Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 941 621
  • 6 860

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Isännöitsijä ja huoltoyhtiömme ovat aivan päinperseestä. Mulla on tällähetkellä 18.6C sisällä ja neropateille tiedoksi KYLLÄ patterit ovat täysillä. Soitin aamulla sitten k.o. "palveluihin". Huoltoyhtiöstä sanoivat että et ole ainoa joka on soittanut, noh asiaan. Sanoivat että laitetaan jonoon... No meni tunti ja soittivat että saako mennä yleisavaimilla kattomaan, juu ihan miten vaan kunhan saan lämpöä kämpään. Tulin duunista himaan innosta soikeana josko voisin vaikka löhöä kalsareissani sohvalla, vitun posket täällä mitään lämpöä ole. Eivät sitten ole tehneet tuon taivaallista eivätkä vaivautuneet edes soittamaan että eivät pääse kämppääni (jos ovat edes yrittäneet), mulla menis 15min että olisin avaamassa oven jos olen töissä, mutta ei. Huomenna soitan ja kysyn mitä vittua.

Toinen vaihtoehto on ottaa termostaatti patterista irti, sitten painella neulaventtiilin tappia joka jää näkyviin patterissa. Joskus neulaventtiilit jumittuvat eikä vesi virtaa. Siis jos on jo kokeiltu ilmata patterit.
 

J.Petke

Jäsen
Toinen vaihtoehto on ottaa termostaatti patterista irti, sitten painella neulaventtiilin tappia joka jää näkyviin patterissa. Joskus neulaventtiilit jumittuvat eikä vesi virtaa. Siis jos on jo kokeiltu ilmata patterit.

Ei tähän mitään putkimiehiä tarvita, ne on niin saatanan kalliitakin.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli pojat tekevät pääasiassa laskutushommia on mankeloiminen huomattavasti halvempaa. Pääte maksaa melko suolaisia summia ja useissa yrityksissä koko käteismyynnin kate menisi sen aiheuttamiin kustannuksiin.
Onko todella näin? Itse nuo uudet laitteethan saa vuokrattua jopa alle kahdella kympillä kuukaudessa, mutta tuleeko tuohon sitten paljonkin muita kuluja lisäksi? Ainakin korttifirmat ilmeisesti ovat melko ahneita pirulaisia.

Nimimerkki cottonmouthille ja miksipä ei muillekin sanoisin kuitenkin pienen varoituksen sanan tuosta Verkkokaupasta, varsinkin heidän takuukorjauksistaan. Itse olen tilaillut vuosien varrella Verkkokaupasta kaikkea ongelmitta, mutta ehkä pitää olla nykyisin hieman varovaisempi.

Muropaketin Verkkokauppa.com ketjussa on paljon juttua ja seuraava lainaus on nimimerkki Mr.secin saama viesti kuluttajaneuvonnan lakimieheltä. Kyseinen henkilö on taistellut jo kauan Verkkokauppa.comin kanssa ja jatkossa taistelua käydään ilmeisesti oikeudessa.

VERKKOKAUPPA.COMIA KOSKEVA REKLAMAATIOASIA

Olette lähettänyt Kuluttajavirastolle Verkkokauppa.comia koskevan ilmoituksen. Kiitämme yhteydenotosta. Olemme saaneet yrityksestä lukuisia ilmoituksia, jotka ovat liittyneet muun muassa takuu/virhevastuukysymyksiin ja menettelytapoihin virheen korjaamisen yhteydessä (korjauksen viivästyminen, korjausyritysten määrä, oikeus vaihtaa laite virheettömään, vian etsinnästä perittävä maksu ym.), suomenkielisen käyttöohjeen puuttumiseen, etämyynnin palautusoikeuteen, epäselviin laite- ja hintatietoihin markkinoinnissa ym. seikkoihin.

Olemme käyneet Verkkokauppa.comin edustajien kanssa lävitse saamissamme ilmoituksissa esiin tuotuja kuluttajaongelmia sekä kuluttajansuojalain asettamia vaatimuksia yrityksen menettelytavoille. Toimme myös esille yrityksen tarpeen tarkastella asiakaspalvelu- ja reklamaatioprosessejaan ongelmatilanteiden vähentämiseksi jatkossa. Verkkokauppa.com on luvannut uudistaa käyttämänsä sopimusehdot, joissa on joitakin kuluttajansuojalain vastaisia ehtoja sekä epäselviä ja tulkinnanvaraisia kohtia. Uudet sopimusehdot on tarkoitus ottaa käyttöön toukokuun loppuun mennessä ja tulemme tätä ennen kommentoimaan ehtoja, jotta ne saataisiin lain vaatimukset täyttäviksi.
 

12961

Jäsen
Onko todella näin? Itse nuo uudet laitteethan saa vuokrattua jopa alle kahdella kympillä kuukaudessa, mutta tuleeko tuohon sitten paljonkin muita kuluja lisäksi? Ainakin korttifirmat ilmeisesti ovat melko ahneita pirulaisia.

Riippuu myös laskeeko kustannuksia sille, että vie tositteita pankkiin ja miten usein sitä tehdään. Mankeloinnin huono puoli on se, että vittuuntunut asiakas soittaa että raha on lähtenyt yllätyksenä vasta kuukauden kuluttua ostopäivästä. Ei ole aina tullut yksittäistä kuittia lähdettyä viemään.

Tulee päälle vielä erillinen nettiliittymä. Lisäksi luottokorttisopparit maksavat jos niitä ottaa. Tässä "verkkokauppa"-casessa kyseessä on jonkin sortin kuriirifirma, joten mitä tuollaiset langattomat vehkeet mahtavat maksaa, varmennus lienee kuitenkin haluttu ominaisuus. Pitäisi varmaan tarkastaa päivän hinnat.

Joka tapauksessa kulu on iso jos tuollainen firma heittää vaikka vain pari "verkkokauppakeikkaa" kuukaudessa ja toimii muuten laskuttamalla.
 
Viimeksi muokattu:

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
On ilmattu juu. Kohta viikko menty että kämpässä on lämpö alle 20 ja nyt siis pudonnut alle 19.

Mulla on ollut 18-19 asteessa jo kuukauden varmaan, mutta en ole nähnyt aihetta valittaa melko normaaleista lämpötiloista.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän, ja myös muutaman tutun kommenttien perusteella lyhyt yhteenveto Jimm's PC Storesta: välttäkää!

Voin allekirjoittaa tämän. Vittuuntuneita koneenkasaajanörttejähän siellä on töissä Helsingin pisteen omistajasta/myymäläpäälliköstä tms. lähtien ja asiakaspalvelu on todella surkeaa. Toisaalta halvat hinnat siellä on ja niin kauan kuin ei tule mitään ongelmia tuotteiden kanssa, niin voihan siellä asioidakin. Sonyn tv:n olen sieltä ostanut ja olen kaikin puolin tyytyväinen (telkkari toiminut moitteetta, eivätkä ne itse sitä edes korjaamaan lähtisikään) ja vastaavasti tietokoneen huollattamisesta Helsingin liikkeessä on todella huonot kokemukset.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On ollut kyllä ilo asioida Pirkkalan Citymarketissa. Tänään soivat joululaulut ensimmäistä kertaa koko joulukuussa! Ja siitä viimevuotisesta 6 biisin levystä ei ollut tietoakaan. Vielä kun se musiikki soi sopivan hiljaisesti, taustalla. Kiitokset laitoin kassalla eteenpäin vetämään. Viime vuonna oikein säälin niitä työntekijöitä, kun musiikki pauhasi todella lujaa ja levy alkoi pyöriä uudelleen jo kaupassakäyntikerran aikana.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Tänään postit jakanut henkilö ei ollut ihan tehtäviensä tasalla. Postiluukku kolahti klo 12.50 ja mainosten seassa oli lappu: "Teille on isokokoinen kirje. En saanut jätetty kirjettä, koska se ei mahtunut postiluukusta".

Tähän asti kaikki kunnossa. Mutta, ensinnäkin jakamisajaksi on kirjoitettu 10.00 (no, muutama tunti sinne tai tänne, eikä ajalla ole niin väliä), mutta toiseksi: missään vaiheessa postinjakaja ei vaivautunut soittamaan ovikelloa, ihan varmuudeksi jos vaikka vastaanottaja sattuisi olemaan kotona. Ja tässä olen koko päivän kotona ollut.

Eli nyt sitä isoa kirjettä roudataan ympäri jakelureittiä ja haettavaksi se tulee postitoimipaikkaan vasta huomenna kymmeneltä. Pitää nyt kuitenkin käydä iltapäivällä postissa kyselemässä, josko se jo sieltä löytyisi.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään postit jakanut henkilö ei ollut ihan tehtäviensä tasalla. Postiluukku kolahti klo 12.50 ja mainosten seassa oli lappu: "Teille on isokokoinen kirje. En saanut jätetty kirjettä, koska se ei mahtunut postiluukusta".

Tähän asti kaikki kunnossa. Mutta, ensinnäkin jakamisajaksi on kirjoitettu 10.00 (no, muutama tunti sinne tai tänne, eikä ajalla ole niin väliä), mutta toiseksi: missään vaiheessa postinjakaja ei vaivautunut soittamaan ovikelloa, ihan varmuudeksi jos vaikka vastaanottaja sattuisi olemaan kotona. Ja tässä olen koko päivän kotona ollut.

Eli nyt sitä isoa kirjettä roudataan ympäri jakelureittiä ja haettavaksi se tulee postitoimipaikkaan vasta huomenna kymmeneltä. Pitää nyt kuitenkin käydä iltapäivällä postissa kyselemässä, josko se jo sieltä löytyisi.

Minulle kävi aivan samalla tavalla tuossa joskus syksyllä. Postiluukusta tosiaan kolahti muun postin mukana tuollainen samanlainen lappu, eikä kukaan takuulla soitellut ovikelloa. Marssin sitten tuon lapun kanssa postiin ja minulle annettiin sieltä n. 25x25x25cm kokoinen laatikko.

Kyseessä oli odotetusti erään nettikaupan tilaus, joten ihmetys ei ollut valtava, mutta tuo postin toiminta oli ennennäkemätöntä. Sain muuten postistakin tuon paketin ilman, että tarvitsi näyttää mitään henkilöllisyystodistusta tai vastaavaa. Turvallista? En tiedä onko tuo kauppiaan vai postin vika, mutta aika huonoa toimintaa, vaikka kaikki hyvin menikin.

Kiinnostaisi kyllä tietää onko tuo joku yleinenkin menettelytapa ja voinko syyttää tästä ainoastaan Itellaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tuo on ollut ihan normaali käytöntö, ainakin täällä suunnassa. Muutaman kerran on käynyt jopa niin, että kun paketti/kirje ei mahdu luukusta, ei jakajakaan ole jättänyt minkäänlaista ilmoitusta tapahtuneesta, vaan jättänyt pakettikortin jaettavaksi seuraavalle päivälle:"Paketti/kirje ei mahtunut [eilinen päivämäärä/kellonaika] postiluukusta."
Tämä pistää vituttamaan todella rankasti, kun välillä paketeilla on kovakin kiire.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun asuin itse ennen kerrostalossa (5v. sitten), niin usein postisetä rimpautti ovikelloa, kun jokin tuote ei mahtunut postiluukusta sisään. En sitten tiedä onko tuo käytäntö muuttunut, vai riippuuko vaan jakajasta.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellä on hieman nuo Itellan kotiinkuljetukset olleet ongelmallisia. Kaksi kertaa olen kotiinkuljetusta käyttänyt, eikä kummallakaan kerralla homma mennyt oikein putkeen.

Ensimmäisellä kerralla soittivat, että tänään olisivat klo 17.00 pakettia kotiini tuomassa. Kotona aloin sitten viiden aikaan päivystämään, että koska ovikello pirahtaa. Vähän jälkeen klo 19 paketin sitten toimittivat.

Toisella kerralla soittelivat puolenpäivän aikaan, että tänään tuotaisiin paketti, jotta milloin olisin kotona. Sanoin olevani klo 16 asti töissä ja noin klo 16.30 lähtien olen kotona. Noh, puhelin soi klo 15 aikaan ja nyt toinen mieshenkilö soitteli Itellalta ja kyseli että missäs olet kun täällä oven takana paketin kanssa ovikelloa soittelen, eikä kukaan tule avaamaan. Paketti kuitenkin tuotiin uudestaan klo 17 aikaan ovelle ja pahoiteltiin, että pomon kanssa oli tullut väärinkäsitys toimitusajankohdasta.

Joten Itellan logistiikassa tuntuu olevan parannettavaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Saattaa olla, että Itellan postimestoissa on prosesseja taas "yhdenmukaistettu". Eli kun palvelua yhdenmukaistetaan, niin sitä huononnetaan ja samalla hintoja tarkistetaan ylöspäin.

Tässä forrestin tapauksessa siis ei soiteta enää asiakkaan ovikelloa, jos puketti ei mahdu ovesta tai postilaatikkoon. Kyseessä saattaa olla myös jokin ay-porukan vääntöjen kautta junailema juttu, jossa (vedän hihasta) perusteena voi olla vaikkapa postinjakajan turvallisuus (hullu humalikko saa paketin) tai asiakkaan ylipalvelun ja postinjakajan ylenmääräisen työn välttäminen.

Postinjakelun taso on muutenkin heikentynyt joka rintamalla. Olen kuullut monista epätarkkuuksia varsinkin ns. asiamiespostien kohdalla. Näitähän on pikkupaikkakunnilla ja siellä mistä Itella on päättänyt vetää palvelunsa pois.

Iäkäs äitini oli tilannut jonkin maton postimyynnistä, mutta koska ei hakenut ollut hakenut suurehkoa tuotetta pois kolmen arkipäivän ja välissä olleen viikonlopun aikana, olivat sitten laittaneet maton takaisin lähettäjälle. Oli kuulemma erehdys, mutta jotenkin oli luettavissa rivien välistä että asiamiespostin hoitajaa (kirkonkylän pikkukauppa) vitutti pitää tilaavievää mattoa nurkissaan tuota pidempään. Ei sitten vaivautunut informoimaan asiakkasta tuon enempää.

Itsellänikin on samaisesta asiamispostista ikävä kokemus. Muutin pari vuotta sitten ulkomailta Suomeen perheeni kanssa, ja olimme teknisesti vanhempieni luona kirjoilla pari kuukautta ennen kuin saimme ostettua talon. Postimme tuli siis tuon ajan väliaikaiseen osoitteeseen asiamiespostin avustuksella.

No, olin tilannut jonkin pikkupaketin jo ulkomailla ollessani tuohon vanhempieni osoitteeseen, ja tiedustelinkin sitä lähes ensi töikseni tultuani käymään paikkakunnalla. Saapumisilmoitusta ei ollut näkynyt, joten käännyin asiamiespostin puoleen. Kirkkain silmin he sitten kertoivat, että olivat laittaneet paketin saman tien takaisin lähettäjälle.

Pakettikortin vastaanottajarivillä oli lukenut "Osoitteen varsinaisen asukkaan nimi c/o Oma nimeni", eli lähettäjä oli kirjoittanut nämä c/o:n yhteydessä käytetyt nimet väärin päin. Olivat sitten katsoneet rekkareistaan, ettei Pisin Kääpiö 186cm asu tällaisessa osoitteessa (muuttoilmoitus ei ollut vielä päivittynyt mihinkään), joten oikea ratkaisu on lähettää paketti samaa tietä takaisin lähettäjälle. Mitä idiootteja. Eivät suostuneet edes keskustelemaan korvauksesta, kun "ohjeet ovat meillä tällaiset".

Tässä tapauksessa pitää vielä erikseen todeta, että asiamiespostin ämmä on asunut paikkakunnalla monta vuosikymmentä, vanhempani vielä pidempään, ja kylässä on melkoisen vähän asukkaita...
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Naurattaa kyllä tuo postin nyky toiminta. Vuosi vuodelta menee kaikenlainen palvelu taaksepäin ja hinnat vaan nousee. Lisäksi tehostaminen on aiheuttanut potkut monelle duunarille joten sitä kautta verotaakkaa on saatu isommaksi. Ei näin.

Joskus käy itsellä ajatus että olisiko tilanne parempi jos pulju olisi edelleenkin valtion ei-niin-tehokas firma? Olisiko se paha ajatus että verovaroilla kustannettaisiin toimintaa ja myös työllistettäisiin enemmän jengiä? Muutamalla kaverilla olisi tietenkin suojatyöpaikka ja verovaroja sinne uppoaisi, mutta kyllä vaikka 10v sitten oli paljon parempaa palvelua. Nyt toimipisteet on harvassa (ja nekin myy kaikenlaista krääsää karkeista lähtien),palvelu huonoa ja kaikki hinnat tuntuu kalliilta.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli nyt sitä isoa kirjettä roudataan ympäri jakelureittiä ja haettavaksi se tulee postitoimipaikkaan vasta huomenna kymmeneltä.

Niinköhän vaan sitä pakettia on kuskailtu turhan päiten ympäri jakelupiiriä.

Tuossa joku kirjoitti jostain 25cm kanttiinsa olevasta paketista, jolle oli käynyt samalla tavalla; mun mielestä tuollaista ei postitoimipisteestä kannattaisi ottaa edes mukaan, koska ei kai kellään niin isoa postiluukkua ole. Tietty nykyään on paljon jengiä jotka ovat kotosalla päiväsaikaan, mutta eiköhän valtaosa ole kuitenkin arkena postin jakoaikaan töissä tai koulussa.

Tosin viime keväänä kun ostin autonrenkaat netistä, niin posti toi ne mulle himaan. Satuin onneksi olemaan kotona, tuo postimies ainakin tuli soittamaan ovikelloa. Kävi hiton kätevästi, nosteltiin renkaat postimiehen kanssa sen autosta suoraan meidän autotalliin. En kyllä enää muista mitä tuosta renkaiden toimituksesta oli tuolloin sovittu.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tuossa joku kirjoitti jostain 25cm kanttiinsa olevasta paketista, jolle oli käynyt samalla tavalla; mun mielestä tuollaista ei postitoimipisteestä kannattaisi ottaa edes mukaan, koska ei kai kellään niin isoa postiluukkua ole.
Kyllähän tuo postilaatikoihin mahtuu hyvin, joita on omakoti- ja rivitalot väärällänsä. Tosin postinjakajan luulisi tietävän oman reittinsä, jolloin tietää myös mihin osoitteeseen kannattaa tuollainen raahata.

Jos uusi käytäntö tosiaan on, että koskaan ei soitella liian isojen lähetysten kanssa ovikelloa, niin kyllä taas vedetään palvelualalta palvelua pois. Surullista mutta hyvinkin nykyaikaista toimintaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos uusi käytäntö tosiaan on, että koskaan ei soitella liian isojen lähetysten kanssa ovikelloa, niin kyllä taas vedetään palvelualalta palvelua pois. Surullista mutta hyvinkin nykyaikaista toimintaa.

Minä ainakin sain ihan tällä viikolla tilaamani digikuva-albumit ihan postimiehen ovikellosoitannan kautta. Itse olin töissä, mutta emäntä sattui olemaan kotosalla. Ehkä täällä Tampereella sitten palvelu pelaa? Tai poikkeuksellisen palvelualtis postimies sattui jakeluvuoroon. Kiitokset siitä hänelle, hoiti työnsä ainakin hyvin.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tuo postilaatikoihin mahtuu hyvin, joita on omakoti- ja rivitalot väärällänsä. Tosin postinjakajan luulisi tietävän oman reittinsä, jolloin tietää myös mihin osoitteeseen kannattaa tuollainen raahata.

Taitaa tuollainen perus-Orthex olla kyllä syvyydeltään reilustikin alle 25cm.

Ja postiluukusta kirjoittaa sekä keskustelun avaaja että tämä 25 senttimetrin mies. Mutta tämä tästä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joskus käy itsellä ajatus että olisiko tilanne parempi jos pulju olisi edelleenkin valtion ei-niin-tehokas firma?
Sellainenhan Itella nykyäänkin on, valtion 100 %:sti omistama firma. Toki nykyinen Itella on huomattavasti tehokkaammin organisoitu kuin vanha Posti. Lisäksi Itella tekee mm. informaatiologistiikan alalla paljon sellaista mikä ei muinoin kuulunut Postin toimintaan ollenkaan.

Olisiko se paha ajatus että verovaroilla kustannettaisiin toimintaa ja myös työllistettäisiin enemmän jengiä? Muutamalla kaverilla olisi tietenkin suojatyöpaikka ja verovaroja sinne uppoaisi, mutta kyllä vaikka 10v sitten oli paljon parempaa palvelua.
Tuo vasta ikävä ajatus olisi. Paranisiko Itellan toiminta sillä, että valtio eli veronmaksajat kustantaisivat firmaan muutama tuhat työpaikkaa, jotta tätä kautta saadaan kilpailainsäädännölle haistattaen subventoitua muutoin kannattamattomasti aikaansaatavaa palvelutasoa? Homma ei toimi tällä tavalla. Hintalappu olisi huomattavasti nykyistä kovempi, ja maksaisimme nuokin palvelut progressiivisten verojen muodossa. Huono payback, ja traaginen taka-askel sosialismin suuntaan. Kyllä työpaikat pitää saada syntymään ihan oikeasti ja kysyntälähtöisesti, ei samoilla menetelmillä joilla "työttömyys poistettiin ikiajoiksi Neuvostoliitosta".

Monet Itellan asiakaspalvelussa hiertävät asiat johtuvat joko työntekijöiden vääristä asenteista, esimiestoiminnan puutteista, asiakaslähtöisyyden unohtamisesta palveluprosesseissa tai jostain näkymättömistä byrokratiasyistä. Toiminnan tehostamispaineet ovat toisaalta johtaneet, kuten sanoin, syrjäkylien postipalveluiden dramaattiseen heikkenemiseen. Siellä missä on asiamiesposteja, homma toimii niin hyvin kuin asiamies hoitaa hommansa.

Pakko kuitenkin sanoa, että nykyisen asuinpaikkani Itellan palvelupiste on tähän asti hoitanut hommansa erinomaisesti. Kustannustehokkuudesta en uskalla sanoa mitään, mutta satavarmasti se on paremmalla tolalla nyt kuin vaikkapa 80-luvulla. Tuolloin tässä keskikokoisessa etelä-suomalaisessa kaupungissa oli varmaan enemmänkin kuin puoli tusinaa postikonttoria, nyt vain yksi.

Isoilla paikkakunnilla homma toimiikin keskimäärin hyvin. Postipalvelujen heikentyminen on erityisesti syrjäseutujen ongelma. Jos isommissa taajamissa postikonttoriin on nykyään matkaa 3 km entisen 300 metrin sijasta, tämä ei useimmille ole minkäänlainen murhe. Sitä vastoin palvelun oleellista heikentymistä on, jos pikkupakettia kotiin kantava postikusti ei joko viitsi tai ohjeidensa mukaan ei saa soittaa ovikelloa ja toimittaa pakettia vastaanottajalle muutoin kuin postiluukun tai -laatikon kautta. Tällöin vika on joko henkilön palvelukyvyn tai järjenkäytön vähyydessä tai Itellan epäasiakaslähtöisessä palveluprosessissa. Jotenkin tuntuu siltä että kyse on ollut työntekijän henkilökohtaisesta toimintatavasta.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Niinköhän vaan sitä pakettia on kuskailtu turhan päiten ympäri jakelupiiriä.

Kävin kauppareissulla postissa kyselemässä ja sellaisen käsityksen sain että jakajan mukana olisi ollut ja se on nyt palautunut jakeluun/lajitteluun/jonnekin, josta se huomenna toimitetaan noudettavaksi ko. postiin. Ja olisi pitänyt ovikelloa soittaa.

Sistis kirjoitti:
Ehkä täällä Tampereella sitten palvelu pelaa?

Tämä tapahtui nimenomaan Tampereella, joten ei se aina pelaa. :)
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Joulunpyhinä talon lämminvesivaraajan sähköt lakkasivat toimimasta. Arjen koitettua soittelin Sähköpeko:lle ja kyselin joutaisiko joku paikalle tutkimaan asiaa. Siellä työnjohtaja sanoi, että vaikeaa voi olla kun melkein kaikki ovat vapaalla. Lupasi kuitenkin selvittää josko joku saataisiin tänne irrotettua.

Muutama tunti kului mutta ketään ei näkynyt. Lopulta kanssani asioinut työnjohtaja sanoi, että ei löydy vapaita sähkömiehiä joten hän tuli itse paikalle ja saikin nopeasti varaajan toimimaan. Kun kysyin mitä olen velkaa, hän vastasi "Et mitään, ei tästä ollut kulujakaan." No, asiakas sai hyvän mielen, perhe lämmintä vettä ja avulias työnjohtaja kafferahat. Erinomaista asiakaspalvelua!
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tänään postit jakanut henkilö ei ollut ihan tehtäviensä tasalla. Postiluukku kolahti klo 12.50 ja mainosten seassa oli lappu: "Teille on isokokoinen kirje. En saanut jätetty kirjettä, koska se ei mahtunut postiluukusta".

Tähän asti kaikki kunnossa. Mutta, ensinnäkin jakamisajaksi on kirjoitettu 10.00 (no, muutama tunti sinne tai tänne, eikä ajalla ole niin väliä), mutta toiseksi: missään vaiheessa postinjakaja ei vaivautunut soittamaan ovikelloa, ihan varmuudeksi jos vaikka vastaanottaja sattuisi olemaan kotona. Ja tässä olen koko päivän kotona ollut.

Kyseessä on siis ollut maksikirjeen jakaminen. Maksikirjettä yritetään jakaa postiluukusta tai jättää laatikkoon. Jos tämä ei onnistu, viedään kirje lähimpään postikonttoriin, josta sen voi noutaa jaettua lappua vastaan. Kyseessä ei ole arvolähetys, joten sen voi noutaa lappua vastaan ilman henkilöllisyystodistusta. Maksikirjeen jättämisvaiheessa postinkantajan ei tarvitse soittaa ovikelloa, jos hän niin ei halua. Osa Suomen postipiireistä on ottanut käytännökseen soitella ovikelloa, toisissa paikoissa ei soiteta. Mitkään irtisanomiset/lomautukset eivät vaikuta tähän, vaan se on menee täysin piirin/jakajan mukaan. Näin on ollut jo pitkään. Lain mukaan kenenkään ei tarvitse soitella ovikelloja maksikirjeissä.

Ovelle-pakettia jätettäessa jakaja soittaa kerran ovikelloa. Jos ketään ei ole kotona, viedään lähetys lähimpään postikonttoriin. Kotipaketissa lähetys toimitetaan asiakkaalle puhelimessa sovittuna aikana. Riippuu siis siitä, minkälaisena lähetyksenä lähetys laitetaan matkaan.

Kai jokainen tietää, että yli 5km päässä lähimmästä postikonttorista asuvalle pitää kaikki lähetykset (myös tavalliset postipaketit) tuoda kotiin asti. Vennamolaista vaiettua perintöä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös