Ei olekaan. Vain se tieto, mitä olet viestiesi välityksellä täällä antanut. Ja niistä saa kuvan, että sulle yksi suurimmista ongelmista on ollut se, että siellä asiaa on hoitanut opiskelijakesätyöntekijä, jonka pääasiallinen tehtävä on ollut firmassa keittää kahvia.
Se on kuitenkin hyvä, että vielä toistaiseksi maksava asiakas voi äänestää jaloillaan suomessa. Vakuutusyhtiöstä ilmeisesti oli kyse ja niitä riittää. Olisit tyytyväinen, että asia lopulta hoitui. Sellaisiakin tapauksia on lukuisia, missä vakuutusyhtiö ei maksa korvauksia, vaikka tapaus olisi maalaisjärjellä päivänselvä.
Jos yrityksellä on asiakaspalvelu, sen tehtävä on palvella asiakkaita. Silloin siellä ei voi olla "kahvinkeittäjiä" vastaamassa puhelimeen, joilla ei ole ammattitaitoa asiakkaiden palvelemiseen.
Itse irtisanoin Elisan nettiturvan ja kaksi sähköpostia tammikuun puolessa välissä puhelimitse. Asiakaspalvelijan kanssa sovittiin, että nettiturva katkeaa heti ja sähköpostit helmikuun lopussa.
No, maaliskuussa tuli lasku, jossa laskutettiin sähköposteista edelleen maalis-huhtikuulta. Soitto Elisalle ja homma korjattiin kuntoon... tai ainakin piti.
Maanantaina tuli taas lasku Elisalta, jossa laskutetaan kahdesta sähköpostista maalis-huhtikuulta, eikun soittamaan Elisan asiakaspalveluun. Sieltä vastataan nopeasti ja selvittelyn jälkeen ilmoitetaan, että minut siirretään laskutukseen, mutta sinne on yli 10 minuutin jono. No, kysyn mahdollisuutta jättää soittopyynnön tai mahdollisuutta hoitaa tämä asia sähköpostitse, kun ei kiinnostaisi jonottaa puhelimessa Elisan mokien takia. Tällaista mahdollisuutta ei kuulemma ole, pitää jonottaa. Jonotin laskutukseen 29min 11s ja homman hoitamiseen meni noin minuutti, täysin aiheeton lasku, nyt asia on kunnossa.
Kun kysyin Elisan laskutusosoitetta, minne voin lähettää laskun omasta työajasta, meni asiakaspalvelijalla sormi suuhun. Kerroin, että olen tuhlannut noin tunnin omaa aikaani laskujen hakemiseen, puheluun, jonottamiseen yms. ja sen lisäksi tulee tietysti toimistokulut, netistä, puhelimesta jne, että tulen tietysti laskuttamaan Elisaa näistä. Tässä vaiheessa asiakaspalvelija kysyi onko minulla jotain Elisan tuotetta, kerroin ettei ole ja laskutan omasta työstäni, mikäli joudun hoitamaan ammattitaidottomien ihmisten toistuvia virheitä. Yhtään katuosoitetta ei löytynyt, Elisan postilokeroon ei voi kuulemma lähettää, ainoastaan asiakaspalvelun palautesähköpostiin voisi lähettää. No, lupasin lähettää laskun sekä sähköpostina että pintapostina, katsotaan mitä tapahtuu.
Tässäkin tilanteessa ihmiset luurin päässä olivat ihan asiallisia, mutta systeemi on perseestä. Jos myyjä tekee virheen, ei asiakkaan kuulu siitä kärsiä.