Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 456
  • 6 860
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joissakin pornokaupoissa saa huonoa palvelua.
Kävin viimeksi pornokaupassa Hgin Kalliossa vuosia sitten, viime aikoina on harraste jäänyt niukemmalle huomiolle. Paikkakuntalaiset tietävät, että kyseisessä kaupunginosassa on useita alan liikkeitä meille poplarimiehille. Ei tosiaankaan mitään naisväen sincitiä, vaan kunnon muusinuijaa, hikisiä asiakkaita ja ryppyistä videonauhaa. Myyjien taso ja asiakaspalvelu kyllä vaihtelee aivan järkyttävästi. Pornokauppaan kun saattaa työllistyä tuuraajaksi joku puolipsyko pikkukriminaali jota ei ikimaailmassa päästetä näpelöimään minkään normimyymälän kassakonetta. Toinen arkkityyppi on kyyninen 5-kymppinen viiksisälli, jolta irtoaa herkästi niljakas vittuilu tyhmiä kyselevälle satunnaiskävijälle.

Hyvää palvelua sain kerran jostain Helsinginkadun puolelta Kalliota, kun menin kyselemään pikkujoulurekvisiitaksi aitoa homojen nahkaista koppalakkia ketjuineen päivineen. Myyjä valitteli että kaikki tekonahkaiset eli edulliset ovat menneet, kun niillä on niin kova kysyntä. Hyllyssä oli vain aitoja sonninvuotaisia "saksalaisia", hinnaltaan muistaakseni rapiat 600 markkaa, jotka kuulemma ovat nahkahomojen piirissä aivan must. Palvelu ei yhtään huonontunut kun kerroin olevani pelkkä heteroerkki jotain vähän edullisempaa pikkujoulukivaa etsimässä. Päin vastoin, myyjä esitteli ammattitaitoisesti muitakin homorensseleitä josko joukosta löytyisi jotain inspiroivaa. Valjaat olisivat olleet kyllä edustavat, mutta päädyin ostamaan tylsästi taiwanilaiset käsiraudat ja jotain hupiskordareita. Pisteet kuitenkin miesmyyjälle asiallisesta ja rennosta tyylistä.
 

scholl

Jäsen
Ehkä pornoliikkeissä muovipussiasiat ovat vittuilumielessä tehty vaikeaksi kuten Verkkokauppa.comissa, jossa muovikassi on joka kerta joko liian pieni tai aivan valtavan suuri. Kaiken lisäksi kummallisenmallisia.

Ihmettelen asiakaspalvelussa sitä, että jos on tietojärjestelmät, mitkä kertovat varastosaldot niin mikseivät puotipuksut pidä huolta siitä, että tuotteita on. Tulee kansantaloudelle pirun kalliiksi kun asiakas joutuu ajelemaan ympäriinsä. Nyt 8 jälkeen oli tarkoitus hakea Ruoholahden CM:stä Korv Göran tulista kebabkastiketta sekä valkosipulikastiketta, mutta siellä oli vain valkosipulikastiketta että kebabkastikkeita ei tulista eikä normia. No oli pakko ajaa prätkällä Iso Omenaan saakka ja ostaa ne. Aikaa kului ja kilometrejä kertyi aivan turhaan jonkun tosiaan puotipuksun takia.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Nyt 8 jälkeen oli tarkoitus hakea Ruoholahden CM:stä Korv Göran tulista kebabkastiketta sekä valkosipulikastiketta, mutta siellä oli vain valkosipulikastiketta että kebabkastikkeita ei tulista eikä normia. No oli pakko ajaa prätkällä Iso Omenaan saakka ja ostaa ne. Aikaa kului ja kilometrejä kertyi aivan turhaan jonkun tosiaan puotipuksun takia.

Ei tullut mieleen laittaa jotain muuta ruokaa? Vai onko maanantai perinteinen Korv Göran (kuulostaa muuten aika homolta, miten edes voit syödä sitä, ei kuulosta tyyliisi sopivalta) -päivä?
 

scholl

Jäsen
Ei tullut mieleen laittaa jotain muuta ruokaa? Vai onko maanantai perinteinen Korv Göran (kuulostaa muuten aika homolta, miten edes voit syödä sitä, ei kuulosta tyyliisi sopivalta) -päivä?

Ei tullut. Tai siis olisi ollut muuta ruokaa kaapissa vaikka hurumycke, mutta alkoi tehdä mieli himassatehtyä kebabia, joten ajoin vartavasten Ruoholahteen ostamaan niitä kastikkeita. Kun homma kusi niin ajoin sitten vain pidemmälle. Onneksi menin prätkällä niin kätevästi sujui. Olisi ollut varmaan hemmetin vaikeata suostutella makuaistia johonkin toiseen ruokaan, kun olin jo mentaalisesti käynyt ruokailun läpi.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kyllähän tuo yllämainittu Korv Göran-makkarakastike kuulostaa niin ehdalta keijoilulta, että pisimmän kääpiön sonninvuotainen lippalakkikin jää makkaran mitalla kakkoseksi.

Laadukkaasta asiakaspalvelusta on pakko nostaa esille Kangasalla sijaitseva Suomen Tauluteleviso. Olen tässä painiskellut TV-hankinnan kanssa. En osaa päättää ostanko Sonyn W-sarjan telkun vai Samsungin 656:n. Molemmat ovat uutuusmalleja jotka ovat ilmeisesti parin viikon sisään tulossa myyntiin? Kuitenkin myyjä tuossa putiikissa lärväisi todella kattavat tiedot molemmista malleista ja lupasi soitella mulle sitten kun molempia malleja heillä on vertailtavana. Kaveri sanoi, että saan vertailun vuoksi katsella molemmista kuvaa dvd/blu-ray-soittimesta ja televisio-lähetystä digi-boxin kautta ja jos tuo ei vielä riitä, niin koittavat järjestää pelikonsolinkin jota saa testata molemmissa koneissa. Kuvanlaatuhan on tärkeä juttu, kun telkkaria hankkii.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Kävin tunti sitten ostamassa Elisan liikkeestä käytetyn N73-puhelimen.Hintaa oli 99 euroa.Myyjä kertoi puhelimessa olevan normaalin muistikortin(256mb)tilalla isompi muistikortti (2GB).

Kotiin päästyäni huomasin ettei muistikortti toimi.Menin takaisin liikkeeseen missä nuori myyjätyttö sanoi vaihtavansa isomman kortin tilalle 256mb:n muistikortin.Sanoin että otan kyllä sen 2G:n muistikortin joka oli siihen luvattu, tähän tyttö ei suostunut.Sanoin ottavani pienemmän muistikortin mukaan ja harkitsevani kotona kaupan purkamista.Tämän jälkeen tyttö sai tulitukea vanhemmalta naismyyjältä ja he päättivät että jos harkitsen kaupan purkamista, niin he eivät anna minulle pientäkään muistikorttia mukaan.Otin pienen muistikortin nöyrästi mukaani, tietäen että onhan kai minulla kuitenkin 14 päivän palautusoikeus??Ostamalla kännykän sitouduin olemaan Elisan asiakas 12kk:n ajan.

Että tämmöistä asiakaspalvelua siellä..Mitäs mieltä olette??
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kävin tunti sitten ostamassa Elisan liikkeestä käytetyn N73-puhelimen.Hintaa oli 99 euroa.Myyjä kertoi puhelimessa olevan normaalin muistikortin(256mb)tilalla isompi muistikortti (2GB).

Kotiin päästyäni huomasin ettei muistikortti toimi.Menin takaisin liikkeeseen missä nuori myyjätyttö sanoi vaihtavansa isomman kortin tilalle 256mb:n muistikortin.Sanoin että otan kyllä sen 2G:n muistikortin joka oli siihen luvattu, tähän tyttö ei suostunut.Sanoin ottavani pienemmän muistikortin mukaan ja harkitsevani kotona kaupan purkamista.Tämän jälkeen tyttö sai tulitukea vanhemmalta naismyyjältä ja he päättivät että jos harkitsen kaupan purkamista, niin he eivät anna minulle pientäkään muistikorttia mukaan.Otin pienen muistikortin nöyrästi mukaani, tietäen että onhan kai minulla kuitenkin 14 päivän palautusoikeus??Ostamalla kännykän sitouduin olemaan Elisan asiakas 12kk:n ajan.
Kannattaa sanoa myyjälle selvästi haluaako purkaa kauan vaiko ei, tai mitä ylipäätään haluaa.

Kyllä tuossa kaikki kaupan purkamisen edellytykset täyttyvät. Jos sinulle on luvattu 2gb:n muistikortti, niin pienempään ei tarvitse tyytyä ilman mitään kompensaatiota. 256mb:n muistikortti ei todellakaan vastaa 2gb:n korttia. Jos mitään hyvitystä ei siis ole luvassa, niin sinuna purkaisin kaupan. Tottakai myyjä saa provikat myös 12kk Elisa-asiakkuudesta, tämä on se pihvi heille.

Nyt kiireesti reklamoimaan. Ehdotan että vaadit mukaan joko 2gb:n kortin joka toimii, tai sitten puretaan kauppa. Jos myyjä on sanonut että käytetyn kapulan mukana tulee isompi 2gb:n kortti, niin asiakkaan on voitava olettaa että se myös toimii tässä laitteessa.

Yleensä pieni muistutus asian mahdollisesta riitauttamisesta auttaa, jos myyjä ei suostu ehdotukseen. Kaupan purku on lopulta pienempi riesa myyjäosapuolelle.

EDIT: Jos ja kun menet sinne myymälään takaisin, niin takuuvarmasti myyjä koettaa vedota siihen, että olet jo käyttänyt puheoikeutesi asiassa kun otit vastaan hänen tarjoamansa pienen muistikortin. Tätä pajunköyttä ei pidä niellä. Sinulla on edelleen oikeus olla hyväksymättä kauppaa, koska et ole saanut sitä mitä sinulle on myyty. Onhan kauppa syntynyt ollessasi siinä uskossa, että ostamasi tuote on puhelin 2gb:n toimivalla muistikortilla.

EDIT2: Kerro vielä mihin tuo mainitsemasi 14 päivän palautusoikeus perustuu? Tarjoaako tuo myymälä siis erikseen jonkin palautus- tai vaihto-oikeuden? Jos olet ostanut minkä tahansa tuotteen myymälästä, siis et etämyynnistä (kuten postimyynti tai verkkokauppa), niin sinulla ei ole automaattista palautusoikeutta. Ei 14 päivän eikä edes puolen päivän. Jos menet myymälään ja ostat jotakin, niin virheetöntä ja sinulle annettuja tietoja vastaavaa tuotetta ei myyjän tarvitse ottaa takaisin. Eri asia on, jos tuote on rikki tai siinä on jokin oleellinen virhe jota et ole voinut ostaessa todeta. Samoin on eri asia, jos ostamasi tuote ei vastannut sitä mitä sinulle suullisesti kerrottiin.

Tämä jälkimmäinen on juuri kertomasi tilanne, jossa sinulle syntyy oikeus vaatia tuotetta vastaamaan sinulle luvattua. Jollei myyjä tähän pysty tai ei suostu, niin sinulla on yksiselitteinen oikeus purkaa kauppa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen asiakaspalvelussa sitä, että jos on tietojärjestelmät, mitkä kertovat varastosaldot niin mikseivät puotipuksut pidä huolta siitä, että tuotteita on. Tulee kansantaloudelle pirun kalliiksi kun asiakas joutuu ajelemaan ympäriinsä. Nyt 8 jälkeen oli tarkoitus hakea Ruoholahden CM:stä Korv Göran tulista kebabkastiketta sekä valkosipulikastiketta, mutta siellä oli vain valkosipulikastiketta että kebabkastikkeita ei tulista eikä normia. No oli pakko ajaa prätkällä Iso Omenaan saakka ja ostaa ne. Aikaa kului ja kilometrejä kertyi aivan turhaan jonkun tosiaan puotipuksun takia.

Öö tai sitten on kyse onkin ihan logistisista syistä. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että tavarantoimittajalta on tuote x toistaiseksi loppu tai jengi on jo ehtinyt hamstrata tuotteen edellisen toimituserän ja lisää kamaa tulee muutaman päivän päästä lisää. Tulee kaupalle pirun kalliiksi ostaa kerralla kauppa täyteen Korv Görania ja sitten heittää niistä puolet hävikkiin kun viimeinen myyntipvm on mennyt.

t. puotipuksu
 

J.Petke

Jäsen
Kävin tunti sitten ostamassa Elisan liikkeestä käytetyn N73-puhelimen.Hintaa oli 99 euroa.Myyjä kertoi puhelimessa olevan normaalin muistikortin(256mb)tilalla isompi muistikortti (2GB).

Kotiin päästyäni huomasin ettei muistikortti toimi.Menin takaisin liikkeeseen missä nuori myyjätyttö sanoi vaihtavansa isomman kortin tilalle 256mb:n muistikortin.Sanoin että otan kyllä sen 2G:n muistikortin joka oli siihen luvattu, tähän tyttö ei suostunut.Sanoin ottavani pienemmän muistikortin mukaan ja harkitsevani kotona kaupan purkamista.Tämän jälkeen tyttö sai tulitukea vanhemmalta naismyyjältä ja he päättivät että jos harkitsen kaupan purkamista, niin he eivät anna minulle pientäkään muistikorttia mukaan.Otin pienen muistikortin nöyrästi mukaani, tietäen että onhan kai minulla kuitenkin 14 päivän palautusoikeus??Ostamalla kännykän sitouduin olemaan Elisan asiakas 12kk:n ajan.

Että tämmöistä asiakaspalvelua siellä..Mitäs mieltä olette??


Ehdottomasti pitää saada tuo isompi kortti niinkuin se kauppaan kuuluikin. Taatusti liikkeen omistaja ymmärtää tämän asian. Jos minulle myydään mersu jossa on ilmastointi, niin vaikka tuo ilmastointi on rikki niin enhän minä voi tilalle hyväksyä sisätilanlämmitintä. Kun menet kauppaan niin käyttäydy asiallisesti ja mene suoraan päällikön puheille. Jos hänkään ei tuota asiaa käsitä niin siinä vaiheessa voit jo vihjata, että mitäköhän tähän sanoo puolueeton osapuoli. Kerta sinulle on vielä annettu se 2gb kortti mukaan niin eihän tuossa nyt ole vaihtoehtoakaan etteikö sinun pitäisi saada uutta tilalle.Vaikka myyjä olisi virheellisesti tuon siihen luvannut niin silti se siihen kuuluu.
 

Kapo

Jäsen
Kerta sinulle on vielä annettu se 2gb kortti mukaan niin eihän tuossa nyt ole vaihtoehtoakaan etteikö sinun pitäisi saada uutta tilalle.Vaikka myyjä olisi virheellisesti tuon siihen luvannut niin silti se siihen kuuluu.
Kunhan on joku dokumetti siitä että isompi kortti on mukana tullut. Jos ei ole niin etpä kauheasti mahda, vaikka tuskin haluaa kauppakaan alkaa parinkympin kortin takia tappelemaan. Kunhan et kassatytölle puhu vaan jollekin joka tietää ja päättää.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kaveri teki monen tonnin laskun käyttämällä DNA:n mokkulaa Virossa. DNA:n nettisivuilla on hinnastot monen linkin takana etusivulta navigoitaessa ja myyjä oli liittymää otettaessa vakuuttanut, ettei kiinteän kuukausimaksun lisäksi tule mitenkään ylimääräistä laskua. Olipa liittymään asennettu varmuuden vuoksi myös muutaman satasen luottoraja tms. joka ei tosin millään tavalla estänyt aivan överi laskun syntymistä. DNA toki laittaa maksamaan koko paskan kyselemättä. Kaverin olisi varmaan pitänyt olla valveutunut ja tutkia DNA:n sivut läpikotaisin, mutta silti tuollaista laskua ei pitäisi pystyä edes tekemään tuosta vain. Liittymiin defaultina ulkomaisten operaattoreiden estot tai kunnon selvitykset sopimusta tehtäessä. Painotan vielä, että kaveri oli nimenomaan sopimusta tehdessä sanonut haluavansa sellaisen millä mitään tälläisiä ylläreitä ei voit tulla. Kaikki operaattoreiden sivustoihin tutustuneet varmaan tietävät kuinka helvetin selkeitä sieltä on saada tietoa mihinkään liittyen.

Mielestäni helvetin hienoa toimintaa liittymän myyneeltä tyypiltä sekä DNA:lta yleensä. Tuskin on ihan ainut vastaava tapaus.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
... Olipa liittymään asennettu varmuuden vuoksi myös muutaman satasen luottoraja tms. joka ei tosin millään tavalla estänyt aivan överi laskun syntymistä. DNA toki laittaa maksamaan koko paskan kyselemättä. Kaverin olisi varmaan pitänyt olla valveutunut ja tutkia DNA:n sivut läpikotaisin, mutta silti tuollaista laskua ei pitäisi pystyä edes tekemään tuosta vain. ...

Näitä överisuuria datasiirroista syntyneitä laskuja on tullut moooonille muillekin. Tuossa lainaamassani osuudessa kuitenkin mainitsit että kaverillasi oli luottoraja. Kannattaa katsoa todella tarkkaan tämän luottorajan ehdot. Aika hämmentävältä kuulostaa ettei se ole toiminut. Mitä hyötyä on jostain luottorajasta jos siinä on niin pitkä viive että tuollaiset laskut ovat mahdollisia?

Aika huolella kaverisi on siltikin kyllä dataa siirrellyt...
 

Tuamas

Jäsen
Näitä överisuuria datasiirroista syntyneitä laskuja on tullut moooonille muillekin. Tuossa lainaamassani osuudessa kuitenkin mainitsit että kaverillasi oli luottoraja. Kannattaa katsoa todella tarkkaan tämän luottorajan ehdot. Aika hämmentävältä kuulostaa ettei se ole toiminut. Mitä hyötyä on jostain luottorajasta jos siinä on niin pitkä viive että tuollaiset laskut ovat mahdollisia?

Aika huolella kaverisi on siltikin kyllä dataa siirrellyt...

Juu, no eiköhän DNA tule vastaan tuohon lähelle luottorajaa tai siihen asti,
koska myyjä on unohtanut pistää roaming-eston, jonka asiakas voi tuossa tilanteessa olettaa olevan päällä.

Mutta pistää kyllä ihmettelemään kuinka urpo voi olla että menee tuollaista palvelua käyttämään ulkomailla ja vielä tuon määrän.
Koska DNA:lla jotta tuohon hintaluokkaan päästään (oletetaan nyt vaikka 2.000 euroa) tarvitsee kalleimmalla virolaisella operaattorilla imuroida parisataa megaa. Tuossa ei enää mikään sähköpostien tsekkaus ja uutisten lukeminen riitä, toki jos hotellissa imuttelee parit pokepätkät, niin tuo paukkuu helpostikin.

Tällaiset tilanteet ovat mahdollisia kun myyjä ei ole hereillä ja operaattorien saldorajat laahaavat päivän-pari ainakin perässä kun asiakas on ulkomailla.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ainakin joskus oli (Saunalahden liittymällä) niin, ettei voinut käyttää puhelintakaan ulkomailla jos oli saldoraja. Ilmeisesti juuri tuon laskutusviiveen takia. Eipä silti eka kerta kun tuolla "halvalla" D- alkuisella operaattorilla joku homma kusee.
Soneran liikkuvassa laajakaistassa on oletuksena dataroaming- esto, jotta tuollaista tilannetta ei pääse syntymään.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Juu, no eiköhän DNA tule vastaan tuohon lähelle luottorajaa tai siihen asti,
koska myyjä on unohtanut pistää roaming-eston, jonka asiakas voi tuossa tilanteessa olettaa olevan päällä.

Mutta pistää kyllä ihmettelemään kuinka urpo voi olla että menee tuollaista palvelua käyttämään ulkomailla ja vielä tuon määrän.
Koska DNA:lla jotta tuohon hintaluokkaan päästään (oletetaan nyt vaikka 2.000 euroa) tarvitsee kalleimmalla virolaisella operaattorilla imuroida parisataa megaa. Tuossa ei enää mikään sähköpostien tsekkaus ja uutisten lukeminen riitä, toki jos hotellissa imuttelee parit pokepätkät, niin tuo paukkuu helpostikin.

Käsittääkseni DNA ei ollut tulossa vastaan asiassa.

Olisi kaverinkin pitänyt toki osata asiaa ajatella. Jokatapauksessa veikkaan silti löytyvän vielä urpompiakin ja paljon, joten jonkinlaista vastuuta pitäisi operaattorillakin olla. Varsinkin jos asiakas asian esille ottaa sopimusta tehdessä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kaveri teki monen tonnin laskun käyttämällä DNA:n mokkulaa Virossa. DNA:n nettisivuilla on hinnastot monen linkin takana etusivulta navigoitaessa ja myyjä oli liittymää otettaessa vakuuttanut, ettei kiinteän kuukausimaksun lisäksi tule mitenkään ylimääräistä laskua. Olipa liittymään asennettu varmuuden vuoksi myös muutaman satasen luottoraja tms. joka ei tosin millään tavalla estänyt aivan överi laskun syntymistä. DNA toki laittaa maksamaan koko paskan kyselemättä. Kaverin olisi varmaan pitänyt olla valveutunut ja tutkia DNA:n sivut läpikotaisin, mutta silti tuollaista laskua ei pitäisi pystyä edes tekemään tuosta vain. Liittymiin defaultina ulkomaisten operaattoreiden estot tai kunnon selvitykset sopimusta tehtäessä. Painotan vielä, että kaveri oli nimenomaan sopimusta tehdessä sanonut haluavansa sellaisen millä mitään tälläisiä ylläreitä ei voit tulla. Kaikki operaattoreiden sivustoihin tutustuneet varmaan tietävät kuinka helvetin selkeitä sieltä on saada tietoa mihinkään liittyen.

Mielestäni helvetin hienoa toimintaa liittymän myyneeltä tyypiltä sekä DNA:lta yleensä. Tuskin on ihan ainut vastaava tapaus.
Kaikella kunnialla kaveriasi kohtaan on todettava, että on todella typerää alkaa käyttää datasiirtoa ulkomailla tutustumatta hinnastoon ja käyttöehtoihin. Ei vaadi mitään seikkaperäistä sivustoihin tutustumista, ainoastaan järjen käyttöä ja DNA:n etusivulta neljä klikkausta, jolloin ollaan ulkomaan hinnastossa. Datasiirron verollinen hinta Virossa minimissään 7,99€/Mt. Ei ole todellakaan mitenkään kryptattu noille sivuille.

Näitä överisuuria datasiirroista syntyneitä laskuja on tullut moooonille muillekin. Tuossa lainaamassani osuudessa kuitenkin mainitsit että kaverillasi oli luottoraja. Kannattaa katsoa todella tarkkaan tämän luottorajan ehdot. Aika hämmentävältä kuulostaa ettei se ole toiminut. Mitä hyötyä on jostain luottorajasta jos siinä on niin pitkä viive että tuollaiset laskut ovat mahdollisia?

Aika huolella kaverisi on siltikin kyllä dataa siirrellyt...
Kolmella klikkauksella etusivulta lähtien olisi halutessaan nähnyt, ettei ulkomailla aiheutuneet kulut sisälly saldorajoituksen saldokertymään. Tämä on sikäli varsin luonnollista, että ulkomailla aiheutuneet kulut eivät päivity reaaliajassa, vaan ne tulevat aikalailla jälkijunassa oman operaattorin tietoon.

Kokonaisuutena tietenkin ikäviä tuollaiset laskut, mutta ei tuosta DNA:n vikaa voi oikein millään saada aikaiseksi. Mielestäni varsin vähällä vaivalla olisi omatoiminen käyttäjä saanut nuo asiat halutessaan selville. Miksi kaveri oli muuten ottanut kiinteään liittymään saldorajan, jos hän luuli datan siirron myös ulkomailla sisältyvän kiinteään kuukausimaksuun?
 

Tuamas

Jäsen
Käsittääkseni DNA ei ollut tulossa vastaan asiassa.

Olisi kaverinkin pitänyt toki osata asiaa ajatella. Jokatapauksessa veikkaan silti löytyvän vielä urpompiakin ja paljon, joten jonkinlaista vastuuta pitäisi operaattorillakin olla. Varsinkin jos asiakas asian esille ottaa sopimusta tehdessä.

Kannattaa kaverisi ottaa se esille, että myyjä nimenomaan lupasi hoitaa tuon asian siten. DNA on kuitenkin vastuussa siitä mitä jälleenmyyjät sanovat, vaikka kuinka olisikin ulkoistettua tms tai sitten viimeistään ketjun pitäisi olla vastuussa.
Toki voi joutua hieman vääntämään, mutta myyjä on luvannut ettei tule mitään ylimääräistä laskua ja tuolla lupauksella asiakkaan pitäisi voida olettaa, että liittymän saldoraja toimii järkevällä viiveellä ja/tai liittymän laskutuksen noin pahasti överiksi vetäminen olisi vaikeaa tai mahdotonta (eli Roaming-esto on päällä).

Eli nyt kun myyjä kiireessä unohti pistää sen roaming-eston (nimenomaan unohti, koska tuosta ei provikoita heru), on molemmilla puolilla periaatteessa kusinen paikka. Toki kaverisi tilanne on vittumaisempi, koska tuota voi joutua vääntämään jonnin aikaa ja koska tuo tilanne on vähän sellainen että asiakkaan olisi kuitenkin käytännössä pitänyt tuollainen asia ymmärtää...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Käsittääkseni DNA ei ollut tulossa vastaan asiassa.
Pikaisten vilkaisujen perusteella ei DNA:lla ole kyllä mielestäni mitään syytäkään tulla vastaan, koska oma mokahan tuo näyttäisi olevan.

EDIT: Mikä liittymä kyseessä? Jos kyseessä on liittymä pelkästään datan siirtoon, on myyjä mokannut, koska saldorajoitusta ei voi valita tiedonsiirtopalveluihin. Jos kyseessä on puhelinliittymä, jonka lisänä tiedonsiirtopaketti, koskee saldorajoitus vain puhelinliittymää.

Olisi kaverinkin pitänyt toki osata asiaa ajatella. Jokatapauksessa veikkaan silti löytyvän vielä urpompiakin ja paljon, joten jonkinlaista vastuuta pitäisi operaattorillakin olla. Varsinkin jos asiakas asian esille ottaa sopimusta tehdessä.
Ottiko kaverisi esille sopimusta tehdessään aikomuksensa siirtää satoja megoja dataa Virossa?
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
EDIT: Mikä liittymä kyseessä? Jos kyseessä on liittymä pelkästään datan siirtoon, on myyjä mokannut, koska saldorajoitusta ei voi valita tiedonsiirtopalveluihin. Jos kyseessä on puhelinliittymä, jonka lisänä tiedonsiirtopaketti, koskee saldorajoitus vain puhelinliittymää.

Ottiko kaverisi esille sopimusta tehdessään aikomuksensa siirtää satoja megoja dataa Virossa?

En ole tutustunut siihen mitä liittymiä on ylipäänsä olemassa, mutta käsittääkseni kyseessä on tällainen DNA:n mokkula, joka on tarkoitettu nimenomaan tiedonsiirtoon.

Kaveri ei varmaan sopimusta tehdessään ajatellut Viron matkoja. Ehkä myyjä olisi kuitenkin voinut mainita käytöstä ulkomailla siinä vaiheessa kun kaveri kyseli siitä, että voiko värkillä saada aikaan muuta kuin sen kuukausimaksun. Tässä yhdentyvässä Euroopassa kun muukin liikkuminen yms. maiden rajojen yli alkaa olla todella helppoa niin tavan talliainen ei välttämättä todellakaan ajatelleeksi tuollaista asiaa.

En tiedä ehdottiko myyjä vai kaveri limiittiä, mutta hyötyä siitä ei ainakaan ollut. Puhelinmyyjät tuntien veikkaan, että myyjä on ehdottanut tuota sen jälkeen kun kaveri on ollut huolissaan maksuista.

Aiempiin kommentteihin viitaten totesin jo, että kaveri mokasi. Sinä et kuitenkaan näe tuossa DNA:n/jälleenmyyjän touhussa mitään vikaa? Asiakkaina alkaa varmasti olemaan näinä päivinä sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tuotakaan vähää näiden päälle ja jos tiedonsaanti on sen varassa, että kaikki pitää käydä itse netistä katsomassa/tarkistamassa niin aika vituillaan homma on. Vaikka juridisesti oltaisiinkin selvillä vesillä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Aiempiin kommentteihin viitaten totesin jo, että kaveri mokasi. Sinä et kuitenkaan näe tuossa DNA:n/jälleenmyyjän touhussa mitään vikaa? Asiakkaina alkaa varmasti olemaan näinä päivinä sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tuotakaan vähää näiden päälle ja jos tiedonsaanti on sen varassa, että kaikki pitää käydä itse netistä katsomassa/tarkistamassa niin aika vituillaan homma on. Vaikka juridisesti oltaisiinkin selvillä vesillä.
Myyjän on täysin mahdoton käydä kaikkia mahdollisia tilanteita läpi liittymää myydessään. Lähinnä vastailee esitettyihin kysymyksiin, jos osaa. Valitettavan usein vastailevat, vaikka eivät osaakaan. Tämän takia mielestäni onkin hemmetin tärkeää lukea äärimmäiseen tarkkaan ne postissa tulevat sopimuspaperit ennen kuin allekirjoittaa ne ja postittaa takaisin. Puhelimessa tehty sopimushan ei sido liittymän ostajaa vielä yhtään mihinkään.

Myyjä on ilman muuta mokannut, jos on tarjonnut saldorajoitusta pelkkään tiedonsiirtoliittymään, johon sitä ei ole edes saatavissa. Mokannut on myös asiakas, joka ei ole lukenut tarkoin sopimusta ennen sen allekirjoitusta. Itse en missään olosuhteissa luottaisi jonkun puhelinmyyjän asiantuntemukseen liittymää hankkiessani. En kyllä myöskään keksi yhtään järkevää perustetta hankkia tällaista liittymää (tai mitään muutakaan) puhelinmyyjältä, kun saman liittymän saa samaan hintaan ilman avausmaksuja ja vielä nopeammin jälleenmyyjältä aivan kasvokkain.

Kannattaa näin jälkikäteen lukea tarkkaan tehty sopimus sen saldorajoituksen osalta. Onko siinä allekirjoitettavaksi lähetetyssä paperissa maininta siitä, ettei sitä voi saada tiedonsiirtoliittymään? Onko siinä mainittu, ettei saldorajoitus koske ulkomailla aiheutuneita kustannuksia? Jos nämä maininnat puuttuvat, kannattaa laskun kohtalosta keskustella kerran jos toisenkin uudelleen.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ketjussa tuntuu menevän sekaisin luottoraja ja saldoraja. Luottorajalla kännyköissä useimmiten tarkoitetaan kokonaiskertymää, jota valvotaan luotonvalvonnassa suht manuaalisesti. Seurataan siis, milloin asiakkaalla avoimena oleva summa (kaikki saatavat yhteenlaskettuna) ylittää tietyn rajan. Se ei estä käyttöä ulkomailla eikä useimmiten toimi samantien.

Jos kysessä taas oli juuri saldoraja, niin nämähän eivät ulkomailla toimi. Toisilla operaattoreilla sulkevat roamauksen kokonaan pois, DNA:n osalta kotisivuilla sanotaan näin: "Myöskään liittymän käytöstä ulkomailla tai Ahvenanmaalla aiheutuneet kulut eivät sisälly dna Saldorajoituksen saldokertymään.".

DNA ei myöskään ole vastuussa jämyn lupauksista. Jämyt ovat omia firmojaan joiden virheistä täytyy reklamoida suoraan jämylle. Harvemmin operaattorit tulevat vastaan jämyjen lupausten pohjalta, ne reppanat kun ovat niin kirjavaa sakkia.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Harvemmin operaattorit tulevat vastaan jämyjen lupausten pohjalta, ne reppanat kun ovat niin kirjavaa sakkia.
Kyllä tätäkin tapahtuu; jälleenmyyjähän on operaattorin edustaja ja oikeutettu mm. tekemään sopimuksia operaattorin nimissä. Operaattori myös pyrkii huolehtimaan osaltaan siitä että jälleenmyynnissä olisi ajantasalla olevat tiedot käytettävissä ja että myyntitapahtumassa asiakkaalle kerrotaan oleellinen tieto asiakkuudesta. Kuten kuitenkin totesit, ovat jälleenmyyjät kyllä todella kirjavaa sakkia asiantuntevasta liikkeestä aina sitten lökäpöksyt päällä norkoileviin markettimyyjiin.

Näitä datasiirto + roaming -tapauksiahan on kertynyt tosiaan viime vuosina jonkin verran. En uskonut että enää kenellekään tulisi yllätyksenä että ulkomailla datasiirto maksaakin jotain muuta kuin mitä kotimaassa. Erilaiset hinnoittelupaketit (puhelut, tekstarit, multimediaviestit, datasiirto) ovat voimassa vain kotiverkossa oltaessa, yllätys yllätys sen vuoksi että kun ollaan toisen operaattorin verkossa, rahat kilahtavat suurilta osin tuon operaattorin kassaan. Jälleenmyyjän toiminnasta voi olla montaa mieltä miten pitkä ja pilkuntarkka tapahtuma tuollaisen liittymänhankintatilanteen tulisi olla, mutta toisaalta tilanteessa ei myöskään asiakas ole älynnyt kertoa että hän aikoo mennä ulkomaille siirtämään dataa ja näin hinnoittelupaketti ei olekaan voimassa - josko on vielä tuossa vaiheessa vielä tiennytkään toimivansa tällä tavalla. Kuten myös pakettihinnoittelu, niin myös liittymälle tilatut verkossa toteutettavat lisäpalvelut kuten vaikkapa multi-sim -ominaisuus ja saldopalvelut eivät toimi ulkomaisessa verkossa. Syy siihenkin on melko ilmeinen; ollaan toisen operaattorin verkossa jossa oman operaattorin tekemät liittymäkonfiguraatiot eivät välttämättä ole edes mahdollisia. Samoin laskutustietoja ei välitetä reaaliajassa kaikille maailman operaattoreille, vaan saattaa joiltain operaattoreilta tulla pahimmillaan parinkin kuukauden viiveellä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kuinka pitkään puhelimien takuuhuollot yleensä kestävät? Omasta sumeni näyttö ja DNA lähetti kapulan Anglo Service-nimiseen firmaan takuukorjaukseen. Korjausajaksi lupailtiin viikkoa tai korkeintaan puoltatoista. Nyt on kolmas alkanut. Luonnollisesti mistään Helsingin keskustan DNA-liikkeestä ei ollut antaa minulle minkäänlaista puhelinta korjauksen ajaksi. Ne kymmenet uudet ja käytetyt puhelimet hyllyissä ja vitriineissä ovat kai sitten vain uusia asiakkaita varten.

Ko. firman sivuilleen kirjaama tapahtumaloki näyttää tältä:

Koodi:
Päiväys	Tapahtuma
30.6.2008 	Korjaus suoritettu
23.6.2008 	Työn alla
23.6.2008 	Vastaanotettu korjaamolla
16.6.2008 	Uusi tilaus myymälässä

eli matka myymälästä korjaamolle kesti viikon ja työn valmistuttua on nyt toinen viikko alkanut matkalla takaisin. 02:n reittihaku antoi tuolle 6,5 kilometrin pätkälle Mannerheimintietä matka-ajaksi kuusi (6!) minuuttia. Lasipalatsin DNA-liikkeen kuitissaan antama numero ei luonnollisesti ole päällä, jotta asiasta voisi kysyä vaivautumatta paikalle. Tiedä sitten kertooko myös huoltofirman tasosta jotain se, että kirjoittavat katuosoitteensakin väärin kotisivuillaan.
 

ipaz

Jäsen
Ko. firman sivuilleen kirjaama tapahtumaloki näyttää tältä:

Koodi:
Päiväys	Tapahtuma
30.6.2008 	Korjaus suoritettu
23.6.2008 	Työn alla
23.6.2008 	Vastaanotettu korjaamolla
16.6.2008 	Uusi tilaus myymälässä

eli matka myymälästä korjaamolle kesti viikon ja työn valmistuttua on nyt toinen viikko alkanut matkalla takaisin. 02:n reittihaku antoi tuolle 6,5 kilometrin pätkälle Mannerheimintietä matka-ajaksi kuusi (6!) minuuttia. Lasipalatsin DNA-liikkeen kuitissaan antama numero ei luonnollisesti ole päällä, jotta asiasta voisi kysyä vaivautumatta paikalle. Tiedä sitten kertooko myös huoltofirman tasosta jotain se, että kirjoittavat katuosoitteensakin väärin kotisivuillaan.

Puhelimesi on kaikella todennäköisyydellä ollut takaisin siellä DNA-myymälässä heti ti 1.7. tai ke 2.7. jos kerta 30.6. on tullut valmiiksi. Ainakin Samsungit ja Nokiat kulkevat Schenkerin pikarahtikuljetuksina, eli matkat jälleenmyyjältä huoltoon ei päivää kauempaa kestä suuntaansa. Anglolta saat rahtikirjan numeron puhelimesi imei-koodilla ja voit itse tarkastaa Schenkerin sivuilta missä paketti menee. Ovat kaiketi unohtaneet ilmoittaa sinulle sieltä liikkeestä että puhelin on saapunut huollosta.

Ensimmäinen viikon odotus on johtunut kaiken järjen mukaan vain siitä, että myymälä ei ole laitetta heti eteenpäin Anglolle laittanut. Nuo huollot ottavat normaalisti sen ~viikon jos vaan varaosia löytyy, eikä mitään yllätyspiikkiä huoltojen määrässä ole. Yksittäisiä venymisiä tietenkin on kun jotain vian aiheuttajaa yrittävät kaivaa esille.

Itse olen mm. tuonne Angloon yhteydessä työni puolesta lähes viikoittain ja kyllä se yksi toimivimmista matkapuhelinhuolloista Suomessa on.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id96088.html

Kerrankin täytyy todeta että olen samoilla linjoilla arvon ministerin kanssa.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kuunnella sitä soneran asiakaspalvelun taustamusaa ja nauhoitettua tiedotetta: "Hyvä asiakkaamme, olette jonossa... jonotusaikamme on noin kaksituhattakahdeksansataa minuuttia..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös