Kävipä niin, että tuli tuuli ja tuiverrus ja sen myötä kalsa kotiin. Soitinpa huoltoyhtiöön ja pyysin saada kotiini ihmisen, joka laittaa ikkuna- ja partsin ovitiivisteet kuntoon sekä korjaa myös rikki olevan wc-pöntön vetimen. Asiakaspalvelun neiti oli erittäin ystävällinen ja lupasi välittää viestini huoltomiehille, jotta saadaan asiat korjatuksi a.s.a.p. Mainitsin vielä, että perheessämme on kaksi pientä lasta, joten varsinkin tiivisteillä on kohtuullisen kiire, kun kersat pyörii lattialla.
Tämä kaikki tapahtui 3 viikkoa sitten maanantaina. Koska olen aikaisemminkin ollut tekemisissä ko. huoltoyhtiön ja heidän työntekijöidensä kanssa, en edes odottanut heitä samana tai edes seuraavana päivänä. Kuvittelin kuitenkin, että saman viikon aikana asiat korjataan, tai edes ottavat yhteyttä. Mitään ei kuulunut, mutta jotenkin en ehtinyt/muistanut/viitsinyt peräänkään soitella. Eilen kuitenkin tapahtui ihme: kaksi huoltomiestä rimputti maanisena ovikelloamme! Ei soittoa ennakkoon, että olisivat tulossa, vaan suoraan asiaan. Luonnollisestihan lapset heräsivät päiväunilta moiseen mekkalaan, mutta väliäkös tuolla, koska he olivat vihdoin täällä. Jee!
Luonnollisestikaan he eivät voineet tehdä eilen asioille mitään, koska ikkunatiivisteetkin olivat vääriä eikä heitä ollut infottu rikkinäisestä wc-pöntöstä. Muistutin vielä, että tuuletusikkunoistamme puuttuvat edelleenkin kiskot, joilla ikkunoiden aukioloa voi säätää. Myös saunan kiuas on ollut muutostamme saakka osittain irti ja olisi erittäin mukava, että lapsiperheessä moinen olisi kunnossa. No, mitään ei siis eilen saatu tehtyä, mutta lupasivat palata tänään asiaan.
Kun sitten aamulla leikkipuistosta palasimme, huomasin herrojen käyneen. Pönttö oli korjattu, tosin varaosien roskat olivat pitkin vessaa, kiuaskivet oli nostettu lattialle ja samalla oli tippunut vessan naulakosta vaatteita lattialle. Luonnollisesti kissamme oli kussut niiden päälle. Keittiöstä löytyi lopulta lappu, jossa luki harakanvarpailla: " Kiuas on vaarallinen se voi tippua. Soitamme timpurin paikalle korjaamaan sen. t. huolto".
Vituttaa aika lailla, että olemme asuneet 4kk tässä asunnossa ja monta kertaa olemme kiukaasta maininneet. Koska mitään ei ole korjattu, emme kuitenkaan ole osanneet olettaa sen olevan niin vaarallinen, että sitä ei voisi käyttää. Varovaisia olemme toki tietenkin olleet. On myös hauska huomata, että koska asuntomme remontoitiin ennen muuttoamme, ketään ei kiinnostanut sen vertaa, että olisivat tarkastaneet KAIKEN olevan turvallisuusnormit edes välttävästi täyttäviä. Maksamme kuitenkin lähes 1200€ vuokraa kuukausittain ja tällaiset asiat kuuluvat selkeästi huoltoyhtiölle.
Tämä samainen huoltoyhtiö soitti edellisen asuntomme avainten perään, vaikka olimme ne sinne palauttaneet. Pyynnöstä emme saaneet edes lappua, missä todettaisiin meidän ne sinne palauttaneen. Kiireessä mieheni ei sitten ehtinyt jäädä jänkäämään. Ilmeisesti avaimet kuitenkin löytyivät, koska uudet asukkaat pääsivät muuttamaan. Tai sitten tajusivat mieheni vihaisen soiton jälkeen, että meidän piikkiin on turha yrittää laittaa mitään.
Tämän samaisen huoltoyhtiön papparaiset lähtivät pääkonttorille Espooseen katsomaan mitä kirjaimia sukunimemme sisältää. Asumme siis Helsingissä. Eipä palanneet koskaan kirjaintensa kanssa. Nyt nimi toki ovesta löytyy, mutta sekin sen vuoksi, että tuuraava huoltomies sen järkkäsi.
Tällainen jos mikä, on loistavaa asiakaspalvelua. Kannattaa suuren vuokranantajan säästää joku 1000€ vuodessa ja suututtaa kaikki vuokralaiset ja vastailla heidän vihaisiin puheluihinsa. Toivottavasti kiuas saadaan toimimaan tämän talven aikana. En tosin aio tällä kertaa jäädä odottelemaan tiistaita pidempään, vaan soitan perään ja vaadin saada konkreettista tietoa, koska kiuas tullaan korjaamaan.