Stoorin pointti, jos teillä on euron sunnuntai-palvelu liittymässänne, niin vaistot auki. Hauska dialogi asiakaspalvelijan kanssa puhelimessa äskettäin. Ehkä yritän olla classy, kun en kerro operaattorin nimeä, vaikka sen ansaitsisi tähän kertoakin. Puhelinlaskussa tuntui olevan hieman hämärää ja toki sieltä nopeasti laski, että yksi sunnuntai-iltana käyty pitkä puhelinkeskustelu oli laskutettu maanantain puolelta, puhelu meni muuten kaksi minuuttia maanantain puolelle. Korostan ettei summa ollut todellakaan merkittävä, jopa naurettava, mutta kyse ei vain millään tavalla ollut siitä, vain puhtaasti periaatteesta.
Kysäisin puhelun aluksi miten tämä euron sunnuntai toimii teoriassa jos ajatellaan puhelun venyvän maanantain puolelle. Tomerasti ja ylpeästi savon murretta vääntävä opiskelijatyttö kertoo toisesta päästä, että maanantain puolelta menevä osa laskutetaan normaalin hinnaston mukaan. Sitten kerroin ongelman ja päivämäärän missä häikkä on. Viideksi minuutiksi tuli odottelua ja sitten tyttö palaa kertomaan sen menevänkin niin, että puhelun loppumisajankohdasta rekisteröityy lasku. Totesin, että tässä on nyt pieni ongelma. Ehdin sanoa että nyt kun on kerran tälläinen kämmi firmalle tapahtunut, niin tyttö keskeyttää ja ilmoittaa tässä kohtaa ettei teknisesti mitään kämmiä/virhettä ole tapahtunut. Tuossa sitten alkoi hieman keittää. Sanoin että kun asiakas mokaa, niin kyllä hän viulut maksaa, mutta kun firma mokaa niin, ja taas keskeytys miten tässä ei varsinaisesti ole tapahtunut mitään virhettä.
Kun sitten sanoin, että tyttö itse 10 minuuttia aikaisemmin ylpeänä mulle kertoo miten lasku tapahtuu ja oli täysin väärässä ja kun euron-sunnuntai palvelu on oikeasti älä vain vahingossa päästä sekuntiakaan maanantain puolelle-palvelu, niin nyt ei pitäisi todellakaan alkaa urputtamaan vastaan. Totaalisen virheellistä ja valheellista mainontaa. Kysyin sitten teoreettisesti onko hän siis sitä mieltä että se kuulostaa hyvältä toiminnalta että jos puhut 12 tuntia sunnuntaina ja viisi sekuntia menee maanantain puolelle, että maksat maanantain mukaan. Siihen jopa alentui myöntämään että eihän se oikealta kuulosta. Oli lopuksi oikein höveli ja kuulemma alennetaan seuraavasta laskusta se summa pois, vaikka pitäisi kirjalliset reklamaatiot olla. Ei vittu. Olisi varmaan pitänyt kiitosta jaella, kun sain tälläisen armon.
Kysyin lopuksi koska 12kk diilini loppuu, että pääsen lafkasta eroon ja opastin että kannattaisi ehkä pistää tietotekniikan pojat sen verta hommiin, että fiksaisivat tuon idioottimaisen fiban tuon su-ma-asian kanssa. Ellei se sitten ole vain rehellinen tarkoitus kusettaa asiakkaita.
Raivostuttavaa vänkäämistä ja mussuttamista vaikka tuossa aivan selvä epäkohta heidän puoleltaan. En tiedä mikä aspan pointti tuossa oli, viimeistään siinä kohtaa kun itse julistaa samaa virhettä suurena tietona, olisi jo syytä nöyrtyä.