Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 369
  • 7 131

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Joo, en siis tarkoittanut, että tapaukset olisivat samanlaisia vaan lähinnä sitä, että Verkkokauppaa haukutaan aiheetta. Oletan ettei Elazi viestiä kirjoittaessaan tiennyt mitään tuosta Acerin DOA-policysta. Pahoittelut, jos olen väärässä.

Ja ei, itselläni ei ole mitn tekemistä Verkkokaupan kanssa.
Juu, en tiennyt, eikä siitä mitään mainittukaan, vaan ihan verkkokauppa.com huoltoon se kai jäi. En ole tästä ihan varma, koska iskäni tuo vei, mutta mitään Acerin DOA-jutuista ei oltu mainittu. Mielestäni tuosta olisi pitänyt mainita. Aika suuressa ketutuksessa kirjottelin tuota edellistä viestiä, ei se ehkä niin paskaa ole se palvelu ollut, vaikka ei se hyvääkään mielestäni ole ollut. Saa nyt nähdä, mikäli ottavat tuosta huollosta jotain maksua, niin sitten kyllä on jo maku mennyt, mutta turha spekuloida sillä nyt.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Joo, en siis tarkoittanut, että tapaukset olisivat samanlaisia vaan lähinnä sitä, että Verkkokauppaa haukutaan aiheetta.
Kyllähän Verkkokauppa on tehnyt virheen jos ei ole maininnut että Acerilla on DOA-käytäntö. Verkkoakuppa olisi voinut antaa uuden koneen heti ja hoitaa DOA:n Acerin kanssa itse. Sillä tavalla hyä asiakaspalvelu toimii!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kyllähän Verkkokauppa on tehnyt virheen jos ei ole maininnut että Acerilla on DOA-käytäntö. Verkkoakuppa olisi voinut antaa uuden koneen heti ja hoitaa DOA:n Acerin kanssa itse. Sillä tavalla hyä asiakaspalvelu toimii!

Ja jos Verkkokauppa ei saakaan Acerilta uutta konetta, niin alkaa jo tulemaan persettä. Yksi käytetty takuukorjattu poisto-osaston hyllyssä, kaksi sisäänostettua pois varastosta ja yksi myyty. Paljonko jää katetta?

Tähänhän on totuttu, että jos laitteessa on jotain vikaa, saa heti tilalle uuden laitteen. Jos laite korjataan, niinkuin lain mukaan pitääkin menetellä, on se jo huonoa asiakaspalvelua. DOA:sta olisi tietenkin pitänyt mainita, mutta Verkkokaupan myyjäthän eivät niitä sumpliikeimpia tapauksia välttämättä ole.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja jos Verkkokauppa ei saakaan Acerilta uutta konetta, niin alkaa jo tulemaan persettä. Yksi käytetty takuukorjattu poisto-osaston hyllyssä, kaksi sisäänostettua pois varastosta ja yksi myyty. Paljonko jää katetta?
Kyllä niille vielä katetta jää. Tyhmiä ovat, jos eivät ota katetta tuollaisia tapauksia varten muista tuotteista. Eri asia olisi, jos kyseessä olisi yhden tai kahden hengen nyrkkipaja.
Tähänhän on totuttu, että jos laitteessa on jotain vikaa, saa heti tilalle uuden laitteen. Jos laite korjataan, niinkuin lain mukaan pitääkin menetellä, on se jo huonoa asiakaspalvelua. DOA:sta olisi tietenkin pitänyt mainita, mutta Verkkokaupan myyjäthän eivät niitä sumpliikeimpia tapauksia välttämättä ole.
Kyllähän tuotteen pitää olla toimiva silloin kun sen ostaa. Eri asia olisi, jos konetta olisi kuukauden vaikka käyttänyt ja sitten mennyt rikki. Eikait se asiakkaan vika ole, jos Verkkokaupassa ei hallita asiakaspalvelua?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kyllähän tuotteen pitää olla toimiva silloin kun sen ostaa. Eri asia olisi, jos konetta olisi kuukauden vaikka käyttänyt ja sitten mennyt rikki. Eikait se asiakkaan vika ole, jos Verkkokaupassa ei hallita asiakaspalvelua?

Tottakai tuotteen pitäisi toimia. Tosin miten ihmeessä Verkkokauppa varmistaa, että jokainen pakkauksessa oleva tuote varmasti toimii? Sen takia on säädetty laki esim virhevastuusta sekä muita vastaavia, miten näissä tulee menetellä (takuuhan ei ole mikään lakisääteinen juttu, vaikka moni edelleen niin luulee). Pointtinani oli se, ettei kaupalla ole velvollisuutta vaihtaa rikki olevaa tuotetta samantien uuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Vituttaapa muuten suuresti lounaspaikkojen ja joidenkin kauppojen vakio-ongelma, tyhmästi sijoitettu tunnuslukupääte. Nyt kun yhä useampaan liikkeeseen on saatu laite johon pankkikortin tunnusluku voidaan näppäillä, se on laitettu päin vittua. Näkösuojaa ei ole ja sijoitus aiheuttaa sen että käänsi laitetta miten päin vaan, jossain suunnassa jonon kuusi-kuusikymmentä ihmistä seuraavat kun näppäilet 0123. Heppa yks kaks, heppa yks kaks.

Tunnusluku on perkele ensisijaisesti asiakkaan pankkiturvallisuutta varten! Valot päälle liikkeet niiden telineiden ja asennusten kanssa.

Voin toki käyttää toista kättäni piilotteluun. Entäs invalidi jolla on halvaantunut toinen käsi? Tarjotkaa vaan ääliöille mahdollisuus katsella luku ja potkia sitten invalidi kulman takana kortti mielessä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarjotkaa vaan ääliöille mahdollisuus katsella luku ja potkia sitten invalidi kulman takana kortti mielessä.

Hyvää lounasseuraa sulla. Ja samassa mestassa emännät uskaltavat vielä henkensä vaarantaen valittaa sääntöjenvastaisista annoksista?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sen takia on säädetty laki esim virhevastuusta sekä muita vastaavia, miten näissä tulee menetellä (takuuhan ei ole mikään lakisääteinen juttu, vaikka moni edelleen niin luulee)..

Kuluttajanasuojalaki kyllä antaa 6 kuukauden "takuun" vaikka lisätakuuta ei olisi luvattu tai siitä sovittu.

KSL 5:15.2 §

"Virheen oletetaan olleen olemassa vaaranvastuun siirtyessä ostajalle, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tästä ajankohdasta, jollei toisin osoiteta tai oletus ole virheen taikka tavaran luonteen vastainen."

edit. Soveltuu siis tietenkin luonnollisesti kauppoihin, jossa kuluttaja ostaa elinkeinonharjoittajalta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Hyvää lounasseuraa sulla. Ja samassa mestassa emännät uskaltavat vielä henkensä vaarantaen valittaa sääntöjenvastaisista annoksista?

Olen vaihtanut jo lounaspaikkaa, luåjan kiitos. Invaliditeettini kattaa vain aivot, vaikka sieltä ne impulssit toki lähtevät käsiinkin.

Lähinnä viittasin sitten kioskeihin ja vastaaviin, en kyseiseen lounaspaikkaan. Periaate on kuitenkin että tuo väärin sijoitettu laite mahdollistaa väärinkäytöksiävaikka sen pitäisi tehdä juuri päinvastoin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Lähinnä viittasin sitten kioskeihin ja vastaaviin, en kyseiseen lounaspaikkaan. Periaate on kuitenkin että tuo väärin sijoitettu laite mahdollistaa väärinkäytöksiävaikka sen pitäisi tehdä juuri päinvastoin.

Eihän sitä päätettä ole pakko käyttää. Sanoo vain kassalle, että vetelee kortin siellä omalla puolellansa. Nopeuttahan noilla päätteillä haetaan kun ei asiakkaan tarvitse raaputella kuittauksia.

Tästä tulikin mieleeni, että miksi lähes kaikissa kaupoissa, kioskeilla yms. kuittikone antaa kortilla maksettaessa ensin asiakkaan kuitin ja vasta sitten sen kuitin johon kuitataan. Voisi kuvitella, että kuittien tullessa päivästaisesti vuositasolla esimerkiksi isoissa automarketeissa ajan säästö olisi merkittäväkin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuluttajanasuojalaki kyllä antaa 6 kuukauden "takuun" vaikka lisätakuuta ei olisi luvattu tai siitä sovittu.
Viittaamassasi momentissa on kyse juuri siitä virhevastuusta josta miksekin jo mainitsi. Takuu taas on KSL:ssä määritelty juridinen käsite, jota käyttämällä elinkeinoharjoittaja myöntää tuotteelle tietyn lisäarvon sekä samalla sitoutuu yli sen mitä laki vaatii ja samalla myös vähintään siihen miten laki takuun määrittelee.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nopeuttahan noilla päätteillä haetaan kun ei asiakkaan tarvitse raaputella kuittauksia.

Jaa pelkästään? Miten paljon tuo sitten nopeuttaa asiointia? Minusta tunnuslukusysteemin on ensisijaisesti kortin käytön turvallisuutta varten.

Ja jos tuo näppäily on yhtä hidasta ja vähemmän turvallista niin mitä järkeä siinä sitten on?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Viittaamassasi momentissa on kyse juuri siitä virhevastuusta josta miksekin jo mainitsi. Takuu taas on KSL:ssä määritelty juridinen käsite, jota käyttämällä elinkeinoharjoittaja myöntää tuotteelle tietyn lisäarvon sekä samalla sitoutuu yli sen mitä laki vaatii ja samalla kuitenkin vähintään siihen miten laki takuun määrittelee.

Kyllä, siksi laitoinkin sanan takuu lainausmerkkeihin, koska normaalit kuluttajat enemmän tai vähemmän samaistavat takuun ja virhevastuun. Lähinnä siten, että takuun loppuessa virhevastuuta ei enään ole.

Valitettavan yleistä on, että jos ihmiset menevät siihen ansaan, että ostaessa tuotteen jossa ei ole varsinaista takuuta ja sen hajotessa he alistuvat kohtaloonsa. Pointtini olikin alleviivata sitä, että esimerkiksi kirjan hajotessa normaalissa käytössä 4 kuukauden jälkeen ostamisesta on kuluttajalla oikeus vedota virheeseen ilman sen arvioimista millaista kestävyyttä ko. tuotteelta yleisesti edellytetään.

Ja jos tuo näppäily on yhtä hidasta ja vähemmän turvallista niin mitä järkeä siinä sitten on?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ei mitään.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ja jos Verkkokauppa ei saakaan Acerilta uutta konetta, niin alkaa jo tulemaan persettä. Yksi käytetty takuukorjattu poisto-osaston hyllyssä, kaksi sisäänostettua pois varastosta ja yksi myyty. Paljonko jää katetta?
Jälleenmyyjä voi aivan yhtä hyvin hoitaa tuon DOA-vaihdon ja saa uuden tilalle. Olen itse ollut 15 vuotta alalla. Se on vain myyjästä kiinni jos haluaa/jaksaa vaivauta asiakkan puolesta!
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Noniin, tuli selville se ongelma. Ko. laitteesta puuttui kokonaan käyttöjärjestelmä. Verkkokaupasta sanottiin, että joko saatte kokonaan uuden laitteen tilalle, tai laitetaan rahat tilille. No rahat tietenkin tilille ja nyt etsitään jotain toista 400-600€ maksavaa pöytäkonetta..
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Verkkokaupasta sanottiin, että joko saatte kokonaan uuden laitteen tilalle, tai laitetaan rahat tilille. No rahat tietenkin tilille ja nyt etsitään jotain toista 400-600€ maksavaa pöytäkonetta..

Etsintään onkin varmaan aikaa noin 30 päivää minkä he saavat lain mukaan hillota rahojanne ennen palautusta tilille. Toivottavasti tulee aiemmin, mutta näin skenaariona kun kaikki alkaa mennä puihin...
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tilasin eilen yritykselle logon Englannista ja täytyy sanoa, että palvelu pelaa paljon paremmin jo tämän lyhyen kokemuksen perusteella kuin Suomessa, vaikka etäisyyttä onkin. Tänään minulle soitettiin ja kiitettiin tilauksesta, ja tarkennettiin vielä puhelimitse muutamia suunnitteluun liittyviä asioita. Perjantaina viimeistään on viisi vedosta sähköpostissa, joista sitten lähdetään revisioimaan sitä mikä parhaiten silmää miellyttää. Kun samaan syssyyn yritys suunnittelee pohjat käyntikorteille, kirjeille ja kirjekuorille, niin ei voi valittaa. Kaikkein mukavin juttu on se, että hintaa kertyy alle 200 taalaa, mikä vielä tyydyttää enemmän, kun sai dollareilla koko lystin maksaa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tilasin eilen yritykselle logon Englannista ja täytyy sanoa, että palvelu pelaa paljon paremmin jo tämän lyhyen kokemuksen perusteella kuin Suomessa, vaikka etäisyyttä onkin. Tänään minulle soitettiin ja kiitettiin tilauksesta, ja tarkennettiin vielä puhelimitse muutamia suunnitteluun liittyviä asioita. Perjantaina viimeistään on viisi vedosta sähköpostissa, joista sitten lähdetään revisioimaan sitä mikä parhaiten silmää miellyttää. Kun samaan syssyyn yritys suunnittelee pohjat käyntikorteille, kirjeille ja kirjekuorille, niin ei voi valittaa. Kaikkein mukavin juttu on se, että hintaa kertyy alle 200 taalaa, mikä vielä tyydyttää enemmän, kun sai dollareilla koko lystin maksaa.

Kerropa kommenttisi myös sen jälkeen, kun olet saanut valmiin työn. Kiinnostaisi lukea.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Kerropa kommenttisi myös sen jälkeen, kun olet saanut valmiin työn. Kiinnostaisi lukea.

Rivien välistä luen, että olet skeptinen, joten kysynkin onko huonoja kokemuksia tai pettymyksiä sattunut eteen? Nimittäin siksi kiinnostaa, että aika vähän olen nähnyt negatiivista palautetta.

Kerron toki kokemuksista hetimiten. Onhan sekin mahdollista, että jälki ei tyydytä, mutta yritys lupaa riittävästi revisioita, joten en usko jäljen voivan aivan karmeaa olevan.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Rivien välistä luen, että olet skeptinen, joten kysynkin onko huonoja kokemuksia tai pettymyksiä sattunut eteen? Nimittäin siksi kiinnostaa, että aika vähän olen nähnyt negatiivista palautetta.

Kerron toki kokemuksista hetimiten. Onhan sekin mahdollista, että jälki ei tyydytä, mutta yritys lupaa riittävästi revisioita, joten en usko jäljen voivan aivan karmeaa olevan.

No, ehkä kuitenkin enemmän utelias kuin skeptinen.

Olen törmännyt muutamaan logopankki-tyyppiseen palveluun, jossa on näytillä sadoittain logoja. Niistä voi sitten valita ja maksun jälkeen logo poistuu valikoimista. Tässä nyt kuitenkin on kyse eri jutusta eli olen ihan aidosti utelias (myös kustannusten suhteen).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kävin tilaamassa uuden passin rikkoutuneen tilalle. Päätin jo etukäteen, että en rupea vääntämään kahdesta vuodesta, mutta kysyn toki.

Sain ilmoitusluontoisena asiana uuden veloituksetta. Se on tosin tietysti voimassa vain sen kaksi vuotta, mutta on se kuitenkin aika pitkä aika, niin otetaan pois.

Aamulla klo 8 kävin, klo 15 jälkeen saa mennä noutamaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joissakin pornokaupoissa saa huonoa palvelua. Mun mielestä monet kyllä tuntuvat kehuvan noiden liikkeiden palvelua, ja varsinkin naisilta olen kuullut paljon kehuja. Mutta miksi ihmeessä noissa liikkeissä mua katsotaan kuin mitäkin friikkiä, monesti kun on noin käynyt varsinkin miespuolisten myyjien kanssa. Eilenkin kun kävin ostamassa yhden pienen jutun ja pyysin saada jotain muovipussia, niin se myyjä vetäisi jätesäkkirullasta varmasti kolmemetrisen mustan jätesäkin ja mätkäisi sen tiskiin. Oliskohan siinä mun pitänyt mennä siihen jätesäkkiin ja pitänyt pitää sitä bukkake jee jee -dvd.tä kädessä mummojen ihmeteltävänä, kun eikö se toisinpäin olisi ollut paljon kätevämpää. Eikä sanaakaan se myyjä sanonut missään vaiheessa, vaikka itse moikkasin normaalisti jne.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Joissakin pornokaupoissa saa huonoa palvelua. Mun mielestä monet kyllä tuntuvat kehuvan noiden liikkeiden palvelua, ja varsinkin naisilta olen kuullut paljon kehuja.

Se johtuu siitä että sinä, Mies, olet väsynyt ja säälittävä runkkari. Runkkaava nainen on on taas Rohkea ja "Kiinnostunut tutustumaan itseensä"..
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Joissakin pornokaupoissa saa huonoa palvelua. Mun mielestä monet kyllä tuntuvat kehuvan noiden liikkeiden palvelua, ja varsinkin naisilta olen kuullut paljon kehuja. Mutta miksi ihmeessä noissa liikkeissä mua katsotaan kuin mitäkin friikkiä, monesti kun on noin käynyt varsinkin miespuolisten myyjien kanssa. Eilenkin kun kävin ostamassa yhden pienen jutun ja pyysin saada jotain muovipussia, niin se myyjä vetäisi jätesäkkirullasta varmasti kolmemetrisen mustan jätesäkin ja mätkäisi sen tiskiin. Oliskohan siinä mun pitänyt mennä siihen jätesäkkiin ja pitänyt pitää sitä bukkake jee jee -dvd.tä kädessä mummojen ihmeteltävänä, kun eikö se toisinpäin olisi ollut paljon kätevämpää. Eikä sanaakaan se myyjä sanonut missään vaiheessa, vaikka itse moikkasin normaalisti jne.

Kannattaa vastedes lyödä tiskiin omat kassit. Katso sitten tuleeko sanoja...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joissakin pornokaupoissa saa huonoa palvelua.
Kävin viimeksi pornokaupassa Hgin Kalliossa vuosia sitten, viime aikoina on harraste jäänyt niukemmalle huomiolle. Paikkakuntalaiset tietävät, että kyseisessä kaupunginosassa on useita alan liikkeitä meille poplarimiehille. Ei tosiaankaan mitään naisväen sincitiä, vaan kunnon muusinuijaa, hikisiä asiakkaita ja ryppyistä videonauhaa. Myyjien taso ja asiakaspalvelu kyllä vaihtelee aivan järkyttävästi. Pornokauppaan kun saattaa työllistyä tuuraajaksi joku puolipsyko pikkukriminaali jota ei ikimaailmassa päästetä näpelöimään minkään normimyymälän kassakonetta. Toinen arkkityyppi on kyyninen 5-kymppinen viiksisälli, jolta irtoaa herkästi niljakas vittuilu tyhmiä kyselevälle satunnaiskävijälle.

Hyvää palvelua sain kerran jostain Helsinginkadun puolelta Kalliota, kun menin kyselemään pikkujoulurekvisiitaksi aitoa homojen nahkaista koppalakkia ketjuineen päivineen. Myyjä valitteli että kaikki tekonahkaiset eli edulliset ovat menneet, kun niillä on niin kova kysyntä. Hyllyssä oli vain aitoja sonninvuotaisia "saksalaisia", hinnaltaan muistaakseni rapiat 600 markkaa, jotka kuulemma ovat nahkahomojen piirissä aivan must. Palvelu ei yhtään huonontunut kun kerroin olevani pelkkä heteroerkki jotain vähän edullisempaa pikkujoulukivaa etsimässä. Päin vastoin, myyjä esitteli ammattitaitoisesti muitakin homorensseleitä josko joukosta löytyisi jotain inspiroivaa. Valjaat olisivat olleet kyllä edustavat, mutta päädyin ostamaan tylsästi taiwanilaiset käsiraudat ja jotain hupiskordareita. Pisteet kuitenkin miesmyyjälle asiallisesta ja rennosta tyylistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös