mahdollisuudesta, että joutuisin maksamaan rikkinäisestä omistamastani koneesta 65 euroa, mikäli en suostu järjettömään 175 euroa maksavaan korjaukseen.

Lisäksi ihmettelen, että digiboksin kovalevylle ei saa mitään takuuta valmistajan toimesta. Sehän oli perkele muutaman kuukauden ikäinen kovalevy mikä meni taas paskaksi. Vai korjaako Infocare näitä laitteita jollain helvetin purkalla?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lisäksi ihmettelen, että digiboksin kovalevylle ei saa mitään takuuta valmistajan toimesta. Sehän oli perkele muutaman kuukauden ikäinen kovalevy mikä meni taas paskaksi. Vai korjaako Infocare näitä laitteita jollain helvetin purkalla?

Kannattaa ottaa varmuuden vuoksi yhteys kuluttaja-asiamieheen, koska itse olen mielestäni jostakin lukenut, että heidän mielestään kodinkoneiden (en tiedä pitääkö sisällään digibokseja) kuuluisi kestää kuluttajalla käytössä kauemmin kuin tuon normaalin 2 vuoden takuun ajan. Voi olla, että olen väärässä, mutta kannattaahan tuota kokeilla.
 

12961

Jäsen
Laitetaan tänne vaikka nyt ei varsinaisesta asiakaspalvelusta ole kysekään. Iso kiitos näille meidän brankkareille ja ambulanssihemmoille. Aina silloin tällöin olen noiden kanssa joutunut/saanut asioida ja aina on sattunut loistavia tyyppejä kohdalle. Tänään tulin duunista ja naapurista tuli sitten puhelua, että apua, hän on loukannut nilkkansa. Mulla on talon yleisavain ja menin pyynnöstä sisälle. Nilkka oli rehdisti sanoen pahan näköinen ja ei mitään toivoa, että olisin tuon voinut sairaalaan heittää. Kipu ole niin kova.

Mulla on vähän toisenlaista kokemusta, ambulanssissa tulevien kaverien en tajuissa ollessani anna enää koskaan tehdä itselleni mitään.

Vedin viitisen vuotta sitten kunnon lipat kotipihalla, ja jalka murtui niin että selvästi sen kuulin. Ambulanssi tuli melko ripeästi, mutta jätkät alkoivat kiskoa rusahtaen poikki mennyttä kinttuani paikalleen, vakuuttaen, että se on vain pois paikaltaan.

Voitte arvata millainen tuska on kun kaksi kaiffaria retuuttavat murtunutta jalkaa miten sattuu.

Perkeleen amatöörit, tästä lähin minuun kosketaan vasta sairaalassa.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Paljon asiaaa.....

Itsellä oli tuossa jonkin aikaa sitten melkein samanlainen tilanne päällä sillä erotuksella, että itse lähestyin ensin Infocarea sähköpostilla jossa kerroin viankuvaukset ja pyysin kustannusarviota ja meneekö enää takuun piikkiin kun juuri muutama kuukausi sitten oli saman vian takia käynyt huollossa.

Noh siinähän kävi niin, että ensin odoteltiin vastausta postiin sellainen puolitoista viikkoa, jossa kerrottiin, arvioksi n70e + rahdit ja varaosat eli suunnilleen tuo mainitsemasi 170e. Ja ei kuulunut enää kuulemma takuun piiriin, koska laitteen oma takuu oli umpeutunut jo. Ja he eivät ole vastuussa korjauksesta, koska antavat tekemälleen työlle peräti 3kuukauden takuun ja viime korjauksesta olikin 3,5kuukautta!!!

Näin ollen en enää lähtenyt korjauttamaan laitettani vaan ostin suosiolla uuden.

Mutta siis jokatapauksessa INFOCAREsta ei ole mitään positiivista kerrottavaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Itsellä oli tuossa jonkin aikaa sitten melkein samanlainen tilanne päällä sillä erotuksella, että itse lähestyin ensin Infocarea sähköpostilla jossa kerroin viankuvaukset ja pyysin kustannusarviota ja meneekö enää takuun piikkiin kun juuri muutama kuukausi sitten oli saman vian takia käynyt huollossa.

Topfieldin ollessa kyseessä, vika on luultavasti huonoissa kondensaattoreissa, joiden vuoksi jännitteet ovat mitä sattuu ja siksi noita kovoja paukkuu. Tämä on ihan tyyppivika ainakin bokseissa TF5100/TF500.

Ohjeet vaihtoon ovat tässä. Osat eivät ole kalliita, mutta tietysti vaatii hieman taitoa.

Huoltoliike ei lähde noita vaihtamaan takuun jälkeen, koska siinä menee jonki verran aikaa. Oma Topparini(TF5100) paukahti jo kerran ja sain tilalle uuden TF500:n.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Nyt muutama kuukausi tuosta boksi meni jälleen paskaksi. Vikojen perusteella osasin odottaa, että kyseessä oli jälleen sama vika. Vein koneen jälleen huoltoon Veikon koneelle, jossa myyjä sanoi ettei ole enää varma, että meneekö tapaus huoltotakuun piikkiin. 2 vuoden takuuaika oli jo umpeutunut. Saamassani kuitissa kuitenkin lukee kohdassa "maksaja": takuu.

Ihan mielenkiinnosta on kysyttävä mikä Toppari on kyseessä? Kovalevyn rikkoutuminen kahdesti suhteellisen lyhyen ajan sisään viittaa kyllä siihen, että boksissa on jotain muutakin mätää. Ainakin noissa 5100-sarjan vehkeissä (kuten käsitykseni mukaan monissa muissakin nykypäivän laitteissa) virtalähdeongelmat ovat erittäin yleisiä ja lähes aina viat johtuvat niistä. Viallinen virtalähde saattaa siis hyvinkin olla syypää kovalevyjen laukeamisiin. Jotain kiinalaisia paskakondensaattoreita noista ainakin on paukkunut todella paljon. Korjaaminen ei liene tinaustaitoiselta ja elektroniikasta ymmärtävältä kovinkaan kummoinen toimitus.

Edit. Moby näemmä ehti samasta asiasta kertoa kirjoittaessani tätä.
 
Viimeksi muokattu:

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Topfieldin ollessa kyseessä, vika on luultavasti huonoissa kondensaattoreissa, joiden vuoksi jännitteet ovat mitä sattuu ja siksi noita kovoja paukkuu. Tämä on ihan tyyppivika ainakin bokseissa TF5100/TF500.

Ohjeet vaihtoon ovat tässä. Osat eivät ole kalliita, mutta tietysti vaatii hieman taitoa.

Huoltoliike ei lähde noita vaihtamaan takuun jälkeen, koska siinä menee jonki verran aikaa. Oma Topparini(TF5100) paukahti jo kerran ja sain tilalle uuden TF500:n.

Juu tämän tiedän. Itsellä oli tuolloin kyseessä Samsungin DPTZ etc etc..

Tuolle onnistuin myös antamaan tekohengitystä avaamalla ja juurikin vaihtamalla konkat, mutta ei vaan luottoa löydy vehkeeseen enää kun on jo 2,5vuoden aikana 5 levinnyt. Varaboksina menee nykyään.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TF400 on tuo kyseisen laatikon malli. Kaverilla on samanlainen, josta on myös kovalevy mennyt paskaksi. Eipä voi paljoa kenellekään suositella kyseistä boksia.

Uusin käänne tapauksessani on sellainen, että Veikon kone selvittää asiaa Topfieldin kanssa, josta pyydettiin boksin "historiatietoja". Viimeinen toivoni onkin nyt se, että tehtaalla päättävät tehdä yhden kuluttajan iloiseksi ja antaa uuden boksin takuun ulkopuolelta. Hiljaista taitaa olla.

Eniten kyllä vituttaa se, että en saanut missään vaiheessa tietää tästä mahdollisuudesta, että Infocare laskuttaa korjaamattomasta laitteesta. Saatana!
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meneehän siellä Infocarellakin työaikaa vian selvittämiseen. Eiköhän siinä nyt ainakin tunti ole yhteensä mennyt puljun väeltä työaikaa siitä, kun boksi on tullut heille kuljetusliikkeen tuomana. Lähetyksen lajittelu, työmääräys, itse tutkimus, vastineen teko myyjäliikkeelle, pakkaus ja lähetys haluttaessa takaisin ym. Yksittäin pieniä hommia, mutta kyllä siinä 75 euron edestä töitä on tehty sisältäen huoltoliikkeen katteen. Tässä mielessä tuon laskutuksen ymmärtää, koska samanlaisia tapauksia varmaan päivittäin siellä pyörii.

Näissä korjausten takuuasioissa on oltava vaan tarkkana ja kysyttävä etukäteen kuten McJokke. Siinähän on tietysti Veikon koneella mokattu, kun ei ole kerrottu, että kustannuksia saattaa nyt tulla.

No nythän sulla on tilanne tavallaan se ja sama missä laite makaa, koska rikkinäisellä boksillahan et muutenkaan tekis mitään. Ellet sitten itse halua korjailemaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä mielessä tuon laskutuksen ymmärtää, koska samanlaisia tapauksia varmaan päivittäin siellä pyörii.

Tottakai ymmärrän sen, että tutkiminen maksaa. 65 euroa sisältää juurikin tuon työn + rahdin.

Näissä korjausten takuuasioissa on oltava vaan tarkkana ja kysyttävä etukäteen kuten McJokke. Siinähän on tietysti Veikon koneella mokattu, kun ei ole kerrottu, että kustannuksia saattaa nyt tulla.

Nimenomaan. Minulle olisi ilman muuta pitänyt ilmoittaa tästä mahdollisesta maksusta. Tässä tapauksessa tuo 65 euron tutkintamaksu pitäisi mielestäni mennä Veikon koneen piikkiin. Kyse on enemmänkin periaatteesta kuin tuosta rahasta tai koneesta.

No nythän sulla on tilanne tavallaan se ja sama missä laite makaa, koska rikkinäisellä boksillahan et muutenkaan tekis mitään. Ellet sitten itse halua korjailemaan.

Niinhän se on. Joku kaveri voisi sitä tutkia ja noita kovalevyjäkin saa ostettua esim. verkkokaupasta, jos sellaisen haluaisi itse masiinaan asentaa. Toisaalta samapa tuo vaikka heittäisin sen samantien mereen, mutta kyseessä on minun laitteeni enkä hyväksy sen panttausta Infocaren toimesta. Kuten sanoin, niin kyseessä on enemmänkin periaatekysymys.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Meneehän siellä Infocarellakin työaikaa vian selvittämiseen. Eiköhän siinä nyt ainakin tunti ole yhteensä mennyt puljun väeltä työaikaa siitä, kun boksi on tullut heille kuljetusliikkeen tuomana. Lähetyksen lajittelu, työmääräys, itse tutkimus, vastineen teko myyjäliikkeelle, pakkaus ja lähetys haluttaessa takaisin ym. Yksittäin pieniä hommia, mutta kyllä siinä 75 euron edestä töitä on tehty sisältäen huoltoliikkeen katteen. Tässä mielessä tuon laskutuksen ymmärtää, koska samanlaisia tapauksia varmaan päivittäin siellä pyörii.

Näissä korjausten takuuasioissa on oltava vaan tarkkana ja kysyttävä etukäteen kuten McJokke. Siinähän on tietysti Veikon koneella mokattu, kun ei ole kerrottu, että kustannuksia saattaa nyt tulla.

No nythän sulla on tilanne tavallaan se ja sama missä laite makaa, koska rikkinäisellä boksillahan et muutenkaan tekis mitään. Ellet sitten itse halua korjailemaan.

Jos huomataan, että takuu ei ole enää vomassa, ei aleta tutkimaan, ennen kuin siihen on lupa kysytty. Jo tämän vuoksi Inocaren on turha vaatia korvausta muusta kuin juuri ehkä kuljetuksista. Jotka eivät toki heille paljoakaan taida maksaa.

Että vituiksihan tämä Infocaren puolelta on mennyt
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos huomataan, että takuu ei ole enää vomassa, ei aleta tutkimaan, ennen kuin siihen on lupa kysytty.

Hyvä huomio. En tiedä millä vitun taksilla ne tuota kamaa roudaa, mutta voisin toki ehdottaa, että haen laitteen itse mikäli se on saatana siitä kiinni.

Lisäksi on hyvä muistaa, että huoltokuitissa lukee selkeästi kohdassa maksaja: "takuu". Infocare kyllä tiesi, että luulin tämän toimenpiteen menevän huoltotakuun piikkiin.

Googlaamalla Infocaren nimen huomaa, että monella muullakin on hermot kyseiseen firmaan mennyt. Välttäkää siis tätä lafkaa, mikäli pääsette itse huoltoliikkeenne valitsemaan.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos huomataan, että takuu ei ole enää vomassa, ei aleta tutkimaan, ennen kuin siihen on lupa kysytty. Jo tämän vuoksi Inocaren on turha vaatia korvausta muusta kuin juuri ehkä kuljetuksista. Jotka eivät toki heille paljoakaan taida maksaa.

Että vituiksihan tämä Infocaren puolelta on mennyt

Olettaisin (saa korjata), että kun laite saapuu huoltofirmaan vähittäismyyjältä, siellä aletaan toimenpiteisiin. Lupa-asiat ja vastuut/kustannukset on keskusteltu jo myyjäliikkeen ja asiakkaan välillä. Kumpi muuten on tässä kohtaa Infocaren asiakas? Veikon kone vai Näkkäri.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olettaisin (saa korjata), että kun laite saapuu huoltofirmaan vähittäismyyjältä, siellä aletaan toimenpiteisiin. Lupa-asiat ja vastuut/kustannukset on keskusteltu jo myyjäliikkeen ja asiakkaan välillä. Kumpi muuten on tässä kohtaa Infocaren asiakas? Veikon kone vai Näkkäri.

Oletat väärin. Toimeksiantoa ei ole annettu maksulliseen tapahtumaan, ainakaan kuluttajan toimesta.

Toki Veikon Kone on saattanut ohjeistaa väärin jolloin vika on heidän. Asiakas on tietenkin se, keltä maksua haetaan.

Rahtien veloitus olisi ainoa oikea tapa toimia. Ja siitä ei kustannusta 20 e enempää tule
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Selvä juttu. Tuota asian avausviestiä kun vielä uudelleen vilkaisin, niin siinä Veikon koneen myyjä oli kysyttäessä epäröinyt meneekö huoltotakuuseen. Hyvin hoidettuna asia olisi pitänyt selvittää jo tuossa kohtaa ennen laitteen lähetystä. Pistäisin mokailut Veikon myyjä 80% - Infocare 20%.
 

ipaz

Jäsen
Infocaresta on sen verran kokemusta ja tietoa, että entinen Powermill osti muutama vuosi sitten urakalla pois pienempiä kilpailijoita tuolla pääkaupunkiseudulla ja muuallakin. Jonkun ajan kuluttua kaksi suurta eli PM ja Infocare yhdistyivät ja tuo on varmastikin tällä hetkellä Suomen ja Pohjoismaiden suurin huoltofirma jota jälleenmyyjät ovat "pakotettuja" käyttämään koska monen tuotteen takuuhuolto on annettu valmistajan toimesta vain ja ainoastaan Infocarelle.

Hinnasto löytyi heidän sivuiltaan. Tiedä sitten onko hinnat samat valmistajalle ja kuluttajalle.... Listan mukaiselta tuo Näkkärin 75 euroa kuitenkin kuullostaa.
 

Tuamas

Jäsen
TF400 on tuo kyseisen laatikon malli. Kaverilla on samanlainen, josta on myös kovalevy mennyt paskaksi. Eipä voi paljoa kenellekään suositella kyseistä boksia.

Topfieldin käytännössä kaikissa kovalevyllisissä malleissa on ollut ongelmia kondensaattoreiden/virtalähteiden kanssa, nämä ongelmat sitten aikanaan aiheuttavat sen että kovalevy leviää jossain vaiheessa (porukoilla on noita kaksi, toisessa palikat kesti neljä vuotta ja toisessa viisi).

Jos huollossa ei noita palikoita ole tarkistettu ja/tai vaihdettu, on huoltoliike ainakin maalaisjärjellä ajateltuna tehnyt kohtuullisen virheen. Koska tuo vika hajoittaa sen kovalevyn ja jos itse vian aiheuttajaa ei korjata vaan heitetään vaan uusi kovalevy sisään, tuhoaa boksi kohtuullisen nopeasti uudenkin kovalevyn.

Porukat muuten veivät boksit paikalliseen elektroniikkahuoltoon jossa nuo ongelmaosat vaihdettiin (60e/boksi), niin toinen boksi lähti pelittämään jo sillä ja toinen sen jälkeen kun siihen vaihdettiin uusi kovo.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vielä tuota kuittia tarkastellessani huomasin seuraavanlaisen maininnan.

"Huom. ollut huollossa vähän aikaa sitten, jos kustannuksia niin yhteys myymälään/asiakkaaseen"

Eikö tätä 65 euron tarkastus + rahtimaksua lueta kustannukseksi? Ilmeisesti sitten ei.

edit: toisaalta tietenkin se täytyy avata, että näkee mikä siinä on vikana. En tiedä, mutta mitään en kuitenkaan maksa. Ni.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös