Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 178
  • 6 860

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Koin eilen kummallisen yllätyksen asiakaspalvelun saralla. Puuhastelin töistä lähtöä iltapäivällä, ja puhelimeeni saapui tekstiviesti. Ajattelin siinä, että joku spämmää jotain perkeleen tärkeää, mutta avattuani viestin koin hämmentävän olotilan saapuvan muutoinkin sekavaan mieleeni.

Monien sattumusten kautta minulle on kahdella edellisellä parturi-kampaamovierailullani sattunut sama hiustaiteilija askartelemaan kuontaloni pariin. Kyseessä on kaksi eri liikettä. Nyt tämä samainen hiustaiteilija laittoi minulle tekstiviestin, jossa ilmoitti vaihtaneensa jälleen työnantajaa ja totesi, että mikäli haluan pysyä hänen asiakkaanaan niin tiedän mistä tällä kertaa löytää. Käsittämätöntä, ihminen sitten jaksaa nähdä vaivaa, että kaivaa vanhat asiakkansa läpi ja ilmoittaa uudesta työpaikastaan. Sikäli kun olen ollut tyytyväinen työn jälkeen, niin miksipä en siis käyttäisi palveluksia uudestaan.

Toki voihan se olla että hän haluaa vain nähdä minut uudelleen, olenhan sentään sympaattinen kuin pieni sika. Anyway, ihan asiallista palvelua, enpä ole aiemmin vastaavaan törmännyt.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsittämätöntä, ihminen sitten jaksaa nähdä vaivaa, että kaivaa vanhat asiakkansa läpi ja ilmoittaa uudesta työpaikastaan.
Eiköhän kyseisellä henkilöllä ole vuokratuoli, joten joutuu itse asiakkaansa hommaamaan. Ja mikäs sen parempi tapa kuin ilmoittaa vanhoille asiakkaille heti alkuunsa työpaikan vaihtumisesta.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Ostinpa tässä viime torstaina netistä miesten pukusaappaat, joita on vaikeaa löytää Suomesta ja juuri nyt ei ollut käyntiä ulkomailla. Täytyy sanoa, että sanotaan amerikkalaisista mitä tahansa, niin hyvää ja nopeaa oli palvelu, sillä tänään maanantaina kello 15.03 tuli kengät kuriirin kantamina kotiovelle. Ja koko kenkien taivalta saattoi seurata netistä todella tarkasti. Kun vielä kengät osoittautuivat loistaviksi, niin ei ole suuri kynnys ostaa muutamia pareja lisääkin.
 

scholl

Jäsen
Mäkin yöateriat ovat erittäin huonoa asiakaspalvelua.
Siis yöllä ihmisellä on vähän nälkä, eikä mikään jumalaton megadoubleburgermealnälkä. Tuo vaatimus, että klo 23 jälkeen pitäisi ahmia valtavasti on vähän sama juttu kuin että jos huoltamoiden marketit vaatisivat, että klo 23 jälkeen pitäisi ostaa vähintäänkin kaksi kassillista elintarvikkeita.

Niinpä eilen myöhään illalla, kun tuli vähän nälkä, tulin siihen tulokseen, että ajanpa kauppakorkeakoulun tuntumassa olevalle kepun huoltamolle ja ostan sieltä burgerin mukaan. Kepu pettää aina ja niin nytkin. Minulta ei toki kysytty vihreää, pellervolaista korttia, mutta muuten maksaminen oli hankalaa. Heillä eivät kortit menneet lukulaitteen kautta kivutta, vaan näppäilivät numerot kassakoneeseen, joka on ihan ok, vaikka vie hieman enemmän aikaa. Jostain kumman syystä kortti lisäksi vedettiin mankelilla ja molemmat tositteet nidottiin yhteen. En tajua mikä logiikka siinä oli.

Saatuani maksettua sain numeron käteeni. Seisoskelin siinä tiskin lähellä ainoana asiakkaana - numero kädessä. Jonkun ajan päästä sama ms. kepu pyyhältää sieltä tiskin takaa burgeri kädessään ja yrittää tunkea sitä minuun käteeni. Hämmästys on valtava. Yritän kysellä, että mikä juttu tämä pakkauksen puuttuminen on niin saan vastaukseksi jotain ihmeellistä muminaa. Lopulta henkilö menee vittuuntuneena takaisin ja laittaa burgerin vastentahtoisesti paperipussiin kun olen sitä ennen tiedustellut, että onko burgeri tarkoitus kuljettaa mahdollisesti taskussa. Sanomattakin on selvää, että mukaan ei tullut yhtään paperia, mutta senhän jokainen varmaan tiesi.

Ko. kerrosburgeri oli kaiken lisäksi aika huono. Maistui valtavasti sipulille ja pihvi oli joku epämääräisen snägärin tekele. Noissa vaihtelee se maku hirveästi, vaikka sama mesta kyseessä. Se ei ole varmaan kovin standardisoitua toimintaa.
 

d2uce

Jäsen
Ko. kerrosburgeri oli kaiken lisäksi aika huono. Maistui valtavasti sipulille ja pihvi oli joku epämääräisen snägärin tekele. Noissa vaihtelee se maku hirveästi, vaikka sama mesta kyseessä. Se ei ole varmaan kovin standardisoitua toimintaa.

Kerran olen saman puljun kerrosburgerin puoliväkisin syömään ja hieman samankaltaiset tuntemukset kyllä jäi. Maku voi vaihdella hirveästi jopa saman burgerin aikana. Hirveätä kuraa, enkä tule toista kertaa kokeilemaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Niinpä eilen myöhään illalla, kun tuli vähän nälkä, tulin siihen tulokseen, että ajanpa kauppakorkeakoulun tuntumassa olevalle kepun huoltamolle ja ostan sieltä burgerin mukaan. Kepu pettää aina ja niin nytkin. Minulta ei toki kysytty vihreää, pellervolaista korttia, mutta muuten maksaminen oli hankalaa. Heillä eivät kortit menneet lukulaitteen kautta kivutta, vaan näppäilivät numerot kassakoneeseen, joka on ihan ok, vaikka vie hieman enemmän aikaa. Jostain kumman syystä kortti lisäksi vedettiin mankelilla ja molemmat tositteet nidottiin yhteen. En tajua mikä logiikka siinä oli.

Kyseisellä toimeenpiteellä todistetaan niille köyhille, jotka joutuvat katsomaan, että veloitukset tililtä on tehty oikein, se, että kortti on ollut tapahtumapaikalla eikä numeroa ole muuten vain näppäilty. Eli siis minimoidaan epäselvyyksiä.
 

scholl

Jäsen
Kyseisellä toimeenpiteellä todistetaan niille köyhille, jotka joutuvat katsomaan, että veloitukset tililtä on tehty oikein, se, että kortti on ollut tapahtumapaikalla eikä numeroa ole muuten vain näppäilty. Eli siis minimoidaan epäselvyyksiä.

Kiitos selvennyksestä. Kassa ei osannut selittää toimenpidettä. Tuli vähän sellainen fiilis, että näinköhän sitä mankeloitua kuittia käytetään jotenkin väärin. Missään kaupassa en ole koskaan nähnyt vastaavaa.

Ja lisättäköön se, että joskus olen sellaisen kerrosburgerin syönyt niinkin, että se on maistunut ihan hyvältä. Nyt oli vain eri aulisgerlander arpomassa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt tämä samainen hiustaiteilija laittoi minulle tekstiviestin, jossa ilmoitti vaihtaneensa jälleen työnantajaa ja totesi, että mikäli haluan pysyä hänen asiakkaanaan niin tiedän mistä tällä kertaa löytää. Käsittämätöntä, ihminen sitten jaksaa nähdä vaivaa, että kaivaa vanhat asiakkansa läpi ja ilmoittaa uudesta työpaikastaan. Sikäli kun olen ollut tyytyväinen työn jälkeen, niin miksipä en siis käyttäisi palveluksia uudestaan.

Toki voihan se olla että hän haluaa vain nähdä minut uudelleen, olenhan sentään sympaattinen kuin pieni sika. Anyway, ihan asiallista palvelua, enpä ole aiemmin vastaavaan törmännyt.
Taitaa olla jopa ihan normi käytäntö jos parturi-kampaaja vaihtaa duunipaikkaa, koska itselleni on käynyt samoin. Ja minä en edes luule olevani sympaattinen...

Eli taitaa olla toi homma niin että asiakkaiden puh.nrot on kuitenkin ylhäällä niin jos olet lähdössä muualle niin laitat kaikille viestin (liittymästä/lähetystavasta riippuen maksaa 0-10€) ja iso (suurin) osa asiakkaista siirtyy mukanasi uuteen paikkaan. Toki jos on paljon ei-vakiasiakkaita niin näille ehkä ei kannata viestejä laittaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
kortti on ollut tapahtumapaikalla eikä numeroa ole muuten vain näppäilty.

Magneettinauhani alkaa olemaan aika loppu ja olen nyt kaksi kertaa törmännyt sellaiseen mitä en aikaisemmin tiennyt.

Kortti menee ensimmäisellä läpi, kun sen ympärille laittaa kuitin tai sen ohuen muovipussin mitä kassoilla on. Kerran se on noin helppoa, niin miksi ihmeessä sitä ei kerrota koulutuksessa tai taukohuoneessa?

Monesti on numero näpytelty, mutta ei koskaan mankeloitu, eihä niitä ole edes missään enää. Toisaalta sama hoituu kynällä tai vastaavalla, mutta onko niitä kuittejakaan.
 

rokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, Manchester City
Magneettinauhani alkaa olemaan aika loppu ja olen nyt kaksi kertaa törmännyt sellaiseen mitä en aikaisemmin tiennyt.

Kortti menee ensimmäisellä läpi, kun sen ympärille laittaa kuitin tai sen ohuen muovipussin mitä kassoilla on. Kerran se on noin helppoa, niin miksi ihmeessä sitä ei kerrota koulutuksessa tai taukohuoneessa?

Kyllähän tuo ihan suhteellisen yleinen tieto on. Vaikka kaikki osa-aikaiset tuota ei välttämättä tiedä. Eli juuri ne iltakassat joiden kanssa suurin osa työtätekevästä kansalaisista asioi.
Minulle on myös joskus kerrottu että lukulaite kärsii tuosta. Todenperäisyydestä en mene takuuseen, mutta eiköhän tuo pelottelukin moneen kikan tietävään tehoa.

Yhtä kikkaa käytin kerran odottaessani uutta korttia: Teippisuikale magneettinauhan päällä. Saattaa kyllä kerätä kummallisia katseita kassahenkilöiltä.

Mankelit taitaa käydä aika harvinaisiksi nyt näiden uudenmallisten visa credit/debit korttien käyttöönoton myötä. Kohokuviot kun niistä ilmeisesti(?) puuttuvat. Vielä pari vuotta sitten kun olin töissä kaupassa mankeleita löytyi kassoilta jemmattuna.
 

d2uce

Jäsen
Mankelit taitaa käydä aika harvinaisiksi nyt näiden uudenmallisten visa credit/debit korttien käyttöönoton myötä. Kohokuviot kun niistä ilmeisesti(?) puuttuvat. Vielä pari vuotta sitten kun olin töissä kaupassa mankeleita löytyi kassoilta jemmattuna.

Visa Electron on varsinkin nuorten keskuudessa erittäin yleinen maksuväline. Siinä ei mitään kohokuvioita ole, joten sitä ei voi höylätä. Lisäksi siitä kuluu nimi ja kortin numero melko vikkelästi pois ja magneettinauhakin tuntuu olevan jotain sekundamateriaalia, kun ei meinaa lukulaitteelle kelvata. Ainakin melko moni tästä valittelee.

Viimeksi olen mankeliin törmännyt, kun olin tilannut kotiinkuljetuksen postiennakolla ja maksoin kortilla. Electron ei olisi tuohon käynyt. Mankeli tosin oli joku pienikokoisempi matkamalli ja muutenkin hieman modernimmalla muotoilulla eikä sellainen legendaarinen höylä/mankeli, joka siis monesta paikasta on jo kadonnut.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Yhtä kikkaa käytin kerran odottaessani uutta korttia: Teippisuikale magneettinauhan päällä. Saattaa kyllä kerätä kummallisia katseita kassahenkilöiltä.

Eikös kortin laittaminen muovipussiinkin periaatteessa ole kokeilemisen arvoinen kikka? Niin ainakin muistelen kuulleeni. Sorry OT.

sellainen legendaarinen höylä/mankeli, joka siis monesta paikasta on jo kadonnut.

... paitsi Rinkelinmäeltä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös kortin laittaminen muovipussiinkin periaatteessa ole kokeilemisen arvoinen kikka? Niin ainakin muistelen kuulleeni. Sorry OT.

Jostain muistan lukeneeni, että kortti menee ensimmäisellä läpi, kun sen ympärille laittaa kuitin.
OT tämäkin, mutta pakko oli.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jostain muistan lukeneeni, että kortti menee ensimmäisellä läpi, kun sen ympärille laittaa kuitin.
OT tämäkin, mutta pakko oli.

Kummallakaan ei ollut OT, jos lukisitte näitä viestejä, heh. Molempien sanomat asiat olivat tosin jo mainittu ja niistä puhutaan.
 

rokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, Manchester City
Visa Electron on varsinkin nuorten keskuudessa erittäin yleinen maksuväline. Siinä ei mitään kohokuvioita ole, joten sitä ei voi höylätä. Lisäksi siitä kuluu nimi ja kortin numero melko vikkelästi pois ja magneettinauhakin tuntuu olevan jotain sekundamateriaalia, kun ei meinaa lukulaitteelle kelvata. Ainakin melko moni tästä valittelee.

Nehän on pakko varmentaa sähköisesti, eli järjestelmä- ja yhteysvirheiden kanssa tai magneettinauhan kuluttua ne muuttuvat käyttökelvottomiksi ja siihen ei auta sitten mikään muu kuin odottelu tai jälkimmäisessä tilanteessa uusi kortti.
Virhetilanteissa kassalla ei ole mitään keinoja, saati valtuuksia ohittaa tuota varmennusta. Kuluneen magneettinauhan kohdalla voi tietysti yrittää noita em. virityksiä.
Siitä en tiedä kuka valmistuslaadusta kai on vastuussa, mutta käytännössä pitää itse tarkkailla sitä kortin kuntoa ja tilata tarvittaessa uusi.

Eikös kortin laittaminen muovipussiinkin periaatteessa ole kokeilemisen arvoinen kikka? Niin ainakin muistelen kuulleeni. Sorry OT.

Idea tuossa itse oman kortin teippaamisessa oli se, että kassahenkilön ei tarvitsisi kikkailla sen kuitin tai muovipussin kanssa. Väliaikainen ratkaisuhan tuo on jokatapauksessa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
A-katsastus, Tampereen Hervanta. Oli erittäin leppoisa katsastaja tänäaamuna, ja käynti siten oikein rattoisa. Ja muistelelisin edellisenkin kerran olleen yhtä sujuva, joten voin omasta puolestani suositella tuota paikkaa!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla on loppukesästä asti roikkunut yksi Linda Linen lippu mikä olisi taas mennyt vanhaksi. Sähköpostiin ei kuulunut vastausta ja ajattelin antaa asian olla, ei se nyt niin arvokas ole, mutta siellä oltiin oma-aloittesti siirretty lippua kuukaudella eteenpäin, että se ei menisi vanhaksi.

Loistavaa toimintaa, ehkä sen saa vielä käytettyä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
A-katsastus, Tampereen Hervanta. Oli erittäin leppoisa katsastaja tänäaamuna, ja käynti siten oikein rattoisa. Ja muistelelisin edellisenkin kerran olleen yhtä sujuva, joten voin omasta puolestani suositella tuota paikkaa!
Katsastusmeininki on muuttunut aika radikaalisti. Mielenkiintoinen yksityiskohta juuri A-Katsastuksen toiminnassa on aiemminkin järjestetty Katsastusten Yö, jollainen sattuu sopivasti olemaan juuri tänään! Asemat avoinna klo 23 saakka, ei ajanvarausta, jotain purtavaakin tarjolla asiakkaille. Ei hullumpaa. Tuonnehan ehtii moni iltamyöhään asti töitä tekevä.

Pitkä on ollut matka puolikommunistisesta valtion katsastuskonttoritoiminnasta Katsastusten Yöhön. Vittuilevat katsastusinssit ovat kuolleet sukupuuttoon. Uusilla kuskeilla, hähää, ei olekaan kuin kalpea aavistus entisaikojen katsastusinsinöörien s/m-henkisestä asiakkaan pieksämisestä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eivät ole kuolleet. Kouvolasta löytyy vielä yksi viimeinen mohikaani.

Samaten Aleksis Kiven kadulta. Kuvaavaa on, että kun mies ajoi katsastuksen jälkeen meidän bemarin korjaamolle, kundi vilkaisi vikalistaa, sitten autoa, lopulta miestä ja totesi, että "taisit muuten käydä Aleksis Kiven kadulla, eikö?". Mies siihen, että "niin kävin, mistä tiesit?". "Siellä on se yksi mulkku, joka valittaa silloinkin kun valitettavaa ei oikeasti edes ole. Kannattaa jatkossa käydä muualla."
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Tää paja: http://www.kantolanautokatsastus.net/ ja etenkin tuo Juha saa kyllä ylistyssanoja meitsiltä aina kun katsastuksesta tulee puhe. Vaikkei aina ole kaikki kotterot läpi menneetkään.

Tarvittaessa herra korjaa pikkuviat siinä katsastaessa. Ajovalojen suuntaus, akun kiinnitys tahi vastaavaa. Aivan loistava kaveri, myös jutuiltaan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ystävämme Elisa

Muutimme uuteen taloyhtiöön ja saimme kirjeen, että Elisa tarjoaa 1kk:n ajan valitsemasi kanavapaketin sekä kaikki kanavat 7 vrk. Aktivointi tapahtuu helposti tekstiviestillä, ElisaShopitissa tai asiakaspalvelunumerossa - kanavat aktivoituvat käyttöösi tunnin sisään:

1. Koitin monia kertoja tekstiviestiaktivointia, eikä homma toiminut. Tuli vain kuittaus "Aktivointi tekstiviestillä ei ole sallittua"
2. Soitin asiakaspalveluun: Kaveri oli aivan pihalla Kaapeli-TV asioissa "Ei meillä näy tuollaista tarjousta, mutta voin mä sen ohjelmoida - menee kyllä sitten viikko aktivoinnissa, mutta ElisaShopitissa saisit hoidettua heti kuntoon"
3. Menin ElisaShopitiin ja näytin saamani kirjeen sekä tyhjän ohjelmakortin "Ei meillä näy tuollaista tarjousta ollenkaan...hhmmm..öh, mikähän tämä nyt oikein on.. No voin ohjelmoida tämän manuaalisesti..". Myyjä ohjelmoi homman käsin ja antoi vielä tositteen aktivoinnista mukaan ja kertoi kanavien avautuvan tunnissa maksimissaan parissa.

Pari päivää on mennyt ja kanavat eivät toimi, pitää tänään lähteä taas ElisaShopitiin asioimaan. Ei vain jää semmosta fiilistä ensi alkuun, että haluaisi tehdä pysyvämpää tilausta - kahtellaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuuluisi toisaalta pariin muuhun ketjuun, koska enää ei voi kuin ihmetellä mitä vitun paskaa tämä on.

Sain taas Elisalta 10 euron laskun, vaikka en ole ollut heidän asiakkaansa enää vuoteen pariin, en edes muista.

Näitä aina välillä tulee, kerran maksoin sitten Intrum Justitialle, kun he alkoivat ahdistella asian tiimoilta. Heidän syy se ei tietenkään ole.

Netti tässä mainitaan, mutta ei saa oikein tolkkua mikähän on laskutusperuste.

Niin, miksi olen pari maksanut näitä aikaisemminkin? Siksi tietenkin, että ei kiinnosta vääntää tämmöisestä summasta varsinkin tietäen kuinka nopeasti sieltä vastataan, jos yrittää asiaa selvittää. Ja eihän se lupauksista huolimatta edes selviäisi sillä ensimmäisellä soitolla.

Nyt alkaa vain menemään kuppi nurin, en kai minä nyt voi loppuelämääni joutua puskemaan pikkusummia firmalle mistä en halua kuulla enää koskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös