Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 949 888
  • 6 880

TemeX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Anteeksi kuinka?

Noh, ajatellaampas vaikka keittiötä.
Et pysty itse sitä noukkimaan hyllystä ja toteamaan että tämä on se jonka halusit.
Vaan keittiö suunnitellaan myyjän ja asiakkaan yhteistyöllä. asiakas kertoo mitä haluaa ja myyjä suunnittelee sen niin, että keittiön voi kyseiseen kiinteistöön asentaa. Ymmärsitkö?
Asiakas allekirjoittaa tilauksen. Allekirjoituksella asiakas hyväksyy keittiön sellaisenaan kuin se on suunniteltu. Eli, EI PALAUTUSOIKEUTTA. Mutta, jos myyjä on tehnyt virheen, niin myyjällä on oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe. Jos yksi kaappi on väärä, sekään ei vielä oikeuta purkamaan kauppaa.

Aivan sama, jos imurikauppias myy sinulle imurin kotonasi ja allekirjoitat tilauksen, niin olet tehnyt sopimuksen myyjän kanssa.

Kauppa on sopimus-yleistä purkuoikeutta ei ole.
Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkisevät sopimuksen tekemistä.
Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa.
Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle.
Virheettömän tavaran voi palauttaa ja saada rahansa takaisin vain, jos myyjä siihen suostuu.
Silloin myyjällä on halutessaan oikeus vaatia kohtuullinen vahingonkorvaus eli ns. purkuraha.
Monet liikket ja tavaratalot antavat vaihto- ja palautusoikeuden.
Se on vapaaehtoista asiakaspalvelua, ja liike voi itse määritellä palautusehdot.

Niin se vaan menee.

Painin näitten asioitten kanssa joka ikinen päivä.
 
Viimeksi muokattu:

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oletteko Te, asiakaspalvelijoita arvostelevat, ajatelleet, että jos asiakas käyttäytyy normaalisti ja asiallisesti, niin palvelun laatu paranee heti.
Näin ei tietenkään saisi olla, mutta myös myyjät ovat tunteellisia ihmisiä ja tekevät vain työtä elantonsa eteen. Ja nyt puhun aika pitkälti omasta puolestani ja niiden kollegoiden puuolesta, kenet tunnen hyvin.


En kuulu palveluammatteja arvostelevaan kaartiin, mutta voin silti vastata: Kyllä olen ajatellut.

Ylipäätäänkin ihmisten kanssa asioidessaan saa viestinsä paremmin perille, kun käyttäytyy asiallisesti, pitää naaman peruslukemilla ja antaa asioiden riidellä. Olen huomannut tämän hyväksi tavaksi neuvotella, yleensä reklamaatiohini on vastattu asiallisesti ja olen saanut hyvityksen.

Jos taas vastaan sattuu vaikea myyjä (joka siis vetää herneet nenään ennen kuin on edes ymmärtänyt mistä on kysymys, juujuu näitäkin on) niin helpoin tapa on pyytää joku toinen myyjä paikalle, toki asiaa auttaa jos kutsuttava on edellisen esimies. Ja edelleen muistetaan kohtelias käytös vaikka kuinka vituttaisi.

En minäkään suostuisi vittuilevan asiakkaan vaatimuksiin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Painin näitten asioitten kanssa joka ikinen päivä.
Nyt olet sotkenut pari asiaa. Allekirjoituksella tilauksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, sen sijaan puhut ristiin kotimyynnistä ja kaupasta, jossa kaupankohteena on erityisesti ostajaa varten ostajan ohjeiden tai toivomusten mukaan valmistettava tai hankittava tavara. Purkuoikeudet, purkuoikeuden käyttö, mahdolliset vahingonkorvaukset jne. näissä menevät aivan eri sääntöjen mukaan, samaan kimppuun niitä ei voi lyödä. Lisäksi sopimuksella ei voi poiketa KSL:n säännöksistä asiakkaan asemaa heikentävään suuntaan sopimuksin, sen sijaan parantaa voi.

Allekirjoitus on vain tahdonilmaisu, samoin sopimus voi syntyä suullisesti ja konkludenttisesti, mitään sen kummempaa se ei ole kuin todistusarvoltaan.
 

TemeX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En kuulu palveluammatteja arvostelevaan kaartiin, mutta voin silti vastata: Kyllä olen ajatellut.

Ylipäätäänkin ihmisten kanssa asioidessaan saa viestinsä paremmin perille, kun käyttäytyy asiallisesti, pitää naaman peruslukemilla ja antaa asioiden riidellä. Olen huomannut tämän hyväksi tavaksi neuvotella, yleensä reklamaatiohini on vastattu asiallisesti ja olen saanut hyvityksen.

Jos taas vastaan sattuu vaikea myyjä (joka siis vetää herneet nenään ennen kuin on edes ymmärtänyt mistä on kysymys, juujuu näitäkin on) niin helpoin tapa on pyytää joku toinen myyjä paikalle, toki asiaa auttaa jos kutsuttava on edellisen esimies. Ja edelleen muistetaan kohtelias käytös vaikka kuinka vituttaisi.

En minäkään suostuisi vittuilevan asiakkaan vaatimuksiin.


Voisitko alkaa pitämään jotakin kursseja kuluttajille?
Voi kun kaikki asiakkaat ajattelisivat noin. meillä asiakaspalvelussa työskentelevillä voisi olla mukava työpäivä useamminkin kuin kerran viikossa.

No nyt on muitten vuoro.
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Silloin joskus kun olen 020202-numeropalvelun palveluksia tarvinnut, niin kaikki on sujunut loistavasti - mutta tänään ei mennytkään kuten piti. Hetken päähänpistosta soittelin kyseiseen palvelunumeroon, kerroin liikkuvani keskustan alueella ja kyselin eräitä tuotteita myyviä liikkeitä. Niitähän löytyi useita, joten pyysin tiedot tekstiviestinä puhelimeeni. Aika kului ja mitään ei kuulunut. Mainittakoon, että puhelimessa oli tilaa tekstiviesteille. Tapahtumasta on nyt kulunut viitisen tuntia. Taidanpa laittaa palautetta kyseisen palvelun ylläpitäjälle, tuonne soittaminen kun ei ole siitä halvimmasta päästä.

Säästösyistä en soittanut uudestaan, koska tuskin niitä puheluun kulutettuja rahoja takaisin tulee, sen verran pieni summa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Oletteko Te, asiakaspalvelijoita arvostelevat, ajatelleet, että jos asiakas käyttäytyy normaalisti ja asiallisesti, niin palvelun laatu paranee heti.
Näin ei tietenkään saisi olla, mutta myös myyjät ovat tunteellisia ihmisiä ja tekevät vain työtä elantonsa eteen. Ja nyt puhun aika pitkälti omasta puolestani ja niiden kollegoiden puuolesta, kenet tunnen hyvin.

Itse olen ollut sekä- asiakaspalvelijana, että asiakkaana, ja voin sanoa ettei asia aina noin ole. Itse olen aina pyrkinyt kohtelemaan kaikkia asiakkaita iästä ja sukupuolesta riippumatta samalla tavalla, kohteliaasti ja keskustellen, kuin ihminen ihmiselle. Aina se ei ole itseni kohdalla toteutunut. Männä vuosina kävi lähes joka kerta, kun menin johonkin liikkeeseen missä on tapana saada sitä henkilökohtaista avustusta asiansa kanssa, niin ettei liikkeeseen tuloani muka huomattu. Ei sillä, että sitä apua aina tarvitsisi, mutta olishan se kiva, jos joku osoittaisi jonkinlaista mielenkiintoa potentiaaliseen ostajaan. Noh, ei kai parikymppisen pojankoltiaisen sitä kuulu saadakaan. Mikäli itse vaivautuu kysymään, voi tuurilla saada jonkinlaisen esittelyn valikoimasta, mutta ei muuten. Eikä ole yksi eikä kaksi liikettä, jossa olen moista palvelua saanut. Tämä siis n. 5-6 vuotta sitten, nykyään meininki on eri, kun ikääkin on jo huikeat 25.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Omasta asiakaspalvelijuudeestani on jo melkein kaksi vuosikymmentä, mutta tuskinpa meno on paljoa siitä muuttunut, mitä tulee hankaliin asiakkaisiin tai huonoihin myyjiin. Sellaisen valitettavan havainnon tein jo silloin, että usein ne kaikkein mulkvisteimmat asiakkaat saavat lopulta paremmat edut kuin mukavat asiakkaat. En nyt puhu viallisista tuotteista vaan ihan tavallisesta asioinnista. Mukavat asiakkaat maksavat kiltisti sen, mitä lapussa lukee ja sietävät pienet puutteet palvelussa. Asiat sujuvat juohevasti ja kaikki ovat tyytyväisiä. Negatiiviset ja luonteeltaan kierot urputtajat taas vänkäävät ja tinkaavat niin kauan, että asiakaspalvelija väsyy ja antaa periksi. Näille jästipäille annetaan sitten kaikki kaupanpäälliset ja alennukset, jotta niistä päästäisiin eroon ilman kauheita kohtauksia. Maailma on epäoikeudenmukainen paikka.

Ja sitten otsikon mukaiseen kommenttiin. Siis ei sarkastisessa mielessä vaan ihan oikeasti hyvän asiakaspalvelun kannalta. Tilasin nimittäin pojalleni uuden iPod Nanon Applen verkkokaupasta. Laitoin tilauksen sisään maanantaina. Podin hintaan kuuluu vielä ilmainen kaiverrus, joten odotin, että ehkä viikon päästä laite voisi tulla postissa. No, leukani loksahti ammolleen kuin pajatson kuppi, sillä vekotin tuotiin työpaikkani pöydälle jo tiistaina, tyylikkäästi pakattuna, kaiverrukset paikallaan ja akku ladattuna. Erinomaista toimintaa.

Ylipäätään kun puhutaan hyvästä palvelusta, kyse on lähes aina nimenomaan odotusten ylittämisestä. Siitä, että asiakas saa enemmän kuin on lähtenyt hakemaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ajattelin ensin avata oman ketjun aiheelle, mutta tälläinenkin löytyi joten ehkä asian saa "eteenpäin" myös tätä kautta.

Verkkokauppa Com

Tilasin viime kesänä kyseisestä kaupasta Lacien ulkoisen kovalevyn. Viime lauantaina kovalevy sanoi yhteistyösopimuksemme irti, levy kyllä pyöri ja virta tuli normaalisti, mutta USB:n kautta koneelle ei tullut mitään yhteyttä. 24 kk takuuta laitteella, selvitys sähköpostilla miten toimitaan --> lähetys Postin kautta takuuhuoltoon ja tarkat selvitykset mukaan. Maanantaina kuitenkin avasin kovalevyn kuoren, ihan vaan siksi, että jos sille pystyisi itse tekemään jotain. Enpä olisi uskonut, että tästä tulee niinkin iso haloo mitä nyt on tullut. Suljin kuoren tekemättä laitteelle mitään, ihan niin pro en ole ATK:n kanssa, että olisin vian korjannut. Kunhan tsekkasin päältä päin.
Ihmettelen kyllä, miksi sinun piti mennä kovalevy avaamaan, jos sait selkeät ohjeet palautuksen suhteen? Ylipäätään aika harva pystyy näitä korjaamaan, rikkominen on sen sijaan sata kertaa helpompaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ihmettelen kyllä, miksi sinun piti mennä kovalevy avaamaan, jos sait selkeät ohjeet palautuksen suhteen? Ylipäätään aika harva pystyy näitä korjaamaan, rikkominen on sen sijaan sata kertaa helpompaa.

Niin no vikahan tuli laitteen käytöstä omalla työpöydällä puolen vuoden aikana. Vaikken mikään kroisos olekaan, niin ei minun tartteis tapella 99 euron tuotteesta niska limassa jos olisin sen oikeasti itse rikkonut. Kyse on periaatteesta ja 110 % rehellisyydestä: jos tälläinen käytäntö on aikoinaan tehty jonkun virittelijä-velhon huijauksen seurauksena, minä en aio siitä kärsiä koska mitään väärää en ole tehnyt. Jos kuoren avaaminen oikeasti vaatisi murtomiehen työvälineitä (näinhän Verkkokauppa minua syytti, "väkivalloin avattu") tai esim. vähintään kuuden ruuvin irroittamista, en sitä olisi tehnyt. Lacien kovalevyn kuori aukeaa hieman toista reunaa kääntämällä, lähes yhtä helppo homma kuin viilipurkista kannen poistaisi. Jos tämä kovalevyn rikkoo (näinhän Verkkokauppa minua syyttää) niin aika paskaa tavaraa sadalla eurolla myyvät. Eihän tässä kohta vittu uskalla parvekkeen ovea pitää kämpässä auki kun saattaa tuulenviima jonkun laitteen hajoittaa!

Viimeinen oli huono, edelleen pointti oli siinä, että minulta ei voida vaatia englanninkielisen ohjeen lukemista CD-rompulta jos ostan laitteen Suomessa suomalaisesta liikkeestä. Iso kiitos Beagle Boylle, arvasin että pykälä tuollaiselle jostain löytyy.

Lisää tekstiä foorumiin, kunhan olen käynyt kuluttajavirastossa (vai mikä se oikea nimi lieneekään...) tekemässä kirjallisen ilmoituksen ja keskustelemassa asiasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse tein viimeksi asiakaspalveluhommia pienessä perheyrityksessä, jossa annettiin selkeät ohjeet, että asialliset asiakkaat palvellaan viimeisen päälle ja idiooteille saa sanoa asiallisesti mutta ehdottoman jämerästi takaisin. Pari kertaa asiakas yritti aukoa päätään, yhden jopa menetin, mutta täytyy nostaa yrittäjäpariskunnalle hattua siinä, että ymmärsivät täysin tilanteen, kun sen kävin lävitse. Itsepä antoivat esimerkkiä. Ei kyse ollut mistään asiakkaiden haukkumisesta, vaan siitä, että tämä on tuote ja palvelu, joka on tarjolla, ja ellei tyydytä, hae juttusi muualta. Aikuisten ihmisten ruikutus ei kiinnosta tippaakaan. Perusasiakkaita olin valmis palvelemaan normaalia enemmän aina kuin mahdollista, selvitin niille paperijuttuja valmiiksi, suosittelin edullisempia vaihtoehtoja yms, vaikka täytyy myöntää, että mikään jutuniskijä en koskaan ollut. Silti jengi taisi tykätä tyylistäni, koska joskus tuli toimistolle kiitosta ihan yksityisiltä ihmisiltä. Se oli ylivoimaisesti paras tunnustus.

Myöhemmin mulla meinasi tosin tulla ongelmia, kun siirryin ison kansainvälisen yrityksen listoille vanhana työntekijänä yrityskaupan seurauksena, ja menin tietysti vanhan kaavan mukaan myös hankalien asiakkaiden kohdalla. Heillä taas jokaisesta asiakkaasta pidettiin kiinni ja otettiin vastaan kaikki kura, mikä silmille vain tuli. Tuokaan meininki ei ole mistään kotoisin. Onneksi alkavassa paikassa ei tarvitse olla kovin paljon suorassa asiakaskontaktissa ja toisaalta ohjeistuskin sallii ehdottomuuden.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeinen oli huono, edelleen pointti oli siinä, että minulta ei voida vaatia englanninkielisen ohjeen lukemista CD-rompulta jos ostan laitteen Suomessa suomalaisesta liikkeestä.

Osasit kuitenkin lukea sen sähköpostin, jossa kerrottiin, miten laitteen takuukorjauksen kanssa pitää menetellä?
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Onnea vain urputuksellesi, toivottavasti saat laitteesi korjattua.

Joo ei tarvitse urputtaa, ei ole itse asiassa koskaan kuulunut toimintatapoihini, ei edes pienenä poikana. Kyllä tässä on on nyt kyse ihan muusta ja siitä olen jo kirjoittanut "muutaman rivin" aikaisemmin, en enää jaksa toistaa itseään.

Ja joku tuossa mainitsi, että ilman huutamista olisin saattanut saada parempaa asiakaspalvelua? Harmi, että jäi puhelu nauhoittamatta, mielessä kävi kun nauhuri toimittajalta työpöydältä löytyy, mutta jäi sitten tekemättä. Olisi ollut kiva laittaa vaikka legendaariseen juutuuppiin. Kyseinen huollon työntekijä alkoi lähes välittömästi vittuilemaan minulle kuinka yritän huijata Verkkokauppaa, kuinka olen väkivaltaisesti jäljistä päätellen avannut kotelon ja rikkonut kovalevyn, kuinka virtanappi on puoliksi irti (eipä ollut kun pakkasin 15 cm pehmuistella varustettuna matkaan), kuinka kotelo on puolittain irti (eipä ollut kun pakkasin 15 cm pehmusteilla varustettuna matkaan)... Jos joku ei tuollaista paskaa kuunnellessaan korota ääntään, onneksi olkoon - sellaisen hermokontrollin minäkin haluaisin.

Onneksi löytyy viisi todistajaa, jotka olivat todistamassa viime lauantaina kun näkyvästi ja kuuluvasti ilmoitin, että kovalevy ei toiminut enää aamulla kun yritin töitä tehdä sillä. Silloin kovalevy ei ollut avattu. Millä Verkkokauppa pystyy todistamaan, että avaamalla kovalevyn kuoren kovalevy on vahingoittunut niin, että siitä ei saa yhteyttä koneelle?

Osasit kuitenkin lukea sen sähköpostin, jossa kerrottiin, miten laitteen takuukorjauksen kanssa pitää menetellä?

Ahaa... halusit osallistua keskusteluun mutta et muuta keksinyt? Verkkokaupan työntekijä?

Niin ja siinä sähköpostissahan (oli muuten suomenkielinen, ihan vaan sinulle snaksteri tiedoksi...) ei kukaan kirjoittanut, että älä vaan missään nimessä sitä kuorta avaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ahaa... halusit osallistua keskusteluun mutta et muuta keksinyt? Verkkokaupan työntekijä?

Ihan vilpittömästi olen kiinnostunut tietämään, että miksi et toiminut saamiesi ohjeiden mukaisesti. Varsinkin kun ohjeet olivat minusta tolkulliset eikä niiden noudattaminen olisi vaatinut kohtuuttomia fyysisiä tai henkisiä ponnistuksia. Mutta ehkä tuohon on turha odottaa vastausta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ihan vilpittömästi olen kiinnostunut tietämään, että miksi et toiminut saamiesi ohjeiden mukaisesti. Varsinkin kun ohjeet olivat minusta tolkulliset eikä niiden noudattaminen olisi vaatinut kohtuuttomia fyysisiä tai henkisiä ponnistuksia. Mutta ehkä tuohon on turha odottaa vastausta.

Koska en jaksa toistaa itseäni. DVD:n, CD:n tai muun laitteen, jonka "kannen" avaus vaatii ison työn, en olisi avannut. Kyseessä oli ihan vaan tsekkaus laitteen kannen alle, jonka kannen avaukseen ei kauheasti vaivaa tarvitse nähdä. Tämän useat ystäväni, jotka ATK:n jonkinlaisia ammattilaisia ovat, vahvistivat minulle. Kaikki kommentit ovat olleet tyyliin "ei pysty ymmärtämään" - ja nimen omaan eivät pysty ymmärtämään Verkkokaupan toimintaa.

No tästähän ei ole kenellekään mitään hyötyä. Mutta uskallan väittää, että en ole ensimmäinen Verkkokaupan asiakas joka tälläistä paskaa joutuu nielemään. Toiset vaan antaa asian olla, minä en. Kyse ei ole isoista summista, kyse on periaatteesta.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Harmi, että jäi puhelu nauhoittamatta, mielessä kävi kun nauhuri toimittajalta työpöydältä löytyy, mutta jäi sitten tekemättä. Olisi ollut kiva laittaa vaikka legendaariseen juutuuppiin. Kyseinen huollon työntekijä alkoi lähes välittömästi vittuilemaan minulle kuinka yritän huijata Verkkokauppaa, kuinka olen väkivaltaisesti jäljistä päätellen avannut kotelon ja rikkonut kovalevyn, kuinka virtanappi on puoliksi irti (eipä ollut kun pakkasin 15 cm pehmuistella varustettuna matkaan), kuinka kotelo on puolittain irti (eipä ollut kun pakkasin 15 cm pehmusteilla varustettuna matkaan)... Jos joku ei tuollaista paskaa kuunnellessaan korota ääntään, onneksi olkoon - sellaisen hermokontrollin minäkin haluaisin.
Harmi tosiaan, kuten sekin että menit sitten avaamaan sen laitteen vastoin ohjeita. Tuskin se nyt ihan pieni kurkkaus on ollut, jos kerran jälkikäteen on todettavissa että täällähän on joku ylimääräinen käynyt. Mutta mietipä hetki itsekin; avaat huoltomiehenä sen tuhannen kolmannen sadannen laitteen, jossa on käyttäjän jättämiä jälkiä ja lappu päällä "oli rikki ennenkuin avasin" - meinaatko että menee läpi? Tämän jälkeen ilmoittelet, että tässä on ilmeisesti sama vika kuin noissa 1299 muussakin; käyttäjä ja tämän jälkeen toisessa päässä alkaa arvatenkin käytös muistuttaa enemmän apinatarhaa kuin ihmistä? Oliko huoltomies huonokuuloinen, menisiköhän viesti paremmin aikuiselle ihmiselle perille jos sen sanoo suuremmalla volumella? Olen kyllä tilannetta sen paremmin tuntematta aivan rehellisesti sitä mieltä että turasit omat mahdollisuutesi tarkemmalle tutkimiselle tuossa hetkessä kun päätit alkaa korottamaan ääntäsi siinä missä meistä aika monella muulla kuitenkin hermokontrolli uskomattomalla tavalla kestääkin ja asiat saattavat lähteä oikenemaan. Mutta, ei se mitään, toivotan silti onnea laitteesi kanssa. Lämpimät suositukset lähtevät täältä; ylimielisellä, kovaäänisellä, henkilökohtaisilla pikku arvosteluilla (kuten vaikkapa tekijän ammattitaidon arviointi pikku suutuspäissään - osuinko lähelle?) et varmasti tule koskaan saamaan sitä parasta palvelua. Härregyyd, ihmisten kanssahan sitä asioidaan yrityksissäkin. Eihän raivoaminen tuollaisessakaan tilanteessa kuulu kenenkään tapoihin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Harmi tosiaan, kuten sekin että menit sitten avaamaan sen laitteen vastoin ohjeita.

Niinpä. Ja vielä sadannen kerran... ohjehan jossa tuo kielto luki, oli englanninkielellä ja vieläpä CD-rommilla. Pitäiskö vielä sanoa sama sadannen ja yhdennen kerran, että tämä tulisi selväksi? Eikö tuossa aiemmin olleet SUOMEN LAIN PYKÄLÄT SELVÄLLÄ SUOMEN KIELELLÄ ole tarpeeksi vakuuttavia? Miksi tappelisin jostain 99 euron laitteen takuuhuollosta täällä tukka märkänä jossain keskusteluareenassa jos oikeasti olisin itse tuon kovalevyn omaa hölmöyttäni rikkonut?

Turhaa, turhaa, turhaa tämä soutaminen ja huopaaminen samojen asioiden kanssa. Muutamat hyvät neuvot tämän kautta sain, kiitos niistä ja tosiaan katsotaan miten asia edistyy.
 

d2uce

Jäsen
Itseäni vaan ihmetyttää, että miksi se kirottu laite piti avata. Joo, se oli helppoa ja kiinnosti nähdä mitä se on syönyt. The objects in the mirror are closer than they appear.

Itselleni ei tulisi missään vaiheessa mieleenkään alkaa availemaan ja tutkimaan mitään hajonnutta kojetta jos se olisi menossa takuuhuoltoon. Vaikka ei olisi yhdelläkään ruuvilla kiinni. Ei vaikka sitä ei suomeksi kiellettäisikään.

Jos kuitenkin jossain mielenhäiriössä menisin näin tekemään, en silti ihmettelisi jos joku hieman skeptisesti "hajosi itsestään" -selitykseen suhtautuisi.

En ole Verkkokauppa.comilla töissä, mutta pelkkiä positiivisia kokemuksia on ko. liikkeen kanssa asioinnista. Ei silti, oikeassahan sinä tässä tapauksessa olet siinä, että takuuseenhan tuon pitäisi mennä, jos kerran itsekseen on hajonnut ja takuu on vielä voimassa. Itse vain menit ämpyilylläsi hieman hankaloittamaan prosessia.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Niinpä. Ja vielä sadannen kerran... ohjehan jossa tuo kielto luki, oli englanninkielellä ja vieläpä CD-rommilla.
Tyhmäkö olet? Lukekoon vaikka kiinaksi, kai nyt silmäsi paljasti ettei laitetta ole tarkoitettu avattavaksi? Et kai saanut sellaista ohjetta ilmoitettuasi että tässä on joku vika? Miten selität sitten loppuviimeksi kuluttajavalituslautakunnan tutkinnassa että osasit käyttää laitetta noiden englanninkielisten ohjeiden kanssa mutta et ymmärtänyt ohjeista että laitetta ei saa avata väkivalloin? Älä nyt vain tervettä järkeä kaiva esille, koska he todennäköisesti kyselevät missä se oli silloin kun avasit laitetta vastoin verkkokaupan ohjeistusta...

Melko helppoa samaistua "vittuilevaan huoltomieheen" jos olet hänellekin yrittänyt sataa ja yhtä kertaa kertoilla jotain epäolennaista asiaa ja vängätä ilmaista vaihtoa sen nojalla. Älä itse tee asioinnistasi itselle niin vaikeaa, ei se sitä todellisuudessa ole!
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tyhmäkö olet? Lukekoon vaikka kiinaksi, kai nyt silmäsi paljasti ettei laitetta ole tarkoitettu avattavaksi? Et kai saanut sellaista ohjetta ilmoitettuasi että tässä on joku vika? Miten selität sitten loppuviimeksi kuluttajavalituslautakunnan tutkinnassa että osasit käyttää laitetta noiden englanninkielisten ohjeiden kanssa mutta et ymmärtänyt ohjeista että laitetta ei saa avata väkivalloin? Älä nyt vain tervettä järkeä kaiva esille, koska he todennäköisesti kyselevät missä se oli silloin kun avasit laitetta vastoin verkkokaupan ohjeistusta...

Mee nukkumaan tai kerro sille työkaverillesi siellä Verkkokaupassa terveisiä. Ei vittu. Sorry jos en ole yhtä fiksu kuin sinä kaikki tietävä maailman valtias. Ehkä kuulun niin tyhmään kaveripiiriin, että kaikki kaverinikin ovat niin tyhmiä, että eivät pidä tuollaisen laitteen kuoren aukaisua suurena virheenä. Ehkä me kaikki tuossa porukassa ollaan sitten niin vitun tampioita.

Tiedät sä edes mistä laitteesta tässä puhutaan? Tai laitteen varmaan tiedät (kun on tullut 999 kertaaa mainittua), mutta tiedätkö mallin? Laciellä kun on noita kovalevyjä "muutama" malli valikoimissaan. Yritin löytää sivuilta kuvan siitä mallista mistä tässä puhutaan mutta ei löytynyt. Kun näkisit sen laitteen, et itsekään pitäisi kuoren avaamista minään isona virheenä.

Ja kuinka monta kertaa se pitää sanoa, että laitetta ei ole avattu väkivalloin? Se on Verkkokaupan versio. Toki en sitä sinulle pysty todistamaan, mutta onko minulla siihen tarvettakaan?
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskon kylla etta saat lopulta oikeutta, mutta ymmarran taysin myos Verkkokaupan suhtautumisen. Eivathan hekaan kai ajattele, etta pelkka kannen avaus rikkoisi vipstaakelia, vaan lahinna sita etta pieni tekniikan ihmelapsi (viittaan kuvitteelliseen henkiloon joka avaa laitteen kotelon) paattaa esimerkiksi virittaa kiintolevyaan paremman kiihtyvyyden taikka muun hienouden toivossa.

Sita vastoin en kovin lauhkeana persoonana millaan voi kasittaa aanen korottamista tai suoranaista riitelya tallaisessa tapauksessa, tapahtui se sitten kasvokkain tai suu puhelimen valityksella toisen korvassa. Saattaisi tulla kyseeseen jos joku ff2:sen puistofutistiimin sankari teloisi ystavallisessa harjoitusmatsissa vittuilun savyttamana joukkuetovereitani, tms korkean intensiteetin tapahtumassa, mutta asiakaspalvelutilanteessa? wth

Kasittaakseni muuten oli hyva homma kun jatit puhelun nauhoittamatta, taitaa olla laitonta, ainakin jollei kysy toiselta osapuolelta lupaa. :)

Mutta tosiaan todistajanlausunnot kehiin ja korvaukset vaikka sitten valiumiin ettei tartte hiillostua ^^
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mee nukkumaan tai kerro sille työkaverillesi siellä Verkkokaupassa terveisiä. Ei vittu. Sorry jos en ole yhtä fiksu kuin sinä kaikki tietävä maailman valtias. Ehkä kuulun niin tyhmään kaveripiiriin, että kaikki kaverinikin ovat niin tyhmiä, että eivät pidä tuollaisen laitteen kuoren aukaisua suurena virheenä. Ehkä me kaikki tuossa porukassa ollaan sitten niin vitun tampioita.
Jos todellakin on epäselvää se, että minkä tahansa laitteen avaaminen - oli se kuinka helppoa tahansa - rikkoo takuusääntöjä, niin silloin todellakin pitää puhua tyhmyydestä. Ei tuo mitään rakettitiedettä ole.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Jos todellakin on epäselvää se, että minkä tahansa laitteen avaaminen - oli se kuinka helppoa tahansa - rikkoo takuusääntöjä, niin silloin todellakin pitää puhua tyhmyydestä. Ei tuo mitään rakettitiedettä ole.

Jännä juttu, ettei tämä "rakettitiede" ole ehtinyt Verkkokaupan toimintatapoihin. Kuluttajaviraston mukaan ja lain mukaan kun postimyynnistä ostettavan laitteen mukana tulee seurata suomen- ja ruotsinkieliset käyttöohjeet sekä takuuohjeet. Lisäksi laitteissa tulee olla sinetit näissä tapauksissa, katsokaa vaikka kotinne CD:t, stereot, pesukoneet ym. laitteet - niissä sinetit tai varoitustarrat löytyy.

Olen sitten tyhmä, hyväksytään, tunnustetaan. Mutta niin tyhmä en ole, että toimisin vastoin ohjeita jos ohjeet minulle on selkeästi annettu? Väännänkö vielä rautalankaa?

T. Tyhmä
 
Nyt jäitä hattuun, ettette tule naapurille sanoneeksi pahemmin kuin oli oikeastaan tarkoitus. Jos on tarvetta kärkevään sävyyn osoittaa toisen mielipide vääräksi, se käy parhaiten yksityisviestillä.

Terveisin,

Modesedät
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Silloin joskus kun olen 020202-numeropalvelun palveluksia tarvinnut, niin kaikki on sujunut loistavasti - mutta tänään ei mennytkään kuten piti. Hetken päähänpistosta soittelin kyseiseen palvelunumeroon, kerroin liikkuvani keskustan alueella ja kyselin eräitä tuotteita myyviä liikkeitä. Niitähän löytyi useita, joten pyysin tiedot tekstiviestinä puhelimeeni. Aika kului ja mitään ei kuulunut. Tapahtumasta on nyt kulunut viitisen tuntia. Taidanpa laittaa palautetta kyseisen palvelun ylläpitäjälle, tuonne soittaminen kun ei ole siitä halvimmasta päästä.

Sen verran kysyisin, että ettet vain olisi vahingossa laittanut luuria kiinni samantien, kun olit tuon kysynyt? Txt lähtee erillistä nappia (ainakin joskus) painamalla ja jos soittaja lyö luurin kiinni liian aikaisin, niin numero katoaa samantien. Häikkää voi olla kyllä ajoittain muutenkin ja laita ihmeessä palautetta. Yleensä nuo reklamaatiot hoidetaan ihan tyylillä (ainakin itselläni), koska yksi puhelu 500 000 / päivä on aika Nieminen Änärissä.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Paskaa palvelua ja tuotteita-sarjassa tänään:

Monte Rosa-rafla Rovaniemellä. Mentiin vaimokkeen kanssa syömään, tilattiin pieneen nälkään metsästäjänleivät. Menussa luvattiin talon leivällä tarjottavat härän ulkofileet, metsäsienikastike ja salaatti.

Tarjoilu ei pelannut alkuunkaan, ensin sisään mennessämme ja tiedustellessamme, ehtisikö vielä paikanpäällä syömään, sanotaan "joo, keittiö kyl menee kohta kiinni mut kait teille jotain löytyy" VITTU, EI NOIN! Sen jälkeen joku harkkaripoikanen tuli hieman haparoivalla otteella (ymmärrettävästi, luonnollisesti) kyselemään juomat. Ne sentään saatiin odotetulla tavalla (iso cokis ja iso bisse).

Hieman odoteltuamme ruuat saapuivat pöytään. Perkele, talon leipä oli siivu normipaahtista, salaatti oli ihan normaalia joka helevetin kebab-paikasta saatavaa salaattia ja pihvit olivat oma lukunsa; toinen oli kypsä ja toinen puoliksi raaka. Toivetta pihvien raakuusasteesta luonnollisestikaan ei meiltä kyselty. Sienikastike sentään maistui siltä miltä sen pitäisi maistua.

Laskua tuodessa harkkaripoika melkein paskoi alleen, kun kysyimme, miksi toinen pihvi valuu verta ja toinen on kypsä, vastaus oli "eikös tuo toinen muutenkin ole ohuempi?" (tähän kerrottakoon, että toisen annoksen pihvi [= raaka] oli 1,5 kertaa paksumpi kuin toisen) johon piti sitten tarkentaa, että eikös pihvi menetä nestettä kun sitä kypsennetään tarpeeksi, johon harkkari totesi että "eikujoo niin se tais tehä"

Pöytään tuodussa laskussa oli aivan eri summa kuin lopullisessa, maksetussa laskussa, joka herätti luonnollisesti kummastusta, tätä ääneen ihmetellessämme vastaus kuului: "Noku noita juomia ei tohon edelliseen laskuun kuulunu..." jaaha, eiku pihalle samantien. Vitutti niin paljon ettei enää jaksanu edes ihmetellä.

Eli viekää korkeintaan anoppi tai pahin vihamies tohon mestaan ruualle ja menkää itse kaljalle muualle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös