Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 391
  • 6 860

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysytkö muuten aina onko henkilö, jonka kanssa asioit, kesätyöläinen tai opiskelija?

Itseäni kyllä huvittaa suoranainen raivo kesätyöläisiä kohtaan, vaikkei mitään mokaa olisikaan tapahtunut. Ala kuin ala, niin kesätyöntekijät tuntuvat olevan saatanasta seuraavia.

Kun ajankohta on kesäkuun loppu ja kun kaverilla ei tunnu olevan homma ollenkaan hanskassa, niin toivon sen olevan kesätyöntekijä, koska muussa tapauksessa tilanne on jo tosi vakava. Ei ole rakettitiedettä, enkä kysy onko hän kesätyöntekijä, mutta eipä sitä duuni ainakaan kiinnostanut.

Loistava työntekijä:"Sun pitää faksata tänne pari lappua".
Mack:"Okei, siitä ei ollut puhetta alunperin, mutta mä yritän saada ne paperit sinne". "Soita heti ku saat homman hoidettua".

Faksaamisesta menee reilu tunti. Soitan takaisin.

Mack:"Tulivatko ne faksit jo sinne?"
LT:"En mä tiedä, faksikone on tuolla toisessa päässä taloa".
Mack."Viitsisitkö mennä katsomaan, asian pitäis nyt oikeasti mennä eteenpäin"
LT:"Ai tuolta muiden joukosta? Siel on hei tosi paljon fakseja".(tämä lause sanottu oikein kunnon ylimielisellä hesalaisella slangilla)

Tässä vaiheessa sitten piti omaan puhelinlaskuun ulkomailta käsin kertoa miten hänen pitää hoitaa hommiaan.

En nähnyt siinä mitään huvittavaa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mack:"Tulivatko ne faksit jo sinne?"
LT:"En mä tiedä, faksikone on tuolla toisessa päässä taloa".
Mack."Viitsisitkö mennä katsomaan, asian pitäis nyt oikeasti mennä eteenpäin"
LT:"Ai tuolta muiden joukosta? Siel on hei tosi paljon fakseja".(tämä lause sanottu oikein kunnon ylimielisellä hesalaisella slangilla)
Värikynän määrää on vaikea arvioida, mutta kesätyöntekijällä/opiskelijalla voi olla muutakin tekemistä kuin juosta asiakkaan mielen mukaan toiseen päähän taloa vain ja ainoastaan katsomaan, onko faksi tullut. Kivikautinen faksi voi olla kaukana ja faksit kulkeutuvat sisäisen postin mukana työntekijälle. Olisit nohevana neuvonut, että voit lähettää tiedot välittömästi sähköpostitse.

Itse muistan joskus kesätyöpaikassani kun näitä mackkeja soitti firmaan ja ilmoittivat itsevarmasti, että eivät asioi kesätyöntekijöiden kanssa kun sen olivat ensin tivaamalla saaneet selville. Siitä sitten piti ottaa soittopyyntö ja hetken päästä toinen kesätyöntekijä soitti asiakkaalle. Hommat hoituivat aina mainiosti tämän jälkeen kun asiakas oli siinä luulossa, että siellä on puhelimessa joku kuninkaasta seuraava.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Värikynän määrää on vaikea arvioida, mutta kesätyöntekijällä/opiskelijalla voi olla muutakin tekemistä kuin juosta asiakkaan mielen mukaan toiseen päähän taloa vain ja ainoastaan katsomaan, onko faksi tullut. Kivikautinen faksi voi olla kaukana ja faksit kulkeutuvat sisäisen postin mukana työntekijälle. Olisit nohevana neuvonut, että voit lähettää tiedot välittömästi sähköpostitse.

Itse muistan joskus kesätyöpaikassani kun näitä mackkeja soitti firmaan ja ilmoittivat itsevarmasti, että eivät asioi kesätyöntekijöiden kanssa kun sen olivat ensin tivaamalla saaneet selville. Siitä sitten piti ottaa soittopyyntö ja hetken päästä toinen kesätyöntekijä soitti asiakkaalle. Hommat hoituivat aina mainiosti tämän jälkeen kun asiakas oli siinä luulossa, että siellä on puhelimessa joku kuninkaasta seuraava.

Ensinnäkään sulla ei ole harmainta aavistusta kontekstista tai asiasta ja sen tärkeydestä/kiireestä mistä siinä väännettiin. Jos kahvin keittäminen kaiken maailman myyrille todella menee maksavan asiakkaan edelle niin se toisaalta antaa kaikki tarvittavat vastaukset.

Sen verran vielä tuohon sanon, että vakuutusvirkailijan kanssa oli sovittu aivan tasan tarkkaan mitä mun pitää tuonne ilmoittaa. Sitten kun olen paikassa, josta soittoni teen niin peliin tulee puskista joku hemmetin faksi. Sähköposti ei kuulemma kelvannut, koska ei kuulemma tiedä kuka lähettää. Tuo koko faksipelleily oli ihan käsittämätön, se tieto mitä puhelimessa annoin piti olla alunperin riittävä.

Ei sinänsä ole mikään ihme että näistä pitää vängätä ja selitellä paikassa kuin paikassa. On epäilemättä todennäköisyyksien mukaista, että jos tuolla asenteella toimitaan duunissa niin varmasti tuota voi myös puolustella. Mitä helvettiä tuo kesätyöntekijän rooli tuossa nyt tekee jonain suurena punaisena lankana? Ihan päin seiniähän tuo kaveri toimi. Jätkä sai neljä tuntia aikaa toimia, se sai ihan selkeän mahdollisuuden. Ei sillä ole tekemistä sen kanssa onko se kesätyöntekijä tai keisari. Vai väitätkö nyt oikeasti, että se kahvin keittäminen menee niin naurettavan asian kuin asiakkaan edelle?

edit. tuo neljä tuntia muodostuu koko episodista, se faksihäslinki oli vasta ensimmäinen tunti, hoidetuksi se ei ikinä tullut. Kuningas soitti sitten myöhemmin, seuraavalla viikolla kun maito oli jo kaatunut. Kuten sanottua osoitti aika kattavasti lafkan touhun.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ensinnäkään sulla ei ole harmainta aavistusta kontekstista tai asiasta ja sen tärkeydestä/kiireestä mistä siinä väännettiin. Jos kahvin keittäminen kaiken maailman myyrille todella menee maksavan asiakkaan edelle niin se toisaalta antaa kaikki tarvittavat vastaukset.
Ei olekaan. Vain se tieto, mitä olet viestiesi välityksellä täällä antanut. Ja niistä saa kuvan, että sulle yksi suurimmista ongelmista on ollut se, että siellä asiaa on hoitanut opiskelijakesätyöntekijä, jonka pääasiallinen tehtävä on ollut firmassa keittää kahvia.

Se on kuitenkin hyvä, että vielä toistaiseksi maksava asiakas voi äänestää jaloillaan suomessa. Vakuutusyhtiöstä ilmeisesti oli kyse ja niitä riittää. Olisit tyytyväinen, että asia lopulta hoitui. Sellaisiakin tapauksia on lukuisia, missä vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia, vaikka tapaus olisi maalaisjärjellä päivänselvä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei olekaan. Vain se tieto, mitä olet viestiesi välityksellä täällä antanut. Ja niistä saa kuvan, että sulle yksi suurimmista ongelmista on ollut se, että siellä asiaa on hoitanut opiskelijakesätyöntekijä, jonka pääasiallinen tehtävä on ollut firmassa keittää kahvia.

Se on kuitenkin hyvä, että vielä toistaiseksi maksava asiakas voi äänestää jaloillaan suomessa. Vakuutusyhtiöstä ilmeisesti oli kyse ja niitä riittää. Olisit tyytyväinen, että asia lopulta hoitui. Sellaisiakin tapauksia on lukuisia, missä vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia, vaikka tapaus olisi maalaisjärjellä päivänselvä.

Suurin ongelma oli se, ettei asia hoitunut, tällä kertaa sitä näytti hoitavan kesätyöntekijä ja kaverin asenne oli luokaton. Siitä en peräänny. Tilanne olisi ollut aivan yhtä raivostuttava, vaikka siellä olisi ollut se firman suurin jehu. Se mitä tarkoitin sillä hesalaisella slangilla oli nimenomaan sellainen ihmeellinen vähättelevä "mitä sä tänne soittelet, mä katon nyt telkkaria"-ääni. Pitää myös muistaa, että oma pinna oli todella kireällä, koska tuossa oli todella tiukka aikataulu ja olin valmistellut kaiken mielestäni erittäin huolella ja asiat oli pohjustettu ja sovittu etukäteen. Tuo tuli jotenkin niin puun takaa tuossa tilanteessa. Henk.koht oma akilleen kantapääni(eli en voi sietää) on aina ollut se, että jos olen suunnitellut ja valmistellut kaiken omasta mielestäni niin hyvin kuin vain mahdollista, tapahtuu jotain tälläistä.

Kuten todettua asia ei hoitunut ja kun "kuningas" soitti oli homma jo kussut. Äänestäminen jaloilla kieltämättä oli jo tapahtunut ja otin yhteyttä toiseen yhtiöön. Jostain syystä siellä homma ratkesi heti. Kyse oli siis vakuutuksen ottamisesta. Yritin kysyä kuninkaalta eikö heitä kiinnosta mahdollinen uusi asiakas, koska niin retuperäisesti asiaa hoidettiin ja kun ihmettelin miksi toisen firman kanssa juttu meni sulavasti, ei hän osannut vastata. Eli tuossa paikassa eivät kesätyöntekijät selvästikään ole suurin ongelma.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Yritin kysyä kuninkaalta eikö heitä kiinnosta mahdollinen uusi asiakas, koska niin retuperäisesti asiaa hoidettiin ja kun ihmettelin miksi toisen firman kanssa juttu meni sulavasti, ei hän osannut vastata. Eli tuossa paikassa eivät kesätyöntekijät selvästikään ole suurin ongelma.

Luulisi, että lama karsii näitä pois. Hyvin sanottu tuo viimeinen lause, tällöin ongelmat kyllä ovat ihan muualla, paljon korkeammalla johtoportaassa.

--------

Siirryn omaan esimerkkiini, kuinkahan paljon kaupat myyvät ihmisille päivämääränsä menettäneitä tuotteita. Pari kertaa olen eräästä liikehuoneistosta saanut pilaantunutta leipää, mutta se nyt menee vielä vahingon piikkiin, ehkä. Johtuen siitä, että samassa rakennuksessa on oikea ruokakauppa ja sitten myös pikkumyymälä. Pilaantunut tuli nimenomaan täältä pikkumyymälän puolelta.

Vaan tulipa todettua, että ihan laaja kauppaketju saattaa helposti tahallaan pistää esim. vanhoja juustoja määrän x tarjolle hyllyilleen. Kun siitä sanottiin kerran, kiittelivät tiedosta ja noutivat vanhat pois. Homma kuitenkin toistui jonkun ajan kuluttua, päivämäärä oli juustoista mennyt.

Tilausten tekeminen on varmasti herkkää hommaa, koska iso kauppaketju ei mielellään myy eioota, ja taas ylijäämät varmasti ärsyttävät, eivät elintarvikepuolella niin isot katteet ole. Silti heräsi kysymys, että paljonko suoraan petetään maksavaa asiakasta, maksatetaan henkilökunnan virheitä.

Se, meneekö esim. juusto haitallisesti pilalle muutamassa päivässä, on eri juttu. Mielestäni tämä on periaate.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Värikynän määrää on vaikea arvioida, mutta kesätyöntekijällä/opiskelijalla voi olla muutakin tekemistä kuin juosta asiakkaan mielen mukaan toiseen päähän taloa vain ja ainoastaan katsomaan, onko faksi tullut. Kivikautinen faksi voi olla kaukana ja faksit kulkeutuvat sisäisen postin mukana työntekijälle. .

Huhhuh. Aika hurjaa. Siis sehän nimenomaan on sen kesätyöläisen joka vastaa puhelimeen tehtävä käydä katsomassa se tilanne vaikka niitä papereita olisikin iso pino. Pitää kuitenkin muistaa että kyseessä on PALVELUammatti ja asiakaspalvelijan tehtävä on nimen omaan PALVELLA ASIAKASTA.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Huhhuh. Aika hurjaa. Siis sehän nimenomaan on sen kesätyöläisen joka vastaa puhelimeen tehtävä käydä katsomassa se tilanne vaikka niitä papereita olisikin iso pino. Pitää kuitenkin muistaa että kyseessä on PALVELUammatti ja asiakaspalvelijan tehtävä on nimen omaan PALVELLA ASIAKASTA.

Itseasiassa tämä voi hyvinkin ihan perus aspassa olla ongelma. Sieltä puhelimen äärestä kun ei voi välttämättä ihan vain hetkeks poistua, koska muuten muut asiakkaat jäävät PALVELEMATTA.

Sitä en sano, että tämä oikein olisi, mutta haluan vain sanoa, ettei se välttämättä ole siitä opiskelijatytöstä kiinni, että saako lähteä vai ei. Aspat kun yleensä tuppaavat monissa paikoissa toimimaan lähinnä tehokkuuden pohjalta, ei välttämättä asiakastyytyväisyyden.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaan tulipa todettua, että ihan laaja kauppaketju saattaa helposti tahallaan pistää esim. vanhoja juustoja määrän x tarjolle hyllyilleen. Kun siitä sanottiin kerran, kiittelivät tiedosta ja noutivat vanhat pois. Homma kuitenkin toistui jonkun ajan kuluttua, päivämäärä oli juustoista mennyt.

Se, meneekö esim. juusto haitallisesti pilalle muutamassa päivässä, on eri juttu. Mielestäni tämä on periaate.

Tunnen muutamia, jotka ovat erittäin tarkkoja tästä ja he mainitsevat usein miten juuri suurtenkin tekijöiden kaupoissa limpparit ovat menneet vanhaksi. Limujen kohdallahan tuo "parasta ennen" on usein aika hamassa tulevaisuudessa. Esim. jos tänään ostaa, niin vanhaksi menee varmaan vasta joulukuussa. Aika erikoista, jos hyllyssä on vielä heinäkuussa meneviä. Kerran erään suuren tavaratalon kahvilassa joku esitteli sieltä ostamaansa suklaapatukkaa, joka oli mennyt kaksi kuukautta aiemmin vanhaksi. Karkkien ja limujen kohdalla ainakin itsellä on se fiilis, että nehän ovat niin täynnä ylimääräistä, että kestävät varmaan ensi vuosikymmenellekin, mutta toki ymmärrän ja kaksi kuukautta on hieman paljon, kun ne päivämäärät siellä kerran ovat, niin pitää niitä noudattaa. Pääpointti on mielestäni se, että on aika törkeää pyytää niistä täyttä hintaa. Kahvilan suklaapatukat ovat tietenkin vielä normaalia huomattavasti kalliimpia.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Itseasiassa tämä voi hyvinkin ihan perus aspassa olla ongelma. Sieltä puhelimen äärestä kun ei voi välttämättä ihan vain hetkeks poistua, koska muuten muut asiakkaat jäävät PALVELEMATTA.

Sitä en sano, että tämä oikein olisi, mutta haluan vain sanoa, ettei se välttämättä ole siitä opiskelijatytöstä kiinni, että saako lähteä vai ei. Aspat kun yleensä tuppaavat monissa paikoissa toimimaan lähinnä tehokkuuden pohjalta, ei välttämättä asiakastyytyväisyyden.

Ihan hyvä pointti sinänsä mutta yleensä nämä suuret operaattorit,dna,sonera ym. laskee sen niin että kaikille tulee suunnilleen sama määrä hankalia asiakkaita,hitaita, vaikeasti selvitettäviä, känniläisiä, paljon aikaa vieviä ym. ja siten tehokkuuslukemat pitäisi olla kaikilla samat.
Ja olisihan tuon kesähessun paremmin pitänyt hoitaa tuo tilanne, esimerkiksi yhdistämällä puhelu sitten sille kuka katselee niitä papereita tai sanonut että palaa asiaan kohta ja soittaa takaisin kun on löytänyt tarvittavat dokumentit.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sitä en sano, että tämä oikein olisi, mutta haluan vain sanoa, ettei se välttämättä ole siitä opiskelijatytöstä kiinni, että saako lähteä vai ei.

Jos tästä olisi ollut kyse, niin kai mimmi nyt olisi sanonut, että "olen pahoillani, mutta juuri nyt en saa / voi / pääse poistumaan tästä" Mackin kuvaamaan "siis daah, en mä jaksa mennä kattomaan" -vastauksen sijaan.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja olisihan tuon kesähessun paremmin pitänyt hoitaa tuo tilanne, esimerkiksi yhdistämällä puhelu sitten sille kuka katselee niitä papereita tai sanonut että palaa asiaan kohta ja soittaa takaisin kun on löytänyt tarvittavat dokumentit.

Joo, nimenomaan ymmärsin ettei hän olisi minkään infopisteen ääressä istunut. Numero, johon soitin oli kuitenkin myös etukäteen sovittu, ei siis todellakaan ns. asiakaspalvelunumero ja koko ajan sama kaveri siellä oli toisessa päässä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei olekaan. Vain se tieto, mitä olet viestiesi välityksellä täällä antanut. Ja niistä saa kuvan, että sulle yksi suurimmista ongelmista on ollut se, että siellä asiaa on hoitanut opiskelijakesätyöntekijä, jonka pääasiallinen tehtävä on ollut firmassa keittää kahvia.

Se on kuitenkin hyvä, että vielä toistaiseksi maksava asiakas voi äänestää jaloillaan suomessa. Vakuutusyhtiöstä ilmeisesti oli kyse ja niitä riittää. Olisit tyytyväinen, että asia lopulta hoitui. Sellaisiakin tapauksia on lukuisia, missä vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia, vaikka tapaus olisi maalaisjärjellä päivänselvä.

Jos yrityksellä on asiakaspalvelu, sen tehtävä on palvella asiakkaita. Silloin siellä ei voi olla "kahvinkeittäjiä" vastaamassa puhelimeen, joilla ei ole ammattitaitoa asiakkaiden palvelemiseen.

Itse irtisanoin Elisan nettiturvan ja kaksi sähköpostia tammikuun puolessa välissä puhelimitse. Asiakaspalvelijan kanssa sovittiin, että nettiturva katkeaa heti ja sähköpostit helmikuun lopussa.

No, maaliskuussa tuli lasku, jossa laskutettiin sähköposteista edelleen maalis-huhtikuulta. Soitto Elisalle ja homma korjattiin kuntoon... tai ainakin piti.

Maanantaina tuli taas lasku Elisalta, jossa laskutetaan kahdesta sähköpostista maalis-huhtikuulta, eikun soittamaan Elisan asiakaspalveluun. Sieltä vastataan nopeasti ja selvittelyn jälkeen ilmoitetaan, että minut siirretään laskutukseen, mutta sinne on yli 10 minuutin jono. No, kysyn mahdollisuutta jättää soittopyynnön tai mahdollisuutta hoitaa tämä asia sähköpostitse, kun ei kiinnostaisi jonottaa puhelimessa Elisan mokien takia. Tällaista mahdollisuutta ei kuulemma ole, pitää jonottaa. Jonotin laskutukseen 29min 11s ja homman hoitamiseen meni noin minuutti, täysin aiheeton lasku, nyt asia on kunnossa.

Kun kysyin Elisan laskutusosoitetta, minne voin lähettää laskun omasta työajasta, meni asiakaspalvelijalla sormi suuhun. Kerroin, että olen tuhlannut noin tunnin omaa aikaani laskujen hakemiseen, puheluun, jonottamiseen yms. ja sen lisäksi tulee tietysti toimistokulut, netistä, puhelimesta jne, että tulen tietysti laskuttamaan Elisaa näistä. Tässä vaiheessa asiakaspalvelija kysyi onko minulla jotain Elisan tuotetta, kerroin ettei ole ja laskutan omasta työstäni, mikäli joudun hoitamaan ammattitaidottomien ihmisten toistuvia virheitä. Yhtään katuosoitetta ei löytynyt, Elisan postilokeroon ei voi kuulemma lähettää, ainoastaan asiakaspalvelun palautesähköpostiin voisi lähettää. No, lupasin lähettää laskun sekä sähköpostina että pintapostina, katsotaan mitä tapahtuu.

Tässäkin tilanteessa ihmiset luurin päässä olivat ihan asiallisia, mutta systeemi on perseestä. Jos myyjä tekee virheen, ei asiakkaan kuulu siitä kärsiä.
 

J.Petke

Jäsen
En ole ikinä ymmärtänyt tätä mentaliteettia, että "minä laskutan omasta hukatusta ajastani". Aivan kuin se olisi viimeinen tunti elossa. Myös nämä bensarahojen kyselijät ihmetyttävät. Ihmiset kun ovat töissä niin virheitä sattuu aina silloin tällöin. Joskus vaan tuntuu siltä, että nykyaikana ihmiset luulevat olevansa niin perkeleen tärkeitä, että rahaa pitää pistää niputtain eteen, että jonkun virheen pystyy korvaamaan. Pelkkä pahoittelu ei tunnu enää riittävän.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Homman kluu oli lähinnä se, että yhdellä puhelinsoitolla on homma ainakin aiemmin lähtenyt skulaamaan.

No mä vastustan periaatteesta tuota "homman kluuta" kun minulle on myyty toimiva paketti ja se ei kuitenkana toimi.
Päätin kuitenkin tästä ketjusta rohkaistuneena soittaa asiakaspalveluun ja ilmaista sivistyneesti mielipiteeni. Vastaus oli tyly, "ei me tässä puhelimessa voida mitään hoitaa". Malttini kuitenkin piti mainiosti, ja sanoin että missähän se sitten hoidetaan kun yrityksenne myyntipiste ei voi asiaa tämän enempää hoitaa, ja pyysin että ottaa nyt heti yhteyttä sinne luottopuolelle, odotan linjalla. Pienen mutinan säestämänä jäin kuuntelemaan hissimusiikkia minuutiksi ja sitten sieltä tuli vastaus että "liittymä on nyt aukaistu, lasku on aiheeton. Kiitoksia yhteydenotosta."
Ok, periaatteessa riittää. Mikäettei vaikka pahoittelu tai vastaava olisi ollut paikallaan, mutta menee tämä näinkin. Mikään paras maku ei jäänyt tapahtumasta, muutenkuin liittymän ja puhelimen myyneen myyntipisteen kohdalta. Siellä oltiin asiallisia ja ripeitä. Heille voisi sanoa jopa kiitos, jollen olisi sitä jo tehnyt siellä asioidessani.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole ikinä ymmärtänyt tätä mentaliteettia, että "minä laskutan omasta hukatusta ajastani". Aivan kuin se olisi viimeinen tunti elossa. Myös nämä bensarahojen kyselijät ihmetyttävät. Ihmiset kun ovat töissä niin virheitä sattuu aina silloin tällöin. Joskus vaan tuntuu siltä, että nykyaikana ihmiset luulevat olevansa niin perkeleen tärkeitä, että rahaa pitää pistää niputtain eteen, että jonkun virheen pystyy korvaamaan. Pelkkä pahoittelu ei tunnu enää riittävän.

Minä en taas ymmärrä sitä ettei huonosta palvelusta saisi reklamoida. Elisan toiminta tässä kohtaa on ollut ammattitaidotonta ja tästä minä reklamoin. Sanoma menee luultavasti perille laskun muodossa hieman paremmin kuin pelkkänä sähköpostina.

Toisaalta miksi minun pitää maksaa Elisan perättömistä laskuista? Miksi minun pitää maksaa puhelinlaskussani Elisan moka?

Suomalaiset ovat huonoja vaatimaan hyvää palvelua ja se kyllä näkyy monen firman asiakaspalveluissa, siellä on liian usein näitä Myyrän lanseeraamia "kahvinkeittäjiä" palvelemassa. Jos minua palvellaan huonosti, annan palautteen siitä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Palautetta toki kannattaa antaa, mutta tällaisten omasta hukatusta ajasta koostetut laskut sun muut on täysin turhia ja kuluttaa, kuten em. mainittu, lisää sitä omaa vapaa-aikaa aivan turhaan. Olen ollut aikoinaan töissä eräässä asiakaspalvelussa vakuutuspuolella ja sinne kanssa tuli näitä laskuja hukatusta vapaa-ajasta. Yksikään ei koskaan saanut näistä korvauksia. En toki mene valalle vannomaan että kaikki firmat näin tekisivät, mutta olen kuitenkin "hyvin varma" asiasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palautetta toki kannattaa antaa, mutta tällaisten omasta hukatusta ajasta koostetut laskut sun muut on täysin turhia ja kuluttaa, kuten em. mainittu, lisää sitä omaa vapaa-aikaa aivan turhaan. Olen ollut aikoinaan töissä eräässä asiakaspalvelussa vakuutuspuolella ja sinne kanssa tuli näitä laskuja hukatusta vapaa-ajasta. Yksikään ei koskaan saanut näistä korvauksia. En toki mene valalle vannomaan että kaikki firmat näin tekisivät, mutta olen kuitenkin "hyvin varma" asiasta.

No, ei minulla kovinkaan suuria odotuksia kyseisen laskun suhteen ole. Odotan vain mielenkiinnolla mitä tapahtuu, tuleeko edes vastausta.
 

J.Petke

Jäsen
Minä en taas ymmärrä sitä ettei huonosta palvelusta saisi reklamoida. Elisan toiminta tässä kohtaa on ollut ammattitaidotonta ja tästä minä reklamoin. Sanoma menee luultavasti perille laskun muodossa hieman paremmin kuin pelkkänä sähköpostina.

Tottakai saa huonosta palvelusta antaa palautetta mutta tuo omien tuntien laskuttaminen on mielestäni aivan naurettavaa. Vähän sama kun menisit kaupassa korjaamaan väärin veloitettua tuotetta asiakasneuvontaan ja velottaisit siitäkin oman taksan mukaan.

Se on totta, että huono palvelu ei parane kuin palautetta antamalla. Siinäkin on vaan monta tapaa miten asiat voi esittää. Välillä tuntuu, että ihmisillä ei ole oikeita huolia yhtään kun jaksetaan ottaa joku pieni asia maailman isoimpana murheena.

Hintaa tuolle puhelulle tuli varmaankin parikymmentä senttiä sillä jonotushan ei maksa mitään.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän sitä toisten takia mielellään esim. ulkomailta soitettuja maratonpuheluja makselee omaan piikkiin.

Olen kyllä kuullut esimerkin tapauksesta missä virheen tehnyt firma itse ehdotti pari tuntia kestäneen ulkomaanpuhelun kulun korvaamista itsestäänselvyytenä.

Omalta kohdaltani tiedän ettei mitään mahkuja. En jaksa enää asioida heidän kanssaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tottakai saa huonosta palvelusta antaa palautetta mutta tuo omien tuntien laskuttaminen on mielestäni aivan naurettavaa. Vähän sama kun menisit kaupassa korjaamaan väärin veloitettua tuotetta asiakasneuvontaan ja velottaisit siitäkin oman taksan mukaan.

Se on totta, että huono palvelu ei parane kuin palautetta antamalla. Siinäkin on vaan monta tapaa miten asiat voi esittää. Välillä tuntuu, että ihmisillä ei ole oikeita huolia yhtään kun jaksetaan ottaa joku pieni asia maailman isoimpana murheena.

Hintaa tuolle puhelulle tuli varmaankin parikymmentä senttiä sillä jonotushan ei maksa mitään.

Naurettavaa, ehkä, mutta itseäni vaan vituttaa Elisan kaltaiset firmat, jotka ovat automatisoineet toimintansa niin pitkälle, ettei ihmiset pysty palvelemaan. Tässäkin olisi riittänyt sähköpostiosoite tai mahdollisuus soittopyynnön jättämiseen, ei kiinnosta jonottaa turhaan puolta tuntia puhelimessa.
 

J.Petke

Jäsen
Tässäkin olisi riittänyt sähköpostiosoite tai mahdollisuus soittopyynnön jättämiseen, ei kiinnosta jonottaa turhaan puolta tuntia puhelimessa.

Eikös Elisalla ole nettisivuilla kaavake minkä voi täyttää, missä voi ilmoittaa kyseisen mokan ja pyytää yhteydenottoa?

Toki tämänkin tapauksen olisi voinut hoitaa tyylikkäämmin ja kerralla kuntoon.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös Elisalla ole nettisivuilla kaavake minkä voi täyttää, missä voi ilmoittaa kyseisen mokan ja pyytää yhteydenottoa?

Toki tämänkin tapauksen olisi voinut hoitaa tyylikkäämmin ja kerralla kuntoon.

Asiakaspalvelun mukaan ei ollut, ainoa vaihtoehto oli "yli kymmenen minuutin" jonotus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös