Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 2 015 095
  • 7 243

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Käteisen käsittely ei ole ilmaista, mutta jossakin pienessä pablon pizzeriassa asiaa ei ehkä pohdita. Luulen, että tuon lisämaksun taustalla on se, että mankeliaikakauden loppuvaiheessa niistä tuli suuret kustannukset per tosite. Sittemminhän mankelit poistuivat kokonaan, joten osa pienemmistä pesuloista esimerkiksi hyväksyy tänä päivänä vain käteistä. Mutta jos putiikissa on jo vaikkapa vajaan tonnin ihan asiallinen langaton maksupääte niin eivät ne kustannukset per maksutapahtuma tänä päivänä kovin suuria ole. Parempi olisi siis nostaa muutaman sentin ruokien myyntihintoja kuin olla joku tuollainen lisämaksu. Toki luottokortilla maksettaessa taitaa olla aikamoinen viive ennenkuin raha on tilillä, joten se ehkä puoltaa lisämaksua. Sen sijaan pankkikortissa samaa ongelmaa ei ole.

Käsittääkseni Luottokunta ainakin tilittää rahat ihan seuraavana päivänä.

Itseasiassa käteinen raha on kaupoille paskempi nakki kuin pankkikortti, koska pankit ottavat rahanlaskennasta palvelumaksun. Luottokorteissa tietysti on luottoyhtiön provisio, mikä vaihtelee korteittain. Diners taitaa olla edelleen kauppiaalle kallein kortti, siksi kaikki kaupat eivät vieläkään hyväksy sitä tai eivät ainakaan mainosta sitä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
No niin.. nyt on reissu Hämeenlinnan kupeesta Raision ikeaan tehty. Ja huh huh..
Lähdettiin kaverin kanssa hakemaan pokeriluolaan lisää tuoleja ja Raisioon vaan sitä varten että siellä oli ainoa ikea jossa noita tuoleja oli tarpeeksi, 10 kpl oli haussa.
Päästiin kauppaan ja hyllystä löytyi sitten 6 kpl, pistettiin kärryyn ja huomattiin että ylempänä lavalla oli lisää, vinkattiin henkilökunnalle että jos sais..
Ei pysty sanoi hän, trukilla ei saa nostaa kun liike on auki, kysyin miksi ei kun kerran 13 kpl piti olla saatavilla.
Joku oli kuulemma mokannut, EI KAI!
Olisi kuulemma pitänyt odottaa sulkemis aikaa tai tulla seuraavana päivänä uudestaan.
Emme tietenkään purematta niellyt tälläistä pelleilyä ja pyysimme tikkaita, ei saa, oli vastaus.
Liike ei myöskään myy niitä joten emme voineet "lainata salaa".
Vajaa tunti siinä pohdittiin ja sitten sanottiin että kaksi vaihtoehtoa, joko ne suostuu muuten ehtoihimme (joita en tähän laita) tai kiipeämme hakemaan, lava n. 4m korkeudessa.
ikean kaveri soitteli muutaman puhelun ja saimme tahtomme läpi kiipeämättä, eli ei meille lisäkustannuksia eikä uutta reissua.
Tälle henkilökunnan edustajalle voisi sanoa kiitos (kuten sanoin) ja anteeks (vittujakin lenteli), teki parhaansa ja pelasti reissun.
ikeaan tuskin heti menen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muistan joskus aikoinaan myös Amexin olleet kauppiaalle kallis kortti. Eipä taida Amex tänäkään päivänä kaikkialle kelvata?

Erään lähiöpubin kassakoneessa on pieni lappu: "1.7.2007 alkaen Diner's Club ja American Express eivät kelpaa."

Noin sinänsä kyllä ihmettelen onko niitä käyttäjiä muka niin paljon lähiökuppilassa, että käyttö pitää erikseen kieltää. Olisi kai se parempaa palvelua hyväksyä se kerran kahdessa vuodessa vilautettava kortti ja maksaa ylimääräinen maksu omasta pussista. Tai sitten se lappu on siinä juuri sen takia, että käyttäjiä löytyi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Erään lähiöpubin kassakoneessa on pieni lappu: "1.7.2007 alkaen Diner's Club ja American Express eivät kelpaa."

Noin sinänsä kyllä ihmettelen onko niitä käyttäjiä muka niin paljon lähiökuppilassa, että käyttö pitää erikseen kieltää. Olisi kai se parempaa palvelua hyväksyä se kerran kahdessa vuodessa vilautettava kortti ja maksaa ylimääräinen maksu omasta pussista. Tai sitten se lappu on siinä juuri sen takia, että käyttäjiä löytyi.
Se maksaa se lisenssi siihen kortinlukijaan vuodessa tietyn summan. Ja joka maksuvälineelle vaatii omansa. Muistaakseni yksi pankille, yksi luottokunnalle ja noille omansa. Ei kannata maksaa lisenssistä, jos ei käyttäjiä ole.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Se maksaa se lisenssi siihen kortinlukijaan vuodessa tietyn summan. Ja joka maksuvälineelle vaatii omansa. Muistaakseni yksi pankille, yksi luottokunnalle ja noille omansa. Ei kannata maksaa lisenssistä, jos ei käyttäjiä ole.

Jotenkin mulle on jäänyt sellainen käsitys että noista korteista koituu vielä lisenssin lisäksi muitakin sivukuluja lafkoille joissa noita mainittuja kortteja vingutetaan.

Ei mitenkään tavatonta etteivät pienemmissä liikkeissä tai kuppiloissa Diner´s & Amex kelpaa. Ja sitäpaitsi johan se on jonkin sortin palvelua että moinen "ei kelpaa-lappu" on esillä. Yleensähän nuo maksuväliineenä kelpuutettavien korttien kuten Visa, Visa Electron, Mastercard, Käyttöluotto etc. on ilmoitettu tarroina joko puulaakin ovessa tai maksupäätteen läheisyydessä. Ei niitä "ei kelpaavia" tarvitse alkaa listaamaan näkyville.

Ja kyllä noilla korteilla nykyään käyttäjiä riittää. Jokaisessa ostarin aulassahan noita ollaan parin vuoden ajan ohikulkijoille tyrkytetty.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotenkin mulle on jäänyt sellainen käsitys että noista korteista koituu vielä lisenssin lisäksi muitakin sivukuluja lafkoille joissa noita mainittuja kortteja vingutetaan.

Tietty prosenttiprovikka jokaisesta maksutapahtumasta. En nyt muista lukuja, mutta sen muistan, että esim. Visaan verrattuna prosentti olisi moninkertainen. Tai näin ainakin pienelle liikkeelle.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alko

Sainpas hyvää palvelua Alkosta eilen. Tutkin siinä valkoviinihyllyä ja yritin kuumeisesti muistaa sen älyttömän hyvän uuden Italialaisen vinkun nimeä.

Tuli nuori puotipuksu ja kysyi voiko hän olla avuksi? Hyllyssä oli tyhjä kohta ja tokaisin hämmentyneenä että just tätä etsin (ei hajuakaan olikohan oikea) onkohan kokonaan loppu?
Ystävällinen myyjä lähti samantein varastoon tutkimaan jotta vieläkö ko merkkiä löytyisi ja palattuaan viinipullolodjun (viimeinen kuulemma!) kanssa huomasin ilokseni että siinähän se etsitty vinkkuni olikin. Kaksi pulloa ja hyvä mieli tarttui plakkariin tältä Alkon reissulta.

Toista se oli 80-luvulla, alkossa ei paljoo hymyilty.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eipä varmaan oikein missään saa nykyään niin hyvää palvelua kuin Alkossa. Vaimokkeelle myyjä kantoi koriakin koko ostosreissun ajan kassalle asti, neuvoi muutaman hyvän viinin suosikkiviinin perusteella ja toivotteli lopuksi hyvät päivänjatkot. Mutsille on kannettu joskus jotain isompia eriä (kun on töihin hakenut) autoon asti parkkipaikalle. Ensimmäinen näistä Kampin superalkossa ja toinen Espoon Keskuksen alkossa. Itsekin jotain valkkaria (en ymmärrä niistä mitään) sain joskus aivan loistavaa palvelua Hietalahden Alkossa.

Mä oon aina sillointällöin harkinnut meneväni töihin Alkoon, ihan sen takia että ne kouluttaa niin hyvin henkilökuntaa. Tietoa meinaan löytyy aivan käsittämättömiä määriä ihan osa-aikaisiltakin, joita Alkoissa on yllättävän paljon.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kehuja ei koskaan voi antaa liian myöhään, eihän?

Pari viikkoa sitten Azul yht'äkkiä tajusi olevansa mökillä keskellä skuttaa ilman sitä pientä apteekin pussia ja / tai reseptiä. Numeropalvelu yhdisti ensin Viiskulman TA:n ruotsinkieliselle puolelle, josta ystävällinen nuori nainen yhdisti edelleen suomenkieliselle puolelle. Sitten odotettiin. Ja odotettiin. Ja odotettiin vielä vähän lisää, kunnes puhelimeen vastasi joku epäempaattinen ja töykeä, elämäänsä kyllästynyt keski-ikäinen nainen. Selitettyäni tilanteen hän ilmoitti, että jos nyt jätän pyynnön, niin lekuri soittaa johonkin paikalliseen apteekkiin viikon (!) kuluttua. Selitin, että viikon päästä on pikkaisen liian myöhään ja että ilman sitä reseptiä viimeinen lomaviikko menee pilalle. Vastaus oli luokkaa so fucking what.

Seuraavaksi soitin Töölön Mehiläiseen, josta luvattiin, että lekuri soittaa parin tunnin päästä. Lekuri soitti puolen tunnin päästä, että "XXX (nimeä en valitettavasti muista, laittaisin kyllä muuten näkyville) tässä Mehiläisestä hei, ajattelin soittaa jo nyt, kun on pari minuuttia aikaa ja soittopyynnössä luki kiireellinen. Kuinka voin auttaa?". Selvitettyäni tilanteen hän lupasi soittaa välittömästi lähimpään apteekkiin ja toivotti vielä mukavia mökkipäiviä. Aikaa niihin kahteen puheluun kului häneltä alle kolme minuuttia.

Miten niin yksityisellä ja kunnallisella on eroa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo on totta että Alkossa saa kyllä helvetin hyvää palvelua. Meillä on tapana AY-osastossa pikkujoulun sijaan jakaa virkistysrahaston rahat kaikkien kesken tasan ja käydä ostamassa sitten koko rahalla viinaa. Sitä tulee yleensä aikamoinen lasti ja hyvinkin paljon erilaisia juomia, joten kun käyn sen ostamassa niin siinä keräilemisessä on iso homma. Mutta joka kerta Alkon myyjä on rientänyt siihen avuksi ja oikeastaan keräillyt minulle "ostoslistan" mukaan kärrin täyteen ilman että minun on tarvinnut itse alkaa niitä etsimään. Käyvät sen lisäksi etsimässä laatikkoja varastosta ja pakkaavat ostokset valmiiksi laatikoihin jne.

Aina jää hyvä mieli kun Alkossa käy, ensinnäkin jo niiden itse ostosten takia mutta myös siksi että sieltä saa aina hyvää palvelua. Se on uskomatonta kun kuuntelee juttuja jostain 70-luvulta kun Alkossa on kuulemma pitänyt melkein seisoa asennossa kun myyjät on kyykyttäneet asiakkaita, ja vertaa sitä nykypäivän palveluun. Hyvin koulutettuja, ystävällisiä ja avuliaita myyjiä on oikeastaan ollut jokaisessa Alkossa missä olen käynyt.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittääkseni Luottokunta ainakin tilittää rahat ihan seuraavana päivänä.

Juuei.
Reilu viikko siinä menee, vähän vaihtelee kun eri maksut (electron, visa, eurocard ym.) tulee eri aikoihin. Toki rahaa tulee tilille lähes päivittäin, mutta se on siis noin viikon "vanhaa".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sainpas hyvää palvelua Alkosta eilen.
- - -
Toista se oli 80-luvulla, alkossa ei paljoo hymyilty.
- - - Se on uskomatonta kun kuuntelee juttuja jostain 70-luvulta kun Alkossa on kuulemma pitänyt melkein seisoa asennossa kun myyjät on kyykyttäneet asiakkaita, ja vertaa sitä nykypäivän palveluun.
Ja paskanmarjat!

Aikoinaan Alkossa oli kuninkaat töissä ja sai kunnon palvelua. Nykyäänhän selkärangattomatkin saavat viinaa ja töissä on vain näitä tekohymyileviä "Päivää! Kuinka voin palvella?" -tyyppejä. Eihän tästä muistaakseni ole kauaakaan aikaa, kun joku 70-luvun Karpon dokumentti suomalaisten alkoholin kulutuksesta tuli uusintana. Jossain Lapissa hypättiin porukalla taksiin, ajettiin 200km suuntaansa ja ostettiin satsi, joka kesti sitten pari viikkoa... Kummasti ne käytöstavat paranivat siinä juuri ennen ovea, ettei vain olisi tullut hukkareissua.

Muistuu itsellekin nuoruus mieleen. Syksyllä 1991 15-vuotiaana kollina tartuin elämäni ensimmäisen kerran Turun Kristiinankadun pitkäripaiseen (nykyisen Kipparin Tuopin ja Makuunin paikkeilla). Tiskiltä puolen litran pullo Finlandiaa mukaan, kiitos ja näkemiin. Jos nyt oikein muistan, niin multa ei ole taidettu kertaakaan kysyä Alkossa papereita ja Systemissakin vain kerran. Ruotsin puolellahan tuo tiskimeininki jatkui vielä vuosia kauemmin kuin Suomessa. Asiallisesti kun käyttäytyi, niin ikinä ei ollut mitään ongelmia.
 

scholl

Jäsen
Alkossa saa nykyään käsittämättömän huonoa palvelua siinä mielessä, että juomat ei ole kylmässä. Olepa sitten menossa biitsille niin pitäisi ostaa mukamas lämmintä lonkeroa kuten jossain 70 luvun Neuvostoliitossa. Päivittäistavarakauppa laittaa koko juomahuoneen kylmäksi tilaksi niin Alkosta poistetaan vähäisetkin kylmäkaupat. Todella mukavaa porukkaa töissäkin. Itselleni yritettiin kehottaa, että olisin käynyt kotona kylmentämässä juomat.

Kyllä 2000 luvulla pitää kylmäkaapit pelittää.
 
Ei kai scholl nyt ole oikeasti haksahtanut demareiden lonkeroihin? Kyllähän nyt oikea lonkero syntyy kaupan kylmäkaapista ostetun greippilimonaadin ja Bombay Sapphiren sekoituksesta. Et kai sinä nyt herran tähden osta Gin Tonicikaan valmiina juomasekoituksena Alkosta?
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et kai sinä nyt herran tähden osta Gin Tonicikaan valmiina juomasekoituksena Alkosta?

En toki ole se jolle kysymys esitettiin mutta Alkossa myytävä Gintonic, 0,33 purkeissa reilut 10% viinaa ja hinta jotain 2,5€, erinomaista kertakaikkiaan. Menee nopsaan päähän ja on hyvää, aloitusjuomana parasta.
 

pöljä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tammela-01
Elisalta olen nyt saanut todella paskaa palvelua kaksi kertaa viikonlopun aikana.
Ensinnäkin oli langattoman netin asennuksessa ongelmia. Netti toimi piuhalla muttei langattomana. Kunhan pääsin tekniseen tukeen läpi niin akka sanoi siellä ettei se kuulu heille. Olis ollu joku pirun kallis lisäpalvelu.
Toinen tapahtu viime yönä. Hukkasin puhelimeni ja soitin sitten Elisalle että laittais liittymän kiinni. Seurasin sitä numeronnäppäilyhelvettiä juuri sinne mihin pitikin ja pääsin läpi.
- "Hyvää iltaa. Mitä vikaa laajakaistassasi on?"
- "Ei mitään, mutta hukkasin puhelimeni ja se pitäs sulkea"
- "Valitettavasti se ei tästä onnistu mutta siirrän puhelun"
- "Kiitos"
Tuut, tuut, tuuut!
- "Hyvää iltaa. Mitä vikaa laajakaistassasi on?"
- "Ei yhtään vitun mitään! Hukkasin puhelimeni ja mä haluun sen nyt kiinni! Äläkä edes yritä siirtää tätä puhelua mihinkään. Nyt se luuri kiinni!"
- "Selvä. Annatko vaikka puhelinnumeron"
Ja tästä eteenpäin homma skulas.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Elisalta olen nyt saanut todella paskaa palvelua kaksi kertaa viikonlopun aikana.

Ensinnäkin oli langattoman netin asennuksessa ongelmia. Netti toimi piuhalla muttei langattomana. Kunhan pääsin tekniseen tukeen läpi niin akka sanoi siellä ettei se kuulu heille. Olis ollu joku pirun kallis lisäpalvelu.

Mieti kun kaikki sinun kaltaiset puukädet soittaisivat Elisan ilmaiseen tekniseen asiakaspalveluun heti kun menee sormi suuhun tietokoneiden kanssa. Laajakaistasi toimii. Se, ettet osaa asentaa WLAN-yhteyttä käyttöösi - ei liity Elisaan millään tavalla. Kuitenkin tarjoavat sinulle sen mahdollisuuden että vääntävät puhelimessa rautalangasta, mutta se maksaa. Voi kauheeta.
 

d2uce

Jäsen
Pystyykö ne tosiaan sammuttamaan puhelimen asiakaspalvelun kautta etänä? Ihmeellistä on nykytekniikka.
 

pöljä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tammela-01
Jos mulle myydään langaton laajakaista joka ei ole langaton niin pitäisi kuulua. Ja koska yhteys toimii langattomanakin vain googleen asti niin tämmönen tavallinen jantteri ei osaa sille enempää tehdä.
Ja jos jotakuta noin hirveästi haittaa se etten kirjoittanu "Tarvis saada liittymä kiinni" ja postaa siihen vielä ihan turha onelinerin niin voi voi...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Elisalta olen nyt saanut todella paskaa palvelua kaksi kertaa viikonlopun aikana.

[...saksenkuva...]

- "Hyvää iltaa. Mitä vikaa laajakaistassasi on?"
- "Ei yhtään vitun mitään! Hukkasin puhelimeni ja mä haluun sen nyt kiinni! Äläkä edes yritä siirtää tätä puhelua mihinkään. Nyt se luuri kiinni!"
- "Selvä. Annatko vaikka puhelinnumeron"
Ja tästä eteenpäin homma skulas.
Oliko tuo nyt niin todella paskaa palvelua? Saithan homman kuitenkin haluamaasi päätökseen tämän toisen henkilön kautta, vaikka esititkin asiasi parfymoiduin korulausein.

Ensimmäiseksi puheluusi vastanneen henkilön toimenpidelistalla ei epäilemättä ollut huolehtia puhelinasioista, vaan todellakin vain laajakaistakysymyksistä. Siksi on ihan ok että puhelu siirretään eteenpäin, muuten henkilö hoitaa määräysten vastaisesti hommiaan ja kyseinen resurssi on pois laajakaistan tuesta. Muutenkin operaattoreita höykytetään että vasteajat ovat liian pitkiä, tosin kyllä ihan syystä. Puhelun ohjautuminen henkilölle joka edelleen posmittaa laajakaistasta voi kyllä harmittaa, mutta ilmeisesti ko. henkilöllä oli aivan oikein mandaatti hoitaa myös puhelinliittymän sulkeminen. Tieto statuksestasi vain oli väärä, ja siksi puheluun vastattiin "väärin".

En myöskään usko että contact centerin automatiikka on ohjannut puhelusi erehdyksessä laajakaistatukeen. Olet todennäköisesti näppäillyt itsesi juuri tuonne. Mikä ihme tuo nyt olisikaan. Puhelin on juuri kadonnut, hätä on päällä ja kesäinen viikonloppuyö on muutenkin liikuttavimmillaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jos mulle myydään langaton laajakaista joka ei ole langaton niin pitäisi kuulua. Ja koska yhteys toimii langattomanakin vain googleen asti niin tämmönen tavallinen jantteri ei osaa sille enempää tehdä.
Ja jos jotakuta noin hirveästi haittaa se etten kirjoittanu "Tarvis saada liittymä kiinni" ja postaa siihen vielä ihan turha onelinerin niin voi voi...
Sulle myydään tarvittaessa myös se maksullinen asennuspalvelu. Tuleeko Gigantin myyjä asentamaan sulle digiboksin ilmaiseksi tai YLE virittämään kanavat?

Jos netti toimii langalla, mutta ei wlanilla on vika 100% varmasti sun laitteissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös