Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 941 608
  • 6 860

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jännä juttu, ettei tämä "rakettitiede" ole ehtinyt Verkkokaupan toimintatapoihin. Kuluttajaviraston mukaan ja lain mukaan kun postimyynnistä ostettavan laitteen mukana tulee seurata suomen- ja ruotsinkieliset käyttöohjeet sekä takuuohjeet.
Point being:

Tietysti olet oikeutettu takuuseen, koska Verkkokauppa.com on selkeästi toiminut kuluttajasuojalain vastaisesti MUTTA melkoinen määrä mielipahaa, vaivaa ja aikaa olisi säästynyt, mikäli olisit jättänyt katsomatta laitteen sisälle.

Enkä tahdo sanoa, että olet tyhmä noin niin kuin yleisesti mutta tuo oli varsin tyhmästi tehty.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Turku/Karibia

Pari kertaa on tullut käytyä parin muun lapsiperheen kanssa tuossa varsin lasten kannalta mukavan kylpylän omaavassa hotellissa. Molemmilla kerroilla toiminta hotellin ainoassa ravintolassa on ihmetyttänyt. Ilmeisesti tosin se onjokin harjoittelupaikka ravintola-alan opiskelijoille.

Tähdennettäköön että porukallamme on ns. etiketti hallussa emmekä sorru asiattomaan käytökseen.

1) saimme väärät alkudrinkit, väärät viinit eikä ruokia meinannut tulla edes anomalla. Tarjoilijat sinuttelivat ja sekoittivat lopulta osan ruuistakin. Illasta jäi todella paska maku suuhun.

2) Varasimme pöydän 1kk ennen saapumistamme nimenomaan ala carte puolelle mutta meidän pleissattiin buffet-saliin kännäävien lössien keskelle. Hyvityksenä tästä tosin ravintola tarjosi kuohujuomat alkuun mistä iso plussa. Ruokailun aikana pyysin ohitse kulkevalta tarjoilijalta mätiini pippuria (koska pöydässä eikä muualla näkyvissä sitä ei ollut). Vilkaisi olkansa yli minua ja totesi jotain epämääräistä. Hän jäi lähettyville joten nousin ylös, menin hänen luokseen ja sanoin "anteeksi en kuullut mitä vastasitte". Tähän tarjoilija: "kysy tarjoilijalta". Minä: "ettekö te ole tarjoilija". Tarjoilija: "kysy omalta tarjoilijaltasi". Voi elämän kevät. Nielin nousevan kiukkuni ja palasin pöytään.Parin minuutin päästä ohi meni toinen tarjoilija, jolta sitten pippuria sain kohteliaasti kysyttyäni. Jälkikäteen tajusin että se 1. tarjoilija oli itse hovimestari.

KÄymme aika paljon ulkona syömässä (esin. Turussa käydessämme suosikkipaikkamme on Blanco - suosittelen lampaan sisäfilepastaa, nam) mutta nimenomaan tuo KAribian ravintola on jäänyt absolute-avoid keissina mieleen. HOmma ei toimi ja tarjoilijoista suuri osa on osaamattomia / töykeän oloisia.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pari kuukautta sitten ostin Samsungin U700 -puhelimen, koska vanha luurini alkoi kypsyttää. Broidilla oli kokemuksia U600-mallista, joka oli toiminut moitteettomasti. Oma puhelimeni on toiminut myös hyvin, mutta siinä on muutama ominaisuus, jotka askarruttavat. Ohjekirja, joka puhelimen mukana tulee, neuvoo lähinnä kuinka soitetaan ja lähetetään viesti, mutta mitään sen monimutkaisempaa siinä ei kerrota. Lähetin Samsungin nettisivujen kautta yhteydenottolomakkeella ehkä kuukausi sitten palautetta, jossa ensin kiitin tuotteesta ja kysyin muutamia asioita, kuten minkä takia videot, jotka näkyvät U600:ssa eivät suostu toimimaan omassa puhelimessa, vaikka soitin toistaakin samoja tiedostoja samalla tarkkuudella (ts. pitäisi olla täysin identtinen). Toinen kysymys taisi liittyä siihen, miksei Bluetoothilla pysty vastaanottamaan tiedostoja suoraan muistikortille, vaan ne menevät puhelimeen, jonka muisti on niin pieni, että käytännössä yli 20 Mt:n tiedostoja ei voi ottaa vastaan.

Mitään vastausta kysymyksiin ei ole vieläkään tullut, enkä kieltämättä edes usko, että enää tulisikaan. Kertoo mielestäni aika paljon puljun asiakaspalvelun tasosta, kun eivät edes voi vastata ja luvata selvittää asioita, jos eivät niitä tiedä. Tällä hetkellä en joko osaa käyttää puhelintani 100 %:sti, tai sitten siinä on muutama todella typerä ominaisuus (vai pitäisikö sanoa bugi?).
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
No uskoisin kyllä että siitä voit olla varma ettet vanhan kovalevysi sisältöä tuosta saa. Toivottavasti oli edes jotain tärkeää. Todennäköisesti jos et olisi tumpeloinut koteloa auki, olisit esiintynyt asiallisesti ja muutenkin hoitanut huoltoprosessin niinkuin ihmiset hoitaa - olisit saanut vielä vanhan levysi sisällön.

Onkohan nämä kuluttajaviranomaisille itkevät tyypit just niitä samoja jotka lapsenakin meni äidilleen itkemään kesken leikkien jos vähän sattui?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Mee nukkumaan tai kerro sille työkaverillesi siellä Verkkokaupassa terveisiä.
Menin nukkumaan, kiitos huolenpidostasi. En ole verkkokaupassa töissä, eikä kukaan edes puolituttunikaan ole.
Ei vittu. Sorry jos en ole yhtä fiksu kuin sinä kaikki tietävä maailman valtias.
Eipäs nyt mennä liiallisuuksiin - kai mahdat ymmärtää itsekin sen, että sinähän tässä olet ihan tyhmän tempun tehnyt kun olet laitteen avannut itse. Ei siinä tarvitse erityisen fiksu olla että ymmärtää olla aukomatta vehkeitä omine nokkineen eikä ATK-asiantuntijaystäväsikään välttämättä ole ihan perillä asioista antaessaan vielä oman siunauksensa asialle. Kaverina tietenkin myötäelävät tapauksessasi, mutta ilman muuta heidänkin vähänkään tietävänä täytyy ymmärtää ettei staattiselta sähköltä suojaavia pusseja nyt huvin vuoksi noiden komponenttienkaan mukana jaella. Lisäksi kun kerran laitteessa on sellaisia jälkiä olemassa, josta nähdään että käyttäjä on itse käynyt "katselemassa" laitteen sisuskaluja, niin eivät ne nyt varsinaisesti silkkihansikkailla siihen ole ilmestyneet? Pelkästään tämä riittää siihen, että todistustaakka viasta alkaa hiljalleen lipumaan sinulle itsellesi siinä mielessä, että jos toinen osapuoli haluaa huonon käytöksesi siivittämänä oikein alkaa takertua muotoseikkoihin, heille riittää todisteeksi hyvin tuo rikottu kuori että todennäköisesti asiakas on itse rikkonut laitteen ja yrittää nyt väittää että vika on ollut ennen avausta. Ymmärrän, että varmaan vittumaista jos olet oikealla asialla, mutta todellisuus nyt kuitenkin on sitä että sinun täytyisi jotenkin onnistua asia todentamaan että vika on ollut voimassa ennen kuin olet itse käynyt rämppäämässä kojetta. Muussa tapauksessa olet kyllä yrityksen asiakaspalveluhenkisyyden varassa, jota suhtautumista taas olet itse oleellisesti heikentänyt omalla asiattomalla käytökselläsi. Sekin on mielestäni ollut erittäin tyhmää tilanteessa. Mielestäni sinun kannattaa palata asiaan erittäin ystävällisesti, pyytää anteeksi aikaisempaa asiattomuuttasi ja todistaa sitä maailman ihmettä että ystävällisyydellä saat paljon enemmän aikaan kuin nyrkkiä pöytään lyömällä. Olet itse antanut valttikortit korjaamon käsiin, mutta edelleenkin todetaan tässä että toivottavasti saat asian oikaistua. Haluaisin antaa hyviä vinkkejä alkaen mm. omasta käyttäytymisestä sekä oman virheesi tunnustamisesta huollon kaverille; rehellisyys ja ystävllisyys helpottaa viestisi perille menemistä aika paljon. Jos huudat ja vittuilet niin todennäköisesti sinun oletetaan myöskin valehtelevan asiassa.
Tiedät sä edes mistä laitteesta tässä puhutaan? Tai laitteen varmaan tiedät (kun on tullut 999 kertaaa mainittua), mutta tiedätkö mallin?
Mitä minä mallimerkinnällä tekisin? Verkkokovot ovat tuttuja, kuten myöskin se tosiasia että jossei laitteessa ole selkeää avausmekanismia, niin sitä ei pidä avata itse takuuaikana. Olkoon rakenne sitten vaikka silkkipaperista tehtyä.
Kun näkisit sen laitteen, et itsekään pitäisi kuoren avaamista minään isona virheenä.
Ei laitteen näkeminen muuta tilannetta, ihan perustavanlaatuinen virhe on mennä avaamaan laite kun on saanut ohjeet palauttaa se huollon käsiteltäväksi. Ei siitä pääse tässä mihinkään.
Ja kuinka monta kertaa se pitää sanoa, että laitetta ei ole avattu väkivalloin? Se on Verkkokaupan versio. Toki en sitä sinulle pysty todistamaan, mutta onko minulla siihen tarvettakaan?
On todellakin tarvetta. Kai siinä jonkinlaista väkivaltaa on tullut käytettyä jos avaamisesta on jäänyt sellaiset jäljet jotka ovat jälkikäteen todettavissa. Tuskin on tosiaan ihan puhaltamalla kansi lähtenyt. Jos huoltomies antaa arvion mekaanisista vaurioista niin kyllä hän on varautunut myös osoittamaan ja mahdollisesti dokumentoimaan vauriot. Huolto ei voi vedota sellaisiin vikoihin joita ei voi todistaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos firma ei toimi ajantasaisen lainsäädännön mukaan, niin ei hirveästi pitäisi olla kanttia vittuilla reklamaatiota tekeville asiakkaille. Mutta sinänsä ihan hyvä tilanne, koska se hyödyttää ainakin niitä, joille viallisen tuotteen ostajalle irvailu on mieluisaa.

Tamperelaiselle Amurin Sähköpajalle taas kerran peukku ylöspäin. Astianpesukoneen korjaus hoitui nopeasti, ja kustannusarvio oli euroa vaille kohdallaan. Korjauksen yhteydessä aiheutettu toinen vika tultiin korjaamaan hyvin nopeasti ja luonnollisesti ilman ylimääräisiä kuluja. Eli tekevälle sattui, mutta vastuu otettiin oma-aloitteisesti ja virhe korjattiin käytännössä niin pian kuin mahdollista. Arvostan.

Nyt kun isojen miesten lelukauppojen vialliset tuotteet ja asiakaspalvelu on nostettu esille, niin voin antaa suosituksen. Mikäli heikko palvelu, kalliit hinnat ja huono ammattitaito kiinnostavat noin niinkuin asiakkuusmielessä, niin Triosoft on varma valinta.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kasittaakseni muuten oli hyva homma kun jatit puhelun nauhoittamatta, taitaa olla laitonta, ainakin jollei kysy toiselta osapuolelta lupaa. :)

Eipä taida omien puheluiden nauhoittaminen olla laitonta, vaikka tässä käsityksessä itsekin olen ollut.

Lähde (Lähteen luotettavuudesta ei tietoa, mutta ainakin asialliset lähteet näyttävät mielipiteen tueksi löytyvän.)

-tt
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
No uskoisin kyllä että siitä voit olla varma ettet vanhan kovalevysi sisältöä tuosta saa. Toivottavasti oli edes jotain tärkeää. Todennäköisesti jos et olisi tumpeloinut koteloa auki, olisit esiintynyt asiallisesti ja muutenkin hoitanut huoltoprosessin niinkuin ihmiset hoitaa - olisit saanut vielä vanhan levysi sisällön.

Onkohan nämä kuluttajaviranomaisille itkevät tyypit just niitä samoja jotka lapsenakin meni äidilleen itkemään kesken leikkien jos vähän sattui?

Oliks tää kenties mulle kohdistettu? Jos oli, niin kyllä saan vanhan kovalevyni sisällön vielä. Onhan noita muitakin korjaajia kuin Verkkokauppa.comin takuuhuolto. Tumpeloinut? Ei tarvinnut tumpeloida, kuten on tullut miljoona kertaa aiemmin sanottua. Esiinnyin asiallisesti, kun yritin hoitaa asiani, voit siis ihan rauhassa nukkua yösi. Vantaalla ei asu hullu huutaja joka pitäisi espoolaiset hereillä.

Minulla ei myöskään ollut lapsena kesken leikkien tapana mennä itkemään äitille jos sattui, en ainakaan yhtään tapausta muistanut vaikka hyvä muisti minulla onkin. Eli ainakaan minun kohdallani tutkimustyösi ei saanut ilmaa siipien alle.

Itellalta soittivat, että Verkkokaupan paketti tulee iltakuljetuksena ovelle asti kotiinkuljetettuna. Loistava palvelu : )
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Todennäköisesti jos et olisi tumpeloinut koteloa auki, olisit esiintynyt asiallisesti ja muutenkin hoitanut huoltoprosessin niinkuin ihmiset hoitaa - olisit saanut vielä vanhan levysi sisällön.

No enpä nyt jaksa tuohon uskoa. Jos levy itsessään on rikki, niin ei niitä myyjäliike ala sieltä mitään pelastamaan ilmaiseksi. Tai jos alkaa, niin sanoppa mikä firma näin toimii, ja ostan tulevaisuudessa kaikki levyni sieltä. Takuuehdoissakin yleensä jo mainitaan että noissa tapauksissa ei korvata kadonnutta dataa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä taida omien puheluiden nauhoittaminen olla laitonta, vaikka tässä käsityksessä itsekin olen ollut...

Ei todellakaan ole laitonta. Kaikki puhelinmyyjät, pankit, vakuutuslaitokset ja muut puhelimessa asiakaspalvelua tekevät nauhoittavat puhelut ihan normina automaattisesti. Eiköhän tämä ole ihan yleisesti tiedossa.

Eri asia on sitten mitä noilla saa tehdä, mutta ainakin oikeudessa voi esittää nauhoitteen millä voidaan todeta vaikkapa puhelinmyyjän olleen asiallinen.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oma huonon asiakaspalvelun palaute menee tällä kertaa Turun Radisson SAS:n ravintola Auroralle.

3 kuukautta aiemmin olimme varanneet n. 20 hengelle kabinetin itsenäisyyspäiväksi. Tilasimme ruoat etukäteen ala carte -listalta jotta pääsisimme nopeammin itse asiaan.

Paikalle päästyämme ensimmäiseksi ilmoitettiin tarjoilijan taholta, että tässä tulee nyt kestämään. Eipä siinä mitään, 20 henkeä nyt oletettavasti kestää, eikä sinänsä ollut mihinkään kiire. Ilmoitettuaan tämän, tarjoilija poistui, ja palasi noin puolen tunnin päästä selvittämään mitä kukin oli tilannut ja kysymään ensimmäiset juomatilaukset. Tähän mennessä olimme toki hakeneet jo juotavaa baaritiskiltä, jonne kävelläksemme meidän piti kävellä toisen kabinetin läpi, koska kuulemma tarjoilijan käyttämää ovea ei saanut käyttää (ovi johti ruokasalin puolelle, vähän kummallinen systeemi). Noin tunnin jälkeen ensimmäiset tilatut juomat saapuivat. Sen jälkeen odottelimme vielä n. tunnin, jonka jälkeen osalle ihmisistä tuli alkupalat (kaikki eivät alkupaloja olleet tilanneet). Osa alkupaloista oli vääriä, ja allergiat oli jätetty huomioimatta. Koska aikaa oli jo mennyt n. 2 tuntia, emme alkaneet niitä palauttelemaan, vaan päätimme siirtyä mahdollisimman kivuttomasti pääruokaan. Pääruoka saapuikin sitten 3 tunnin jälkeen osalle. Osa jäi edelleen odottamaan. Oma ruokani oli oikein maittavaa, sisäfile oli hyvin paistettu. Tyttöystäväni pihvi taas oli pilattu paistamalla pinta hiiltyneeksi (tilattu medium miinus) ja pihvi oli läpikypsä, kuiva ja muistutti maultaan ja ulkonäöltään kengänpohjaa. Itse saimme ruoat alkuvaiheessa. Viimeiset saivat ruoan n. tunti sen jälkeen kun ensimmäiset. Osa ihmisistä sai väärät annokset.

Paras yllätys odotti sitten laskua maksaessa. Jokaikinen lasku oli sekoitettu ja väärin. Siitä sitten arpomaan kenelle kuului mikäkin ja mitä kukin maksaa. Koko ruokailun ajan kaikki istuivat samoilla paikolla ja ennen ruokailua selvitettiin kuka maksaa mitäkin. Tätä laskutusta selviteltiinkin sitten puolisen tuntia. Loppujen lopuksi koko ruokailuun kului aikaa miellyttävät 6 tuntia. Eipä sillä, mukavaa oli ja ruoka oli pääosin ihan hyvää, mutta kyllä jäi paskan maku suuhun koko homman toiminnasta. Ravintola oli jopa yllättävänkin tyhjä, joten en oikein usko ettäkö kiirettä olisi ollut, luulisi että ainakin meille olisi löytynyt työvoimaa, kun monta kuukautta aiemmin olimme homman varanneet ja selvittäneet.
 

HemmoP

Jäsen
negatiivinen palaute DHL:lle, ensin puhelimesta valitaan mitä asia koskee ja sitten jo neljäs henkilö pystyi kertomaan vastauksen = 25min.

Radisson SASsista, niin Kampin SASsissa GrillIt-ravintolassa oli aivan erinomainen palvelu ja ruoka. Ylempänä mainittu hiillostettu pihvi, niin jos se oli "keittiömestarin erikoinen" ( pihvin nimi listalla ), niin sen ymmärtääkseni pitääkin olla hieman hiillostettu, ja omanikin oli M-.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ylempänä mainittu hiillostettu pihvi, niin jos se oli "keittiömestarin erikoinen" ( pihvin nimi listalla ), niin sen ymmärtääkseni pitääkin olla hieman hiillostettu, ja omanikin oli M-.
Ei, kyllä se oli ihan härän ulkofilepihvi. Eikä hiillostettu ole mielestäni sama asia kuin kengänpohjaksi pannulla poltettu. Muilta osin ruoka oli kyllä tosi hyvää, oma pihvini oli oikeinkin täydellinen ja maistuva.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Noni, sit lähetät sinne huoltoon joulukortin ja soitat sinne kuluttajamikälielle että unohdetaan tää juttu.

Miksi unohdettais? Se kovalevy tulee mulle takaisin korjaamattomana, en kai minä nyt sitä niille jättäisi.

Pitäisköhän seuraavaksi heittää kommenttia Itellan palvelusta, soittivat päivällä, että kello 17-19 välillä tulee paketti ovelle, ole kotona. Kello on 19.15 ja ei ole vielä lähettiä näkynyt ei...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Pitäisköhän seuraavaksi heittää kommenttia Itellan palvelusta, soittivat päivällä, että kello 17-19 välillä tulee paketti ovelle, ole kotona. Kello on 19.15 ja ei ole vielä lähettiä näkynyt ei...
Kylläpä maailma on sua kohtaan epäoikeudenmukainen. Voimia.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Pitäisköhän seuraavaksi heittää kommenttia Itellan palvelusta, soittivat päivällä, että kello 17-19 välillä tulee paketti ovelle, ole kotona. Kello on 19.15 ja ei ole vielä lähettiä näkynyt ei...

Kun lähetti vihdoin saapuu, kannattaa kurkata sen kuoren sisälle. Jos vaikka saisi itse fiksailtua.

Kyllähän tuo taitaa mennä verkkokaupan piikkiin, jos tosiaan ei ole suomenkielisiä manuskoita ollut mukana, sinänsä sinun onnesi. Jos kunnolliset manuaalit olisivat mukana olleet kummallakin kotimaisella kielellä, niin olisitko ne lukenut? Tuskin.
 

Kapo

Jäsen
Omat kokemukseni Verkkokauppa.comin takuupalautuksista ovat hyvinkin positiivisia. Voi tosin johtua siitä että käyn aina paikanpäällä asioimassa, ehkä sähköpostilla on helpompi kieltää takuu tai jotain.

Oma juttuni meni siten, että vanhempani olivat ostamassa uutta tietokonetta marketista. Minä sitten iskin siihen väliin ja sanoin että ottamalla osina saa paremman hinta-laatusuhteen ja itse voin koneen kasata. Näin tehtiin mutta kasattu kone ei sanonut mitään tuulettimien pyörimistä lukuunottamatta. Viallisen komponentin etsintä tuotti tulokseksi emolevyn jonka sitten kiikutin huoltoon ja sain uuden parin viikon päästä. Uusi emolevy teki sitten saman homman ja vein sen jälleen huoltoon jossa pyysin että levy vaihdetaan toisen valmistajan samanhintaiseen levyyn. Huoltomiesten tarkistettua että levy todella oli rikkinäinen tuli parin päivän päästä kännykkään viesti että uusi, eri valmistajan emo on haettavissa paikan päältä. Todella erikoinen sattuma että kaksi emolevyä täysin samanlaisella vialla, monessa paikassa olisi käyty syyttämään itse kasauksessa hajotetuksi mutta ei VK:ssa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Omat kokemukseni Verkkokauppa.comin takuupalautuksista ovat hyvinkin positiivisia. Voi tosin johtua siitä että käyn aina paikanpäällä asioimassa, ehkä sähköpostilla on helpompi kieltää takuu tai jotain.

Sama itselläni. Tarinakin melkeen yks yhteen sama sinun kanssa. Mutsin koneesta oli vain näytönohjain viallinen osa, jota tuli vaihdettua pariin kertaan. Kyllä ne huollosta kysäs, ettei vaan ole itse rikottu näyttis kun piti uusi vaihtaa heti toiseen, mutta pistettiin sinne ja totesivat sen rikkinäiseksi jonka jälkeen tuli uusi postissa. Se on nyt sitten toiminut kohta vuodenpäivät ilman ongelmia.
Asiointi tapahtui puhelimen välityksellä suurimmaksi osaksi, vaikka paikanpäällä tuli myös käytyä.

Omien kokemusten perusteella voin suositella verkkokauppaa. Helppo kuitenkin ymmärtää, että myös päinvastaisia kokemuksia saaneita on, sillä niin paljon kyseisessä puljussa käy asiakkaita päivittäin.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Omat kokemukseni Verkkokauppa.comin asiakaspalvelusta ovat sellaisia, että kyseistä firmaa vältän, jos vain sama tuote löytyy jostain muualta. Itse työskentelen asiakaspalvelutehtävissä ja jos toimisin vastaavasti mitä olen nähnyt ja kuullut, niin töitä tuskin enää olisi.

Eräs työkaveri kyseli ilmestyvän pelin saatavuutta paikasta. Vastaus oli "ei ole" ja tuut tuut tuut. Tilaan 2 tavaraa, saan yhden ja laskun kahdesta. Kukaan ei vastaa perjantaipäivän aikana puhelimeen. Sähköpostiin ei vastata. Vasta maanantaina asiaa käsitellään...on vähän liian myöhäistä. Tietokonetuotteissa tahtoo olla niin, että jos on vikaa, syy on aina asiakkaassa. Verkkokauppa.comin myyjät tietävät aina paremmin, vaikka vastassa olisi alan hyperguru. Gurulla en tarkoita itseäni.

Aivan päinvastaisia kokemuksia on esimerkiksi tamperelaisista pienemmistä tietokoneliikkeistä. Myyjä kuuntelee asiakasta, eikä työnnä heti yhtä oikeaa totuutta. Asiat selviävät hyvin ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

Gigantti on toinen ääripää. Myyjiä on mukava jututtaa, koska yleensä asiakas tietää joka tuotteesta enemmän....
 

Kapo

Jäsen
Sen verran näistä takuujutuista vielä että paljon auttaa kun muistaa että se palautuksen vastaanottaja ei useinkaan ole sellaisessa asemassa että noin vain voisi ohi takuuehtojen ottaa tavaraa vastaan. Eli ystävällisesti vaan kysymään siltä gruntilta että kenenkäs kanssa tästä ongelmasta voi keskustella tarkemmin jos joku ongelma on.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Aivan päinvastaisia kokemuksia on esimerkiksi tamperelaisista pienemmistä tietokoneliikkeistä. Myyjä kuuntelee asiakasta, eikä työnnä heti yhtä oikeaa totuutta. Asiat selviävät hyvin ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

Sori, tästä paistaa jotenkin läpi että olet töissä pienessä tamperelaisessa tietokoneliikkeessä. Tuollahan on koko kommunistisen kaupungin kaikki pienet tietokoneliikkeet menossa nurin kun ovat myyneet kalliilla hinnoilla aikaisemmin, nyt VK:n Pirkkalan myymälä on pakottanut heidät laskemaan hintoja ja tekemään muutoksia.
 

scholl

Jäsen
Verkkokauppa.com on ihan kätevä asiointipiste silloin, kun tietää tasan tarkkaan mitä haluaa ja osaa löytää sen hyllystä. Ongelmia tulee silloin, jos joutuu asioimaan henkilöiden kanssa. He ovat sellaisia tietokonenörttejä, joiden sosiaaliset taidot ovat hyvinkin rajoittuneita. Viimeksi kun laukesi hieman yli vuoden vanha adsl modeemi ja kävin edellisen modeemin kanssa siellä uutta ostamassa ja kun mallityyppi oli hieman muuttunut niin kyselin, että vastaako se sitä niin kun siellä ei todellakaan meinaa kukaan saada sanaa suusta niin lopultahan se töksäytys päättyi vitutukseen. Heillä pitäisi järjestää joku asiakaspalvelu-/hymyilykurssi niin hommat sujuisivat helpommin. Niin ja kaikki kortit pitäisi käydä. Hölmöä kikkailua tollainen, että hyväksytään noin suppeasti, kun on kuitenkin suht isoa liikevaihtoa tekevästä puljusta kyse, eikä mistään pablon nakkikiskasta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sama itselläni. Tarinakin melkeen yks yhteen sama sinun kanssa. Mutsin koneesta oli vain näytönohjain viallinen osa, jota tuli vaihdettua pariin kertaan. Kyllä ne huollosta kysäs, ettei vaan ole itse rikottu näyttis kun piti uusi vaihtaa heti toiseen, mutta pistettiin sinne ja totesivat sen rikkinäiseksi jonka jälkeen tuli uusi postissa. Se on nyt sitten toiminut kohta vuodenpäivät ilman ongelmia.
Asiointi tapahtui puhelimen välityksellä suurimmaksi osaksi, vaikka paikanpäällä tuli myös käytyä.

Omien kokemusten perusteella voin suositella verkkokauppaa. Helppo kuitenkin ymmärtää, että myös päinvastaisia kokemuksia saaneita on, sillä niin paljon kyseisessä puljussa käy asiakkaita päivittäin.
Olen duuniin tilannut verkkokaupasta muutaman tulostimen ja kaikkea pikkuhärpäkettä. Aina on vastassa ollut ystävällinen myyjä, joka on jaksanut selittää tällaiselle ei-niin-asiantuntevalle laitteista ja vastannut kärsivällisesti tyhmiin kysymyksiin. On ollut helppo tsekata sen jälkeen netistä, ovatko tekniset ominaisuuden niitä, joita on kaivattu. Ikinä emme ole pettyneet tilaamiimme tuotteisiin. Kaupassakin käydessä myyjät ovat olleet ihan kelpo asiakaspalvelijoita, joilta on saanut vastauksen kysymykseensä ilman ylimielisyyttä. Ehkä ystävällinen hymy auttaa ja se, etten yritäkään esittää tietäväni asiasta enemmän kuin tiedän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös