- - - kuten se "ketä et ikinä panisi edes 10promillen humalassa hanna partasen" activia mainos. Ei niitä pysty unohtamaan mitä niissä sanotaan kun sama mainos voi toistua todella monta krt esim. saman leffan aikana.
Hetkinen! ...schollin kanssa olen yleensä suht samaa mieltä asioista, mutta Hanna... Olen kerran itse asiassa ottanut parit paukut Hannan kanssa. Hanna ei todellakaan ole niin hirvittävän tarkka henkilökohtaisen aamupalansa kaloriamäärästä. Eihän se mikään ihan hoikka tyttö olekaan.
Samaa mieltä kyllä tuon kielletty-sanan käytön suhteen. Työpaikallanikin käytetään tuota leppoisampaa muotoa. "Matkustajiemme viihtyvyyden ja turvallisuuden takia tupakointi hyteissä ja hyttikäytävillä ei ole sallittua".
Kuulostaa ihan kuin olisit töissä Turussa/Turusta? Viking Isabella?
Vikingin paateilla humaltuminen ei vissiin muutenkaan ole kiellettyä, mutta ei myöskään sallittua... Onko se nyt tyyliin Helsingin Gabriella, jossa varoitetaan hukkaamasta matkalaukkuja: "Hyvät matkustajat! Älkää olko niin humalassa, että hukkaatte matkalaukkunne."? Älä saatana! Jotain tämän suuntaista joskus nauroin Helsingin terminaalissa. Pitäisikö munkin ottaa mikrofoni jossain vaiheessa käteeni ja kuuluttaa: "Liiallisesti nautittuna 40% Zubrowka sitten päihdyttää! Älkää nauttiko liikaa tai ainakaan luopuko samalla henkilökohtaisesta omaisuudestanne."?
Missä vaiheessa on oikeasti kyse yksilön vastuusta omista tekemisistä (nk. taklattavan vastuu!)? Voinko mä oikeasti vetää pullollisen viinaa naamariin ja lähteä lompakko perstaskussa hortoilemaan Aurajokirantaan? Mistä mä saan korvauksia, kun omaisuus on viety ja mut on tönäisty uimaan Aurajokeen?
Kohtuullisen oiva esimerkki sattui edellispäivänä (lauantai) Turussa lähikaupassani. Ostoskorissani oli vasta jotain salaattia, vihanneksia yms. Mulla oli päällä shortsit ja T-paita. Lompakko, kännykkä, auton avaimet, kotiavaimet yms. oli kanssa siellä korin pohjalla. Olin jossain pakastealtailla ja tipautin korini johonkin pakastehyllyn päähän. Yksi teini-kundi oli sitten vähän normaalia kiinnostuneempi ostoskorini sisällöstä. Mä hain jotain pakastealtaista. Katsoin samalla sitä toimintaa ja heitin finninaamalle jotain tyyliin "Onko sulla lähipäivinä asiaa hammaslääkäriin vai mitä VITTUU sä sieltä oikein sieltä haet?". Ei muuten kiinnostanut enää ostoskorini sisältö sen jälkeen.
Mä teen sen ihan tietoisesti riippumatta paikasta; mä jätän aina ostoskorini pohjalle lompakon, kännykän ja avaimet. Se on aivan sama olenko Turussa, Tallinnassa, Tukholmassa tai Gdanskissa. Samanlailla mä jätän tavarani takkini taskuun tuolin selkänojalle esim. kebabia hakiessa. Se vain on ISO virhe, jos joku luulee, että ne on siellä vartioimatta. Mä olen jo omat oppirahani maksanut noista omista hölmöilyistäni. Tukholma on nimittäin ihan helvetin lähellä Suomea, mutta ei sieltäkään ollut hauska herätä ilman suomalaista passia, henkilökorttia tai ajokorttia, kun taskussa on 40 senttiä ja yhdeksän kruunua. Silloin mä olin kännissä. Housun taskussa ollut Mastercard alkaa oikeasti olla vähän vitun tärkeä tuossa vaiheessa. Guess what? En muuten tehnyt yhtäkään valitusta huonosta palvelusta tuossa vaiheessa. Otin ihan selkä suorana ja leuka pystyssä vastaan kaiken paskan mitä vastaan oli tulossa. Aika monikin asiakaspalvelija olisi voinut sanoa mulle aika paljon aiemminkin, että "Mees poika hotelliis!".
Yhden kerran mä olen myös lentänyt Turussa Eerikinkadun Hesburgerista ulos, kun mun talvitakin taskut oli yhdelle kaverille liian kiinnostavat. Sen verran kokenut matkailija mä olen, että kyllä mut pystyy helpostikin ryöstämään. Toisaalta, sen verran kokenut matkailija mä olen, että ryöstäjän tulee olla myös valmis ottamaan se vastuu, joka ryöstöstä mahdollisesti tulee. Jos mut haluaa ryöstää mun omassa kotikaupungissani, niin... mun kädestä otettin silloin pari kuvaakin Käsityöläiskadulla, mutta oikeuskäsittelyä ei koskaan tullut.